PDA

View Full Version : Tämä on myyty! Projekti Range rover 1977


Castrol
27.07.2013, 23:17
Tuollainen tuli nyt sitten repästyä interwebin ihmeellisestä maailmasta ja tästä se rojekti lähtee johonkin suuntaan käyntiin.

Paljon olisi tehtävää vaikka auton kunto onkin todella hyvä. Ruostevikaa ei ihan oikeasti ole missään ja alustan puslatkin on jumpattu kuntoon takakolmiota myöden. Pientä puuhaa teetti kypsynyt bensapumppu mutta uutta suoleen kun vanha kuolee :). Nyt pitäisi lähteä ensin rengastus modaamaan sellaiseksi että sen saisi jopa tuonne otteeseen merkattua joten siitä sitten joskus.

Maalipinta on sanotaanko paistunut pensselivihrä mutta se on jo lähes suunniteltu että mitä tuleman pitää mikä lie Green hornet tyyppinen ratkaisu.

Koria on nostettu jossain vaiheessa ilmeisesti jonkin verran mutta alusta saattaa olla vakio. Muutenkin rangessa taas paljon uutta ja ihmeellistä opittavaa kun ei näitä ole ikinä omistuksessa vielä ollut.

Laitellaan lähtökohdasta pari kuvatusta niin tiedetään mistä ollaan lähdetty.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=135100

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=135106

Näillä mennään ennen kuin päästään enemmän tuohon itse asiaan.

Castrol
28.07.2013, 21:20
Tämäkin sai oudon vihreämustan värityksen niskaansa ja pikku huoltoa osakseen. Pitäisi vielä uhrata vähän aikaa että pääsisi sinuiksi tuon värkin kanssa. Ja se pirun pyyhkijän varsi pitäs jostain löytää ja renkaat vaihtaa sellaisiin missä on vähemmän nastoja :). Vähän hasardia ajella noilla 33:Silla kun niissä on vielä nastat niin ropisevat miehekkäästi.

Vinssiä pitäs suunnitella tonne eteen ja katsoa jos sen saisi sinne mahdollisimman piiloon ja lähelle syyläriä.

Laitellaan pari kuvatusta nykyväristä joka on green something =)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=135262

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=135263

Kaitsu67
28.07.2013, 21:43
Joo tämä nähtiin myynnissä joku aika sitten. Hieno! :D

fj40
29.07.2013, 21:18
Vinssihän mahtuu täysin maskin taakse.

kallo
29.07.2013, 22:17
Jep ja jos haluaa isorumpusen, niin mahtuu syyläriä vähän siirtämään taaksepäinkin. Sitten joutuu vaan heittään viskon kuikkaan (kuinkas harmittaakaan..)

Normaalirumpunen kampe mahtuu tuonne runkopalkkien väliinkin.


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5753&pictureid=125515

Castrol
29.07.2013, 23:21
No perskuta! Pyyhkijänvarsi ongelma on lähes jo ratkaistu kunhan itella toimittaa paketin kotiin asti. Tuo vinssi juttu on parempi kun hyvä saa sen tonne näppärästi piiloon katseilta ja oksilta vaikka niillä oksilla sinänsä niin väliä ole :)

Rengasjumppa on tuo suuritöisin rojekti tällä hetkellä mutta eiköhän se siitä. Pitäisi varmaan itelle ostaa se rengaskone vaikka kyllähän noi kuulemma käsinkin vääntää....Mutta vissiin sitä on tullut niin mukavuuden haluiseksi että jos muulla tavalla saa niin ei tartte ite niin paljon hikoilla.

Parit mittarit pitäisi varmaan laittaa koska tieto tunnetusti lisää tuskaa joten ö-paine ja lataus voisi olla sellaiset mille olisi eniten käyttöä. Vai onko tossa rangen koneessa jotain muuta sellaista mitä mieluummin vahtisi?

-MaTTi-
29.07.2013, 23:28
Eikö sitä malta mennä jonnekkin rengaskoneen ääreen ja ehkäpä muuan kymppi pulittaa jos ei tuttua paikkaa löydy. Näytti mun silmään mukavemmalta tuo kauhtuneen vihreä sävy, mutta oliko jo sitten pukannu läpi jo jostain vai miks se piti väritellä uusiks?

Castrol
29.07.2013, 23:29
Voin sanoa että oli aikalailla valmis se väri. Lähti sellaisina isoina laattoina irti kun vähän näytti sormea. Juu kyllä sitä sitten pulitellaan jos ei sitä edullisempaa rengaskonetta löydy kaikki minkä säästää voi tuhlata eripaikkaan :)

Pitäs vielä tässä loman aikana ratkaista sen varaosarangen haku tuolta lohjalta...No jos sen jossain vaiheessa kerkeisi hakea kun kerta kauppaan kuului mukaan. Taas pitää kysellä jostain järkevän hintaista autokuljetusta :)

dirtydog
30.07.2013, 05:52
Upee ranke, hieno kuntoinenkin, mulla oli aika heikko kunto alotettaessa rojektia tänä kesänä! ja juu tämän värikin yllättävä hieno :)

Racingrabbit
30.07.2013, 05:59
Pistä jemmaan tuo etupuskuri,jos se jää tarpeettomaksi vinssiasennuksen tieltä.
Alkaa nuo alkupään Rangen ehjät puskurit olla jo harvinaisia ;)

Castrol
30.07.2013, 19:08
Hyvä tietää että ei pistä leikaten kappaleiksi :) Tänään tuli leimalailliset renkaat laitettua alle tulihan siitä vähän erinäköinen. Nyt kun vielä kaivaa ohjausessa olevan väljän niin alkaa olemaan aika hyvä. Muutaman puntinkin voisi laitella etusiin kun pikkusen on heittoa.

Laitellaan nyt kuvakin kun ne on kivoja:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=135448

dirtydog
01.08.2013, 18:09
huh komiat on pallurat alla, mikä koko? suurin minkä ite sain alle oli tuo 265/70/16!!!

Castrol
01.08.2013, 21:07
Ei noi niin isot ole näyttää vaan kun on 10" levee vanne. 31x10.50x15 kokoset. Pyyhkijänvarsi tuli tänään asenneltua ja sitten odotellaan seuraavaa suuremaan rojektia sinne asti kun pääsee duuniin lamppu ja vinssiapajille...

dirtydog
02.08.2013, 05:54
nii ja värit oot tehny samoin kuin mulla, melkein mulla vaan tuo vihree osuus mustaa ja tuo musta osuus punasta :)

kallo
09.08.2013, 20:59
ohhoh, empä olis uskonu että bongaan tämän rangen joku päivä liikenteessä :D komeasti kaarroit vihdintietä menemään..

hyvältä ja kliiniltä näyttää, joko vinssisuunnitelmat on edenneet? :cool:

Castrol
10.08.2013, 20:43
Tämäkin sai taas huomiota osakseen ja vähän päivitysta ulkonäköön. Vinssi suunnitelma odottaa sitä kun tulee vinssit niin sanotusti "hyllyyn" niin pääsee tekemään ostoksia :)

Tarratuning on aina suotavaa ja muutenkin pieni pimp my mettäkone meininki on aina positiivista.

Tämä rangehan on jokapäiväisessä ajossa lähes ainakin ;)

Laitellaan pari kuvasaastetta tähän niin ei tartte selitellä niin paljon.....Onko nyt parempi???

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136053

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136051

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136052

Pitää vielä sellanen jälkituotanto puskuri hommata että pilkkoo sen eikä tuota rautasta.

Gravehill
11.08.2013, 11:45
Nyt on värit kohdallaan. Tosi siistin näkönen range.

ImacInnes
11.08.2013, 13:59
Onse komia laite ja tuo matta vihreä ehottaomasti. Rekkarikin vaatii jotta saapi rakentaa vaikka rankemmallakin kädellä.;)

Hieono on.
t. Ismo Ämmä

Castrol
11.08.2013, 20:27
Joo nyt alkaa sitten se tekniikkapuolen ja varsinainen varustelusessiot. Helmat on joku joskus tehnyt suhteeliset tukevasta tavarasta mutta pitäisi varmaan jonnilaiset rock railit tohon värkkäille ettei heti olis helmat kurtussa.
Vinssi menee kanssa asennukseen sitten kun niitä on taas tullut varastoon ja saa kateltua sen toisen etupuskurin ettei tartte tota orkkista pilkkoa.

Vielä pitäs pari pikkuasiaa katella että onko tuolla rangen koneessa useampaa ö-paineen anturin reikää vai pitääkö laitella ite jakokipale tuonne?

Castrol
18.08.2013, 21:19
Tänään tuli purettua varaosakikareesta puuttuvia ylellisyysvarusteita omaan rangeen ja pitihän ne sitten asentaakkin.
Oven kahvat on vielä hakusessa kun tuossa on ne yybersiistit edestä ja takaa-avattavat kahvat.
Nyt tällä hetkellä tehty pielaveteläiset että saa oven auki sisäpuolelta. Tuli samalla laitettua väliaikaiset ovenkahvatkin että saa vedettyä oven kiinni.

Akselit pitäs kattoa tosta varaosavärkistä että onko välitykset paremmassa kunnossa kun omassa ja onko samat sisuskalut että saisi vaihdettua vain caset perästä toiseen. Kun omissa perissä tuntuu olevan kaikki tiivisteet ja laakerit kunnossa. Ja varaosaperissä ainakin toinen takapyörän stefa vuotaa.

Laitellaan parit kuvat ettei mene ihan pelkästään kirjotteluks.

Kiipeämisen helpoituslaite:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136552

Sitten väliaikaiset ovenkahvat kunnes saa orkkikset jostain:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136553

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136554

Sitten löytyi vielä tuollainen todella tyylikäs range rover avaimenperä samasta piilosta kuin auton paperit :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136557

Onkos jollain piilossa noita rangen omia mittareita noihin pyöreisiin reikiin?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136556

Pakoputketkin tuli laiteltua toiseen asentoon kun puhalsivat suoraan alaspäin ja vaikutuksen voi vaan arvata....Kaamea pöly ja ei nää yhtään mitään :) Nyt putket käännetty viistosti alaspäin molemmille sivuille. Äänetkin tuli "kuuluvammiksi! :)

jk_patrol
19.08.2013, 06:43
Aika paljon löytyy tommosta sekalaista rangesälää, mittareitakin. Takuuta en anna kun ajan hammas on syönyt.
Laittele viestiä mitä tarttet!

-MaTTi-
19.08.2013, 22:41
Onko nyt parempi???
No heti ja paljon, aika äklön vihree toi eka kiiltävä vihree minkä vedit, tää just hyvä. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

Castrol
21.08.2013, 21:23
Jos sitä viikonlopun aikana sais varaosarangen purettua ja vois vähän paneutua ton rojektin edistämiseen. Pitää vielä toi korjausmanuaali pistää läppärille niin pääsee purkaa noita akseleita.

jk_patrol
23.08.2013, 07:22
Niitä mittarintynkiä tuossa mietin niin tästä Vantaalta koivuhaastahan noi mittarit saat noukittua jos tsadissa asustelet. Meillä on virman konttori tässä niin otan viikonloppuna ne huoltoautoon kyytiin ja ne oottelee täällä :)!

Castrol
25.08.2013, 20:35
Tänään taas saatu jotain tehtyä ja safarivarustus/kulmakorpivarustus alkaa pikkuhiljaa muodostumaan ja ennenkaikkea orkkiskahvat saatiin asennettua. Mutta vielä tarttis yhden avauskahvan ehjän kun yksi on rikki ettei saa sitä takapenkin avausta toimimaan.

Elikkä tarvis yhden apukuskin takimmaisen kahvan:

Laitellaan kuvia kun on kivoja.

Sammuttimen asennus:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136955

Ovenkahvat:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136956

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=136954

Tästä sitten jatkellaan kun saa noita vararangen romuja hukattua...Onneksi on myös tuo metallilava :)

Castrol
13.09.2013, 21:31
Tänään tuli sitten purettua tuo varaosarangen perä ja todettua että on se ollu auki ja vaihdettu kaikki laakerit mutta vissiin loppunut mielenkiito kesken.
Positiivista että kaikki oli uutta/uutta vastaavaa. Saa ruveta purkamaan omasta perää pois kun on sitä englannin väljää pikkusen liikaa.

Peränkuoren ja murikan välinen tiiviste varmaan on mallia silikooniliima tai sitten pitää jostain tilata ihan tiiviste? Ja tietenkin ne vetarin tiivisteet. Perässä oli ihan perus 10 pooriset akselit joten ei mitään iloista yllätystä sen suhteen.Olikos noissa jotain eroja siinä itse kuvussa jotain halkaisija juttuja?
Myöskään perästä ei löytynyt lukkoa. Kuinkas tiukkaan muuten vedellään noi pyöränlaakerit? Ihan perus ensin kiinni ja sitten vartti takasin...
Kun tuossa varaosaperässä oli toinen puoli vähän sinnepäin paikoillaan vaikka kaikki oli uutta.......väljää riittävästi :) Tosin kiristämällä sai välyksettömäksi ja koolit oli todellakin uudet!

Vetarit oli sillä kiinteällä kopalla vai miksi sitä nyt kutsutaan joten vissiin niitä ns.heikkoja? Spoorit oli kyllä suorat ja siistin näköiset ja muutenkin aika virheettömän oloiset tikut.

Torsen lukko olis aika kova tohon perään mutta kun noi arbit ja muut maksaa toisenkin munuaisen duunarin liksoilla joten mennään avoperillä ja kierrellään enemmän.

Omassa on vissiin ns. vanha perä kun täyttö ja tyhjennys peränkopassa takana ja tuossa uudemmassa on murikan etupuolella se täyttöproppu. Vissiin uudempi murikka? Mutta vanha akselikuori kun on siinäkin peräkopassa proput. Tosin ompahan sitten reikiä tarpeeksi mistä voi ölppiä katella ja lisäillä :). Mikäs ölppä tonne perään olisi niinkun imperiaalisesti hyväksyttävää?

Kaitsu67
13.09.2013, 22:58
Peränkuoren ja murikan välinen tiiviste varmaan on mallia silikooniliima tai sitten pitää jostain tilata ihan tiiviste? Ja tietenkin ne vetarin tiivisteet. Perässä oli ihan perus 10 pooriset akselit joten ei mitään iloista yllätystä sen suhteen.Olikos noissa jotain eroja siinä itse kuvussa jotain halkaisija juttuja?
Myöskään perästä ei löytynyt lukkoa. Kuinkas tiukkaan muuten vedellään noi pyöränlaakerit? Ihan perus ensin kiinni ja sitten vartti takasin...
Kun tuossa varaosaperässä oli toinen puoli vähän sinnepäin paikoillaan vaikka kaikki oli uutta.......väljää riittävästi :) Tosin kiristämällä sai välyksettömäksi ja koolit oli todellakin uudet!

Voi sen perän ihan permateksillä/öljynkestävällä silarillakin tiivistää, mutta ei ne paperitiivaritkaan paljon Briteissä maksa jos muutakin osaa tilailee.

On siihen pyöränlaakeriin ihan momentitkin, mutta nyrkkisääntö on, että kirraa sen mutterin niin, että ei tunnu välystä muutta napa pyörii suht hyvin kun pyörän pultista pyöräyttää.
Kunhan se lukitusprikka ja -mutteri sitten tulee kunnolla kiinni.



Omassa on vissiin ns. vanha perä kun täyttö ja tyhjennys peränkopassa takana ja tuossa uudemmassa on murikan etupuolella se täyttöproppu. Vissiin uudempi murikka? Mutta vanha akselikuori kun on siinäkin peräkopassa proput. Tosin ompahan sitten reikiä tarpeeksi mistä voi ölppiä katella ja lisäillä :). Mikäs ölppä tonne perään olisi niinkun imperiaalisesti hyväksyttävää?

Kyllä Rover-perässä murikan pohjassa on tyhjennysproppu ja "kannessa" tarkistus/täyttö. Jos murikan etupuolella on reikä, niin veikkaisin että se on jälkeenpäin tehty ja siinä on ollut ARB:in ilmalinja. Mulla on samanlaiset vaikka ei ilmalukkoja olekaan. Itsellä tais olla viimeksi laitettuna Tebikan hypoidi, olikohan 75-90 tai 80-90.

ZeiZei
14.09.2013, 00:48
Kyllä Rover-perässä murikan pohjassa on tyhjennysproppu ja "kannessa" tarkistus/täyttö. Jos murikan etupuolella on reikä, niin veikkaisin että se on jälkeenpäin tehty ja siinä on ollut ARB:in ilmalinja. Mulla on samanlaiset vaikka ei ilmalukkoja olekaan. Itsellä tais olla viimeksi laitettuna Tebikan hypoidi, olikohan 75-90 tai 80-90.

Olikohan niin että uudemmissa murikoissa ei ollut täyttöreikää, vaan se on banjon kuoressa, ja tyhjennysroppu tietenkin banjon pohjassa. Ja vanhemmissa reikä murikassa.

Omassa kun oli edessä kaksi, täyttöroput molemmissa, siis murikassa ja banjon kannessa, ja takana ei ollut täyttöaukkoa ollenkaan :D. (no oli jälkiasennettu 12mm reikä mistä oli kiva laittaa pillillä peräöljyä.) Nyttemmin putkipäädyistä tehdyt kannet, joissa kunnon aukot.

Castrol
14.09.2013, 19:35
Pitää täältä kysyä että minkäs ö-paine anturi tohon rangen sutijalkaan pitää liimata kun ei osu sitten varaosaputkien anturit edes lähelle...Onkohan joku duunannu ihan ite uudemmasta tai vanhemmasta ton pumpun tohon kun kaikki tarvikkeet on kartiopäällä ja toi mikä on tuolla paikoillaan on ihan tavallinen kuparirikalla tiivistyvä. Ja siinä ei lue yhtään mitään.

On vaan pikkuvikainen se anturi kylmänä ei maadota mutta kun ajaa hetken niin sitten syttyy valokin startissa ja myös sammuu niinkuin kuuluukin. Oli mulla siitä joku kuvakin....

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=138185

tiipe
14.09.2013, 20:47
Mulla oli joku 110 psi antura kävi kusee läpi niin kanssa etsin niin joku perkinssin antura samalla arvolla kävi sinne hyvin.
Tuolla näyttäis olevan ihan omakin http://www.karaasi.com/ STC4104 ÖLJYNPAINEVALON ANTURI 15,00 €

Kaitsu67
15.09.2013, 08:03
http://www.paddockspares.com/stc4104-oil-pressure-switch.html?___SID=U

Itse tilasin täältä kun muutakin oli tarvis. Aikamoinen hintaero....

Castrol
18.09.2013, 21:11
Kysytään nyt täältäkin että mikäs helkutin stondari tossa dampperin vieressä oikein on??

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=138186

Ja kun kyselytunnille ollaan päästy niin mitkäs helkutin reijät mun kansista on tulpattu junttureilla ja hitsinöölillä....Jokaisen pakokanavan yläreunassa on tollanen....

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=138187

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin alunperin lohko on toooosi vanhaa perua jos numeron tulkitsin oikein:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=138189

armas
18.09.2013, 22:07
Ja kun kyselytunnille ollaan päästy niin mitkäs helkutin reijät mun kansista on tulpattu junttureilla ja hitsinöölillä....Jokaisen pakokanavan yläreunassa on tollanen....

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=138187


Pulsair-järjestelmän nipat jätetty kanteen ja tukittu. Pulsair'issa kulkee putkistot ilmanputsarikotelosta jokaiseen pakokanavaan. Välissä on venttiili molemmissa kansissa, joka päästää ulkoilmaa pakokanaviin tavoitteena pakokaasupäästöjen pienentäminen. Täysin lelu järjestelmä, joten hyvä että on poistettu ja tukittu.

Castrol
20.09.2013, 21:03
Tämä selvisi sitten sillä :) Tänään tuli sumujen saarilta osasia rangeen että pääsee tekemään pientä remontin korjuuta taka-akseliin.

Vanhassa perässä on pikkusen enempi sitä englannin väljää joten pitää vaihtaa vähemmän väljä tilalle. Samalla tulee kateltua laakerit ja stefat läpi.

Sitten pitää ottaa kytkentäkaavat käteen ja katella mistä menee johto mihinkin kun asentelee ö-painemittaria ja jännitemittaria. Jos vaikka huomenna muistas niitä kuviakin ottaa :)

Castrol
21.09.2013, 21:32
Tänään asenneltu alkuperäinen volttimittari ja pähkäilty orkkis ö-painemittarin nastoja...Toiseen tulee varmaan virtaa ja toiseen tulee johto anturilta? Kytkentä kaava on vähän sekava tuolta kohdalta mutta eiköhän se niin mene.

Tuli huomattua että alkaa olemaan ehtoo puolella tuo kääntövarren nivel joten pitää siis tilata korjaussarja. Huomenna sitten olisi perushuoltoa ja ruveta pähkäilemaan toista ilmanputsaria tuon Racemallin tilalle kun on talvellä varmaan vähän jäätävä malli =). Jostain pitää hommata joku kauhee paistinpannu siihen tilalle.

Ideoita kellään? Tuohon kun on vaihdettu Holleyn kakskurkkuinen yyberkaasutin.

Castrol
29.09.2013, 19:35
Tänäänkin saatu jotain aikaiseksi....Asennettu lohkarin piuhat rangeen että saa duunin päässä laittaa roikan jatkoksi. Varaosarangen etu-akselikin tuli purettua ja todettua että sekin on remontoitu joten on nyt täysin ehjät akselit omaan rangeen laitettavaksi.

Vielä jäi laiteltavaa läppärille teline ja invertteri maastotunkki pitäs hakea ja pari muutakin osasta. Pitäs vaan muistaa hakea joku muovilaatikko rangen konttiin johon saisi pomppuliinat ja muut tarpeet.

Perät kun tuli purettua niin takaperässä oli sellainen murikka mikä oli lukittu sellaisella perus sokkatapilla joka menee hahlossa läpi pikkupyörien akselin. Etuperä oli sitten toisenlaisella ratkaisulla jossa oli perus lukkorenkaat molemmissä päissä.

Ja yllättäen taas unehtu kamera ottaa tallille mennessä :)

Castrol
06.10.2013, 21:27
Tänään tuli haettua ARB vinssipuskuri ja todettua että joku on jo modaillut tuota mun rangen runkoa etupäästä jonkun verran.
Laitellaan parempaa kuvaa kun riittää päivänvalo. Syylärinkin huomasin sitten vuotavan joten saa harrastaa senkin kanssa vielä ennenkuin saa auton taas ajoon.

Mutta pieni kuvatiiseri tähän väliin.:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139413

Castrol
13.10.2013, 22:13
Ensin ohjelmassa oli syylärin paikkausta ja tinaamista joka jopa jotenkin onnistui kaasutohon,tinan ja suolahappopastan kanssa tuntuu jopa pitävän :)

Syylärin kiinnikkeetkin oli revenneet irti joten niitäkin joutui paikkailemaan pikkusen.

Aika orvon näköinen kun puuttuu keulasta muutama osanen...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139826


Vinssipuskuri sai niskaansa reippaasti sinkkikylpyä jos se vaikka sitten hetken pysyisi edes vähän parempana :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139813

Voi kyllä sanoa että on joskus maalattu suhteellisen hyvin tuo kun sai ihan oikeasti tuota orkkis mustaa väriä hinkata että sai sen pois.

Joku oli myös modaillut vähän muuta vinssiä tuohon puskuriin kun siinä vissiin on alunperin Warnille peti??? Oli tehty pari aika isoa reikää joita nyt pienensin puolella jos tarttee vinssi laittaa kiinni tuolta alapuolelta.

Korjauspalan sovitusta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139819

Ja korjauspala laiteltuna.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139820

Toisesta ei sitten kuvia jäänytkään omalle kennolla mutta kaverilla pitäs olla pari kuvaa :)

Tossa vähän osviittaa:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139823

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139824



Sitten reippaasti väriä niskaan ja eikun paikoilleen raakasovitukseen:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139821

Todettu että saa vielä vähän modata mutta voi laittaa jo kidan kiinni niin ei ole niin iso reikä :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=139816

Tästä on taas hyvä jatkaa kun kerkee hakemaan lisää osasia että pääsee soveltamaan.

dirtydog
14.10.2013, 05:38
Siisti on!

Castrol
20.10.2013, 17:04
Tänään hifistelty puskuria vielä viimesiä hienosäätöjä ja kartoitettu vinssin tilaa...Voi olla että joutuu vähän vielä palaa siivuttamaan mutta kyllä se sinne sopii kun pannaan sopimaan.

Ratinkin sain vaihdettua vähän inhimillisemmän kokoiseen ettei hinkkaa housuja polven yläpuolelta puhki. Pari kolme pikkujuttua olisi vielä tehtävä mutta on tässä vielä aikaa muutama pvä.....Ennen todellista talvea.

Pari kuvaa kun ne on kivoja:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=140115

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=140116

Castrol
28.10.2013, 23:21
Voihan vinssiasennus.....Kuvat tulevat seuraavasta sessiosta. Tähän loppui ensimmäinen:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=140724

Kaikkea se yksi huonosti oleva lukkorengas voi teettää...No uusi osa hankittu ja asennukset jatkuu tulevana viikonloppuna.

MakeO
29.10.2013, 14:49
Hyvän näköinen toi sun Rooveri nyt kun on puskinta nokilla jne... Mietin täs vaan että mahtaako pysyä noi boggerit vanteella jos vielä pudottaa metsä ajossa painetta ,näyttää aika leveältä toi vanne suhteessa renkaaseen? Nim. Sermaxilla oli 14,5" leveät pökkyrät kulman ajopäivillä ja ne vanteet oli duunattu 10" + bead lockilla niin ei tahtonu sisäreunat pysyä päällä kun ajoi pienillä paineilla..

Castrol
04.11.2013, 00:29
Tämäkin taas meni etiäppäin muutaman harppauksen. Vinssi saatiin paikoilleen ja se jopa toimii...Nyt pitää vaan vielä spoolata vaijeri paremmin kelalle ja vedellä toisen akun piuhat ja rakentaa akkuerotin.

Tässä vielä puolivalmis maskikötöstys:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=141085

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=141086

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=141087

Jouset vaihdoin ensin 2 tuumaa korottaviin tai sellaiset niiden olisi pitäny olla mutta keula ei noussut yhtään vähän jämäkämpi oli mutta edelleen keravacustom. Tänään sitten vaihdoin rangen takajouset eteen niin alkoi lyyti pomppimaan :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=141084

Keulasta nousi 9cm joten tuli aikalailla suoraan. Kuva on vähän sinnepäin kun oli toinen puoli montussa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=141081

Toisesta kulmasta sama asia:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=141082

Vielä pari nippeliä pitää hakea niin alkaa olemaan safarivarustus aikalailla koossa. Tosin ne helmaputket on vielä tallin parvella odottamassa :)

Pajakameli
04.11.2013, 13:15
Hieno on range! :cool: Onko vielä vakio jarruletkuilla? Ittelle tilasin 2" pitemmät letkut ja joutu silti laskea putkiaki, ei riittäny edes pidemmät letkut...:eek: Korotuksena ei mulla ole vielä ku 50mm lautasia korotettu ja kori korotus 50mm, mutta putket ku on korissa kiinni.. Korottavat jouset tulee kyllä ittellekki.:D

Castrol
04.11.2013, 19:59
Kiitos kiitos tuollainen vanha lotjahan tuo on ;) Vakio letkuilla mennään vielä kun iskarit rajoittaa ulosjoustoa =) Mutta eiköhän ne vaihdu pikkusen pidempiin kun tuossa taas pääsee vauhtiin ja saa korvauksen menetetystä vapaa-ajasta.

Pajakameli
04.11.2013, 20:14
Tila suoraan joku 4-5" pidemmät... Niitäki oli muistaakseni englannissa suht edukkaasti.. V....tumaista hommaa alkaa puottamaan niitä putkia, nekun menee sitä myötä uusiks ku littimen aukasee, eivä lähe ehjänä.. :D ittelle jouduin vaihtaa oikeastaan kaikki:mad:

Castrol
17.11.2013, 23:27
Tänään oli ohjelmassa tupla-akkujen duunaamista ja vähän muuta perushuoltoa. Öljytkin tuli vaihdettua oli aikalailla valmista tavaraa.....Ei varmaan ole vaihdettu ihan juuri. No tuoreet kurat sisään ja taas mennään. Kuvat taas tuolla luurissa joten kestää kun ne taas muistaa tänne päkertää.

Tuli laitettua maskiin vähän suojaverkkoa ja reunalistaa leikattuhihin reunoihin ettei kädet aukea kun avaa konepeltiä tai vinssiä ropaa. Mutta suhteellisen valmis nyt jo. Pieni parannus vielä pitää tehdä mutta sen kerkeää. Ja lainasakkelit että saa katu-uskottavuutta :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=142112

Akkutelineet tuli ehkä liiankin jymäkät mutta eipä ainakaan akut karkaa...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=142113

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=142114

Sitten tuli kateltua tuota amerikan hapatusta vähän lähemmin että saa sovellettua vähän tukkoisempaa/lämpimämpää ilmanputsaria talven pakkasiin.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=142109

Vähän pitäs vielä suojaputkea ostella ja laitella noita johtoja pikkusen siistimmin ettei olis ihan niin kamala toi voimalan kotipesä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=142110

Tupla-akuille tuli tosiaankin laiteltua tollanen separaattori jonka pitäs tehdä kaikkea hienoa mutta ainakin se nyt lataa molempia akkuja eikä pudonnut kun 0.5volttia latausjännite. Onneksi oli valmiiksi vaihdettu jo 14.6v jännitteensäädin niin ei vaikutusta kuun asentoon. Akut pitää vielä päivittää samanlaisiin vaikka nytkin ovat testerin mukaan lähes identtiset virranannoltaa ja kunnoltaan. Onneksi niitä voi ostaa töistä :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=142111

Lisää seuraa kun taas pääsee viikonloppua viettämään. Pitäs ruveta suunnittelemaan vähän noita työvaloja sinne ja tänne......

Castrol
15.12.2013, 10:57
Tällekkin saatu jotain aikaan ainakin tuhoja :) Punkalla repes taka-alatukivarsien rungon pään kumit jostain syystä......No sumuisten saarten osatoimittajalta uutta puslaa ja samaan konkurssiin sitten uudet tukivarretkin mallia mutka. Ennen punkan reissua tuli taisteltua vähän kipinän kanssa ja tuli laitettua 100A laturi noita kahta akkua syöttämään jos se vaikka ei niin nopeesti loppus virta.

Paketti tuntuu muuten toimivan ihan hyvin jos ei lasketa noita osien rikkoutumisiä. On aika hulahula tyttö tollanen range kun takaa on taka-akselissä pituussuunnassa väljää about 3 senttiä yhteensä :).

Vinssi tuli koeponnistettua ja todettua että on se vähän verkkaisa mutta tuntuu jaksavan se mitä tarvitsee joten hintansa melkein jo haukkunut :) .

Tallilla kävin irtomurikoita putsailemassa kun olisi vähän jos jonkinlaisia visioita ylimääräisen ajan kuluttamiseksi :) Tiedetään että topic on useless without pictures mutta otellaan sitten kun ruvetaan asentamaan tukivarsia ja uusia kivoja punaisia puslia.



Murikka asiaan muutama kuvanen löytyi...Bubissa on tehty oikeasti tuotekehitysta =)

Murikka yks;

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=144225

Murikka kaksi;


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=144226

Spot the differense ;)

Castrol
15.12.2013, 19:35
Jahas tuli sitten sunnuntai vietettyä murikoita purkaen ja todettua että toinen varaosamurikka on mallia kulahtanut. Ristitapin reikä tunnetusti soikea ja vielä pikkupyörissäkin perkule vähän sanomista.

Kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa :)


Nippeleinä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=144258

Vähän kulumaa:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=144260

Toinen vielä pahemmassa hapessa:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=144259

No toinen murikka on korjattu joten siitä saadaan toinen pitää toivoa että toinen autossa olevista murikoista olisi parempi kun tuo minkä purin......

Castrol
21.12.2013, 20:34
Tulipahan turattua taas tänäänkin...Suunnitelma oli että taka-alatukivarret vaihtuu lähes ajatuksen nopeudella. No ei se mennyt kun strömssössä vaan sai ihan tosissaan näyttää snurraa ja kaikkea mahdollista taivaan ja maan väliltä. Kun yhdistetään englantilaiset puslat ja saksalaiset tukivarret saadaan selkeesdti tumillejä :).

Tukivarressa puslan helalle oleva varsiosa oli vajaa 21mm halkaisijaltaan ja puslasarjassa joka oli tarkoitettu juurikin tuohon paksumpaan tukivarteen oli holkin sisäreikä pikkusen nahkea 20mm. Joten ei sovi ei mäne ellei lekalla hakkaa ja ei saa enää ikinä irti.

No snurraa ja jarrusylinteri hoonaria käyttäen sopiva käyttövälys saatiin aikaiseksi ja puslat istuivat nätisti sinne tukivarteen. Loppuhan oli suoraan elokuvista plug and play...

Tuli todettua että noi rangen tukivarret on helppo vaihtaa auto pyörillään kun vähän ajattelee mitä tekee ;) Säästää aikaa komeesti.

Vanhat puslat oli molemmilla puolilla aivan holomoro joten ei ollut ihme että oli kun hulatytön lanteet takapää kun ajoit monttuun :)


Laitellaan muutama kuva kun ne on kivoja...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=144667

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=144666

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=144668

Jatkellaan puslaremonttia kunhan saa taas inspiraation joulupyhinä...

Castrol
16.02.2014, 23:18
Tällekin saatu jotain taas turattua...Pitihän se dragster mallin rundari laitella että tietää mitä kasikone kiertää ;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149174

Sitten tuli laitettua vähän keppisuojaa jäähdyttimelle ja ropelille ja vähän se suojaa tuota simpukan varttakin kevyessa offaamisessa.

Tästä se alkoi:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149175

Sitten lisää heftiä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149176

Ja vielä vähän lisää kaikkee:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149177
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149179
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149178
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149182

Pitihän sitä sitten vähän maalatakkin ettei heti ruostu:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149183

Vähän sitten päälle turkkilevyä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149187

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149188

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149189

Tuossa EVO1 :

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149190

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149191

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149192

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149193

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149194

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=149195

Juu ei ole mikään atomipomminkestävä viritys mutta kyllä se pajunvarret ja pikku oksat.

Kaitsu67
17.02.2014, 12:51
Siistiä hommaa, ainoa miinuspuoli tuossa on (älä ota herneitä), että turkkilevy nappaa ikävän tiukasti kiveen kiinni kun kuvioa ja alumiini myös vaikka olis sileä levy.

Ihan sileän teräslevyn itse laittaisin...

Castrol
17.02.2014, 14:36
En mie herneitä ota kun en edes syö hernekeittoa :) Turkkilevy nyt sattui olemaan saatavilla ja ei sen olekkaan tarkoitus ottaa kaikkea iskua vastaan kivikossa ei siistiä rangea lähetä kivikkoon särkemään....Ja tuohon siisteyteen, priimaa kun koittaa tehdä niin kelvollista tulee =)

Mutta painon takia tuo on loistoratkaisu ja sen takia on tehty helposti irroitettavaksi, jos sattuu tarttumaan kiinni johonkin niin 13mm se lähtee irti tuskattomasti =)))

Tuohon tulee muutenkin vielä vähän muutoksia nyt kun on sabluuna valmis ja päästää oikean cnc koneen luokse vääntämään. Laitellaan sitten vaikka hardoxista tuo levy ettei tartu kiinni.

PS.huomatkaa kuinka harvinaisen kuiva kone mulla on vaikka onkin rooveri ;)

Repro
17.02.2014, 15:23
PS.huomatkaa kuinka harvinaisen kuiva kone mulla on vaikka onkin rooveri ;)
Kohta se leipoo kiinni! :D

Castrol
17.02.2014, 17:03
Toivottavasti ei... Hehehehhe! Oli siellä ainakin öljyä koneessa kun katsoin. Mutta ainakin se liikku ja käy ominvoimin toistaiseksi.

armas
17.02.2014, 22:25
PS.huomatkaa kuinka harvinaisen kuiva kone mulla on vaikka onkin rooveri ;)

Hyvännäköinen. Moottorinkin saa vielä kohtuu työllä tiiviiksi, mutta vaikuttavaa tuo ohjausvaihteen ympäristö, kun sektorivarsikin kuivan näköinen. Onkohan siellä sittenkään öljyä...:)

Castrol
17.02.2014, 22:37
On sielläkin öljyä =)) Joskus näinkin.

Arctic Rhino
17.02.2014, 22:49
Pakko tulla ja kehua että on komia range roejkti kaikkines!:D

Ei ole minun vehkeeni ollut noin kuiva varmaan edes uutena... sen verran oli kertymiä kun ostettiin... ;) Tosin paljon selittää varmaan se että öljypohjan putlit ei ollut kireellä ja tiiviste puutui.

Minusta tuo etusuoja näyttää komialta, ja ainoa asia mikä minua henk koht jänskättäisi on popniittien pysyvyys jos saa isompaa hittiä, mutta mikään ei ole ikuista :p Ja sitten sen näkee kun ajaa ja kokeilee... meitä viisastelijoita on joka lähtöön! :D

-Joel

Castrol
17.02.2014, 23:23
Pulteilla ne on tarkoitus jossain vaiheessa korvata nyt on helppo porailla tarvittavat läpireijät kun on valmiit alut.

Tosin onhan noi lentokoneetkin niiteillä kasassa ja aika hyvin nekin kestävät iskua ;) Ja ei se haittaa pitää popparipihdit mukana ja teräsniittejä niin alkaa pysymään. Ja on siellä sitten vielä koriliima ton kehikon ja turkkilevyn välissä ei se siitä ihan hevin irtoa :)

Castrol
25.01.2015, 00:40
Tämäkin rojekti ollut vähän jäissä sen takia että sillä on lähinnä ajettu :) Muutama reviirin merkkaus vuoto onnistuttiin spottaamaan kauhealla kyttäämisellä koneen pesun jälkeen. Oli öljypumpussa olevien ylimääräisten lähtöjen ja tulppien kupariprikat mm kun tämä on tuumanen niin eihän ne pitänyt niinkuin piti. Mutta sitten löysin edukkaasti tuumamittaisten kupariprikkojen lajitelman ja vuodot katosivat. Olen monesti epäillyt että onko koneessa öljyä ollenkaan kun ei merkkaa tallissa reviiriä =). Harvinainen saarituote siis kyseessä. Mikä fiksaatio lienee ollut että pitää olla noin perkeleesti noita lähtöjä :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=138185

Kauheen kuivat akselitkin...Ja kyllä oli siellä öljyä :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=169465

Jos huomemma/ tai siis tänään jaksais pari pikkujuttua tehdä että saisi ton perän nostettua yhtä ylös kun keula niin olisi todella jees. Pitää varmaan ajella tallille huomenna ja kokeilla jos vaikka jaksais laittaa jousten alle noi korotuspalat. olkalaakerit meinasin vaihtaa kun tuntui että tulee sellasta deadwoblea että oksat pois mutta eihän siellä ollut väljää vaan oli toinen rengas 0.8 paineissa ja toinen 1.8...Pikkusen oli heittoa. Mistälie vuotaa??

Tuli otettua joku aika sitten kuvakin nykytilasta mutta eipä se paljon ole muuttunut :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6088&pictureid=169468

armas
25.01.2015, 10:49
Mikä fiksaatio lienee ollut että pitää olla noin perkeleesti noita lähtöjä :)


Anturilähtöjä yksi öljynpaineen merkkivalolle, toinen öljyn painemittarille ja kolmas lämpömittarille. Mitä lie sitten britti ajatellut muinoin, kun on tuollaiseen ratkaisuun päätynyt :)

88
25.01.2015, 10:53
Öljypumpussa on lähdöt painemittarille ja lämpömittarille. Valo sulla taitaa ollakin käytössä.

Castrol
25.01.2015, 17:05
Niin mä sen ajattelinkin että pakko ollu ainakin se öljynpaine mutta unohdin kokonaan sen ö-lämmön. Onko kellään osanumeroa sille ö-painemittarin anturille? Mittari on ja osa johtosarjaakin mutta anturi/kello puuttuu. Tänään piti tosiaan jousen alle laittaa korotuspala mutta en sitten laittenu kun piti ensin auto tyhjentää kaikesta ylimääräsestä ryönästä ja sitten tuli kaikkea muuta tekemistä. Katella noita ylimääräsiä osia mille ei ole käyttöä.

Joku joskus kysykin multa noita valojen suojia ne nyt jää varmaan käyttämättä ja paljon muutakin. Kunhan saa kaiken käytyä läpi.

armas
25.01.2015, 18:18
Niin mä sen ajattelinkin että pakko ollu ainakin se öljynpaine mutta unohdin kokonaan sen ö-lämmön. Onko kellään osanumeroa sille ö-painemittarin anturille? Mittari on ja osa johtosarjaakin mutta anturi/kello puuttuu.

Nro 38

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID800011

Tuo nro 43 mittari olisi käheän näköinen, mutta vähän hinnan kiroissa...

VOLIATTI
25.01.2015, 21:25
Valojen suojat etu? oisko kuvia ostan pois jos samanlaiset mitä meillä on rangessa

Castrol
26.01.2015, 09:38
Joo ton näköset kun sulla on tossa vanhuksessa. Samaa sarjaa on takavalon suojat. Toisen takavalon suojan justiin suoristelin ja odottaa maalausta.

Castrol
01.03.2015, 17:02
Tulipahan tätäkin turattua taas kun piti laittaa takajousien alle tuuman korokkeet :) Nyt kulkee ryhdikkäästi suorassa. Ja tuli katsastussedän pyynnöstä todettua että runko on liiankin kova perus meistimelle :) Mutta nyt taas kelpaa ajella.

Sirernog
03.03.2015, 18:00
Tämäkään ei siirtynyt 100km kauemmaksi peekooässältä, jalostus jatkuu varmaan tuolla aikaisemman rangeni topikissa.:)

Kaitsu67
03.03.2015, 19:47
Tämäkään ei siirtynyt 100km kauemmaksi peekooässältä, jalostus jatkuu varmaan tuolla aikaisemman rangeni topikissa.:)

No niin, hyvä homma! :)