View Full Version : Lockright,Poskiratas halki
Oulaisen kisan ajettu lockright meni ja hajosi. Poskiratas on halki poorienkohdalta.
Liekö takuunalainen juttu?
Meneekö poskirattaita useinkin?
Voisiko olla asennus virhe?
Lukko on 1530-lr johon tulee omat poski rattaat.
http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/suzuki/samurai/differentials/powertrax-lockright-lockers.html
Renkaina 33" pitbullit
Eipä noita lock righteja ole ainakaan meikäläinen saanu hajalle Jeepistä, aina on mennyt ennemmin hipo chromotikutkin kuin ite lukko. Jeepin alla ollu 35/15.5-15 SX:t eli pitoa on kyllä riittäny.
Molemmat rattaat halki ja yksi pikku tappi poikki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5515&pictureid=130805
Setä Samulilta tuli viesti että takuu korvaa.
Huonompipuoli että ite joutuu maksamaan rahdin isonveden takaa.
BJ-40/76
17.05.2013, 13:08
Eihän kuitenkaan tarvi lähettää noita rikkinäisiä sinne?
Se vois maksaa moninkertaisesti sen, mitä sieltä tänne.
Miten suomessa tuo tavaran lähettäminen voi olla yksityiselle noin kallista?
Siis jos ostan esim. veneen vetolaitteeseen akselin pätkän, niin 500 km ottaa enemmän aikaa ja rahaa, kuin jenkkilästä! tuntuu jotenkin ihmeeltä, että lentokoneella ja kuriirilla on halvempaa kuin rekalla posti Peten toimesta!
ja osa jenkkilässä yli puolet halvempi...
HUOM! tarkista että banjo on suora! (jos banjo mutkalla, niin käy vetoakselien/poskipyörien päälle....)
Lowrange oli tehny diilin firman kanssa joka toimittaa lukot heille. Kuvat riittivät, osia ei tarvitse onneksi lähettää takaisin.
Hyviä neuvoja banjon suoruuden toteamiseen?
Voi olla hyvinkin kierossa kun olen tukivarsien korvat siihen hitsannut. Vetarit menee ongelmitta paikalleen.
Paras tapa selvittää jäykän akselin suoruus on sorvata tasauspyörästön poskilaakereiden tilalle sopivat laipat, mistä esim. 30mm vedetty tanko menee juuri läpi ja akseliputkien päihin toiset vastaavat laipat.
Akseli oli pitkänpuolen putken päästä katsottuna .25mm vinossa. Oikaisun jälkeen se taipui ensimmäisessä töyssyssä uudelleen. Nyt n.10mm.
Haljenneet poski rattaat eivät menoa haittaa, mutta akseli kun on vino, paukkuu lukon hampaat yli.
Pitää täsmälleen samanlaista ääntä kuin topikin videolla, hampaiden lyödessä yli.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42193&highlight=sj413&page=27
Kuvasta näkee miten hampaat on kulunnut jo vinoiksi.
Eihän kuitenkaan tarvi lähettää noita rikkinäisiä sinne?
Se vois maksaa moninkertaisesti sen, mitä sieltä tänne.
Lowrange oli tehny diilin firman kanssa joka toimittaa lukot heille. Kuvat riittivät, osia ei tarvitse onneksi lähettää takaisin.
Sitten vain muistaaa Suomalaisen byrokratian yhden idioottimaisimmista laitoksista, Tullin. Ne paskiaiset kun saattavat vaatia rikkinäiset osat lähetettäväksi tuonne suureen maailmaan ja tullilomakkeen täytön, jotta takuuosat saat ilman tullin ja ALV:n maksua uudet osat Suomeen. Toinen vaihtoehto on tuhota nuo jossain Kuusakoski Oy:n romuttamossa tullin valvovan silmän alla, tjsp..
Jos et tuota tee ja jää uudet takuuosat tullipostiin roikkumaan, niin joudut maksamaan tullin + alv:n näistä korvaavista osista niiden kauppahinnan mukaan - ja se kauppahinta ei suinkaan ole 0 US$... :mad:
..ja onko tuossa mitään vitun järkeä nykyisen maailman aikaan, kun tavaraa tilataan ulkomailta vaikka kuinka paljon? No ei todellakaan. Mutta Tulli ja Suomen valtio onkin jumittunut jonnekin 50- luvulle. Eli kannattaa joko pyytää lähettäjää merkkaamaan kuitteihin hinnaksi vaikka 20$ ja lähetyskuluja vähän siihen päälle, niin selviät pienimmillä kuluilla. Tai sitten toivot, että paketti tulee tullin ohi etkä maksa mistään mitään.