PDA

View Full Version : Lock rigth huolia/kysymyksiä?


ukkonen7
16.06.2013, 16:49
Onko normaalia että loivasti kaartaen ajettaessa meinaa lukko takertua kiinni ja pienen paukkeen kanssa avautuu sitten, kyseessä suzukin 413 akseli ja tarina ei kerro että mikä numeroinen lock rigth on kyseessä. Pelkään pahoin että se on 1510 ja 410 akselissa se kesti kokonaisen 2 kuukautta. Antakaa hyvä mieli ja kertokaa että 413 akseliin ei saa sitä 1510 mallia.

Heguli
16.06.2013, 17:19
410 mallissa on 1521 ja 413 mallissa 1510.

ukkonen7
16.06.2013, 18:19
410 mallissa on 1521 ja 413 mallissa 1510.

okos toi 1510 malliltaan semmoinen missä käytetään tasauspyörästön omia pikku rattaita?

Sampza
05.07.2013, 11:54
Ja minulle on käsiin kulkeutunut Lock Rightin malli 1532-LR. Mihinkähän tuokin lukko tulis kuulua? Oletus mulla oli, että suzukin samuraihin sen saisin mutta taidan olla väärässä. Olisko täällä joku nokkelana ja selvittäs mihin tuo oikeasti käy!??

Jos jotain varmaksi tiedän niin ainakin sen, että tuossa pyödällä oleva lukko käy 26-poorisiin vetareihin.

Google antaa minulle kyllä vastauksia "suzuki 6.9 Sidekick" jne,jne.

wikke
05.07.2013, 12:50
Öö-täh? Eikö sinulla ole jo vastaus siihen. Sidekick eli Vitaran taka, tarkemmin vm. 89-95

1Chevy80
05.07.2013, 17:43
Onko normaalia että loivasti kaartaen ajettaessa meinaa lukko takertua kiinni ja pienen paukkeen kanssa avautuu sitten, kyseessä suzukin 413 akseli ja tarina ei kerro että mikä numeroinen lock rigth on kyseessä. Pelkään pahoin että se on 1510 ja 410 akselissa se kesti kokonaisen 2 kuukautta. Antakaa hyvä mieli ja kertokaa että 413 akseliin ei saa sitä 1510 mallia.

Eikös tän kuulukkin olla "lukossa" kokoajan ja kurveissa kloksottaa enempi tai vähempi kun pyörät pyrkii eritahtiin pyörimään.

bluevan
05.07.2013, 18:16
Njoo käsittääkseni on "lukossa" koko ajan ja kääntäessä hyppii hampailta yli jos ristitappi ei pakota piukkaan.

Timo_L
05.07.2013, 20:12
Eikös tän kuulukkin olla "lukossa" kokoajan ja kurveissa kloksottaa enempi tai vähempi kun pyörät pyrkii eritahtiin pyörimään.

Ei.

Palalukot ei ole mitään kemppilukkoja, vaan suunniteltu niin että niiden pitäisi päästää renkaat pyörimään eri tahtiin kääntyessä silloin kun ei ole kauheasti vetoa päällä. Toki se silloin lukossa on jos menee lapikas pohjassa mutkassa, vaikka sitten loivemmassakin :)

Toiminnassa eri palalukkojen välillä on eroa, Detroit locker on yllättävänkin sivistynyt käännöksissä kunhan hammaskosketus on kohdallaan. Lunchbox lockerit on sitten Detroittiin verrattuna enemmän tai vähemmän huonompia.

Sampza
06.07.2013, 04:53
Öö-täh? Eikö sinulla ole jo vastaus siihen. Sidekick eli Vitaran taka, tarkemmin vm. 89-95

No sekö suomen murteella tarkottaa tuo sidekick vitaran perää. Anteeksi maalaisuuteni. --> Myydään vitaran lukko halvalla...

wikke
06.07.2013, 09:22
No sekö suomen murteella tarkottaa tuo sidekick vitaran perää.

Sori, kirjoitin vähän enpzäselväksti. Otetaan siis uusiksi: Eli Vitaraa myydään osassa päin mailmaa Sidekick mallinimellä, ja tuo 1532-LR on vuosimallien 1989-1995 taka lukko.

vellihousu
06.07.2013, 13:08
paljo on halpa? mua vois kiinnostaa!

Sampza
06.07.2013, 13:23
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112476

Ylläolevasta linkistä löytyy minun näkemys halpaan käyttämättömään lukkoon.

Heguli
11.09.2015, 13:41
SJ410 takaperään asennettiin lock-right, joka oli uusi. Perän rattaat oli ihan hyvässä hapessa. Lukko kiinni ja koeajolle: lukko paukkuu ihan pirusti suoraan ajettaessa, mitä se ei tietty saisi tehdä. Mutkassa paukkuu enempi ja veto päällä kenties vielä enempi. Eli ihan kun joku hakkaisi lekalla taka-akseliin. Lukittuu kyllä kuten kuuluukin. Otettiin lukko uudestaan auki ja hyvältä näytti osat. Uudestaan kasaan ja sama juttu, paukkuu mennessään. Pyörien laakerit on kunnossa, samoin kardaanit. Ja se pauke siis korvakuulolla tulee perästä.

Onko siellä liikaa vai liian vähän välystä ? Tai jotain muuta ?

Edit: niin ja jouduttiin koneistaan poskirattaista millin siivut pois kun ei muuten olisi osat mahtuneet kasaan. Kuin myös akseliputki on pikkusen taipunut kaarelle

ukkonen7
11.09.2015, 17:02
Meillä oli silloin ne pikkurattaat kuluneet eli terävöityneet niin että puri lock rigthin poskiin niin tiukkaan että paukutti, ei väliä ajoiko kiihdyttäen tai kaasua hölläten. Kun saatiin paremmat pikku rattaat niin pauke loppui ja naksutti nätisti mutkaan ajettaessa, mutta ei kerro jos suoraa ajettaessa paukkuu koko ajan. Nykyisessä perässä lock rigthin kanssa rupeaa olemaan samaa oiretta ja välillä suoraan ajettaessakin paukauttaa ja päästää lukon auki että auto oikein hetkellisesti nytkähtää. Nämä oireet oli meillä onko vastaavaa?

Heguli
11.09.2015, 17:24
Meillä oli silloin ne pikkurattaat kuluneet eli terävöityneet niin että puri lock rigthin poskiin niin tiukkaan että paukutti, ei väliä ajoiko kiihdyttäen tai kaasua hölläten. Kun saatiin paremmat pikku rattaat niin pauke loppui ja naksutti nätisti mutkaan ajettaessa, mutta ei kerro jos suoraa ajettaessa paukkuu koko ajan. Nykyisessä perässä lock rigthin kanssa rupeaa olemaan samaa oiretta ja välillä suoraan ajettaessakin paukauttaa ja päästää lukon auki että auto oikein hetkellisesti nytkähtää. Nämä oireet oli meillä onko vastaavaa?
Kuulostaa tutulta. Suoraan ajettaessa paukuttaa ja samalla koko auton perä heilahtaa. Poskirattaat silmämääräisesti näyttää hyvältä mutta saattaahan ne jo olla kuluneet. Pitää kokeilla josko hankkis suosiolla uudet poskirattaat.

ukkonen7
11.09.2015, 17:26
Mitään suurta eroa ei huomattu rattaissa uusiin ja vanhoihin silmämääräisesti mutta ajo oli huomattavasti mukavampaa. Tiedä sitten kasattiinko jotenkin eri tavalla mutta jos tähän löytyy porsaanreikä ni pääsisin itsekkin halvemmalla

SptV
11.09.2015, 18:42
SJ410 takaperään asennettiin lock-right, joka oli uusi. Perän rattaat oli ihan hyvässä hapessa. Lukko kiinni ja koeajolle: lukko paukkuu ihan pirusti suoraan ajettaessa, mitä se ei tietty saisi tehdä. Mutkassa paukkuu enempi ja veto päällä kenties vielä enempi. Eli ihan kun joku hakkaisi lekalla taka-akseliin. Lukittuu kyllä kuten kuuluukin. Otettiin lukko uudestaan auki ja hyvältä näytti osat. Uudestaan kasaan ja sama juttu, paukkuu mennessään. Pyörien laakerit on kunnossa, samoin kardaanit. Ja se pauke siis korvakuulolla tulee perästä.

Onko siellä liikaa vai liian vähän välystä ? Tai jotain muuta ?

Edit: niin ja jouduttiin koneistaan poskirattaista millin siivut pois kun ei muuten olisi osat mahtuneet kasaan. Kuin myös akseliputki on pikkusen taipunut kaarelle

Akselin kieroudesta johtuu. Itellä kävi sama homma samuraissa.
Kuvassa näkee miten hampaat on kulunnut viistosti ja vetareiden kohtaa halki. Jos olisi lopettannut ajon kun paukkuminen alkoi olisi rattaat luultavammin selvinnyt hengissä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5515&pictureid=130805

ukkonen7
11.09.2015, 21:15
Akselin kieroudesta johtuu. Itellä kävi sama homma samuraissa.
Kuvassa näkee miten hampaat on kulunnut viistosti ja vetareiden kohtaa halki. Jos olisi lopettannut ajon kun paukkuminen alkoi olisi rattaat luultavammin selvinnyt hengissä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5515&pictureid=130805

Tietysti, olen tietoinen että tän hetkinen banjo on mutkalla mutta enhän mä nyt sitä tähän osannut yhdistää. Kiitos. Täytyy oikaista tai hommata uudet kuoret jos ois lukko vielä kelvollinen.

Heguli
12.09.2015, 06:43
Akselin kieroudesta johtuu. Itellä kävi sama homma samuraissa.
Kuvassa näkee miten hampaat on kulunnut viistosti ja vetareiden kohtaa halki. Jos olisi lopettannut ajon kun paukkuminen alkoi olisi rattaat luultavammin selvinnyt hengissä.


Eli sulla nimen omaan paukutti suoraan ajettaessa ? Tota akselia on pitänyt oikasta jo tovi mutta kai se on nyt laitettava työlistalle.

SptV
12.09.2015, 09:22
Eli sulla nimen omaan paukutti suoraan ajettaessa ? Tota akselia on pitänyt oikasta jo tovi mutta kai se on nyt laitettava työlistalle.

Juurikin näin.

ukkonen7
16.09.2015, 21:27
Minulla on edessään moinen lukko kanssa ja meinaa olla koko ajan päällä vaikka ei ole väännätystä päällä, onko se ihan normaalia. Eihän se nyt paras mahdollinen lukko sinne eteen nyt ole mutta semmoinen nyt kuitenkin. Jossain vaiheessa vaihdoin muistaakseni TML vetarit eteen ja alkoi ääntämään ja huomattiin että lyhyempi vetarit oli 5mm liian pitkä ja painatti ristitappiin, otettiin 5mm pois ja hiljeni. Nyt vielä pitkäpuoli lyhentämättömänä mutta ei kyllä äännäkkään mutta voiko lukon jatkuva päällä olo johtua jos se toinen puoli nojaa sinne ristitappiin?

Heguli
19.09.2015, 12:41
Tänään oikaistiin lämmittämällä suikan akselia suoremmaksi ja johan alkoi lukko toimimaan kuten sen kuuluukin. Ihan suoraksi ei saatu mutta riittävästi kuitenkin, koska ajossa lukko toimii OK.

Korsto
16.10.2015, 18:30
Tojon ljiin 8"perään asennettu lockright lukko sorvia apuna käyttäen. Mistä johtuu kun lukko ei aukea normaali maantie ajossa, on koko ajan päällä tällä hetkellä 100prosenttisesti. Välillä kuuluu pari naksahdusta perästä risteykseen käännettäessä mutta ei silti avaa lukkoa?