Kirjaudu sisään

View Full Version : Uusi Fiat 127


ZAU
19.06.2013, 10:29
Mun mielestä aika komee 127.Tuleekohan tuotantoon ja suomeen myyntiin koskaan.

http://nelmondonostro.forumfree.it/?t=65443014

wikke
19.06.2013, 10:34
Joo ihan hieno, ja jos vertaa väsyneeseen 500:sen lämmitykseen, niin suorastaan upea.

BeePee
19.06.2013, 10:47
Takaa ja sivulta hieno, nokkaa lukuunottamatta. Keulahan tossa on menny sviduiks. Minun mielestä.

Repro
19.06.2013, 10:57
Hienon näköinen, ihan tulee esikuvansa mieleen.

Jare
19.06.2013, 11:12
Tossahan on design onnistunu mun mielestä pirun hyvin. Tuttuja piirteitä originaaliin.

Palex
19.06.2013, 11:50
Takaa ja sivulta hieno, nokkaa lukuunottamatta. Keulahan tossa on menny sviduiks. Minun mielestä.
Samaa mieltä! Keula olis paljon mageempi, jos se olisi tehty vähän retrommaksi esikuvansa mukaan. Pikkuisen kantikkaammat valot ja vähän alempana, niin sitten olis hyvä.

-MaTTi-
19.06.2013, 11:56
Meilläkin oli 80-luvun alussa tommonen punainen asuntovaunun veturina. :eek: :D Hyvin onnistunu retrotus munki mielestä, jotain samaa jännällä tavalla.
http://static.fanpage.it.s3.amazonaws.com/autofanpage/wp-content/uploads/2013/03/127-o.jpg

popo99
19.06.2013, 13:14
Pähee!

Samsonite
19.06.2013, 14:03
Vaihteensiirtomekanismi ja takapyöräntuennat kannattaa kopioda suoraan vanhasta.:D

Nerd-O
19.06.2013, 15:46
Varmaan jotkin törmäystestit tms. määrittää minkälainen tuo nokka pitää olla. Jos se ois suora niin joku viherpiipertäjä voi pian kuolla kun autolla ajaa sen yli. Nyt kun se on vähän vino niin se ehkä ei kuole niin nopeesti?

ZeiZei
19.06.2013, 16:36
Törmäystesti ilman kanssa varmaan määrittää enimmät pystynokat pois autoista :)
Vinossahan tuo orkkis nokkakin on, tosin eri suuntaan.

hutikka
19.06.2013, 19:25
Ihan hieno paitsi että on silti Fiat :rolleyes:
Noi "retro" autot (mustang,camaro,beetlet yms) on kyllä kivannäkösiä..

Samppa79
19.06.2013, 19:28
Ihan hieno paitsi että on silti Fiat :rolleyes:
Noi "retro" autot (mustang,camaro,beetlet yms) on kyllä kivannäkösiä..

Samat ajatukset on. Mikä siinä 127:ssa on niin hohdokasta että siitä pitäisi uusi painos tehdä? Mutta ihan hieno on.

Punanenä
19.06.2013, 19:54
Samat ajatukset on. Mikä siinä 127:ssa on niin hohdokasta että siitä pitäisi uusi painos tehdä? Mutta ihan hieno on.

Aika monien muistoissa on videopätkää seiskalla ajamista pitkin kyliä kun tytöt vielä vilkuttelivat, Toiset on hilluneet seiskan kyydissä roadstarin pauhatessa reterikkiä, myöhemmin cappellaa keppana kourassa tyttöjen vilkutellessa, jne,
Osa nuoremmista offareista ovat saaneet jopa alun näissä:D Oliko se 20 vai 30 vuotta kun tämä kyseinen automalli koristi katukuvaa?kyseessä on legenda:)

Samppa79
19.06.2013, 20:02
Aika monien muistoissa on videopätkää seiskalla ajamista pitkin kyliä kun tytöt vielä vilkuttelivat, Toiset on hilluneet seiskan kyydissä roadstarin pauhatessa reterikkiä, myöhemmin cappellaa keppana kourassa tyttöjen vilkutellessa, jne,
Osa nuoremmista offareista ovat saaneet jopa alun näissä:D Oliko se 20 vai 30 vuotta kun tämä kyseinen automalli koristi katukuvaa?kyseessä on legenda:)

127 oli ensimmäinen auto. Tai puolet siitä. On siitä muistoja, niin hyviä kuin huonojakin. Ruostu pirun herkkään ja sähköt sai takas kun potkasi siihen peltipuskurin etukulmaan. Ja nykyisen vaimoni juuri hypätessä kyytiin katkesi kytkinvaijeri.

p.jäppinen
20.06.2013, 21:11
Vaihteensiirtomekanismi ja takapyöräntuennat kannattaa kopioda suoraan vanhasta.:D

Komppaan, on tullu joskus harjoteltua kyseisen laitteen vaihdevipuhärdellin säätämistä:D

Patu925
20.06.2013, 22:29
vm:84 127 stella ei kyllä hirveen lämpimiä muistoja aiheuttanut. Kaasari jäätyi kun lämpö laski alle +10 asteen, takajarrut olivat jäässä heti kun erehtyi yhtään syvemmässä hangessa ajamaan, ja se ruostuminen nopeus oli jotain aivan käsittämätöntä... 8v myöhemmin valmistuspäivästä joutui ko. auto sulattokuormaan.. Niin ja se kävelyn (polttoaineen) varoitusvalo toimi just niin että valo syttyi ja auto sammui yhtäaikaa...
Samanlainen toiminta oli ylilämmön merkkivalolla... Valo syttyi vasta kun kone keitti kun sähkötuuletin päätti jumittaa...
Mutta sillä pääsi paikasta toiseen toisinaan eli luonne kasvoi... Mutta olihan se meikäläisen ensimmäinen auto....

elhapero
26.06.2013, 21:25
Toivottavasti tulee Suomen markkinoille,on se hieno.

BJ-40/76
27.06.2013, 21:43
Olisko tuo uusi isompi?

Joskus oli jopa 6 henkeä, 50/50 suhteessa, mutta sopu sijaa antaa....
Tuohon 127:aan oli viritetty lämppäriä, olikohan peräti 1200 ladan kenno kaverina orkkikselle; hyvin tarkeni, kesäksi piti tehdä joku "ohitus"

Ja ainakin tuo yksilö oli hyvin kohtuullinen bensan suhteen, JOS kaikki oli kunnossa, tulpat vaihdettiin musitaakseni n.5-10tkm välein, käret joka toinen tulpan vaihto, ja sytytyspuola oli joku suurteho-

Muutama vuosi sitten pääsin ihastelemaan samanlaista 127:aa: Uskomatonta kuinka ahdas tuo on... toki pituutta on tullut lisää muutama sentti, ja painoa muutama 10kg....
Mutta silloin nuorempana 3 kpl 170-185cm poikamiehiä sopi....

rane58
28.06.2013, 01:40
Aikasempaa mallia oli meikän 113kg 197cm tuska ajaa, niska kyyryssä, 46-talvisaappaat ja pedaalit, ahdasta oli....:p
-Onhan tuo uusi kieltämättä hyvän näköinen.:)

Eskimo
29.06.2013, 20:37
Mahtava!
Mulla oli kans ekana autona tusinaseiska.

Monet rallit ja laulureissut sillä päästettiin :)

Ostetaan sitte viimeiseksi niin ympyrä sulkeutuu :D

Jontte74
30.06.2013, 12:59
Mulla ei ollu eka autona 127 mutta sikapuolikas 127 koneella :) Vielkin tallessa. Kyl siihenkin mahtu aika paljon porukkaa oliko 8 parhaimillaan :) Nyt kun käy istuu tuntuu ettei mahu ite ees sinne sisälle :D Porukoille oli noit 127 sillo enne ja vielkin on koneen osaa noihin ym.