PDA

View Full Version : nokkapyörässä kaksi eri ajoituskohtaa??


Mutis
22.07.2013, 17:33
Eli suzukin f10a koneen nokkapyörässä kaksi vaihtoehtoa miten voi laittaa nokka-akseliin kiinni.

Molemmissa on samanlaiset merkinnät ja kiilalle ura. Toisen merkinnöissä n.klo 11:00 kohdalla on '83' ja toisen n.klo12:00 kohdalla '84'

Mikäs tässä on jutun juju??

Toisen f10a koneen nokkapyörässä vain yksi ajoitusmerkki, halkaisija vähän isompi ja luku 88. Luku kertonee hihnan hampaiden määrän?

bluevan
22.07.2013, 17:53
Kuva vielä kaveriks ja molemmat setit siis purettu litrasesta kiukaasta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1028&pictureid=134942

pee
22.07.2013, 17:55
voiskos olla eri pituisten / hampaisten hihnojen juttuja ?

Tomppaa_
22.07.2013, 18:01
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79312&page=10 Tuolta näkyy miten se kuuluu olla.

Mutis
22.07.2013, 18:04
Bluevanille kiitos kuvien uppaamisesta. Meinasin laittaa, mut puhelin ei suostunut yhteistyöhön.

Nuo 88 ja 84 merkinnät ei ihmetytä, mut tuo 83 on vähän mysteeri? Siirtää ajoitusta kuitenkin jonkun verran?

Mutis
22.07.2013, 20:44
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79312&page=10 Tuolta näkyy miten se kuuluu olla.

Tiedossa oli miten sen pitää olla, mutta nyt se suurin kysymysmerkki on tuon '83' merkatun ajoituksen tarkoitus.


Edittiä:
Sain sen omankin kuvan upattua. Vasemmalla olevassa klo12:00 merkintä 88. Oikealla klo11:00 merkintä 83 ja klo13:00 84. Ja lisää kysymysmerkkejä??

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2377&pictureid=134944

Kellis
23.07.2013, 18:10
Voisiko noita kampiakselin hammaspyöriä olla kahdenlaisia ,jaappanissa ??. Autodatan mukaan jakopää laitetaan sen mukaan kummassa on yksi piste . Kuvissa näkyy pisteet siinä uran yläpuolella , toisessa on yks ja toisessa kakspistettä .

Repro
23.07.2013, 20:48
No onpahan ainakin nokan ajoitukselle kolme eri vaihtoehtoa riippuen tehotarpeista. :D

Mutis
24.07.2013, 18:40
Näytti olevan melko samoissa 88 ja 83 merkintöjen ajoitus. Mutta yksi pidte tosiaan löytyy 84 alta.

Enivei parempi varmaan lopettaa vatvominen ja lyödä kone nippuun, kunhan tiivistesetti tulee. Ajoitus muuttuu maks muutaman asteen, niin ei isoa vahinkoa pääse mitenkään tapahtumaan.