Kirjaudu sisään

View Full Version : Nissan Terrano -92 Perä kysymys!!


turbodiesel
10.07.2013, 07:45
Mikähän mahtaa olla terranon perävälitys? Mistä sen voi tarkistaa? Onko sama murikka ku kingcapissä?

JEO
10.07.2013, 08:19
Kysy tuolta välitystä runkonumerolla:
finland@nissan-services.eu

Perä on c200 tai h233, välitys voi olla 1:4.375, :4.675 tai :4.875.
KingCapeistä lötyy samoja.

Mitä sulla on rikki?

-JEO-

turbodiesel
10.07.2013, 09:03
Ei oo vielä varmaa. Kolisee ja menee pakittaesa välillä jumiin. Vähä viisaampi ku saadaan auki.

Eikö välitystä lue misään murikasa tms?

JEO
10.07.2013, 09:58
Lukee murikan sisällä kruunupyörässä.
Jotku väittävät löytyvän konehuoneen tyyppikilvestä, mutta minä en sellaista ole koskaan nähnyt.

Aukeaako perä kardaaniinpäin(=h233) vai taaksepäin(=c200)?

Oisko hammaspeikko iskenyt perään :)

-JEO-

turbodiesel
10.07.2013, 10:16
Kardaaniinpäin aukiaa. Nonii pitääpä siitä kahtoa ko murikka putoo syliin.

Voipi olla että saanu perä liikaa makiaa :D

turbodiesel
16.07.2013, 08:45
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6065&pictureid=134525

Eihän tuo oo lukkoperä? :O

king cap
16.07.2013, 20:45
kyllä vain näyttäs kitkalukollinen olevan. http://nissan4u.com/parts/terrano/el_wd21/1992_4/type_3/power_train/rear_final_drive/illustration_2/

turbodiesel
24.07.2013, 16:59
Joo eli on kitkalukollinen perä.

juuri
08.11.2017, 18:57
Liippaa vanha keskustelu niin läheltä omaa kysymystä, että jatkan:

Tilanne on siis se, että vm -90 Kingistä on ilmeisesti molemmat perät morjes. Pihasta kuitenkin löytyis Terrano kakkonen vm -95 varaosa-auto, jossa on takaperä se kardaaniin päin aukeeva malli (h233). Kingissä silmällä pienempi. Voiko noita Terranon periä vaihella Kingiin kuinka suurella todennäköisyydellä? välitykset varmaan vaikuttaa asiaan. Paitti että vaikuttaako, jos vaihtaa koko möitkän? Onko Kingin periin mitään tunnistusohjeita?

Ja mites ne eutperät? Takaosan talanteessa joutuu varmaan vaihtamaan koko akselin, mutta entäs edessä?

Jos on aivan päättömiä kysymyksiä, niin oikaiskaa ihmeessä. Minen tiedä mistään mitään, yritän vain sinnitellä vanhojen lava-autojen kanssa - toistaiseksi todella huonolla menestyksellä.. Itse en oo ainakaan asennusta tekemässä, mutta näinköhän ihan remonttiäijän taidoilla ottais Terranosta osat irti, ettei tarvis koko varaosa-autoa hinata korjaamolle?

Ja onko veikkauksia, että kun tuosta Terranosta otettiin moottori siihen Kingiin, niin voiko sillä asialla olla tekemistä perien mossahtamisen kanssa? Viat nimittäin ilmeni rempan jälkeen.. Ettei nyt tee samaa virhettä uudestaan. Eli moottori vaihdettiin TD25 - > TD27 turbo.

juuri
08.11.2017, 19:39
Opinkohan mä just, että TD27 -koneelle pitäis olla sen välitykselle sopivat perät, pitääkö paikkansa?? Eli, että tolla uudella koneella oli väistämätöntä, että perät hajos, ku oli D21:n TD25:n orkkikset. No sinänsä onni onnettomuudessa tässä tapauksessa on se, että mulla tosiaan on pihassa toi loppuauto, josta kone on. Perineen. Mutta mitäs muuta tässä nyt pitäis vielä ottaa huomioon, kun on tollanen sekasikiöauto? Mun hovimekaanikko ei ehkä olekaan ottanut kaikkea huomioon..... Mites laatikot, tuleeko ne kestämään, kun on nekin Kingiläisiä? Ei pitäis lähtee kikkailemaan, kun ei mitään ymmärrä, mutta tän piti olla niin hyvä idea..

Mika_T
09.11.2017, 16:17
Opinkohan mä just, että TD27 -koneelle pitäis olla sen välitykselle sopivat perät, pitääkö paikkansa??

Ei pidä paikkaansa. Toimii niillä alkuperäisilläkin.

jmk
09.11.2017, 19:32
Jos asiaa oikein ajattelee, niin mistä ne perät tietää kuka sitä voimaa tuottaa? Tietysti jos kone vaihdetaan monta kertaa tehokkaampaan niin silloin saattaa joutua miettimään voimansiirron kestävyyttä

juuri
15.11.2017, 17:00
Olette oikeassa. Sen verran olen oppinutkin tässä.