View Full Version : Toyota FJ40
mikähän vikana kun moottorin lämpö nousee 90 asteeseen niin auto sammuu. lähtee käymään mutta 10-15 sekunttia ni sammuu taas 3.9 bensa kone? kylmänä ja siihen yhdeksäänkymmeneen asteeseen toimii normaalisti!:eek:
Olis ylimääräiset fj40 paperit henkilöauto
Merkinnät
Vinssi
Ilman kattoa/avo
38/12.5r15 kummit
Vuosimalli oli muistaakseni -69
Jos jotain kiinnostaa paperit
Moottorinohjauksen ecu paskana?
Ei vaan arvaus kohdistuu tällä kertaa jakajan kondensaattoriin jos virtavehkeet muuten näyttää ehjältä eli virranjakajan kansi,kärjet,ym...
kaikki näyttäs ehjältä. kansi on uus ja pyöriä jne.
Ei siinä taida jäädä vaihtoehtoja enään ku konkka, kun sellainen autohan on sytkä ja soppa laitteiltaan loistavan yksinkertainen:D
juu konkka se varmaan on vian aiheuttaja.mut ei paljon viittiny tuol mettäs hyttysten syötävänä alkaa tutkia :D
Mulla aikanaan rangessa samanlaisia ongelmia. Puola oli syypää ongelmiin mulla.
Uus puola olis hyllyssä,tarttee saada ensin metsästä pihalle ja sit alkaa tutkiin!
Puola,konkka,kärjet,pyöriä uusittu ei vaikutusta
Puola kuumenee ja johdot käryää?
Puolelle menevä plussa johto!
No sitten se uusikin puola on paskana. Ja pitäshän siellä olla sulake jossakin.
Olikos tuossa esivastusta eli voisiko siellä olla vääränmallinen puola?
Olikos tuossa esivastusta eli voisiko siellä olla vääränmallinen puola?
Tätä mäkin mietin. Eli eikös vanhoissa japseissa yleensä ollu etuvastuksellinen puola? Jos se etuvastus on siitä nyt lingottu mäkeen, niin puolalle menee suoraan 12v jännite ja se voi olla liikaa.....ehkä. Eli jos pihallas on joku auto, missä ei ole etuvastusta, niin ota siit puola ja testaa. Eli eli mittaa jännite puolan plussaan tulevasta johdosta johdon ollessa irti. Mitä näyttää? Sit kytke kiinni ja mittaa mitä sitten näyttää.......niiin ja voisko olla myös niin kivasti, että autos lataa käydessään aivan pirusti liikaa, eli mittaa jännite puolan plussa navalta myös käydessä ja akun navoilta myös.
Puolasta mitattu 12.63v etuvastuksen jälkeen 8.7v
Auto alkaa lataamaan vasta 2000rpm jälkeen ja mitattu 13.48.
Laturia kattelin niin kaks johtoa ohut ja paksu.
Ohut ryöstetty puolan + virtalukolta.
Ohut menee laturinmerkkivalolle.
Ja kolmella eri puolalla kokeiltu.
mittasitko auton käydessä?
startatessa puolaan akkujännite, jonka jälkeen tuo alennettu jännite auton käydessä.
ja piuhat on oikein päin puolassa
- jakajaan + esivastukseen virtalukolta
joo ja puola on 6-syl koneesta ettei 4-syl koneesta
Outoo on:confused::confused::confused:
varsinkin, että puolalle menevä johto käryää....aivan käsittämätöntä jotenkin.
Sanos muuta! Käyn nyt hakeen varaosa autosta kaikki sytkä hilppeet ja kokeilen
Et onko sama tulos
bj45lava
13.06.2013, 12:32
ÖÖ tota mihin etuvastukseen??, -68 fj:n puolassa ei oo vastusta ollenkaan, mut kytkentä on, kuten kuvasta näkyy niin hieman yksinkertainen eli:
-Puolan + napaan virtalukon takainen
-Puolan - napaan jakajan johto
-Puolan + navasta haaroitettu kaasarin solenoidille plussa (oliko toi joku
jälkikäynninestoventtiili tms...), Täähän vois oikarissa ollessaan pilata ton homman, muuta en keksi.
Muutenkin noi koneen sähköt on kaikki tos kuvassa näkyvissä eli montaa johtoa ei ole.
Kuva on F-koneisesta laitteesta
Niin ja onks koneen maat kunnossa??, helppo kokeilla vaik starttikaapelin laittaa miinuksesta lohkoon.
Juu piuhat juurikin noin paitti kaasari on eri mulla niin sinne ei mee piuhaa
vika löytyi: virtalukko sökö
rujon näköinen mutta liikkuu eteen ja taakse
vika löytyi: virtalukko sökö
Hä?
Mitä se niinkun sitte teki? Pätki virtaa vai aiheutti vastusta?
Oikariin veti siel jostain kun ohitin virtalukon niin alkoi toimimaan ja piuhat ei lämpee enää