View Full Version : ipconfig
Kehtaisko joku atk hemmo heittää jelppiä?
Miten saan komentoriville kirjoitettavan " ipconfig/renew" talletettua pikakuvake nappulaksi?
ATK tukihlö laitto mulle semmosen jokuaika sitten mutta valitettavasti se poistui kovon vaihdon yhteydessä.
Eli Telewellin ulkonen modeemi ja XP häikkä.
Kyllä lähteee !!!
talleta komento ipconfig /renew tekstitedostoon
ja sit uudelleen nimeä sen tiedoston pääte
.txt -> .bat tiedostoksi
"Oikastaan tästä, kyllä tuonne puronvarteen pääsee"
Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä!
Oletko kokeillut modeemiin biosin päivitystä.
Auttoi mun kohdalla 716 malliin
Tuolta löytyy kaikki aiheeseen kuuluva:
http://www.telewell.fi/ohjeet_lataukset.shtml
Valitse oikea malli ja ei kun toimeen. Lue ohjeet tarkoin, ettei tule mokia.
RR V8 -76
nyt saatiin toi uudelleen kutsu yhteys toimimaan.modeemi on kunnossa elikkäs xp on epäkurantti.
ilmeisesti joku DHCP ???? homma joka vaatis päivityksen. näillä ohjeilla miun kone rupes toimii,et jos joku muu tarvii nii all on malli. (jos menee jumiin en ota vastuuta)
1. Klikkaa hiiren 2-painikkeella sieltä, mihin haluat sen pikakuvakkeen. Valitse Pikakuvake
2. Kirjoita ensin ipconfig /renew (huomaa välilyönti) ja paina Seuraava.
3. Anna sille jokin kiva nimi, mitä vaan ja paina Valmis.
Kyllä lähteee !!!
Olisko just toi mihin modemin bios-päivitys mm. auttaa:
quote:Koodiversio 4.56b:
Jos ADSL modeemi ei vastaa "Windows XP Update" toimen ylimääräiseen DHCP / DNS kyselyyn niin Windows XP tyhjää oman DNS muistinsa. Tässä uudessa koodissa ADSL modeemi vastaa DNS osoitteella Windows XP:n ylimääräiseen kyselyyn ja tällöin netti ei katkea.
Mikä malli sun modeemi on. Noi on 716 malliin. Voi olla muissakin samoja juttuja.
Näköjään tullu jälkeenkin päivityksiä, pitääpä tarkistaa omasta onko tarvetta päivitykseen.
http://www.telewell.fi/tuotteet/tw_ea716/uusia_ominaisuuksia.shtml
RR V8 -76
Mulle riittää nyt tuo uudelleen kutsu painike.
Sain rautalanka ohjeet tohon TW-EA 716 päivitykseen ja siinä ei oo kun "15" kohdetta missä meikä voi töpätä. Ei oo tämmöselle etusormi hakkerille tarkotettua hommaa.
Koetetaan laitta kesällä kuntoon kun kaveri käy kylässä.
kiitoksia neuvoista !
Kyllä lähteee !!!