View Full Version : tietokone propleema/yleistä
kellukka
15.06.2013, 21:07
Täällä kun on joka alan ammattilaisia niin mikähän lie kun ostin tytölle Asuksen mini läppärin ja tikku mulla olikin (Webee) niin heitin tikun koneeseen,niin se asensi sen ja kentätkin löytyy mutta ei suostu yhdistämään nettiin vaikka oon uhkaillut sitä ja vähän kolistellutkin.. lukee vaan että yhteyden muodostaminen epäonnistui..:mad: (älkää kysykö vaikeita..oon aika tumpelo tietokoneitten kannsa)
kellukka
15.06.2013, 21:27
pitäiskö vähän nyrkillä vai vaatiiko jo vasaraa tms?:D
Olet siis koittanut sillä mokkulan ohjelmalla avata yhteyttä verkkoon?
Vai jostain pikakuvakkeesta suoraan selainta auki?
kellukka
15.06.2013, 22:08
Koneessa ei ollu valmiina pika kuvaketta mokkulalle.se tikku asensi itse itsensä,jolloin tuli pika kuvakekkin.
Sauniksen tikussa on valikossa mulla ainakin kaks eri vaihtoehtoa jotta saunalahti tai elisa.
Ja oletusasetuksena oli elisa niin ei toiminut ennenkuin laittoi täpin saunalahden kohdalle.
Mulla soneran tikkun ohjeissa lukee että ensimmäisen asennuksen jälkeen rupee toimiin viimeistään vurokauden sisällä.
Mulla meni jotain nelisentuntia ennenkun alkoi toimiin.
Siis uusi käyttämätön tikku.
ehkä varmistelua mut onkos sopimus viel voimassa..?
kellukka
16.06.2013, 18:08
ehkä varmistelua mut onkos sopimus viel voimassa..?
eipä toiminu tälläkään tikulla mikä on tässä minun koneessa tällä hetkellä.. jospa vähän ensin kokeilis vasaralla koputella..:D
jaas mikä käyttis siinä on?
ootko koittanu verkko ja jakamiskeskuksesta kattoo et mitäs siellä näyttää..?
kokeile lipun kuvalla oikeesta alanurkasta se ratkaise tietokoneen ongelmia juttu.
miula on windows 7 et neuvoja siihen on mut kasia en oo käyttäny ku gigantin esittelyssä toistaseks :D
kellukka
16.06.2013, 20:02
Xp on käyttis ja nyt se herjaa että wep sivu ei ole käytettävissä offline tilassa mut mistä saan sen helvetin offline tilasta pois.. voi vittu perkele saatana näitten vehkeitten kans!!
Omaa mokkulaa en oo käyttäny sitten viime kesän ja nyt löin koneeseen kiinni eikä toimi olleskaan.
Vika onneks oli niinkin yksinkertainen et sim kortti uupuu. Eri asia sit mist sen löytää :)
Mikä liittymä?
Jos on SAUNALAHDEN liittymä pitää yhteysosoitteeksi tai APN tms. riippuen suomentajasta antaa "saunalahti.internet"
- Sonera, elisa ym. toimii pelkällä "internet2 -nimellä
Tuolta: http://www.mobiililaajakaista.com/operaattoriasetukset/
- löytyy yleisimpien suomalaisten mobiililaajakaistojen asetukset käsin annettavina
Laita googleen hauksi vaikka: webee (+malli, jos tiedät) asetukset 3g tms...
- pitäs löytyä ohjeita, voi kokeilla samaa englanniksi.
kellukka
17.06.2013, 21:24
onpa joku tele karelian liittymä.. nyt palo pinna tuon saatanan kanssa.. saa kattoo joku joka noista vitun vehkeistä jotain ymmärtää.. tähän kävis liitteenä se metsä koneen korjaajan linkki" nyt vituttaa saatana".. mutta kun ei osaa sitäkään tähän liittää.. ihan kuulostaa samalta kun tuo minun yritys:D
onpa joku tele karelian liittymä.. nyt palo pinna tuon saatanan kanssa.. saa kattoo joku joka noista vitun vehkeistä jotain ymmärtää.. tähän kävis liitteenä se metsä koneen korjaajan linkki" nyt vituttaa saatana".. mutta kun ei osaa sitäkään tähän liittää.. ihan kuulostaa samalta kun tuo minun yritys:D
http://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs&feature=related
kellukka
20.06.2013, 05:43
Joo. Kiitos!:D:D
Tyrkätääs tähän jatkoksi...
Eli mulla on tämmöinen käsittämätön homma ollut tän vekottimen kanssa jo jonkun aikaa, että aina välillä täysin randomisti kuuluu kajareista semmoinen outo "blib" ääni. Vähän niin kuin jostain piirretystä tai pelistä kuuluva ääni kun kupla puhkeaa, sekoitettuna hiukan siihen ääneen kun aukaisee jonkun pilttipurkin tai vastaavan. Välillä menee pitkäänkin ettei ääntä kuulu, ja välillä taas kuuluu ihan solkenaan, niin kuin nytkin on puolen tunnin sisään varmaan kolmatta kymmenettä kertaa kuulunut. Joskus tulee monta kertaa ihan peräkkäinkin:confused::confused:
Windows seiskalla mennään, ja kaikkia mahdollisia ohjelmia olen sammutellut aina yksi kerrallaan kokeeksi, mutta ei auta, aina se perhana sieltä jossain vaiheessa kuuluu taas! Todella ärsyttävä vaiva!:mad:
Mitkään spyware ja virusohjelmat ei löydä mitään vikaa...
^^^^
sama juttu täällä, kuuluu kyllä ilman konettakin http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-laughing001.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)
... laatuun täytyy vaan tottua !!!
BTW ja OT: sun maski on meiän hanskalokerossa, poikkee mäellä ennenkuin säkin sekoot ...
^^^^
sama juttu täällä, kuuluu kyllä ilman konettakin http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-laughing001.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)
... laatuun täytyy vaan tottua !!!
BTW ja OT: sun maski on meiän hanskalokerossa, poikkee mäellä ennenkuin säkin sekoot ...
:D:D:D
Joo, tuun poikkeemaan joskus kun kerkeän/jaksan/huvittaa ajella!:D
Tyrkätääs tähän jatkoksi...
Eli mulla on tämmöinen käsittämätön homma ollut tän vekottimen kanssa jo jonkun aikaa, että aina välillä täysin randomisti kuuluu kajareista semmoinen outo "blib" ääni. Vähän niin kuin jostain piirretystä tai pelistä kuuluva ääni kun kupla puhkeaa, sekoitettuna hiukan siihen ääneen kun aukaisee jonkun pilttipurkin tai vastaavan. Välillä menee pitkäänkin ettei ääntä kuulu, ja välillä taas kuuluu ihan solkenaan, niin kuin nytkin on puolen tunnin sisään varmaan kolmatta kymmenettä kertaa kuulunut. Joskus tulee monta kertaa ihan peräkkäinkin:confused::confused:
Windows seiskalla mennään, ja kaikkia mahdollisia ohjelmia olen sammutellut aina yksi kerrallaan kokeeksi, mutta ei auta, aina se perhana sieltä jossain vaiheessa kuuluu taas! Todella ärsyttävä vaiva!:mad:
Mitkään spyware ja virusohjelmat ei löydä mitään vikaa...
-Oliskos saapuvan sähköpostin ilmoitus? ;)
-Oliskos saapuvan sähköpostin ilmoitus? ;)
Ei oo ei...:(
Olisko HP...
Jaa niin ku mikä HP?
Kone ei ole HP, mutta tulostin on, ja se tuskin mitään äänimerkkejä koneen suuntaan lähtettelee?
Onko sulla mitä usb-laitteita kiinni koneessa? Toi vois olla sellainen ääni, että kone hukkaa jonkun usb-laitteen ja yhdistää siihen sitten uudestaan? Irrota ne mitä et välttämättä tarvitse.
Onko sulla mitä usb-laitteita kiinni koneessa? Toi vois olla sellainen ääni, että kone hukkaa jonkun usb-laitteen ja yhdistää siihen sitten uudestaan? Irrota ne mitä et välttämättä tarvitse.
Oon tuotakin kyllä miettinyt, mutta ei ole mitään ylimääräisiä laitteita kyllä. Pelkästään bluetooth tikku näppikselle, jonkun sortin vastaritikku hiirelle, ja vielä wifipalikka. Pitäisi olla kaikki windowsin varoitusäänetkin pois päältä. Voishan sitä tietty kokeilla irroitella jotakin ihan kokeilun vuoksi kuitenkin, sitten kun taas alkaa ääniä kuulumaan!:)
Edit: Täytyykin muuten vielä tsekata windowsin äänimerkkikirjasto läpi, että löytyykö tuota kyseistä pulpahdusta edes sieltä, ja jos ei löydy, niin silloinhan windowsin sekoilut pitäisi olla kaiken järjen mukaan pois suljettu...
Tomppaa_
18.10.2013, 20:23
Tämä (http://hikipedia.info/wiki/Vasara) on auttanut usein
Oon tuotakin kyllä miettinyt, mutta ei ole mitään ylimääräisiä laitteita kyllä. Pelkästään bluetooth tikku näppikselle, jonkun sortin vastaritikku hiirelle, ja vielä wifipalikka. Pitäisi olla kaikki windowsin varoitusäänetkin pois päältä. Voishan sitä tietty kokeilla irroitella jotakin ihan kokeilun vuoksi kuitenkin, sitten kun taas alkaa ääniä kuulumaan!:)
Edit: Täytyykin muuten vielä tsekata windowsin äänimerkkikirjasto läpi, että löytyykö tuota kyseistä pulpahdusta edes sieltä, ja jos ei löydy, niin silloinhan windowsin sekoilut pitäisi olla kaiken järjen mukaan pois suljettu...
Kerrohhan löytyykö sitä äänikirjastosta ja mitä se tarkoittaa
vai onko kyseessä läppäri? tuli nyt mieleen, et voisko se olla joku akun täyttymisen merkki ääni, et nakkaa ylläpidolle laturin :confused:
Kaikissa omissa läppäreissä se on kuulunut aina silloin tällöin ja kuulostaisi olevan et ei liity kaijuttimiin mitenkään kun kuulokkeet kiinni, mutta pöydällä ja volumet poissa saattaa piipata
Kerrohhan löytyykö sitä äänikirjastosta ja mitä se tarkoittaa
vai onko kyseessä läppäri? tuli nyt mieleen, et voisko se olla joku akun täyttymisen merkki ääni, et nakkaa ylläpidolle laturin :confused:
Kaikissa omissa läppäreissä se on kuulunut aina silloin tällöin ja kuulostaisi olevan et ei liity kaijuttimiin mitenkään kun kuulokkeet kiinni, mutta pöydällä ja volumet poissa saattaa piipata
Ei oo läppäri tämä mun kone, vaan itse kasattu HTPC(Home theater pc), joten ei ainakaan akkuhommakaan ole kyseessä.
Eilen tutkiskelin noita windowsin ääniä, eikä sieltä kyllä vastaavaa ääntä löytynyt, joten joku ohjelma tuon aiheuttaa...
Avasin tuon windowsin äänimixerin kun alkoi viimeksi ääniä kuulumaan, niin senhän pitäisi aina näyttää omana volyymipalkkina kaikkien eri ohjelmien äänet, ja silloin kun ääntä kuuluu, niin näkee mistä ohjelmasta se tulee. Mutta, eihän tämä tietysti niin helppoa ole, joten kun tuo pulpahdus kuului, hyppäsi kaikkien listattujen ohjelmien volyymipalkki hetkeksi ylös!:confused:
Netistä olen kyllä lukenut muitakin tapauksia missä kuuluu outoja random ääniä, kuten tuulen suhinaa, oven pamausta yms, ja mistään en ole vielä mitään varsinaisia ratkaisuja lukenut, joten on tätä mystistä meininkiä muillakin!:D
Okei, yleensä nuo on häröäänet emolevyperäisiä (tai äänikortti jos niitä enää erillisenä harrastaa). Joko ajurit bugaa tai ottaa viereisistä johtimista häiriöitä.
HP:n läppäreissä on ollut itsellä ja tutuilla pari ihme "plingaajaa".
toyovoima
19.10.2013, 18:55
Mulla kuuluu vastaavanlainen ääni kans uudesta Asus X301 läppäristä... Ikäänkuin kameran tarkennus tms.?
Okei, yleensä nuo on häröäänet emolevyperäisiä (tai äänikortti jos niitä enää erillisenä harrastaa). Joko ajurit bugaa tai ottaa viereisistä johtimista häiriöitä. Mutta noin jos käy niin se yleensä kuuluu jonkin asteen surinana.
Tuollainen BLING ääni tulee yleensä juuri siitä kun irroitat jonkun laitteen ja laitat sen takaisin. Ja koska kyseessä on htpc kone niin veikkaan että siinä on wlan kortti integroituna? Mahdollisesti myös bluetooth? No nämä taas on yleensä toteutettu oikeesti usb kautta ja kun kone lämpenee niin tapahtuu välillä niin jännästi että nuo laitteet "katoaa" ja "löytyy" heti perään. Minkä myötä kone vetää BLING äänen. Ratkaisu tähän asiaan on mennä sinne ääniasetuksiin muuttamaan niin että mistään Windowsin tekemästä hommasta ei tule mitään ääntä. Mikäli ääni jatkuu edelleen niin silloin koneelle on asennettu joku softa mikä tuon tekee. Mikäli ei jaksa ääniasetuksia muutella niin ota irti se wlan ja bluetooth kortti.
Sain tuon perhanan äänen lähteen nyt pinpointattua Operaan! Laitoin koko selaimen mutelle tuolta windowsin mixeristä, ja nyt loppui blublatus! Näkyy kyllä nyt mixerissä kun kuuluu blub, mutta ääntä ei onneksi enään kuulu. Nyt tarvis vaan selvittää että aiheuttaako joku jatkuvasti auki olevista nettisivuista tuon, vai johtuuko itse ohjelmasta...
Laitoin kyllä Operan äänimerkit pois käytöstä, mutta se ei ainakaan vaikuttanut tuohon, joten vähän viittaisi kyllä johonkin nettisivuun!:confused:
Bänkster
31.10.2013, 01:10
Onko täällä Gmail-tietäjiä?
Loin reilu 2v sitten Gmail-tilin enkä ole käyttänyt sitä juurikaan sen jälkeen. Nyt herjaa, ettei tiliä ole kun yritän kirjautua sisälle, mutta jos yritän luoda uutta tiliä samalla nimellä, herjaa, että tili on jo olemassa.
WTF?
Mitenköhän tuon nimen saisi vapautettua uudelleen käyttöön?
Onko täällä Gmail-tietäjiä?
Mitenköhän tuon nimen saisi vapautettua uudelleen käyttöön?
Oletko kokeillu: https://www.google.com/accounts/recovery/
voi olla että tili on jäädytetty, kun ei käyttöä ole ollut mutta samalle nimelle ei saa toista tiliä. Jos olet antanut gmailille vaihtoehtoisen sähköpostin, niin palautus tiedot pitäs tulla sinne tai kännyyn txt jos nro on annettu.
Onkos kellään vastaavaasta kokemusta et läppärissä Windows 7 jumittaa?
Vikasietotilassa jymähtää CLASSPNP.sys tiedostoon.
Koitin kookletella, niin kohtalotovereita on useita vuosien takaa, mutta kukaan ei oo viittiny threadiin sitten kertoa korjausta ongelmaan.
Normikäynnistyksessä jumahtaa lippukuvaan, recoverymodessa tulee sininen ruutu ja hiiren kursori, ei muuta.
Asennuslevyltä uutta asennusta käynistäessä saa valittua asennuskielen ja siitä sitten jumii seuraavaan ruutuun.
Muistitestit ei kertoneet virheistä, kiintolevyllä ei ollu badsektoreita.
Biosista kiintolevyn moden muuttaminen AHCI -> IDE aiheuttaa sen, että jumitilaneessa välähtää bsod ja kone buuttaa.
Läppäri on Samsung R522 jos se ketään kiinnostaa. Vuosia pyöriny seiskan kanssa, nyt ruvennu oikuttelemaan.
Jollain ollu ongelmia Intelin raid-ajureiden kanssa (ei tässä oo raidia), jollain ollu viruksia(ei löytyny).
Pitää koittaa seuraavaks buutata tolla kiintolevyllä toisessa läppärissä.
Bänkster
31.10.2013, 10:19
Oletko kokeillu: https://www.google.com/accounts/recovery/
voi olla että tili on jäädytetty, kun ei käyttöä ole ollut mutta samalle nimelle ei saa toista tiliä. Jos olet antanut gmailille vaihtoehtoisen sähköpostin, niin palautus tiedot pitäs tulla sinne tai kännyyn txt jos nro on annettu.
Ei tule kun ei mukamas sellaista tiliä ole olemassa.
Mutta nimi on kuitenkin varattu.
Kirottua.
Onkos kellään vastaavaasta kokemusta et läppärissä Windows 7 jumittaa?
Vikasietotilassa jymähtää CLASSPNP.sys tiedostoon.
Koitin kookletella, niin kohtalotovereita on useita vuosien takaa, mutta kukaan ei oo viittiny threadiin sitten kertoa korjausta ongelmaan.
Normikäynnistyksessä jumahtaa lippukuvaan, recoverymodessa tulee sininen ruutu ja hiiren kursori, ei muuta.
Asennuslevyltä uutta asennusta käynistäessä saa valittua asennuskielen ja siitä sitten jumii seuraavaan ruutuun.
Muistitestit ei kertoneet virheistä, kiintolevyllä ei ollu badsektoreita.
Biosista kiintolevyn moden muuttaminen AHCI -> IDE aiheuttaa sen, että jumitilaneessa välähtää bsod ja kone buuttaa.
Läppäri on Samsung R522 jos se ketään kiinnostaa. Vuosia pyöriny seiskan kanssa, nyt ruvennu oikuttelemaan.
Jollain ollu ongelmia Intelin raid-ajureiden kanssa (ei tässä oo raidia), jollain ollu viruksia(ei löytyny).
Pitää koittaa seuraavaks buutata tolla kiintolevyllä toisessa läppärissä.
http://www.dllsuite.net/QA/Classpnp_sys_Starting_Windows_Error/
Alempana kertovat vastaavan vian löytyneen muistikammasta.
Toimiikos muilla Operan käyttäjillä Youtuben analytics? Mulla toimi kyllä aiemmin, mutta nyt on muutaman viikon ollut niin, että kun klikkaa tilastoihin, niin tulee vaan loading teksti, mutta siihen se sitten jääkin...:(
Chromella toimii kyllä oikein, mutta missähän tuo vika on Operan kanssa, kun on aikaisemmin toiminut ihan ok? Vai vetääkö Google kotiin päin, ja ovat muokanneet Youtubea suosimaan omaa selaintaan, vai kuseeko vain Opera?:confused:
lavanelikko
28.01.2014, 16:53
Toimiikos muilla Operan käyttäjillä Youtuben analytics? Mulla toimi kyllä aiemmin, mutta nyt on muutaman viikon ollut niin, että kun klikkaa tilastoihin, niin tulee vaan loading teksti, mutta siihen se sitten jääkin...:(
Chromella toimii kyllä oikein, mutta missähän tuo vika on Operan kanssa, kun on aikaisemmin toiminut ihan ok? Vai vetääkö Google kotiin päin, ja ovat muokanneet Youtubea suosimaan omaa selaintaan, vai kuseeko vain Opera?:confused:
Ehdottomasti Googlen salaliitto:rolleyes: Foliota päähän ja nopeesti:rolleyes: En pitäis tätäkään mahdottomuutena, mutta eipä ole varmaakaan tietoa:o Sori huono huumori:o
Ehdottomasti Googlen salaliitto:rolleyes: Foliota päähän ja nopeesti:rolleyes:
Kokeilin, ja ei toimi edes foliomyssy päässä, joten kyllä siellä nyt jotain vakavaa häikkää on!:D
lavanelikko
28.01.2014, 17:09
Kokeilin, ja ei toimi edes foliomyssy päässä, joten kyllä siellä nyt jotain vakavaa häikkää on!:D
Pitipä oikein ladata Opera koneelle ja kokeilla... Ei mitään ongelmia historiatietojen kanssa eikä myöskään Chromella... Nyt ei yksinkertainen ymmärrä:confused:
Pitipä oikein ladata Opera koneelle ja kokeilla... Ei mitään ongelmia historiatietojen kanssa eikä myöskään Chromella... Nyt ei yksinkertainen ymmärrä:confused:
Mitä tarkoitat historiatiedoilla? Kysehän oli siis youtuben statistiikkatiedoista, eli jos sulla on videoita tubessa, niin yrität klikata auki sen kohdan mistä näkee tykkäykset/katsontakerrat/yms tilastot.
lavanelikko
28.01.2014, 17:46
Mitä tarkoitat historiatiedoilla? Kysehän oli siis youtuben statistiikkatiedoista, eli jos sulla on videoita tubessa, niin yrität klikata auki sen kohdan mistä näkee tykkäykset/katsontakerrat/yms tilastot.
Sori... Ymmärrys erhe:eek: Eipä ole vitoita tuolla niin ei pääse hutkimaan:o
Miula ei viikonloppuna taas tallentunu YouTuben toistohistoria ollenkaa..en oo nyt kokeillu.
Eikös täällä ole muka ketään Operaa + youtubea käyttävää, joka vois kokeilla toimiiko tuo youtube analytics omien videoidensa kohdalla?:confused:
Vaikea lähteä ratkomaan ongelmaa ennen kuin tietää onko vika itse Operassa, vaiko jossain muualla...:(
Eikös täällä ole muka ketään Operaa + youtubea käyttävää, joka vois kokeilla toimiiko tuo youtube analytics omien videoidensa kohdalla?:confused:
Vaikea lähteä ratkomaan ongelmaa ennen kuin tietää onko vika itse Operassa, vaiko jossain muualla...:(
Toimii:
* IE + youtube analytics
* firefox + youtube analytics
* chrome + youtube analytics
* opera + youtube analytics
Toimii:
* IE + youtube analytics
* firefox + youtube analytics
* chrome + youtube analytics
* opera + youtube analytics
Kiitos!:)
Eli ei muuta kuin Operan kimppuun siis, ja ongelmaa ratkomaan!
kellukka
09.02.2014, 13:48
Mistä johtuu kun siirrän kännykästä videoita tietokoneelle niin koneella ne näkyy kuvana eikä videona? Vastaukset mielellään sellaisella kielellä että tälläinen tyhmempikin tietokoneen käyttäjä ymmärtää:D
Millähän ohjelmalla mahtaisi saada selville mikä ohjelma/prosessi käyttää kiintolevyä? Kyseessä win7. Rutisee kuin tekisi jotain tarkastusta mutta saattaa tehdä 4 tuntia yhtä mittaa. Käynee levyn kunnon päälle jos kovin kauan kiusaa samaa tahtia... Ei aloita heti käynnistäessä vaan jonkun ajan päästä.
Millähän ohjelmalla mahtaisi saada selville mikä ohjelma/prosessi käyttää kiintolevyä? Kyseessä win7. Rutisee kuin tekisi jotain tarkastusta mutta saattaa tehdä 4 tuntia yhtä mittaa. Käynee levyn kunnon päälle jos kovin kauan kiusaa samaa tahtia... Ei aloita heti käynnistäessä vaan jonkun ajan päästä.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645.aspx
Sitten vielä ottaa kaikki muut kuin file activity pois päältä oikealta yläpalkista niin selviää.
Kai tääkin on jonkun sortin tietokoneongelma, kun pitäis ostaa uudet sisuskalut koneeseen...
Eli, alkaa jo nykyinen kokoonpano lähestymään kunnioitettavaa seitsemän vuoden ikää(kylläpä aika rientää, kun en ole edes tajunnut ennen kuin nyt ajatellessani asiaa, että miten vanha mopo tuo kone on!:D), niin pitäisi saada laatikkoon uudempaa tekniikkaa, ja kun olen jo tippunut kehityksen kelkasta pahasti näiltä osin, enkä jaksa noita asiaan vihkiytyneitä nörttifoorumeita selailla, niin kysytään täällä suosikkifoorumin puolella. :)
En tarvitse mitään superhipolaitteistoa, vaan hintalaatusuhteeltaan kohtuullisen kokoonpanon, jolla vois sinnitellä taas vaikka sen seitsemän vuotta.:D
Käyttötarkoitukset, joihin tarvitsis vähän puhtia:
- HD Videoeditointi(jossain vaiheessa myös varmaan tarkempilaatuistakin videota tarvis koittaa leikellä...)
- 3D-mallinnus
- 3D-tulostusohjelmien käyttö, kun mallin viipalointi ottaa vähän liikaa aikaa monimutkaisten osien kanssa
EN PELAA MITÄÄN, koska siihen tarkoitukseen on noita käyttäjäystävällisempiäkin laitteita, joten sen ehdoilla ei osia valita.
Lähinnä hakusessa vain ATX-emolevy, muistit, prossu, näyttis, ja hyvä tuuletin prossuun(ehkä jopa joku suljetun piirin nestejäähy?).
Ideoita ja vinkkejä?:)
Kai tääkin on jonkun sortin tietokoneongelma, kun pitäis ostaa uudet sisuskalut koneeseen...
Lähinnä hakusessa vain ATX-emolevy, muistit, prossu, näyttis, ja hyvä tuuletin prossuun(ehkä jopa joku suljetun piirin nestejäähy?).
Helppoa. Prosessoriksi tehokkain Inttelin prossa 1150 kannalla, jonka perse kestää ostaa. Esim i7-4790k. Videon editoinnissa ja pakkauksessa ei prosessoritehoa ole koskaan tarpeeksi. Useimmat videonkäsittelyohjelmat tukevat hyvin moni coreisia prosesseroita, joten i7 sen puolesta on hyvä valinta. Emolevyksi melkein mikä vaan, tämä ei ole niin hirveän tärkeää, kunhan liittimiä löytyy tarpeeksi ja muistia saa vaikka tulevaisuutta ajatellen sen 32 gigaa. 16GB muistia rupeaa jo riittämään nykypäivänä pitkälle. Emolevyillä ei ole mitään älytöntä merkitystä suorituskykyyn, kuten ei muistien nopeudellakaan. Näillä saadaan se muutama prosentti tehohyöty. Enemmän hyötyä tulee kun vaan sijoittaa sen rahan prosessoriin.
Itse en ole hirveä fani noille suljetuille vesijäähyille, vaan suosin ihan perinteisiä ilmajäähyjä. Noissa vesijutuissa on se, että vaikka ovat kuinka suljettuja, niin ei ne vuosia pyöri ilman huolenpitoa, kuten normaalit ilmajäähdytykset. Monelle nuo ihan vakio coolerit on aivan tarpeeksi hiljaisia. Monasti koneen poweri pitää pahempaa meteliä kuin tuo prossan mukana tuleva jäähy. Itselläni laitettu vähän järempää cooleria omaan masiinaan, eli Noctua NH-C14 coolerina ja on melko hyvä ja ennenkaikkea sen saa laitettua matalaan koteloon. Sisarmalli NH-D14 on suositumpi, mutta vaatii aina paksun kotelon. Itselläni prossana vanhempaa sukupolvea edustava i7-3770k ylikellotettuna 24/7 4,4 gigahertsiin, kun vakiona boostilla kellotaajuus 3,9GHz. Tuo Noctua tämän pitää järkevissä lämmöissä tuulettimet minimiin säädettynä.
Itse voisin kokeilla ensin ilman erillistä näytönohjainta integroidulla näytönohjaimella. Sillä kuitenkin yllättävän hyvin eri 3D-caditkin pyörii. Ja jos ottaa erillisen näyttiksen, niin näytönohjainta ei kannata hirveästi alimitoittaa. Ottaa näytönohjaimeksi jonkin noin 150-200€ näyttiksen, niin ollaan turvallisilla vesillä. Ainoa sääntö on näyttiksessä on ettei Radeonia hanki... Viimeisen 10 vuoden aikana ei ole sattunut yhtään luotettavaa Radeonia mulle. Viimeksi oli Radeon itselläni alkukesästä ja sen vaihdoin melko nopeasti takaisin GeForceen. 200€ hintaluokka näytönohjaimissa on sellainen, millä ihan komiasti pelaakin ja tehot riittää varmasti normaaliin käyttöön.
Yksi asia mikä tuosta listasta unohtui on SSD-levy. Aivan ehdottomasti kannattaa koneen käyttis asentaa SSD:lle ja jo budjetti antaa myöden, niin toinen SSD levy sitten työlevyksi jolta videoita editoi. Kuitenkin nykyään noi 256 gigaiset SSD:t ei paljoa yli satasta maksa kun sattuu sopiva tarjous. Se kannattaa katsoa että ovat malleja joissa siirtonopeudet kumpaankin suuntaan on luokkaa 500 MB/s tai yli, sillä markkinoilla on paljon hitaampiakin. Varastolevyiksi sitten vaikka WD:n Greenejä, jotka ovat hitaita levyjä, mutta kohtuullisen hiljaisia.
Heitetäänpähän tästä vaikka pikainen paketti koneen sisuskaluista. Hinnat katsottu Jimssiltä.:
Prosessori:
Intel Haswell i7-4790K, LGA1150, 4.0GHz, 8MB, Boxed
~330€
tai vähän hitaampi jota pidän miniminä tuon tyyppiseen käyttöön
Intel Haswell i5-4670K, LGA1150, 3.4GHz, 6MB, Boxed
~230€
Emolevyksi: (ok emolevy, ei suosikki merkkini, mutta spekseiltään hyvä. Asrock on tyypillinen kiinantuote, jossa homma ei ole ihan loppuun saakka viimeistelty, mutta hinta laatusuhteeltaan kuitenkin asiallisia. Itse olen suosinut vuosia Asuksen paremman luokan emolevyjä. Rehellisesti sanottuna vaan eivät pärjää hinta/omainaisuus vertailussa.)
AsRock Fatal1ty Z97 Killer, LGA1150, Intel Z97, DDR3, ATX
~150€
Muisti: (halvin 16gb kitti mikä löytyi. Nopeammat maksaisivat noin 30 enemmän.)
Kingston 16GB (2x8GB)HyperX Fury, DDR3 1333MHz, CL9, 1.5V, musta
~145€
SSD levy: (alla oleva tullut todettua ihan toimivaksi ja järkeväksi, vaikka on jo vanhahko malli. Ja nähnyt monasti myytävän tätä melko paljon halvemmalla kuin alla oleva hinta.)
A-Data 256GB XPG SX900 SSD-kiintolevy, 2,5", SATA III
~140€
= ~765€
Tämän jälkeen sitten vaikka myöhemmin hankkii noita hiljaisempia jäähyjä ja näytönohjaimia. Virtalähteenä suosittelisin jotain noin 650w teholuokkaista. Tuo on itsessään ylimitoitettu tälle raudalle, mutta antaa mahdollisuuden laittaa tehokkaampaa näyttistä yms.
Eräilves
22.08.2014, 06:32
Eli, alkaa jo nykyinen kokoonpano lähestymään kunnioitettavaa seitsemän vuoden ikää(kylläpä aika rientää, kun en ole edes tajunnut ennen kuin nyt ajatellessani asiaa, että miten vanha mopo tuo kone on!:D), niin pitäisi saada laatikkoon uudempaa tekniikkaa, ja kun olen jo tippunut kehityksen kelkasta pahasti näiltä osin, enkä jaksa noita asiaan vihkiytyneitä nörttifoorumeita selailla, niin kysytään täällä suosikkifoorumin puolella. :)
En tarvitse mitään superhipolaitteistoa, vaan hintalaatusuhteeltaan kohtuullisen kokoonpanon, jolla vois sinnitellä taas vaikka sen seitsemän vuotta.:D
Käyttötarkoitukset, joihin tarvitsis vähän puhtia:
- HD Videoeditointi(jossain vaiheessa myös varmaan tarkempilaatuistakin videota tarvis koittaa leikellä...)
- 3D-mallinnus
- 3D-tulostusohjelmien käyttö, kun mallin viipalointi ottaa vähän liikaa aikaa monimutkaisten osien kanssa
EN PELAA MITÄÄN, koska siihen tarkoitukseen on noita käyttäjäystävällisempiäkin laitteita, joten sen ehdoilla ei osia valita.
Ideoita ja vinkkejä?:)
Hmm, no et sanonut mitään budjetista, mutta jos ajattelit tuon 7 vuotta vielä nii tässä olisi yhenlaine kokoonpano :D Tuo 3D mallinnus ja tulostusohjelmien käyttö ei käy ihan kaikista halvimmilla osilla kuitenkaan, paitti tökkivästi.. En ole mikään kummoinen nörtti kuitenkaa näistä osista, mutta sentään jotain tiedän että voin suositella :p
Näyttis: http://www.jimms.fi/tuote/04G-P4-3748-KR
Emolevy: http://www.jimms.fi/tuote/H87-G41-PC-MATE
Prossu: http://www.jimms.fi/tuote/BX80646I54690K
Muisti: http://www.jimms.fi/tuote/KHX1600C9D3K3/12GX
Prossujäähy: http://www.jimms.fi/tuote/DCACO-FP701-CSA01
Mutta kannattaa toki muistaa, että ohjelmat kehittyvät ja kehittyvät myös :)
EDIT. Ylempänä tuli paljon osaavammalta henkilöltä vastaus, suosittelen sen katsomaan :D
En kyllä itse ymmärrä tuota Intel hehkutusta. Toki onhan ne nopeempia, mutta jos haetaan hinta/teho suhdetta niin AMD on kyllä parempi vaihtoehto. Itse olen aina noita AMD prossia käytellyt. Tällä hetkellä koneessa on FX-8350. Edukas prossa ja paljon tehoa. Vielä jos nuo softat osaa hyödyntää ne kaikki 8 corea niin varmasti on nopeaa.
SSD-levyjen suhteen olen myös hieman skeptinen. Vielä vuosi sitten eräässä firmassa melkein puolet SSD-levyillä varustetuista koneista hajosi sen SSD-levyn osalta. Sieltä ei sitten erkkikään kaiva tietoja ulos. Koska jengi niin kehui SSD-levyjä niin hankin omaan läppäriin sellaisen. Ei ollut kuin 128gb versio reilu vuosi sitten. Mutta jo siinäkin on blokkeja mitkä ei ole käytössä. Eli levy ei ole enää 128gb. Koko tais olla nyt jo 123gb. SSD-levy nimittäin pienenee käytön myötä kun niihin blokkeihin ei voi enää kirjoittaa. Jos etsii pitkä-ikäistä ratkaisua niin unohda SSD. Itse en ainakaan sellaista tule ostaan pelikoneeseen vaikka kuin nopeita ne olisi.
Muistin osalta Mylpyn kanssa samoilla linjoilla. Muisti on halpaa. Mitä enemmän sen parempi. En tiedä saavuttaako silläkään mitään että ottaa mahdollisimman nopeaa muistia? Taitaa olla aika minimaalinen hyöty, ellei hae sitten sitä maksimi tehoa.
Emon suhteen on kanssa aika sama minkä ottaa. Ottaa sellaisen missä on sopivat liitännät. En tie kaivataanko esim. firewireä? Yhdessä vaiheessa sellainen piti olla jos harrasti videohommia. Silloin ottaa emon missä tuo on integroitu.
Jos ei pelaa niin onko tuolla näyttikselläkään niin väliä? Kunhan muistia on vaan paljon.
En kyllä itse ymmärrä tuota Intel hehkutusta. Toki onhan ne nopeempia, mutta jos haetaan hinta/teho suhdetta niin AMD on kyllä parempi vaihtoehto. Itse olen aina noita AMD prossia käytellyt. Tällä hetkellä koneessa on FX-8350. Edukas prossa ja paljon tehoa. Vielä jos nuo softat osaa hyödyntää ne kaikki 8 corea niin varmasti on nopeaa.
SSD-levyjen suhteen olen myös hieman skeptinen. Vielä vuosi sitten eräässä firmassa melkein puolet SSD-levyillä varustetuista koneista hajosi sen SSD-levyn osalta. Sieltä ei sitten erkkikään kaiva tietoja ulos. Koska jengi niin kehui SSD-levyjä niin hankin omaan läppäriin sellaisen. Ei ollut kuin 128gb versio reilu vuosi sitten. Mutta jo siinäkin on blokkeja mitkä ei ole käytössä. Eli levy ei ole enää 128gb. Koko tais olla nyt jo 123gb. SSD-levy nimittäin pienenee käytön myötä kun niihin blokkeihin ei voi enää kirjoittaa. Jos etsii pitkä-ikäistä ratkaisua niin unohda SSD. Itse en ainakaan sellaista tule ostaan pelikoneeseen vaikka kuin nopeita ne olisi.
Muistin osalta Mylpyn kanssa samoilla linjoilla. Muisti on halpaa. Mitä enemmän sen parempi. En tiedä saavuttaako silläkään mitään että ottaa mahdollisimman nopeaa muistia? Taitaa olla aika minimaalinen hyöty, ellei hae sitten sitä maksimi tehoa.
Emon suhteen on kanssa aika sama minkä ottaa. Ottaa sellaisen missä on sopivat liitännät. En tie kaivataanko esim. firewireä? Yhdessä vaiheessa sellainen piti olla jos harrasti videohommia. Silloin ottaa emon missä tuo on integroitu.
Jos ei pelaa niin onko tuolla näyttikselläkään niin väliä? Kunhan muistia on vaan paljon.
Intelin prossa sen takia, että oikeasti siltä puolelta saa aikapaljon tehokkaampia prosessoreita, kuin AMD:ltä. AMD on erinomainen valinta kun mennään halppis koneisiin jossa ovat erinomaisia hinta / tehosuhteeltaan. Tehokäyttöön hankittaessa kyllä joudutaan Intelin puolelle menemään. Tällä hetkellä nopein AMD taitaa olla AMD FX-9590, jota nopeampi i7-4790 on noin 50%... Ja jos koneen käyttö on videon editointia ja muuta cpu-intensiivistä hommaa, niin kaikki rahat moottoriin on suositukseni:)
http://www.anandtech.com/bench/CPU/1033 <- Tuolta löytyy aika hyvää vertailua niin prosessoreista kuin näytönohjaimistakin.
Kuten Nerd-O tuossa sanoikin, niin niiden hajoaminen on ongelma. Kun perinteisistä kiintolevyistä pikkaisen rikkoutuneista suuren osan pystyy ihan kotitempuilla pelastamaan ja niistäkin mitä ei itse pysty pelastamaan vielä 90% pystytään asiaan erikoistuneissa puljuissa pelastamaan. (Kunhan ei lukupäät ole levyä pahasti naarmuttaneet, tai mennyt yli curien-pisteen. Kumpaankin on tullut törmättyä:) SSD-puolella olen jostain kuullut että spesialistienkin puolella lukema olisi karkeasti 10%, mitä oikeasti hajonneista ssd-levyistä voidaan pelastaa.
SSD levyt ovat ihan ehdottomia käyttöjärjestelmälle ja ohjelmille. Nopeusetu on vain niin valtava, että se ajaa noiden mainittujen ongelmien yli. Esimerkiksi omassa kotimasiinassa on itselläni pari SSD-levyä ja sitten pari suurta perinteistä varastolevyä. Suurimmalla SSD-levyllä on käyttöjärjestelmä ja ohjelmat. Toinen SSD on pyhitetty Windowsin Search Indexille ja eri ohjelmien temppitiedostoille. Kaikki oma data on perinteisillä kiintolevyille varastoituna.
Kiitoksia vastauksista! :)
Jos tuosta erillisestä näyttökortista ei ole mitään hyötyä noissa 3D-hommissa, ja emo ajaa saman asian, niin en mä sellaista ala sitten turhaan laittamaan. :)
Nuo SSD:t on itselle ihan tuntematonta osa-aluetta, mutta jos se koneen toimintaa nopeuttaa, niin voisihan sellaisen käyttistä varten laittaa siinä tapauksessa. Tässä nykyisessä koneessa on kyllä sen verran kovalevytilaa, että riittää kyllä noin niin kuin muuten, ainakin toistaiseksi.
Onkos tuo mun nykyinen 430w virtalähde jo ihan liian tehoton uudelle kokoonpanolle ja täysin pois suljettu? Tai miten tuo virtalähteen tehottomuus yleensäkään ilmenee käytössä?
Budjettia en ole tähän hommaan varsinaisesti laatinut, mutta en mä mitään parasta mitä rahalla saa vehjettä tarvitse kyllä, koska ihan harrastekäyttöön tulee kuitenkin, ja ei nuo editointihommatkaan mitään jokapäiväistä vääntämistä ole läheskään. Ja jos verrataan tämän nykyisen koneen tehoihin, niin olen varmaan melko positiivisesti yllättynyt uuden kokoonpanon suorituskyvystä, vaikka se olis mistä palikoista rakennettu! :D
Mylpyltä tuli kuitenkin aika kattavaa tietoa, joten varmaan jotain sen suuntaista tässä pitää sitten alkaa kaavailemaan!:)
430w virtalähde todennäköisesti riittää jos et ota erillistä ohjainta. Eihän sulla tehoa syö kuin tuo prossa, eikä Intelin prossat taida ihan niin syöppöjä olla kuin amd?
Cruiseristi
22.08.2014, 11:31
430w riittää , tosin vanhalla virtalähteellä voi tulla ongelmia hibernaten kanssa
haswell emoissa.Sata- virtaliittimien vähyys voi myös olla ongelma.
Vanha virtalähde kannattaa lähes poikkeuksetta uusia jos se on takuuaikansa ohittanut. Poikkeuksena voisi ehkä olla huippulaatuiset, vain vähän yli takuunsa menneet...
Tuon kokoiset powerit ovat verraten halpoja tuohon muuhun kokoonpanoon nähden ja hajotessaan tekevät yleensä enemmänkin tuhoa koneeseen.
On usb <-> ide/sata sovitin kaapeli ja nipullinen vanhoja kovoja, Niin onko mitään ohjelmaa millä saisi kopiotua tietoja kovolta kun tuntuu olevan enempi vähempi jummijammeja ja tahtoo siten myös resussienhallinan jumittaa.
Eli joku softa joka vois virheineen päivineen kopioda datat pois??
Käyttis WIN7 proffessionaali
On usb <-> ide/sata sovitin kaapeli ja nipullinen vanhoja kovoja, Niin onko mitään ohjelmaa millä saisi kopiotua tietoja kovolta kun tuntuu olevan enempi vähempi jummijammeja ja tahtoo siten myös resussienhallinan jumittaa.
Eli joku softa joka vois virheineen päivineen kopioda datat pois??
Käyttis WIN7 proffessionaali
http://www.roadkil.net/program.php?ProgramID=22
En toki ole itse käyttänyt...
Jos oikein käsitin et toi tekee 1:1 kopsun toiselle kovolle mutta en tiedä saako sitä sillein et sais omaan kansioon tollee 1:1 kopion niin sais sitten sieltä siivota ja kahtoa mitä säästää kun pääasiassa tartteis kuvat ja muutamat clipit saada talteen. Ja niitä kovalevyjä olis tosiaan se puolenkymmentä mitä pitäs kopsata, niin ja ei tarvi saarnata niistä varmuuskopiosta :D
https://www.runtime.org/shadow-copy.htm Tämä nyt ei varsinaisesti ole tuohon hommaan tarkoitettu, mutta tullut huomattua että aika hyvin kestää virheitä kopioidessa.
pimeämies
08.09.2014, 19:57
kysytääs tääl mikä järjestelmä kannattaa asentaa vanhaan kannettavaan kun on joskus hävinnyt xp siitä ja miten siihen asenettas uus?
pahapaimen
08.09.2014, 20:18
osaiskohan joku kertoa mikä on vikana kun en saa isoja kirjaimia noista nuolista ollenkaan, caps lock PÄÄLLÄ kyllä onnistuu isot kirjaimet mutta ei muuten. kun yrittää niin joistain kirjaimista avaa kirjainmerkki sivun ja joistain toisista jotain muuta
Dacia Duster
09.09.2014, 10:46
osaiskohan joku kertoa mikä on vikana kun en saa isoja kirjaimia noista nuolista ollenkaan, caps lock PÄÄLLÄ kyllä onnistuu isot kirjaimet mutta ei muuten. kun yrittää niin joistain kirjaimista avaa kirjainmerkki sivun ja joistain toisista jotain muuta
Painathan varmasti nuolinäppäintä? Itse usein nakkisormilla tulee tässä läppärissä painettua Ctrl näppäintä, kun hakee isoa kirjainta, ja sitten pääseekin tosiaan vaikka millaisille sivustoille, on tosiaan kirjanmerkkiä, ja hakua yms...
tonnisata
09.09.2014, 11:07
Omituisuus koneella kun nettiautoa tai mitävaan siihen liittyvää osioa, nettikone ym katselee niin aina on vasemmassa yläkulmassa "mobiiliversio" teksti ja osa käyttö ominaisuuksista jää puuttumaan. Asiakastuki sieltä vastasi :Asiakastuki kirjoitti 06.09.2014 kello 08:27:
> > > > Hei kiitos yhteydenotostasi, nettiauton täysversio on
> > > > http://www.nettiauto.com
> > > > mobiiliversio on m.nettiauto.com... jne. Olen koittanut ohjeen mukaan, moblaversioksi menee, ja googgelillakin kun hakee nettiauton- niin eikun vaan, se samahan sieltä tulee.
Onko jollain poissa se teksti sieltä vasemmasta yläreunasta, ja tuo täysversio toimii? Olen muutellut tietokoneen asetuksia moneen suuntaan, selaimessa ja virusohjelmassa myös ja ei apuja, onkohan tuo nyt ihan nettiauton oma "hienous"?
Omituisuus koneella kun nettiautoa tai mitävaan siihen liittyvää osioa, nettikone ym katselee niin aina on vasemmassa yläkulmassa "mobiiliversio" teksti ja osa käyttö ominaisuuksista jää puuttumaan. Asiakastuki sieltä vastasi :Asiakastuki kirjoitti 06.09.2014 kello 08:27:
> > > > Hei kiitos yhteydenotostasi, nettiauton täysversio on
> > > > http://www.nettiauto.com
> > > > mobiiliversio on m.nettiauto.com... jne. Olen koittanut ohjeen mukaan, moblaversioksi menee, ja googgelillakin kun hakee nettiauton- niin eikun vaan, se samahan sieltä tulee.
Onko jollain poissa se teksti sieltä vasemmasta yläreunasta, ja tuo täysversio toimii? Olen muutellut tietokoneen asetuksia moneen suuntaan, selaimessa ja virusohjelmassa myös ja ei apuja, onkohan tuo nyt ihan nettiauton oma "hienous"?
Silloin on täysversio käytössä, kun vas. yläkulmassa on se mobiiliversio-painike..
Ainakin itsellä. Oisko selaimes/liitännäisis nyt jotakin sanomista?
tonnisata
09.09.2014, 11:31
Kyllä täysversio on kun painaa sitä vas yläreunan "mobiiliversio" tekstiä niin muuttuu ihan erilaiseksi elise toimii. Mikä omassa ei toimi, siis kun käyttää täysversioa tietokoneella, niin ei toule näkyviin siinä myytävän kohteen lisätiedot takstin alapuolella niitä painikkeita, jossa on esim lisää suosikiksi jne. Siinä näkyy vain 2 painiketta, jaa facebook ja kerro kaverille painikkeet. Toinen outous on kun koitan korjautua esim nettikoneeseen tunnuksilla, niin ei kelpaa- ensin pitää kirjautua sinne nettiautoon ja sieltä siirtyä niihin muihin osioihin. Kuuluukohan tuon noin ollakkin?
Olen koittanut opera lla internet explorer lla, firefox lla, sama juttu, sit muuttelin virusohjelman asetuksia (maksettu ESET NOD32 antivirus) ei muutosta, en sit tiedä mikä mättää.
pahapaimen
09.09.2014, 12:59
Painathan varmasti nuolinäppäintä? Itse usein nakkisormilla tulee tässä läppärissä painettua Ctrl näppäintä, kun hakee isoa kirjainta, ja sitten pääseekin tosiaan vaikka millaisille sivustoille, on tosiaan kirjanmerkkiä, ja hakua yms...
kyllä ja kun ei kumpikaan nuolimerkki toimi
En jaksanu jokasta lukea, mutta koskaan ei pidä mennä koskemaan amd:n prossuihin, ne on paskoja kiukaita. Ja prossun vakio coolerilla ei tee yhtään mitään jos meinaat kellottaa mitään eikä oikeestaa muutenkaa.
Muistin nopeudella on todellakin merkitystä (1333 vs 1600 suurin merkitys). Näyttis (mielipide) nvidialta vaikkapa gtx 660 ti tai 670. Jos ei rahasta kiinni nii sitten ehdottomasti 780 ti. Ja ei myöskään pidä unohtaa virtalähteen merkitystä, mieluusti vähintään 80plus bronze tai parempi. Prossun jäähyä nyt ei voi kovin väärin ostaa(ilmajäähyä siis).
Itellä tällä hetkellä kokoonpanona: asus z-97 pro, i7-4970k @4.4ghz jäähynä arctic cooling i30(raskaalla pelillä max lämmöt 57c ja prime95:lla 75c) + gtx 660(oc), 10gb ddr3 1333mhz(kellotettu 1600mhz) ja virtalähteenä corsair 750w 80+gold.
Ps. Virtalähe jos on liian pieni niin se huutaa hoosiannaa koko ajan kun tuuletin yrittää jäähyttää parhaansa mukaan, ja jos ihan liian pieni(esmes toi 400w) niin ei lähe koko kone tulille tai sit kärähtää virtalähe.
Pps. Jos etit renderointii tai tälläsee konetta nii sittenhän sinä tarvitset intel xeon prossun. Jos ei tee mieli paiskoa rahaa liiaksi koneesee nii sit sun häätyy tutkia netistä asiaa, että kumpi on parempi siihen hommaan hintaansa nähen.
En jaksanu jokasta lukea, mutta koskaan ei pidä mennä koskemaan amd:n prossuihin, ne on paskoja kiukaita. Ja prossun vakio coolerilla ei tee yhtään mitään jos meinaat kellottaa mitään eikä oikeestaa muutenkaa.
Muistin nopeudella on todellakin merkitystä (1333 vs 1600 suurin merkitys). Näyttis (mielipide) nvidialta vaikkapa gtx 660 ti tai 670. Jos ei rahasta kiinni nii sitten ehdottomasti 780 ti. Ja ei myöskään pidä unohtaa virtalähteen merkitystä, mieluusti vähintään 80plus bronze tai parempi. Prossun jäähyä nyt ei voi kovin väärin ostaa(ilmajäähyä siis).
Itellä tällä hetkellä kokoonpanona: asus z-97 pro, i7-4970k @4.4ghz jäähynä arctic cooling i30(raskaalla pelillä max lämmöt 57c ja prime95:lla 75c) + gtx 660(oc), 10gb ddr3 1333mhz(kellotettu 1600mhz) ja virtalähteenä corsair 750w 80+gold.
Ps. Virtalähe jos on liian pieni niin se huutaa hoosiannaa koko ajan kun tuuletin yrittää jäähyttää parhaansa mukaan, ja jos ihan liian pieni(esmes toi 400w) niin ei lähe koko kone tulille tai sit kärähtää virtalähe.
Pps. Jos etit renderointii tai tälläsee konetta nii sittenhän sinä tarvitset intel xeon prossun. Jos ei tee mieli paiskoa rahaa liiaksi koneesee nii sit sun häätyy tutkia netistä asiaa, että kumpi on parempi siihen hommaan hintaansa nähen. No nyt tuli kyllä sellainen nippu paskaa, että huhhuh. Itse olen AMD prossia käyttänyt kohta 20v. Eikä mitään ongelmia. Ihan noista 486 prosessoreista olen AMD prossia alkanut käyttään. Eikä mulla ole ollut Intelin kanssakaan mitään ongelmia. Mihin perustuu että AMD on paska kiuas? Ehkä et vaan osaa? Se ei tee tuotteesta huonoa vaan se tekee työnsuorittajasta huonon ;) Orkkis tuuletinta ei ole tarkoitettu kellottamiseen vaan orginaalin prosessorin jäähdytykseen. Muutoinkin ilma jäähdytys on vähän nihkeä kellotetulle prosessorille, ellei pidä siitä että tuuletin huutaa koko ajan täysillä. Itse pidän hiljaisista koneista. Jaksa karmea hurinaa. Muistin nopeudella ei ole normi käytössä yhtään mitään merkitystä. Sillä on merkitystä sitten kun alat hakemaan niitä viimeisiä tehoja koneesta. Virtalähteellä on toki merkitystä, mutta tuo 80 plus tai bronze ei kyllä takaa yhtään mitään. Enemmän takaa se merkki. Itse olen käyttänyt lähinnä Antecin tai Corsairin virtalähteitä. Olihan tuossa eräs Powermax merkkinen virtalähde. Piti olla tehoa 650w ja oli hienot 80plus tarrat. Aivan paska laitos. Tuolla virtalähteellä kone vaan kaatuili. 430w Antec ei taas kaatuillut vaikka varmaan syöttikin maksimivirtoja mitä pystyi. Prossun jäähylläkin on hieman merkitystä, koska muutoinhan se alkuperäinen jäähy pitäisi olla ok? Itse investoin niihin jäähyihin mitkä pitää koneen hiljaisena.
Eikä muuten se virtalähteen tuuletin huuda hoosiannaa ;) Sulta vaan loppuu virran syöttö osalle osista, minkä myötä tulee aika mielenkiintoisia tilanteita. On nimittäin kokemusta aika monen työaseman osalta.
Eikä se renderöinti myöskään mitään Xeonia kaipaa. Tuota tuli jo itse tehtyä muinoin 486 prosessoreilla. Tuota on myös tullut tehtyä usealla koneella samaan aikaan. Se oli perin trendikästä 2000-luvun alussa. Kyllä ihan esim. i5 prossalla renderoinnit hoitaa. Se ehkä vie hieman pidempään, mutta en tiedä onko kellään kotikäytössä nyt niin kiire että kannattaa Xeonia ostaa? Tuon renderoinnin voi nykyään myös tehdä näytönohjaimella missä hommaan on joissain tapauksissa enemmän potkua kuin siinä xeon prossassa. Esim. nippeli tietona on että Pixar käytti yhdessä vaiheessa PS3 farmia renderointiin. Ei niissä mikään kovin nopee prosessori ole, mutta näytönohjaimessa oli sitten potkua. Sony sitten vähän muutti systeemejä niin ettei tuokaan homma onnistu enää.
Saahan noihin tietokone roippeisiin omaisuuden kulumaan, mutta eri asia onkin onko se järkevää. Itse en ainakaan viitsi niihin kauheasti sijoittaa, koska hinnat putoaa vauhdilla. Kyllä se vituttaa 1000e sijoittaa prossaan, mistä saat vuoden kuluttua 100e. Sama pätee muihin osiin. Käyttää vähän edukkaampia osia niin ei vituta kun osien hinta putoaa. Eräs duunikaveri sijoitti kerralla n.4000e tietokoneeseensa. Kyllähän sillä hienosti pelit pyöri, mutta se tais saada 2v kuluttua siitä koneesta joku 600e.. Ei kovin kannattava sijoitus. Tosin se sijoitti uuteen koneeseen toiset 4000e.. Kukin tavallaan.
No nyt tuli kyllä sellainen nippu paskaa, että huhhuh. Itse olen AMD prossia käyttänyt kohta 20v. Eikä mitään ongelmia. Ihan noista 486 prosessoreista olen AMD prossia alkanut käyttään. Eikä mulla ole ollut Intelin kanssakaan mitään ongelmia. Mihin perustuu että AMD on paska kiuas? Ehkä et vaan osaa? Se ei tee tuotteesta huonoa vaan se tekee työnsuorittajasta huonon ;) Orkkis tuuletinta ei ole tarkoitettu kellottamiseen vaan orginaalin prosessorin jäähdytykseen. Muutoinkin ilma jäähdytys on vähän nihkeä kellotetulle prosessorille, ellei pidä siitä että tuuletin huutaa koko ajan täysillä. Itse pidän hiljaisista koneista. Jaksa karmea hurinaa. Muistin nopeudella ei ole normi käytössä yhtään mitään merkitystä. Sillä on merkitystä sitten kun alat hakemaan niitä viimeisiä tehoja koneesta. Virtalähteellä on toki merkitystä, mutta tuo 80 plus tai bronze ei kyllä takaa yhtään mitään. Enemmän takaa se merkki. Itse olen käyttänyt lähinnä Antecin tai Corsairin virtalähteitä. Olihan tuossa eräs Powermax merkkinen virtalähde. Piti olla tehoa 650w ja oli hienot 80plus tarrat. Aivan paska laitos. Tuolla virtalähteellä kone vaan kaatuili. 430w Antec ei taas kaatuillut vaikka varmaan syöttikin maksimivirtoja mitä pystyi. Prossun jäähylläkin on hieman merkitystä, koska muutoinhan se alkuperäinen jäähy pitäisi olla ok? Itse investoin niihin jäähyihin mitkä pitää koneen hiljaisena.
Eikä muuten se virtalähteen tuuletin huuda hoosiannaa ;) Sulta vaan loppuu virran syöttö osalle osista, minkä myötä tulee aika mielenkiintoisia tilanteita. On nimittäin kokemusta aika monen työaseman osalta.
Eikä se renderöinti myöskään mitään Xeonia kaipaa. Tuota tuli jo itse tehtyä muinoin 486 prosessoreilla. Tuota on myös tullut tehtyä usealla koneella samaan aikaan. Se oli perin trendikästä 2000-luvun alussa. Kyllä ihan esim. i5 prossalla renderoinnit hoitaa. Se ehkä vie hieman pidempään, mutta en tiedä onko kellään kotikäytössä nyt niin kiire että kannattaa Xeonia ostaa? Tuon renderoinnin voi nykyään myös tehdä näytönohjaimella missä hommaan on joissain tapauksissa enemmän potkua kuin siinä xeon prossassa. Esim. nippeli tietona on että Pixar käytti yhdessä vaiheessa PS3 farmia renderointiin. Ei niissä mikään kovin nopee prosessori ole, mutta näytönohjaimessa oli sitten potkua. Sony sitten vähän muutti systeemejä niin ettei tuokaan homma onnistu enää.
Saahan noihin tietokone roippeisiin omaisuuden kulumaan, mutta eri asia onkin onko se järkevää. Itse en ainakaan viitsi niihin kauheasti sijoittaa, koska hinnat putoaa vauhdilla. Kyllä se vituttaa 1000e sijoittaa prossaan, mistä saat vuoden kuluttua 100e. Sama pätee muihin osiin. Käyttää vähän edukkaampia osia niin ei vituta kun osien hinta putoaa. Eräs duunikaveri sijoitti kerralla n.4000e tietokoneeseensa. Kyllähän sillä hienosti pelit pyöri, mutta se tais saada 2v kuluttua siitä koneesta joku 600e.. Ei kovin kannattava sijoitus. Tosin se sijoitti uuteen koneeseen toiset 4000e.. Kukin tavallaan.
Epähuomiossa jäi tosiaan merkin merkitys mainitsematta :D ja tuuletin huutaa lujaa jos liian pieni on. AMD on ihan faktana paska vs intel, en jaksa alkaa siitä nyt luennoimaan. Kiukaalla taas tarkotan sitä että se käy tarpeettoman kuumana ihan ilman kellottamistakin jolloin teho luonnollisesti laskee, ja virtaa se kuluttaa järkyttäviä määriä vs intel. Ehkä sinä vaadit liikaa prossultasi jos ilma jäähy huutaa koko ajan täysillä... minulla ei ola vielä kertaakaan huutanut tuulettimet täysillä( max 60% gpu ja max 70% cpu). Tai sitten se johtuu AMDstä.
Oletko kokeillut muistin nopeuksia käytännössä? Voin sanoa kun lyöt vastakkain 1333mhz ja 2400mhz niin näet eron ihan silmälläkin. Ja virtalähe ruukataan mitoittaa sillä lailla että se käyttää n. 50% tehostaan jotta turha virrankulitua minimoidaan ja tarvittavat virtapiikit saahaan kivuttomasti.
Ja en tiedä kuinka kova kiire kenelläkin on. Mutta erothan on erittäin huomattavat 4970k lähtee aika pohjalta ja parhaat xeonit on n. 5kertaa nopeampia.
En jaksa näpytellä tässä kiireessä sen enempää mutta kernaasti voin jatkaa keskusteluja ja näyttää konkreettisesti sinulle näitä asioita.
Ja lopuksi: tietokoneet eivät ole sijoituskohteita :D mutta itseänikääk ei henk. Koht. kiinnostarahan menetys tässä aiheessa.
Ps. Ettei turhaan tarvi kenenkään väittää prossuista muuta niin miettikää tätä (12core intel xeon vs 4core i5 i7)
Epähuomiossa jäi tosiaan merkin merkitys mainitsematta :D ja tuuletin huutaa lujaa jos liian pieni on. AMD on ihan faktana paska vs intel, en jaksa alkaa siitä nyt luennoimaan. Kiukaalla taas tarkotan sitä että se käy tarpeettoman kuumana ihan ilman kellottamistakin jolloin teho luonnollisesti laskee, ja virtaa se kuluttaa järkyttäviä määriä vs intel. Ehkä sinä vaadit liikaa prossultasi jos ilma jäähy huutaa koko ajan täysillä... minulla ei ola vielä kertaakaan huutanut tuulettimet täysillä( max 60% gpu ja max 70% cpu). Tai sitten se johtuu AMDstä.
Oletko kokeillut muistin nopeuksia käytännössä? Voin sanoa kun lyöt vastakkain 1333mhz ja 2400mhz niin näet eron ihan silmälläkin. Ja virtalähe ruukataan mitoittaa sillä lailla että se käyttää n. 50% tehostaan jotta turha virrankulitua minimoidaan ja tarvittavat virtapiikit saahaan kivuttomasti.
Ja en tiedä kuinka kova kiire kenelläkin on. Mutta erothan on erittäin huomattavat 4970k lähtee aika pohjalta ja parhaat xeonit on n. 5kertaa nopeampia.
En jaksa näpytellä tässä kiireessä sen enempää mutta kernaasti voin jatkaa keskusteluja ja näyttää konkreettisesti sinulle näitä asioita.
Ja lopuksi: tietokoneet eivät ole sijoituskohteita :D mutta itseänikääk ei henk. Koht. kiinnostarahan menetys tässä aiheessa.
Ps. Ettei turhaan tarvi kenenkään väittää prossuista muuta niin miettikää tätä (12core intel xeon vs 4core i5 i7)
Pakko puuttua tähän, kun ei olla ihan reaalimaailmassa kiinni tässä kirjoituksessa.
Virtalähteet ok. Ei niissä mitään ihmettä, mutta lähinnä riittää kun ottaa jonkin tunnetun valmistajan mallin, mikä ei ole hinnat alkaen. Tällähetkellä jokin 550-650w riittää käytännössä jokaiseen pelikoneeseenkin missä on yksi näytönohjain. Itse pidän Corsairin laitteita hinta / laatusuhteeltaan hyvinä valintoina.
Muistin nopeuksilla on oikesati melko pieni vaikutus nykypäivänä. Oletkos joskus ihan huvikseen testaillut paljonko saat hyötyä eri muisteista oikeasti? No tässä avuksi vanhempi testi eri muistinopeuksien eroista käytännössä. Tässä DDR3-800 vs. DDR3-1600 vertailussa nopeushyöty tuplanopeuden muistista on pääsääntöisesti alle 3%.
http://www.tomshardware.com/reviews/memory-scaling-i7,2325-10.html
Lähinnä mikä tässä kuitenkin itselleni heitti vähän punaista näkemään on tuon Xeonin vertaaminen normaaliin kuluttajakäyttöön tarkoitettuun prosessoriin. Kun et mitään faktaa laittanut väitteen tueksi, niin heitetään vaikka anandtechin vertailu.
http://www.anandtech.com/bench/product/1260?vs=1275
Tässä siis verrattuna 12 Core Xeon E5-2697 v2 ja Intel Core i7-4790k. Yleiskäytössä ei ole mitään tehoeroa. Ei multithread sovelluksissa i7 vie mitenpäin tahansa. Hyvin multithreadia tukevissa vaakakuppi sitten kääntyykin Xeonin puolelle, ihan luonnollisesti. Tosin missään ei Xeoni 5 kertaista nopeutta saavuttanut, vaan noin kaksinkeratisen nopeuden parhaimmillaankin. Siitä vaan ostamaan 12 core Xeonia, kyllä siitä on hyötyä. Kuitenkin itse nyt jättäisin sen hyllyyn ihan yhdestä syystä, hinta. Xeon 2841€ ja i7 333€.
tonnisata
16.09.2014, 12:17
Mistähän löytäs uusimman firmwaren A-LINK wnap b routeriin, tarttis jotain tehdä kun tuo "nukahtelee" jos ei ole liikennettä paljon kokoajan. Koitin ettiä parannusta siihen ja sivuja löytyi, mutta page not found. Joissain keskusteluissa oli vaan että on ollut tuollasta häikkää noissa reitittimissä, tarttis saada toi toimimaan paremmin.
http://www.siptune.net/tiki-index.php?page=WNAP+firmware
Mistähän löytäs uusimman firmwaren A-LINK wnap b routeriin, tarttis jotain tehdä kun tuo "nukahtelee" jos ei ole liikennettä paljon kokoajan. Koitin ettiä parannusta siihen ja sivuja löytyi, mutta page not found. Joissain keskusteluissa oli vaan että on ollut tuollasta häikkää noissa reitittimissä, tarttis saada toi toimimaan paremmin.
http://www.siptune.net/tiki-index.php?page=WNAP+firmware
http://www.a-link.com/page/website.OldProducts Tuolta nyt varmaan viimeisin virallinen löytyy. Ja latauslinkit toimi ainakin itselläni tuolla.
tonnisata
16.09.2014, 16:06
http://www.a-link.com/page/website.OldProducts Tuolta nyt varmaan viimeisin virallinen löytyy. Ja latauslinkit toimi ainakin itselläni tuolla.
Laitoin viestiä tuonne edelliseen ettei toimi tuo linkki, ihmeen nopeesti fixasivat senkin kuntoon :)
Jospa nyt jompikumpi saisi A-Linki n pelittään. Kiittooos.
Lähetetty 16.9.2014 13:49:27
Aihe Re: Viesti Siptunelle
Wtagit
Viesti Terve,
A-Linkin FW-linkki nyt korjattu. WNAP on näköjään jo siirtynyt kategoriaan "older products".
Parhain terveisin
Siptune Oy
16.9.2014 13:42
>
> ------------------------------------------------------
kellukka
27.12.2014, 23:50
Mites saan penskojen koneet pysymään ns. "järki sivustoilla" kun toinen 7v niin jos kirjoittää joulu pukki niin tulee ehdotuksia vaikka mitä...?
Mites saan penskojen koneet pysymään ns. "järki sivustoilla" kun toinen 7v niin jos kirjoittää joulu pukki niin tulee ehdotuksia vaikka mitä...?
-Voihan sieltä valikoista laittaa estoja päälle, en tiedä miten muutenkaan onnistuisi... ;)
Ja googlen safe searchin kun laitat mieleisellesi tasolle, niin suodattaa hakutuloksista kaiken epämääräisen.
Asenna firefox ja sieltä sitten lisäpalikoihin laitat hakusanaksi porn. Löytyy kaikenlaista filtteriä millä estät pornoa sun muuta.
Osaisko joku neuvoa mikä vika on koneessa kun yrittää yhdistää nettiin ppoe kautta. Yhtäkkiä kävi tota tekemään. Alkaa mennä oman ymmärryksen yli:eek: on kokeiltu toista modeemia ja tikkua.
edit. kävi pelaamaan vasta järjestelmän palautuksen jälkeen
-Jarkko-
12.02.2015, 20:19
Mikäs voi estää ettei win8 lataa päivityksiä?
Näyttää että on saatavilla mutta ei vaan tule koneelle millään, jää vain palkki pyörimään että valmistellaan asennusta ja tuntikausiin ei tapahdu mitään...
Voiko liian hidas nettimokkula vaikuttaa päivityksiin?
-asetukset ei tuntuneet vaikuttavan mitenkään ongelmaan.
Mikäs voi estää ettei win8 lataa päivityksiä?
Näyttää että on saatavilla mutta ei vaan tule koneelle millään, jää vain palkki pyörimään että valmistellaan asennusta ja tuntikausiin ei tapahdu mitään...
Voiko liian hidas nettimokkula vaikuttaa päivityksiin?
-asetukset ei tuntuneet vaikuttavan mitenkään ongelmaan.
Yksi helposti korjattava syy voi olla vääränlainen nettiyhteys. Windows päivitys asentuu vain, jos tietokone on kiinteässä nettiyhteydessä verkkojohdolla tai langattomalla WLAN-verkkoyhteydellä. Nettitikun tai koneeseen sisäänrakennetun mobiililaajakaistan kautta asennus ei siis onnistu.
-Jarkko-
13.02.2015, 08:06
Sitäpä vähän muistelinkin että omassakin koneessa oli ongelmia mokkulan kanssa.
Aloin käyttämään nettiä puhelimen kanssa johdolla ja kaikki ongelmat hävisi.
Nyt on potilaana samanlainen päivitysongelmainen tapaus:)
Kone ei vaan suostu yhteistyöhön puhelimen kanssa...pitää tutkia vain lisää.
win8 on hauska kun jos jokin ei toimi niin tämä ei kerro miksi??
Ihan paska:cool:
No nyt se pirun kapistus myrkyn lykkäsi.
(pöytäkone)
Virtalähteestä tuuletin hajonut yön aikana sillain että pyöri tosi tahmeasti.
Vaihdoin tuulettimen ja takaisin päälle,Niin meinaa lähteä mutta sammuu samantien 1-3sek.
Sit joutuu koneen takaa katkaisijasta off/on ja uudelleen.
-Tän kun toistaa 5-50kertaa niin sattumalla kone herää ja sit kun saa vaan päälle,Niin toimii muitta mutkitta??
Onko virtalähteen hankkiminen edessä vai??
Kiitos jo etukäteen:).
Kuulostaa uudelta virtalähteeltä, itse en leikkis hetkeäkään viallisella virtalähteellä, on kuitenkin jotakuinkin ainoa osa pöytäkoneessa jolla saa tulipalon aikaan.
Mun käytössä (useampi kone, osa vanhojakin) on virtalähteen toiseksi eniten hajoava osa. Eniten menee tietty kovalevyjä.
-Paavo
Cruiseristi
01.03.2015, 17:16
Poveriltahan tuo kuullostaa.Joskus ollu myös vastaavilla oireilla kone , jossa
kotelon virtanapin katkasija ei palauttanut ja aiheutti sammumisen n. 5sek käynnistyksen jälkeen.
Miten tehokas poveri kyseessä ?
kellukka
11.01.2016, 21:00
Mikäs liitännäinen mulla pitås olla ku aina herjaa, jos jotai videoo yrittää kattoo? ja miten sellaisen saa? käyttöjärjestelmä vissiin ehkä joku windows 8..tai jotai.. en minä tiiä...:D Nii ja sit herjaa nykyisin yo tube videoissa että pyydettyä videota ei loydy...jossain palvelimella tai jotain muuta vastaavaa..
tonnisata
13.01.2016, 03:13
Mikä mättää kun Windows 7 enterprice versio, 64 bit ja Firefox kokoajan vaihtaa hakukoneeksi Bing in- vaikka miten sen asetuksista laittaa järjestyksessä viimeseksi listalla, ja googgelin ensimmäiseksi niin kohta bing on taas. Oletus ohjelmist ajne koittanut laittaa googlen muttei oikein mikään auta, bingi vaan tunkee. Miten tuossa kokoonpanossa varmasti saa kooklen pysymään tai voiko jotenkin poistaa koko bing hakuvehkeen ?
Mikä mättää kun Windows 7 enterprice versio, 64 bit ja Firefox kokoajan vaihtaa hakukoneeksi Bing in- vaikka miten sen asetuksista laittaa järjestyksessä viimeseksi listalla, ja googgelin ensimmäiseksi niin kohta bing on taas. Oletus ohjelmist ajne koittanut laittaa googlen muttei oikein mikään auta, bingi vaan tunkee. Miten tuossa kokoonpanossa varmasti saa kooklen pysymään tai voiko jotenkin poistaa koko bing hakuvehkeen ?
Poista se Bing ja muutkin siitä hakukonelistalta, jätä vain Google.
-Radikaalein tapa on kun menet -ohjauspaneeliin- ja siitä -ohjelmat ja toiminnot- aukeaa lista kaikista koneessa olevista ohjelmista, ei muuta kun poistat sen Bingin sieltä. Niin minäkin olen tehnyt.:D
Poista se Bing ja muutkin siitä hakukonelistalta, jätä vain Google.
-Radikaalein tapa on kun menet -ohjauspaneeliin- ja siitä -ohjelmat ja toiminnot- aukeaa lista kaikista koneessa olevista ohjelmista, ei muuta kun poistat sen Bingin sieltä. Niin minäkin olen tehnyt.:D
Parempi vaan poistaa koko bingi.
kellukka
12.03.2016, 17:13
Suojatun yhteyden muodostaminen epä onnistui. Mitä tuo tarkoittaa? Väittää ettei sivua voi näyttää koska vastaan otetun datan alkuperää ei kyetä varmentamaan.. mitä tuolle pitää tehdä?
Suojatun yhteyden muodostaminen epä onnistui. Mitä tuo tarkoittaa? Väittää ettei sivua voi näyttää koska vastaan otetun datan alkuperää ei kyetä varmentamaan.. mitä tuolle pitää tehdä?
Mikä selain ja mikä jäyttöjärjestelmä koneessa?
kellukka
12.03.2016, 17:32
Mikä selain ja mikä jäyttöjärjestelmä koneessa?
Rupes pelaa kun sammutin tuon mokkulan. kiitos.
Eikös tuollainen ilmoitus johdu yleensä siitä, että palvelimen (sivu, jota ollaan katsomassa) sertifikaatti on vanhentunut tai selain ei tunnusta sitä oikeaksi? Selain ei siis pysty olemaan varma, kuka sitä sivua tarjoilee, kun serti ei ole voimassa tai jonkin luotettavan tahon varmentama.
Mitäs mun pitäis tehhä kun kone herjaa ettei ole nettiyhteyttä.... palsta kyllä aukee mutta ei aukee iltis, gmail, telkku, ei toimi tankkipeli.
Tulee joku pikselisisilisko ja dns probe not finished ja no internet connection.
Kone kävi just huollossa ja pitäis olla päivitety..
Ainoa mitä minä tälle osaan tehä niin lyödä sitä lekalla mutta ihan vään arelen ettei se sillä korjaanu...
Nettinä Elisa LTE ja huawein wlan
lavanelikko
14.04.2016, 02:00
Mitäs mun pitäis tehhä kun kone herjaa ettei ole nettiyhteyttä.... palsta kyllä aukee mutta ei aukee iltis, gmail, telkku, ei toimi tankkipeli.
Tulee joku pikselisisilisko ja dns probe not finished ja no internet connection.
Ainoa mitä minä tälle osaan tehä niin lyödä sitä lekalla mutta ihan vään arelen ettei se sillä korjaanu...
Pika-apuna boottaa kone... Jotenkin haiskastas sille, että osa nettisivuista on maissa, kun kerta esim. palstalle pääsee,,, Koita noilla ja päivitä vikaa...
Mä sanoisin että boottaa modeemi. Mullaki menee netti ihan jumii lähes päivittäin, joten täytyy aika tiheeseen tota 4G-purkkia boottailla.
Molemmat tehty, käynnistelin konetta ja modeemia mutta ei niin ei....
Modeemi antaa signaalin vahvuudeksi 4/5 eli ei täydellinen mutta hyvä yhteys, nopeutta tuuppaa 8-10 megaa molempiin suuntiin, pingi pomppii 25 ms-170 ms noin yleisellä tasolla. Ei ole ulkoista antennia, modeemi vain laitettu pöydälle.
Kone on noin 3 v ikäinen.
En tiijä.. jos tätä vielä käyttäis merkkihuollossa, ottais oikein tiedot ylös modeemista ja sillei...
Pitääkö/tai voiko tuota modeemia päivittää, onko siellä joitain ohjelmia jotka pitää päivittää tietokoneen kautta, muistelisin jostain lukeneeni tuollaista....
Cruiseristi
14.04.2016, 12:38
Mikä käyttöjärjestelmä koneessa on ? Onko toiminut huollon jälkeen ?
win 10 ja on se toiminut huollon jälkeen...
Palstatiimi
14.04.2016, 17:18
L-200: Suosittelen, että tulet käymään Palstallamme (http://elisa.fi/palsta) ja laitat yksityisviestiä meille tätä kautta: elisa.to/viestipalstatiimille Yksityisviestiä voi laittaa rekisteröityneenä käyttäjänä. Voidaan sitä kautta katsoa tuota tilannetta tarkemmin, jos tuo buuttaus ei toiminut :)
Jenica / Palstatiimi
http://elisa.fi/palsta
Tässä kaikille bittinikkareille ja hipstereille......:D :D :D
Kaikki muutkin tekee näin......:D :D :D
Ja saa heittää uudenkin ekan win wersiopäivityksen jälkeen ja taas ostaa uuden........:D :D :D Ihanaa.....:D :D :D
Onnex mä itse määrään milloin versio vaihtuu......
Monella vaihtunut haluamattaan........
Ja sen jälkeen tietää mitä "kädes" on.......:D :D :D
kellukka
20.09.2016, 20:32
73494 Mitä tuolle pitää tehä? se on nyt näyttäny tuota jo monta viikkoo eikä anna tehä mitään.. prkl
Mikä windows sulla on? Mutta heti kun kone käynnistyy, niin hakkaa F8:a, niin pitäis tulla jotakin vaihtoehtoja kyllä homman ratkaisemiseksi. Eli jos vaikka vikasietotilaan pääset, niin sitä kautta tekee system restoren johonkin aiempaan toimivaan ajankohtaan.
kellukka
20.09.2016, 20:57
Mikä windows sulla on? Mutta heti kun kone käynnistyy, niin hakkaa F8:a, niin pitäis tulla jotakin vaihtoehtoja kyllä homman ratkaisemiseksi. Eli jos vaikka vikasietotilaan pääset, niin sitä kautta tekee system restoren johonkin aiempaan toimivaan ajankohtaan.
öö..veikkaan win.8
öö..veikkaan win.8
Ei väliä, Palex neuvoi oikein.
Vikasietotilassa aikaisempi/edellinen toimiva ajankohta, siis päivämäärä milloin toimi vielä "kunnolla", palauta siihen.
-Noin itse tekisin.... ;)
Laittelen tänne kun en uutta topiccia viitsi avata. Ongelma kaverilla sellainen että pieni laserpoltin ei suostu toimimaan. Ilmeisesti Neje 500mW laite. Kuvasta apuja? Osaisiko kukaan kaveria jeesata? Yhteystiedot saa vaikka yv:nä
james_III
21.10.2016, 15:57
Laittelen tänne kun en uutta topiccia viitsi avata. Ongelma kaverilla sellainen että pieni laserpoltin ei suostu toimimaan. Ilmeisesti Neje 500mW laite. Kuvasta apuja? Osaisiko kukaan kaveria jeesata? Yhteystiedot saa vaikka yv:nä
Saisiko vähän täsmennystä :confused: Ei tee mitään vai tekee jotakin vaiko mitä hä?
Onko laite tämä: http://www.dx.com/p/neje-500mw-desktop-violet-laser-engraving-machine-printer-diy-kit-silver-transparent-380428#.WAopwCS8ATM
Tämän pohjilta arduino ohjaa grbl shieldin kautta "normaalisti". Tuon grbl controller ohjelman jos laittelee tulille ja yhdistää koneeseen, tuleeko ruutuun mitään tietoa ohjaimesta, pitäisi tulla koko ohjaimen config näkyviin. jos ei tule mitään arduino nanossa ei ole grbl firmwarea ollenkaan taikka sitte vika on sähköissä.
Saisiko vähän täsmennystä :confused: Ei tee mitään vai tekee jotakin vaiko mitä hä?
Onko laite tämä: http://www.dx.com/p/neje-500mw-desktop-violet-laser-engraving-machine-printer-diy-kit-silver-transparent-380428#.WAopwCS8ATM
Tämän pohjilta arduino ohjaa grbl shieldin kautta "normaalisti". Tuon grbl controller ohjelman jos laittelee tulille ja yhdistää koneeseen, tuleeko ruutuun mitään tietoa ohjaimesta, pitäisi tulla koko ohjaimen config näkyviin. jos ei tule mitään arduino nanossa ei ole grbl firmwarea ollenkaan taikka sitte vika on sähköissä.
Laittelin yv:tä asian tiimoilta, ilmeisesti tuo käikäle kuitenkin.
Tämä saatu toimimaan.
Voiko rikkinäinen emolevy tehdä kovalevyyn bad sectoreita? On nimittäin yksi melko uusi kovalevy joka vaihdettiin kun epäiltiin sen vikaantuneen, vika kuitenkin oli emolevyssä loppujen lopuksi. Nyt toisessa koneessa crystaldiskinfo varoittaa noista vioittuneista sektoreista mutta valmistajan (WD) oma ohjelma sanoo levyn olevan ok...
Mietin vain että uskaltaakohan tuonne mitään säilöä.