Kirjaudu sisään

View Full Version : Johtosarjan ero pajero 90 bensa ja diesel


esah
04.06.2013, 18:24
olis tarkoitus muuttaa diiseliksi laatikoon sopii suoraan vanhemman tomaatin diiseli koppa ja muutenkin sopii kone ja muut paikaleen pään vaivaa tuottaa johtosarja kun pensassa vakionopeuden säätimet ym. ja diiseli täys karvalakkimalli. olishan se mahdollista tietenkin vaihtaa pelkästään moottorin tarvitsemat piuhat eli riisua ruiskupoksin johdot ym pois ja lisätä tarvitavat diiselin johtosarjasta onko kukaan ryhtynyt tälläiseen? :) eli neuvoja otetaan ja kuullaan:D

0ltzi
04.06.2013, 18:36
haluuko joku mitsun dieselin autoonsa? :D

Tomppaa_
04.06.2013, 19:01
olis tarkoitus muuttaa diiseliksi laatikoon sopii suoraan vanhemman tomaatin diiseli koppa ja muutenkin sopii kone ja muut paikaleen pään vaivaa tuottaa johtosarja kun pensassa vakionopeuden säätimet ym. ja diiseli täys karvalakkimalli. olishan se mahdollista tietenkin vaihtaa pelkästään moottorin tarvitsemat piuhat eli riisua ruiskupoksin johdot ym pois ja lisätä tarvitavat diiselin johtosarjasta onko kukaan ryhtynyt tälläiseen? :) eli neuvoja otetaan ja kuullaan:D

Äkkiseltään mietittynä voit hyödyntää bensan sarjasta aika paljon. Satrtin herätteen, laturin piuhat, puolan virrasta saa sammutussolenoidille virran jne jne. Ne ruiskun tarvitsemat johdot voi jättää toki paikoilleen tai karsia pois.

haluuko joku mitsun dieselin autoonsa? :D

Kyllä ennemmin mitsun dieseli ku tojota. Saattaa jopa kestääkki pyhättömän viikon. :)

Jappi
04.06.2013, 22:37
Kyllä ennemmin mitsun dieseli ku tojota. Saattaa jopa kestääkki pyhättömän viikon. :)

No heh. Kaippa se huumoria on sekin huono huumori...

Nuhapumppu
04.06.2013, 22:54
No heh. Kaippa se huumoria on sekin huono huumori...
Ihan jos rehellisiä ollaan niin ei se tuo 2L/LT ole kauheasti vakuuttanut kun tätä foorumia lukee ja itse näkee,kuten ei myöskään tuo mitsun 4D5x:kään.
Hojon koneet sitten erikseen.

Tomppaa_
05.06.2013, 16:00
Ihan jos rehellisiä ollaan niin ei se tuo 2L/LT ole kauheasti vakuuttanut kun tätä foorumia lukee ja itse näkee,kuten ei myöskään tuo mitsun 4D5x:kään.
Hojon koneet sitten erikseen.

No ei toi mitsun pata murheeton ole, mutta kummasti niillä kaikilla on vaan ajettu se puol miljoonaa. 90% noitten hajoamisista on käyttäjän tai korjaajan moka. Ja täytyy muistaa sekin että noita 4d sarjan koneita on käytetty pitkälle 2000 luvulle saakka joten määrällisestikin niitä on huomattavasti enemmän ku tojon.

jyrden
05.06.2013, 17:11
Ihan jos rehellisiä ollaan niin ei se tuo 2L/LT ole kauheasti vakuuttanut kun tätä foorumia lukee ja itse näkee,kuten ei myöskään tuo mitsun 4D5x:kään.
Hojon koneet sitten erikseen.

Jooo, ja tosiaan tuo 2L sukunen ei oo mikään paras kone. Tallissa on alta 100tkm ajettu sellanen, mistä kk-laakeri antautunut. Korpivaaran aikaan vaihtoivat takuuseen uuden moottorin. Tuo moottori on Toyotan paikallisen kauppiaan varastosta mulle kulkeutunut.

Mitsun 4D5x sukusta moottoria on tosiaan vielä 2000.luvunkin seudussa käytetty. Osia löytyy helposti muualtakin ku marmorilta viikon kahden odottelun jälestä.

Miten hehkusysteemi tulee? Polttoainelinjat voi joutuu uusiin... Mut mikäli aikaa on, ja intoo ni miksei dieselöis saman tehtaan moottorilla, niin selviää jossain kohdin helpommalla sit taas.

esah
05.06.2013, 23:11
Jooo, ja tosiaan tuo 2L sukunen ei oo mikään paras kone. Tallissa on alta 100tkm ajettu sellanen, mistä kk-laakeri antautunut. Korpivaaran aikaan vaihtoivat takuuseen uuden moottorin. Tuo moottori on Toyotan paikallisen kauppiaan varastosta mulle kulkeutunut.

Mitsun 4D5x sukusta moottoria on tosiaan vielä 2000.luvunkin seudussa käytetty. Osia löytyy helposti muualtakin ku marmorilta viikon kahden odottelun jälestä.

Miten hehkusysteemi tulee? Polttoainelinjat voi joutuu uusiin... Mut mikäli aikaa on, ja intoo ni miksei dieselöis saman tehtaan moottorilla, niin selviää jossain kohdin helpommalla sit taas.

Tarkoitus on siis diiselöijä on muutama diiseli pihassa tämä 0 pensa tuli ostettua laatikko vikasena (tomaatti ) oli yksi akseli poikki hain tervajoelta toisen rikkinäisen lootan ja kasasin yhden toimivan tämä v6 ei oikeen innosta kulutuksen suuhteen (n 13-17 L 100 km ) käyttöautona onhan tässä jo vero vuodessa 305 e kun diisel pakussa n 400 e ja diisel 7h h-autossa n 800 e / vuosi kori vm 90 yllätävän hyvässä iskussa ja autossa sähkö lasit keskuslukko kaukosäätimellä lasinen kattoikkuna vakionopeuden säädin .tässä vaan ajeltu näillä pajeroilla yli 10 vuotta viimesimmällä 8 v sitten loppu kori ja runko kyllähän nämä kestää oikeen käytettynä kunhan kärryn vedossa käyttää järkeä sekä kieroksia. ja muistaa lämmitys sekä jäähdytys käytöt . Itellä joskus vuonna 95 pätkäpajero jonka ostin kolariautona ja kasasin osista siinä tuli hitsattu kansi mukana ja se onkin ainoa kansi mikä mulla posahtanut sekin kesti 120tkm.eli diiseli sen pitää olla veroista viis..... Mietein tota täydellistä johtosarjan vaihtoa mutta ei varmaan karvalakkimallin nipussa varmaan vakionopeuden säätimen johtoja eikä sähkölasille tai tomaatille johtoja valmiina...eli joutuu naittaa b ja d johdot keskenään konehuoneessa kulkevat täysin erillalailla olishan sekin mahdollista että ottaa pelkästään koneen ohjaukseen tarkoitetun osan johtonipusta jossa esin hehkureleet syöttöpumpun ym johdot ja jättäis bensaan kaikki ajovalot ym paikaleen eli moottorin ohjauksen osalta purkais kaiken. nämä polttoaine tankki sekä putkilinjat ei tuota vaikeuksia kun käyvät kaikki kun kokonaisina vaihtaa . automaatti loota on se uudempi mutta siihen käy suoraan vanhemman diiselin turbiinikoppa ja onhan niitä diiseli tomaateja vm 88 pari tullu hommatua toisen hain turusta konevikasena ilmaan papruja hyvä peltinen (veroja perässä ties kuonkapaljon ) toisen hain varalle laatikon takia kotkasta ajettu yli puoli miljoonaa vieläkin käy ja liikkuu mutta semmoinen tiesuola pommi että on se oksat pois kylkipellitkin puhki keskeltä kylkee...:eek:no katellaan saako lähiaikoina mitään aikaiseksi .....:):)