PDA

View Full Version : jdm 2lt motti hiaceen ?


jame80
02.07.2013, 14:21
Elikkäs suunnitelmissa päivittää vanha junakeula hiasen tekniikka hieman pirteämmäksi/uudemmaksi.... yhtenä vaihtoehtona näitä jaappanin tuonti motteja hinta 1980e.... mutta mutta onko ne oikeasti niin vähän ajettuja kuin väittävät noin 100 000 km, mitenkäs apulaitteet joutuuko muokkaamaan... yms asiat mietittävät ennen köyhälle kallista prosessia. eli olisiko kellään tietoa tai tuntemuksia asian suhteen ?

Krisse
02.07.2013, 16:14
En nyt tästä nimenomaisesta keissistä osaa sanoa, mutta onhan noita nähty paljonkin että 'kaikis näis on samat koneet' -moottoriswapeissa on jouduttu ottamaan alkuperäisestä moottorista paljonkin palikkaa ennenkun on saatu sopimaan.

Mutta sitä olen joskus itsekin ihmetellyt että miten on edes olemassa jotain 100 ajettua JDM 2LT:tä kun eikai niitä ole tehtykään (ainakaan mihinkään sivistysmaan markkinoille) ties kuin pitkään aikaan, saati sitten että Japanissa niitä olisi missä autojen ikä ei taida kovin kaksiseksi nousta.

jame80
02.07.2013, 20:06
tänään soittelin erääseen jdm motteja kauppaavaan liikkeeseen. sivut oli täynnä motteja maininnalla korvaa 2l moottorin... ihan innosta pinkeenä soittamaan ja kyselemään moteista niin vastaus oli : kontti tulee 2kk kuluttua.... mikä helvetti vaivaa suomalaisia firmoja kun sivut on täynnä kuvia tavarasta mitä ei olekkaan.... ja jokaisessa maininta ajettu noin 100000 km. miten voi tietää kilometrit edes sinne päin ku moottorit on jonkun romulaarin taka varastossa pinossa jaappanissa.

HeikkiH
02.07.2013, 20:29
Olikos tuolla Japaniassa sellanen juttu, että kun auton mittariin heilahtaa se 100 tkm, niin verot tms maksut nousee reilusti? Muistelen lukeneeni jostain tuon suuntaista. Eli siellä menee paljon autoja purkuun k.o kilometrimäärän täyttyessä ja osat laivataan ympäri maapallon.

jame80
02.07.2013, 21:06
sillon jos siellä olisi joku edellä mainittu sääntö niin se selittäisi sitten aika paljon.

Jappi
02.07.2013, 21:50
Olikos tuolla Japaniassa sellanen juttu, että kun auton mittariin heilahtaa se 100 tkm, niin verot tms maksut nousee reilusti? Muistelen lukeneeni jostain tuon suuntaista. Eli siellä menee paljon autoja purkuun k.o kilometrimäärän täyttyessä ja osat laivataan ympäri maapallon.

Katsastuspakko, muistaakseni kolmen-neljän vuoden jälkeen. Katsastus maksaa "vähän" eri malliin kuin suomessa, taisi olla jotain 1000-1200 euroissa. Ja kun uusien autojen hinnat on alhaalla niin helposti menee auto vaihtoon.

Ja joo, sata tonnia ajettu ja kuusi tuhatta tuntia tyhjäkäyntiä ruuhkassa. Eikä siellä ole oikein tapana huoltaa noita autoja...

BJ-40/76
02.07.2013, 23:05
Juttelin kaverin kanssa, joka oli japanissa useita vuosia, ja trokasi tavaraa tänne pohjolaan:

Japseissa katsastus tapahtuu 3 vuoden välein tiukasti (sitä en musita oliko välillä jotain "suomikatsastusta") ja olikohan siten että läpäisy oli 3v katsastuksessa suuruusluokkaa 90% 6 vuotis katsastus 60% ja 9v katsastus suuruusluokkaa 10%

n.5 vuotta sitten, kun k.o henkilö oli tulossa suomeen, yritin usuttaa tuomaan 40j kontin hdj-80 kamaa suomeen, ja olisin alkanut pienellä osalla rahaksi, mutta hdj-80 oli romutettu, hdj-100 oli yksi kolaroitu, ja "museoyksilöt, yli 9-12v olivat kalliita. -> siis yksityinen ihminen ei saanut hankittua (tai ei halunnut) 40 konttia täyteen suuruusluokka kuukaudessa.

Yritin silloin noita hdj-80 ja hdj-100 koneita+laatikoita+lukkoakseleita ostaa muualtakin, mutta ne oli kivenalla: Parhaalta "tukkurilta" löytyi "100 000 moottorin" varastosta 5 kpl koneita, yksi manuaali- ja yksi automaatti laatikko; ja hinnat eivät olleet kovin pahat, mutta yksi kone ja yksi laatikko on yksi yksikkö, ja tuohon kalliimpaan 20 jalan konttiin meni jotain yli 100 yksikköä, jonka pakkaus,lähetys ja toimitus maksoi paljon enemmän kuin esim. jenkeissä... Olisi tullut jotain vm. 1990 nissanin ja toyotan pientä bensakonetta paljon, ja halvalla!
(toyotan 12h-t, 2l-t 2l-2 ja 2lt2 oli "lisänä": 12h-t ei yhtään, muita muutana)

Siis nuo yli 9v autojen koneet ovat pääsääntoisesti ajokuntoisista autoista, niiden käyttöikä on vaan täynnä. ja 100 000 km on paljon, japanissa ei ajella samaan tapaan kuin suomessa, siis kotipihalta hetki hiljaa ja sitten joko 60/80/100 kmh

Ja noita moottoreita ostavat trokarit; "kilohintaan" ajokuntoisista autoista, ja ne "nypätään" plasmasaksiilla ja nosturilla noin "paljon tunnissa" ennen paalainta.

Ja sitten ne säilötään B-luokan markkinoita varten, kuten intia afkanistan ja suomi...

ja myydään sitten kun kysyntä on kohdallaan....

Ja yhteensopivuus suomeen on enemmän taikka vähemmän tuurissa, itse käytin vm-72 toyota carina:n koneen yhden kerran ulkona, kytkinlevyn poorit oli isommat....