View Full Version : Mikä olis hyvä pikku paku?
Olis tarkotus hankkia työkalukopiks joku pikku paku.
1.9 caddyä tekis mieli,olis varmaan hyvä mut ovat niin yli hinnoiteltuja.
Täällä kun on monen alan ammattilaisia ja käytössä varmaan
erilaisia pikkupakuja niin mikä olis sellanen varmatoiminen ja
edullinen ajaa.
Olisko esim.Ford Transit Connect mistään kotoisin?
Niitä myydään suht.edullisesti mut onko ihan paska?
Se ilmeisesti menis aika pienellä mut onko paljo tyyppivikoja
tai muita ongelmia?
Onhan niitä paljon muitakin esim.joku ooppeli,nekään ei taida olla
pahan hintasia.Ranskalaisia ja italialaisia en huoli.
Ja vastatkaa vain ne joilla oikeesti on kokemusta ja tietoa eikä luettu
mistään keskustelu palstoilta.
Minkä ikäistä/hintaista suunnittelit
No käviskö suzuki carry van? Siis uudempaa korimallia.
http://www.nettiauto.com/suzuki/carry-van/5581267
Vähän ajettu ja pohjautuu luotettavaan suzukitekniikkaan. Ja on ainakin pieni paku jos sellainen kerran on hakusessa!:)
Hiace. Kakku maistuu mut korjaamo päiviä nolla.
Tosiaan ku ei tiiä ootko ostamassa uutta vaiko mitä?
ford transit connect, kohtuu hyvä peli ja pikkuruokanen.
http://www.youtube.com/watch?v=gCyIHbQV0OE
wuntzikka
05.05.2013, 06:45
mites nissan vanette? ite katellu sellasta seuraavaks työautoks.
Minkäslainen tarves on todellisuudessa olisko A-mersu mahdollinen sisätilat ulkonäöstä huolimatta isommat ja korkeammat kun farkku autoissa.
Mulla on tuommonen 2 paikkaseks pakuks rekattu kulutus 5-6l luokkaa ja kulkuja löytyy reippaasti jotta jalkoihin ei varmaan jää.
Lisää tilaa saa helposti apukuskin etupenkkikin lähtee irti yhtä vipua vääntämällä ja sen ulos nostamalla lattia on tasanen edesta taakse ilman yhtään syvennystä tai koloa. Apukuskin penkki irrallaan sisään menee helposti nippu tuommosia normikoon (9x21) väliovia pystyssä tai makuullaan sitä saa kokeilla monella varkullakin kuinka mahtuu. Hyvät tilat isommallekkin kuskille.
Mersu on luotettavalla ketju koneella jotta ei jakoremmin vaihtoja ja webasto löytyy kaikista vakiona kuten myös luistonesto ja vakautus.
Ruostetta löytyy monissa kaarista ja oven alalaidoista mutta löytyy näitä ruosteettomiakin jos vaan joskus on pesty autoa omani -99vm ja taysin ruosteeton hinnat alkaa tuolta 1500e nurkilta ylespäin.
Jos mesestä innostut käy koittamasta on mukava peli ajaa ja ehottomasti kannattaa valita puoliautomaatti jos semmosta on tyrkyllä (normaali manuaali laatikko ja kytkin ainoastaan kytkinpoljin puuttuu vaihteet saa lykkiä ilman kytkintä normaalin kaavion mukaan pesään robotti hoitaa kytkimen painamisen. Vaihtaa erittäin nätisti eikä luistata ei myöskään automaatin hajoavia lootia ja turbiineita)
Yhteenvetona:
-Korkeat sisätilat
-Täysin tasanen lattia edestä taakse
-ketjukone
-pieni kulutus halvat vakuutukset
-Rekattavissa pakettiautoksi
-Halvat varaosat :eek:
-Hyvät vakiovarusteet mm.Webasto
-Sisätilat hyvät lastata pikkupakua etsivälle kun saa sivuovista ja takaa lastata mutta rukkilavaa ei sisälle rukilla saa nostettua muuten mahtuu kyllä.
mites nissan vanette? ite katellu sellasta seuraavaks työautoks.Voiko vielä huonompaa vaihtoehtoo olla? :eek: :confused: Ei nuo kelpaa ees Afrikkaan, enkä ottais kyllä itellekkään vaikka ilman sais.
Minkäslainen tarves on todellisuudessa olisko A-mersu mahdollinen sisätilat ulkonäöstä huolimatta isommat ja korkeammat kun farkku autoissa.
Tä? Lattia niin korkeella että saa polvet suussa ajella niinkun pikkuautolla. Ulkootapäin näyttää korkeelta, mut ei sitä sisältä oo ku moottori pitäny ängetä kuskin jalkojen alle. Muutenkin yhtä huono ajella maantietä ku joku Fiiat Punto. Tämäkin automalli pohjamudissa mun arvoasteikolla. Sori.
toi vinetto on kyllä pakuista ehkä paskin? :D
Uutta en ole ostamassa,mut yli 2000 sais vuosluku jo olla.
Hintaluokka vaik jossain 5-10 välillä.
Kyllähän tuo hiace olis pakuista paras,eikä transportteritkaan valttämättä
huonoja ole,tosin omat pikkuviat on niissäkin kuten kaikissa.
Suzukia en uskaltais edes ajaa,on sennäköinen et kaatuu kurveissa.
Ja kaiken maailman vanetet ja A-mersut kyllä olen unohtanut heti.
Toi uaz video oli hyvä,pikkusen hymyilytti jo heti aamusta.
Ja kun tilaa ei tarvi kun pienen pakun verran niin mitä sitä tyhjällä isolla
kopilla ajelee,turhaan vie vaan ainetta ja kalliimmat vakuutukset.
eli pysytään ensisijaisesti pikkupakuissa,ja kun käyttöautona ollu useamman
vuoden 1.9 tdi passatti ja aika huoleton ja halpa ajaa niin siksi katellu noita
caddyjä mut vähän on viel arvokaita.
Ruotsissa noita caddyjä olis 1.9:nä tarjolla kohtuu hintaan mut mites toi
tuonti,olisko vaikeeta?Alvia ei taida pois saada mut mites muuten onko
näillä kurssihinnoilla kannattavaa.
Noissa pikku transiteissa tais kaikissa olla sama 1.8 hihna kone,mut oliko
niissä jotain suutin vikoja ollu? tai jotain muuta tyyppivikaa?
Noista voorteista kun ei mitään kokemusta.
Tomppaa_
05.05.2013, 10:50
Jos pitää olla halpa ni joku Berlingo, scudo tai mitä noita nyt oli. Se kone kestää kyllä hyvin huollettuna puoli miljoonaa. Muutenhan ne onki sitte ranskalaisia eli pientä näprättävää löytyy aina
Jotenkin vaan nuo merkit aiheuttaa sellasia kylmän väristyksiä,tiiä sitte miten
oikeesti on ku ei oo kokemuksia,eikä kyl tulekkaan.
Mut jos joku kaunis kesäpäivä astuis laivaan ja seilailis naapurimaan autokauppaan
niin mites se käytännössä menis?
Miten esim.maksu hoidetaan?pitääkö olla kruunut taskussa valmiiks vaihdettu.
Paperit nuo luonnollisesti osaa tehä,mut tuossakin seuraavassa linkissä on
alv.hinta ilmoitettu niin ostaako suomi yritys sen tuolla halvemmalla hinnalla?
http://www.blocket.se/stockholm/Volkswagen_Caddy_1_9_TDI_105___46834834.htm?ca=11&w=1
Jos siulla on alvillinen firma niin eu maista saat ostaa kamaa ilman alvia. Mukaan lukien auton. Tietenkään sitä alvia ei myöskään voi vähentää kun sitä ei ostohetkellä makseta.
Ja pitää ostaa liikkeestä ja tarvittaessa joudut todistelemaan tuon alvihomman.
wuntzikka
05.05.2013, 13:29
toi vinetto on kyllä pakuista ehkä paskin? :D
no voihan se olla paskin joo, mutta jos alle parin kolmen tonnin pakua haetaan ni vaihtoehdot: vito, transporter, sprinter, vanette (tosiaan pikku paku). transitti taitaa olla samannäköinen jänisräikkä 2000 vuodelle asti, vitot/sprinterit ruostuu ja sähköviat, transporter parempi sisusta -95 alkaen ja useimmiten paljon ajettu. hiacea turha toivoa esim alle 3000€. siis uudempaa korimallia, ei sitä vanhaa nokkamallia... pikku paku vaneten saa pariin tonniin 2000 vuoden paikkeilta ei hirveästi ajettuna.
mutta elämä on valintoja täynnä.
Vanette on kyllä tosi hyvä ja ehdottomasti suosittelisin jos olisin polttoaine kauppias ja tarjoaisin firmani bonus korttia samaan kauppaan :D
Tuttu kauniisti ajellen kävi 250Km matkan edes takaisin ja ei uskonut, että kun 15L lähtiessä ennen valon syttymistä tankkiin laittaa niin 20 kilsaa ennen perille pääsyä piti tankata kun valo syttyi :o eli reilu 15 maistui 80-100Km matkalle.
Mutta onhan siellä koneelle ilman virtautin eli visko flekti on paikallaan vaikka syyläri edessä sähköflektillä onkin :)
Kuormaa kun laittaa vinettoon niin en uskalla edes veikata paljon soppaa silloin maistuu vai muuttuuko kulutus mihkään.
Tuttu autokorjaaja toista tankillista soppaa sai menemään 400Km matkalle ja tankki taitaa olla päälle 40L.
Lyhyt transportter 1.9tdi tehokkaammalla koneella. Kulutus 7 pintaan ja hyvä ajaa. Pyörii kympin nurkissa hinnat.
Meillä oli pajalla Fordin connecti käytössä 4vuotta ei ollut mitään vikaa tuona aikana.
Oli vaan sillä surkeimmalla ja pienimmällä koneella joten ei mikään raketti mutta ajoi asiansa.
Käytettiin vaan määräaikais huolloissa.
miinuksena ehkä vain se että ei ollut ilmastointia ja vanhemmat on vaan kovia ruostuun.
Eikä niissä toimi koskaan webasto tai eberi kumpi sitten olikaan.
uskaltaisin suositella.
Transit connect 2003 oli vuoden kanssa alla. vaihtaessa tais olla jo 270thkm mittarissa. joku 30tuhatta tuli ajeltua muistaakseni.
Eipä mitään ajoahaittaavaa vikaa, 6litran kulutus ja henkilöautomainen ajaa. Oma oli väliseinällä, niin ajoasento kyllä tosi pysty, mihin tottu nopeesti. Ei sovi kylläkään yli 185cm pitkälle kuskille. Ilman väliseinää sisämelu aika kaamea.
Eberi ei toiminut mut kitkuttelin koko talven sillä silti. Lämpes josai 10km ajon jälkeen. Käyntiinlähtö hyvä ilman lohkoakin talvella.
+Verot pienet, kulutus pieni, ei tarvi C-renkaita, hankintahinta pieni verrattuna samanikäiseen oikeeseen pakettiautoon (Portterit, Hiacet), ketterä. Pariovet takana niin lastaaminen näppäärää.
-2m pitkä tavara ei mahdu enään muutakun katolle tai poikittain konttiin, apukuskin airbäkkiä ei saa kytkettyä pois virallisesti (itte otin johdon auki ja leimalle sitten takasi). Olematon eteneminen jos vähänkin painavampi kärry perässä (eturenkailla ei oo vaan painoa tarpeeksi). Saa vetää 750kg/1200kg kärryä. Pitkät välitykset, ei pakumaista ykköstä.
Tätä 2003 vuosimallia saa ja pystyy kaikki huollot tekemään vielä itse. Ei valojen nollauksia sun muuta
Kaikenkaikkiaan oli hyvä auto, ja vaihdoin nelikkoon kun tuli perheenlisäystä lisää sekä kärryjä vedeltyä enemmänkin.
vekkipappa
05.05.2013, 21:31
Venytti eiku vanetteen on tullut tutustuttua muutamaan eri yksilöönkin ja voin sen niistä ainakin sanoa että jos sellaista menet katsomaan niin kardaani on yksi ongelmakohta niissä. Ovat parannelleet niitä jonkun muun nissanin kardaaneilla mitä lievästi muokattu. Ja jakopääremppa oli yhtä helvettiä kuten myös kytkimen vaihto. Tilaa ei ole kuin juuri sille kahdelle mikäli ei halua istua keskikorokkeella tms mikälie. Ahdas auto sisältä ja ajometeli jollain tapaa siedettävä n.80-90kmh nopeudella mutta satasta vakiorenkailla niin kaipaa jo musapeltoreita.transportteria suosittelen ainakin niitä 2000luvun puolenvälin vehkeitä. Työpaikalla ollut kuljetusautona ensin 2005 portteri 140hv syncro ja nyttemmin 2011 portteri 140hv syncro myös. -05 malliin sai vaihdella takajarrupaloja useammin kuin etupaloja mutta muita ongelmia ei ollut normaalihuoltojen lisäksi. Uudemmasta joutui kerran egr venan putsaamaan ja nyt kun taulussa on jo karvan vajaa 200tkm niin vaihdoin kaikki levyt ja palat eikä ollut edes vaihdon aika. Kulutus on aikas maltillista noissa vehkeissä ja menee monkijäkin paremmin kyytiin ku hiaceen. Vaikka japsiharrastaja olen niin transua kannatan pakettiautoista. Pienellä pääsee eikä ole jättänyt kertaakaan tienpäälle
Tosta portterista viel kun kaks pitkää on.
Kaksoismassavauhtipyöra on tyyppivika. Ja taka paloja menee jos ei liukuja vaihda. Volkkarilta ei liukuja erikseen myydä, vaan joutuu ostaan satulan vastakappaleen. Ad myy ainakin irrallaankin.
vekkipappa
05.05.2013, 21:55
Meillä tosiaan ollut aika rankalla ajolla kyseiset vehkeet. On ollut pari moottoripyörää kopissa joiden seuraksi tungettu 50hv perämoottori. Ja autotraikku samalla perässä jossa oli vito minkä kopissa oli uusi 115hv peräkone laatikon kera ja viton vanteet renkaineen. Paljon saa mahtumaan tavaraa samaan reissuun :D siinä siis vain yksi kuljetus ja uudemmalla tosiaan kelattu jo se vajaa parisataa tkm. Ainakaan vielä ei ole kaksoismassavp. Alkanut ilmoittaa itsestään ja kulutus tosiaan huomattavasti pienempi kuin esim d4d hiace
Mulla on ollut tuollainen Transit Connect. Tosin se oli henkilöautoversio. Oli muistaakseni 8 rekisteröity. Diesel malli vielä. Söi ihan helvetisti dieseliä. Alle 8 ei päässyt koskaan. Oli vm.2008 ja oli 2v vanha kun ostin sen. Oli ihan viimeinen hetki ruostesuojaa koko auto, koska pohja alkoi jo mätänemään. Takaluukun ovet siitä maalattiin uudelleen, koska alkoivat ruostua. Muutoin oli kyllä hyvä auto ajella ja yllättäen tuuli ei niin hirveesti ottanut siihen. Tuo oli vielä hyvin varusteltu kun oli webastoa, cruisea, ilmastointi ja lämmitettävää lasia.
Broidin emännällä oli myös tuollainen. Sillä oli paku versio. Osti sen uutena ja melko samat varusteetkin oli. Se oli kyllä totaalinen pohjanoteeraus. Siitä hajosi kokoajan sähköinen ohjaustehostin. 6 kertaa se siihen vaihdettiin ja sitten se hävitti koko auton. Pohja oli myös aivan mätä siitä. Sitä olisi pitänyt alkaa hitsailemaan. Joka paikassa se talvisin oli jumissa sillä. Liekö syynä sitten huonot renkaat tai ehkä se ei naisena vaan osaa ajaa talvella :D Jos oikein muistan niin se piti tuota 3-4v? Kaikenlaisia kummia sähkövikoja siinä yksilössä ainakin oli. Nyt se on reilun vuoden ajellu nelivetoisella diesel Caddyllä. Ei mitään vikoja ole ollut ja menee paljon pienemmällä vaikka onkin neliveto. Tuo Transit Connect on muuten melko rahareikä jos sen uutena ostaa. Broidin emäntä maksoi siitä muistaakseni 30k€ ja 3-4v ajelun jälkeen kun mittarissa sillä oli alle 100tkm niin se sai vaihdossa siitä 7000€. 23k€ hinta pudonnut.. HUHHUH.
Caddyjen ongelma on tosiaan se että ne on hemmetin kalliita käytettynä. Firmalla on kanssa tuollainen maxi caddy 1.2 TSI koneella. Eipä siinäkään vikoja ole ollut. Tuosta koneesta olen kyllä yllättynyt. Vie nimittäin yllättävän hyvin tuon kokoista laitosta. Jaksaa jopa 7 hengen kuorman hyvin. On jopa hieman dieselmäinen moottori. Vääntää ihan alhaalta asti. Kulutuksesta en osaa sanoa. Sisällä on käytetty jotain vähän edukkaampaa muovia. Näyttää nimittäin tosi halvalta.
Mites ois vielä Opel Combo? Broidin emännällä oli sellainen ennen Transit Connectia. Sitä se kyllä kehui. Sanoi että meni tosi pienellä ja siinä yksilössä ei ainakaan vikoja ollut. Kaverilla on myös tuollainen henkilöautoversiona. Suurin vika oli että ruiskuboxi oli täynnä vettä. Se tyhjennettiin, putsattiin ja tiivistettiin. Sen jälkeen ei ole ollut vikoja. Normi huoltoja muutoin ollut. Eikä se näytä edes ruostuvan niin pahasti kuin Transit Connect. Kaveri ainakin ollut ihan tyytyväinen. Oisko tuo ollut sillä jo reilu 3v??
Schimanski
06.05.2013, 12:59
Itellä on myös Caddy 2005 SDI-koneella ja 50tkm ajettuna. Ei ole vikoja ollu, ihan tyytyväinen olen ollut. Kyllä vie ainakin 6 litraa diiseliä satasella. Turpodiiselillä veisi varmasti vähemmän polttoainetta, tahtoo olla sen verta lyhyeksi välitetty laatikko SDI-koneessa, että kierrokset ovat aika korkeella maantieajossa (olikoha melkein tyyliin 3000 kierrosta 100km/h:ssa). Jonkisortin meteliä varmaankin tämän takia kabiinissa :)
Meikän äippäliini ajaa 2009 -mallisella 1.9 4 -motion caddyllä ja on kyllä soinut kivasti, lämmönsäätönuppihässäkkä ja dpf:n paine-eroanturi on vaihdettu mutta jälkimmäinen näistä olisi kuulema kestänyt hyvinkin paljon pidempään jos joskus olisi vähän polteltu karstoja... :)
Onnilaukkanen
10.05.2013, 19:21
Firman Caddy 1.6 TD ajossa 2,5 vuotta, takana 35 000 km. Ei pahaa sanottavaa ajo-ominaisuuksista. Kulutus n.6 litraa. Uutena meni startti moottori, muuten ei ole ollut varikolla. Pakkasilla hivenen "viileä" hyttinen, leasing autoihin kun eivät varustele Webastoja. Onneksi penkinlämmitin toimii. Käytettyjä heikosti saatavilla, postin vanhoja jakeluautoja löytyy, mutta ratti niissä oikealla.
Kaverilla oli Vanette, kehui syöpöksi, 8-10 litraa maantieajossa.
Kiitos toistaiseksi vastauksista,ja niinku tiedetään toiset tykkää äiteestä ja toiset tyttärestä.
Joka merkillä näkyy löytyvän myös maanantai kappaleita eli eihän mikään virheetön
ole.
Täytyy käydä kattelemassa ja lähemmin tutustumassa noihin muutamiin merkkeihin
ja kesän kuluessa tarvis joku koppi hommata.
Ehkä noi volkkarit olis kuitenkin turvallisin vaihtoehto,ku löytäis vaan kohtuu hintasen
ja mahd.vähillä kilometreillä.
Vakuutusmaksuissa taitaa esim.portterin ja caddyn välillä olla aika ero?
päivitetääs piruuttaan tätäkin,eli aikansa kun etsi niin löytyhän se meikäläisellekin
työkalukoppi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=137517
Eli 04:nen 1.9 ajettu vajaa 190 tkm ja on hyvä.
Muutamaa yli hinnoiteltua romua kävin kattelemassa kunnes nettiautoon ilmestys tollanen
missä hinta ja laatu kohtas ja oikee nopee ku olin niin ehtisin ennen muita.
Vaikka on tuonti auto niin on tosi hyvin pidetty ja siisti,kaikki huollot tehty ja paljon
kuluvia osia vaihdettu ja sen kyllä huomaa,kulkee hienosti ja äänettömästi.
Myös kulutuksia mitattu eli seka ajossa keskikulutus 6.1 eli menee pienellä.
Seuraava kysymys kuuluu.
Tarvis pikkuhiljaa ruveta tuota varustelemaan,niin mistä kannattais kysellä esim.
valmiita hyllyjä tai laatikostoja mihin sais kätevästi työkalut?
Joku työkaluvaunu vois myös olla hyvä jonka vois tarvittaessa myös irrottaa.
Byrocrat
04.09.2013, 20:58
päivitetääs piruuttaan tätäkin,eli aikansa kun etsi niin löytyhän se meikäläisellekin
työkalukoppi.
Seuraava kysymys kuuluu.
Tarvis pikkuhiljaa ruveta tuota varustelemaan,niin mistä kannattais kysellä esim.
valmiita hyllyjä tai laatikostoja mihin sais kätevästi työkalut?
Joku työkaluvaunu vois myös olla hyvä jonka vois tarvittaessa myös irrottaa.
Tuolta vois löytyä jotakin sisustusta :) ja löytyy myös firmat jotka niitä asentaa.
http://www.jaoy.com/kuvat/SE_esite-kevat2013.pdf
päivitetääs piruuttaan tätäkin,eli aikansa kun etsi niin löytyhän se meikäläisellekin
työkalukoppi.
Eli 04:nen 1.9 ajettu vajaa 190 tkm ja on hyvä.
Muutamaa yli hinnoiteltua romua kävin kattelemassa kunnes nettiautoon ilmestys tollanen
missä hinta ja laatu kohtas ja oikee nopee ku olin niin ehtisin ennen muita.
Vaikka on tuonti auto niin on tosi hyvin pidetty ja siisti,kaikki huollot tehty ja paljon
kuluvia osia vaihdettu ja sen kyllä huomaa,kulkee hienosti ja äänettömästi.
Myös kulutuksia mitattu eli seka ajossa keskikulutus 6.1 eli menee pienellä.
Seuraava kysymys kuuluu.
Tarvis pikkuhiljaa ruveta tuota varustelemaan,niin mistä kannattais kysellä esim.
valmiita hyllyjä tai laatikostoja mihin sais kätevästi työkalut?
Joku työkaluvaunu vois myös olla hyvä jonka vois tarvittaessa myös irrottaa. Meillä virmalla tollanen, on tullu käytyä sillä rovaniemelläki ja ihan kiva ajella. ainoo onglma vaa et oon about 190pitkä, nii eihän tuola mahu olemaan :D polvet kojelaudas kiinni koko aika :D
Tarvis pikkuhiljaa ruveta tuota varustelemaan,niin mistä kannattais kysellä esim.
valmiita hyllyjä tai laatikostoja mihin sais kätevästi työkalut?
Joku työkaluvaunu vois myös olla hyvä jonka vois tarvittaessa myös irrottaa. IKH? Eikö sieltä löydy juuri tuollaista roipetta?
PunisherFIN
05.09.2013, 06:37
Dynawatt varustelee noita työautoja, mutta saa varautua ihan kohtuulliseen hintalappuun. Tosin ne kestää sitten kyllä seuraavaankin vempeleeseen jos vaan muoto ja koko passaa. Valikoimassa on vaikka mitä :D
http://dynawatt.fi/