View Full Version : BJ:n väkästelyä
Elikkä tuli hommattua tuommoinen vähän
Hapero peltinen vekotin.
Auto on seissyt monta vuotta ilman kattoa
Ulkona sään armoilla.
Olihan se kotio haettava.
Sen verran katoin et koneessa öljyä ja naru kiinni ja käymään
Käyntiinhän se lähti ja sauhutti niin saa....... :D
Metsä käyttöön olis tarkoitus saada parsittua. Viikonhan se
On jo ollu!
On näyttävästi aika reilusti ruoste-peikon raiskaamaa. Riittää hetkeks jos toisekskin pikku puuhaa:D
Juu onhan siin työmaata. Jotain saanu jo tehtyäkin.
Runko oli kumminkin terve niin vähän helpottaa hommia!
asiaa taas pelastetaan vanhus.
:)
Miksei täss ole sitä "Tykkää" nappula... :rolleyes:
Niinpä "tykkää" nappula sais olla projekti osiossa.
Niinpä "tykkää" nappula sais olla projekti osiossa.
onhan tuolla nuo tähdet
Ja ehottomasti kilpien väliin. Näyttää tuo pelti menevän sen verran napakasti kylkeen.
Ja ehottomasti kilpien väliin. Näyttää tuo pelti menevän sen verran napakasti kylkeen.
Eikä tuo ole edes paha. Tossahan lähes ehjä tuulilasin karmi ja oven alareunat. Kaikki muuhan on ihan perus hommaa.
Jaahas ensimmäinen koe ajo nautittu ja olihan mukavaa.
Nyt alkaa korottelu ja korin hiominen jotta pääsee vetäseen maalit päälle.
Väriä en oo kyl viel päättäny! Ehdotuksia? Näkeekös rungonnumerosta vuosimallia?
kiillottomat telavärit sopii aina, ja helppoja korjata jos haluaa ...
meirän frouvan ekovihree BJ:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=86004
BJ-40/76
13.05.2013, 06:44
Ja ehottomasti kilpien väliin. Näyttää tuo pelti menevän sen verran napakasti kylkeen.
Eikä tuo ole edes paha. Tossahan lähes ehjä tuulilasin karmi ja oven alareunat. Kaikki muuhan on ihan perus hommaa.
Valehteleeko silmät, vaan onko tuosta kuskin oven alareunasta aika paljon pois? Tuulilasin kehys kyllä näyttää hyvältä!
Runkonumerolla saa trafista tiedot; (eikö sinulla ole rekisteriotetta yms. papereita, toki niissä vuosimalli voi heittää pahastikkin)
Kuvista päätellen; rumpujarrut edessä, uudempi maski, tankki lattian alla, kardaani käsijarru: olisko 79-80? Millon tuo kantikkaampi maski tuli?
Ja sitten nuo takakulmat: eihän sulla ole tarkoitus jättää kylkipeltejä runkoon kiinni? Rungon ja korin välissä ainakin kuuluisi olla jotain joustavaa, niin ei taida pysyä kiinni nuo takakulmat molemmissa kiinni?
takapellit on irti rungosta oli vaan viel sovittelua kuvassa kumit korin ja rungon välistä löytyy! peltejä pitää vieläkin leikellä
ei ole papereita juu. mut tuli uus projekti jossa paperit ja tarkoitus laittaa liikenteeseen eli fj-40 -73
no mutta bj siis ollu pari viikkoa vasta niin ei kaikkea kerkii töiden ohella tehdä.
mut jotain kuvaa kumminkin.
ja mustahan siit tuli ku oli maalia nurkissa
siinä olis kuvia alkavasta fj projektista.
kiillottomat telavärit sopii aina, ja helppoja korjata jos haluaa ...
meirän frouvan ekovihree BJ:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=86004
on hieno prkl.
:)
takapellit on irti rungosta oli vaan viel sovittelua kuvassa kumit korin ja rungon välistä löytyy! peltejä pitää vieläkin leikellä
ei ole papereita juu. mut tuli uus projekti jossa paperit ja tarkoitus laittaa liikenteeseen eli fj-40 -73
no mutta bj siis ollu pari viikkoa vasta niin ei kaikkea kerkii töiden ohella tehdä.
mut jotain kuvaa kumminkin.
ja mustahan siit tuli ku oli maalia nurkissa
Missäs päin Lopella toi talli on??
Mites viisaat tietäjät! Kestääkö kemppilukko takana hyvin? Kannattaako?
Mites viisaat tietäjät! Kestääkö kemppilukko takana hyvin? Kannattaako?
Kestää ja kannattaa.
Kiitos ja kumarrus! Tarvii alkaa hitsuuttaa sit! :D
Kiitos ja kumarrus! Tarvii alkaa hitsuuttaa sit! :D
Tee tarkasti, että saat perän keskitapin pois, jotta pääset käsiks vetareiden C-lukkorenkaisiin!!!!!!
Ok. Tarvii yrittää olla sössimättä! :D
Tuli tänään vaihettua puslat jousiin ja asennettua katto paikalleen!
Samalla huomasin että etunorra on kuoleentunu joten vaihtoa tiedossa :D
Seuraavaksi tarvii alkaa turvakaarien suunnittelu ja tekeminen.
En oo kyl ikinä putkentaivutinta käyttänyt et tarvii varmaa hommaa
Reilusti putkea :D
Kuvia tulee lisää kun kaarien valmistus alkaa.
Homma seisahtanut vähäsen,kun parin viikon sisällä
Pitäis tulla perheenlisäystä niin ei oikeen kaikkea kerkee.
Katto on saatu jo paikalle ja kaaria mittailtu. Testi lenkkiä ajeltu!
Huomenna tarvis aloittaa oman "touhupuiston" tekeminen mettään 10 hehtaarin alue! Mäkeä ja märkää :)
Kuvia ja videoo tulee kunhan kerkii hengähtää tietokoneelle.
Öljynpaineet on vähän kadoksissa johtuisko kun kone seissyt 3v?pumppu kuiva? Ei ilmaannu kunnolla?
Homma seisahtanut vähäsen,kun parin viikon sisällä
Pitäis tulla perheenlisäystä niin ei oikeen kaikkea kerkee.
Katto on saatu jo paikalle ja kaaria mittailtu. Testi lenkkiä ajeltu!
Huomenna tarvis aloittaa oman "touhupuiston" tekeminen mettään 10 hehtaarin alue! Mäkeä ja märkää :)
Kuvia ja videoo tulee kunhan kerkii hengähtää tietokoneelle.
Öljynpaineet on vähän kadoksissa johtuisko kun kone seissyt 3v?pumppu kuiva? Ei ilmaannu kunnolla?
Eiks paineet nouse ollenkaan?? Mulla parin bertan kans oli ongelmaa, kun olivat piiiitkään seisseitä ja en nyt ulkoa muista, mut jostain anturin reiästä sain muistaakseni liruteltua öljyä , jotta pummpu lähti vetään.
Vaatii aika kovat kierrokset et nostaa paineita.
koeajo kuvia.
auto toimi ihan hyvin toisella yrityksellä. eka yritys katkes kytkimen työsylinterin hajoamiseen,uutta tilalle ja uusi yritys. perhana tuli sitten ajettua koko päivä kun oli mukavaa ja mukava keli ajella mettäs.
uutta reittiäkin suunniteltiin noin.2km parit suo ojan ylitykset jne.
seuraavaksi tarveis asentaa turbo,elimen luovuttajana toimii xsara.
voi olla liian pieni. tarkoitus olis saada ahtoja jo ihan matalilla kierroksilla.
seuraava turbon jälkeen olis varmaan karkeempien/isompien renkaiden osto.
appiukko kuskina
No nythän sitä on päästy jo oikee ajelee. Hyvä hyvä.
Ohjaustehostinhan kannattaa kans nikertää, jos ei jo oo? Tai kun on kerran ihan metsäpeli kysees, niin paa suoraa hytikka ohjaus.
No nythän sitä on päästy jo oikee ajelee. Hyvä hyvä.
Ohjaustehostinhan kannattaa kans nikertää, jos ei jo oo? Tai kun on kerran ihan metsäpeli kysees, niin paa suoraa hytikka ohjaus.
Juu ei oo tehostinta! Hytikkaa oon ajatellut, paljonkohan tulee kustantaan semmosen rakentaminen?
Juu ei oo tehostinta! Hytikkaa oon ajatellut, paljonkohan tulee kustantaan semmosen rakentaminen?
Sylinterithän on halpoja, eli kalleimmat yksittäis osat olis orbi venttiili ja pumppu. Noh toisaalta ei ne uudetkaan jenkkipumput ihan älyttömiä maksa noissa USA kamoja myyvissä liikkeissä, joten taitaa se orbi olla kallein ja sekin pitää siis olla oikean tyyppinen, jotta toimii sit tuommoisen "normaalin tehostinpumpun" kanssa.
Hihnapyörän joutuu tosin tekee moottorin alapyörälle, kun siellä ei muistaakseni ole tyhjää uraa ylimääräisenä.
Sylinterithän on halpoja, eli kalleimmat yksittäis osat olis orbi venttiili ja pumppu. Noh toisaalta ei ne uudetkaan jenkkipumput ihan älyttömiä maksa noissa USA kamoja myyvissä liikkeissä, joten taitaa se orbi olla kallein ja sekin pitää siis olla oikean tyyppinen, jotta toimii sit tuommoisen "normaalin tehostinpumpun" kanssa.
Hihnapyörän joutuu tosin tekee moottorin alapyörälle, kun siellä ei muistaakseni ole tyhjää uraa ylimääräisenä.
Tarviikin alkaa ehtimään osia,kyselen sit neuvoi jos ei luonnistu :D
Toisaalta haukkari kasvaa jos jättää ohjauksen alkuperäiseksi:D
Taas on muutama tunti touhuttu bertan kimpussa.
Pääkaaren sain taivuteltua,mut kaasu loppu niin ei päässyt hitsaileen aluslevyjä.
Niin päätin sit lähteä rataa tekemään suolainen ympärille raivaussahalla,ja kyllä
Pisti hikoileen ja vaimolla alko sen verran tiuhaan supisteleen ni oli tultava mettästä pois. Jos vaik joutuu viel lähteen synnyttään.
Kun laskettuaikakin olis tänään. Mutta huomenna jatkuu projekti ja kuvia kaarista tulossa.
No varpajaiset tuli vietettyä offaamalla kolmen auton voimin.
Bertta toimi muuten paitti neliveto hävisi hetkeks?
Mutta alkoi taas toimimaan!
Ja tulihan taas heräte ostoja tehtyä:D
2kpl fj40 ja fj55 emäntä tykkää :D
No projekti jatkuu pikkuhiljaa etiä päin!
Ja jos kiinnostusta on metsässä ajamaan ja tommosella helpolla
Reitillä niin yv:tä vaan tuleen!
Paikka on lopella
Kuvia voin pistää pätkästä kun käyn kävelemässä sen läpi!
tommonen tuli hommattua,jos siirtäis akselit jne. BJ:n alle.
nurinhan se heti meni ku vähän kokeilee:cool:
Hyvä hyvä! Yritystä pitääkin olla, että rajat löytyy:D:D:D
Ite en nuriin asti päässy,mut siskon poika pääsi:D
sunnuntai ajelua toyotat odottelee:D
www.youtube.com/watch?v=TFOEnfB3aA8
taas on tullu ajeltua ja testailtua autoja ja vikojakin tullut. joku oli tehny ohjauksen putket huonekaluputkesta ja poikkihan ne meni. onneks hajos mettäs hiljases nopeudes
kalustoa,projekteja ja kartturi.
Hieno toi tosi vanha FJ40. Onko kuuskyt lukua kun on pyöreät vilkut? Noin harvinainen pitäsi saaha tienpäälle!
Vuosimallista en tiedä ku ei papereita!onks toi vanhempi sit arvokkaampi paljonkin?
No tuota onhan noi arvokkaampia mutta en tiedä paljonko. Metsään rikottavaksi en ainakaan raskis viedä.
Toi punainen on varmaankin ´68-69 koska ´70 tuli suorakulmainen sivuvilkku. Vuonna 1974 loppupuoli tuli sit tää "nykyinen" malli, eli pyyhkijät siirty normaalille paikalle, isot vilkut/parkit jne ... listaa vois jatkaa loputtomiin.
Toi sun offimallin FJ on kanssa kuuskyt lukua.
Mutta minun mielestä kuitenkin aika harvinainen malli Suomessa tänä päivänä.
Mulla on itellä -68 kuvia löytyy profiilista.
mitenhän vanhan bertan käy?
liikahtaakohan se tuosta mihinkään!
sunnuntai ajelua toyotat odottelee:D
Vieläkö Hojo liikkuu?
juu liikkuu se.
tosin nykyään kaverilla käyttiksenä.
nelosnuhvi
23.10.2014, 17:01
Tämä kulkine se päätyi tänään tänne Rantasalmelle, muutaman mutkan kautta:cool: Akut kiinni ja kone tulille, pöllyyttää savua ja huohottaa perkuleesti:D
On kyllä sinänsä kiva peli, metsiä tuli jo kierrettyä. Tämä tulee siis metsätalouden palvelukseen eli savottakulkineeksi tässä omissa metsissä. Hyvin muuten tuntui auto toimivan ikäisekseen.
Nyt auton ajoin jo korjaamoon sisälle, viikonlopun aikana täyshuolto tekniikalle olisi ohjelmassa. Takavalojen+työvalojen asennus ja muutenkin sähköjen siistimistä. Sisällä penkkien vaihto yksinkertaisimpiin jakkaroihin ja yhden rautaputken siirto toiseen kohtaan. Vähän peltitöitäkin kuskinpuolella lattiassa ja tavaratilan perällä kulmissa. Lisäksi vielä taakse tehtävä joku tosi nätti DIY peltiovi:eek::D
Tämä kulkine se päätyi tänään tänne Rantasalmelle, muutaman mutkan kautta:cool: Akut kiinni ja kone tulille, pöllyyttää savua ja huohottaa perkuleesti:D
On kyllä sinänsä kiva peli, metsiä tuli jo kierrettyä. Tämä tulee siis metsätalouden palvelukseen eli savottakulkineeksi tässä omissa metsissä. Hyvin muuten tuntui auto toimivan ikäisekseen.
Nyt auton ajoin jo korjaamoon sisälle, viikonlopun aikana täyshuolto tekniikalle olisi ohjelmassa. Takavalojen+työvalojen asennus ja muutenkin sähköjen siistimistä. Sisällä penkkien vaihto yksinkertaisimpiin jakkaroihin ja yhden rautaputken siirto toiseen kohtaan. Vähän peltitöitäkin kuskinpuolella lattiassa ja tavaratilan perällä kulmissa. Lisäksi vielä taakse tehtävä joku tosi nätti DIY peltiovi:eek::D
Onnea projektille 👍 ite kävin tuota berttaa kans kattomassa oikeen kärryn kanssa mut vanha ei enää jaksa ottaa liian suurta projektia😉
nelosnuhvi
26.10.2014, 17:57
Lainataas vielä sen verta tätä aihetta että auto olisi nyt lähes valmis tarkoitukseensa, takavalot+takatyövalot puuttuu vielä. 11tuntia työtä viikonlopun aikana+270eur tarvikkeita ja tälläinen tuli:cool:
tommonen sinne reikään sopii
nelosnuhvi
26.10.2014, 22:04
Ok, kiitos kuvasta, pitää alkaa etsimään moisia valoja:)
Ok, kiitos kuvasta, pitää alkaa etsimään moisia valoja:)
jos kyseiset on biltemasta niin mulla 4kappaletta joista kaikissa oli puolenvuoden jälkeen ainakin 1 ellei useampi ledi pimeä. Nykyisin kaks enää paikallaan niin melekone disko iskee välillä vaikka mitään syytä ei ole (johtojen heiluttelu eikä mikään vaikuta tohon diskoon)
En tiiä sit toimisko tolleen korkeemmalla ja kuivemmassa paikassa ku matalemmassa suzukin perseessä, mulla oli "puskurissa".
OK. Ei nois oo ollut kuvailemaasi vikaa. Ja biltemasta muistaakseni nuokin