PDA

View Full Version : koneistamot pks.

VOLIATTI
09.06.2013, 09:04
eli hyviä koneistamoja pääkaupunki alueelta, onko kellekkään tuttu tuo aaltosen koneistamo mäntsälästä, vinkkejä ja kokemuksia vois laittaa.

Kaitsu67
09.06.2013, 09:30
Keravalla käytin R-Koneistuksessa kannen aikanaan koeponnistuksessa ja hionnassa. Vaihtoivat samalla ventiilin ohjurin kumit.

Aika nopea palvelu ja ei silloin (n. 5 vuotta sitten) ainakaan kovin kallis ollut.

http://www.ihalines.fi/r/

Kaitsu

VOLIATTI
09.06.2013, 11:16
joo toi r koneistus on kokeiltu ja nähty ei kiitos enään, yrittivät tehä y mootoria mun b20 moottorista porailivat vinoon, hirveen tappelun jälkeen sain koneistus rahat takaisin mutta lohko on paska :mad: tietysti ihmisiähän tässä vaan ollaan
ja jokaiselle sattuu virheitä,

murikka
09.06.2013, 11:35
Ite olen käyttänyt moottorinosia koneistettavana Aaltosella. Ei ole ollut moittimista.
Yleensä olen saanu osat takasin viikossa, vaikka ei mitään kiirettä olisikaan ollut.
Joskus vein pari kantta laskettavaks pari milliä, musitaakseni sano hinnaks 40e per kansi, mutta ottikin sitte vaan 40e yhteensä.

Heikki L
09.06.2013, 11:36
Oon ainakin 5 konetta Aaltosella käyttänyt. Ei pahaa sanottavaa ��

Kaitsu67
09.06.2013, 13:14
joo toi r koneistus on kokeiltu ja nähty ei kiitos enään, yrittivät tehä y mootoria mun b20 moottorista porailivat vinoon, hirveen tappelun jälkeen sain koneistus rahat takaisin mutta lohko on paska :mad: tietysti ihmisiähän tässä vaan ollaan
ja jokaiselle sattuu virheitä,

Oho!? Mulla käyny sit tuuri?

No ainakin toi Aaltonen taitaa olla varma valinta kun edellisiä viestejä kattoo, pitää pistää itsekin korvan taakse....

vmt
09.06.2013, 13:43
Vantaa moottorikoneistamolla olen prätkän sylintereitä, kansia ja kampuroita käyttänyt koneistettavana. Viimeisimmästä kerrastakin on kyllä useampi vuosi, mutta ei ole ollut moittimista.

pee
09.06.2013, 14:57
Aaltonen on mainio, jos sattuu aikataulut yksiin

dirtysalami
09.06.2013, 15:30
R-koneistusta käytin aikanaan paljon. Ei koskaan mitään ongelmia.

GT-Motorissa porauttanut yhden lohkon ja muita juttuja. Yhtä pientä merkityksetöntä huolimattomuusvirhettä lukuunottamatta hyvää palvelua.

Hämeen Dieselissä ravannut sitten enemmän. Hyvä paikka, mutta pk-seudun ulkopuolella.

samppas
09.06.2013, 17:21
Oman kokemukset R-Koneistuksesta kansiremontissa:

Tekivät lisätöitä ilman lupaa vaikka oli sovittu että niistä keskustellaan erikseen puhelimitse. Lisätyöt oli tehty väärin.

Korjauksen kanssa aikataulut ei pitäneet.

Laskutus kyllä toimii.

Heikko esitys firmalta...

VOLIATTI
09.06.2013, 21:25
Eipä mullakaan ole ollut ennen tätä ongelmia r koneistuksen kanssa,mutta nyt menee kyllä tonne aaltosen pajalle koska sieltä ei tule muutakuin hyviä kokemuksia, muualtakin kuin täältä palstalaisilta kiitos vinkeistä.

bj45lava
09.06.2013, 21:40
R-koneistus ei oo muuten ennakkoperintärekisterissä
Et jos kuittia firmalle kaipailette niin muistakaa vähentää verot.
Ite käytän Aaltosta ja talo jossa olen töissä käyttää myös...
Noi ärrän laskut kun on kirjanpidossa paskapaperin veroista tavaraa.

RIPAX
09.06.2013, 22:00
Ite oon käyttäny Gt-motorsia jonkun kerran ja yksi huolimattomuus virhe. Mopo sporttiakin aikoinaan mut se ei nyt mikään koneistamo olekkaan,ei työn laadun osaltakaan. Lohjan koneistamoa oon käyttänyt reilu 20 vuotta ja omistajan vaihdoksen jälkeenkään en aio vaihtaa,laatutyötä kohtuu hintaan ja nykyään siellä tehdään myös iskareita enska/krossi pyöriin ja mihin lie muihin. Suosittelen.

HRD
09.06.2013, 23:24
Itse voin kanssa suositella tutuille ja tuntemattomille Aaltosen palveluita.
Parhaita palvelun esimerkkejä on ollut kampiakselin mittaus ja hionta kesken kesälomien sekä kansien plaanaus tunnin odotuksella. Molemmat hommat tehty ilman omaa vaatimusta. :)
Niin kauan kuin kyseinen paja pyörii, en näe aihetta kääntyä muiden palvelun tarjoajien puoleen.

AVRO
10.06.2013, 02:27
Rankun lohko ja kannet kävi Aaltosella, ei valittamista. Hinta ok, aikataulu oli se mikä luvattiin. Käyttömoottori toimii.

R-koneistusta on käytetty välillisesti muihin kuin omiin hommiin ja ainakin työnlaatu on asiallista.

osilpi
10.06.2013, 11:12
GT-Motor Helsinki käyty kaksi kertaa: ensimmäinen ja viimeinen samalla reissulla. En suosittele.

Pyysin kustannusarviota, mutta soittivat, että tehty on ja 1500€ kiitos (olihan siinä työtä, mutta juuri sen takia piti olla se kustannusarvio)... Kuitti epäselvä ja sekin piti erikseen vaatia.

Land Cruiser
10.06.2013, 19:50
Hyrylän keskustassa sijaitseva Sepen Korjauspaja, paikka on sellainen vanhemman herrasmiehen pitämä "autotalli" paja. Tekee ainoastaan kannen koneistus töitä ja tietty muita metallin koneistus yms. töitä... Lukuisia kansia käytetty tuolla ja ei voi kuin kehua, ammattimies joka osaa hommat:) SUOSITTELEN: Laatu työtä sopivaan hintaan:)
http://www.fonecta.fi/yritykset/Tuusula/1226579/Sepen+korjauspaja+Tmi

Kuten muutkin kehuneet:) Eli Aaltonen on myös hyvä mesta...

R-Koneistukseen en vie omia moottorin osia:rolleyes:

EDIT: Sepe jäänyt eläkkeelle, nykyisin tekee Sepen "oppipoikana" ollut kaveri Tuusulassa kannen koneistuksia...
SML-Auto Oy, Paijalan Kylätie 50, 04300 TUUSULA p. 040 765 0569

Mikki
11.06.2013, 16:17
Aaltonen ollu omissa hommissa paras alkumetreiltä asti, ei ole ollu epäselvää koskaan! Hinnatkin aina neuvoteltavissa ETUKÄTEEN!;)

Sitte virmojen puolesta
R-Koneistus ihan ok, jos on spesiaali juttui, mutta perushommat kestää HIRVITTÄVÄN kauan ja poishaku on ihan helvetillistä (kiire hakea ja kukaan ei ole 16 aikaan paikalla???)

GT-Motor tekee kunnollista hommaa, mutta hivenen kallista on (pk lisää???), mutta työn jälki ollut joka kerta esimerkillistä

Riihimäellä löytyy Konepaja Mankinen tai Teho-Diesel (sama pulju) ja siellä välillä kiirettä, välillä tavarat sisään heti ja huomenna ulos, joten kannattaa kysellä. Itte käyttäny ko. talon palveluja ENNEN kuin Aaltonen aloitti ja pahaa ei ole vieläkään sanottavana, joten suosittelen!

Cental73
13.06.2013, 09:57
toissapäivänä käytin prätkän kantta Hi-Car:ssa (munkkisaari, helsingin keskusta) vein aamulla ja hain iltapäivällä pois. Lähinnä kannen tsekkaus, oikaisu ja pako- sekä imuventtiilien tarkistus. Siel roplataan kisa-autojen kansia, oli just nitro-dragsterin kansi työnalla.

Hyvä palvelu ja mukava miekkonen.

JAMANT
13.06.2013, 11:06
toissapäivänä käytin prätkän kantta Hi-Car:ssa (munkkisaari, helsingin keskusta) vein aamulla ja hain iltapäivällä pois. Lähinnä kannen tsekkaus, oikaisu ja pako- sekä imuventtiilien tarkistus. Siel roplataan kisa-autojen kansia, oli just nitro-dragsterin kansi työnalla.

Hyvä palvelu ja mukava miekkonen.Ai se on vielä olemassa, voin suositella...

Kaitsu67
04.03.2015, 13:47
Hyrylän keskustassa sijaitseva Sepen Korjauspaja, paikka on sellainen vanhemman herrasmiehen pitämä "autotalli" paja. Tekee ainoastaan kannen koneistus töitä ja tietty muita metallin koneistus yms. töitä... Lukuisia kansia käytetty tuolla ja ei voi kuin kehua, ammattimies joka osaa hommat:) SUOSITTELEN: Laatu työtä sopivaan hintaan:)

Kansi lähti Aaltoselle tänään, mut mites tää Sepen paja/autotalli, onko siellä siis pelkästään koneistus vai myös pesu ja koeponnistusmahdollisuus?

dirtysalami
04.03.2015, 13:57
R-Koneistukseen en vie omia moottorin osia:rolleyes:

Sama homma. Asiakaspalvelu ei niitä kiinnosta enää. Ennenvanhaan oli asiat toisin. Onneksi toimivia koneistamoita riittää.

bj45lava
04.03.2015, 15:10
Aaltosella käy meiltä töistä kaikki romut ja myös omat hommat

Kettu_
04.03.2015, 16:16
R-koneistuksessa käytin kannen niin aamulla 8 korvilla kun vei niin 12 sai jo hakea pois, ja työn laadussa ei ollut moitittavaa eikä ollut muistaakseni kovin kalliskaan. tosin siellä se vanha ukko ei tiiä kuulemma mitään vaan kyselyt kannattaa tehdä siltä vanhemmalta naiselta. näin opastivat minua.

dirtysalami
04.03.2015, 16:16
Ei ole enää Uusimaata, mutta itse käytän nykyään yksinomaan Hämeen Dieseliä. Siellä on peruskuiva asiakaspalvelu ilman mitään kohteliaisuuksia: kama sisään, työmäärä ja aikatauluarvio ja se on aina pitänyt. Soitto tulee heti kun kama on noudettavissa ja virheitä ei ole omalle kohdalle sattunut. Ei mitenkään erityisen halpa paikka, hinnasto on netissä.

Toista se on tuolla R:llä. Viet kiireisen työn sisään, et saa oikein mitään tolkkua asiakaspalvelusta tyyliin "kattellaan", kuulet työnjohdolta että työlle allokoitu työntekijä lähtee torstaina dokaamaan pitkälle viikonlopulle. Lupaavat soittaa, soitto ei tule kahteen kuukauteen... vaikka työ aivan koneistamoalan peruskauraa.

cybress
04.03.2015, 21:13
Moottori koneistus aaltonen mäntsälä, suosittelen, ainoa paikka mitä käytin kun asuin vielä etelässä. Homma toimii niinkuin pitääkin.

Pajares
04.03.2015, 21:41
Lohjan moottorikoneistamo.Muutamat kampurat tullut käytettyä.

Ei pahaa sanottavaa ja hintakin on ollut kohtuullinen.

Janteri
13.04.2015, 19:29
Onkos kukaan lähiaikoina käyttänyt aaltosen koneistamoa? Kävin itse äskettäin kyselemässä että miten ja milloin onnistuisi hommien teko? Vastaus oli aika tyly. Ei onnistu, kysyin sitten että onko kiireitä nii aika vaisuja vastauksia, tuumasin vielä että näillä mun hommilla ei oo mikään kiire ja kysäsin että osaatko sanoa ajankohtaa koska kerkeisi vastaus oli: en tee, hiljaisuutta ja kysy r-koneistuksesta. Se siitä..

Senverran vielä että olen tässä vuosien varrella enemmän ja vähemmän käyttänyt osia siellä laitettavana ja ollut tekemisissä aaltosten kanssa, koskaan aiemmin ei oo ollu mitään negatiivistä sanottavaa.. tästäkin kyseisestä hommasta on ollut puhetta jo aiemmin ja siellä piti olla mulle alakerran laakeritkin valmiina.

Mitään pahaa sanottavaa ei työn laadussa eikä missään muussakaan ole ollut, nyt tuli vaan aika puun takaa tälläinen "asiakaspalvelu"

Taisto
13.04.2015, 19:43
Kansityöt: Kansiset Lohjalla. Hyvät laitteet ja työnjälki. Suosittelen.

http://www.kansiset.net/

Timo_L
18.02.2021, 10:05
Nostellaan vanhaa topikkia, millaisia kokemuksia viime ajoilta moottorikoneistamoista? GT Motor:illa käyttänyt itse joskus kansia yms. ja ihan ok ollut, moottorilohkojen työn laadusta ei mitään tietoa. Aaltosta moni kehunut tässä ketjussa aiemmin, google löysi sellaisen putiikin Mäntsälästä, onko sama paikka ja mikä laatu?
Tarvittaessa voin viedä vaikka vähän pidemmällekin, eipä se niin paljon maksa ajaa vaikka Hämeenlinnaan tai Tampeereelle jos tilanne vaatii.

Pitäisi saada mielellään hyvää työnjälkeä, mielummin kerralla kunnollinen vaikka vähän kalliimmalla kuin vinoon poratut soikeat sylinterit :D
Summitracingistä saisi kokonaisen valmiin tako-osilla olevan 408 stroker- short blockin ~3200$, mutta jotenkin ei sydän kestä vaihtaa auton alkuperäisen lohkon tilalle jotain muuta :o 0.030" ylikokoon poraus, dekkitason oikaisu/ lasku, nokkalaakereiden vaihto + tarvittavat tarkistukset ja mahdolliset oikaisut kampuraa varten. Sisuskalut tulossa kokonaan uutta..

https://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Auton%20rakennusta/5.9%20Moottori/PSX_20201102_205322.jpg?img=full

AVRO
18.02.2021, 10:26
Aaltosta moni kehunut tässä ketjussa aiemmin, google löysi sellaisen putiikin Mäntsälästä, onko sama paikka ja mikä laatu?

Aaltonen tuossa 140-tien varressa juuri ennen Mäntsälää, käsittääkseni edelleen hyvälaatuinen boutique.

Hessu888
18.02.2021, 17:11
Aaltonen tuossa 140-tien varressa juuri ennen Mäntsälää, käsittääkseni edelleen hyvälaatuinen boutique.

Ja järkevän hintainen

JAMANT
18.02.2021, 18:55
Kansiset, ei kai se Lohjalla ole, Nummelassa ja se on Vihtiä... Just harkitsen vieväni sinne yhden Jeepin kutosen kannen...

Timo_L
18.02.2021, 19:08
Kansiset, ei kai se Lohjalla ole, Nummelassa ja se on Vihtiä... Just harkitsen vieväni sinne yhden Jeepin kutosen kannen...

Nimi kuulostaa siltä että tekeekö muuta kuin kansia? :confused:

JAMANT
19.02.2021, 09:02
Nimi kuulostaa siltä että tekeekö muuta kuin kansia? :confused:
Tehoja dynottaa ainakin...

akanojanahmed
22.02.2021, 18:19
Lahden kansityö.Siellä painettiin bobcattiin uudet sylinteriputket ja porattiin.On vanhaja luotettava koneistamo.

Ruusulehto
08.03.2021, 21:12
Lahden kansityötä voin suositella. Omat ja työmaan moottorin osat käy siellä ja ei ole valittamista ollut. Kiirettähän siellä on aina, että ei välttämättä samalla viikolla ole valmis.