View Full Version : hj 61 laturiasia ????
pulma mulla on suuri :D APUA
Eli lataus valo palaa hiemmeästi tyhjäkäynnillä,
kun antaa kierroksia niin merkkivalo kirkastuu
silti hj:n lataus mittari näyttää että lataus on reilusti yli 24 ja akuista mitattuna lataus on 28 mut valo vaan palaa :(
Missä vika ?
ISO KIITOS etukäteen kaikkile jotka auttaa pulman selvittämisessä :)
pieni kiitos niille jotka ei kommentoi mitää :D:D
T: Rohmo
Oisko maa ongelmaa jossain?
tapsa4x4
01.06.2013, 20:49
Vastaavaa teki kun jännitteen säädin oli hajalla.tais sit se merkkivalon johto on poikki tai irti.
jos valon johto olis poikki niin eihän tapahtus mitään eloa mittarin valossa
ja maadotuskin pitäs olla kunnossa
no huomenna hutkitaan ja tutkitaan lisää
Kiitos vielä kerran
T Rohmo
vellihousu
01.06.2013, 22:21
Eikös toi oo merkki et hiilet on tullu tiensä päähän:
nii joo tässähän laturia asenneellaan hj 60 seen
vekkipappa
01.06.2013, 23:17
Olikos hj.ssa pumppu laturissa? Patrolli teki saman tempun kun oli stefa vuotanut laturin täyteen öljyä. Latasi mutta latausvalo paloi
nii joo tässähän laturia asenneellaan hj 60 seen
aivan :o
kävimme ottamassa mallia jo valmiiksi toimivasta versiosta eli johdotus pitäisi olla oikein
muuten koneen vaihto meni hyvin :)
PAITSI pari pikku juttua :D
alipaine letkukin piti ottaa irti sammutin nippelistä että pysy normaalisti käynnissä
ennen sitä kone kävi hetken ja sammu
mut nyt kone kehrää kuin helevetin ISO kissa :D
eli sammutin homma vielä vaiheessa :o
Laturin valo on poistunut keskuudestamme :D yksi johto liikaa ja toinen oli väärässä paikassa :o
laturi laataa nyt ihan oikeanlaisia lukemia mittareissa
vielä kun löytäis eksyneen virtapiuhan sammutinta varten tai tehään erillinen sammutinkatkaisia koje tauluun.
ps. Kyllähän tää rakentelu on ihan kivaa hommaa :) mut kun toi autosähkö puoli on mulla yhtä vahva kuin Moskovan bussilikenteen reittiaikataulut :D:D
Raakakone
02.06.2013, 23:03
Omassa hj:ssä on kojelaudassa kytkin josta sammuu.. sen sammutus-solenoidin virran saa kyllä esim virtalukon pohjasta.. leima itsellä edessä ja päätä raavitaan että pitäiskö muuttaa virtalukosta sammuvaksi.. siitä kun on kaks kuppikuntaa et kelpaako leimalle nappisammutus kojelaudasta vai ei..
BJ-40/76
03.06.2013, 16:40
Siis kyseessä on hj-61:n moottori? se sammutetaan tukahduttamalla, siis pistetään läppä kiinni, niin sillon sammuu
On muuten hyvä systeemi, saa sammutettua vaikka kävis moottoriöljyllä!
Tuohan sammuttimen alipaineletkun välii kuuluu solennoidi venttiili; sillon kun sähkö tulee venttiilille, niin auto käy.
Siis kyseessä on hj-61:n moottori? se sammutetaan tukahduttamalla, siis pistetään läppä kiinni, niin sillon sammuu
On muuten hyvä systeemi, saa sammutettua vaikka kävis moottoriöljyllä!
Tuohan sammuttimen alipaineletkun välii kuuluu solennoidi venttiili; sillon kun sähkö tulee venttiilille, niin auto käy.
Mitä jos laittaa sen edicin käyttämään sitä läppää? Saisi samalla öp. ym vahdit käyttöön.
BJ-40/76
03.06.2013, 17:38
Mitä jos laittaa sen edicin käyttämään sitä läppää? Saisi samalla öp. ym vahdit käyttöön.
Mikä ettei, mekaanisesti ehkä helpompi pistää tuo edic-moottori ohjaamaan sähkökytkimellä tuota alipainesolennoidia?
Meinaan notta ihan suoraan orkkis johtosarjan perässä...
No niin sano meinaan et kiitos kaikille se sammui avaimesta eikä menny yhtää kossua :D löysin vaan sen sopivan johdon jossaoli virtaa :D
niin konehan on kaikkineen hilavitkuttimineen 61 :stä ja laitettiin 60:seen aluksi tehtiin helppo asia vaan niin helevatan vaikeeksi mut olihan se kiva kun noihin tuhrautui aikaa aivan liian paljon mut mitä väliä :)
eli nyt tein niin kuin tai BJ-40/76 alla kirjoittaa
Tuohan sammuttimen alipaineletkun välii kuuluu solennoidi venttiili; sillon kun sähkö tulee venttiilille, niin auto käy.
T Rohmo
PS.kyllä mää sen bussiaikataulunkin osaan :D:D:D:D:D
BENJAMIN
03.06.2013, 19:55
Vaihdoitko koko johtosarjan vai miten toteutui hehkusysteemi?
Vaihdoitko koko johtosarjan vai miten toteutui hehkusysteemi?
en vaihtanut koko johtosarjaa
jonkun liittimen otin, minkä olin särkenyt :o
ja kaveri laitto 60:sen hehkun johot siihen imusarjan liittimiin ( muttereiden alle )
samalla kärvennettiin yks 60:sen johto, mikä olis pitäny pistää leikkureilla kylmäks :D
ja kun kone on kylmä,niin hehkuvalo välähtää hätäsesti kojetaulus kun kone on käynyt hetken ja käynnistää uudestaan hehkuvalo ei ehi ees syttyä :D
(paitsi toi aurinkohan on mollottanut niin suurella voimalla, et autokin on niin kuuma, et vois paistaa vaikka kananmunia sen metallirakenteissa)
mulla on 61:sen koko johtosarja mut se odottaa, että mää kärvennän ensin noi 60:sen johot ja sit ne laitetaan tai joku laittaa :D:D
ps.kohta muuten moskovan bussikuskien ajovuoro vaihtuu :D:D:D
BJ-40/76
03.06.2013, 22:20
Tuommoinen reilu 500 tkm ajettu hj-61:n kone hörähtää käyntiin sekunnin murto-osan startaamisella plussa keleillä.
Ja tuo "grilli/grillit-" voisi harrasteajoneuvossa korvata painonapilla; esihehkun napista molemmat grillit kuumaksi; kovilla pakkasilla jopa yli 10 (15) sekunttia, ja saattohoitoon tuo pienenpi grilli, esim 30 sekunttia kovilla pakkasilla?