PDA

View Full Version : kokemuksia pop-vakuutuksesta

axu87
04.05.2013, 12:33
Kaveri poikkesi ja puhui ottaneensa pop-vakuutuksesta autoonsa vakuutukset, hintaa oli noin 350€ vähemmän kuin muissa yhtiöissä. Itse kilpailutin viimekesänä yhtiöt ja turvassa oli selkeästi halvin vakuutus omiin autoihin, nyt pop vakuutuksen laskuri antoi tiedoillani vielä karvaa vailla 200€ halvemman hinnan osakaskolle ja kaskolle vielä enemmän. Konttoreita kyseisellä firmalla ei vissiin ole, mahtaako vahingon sattuessa tuolta saada rahansa?

HJ60_Jussi
04.05.2013, 13:03
Katsoppa että onko tuokin tarjous niin että eka vuosi puoleen hintaan

axu87
04.05.2013, 15:05
Katsoppa että onko tuokin tarjous niin että eka vuosi puoleen hintaan

Eipä tuossa lue mitään että olisi ensimmäinen vuosi puoleen hintaan. 00- 320 cdi mersulle osakasko 569,26€ vuodessa ei kuulosta kalliilta, näyttäisi vielä olevan aika kattavakin kun kuuluu vakiona palo varkaus eläin ilkivalta hinaus oikeus ja vastuuturva osakaskoon, monessa yhtiössä ilkivalta hinaus ja oikeusturva tulee lisähinnasta.

Heguli
04.05.2013, 18:53
Näyttäisi tuo laskuri antavan Discolle melko halvan liikennevakuutuksen, nykyisten bonusten kanssa 458 e/vuosi. Nyt Pohjolassa on sama vakuutus hintaan 723 e/vuosi. Eli 265 euroa säästää vuodessa jos pirssi on koko ajan liikenteessä. Melko halpaa.......

pee
04.05.2013, 20:58
Kiitti vinkistä, heitin tuon W210 n A-Vakuutuksesta (Pohjola) Pop piin just äsken, ja hinta puolittui !!!

Jappi
06.05.2013, 14:32
Minulla näyttää nykyinen yhtiö antavan vielä halvemman hinnan (pop 519€/v vs. Tapiola 392€/v).

axu87
07.05.2013, 10:25
Minulla näyttää nykyinen yhtiö antavan vielä halvemman hinnan (pop 519€/v vs. Tapiola 392€/v).

mikäs auto sulla siellä on? Mulla oli lähitapiolan kilpailutuksen jälkeinen hinta mersuun n 750€, nyt popissa 550€. Popista saa vuodeksi 10% alen säästöpankin asiakkaana.

Jappi
07.05.2013, 13:39
V70 2.4D -07

Heguli
25.09.2013, 09:47
Siirsin perheen 2 autoa ja 2 skootteria Pohjolasta Poppiin ja maksut aleni yhteensä 345 e/vuosi. Ja päälle tuli vielä Discoon pikkukasko (ilkivalta, eläinturva, varkaus, palo) kun halvalla sai :D Muutoin vakuutukset ja omavastuut samat.

Eli onhan tuo edullinen paikka.

Repro
25.09.2013, 15:23
Miulla pieneni jo yhden auton vakuutuksien siirrolla 350€ vuosimaksusta.

Hege_
25.09.2013, 15:54
Halpa, mut asiakaspalvelu ainakin omallla kohdalla vähän tökki.

turbodiesel
25.09.2013, 16:40
En vois halvaks sanoa. Oma e30 324td Pohjolasa 490€ ja popisa 765€. Ja 300tdt mersuun sentilleen sama hinta popisa ku tuolle bmw:lle

lavanelikko
25.09.2013, 17:26
En vois halvaks sanoa. Oma e30 324td Pohjolasa 490€ ja popisa 765€. Ja 300tdt mersuun sentilleen sama hinta popisa ku tuolle bmw:lle

Samaa kattelin jo aikoinaan oman Jeepin kohalla... Nyt kun vakuutus samassa paikassa kuin pankkitili (ja tulevaisuudessa ruokakauppa) niin oli muistaakseni jopa kalliimpi...

VonLeka
25.09.2013, 17:26
eka vuosi on POPissa noin puoleen hintaan kuten myös kaikissa muissakin.
mulla just nous hj61:n vakuutus n.200% eka vuoden jälkeen. pitää taas kilpailluttaa yhtiöt

laskutus ei pelaa ollenkaan epämääräisiä laskuja eri summilla tulee vähän väliä

Heguli
25.09.2013, 18:18
eka vuosi on POPissa noin puoleen hintaan kuten myös kaikissa muissakin.
mulla just nous hj61:n vakuutus n.200% eka vuoden jälkeen. pitää taas kilpailluttaa yhtiöt

laskutus ei pelaa ollenkaan epämääräisiä laskuja eri summilla tulee vähän väliä

Siis mitä ??? Heitä faktat pöytään, en moisesta ole koskaan kuullutkaan. Olisko nyt menny jauhot ja pullat sekasin.....

Hege_
25.09.2013, 19:16
Olikohan just puhetta tästä... Viimeviikollla tuli lasku popilta, bemarista. maksoin toissapäivänä nyt tänään tuli uus lasku seuraavalta laskutuskaudelta...
tuleekohan seuraavan kauden lasku sitte ensviikolla?

american
25.09.2013, 19:54
edullisia juu vakuutukset on(kannattaa katsoa myös mitä se sisältää),mutta kaikki muu tökkii melkoisen pahasti ja ei voi muuta,kun kädet ristissä toivoo ettei tapahdu mitään.asiakaspalvelu on ainakin toivotonta ja varsinkin muutosten teko tuolla on todella hankalaa. esim tuota telakonetta eivät voineet vakuuttaa ollenkaan ja traktorimönkijään super tarjous tehtiin,mutta siihen ei ollut törmäysturvaa ollenkaan saatavilla ja oli ifissä kaikillä höysteillä halvempi tuntuvasti.

tärkeät vakuutukset on tapiolassa ja nuo vähemmän tärkeät tuolla popissa ja if.

macro
25.09.2013, 21:07
tärkeät vakuutukset on tapiolassa ja nuo vähemmän tärkeät tuolla popissa ja if.

Miksi if heitetty ns. huonompaan kastiin? Itellä on vakuutuksia kummassakin yhtiössä (siis If ja Tapiola), ja kummastakin myös tarvinnu vuosien varrella korvauksia hakea. Ei pienintäkään moittimista kummankaan toiminnassa, ei edes if:n vaikka netti on täynnä toisenlaisia väitteitä. Kokemukset omia ja hyvin läheltä perhepiiristä, mm. okt talon kosteusvahinko (astianpesukone) ja parkkipaikkakolhut autossa.

Työkaverit on Pop:in hintoja kans kehuneet, mutta em. yhtiöistä on niin hyvät kokemukset, ja kohtuudella kilpailukykyiset hinnat, niin suottako vaihtamaan. Kilpailutan nuo yhtiöt vuosittain keskenään...

Heguli
26.09.2013, 06:28
Vakuutuksien vertailu on jossain määrin vaikeata, hinnat tietty on selviä mutta vakuutusten korvaavuutta on vaikeata maallikon laittaa samalle viivalle. Ja tietty asiakaspalvelun sujuvuudelle on jotain painoarvoa laitettava, jos/kun jotain kuitenkin sattuu.

Pohjolassa asiat on hoituneet ihan OK, joskin ei sielläkään asiakaspalvelu ole järin nopeata & ammattitaitoista. Ilmeisesti joka firmassa on väkeä vaan liian vähän palveluhommissa. Niin ja laskutus on välillä ollut vähän sekavaa, on saanut soitella perään ja kysellä mitä tapahtuu.

Kulkuneuvojen vakuutukset on ne helpoimmat vakuutukset, ne kannattaa laittaa halvimpaan paikkaan ja toivoa, ettei vakuutuksia ikinä tarvii ;)

Nerd-O
26.09.2013, 06:41
Samaa paskaa jokaisessa vakuutusyhtiössö on. Ihan sama mistä ne ottaa. Joka kerta kun niiden pitäisi korvaa jotain niin himmee tappelu. Tämän voin todeta Pohjolasta, IF:stä ja Tapiolasta. Jokaisessa saa myös aina pitkään jonotella sinne asiakaspalveluun. Sinne kun vielä pääsee ja sovitaan puhelimessa asioista niin kotiin tuleekin jotain ihan muita lappuja kuin niitä mistä sovittiin. Pohjolakin on niin reilu vakuutusyhtiö että ne myi meikäläiselle muinoin varastetun auton. Poliisitkin oli siitä melko kiinnostuneita. Varkauden oli siis tehnyt Pohjola. Se sitten selvisi lopulta. Enkä hetkeen ottanut niiltä mitään vakuutuksia. Ikävä kyllä nyt on niiltä taas vakuutuksia kun tarjosivat niin halvalla.

Eli samaa paskaa kaikissa vakuutusyhtiöissä. Itse olen vuoden parin välein yrittänyt jaksaa kilpailuttaa nuo hinnat ja varmaan kaikki vakuutusyhtiöt kohta käyty läpi. Aina joku tarjoaa halvemmalla. Mutta kun nuo autot vaihtuu syystä tai toisesta vähän useammin kuin perus kekellä niin ne uudet vakuutukset ei ole enää halpoja, eikä niistä saa halpoja muuta kuin kilpailuttamalla.

Sähköyhtiöö valittaessa huomasin että soittamalla sähköyhtiöön sai huomattavasti paremman tarjouksen kuin nettisivuilta tarjousta pyytäessä. Ehkä tuo voisi toimia vakuutusyhtiöissäkin?

Danlig
26.09.2013, 06:56
Mersun vakuutus lähes puolittui O_O

american
26.09.2013, 15:44
Miksi if heitetty ns. huonompaan kastiin? Itellä on vakuutuksia kummassakin yhtiössä (siis If ja Tapiola), ja kummastakin myös tarvinnu vuosien varrella korvauksia hakea. Ei pienintäkään moittimista kummankaan toiminnassa, ei edes if:n vaikka netti on täynnä toisenlaisia väitteitä. Kokemukset omia ja hyvin läheltä perhepiiristä, mm. okt talon kosteusvahinko (astianpesukone) ja parkkipaikkakolhut autossa.

Työkaverit on Pop:in hintoja kans kehuneet, mutta em. yhtiöistä on niin hyvät kokemukset, ja kohtuudella kilpailukykyiset hinnat, niin suottako vaihtamaan. Kilpailutan nuo yhtiöt vuosittain keskenään...

tapiolassa on vaan lapsivakuutukset ja koti/metsä ynnä muut ja niitä ei kannata vaihtaa pois.tapiolassa vaan homma toimii myös onnettomuuksien jälkeen josta olen sen verran kiitollinen,että nostakoon vaikka 300% hintoja niin siellä pysyy.

if toiminut myös omalla kohdalla,mutta ei monella muulla sitten olekkaan.löytyy kokemuksia ihan lähipiiristä ja ne eivät ole positiivisia.

axu87
26.09.2013, 20:00
En tiedä muuta sanoa kun että paskapuhetta on että eka vuosi puoleen hintaan, mulla lukee vakuutuskirjassa täysin selvällä suomen kielellä vuoden hinta vakuutukselle ja siitä saadut alennukset, ja se normalihinta ennen alennuksia ei heitä edes sataa euroa saati sitten 500€, myös vakuutusta tehdessä tiedustelin onko pysyvä hinta ja kaikki muu oli pysyvää paitsi tuo säästöpankin asiakkuuden tuoma ensimmäisen vuoden 10% alennus. Mahtaa kansalaisilla vaikuttaa kolarien määrä noihin vakuutusten hintoihin? Ainakin kaverillani joka möhlinyt vakuutusyhtiölle useamman kerran kelpo summan maksettavaksi oli samassa yhtiössä muutaman sadan omiani kalliimpi vakuutus samalla autolla, muuta selitystä ei keksitty.

VonLeka
25.11.2013, 19:13
paska yhtiö.
mulle tulee laskuja autoista jotka on seisontavakuutuksessa.
ja muista autoista tulee samalta vakuutuskaudelta 2 erilaskua

pee
25.11.2013, 21:28
paska yhtiö.

onks ne sun ?

eihän tuo yhtiöstä paskaa tee, kaikki tekee tota, kyse on siitä kuinka vastaavat ja reaGoivat aiheeseen ?

Heguli
26.11.2013, 14:03
paska yhtiö.

Vakuutusyhtiliden laskutus on välillä vähän sekavaa. Eli ensin saattaa tulla lasku tietyltä ajanjaksolta. Jos laskun tulon jälkeen jokin asia muuttuu, tulee samasta asiasta uusi lasku joka korvaa edellisen. Näin toimivat kaikki yhtiöt, pitää olla vaan tarkkana mikä lasku korvaa minkäkin.

Joskun Pohjolassa maksoin vahingossa tollasen turhan laskun niin toki sen hyvittivät seuraavissa laskuissa ihan automaattisesti. Vertaamalla laskujen viitenumeroita saa selville vanhat ja uudet laskut. Uusi lasku on siis aina samalla viitenumerolla kuin vanhakin.

Yhtä laskua piti korjauttaa popissa, oli kahden päivän käytössäolon lasku liian iso.

eilhik
26.11.2013, 19:01
No vaihtui If,stä Pop,iin kun noin 400 euroa halpeni vakuutus W211 kyseessä ja omavastuu pieneni 50eurolla (uusi autovakuutus ja ifin tarjous ei pitänyt laskuissa enään kutiaan kuukauden päästä laskun tultua) asiakkaat äänestää jaloillaan näin se markkinataloudessa toimii.
Katotaan miten kehittyy tässä yhtiössä hintataso muut talouden vakuutukset ovat vielä Ifissä kun hintaerot 10-20euroa eli ei paljoa kannata.

lepoantti
26.11.2013, 20:11
ainakin meillä oli varsin kannattava siirtää kevytmoottoripyörän vakuutus tapiolasta poppiin. olikohan liikenne+osakasko jotain 600e/vuosi tapiolassa niin poppi tyrkkäs jonkun euron halvemmalla täyskaskon. ja 300:sen kurarälläkän vakuutuksissa oli kans niin huima ero että poppiin meni, olisko ollut 800e vs 400e/vuosi ero!!!

autojen vakuutuksissa erot oli +/- 0 joten ne jäi vielä vanhaan. mutta kyllä näitä kannattaa välillä aina huudattaa eri yhtiöiden välillä, näyttää eroja olevan niin paljon

Temutin
27.11.2013, 18:58
Kävin ittekin vähän kattelee kun halvalla yrittää aina päästä, mutta ei tarjonnut pop meikäläisen vehkeisiin halvempia vakuutuksia kun IF..

caprice farkkua (PA)
HJ60
opeliakin tarjosin vm68.

onkos jollain bemaria jolla vois kattella?

ittellä oli aikanaa 320 -89 bembbe niin tapiolassa tais olla ilman boonuksia 1000e vuodessa pelkkä liikennevakuutus. sitten vaihdoin pohjolaan, mutta jenkkien myötä if on ollut halvin.. varsinkin jos on henkilömallin autoja jenkit/opelit..

Lerssinen
02.05.2017, 16:42
Onkos tullut uusia kokemuksia.. ?

Mulla on ollut iät ajat pohjolassa vakuutukset, en oo töppäilly joten en oo mitään sieltä tarttenutkaan.
Olen ajanut käyttöautooni tappibonukset vuosien saatossa ja nyt kun meinasin kesäsaapin ottaa ajoon niin otin ja soitin Pohjolaan että saiskos saappiin prosentit kohdalleen kitooos niin tätipä sanoi että ei käy ei onnistu :eek:

Muissa yhtiöissä kai onnistuu nykyään että useissa autoissa on yhtäaikaa 70% tms ?

No, en ole vakuutusasioilla päätäni vaivannut mutta nyt kun napsuttelin nettilaskureita niin tässäpä esimerkkejä (hinnat perusmaksuja ilman bonuksia, nämäkin piti laskea kun ei niitä haluta ilmoittaa)

Terrano Pohjola 512
Terrano POP 359

Saappi Pohjola 333
Saappi POP 90 ( :eek: )

Asuntomersu Pohjola 415
Asuntomersu POP 140 ( :eek::eek::eek: )

Siis mitä videoo, olen tainnu olla tyhmä ku en ole kilpailutellut sitten vuoden 2004 :confused: Tai sitten täytän nuita laskureita väärin / ne ilmoittaa väärin.
Laitin yhteydenottopyynnön poppiin, katotaan minkälainen kaupparatsu sieltä soitteleekaan..

bluevan
02.05.2017, 16:58
Tuossa "kimppavakuutuksessa" missä saa kaikkiin autoihin esim sen 70bonusta on ainakin
fenniassa se että yhdellä kun töpeksit putoo muistakin bonukset.
Mieluummin siirrän vakuutuksia autosta toiseen kun vahingon sattuessa maksan siitä helvetisti.

Lerssinen
02.05.2017, 17:30
Liikenteessä arkena yks auto, kesällä kolme.

Arkiautossa 70 nyt ja mökkiautossa 15, kolmannessa ei mitään

Mulla tuo ei olis ongelma.

MiKo
02.05.2017, 19:45
Kannattaa ainaki kuvata auto ennen ku ottaa popista vakuutuksen niin on jotaki kättä pitempää sitten kun sattuu..

iroc
02.05.2017, 23:21
Kyllä POP ihan kohtuu hintaisia vakuutuksia kauppaa ja korvannutkin ihan mukisematta.
Oman talouden kulkineet on nyt siirretty kaikki POP vakuutuksen piiriin ja säästöä kertyi
ihan huomattava summa. Oli muuten ainoa vakuutusyhtiö, joka suostui kilpailutuksen yhteydessä, antamaan myös moottoripyörälle saman 83% bonusta, vaikka ei ollutkaan auto.
Kannattaa oikeasti kilpailluttaa nuo vakuutusyhtiöt. Hintamarginaalia tuntuu olevan ja sitkeä tinkaaja saattaa tienata sievoisen summan, ihan vakuutus yhtiöstä riippumatta. Oma vakuutuskorvaus tuli sattumoisin myös POP vakuutukselta "vastapuolen taholta" ja oli kyllä nopeasti kertakorvaus tilillä, ei valittamista. Tuli vanha Opel mainos mieleen, se on POP. ;)

Ex_inkkari
07.05.2018, 12:13
Itse siirsin popille auton vakuutukset, katsotaan nyt miten lähtee rullaamaan. ainahan tuolta pääsee pois jos alkaa ahdistamaan.

Tilley
08.05.2018, 12:31
Itellä käyttiksen vakuutus popissa. Halpa on, sai tavallaan osakaskon ja hinausvakuutuksen kaupan päälle verrattuna muihin. Harrasteauton vakuutuksen siirsin Lähitapiolaan, koska Popissa ei ainakaan viime vuonna toiminut liikennekäytöstäpoiston yhteydessä vakuutuksen meno maksuttomaksi. Lähitapiolassa toimii, eli riittää ilmoitus trafin palvelussa ja vakuutukseen menee tieto samalla.

Jappi
12.05.2018, 23:38
Koskaan ei POPpi pärjännyt hinnoissa omia vakuutuksia huudattaessa, virta on ollut vahvasti Folksamin suuntaan. Eikä vähiten lumiharrastelaitteiden takia... Käyttis IFissä koska Kamuxin kautta pistivät hinnan kohdalleen.

cybress
15.05.2018, 18:14
Ite kans kilpailutin vakuutukset ja päädyin pop vakuutuksen asiakkaaksi.

Sj 410 suzuki vm83 liikenne vakuutus 100 e ja vähän päälle.

Suzuki swift 1.3 vm90? liikenne vakuutus 90e

Mitsu pajero 2.5 td vm 88 liikennevakuutus noin reilu 200e

Traileria en siirtänyy. Pohjolassa 16 e vuosi :D

patrik
15.05.2018, 19:16
Ite kans kilpailutin vakuutukset ja päädyin pop vakuutuksen asiakkaaksi.

Sj 410 suzuki vm83 liikenne vakuutus 100 e ja vähän päälle.

Vissiine ne hatusta keksii nuo:confused:

Sj410 pop 299e vuosi.
If.ssä 189e.

cybress
16.05.2018, 17:13
Vissiine ne hatusta keksii nuo:confused:

Sj410 pop 299e vuosi.
If.ssä 189e.
Onpa melkosia eroja.

Heguli
16.05.2018, 18:35
Vakuutusmaksun määrään vaikuttaa vakuutettava ajoneuvo, vakuutuksenottajan vahinkohistoria & kertyneet bonukset, kotipaikka ja kuljettajan ikä.

ImacInnes
17.05.2018, 06:27
Mulla oli aikaisemmin kaikki vakuutukset IFissä ja kun Pop ilmestyi kuvioihin joltain kuulin jotta olis edullinen. Kilpailutin ja samalla annoin IFille tilaisuuden tarkistaa hintoja niin eivä pystyneet kuulemma yhtään alentamaan niin kaikki autovakuutukset sirtyivät PoPiin.

Hyvin on toiminut ja ne muutamat korvaukset joita olen hakenut ovat myös hoituneet kivuttomasti.

Nykyjäänhän saat seuraaviinkin vakuuttamiisi autoihin suoraan samat bonukset mitä sinulla on jo.

t. Ismo Ämmä

Finderi
18.05.2018, 16:32
Mulla kävi niin että emäntä tössi Pasatilla yhtä Mersua 1,5 t€ verran ja bonusten piti tietty laskee tyyliin 15 pinnaa vähintään. Edellisestä mokasta jo vähän laskeneet, nyt siis lisää. Sitten tuli korvauspäätöksen jälkeen soitto, että meillä olis sulle "uusi tuote", vaihdetaan liikennevakuutus siihen ja bonarit nousi sen jälkeen 85%:iin. Eikä oo satua, sanoivat että halutaan pitää sut asiakkaana. Tää siis Iffillä.

Nall3
17.07.2018, 14:37
Vaikka vannoin että en poppiin pistä vakuutusta ja niinhän sitä piti laittaa myyntiauto sinne vakuutuksiin. VIRHE!
Autoon poppi tarjos liikennevakuutuksen ~120€ vuosi.
Myyntiauto oli mulla vakuutettuna 3päivää.
Tuli lasku tolle kolmelle päivälle 25€
Soittoa poppiin että hyvin taas menee laskun kanssa niin se on kuulemma ihan oikein.
Minimi veloitus on 25€ vaikka vakuutus olisi voimassa yhden päivän.
Pitäis lukea kaikki pienellä präntätyt vakuutusehdoista tarkasti.

kuha
26.07.2018, 18:12
Ton 25 euroon joutuu maksan joka yhtiössä sanovat se olevan vakuutuksen perustamis maksu kokemukset Pop ja If

Ex_inkkari
29.08.2018, 19:47
Pop vakuutus soitteli kun hyppäsin heiltä pois, teki tarjouksen josta en voinnut kieltäytyä :) liikennevakuutus + laaja kasko 415€ vuosi :)

nevo
29.10.2018, 15:04
Onko jollain yhtiöllä liikenne vakuutuksia ilman perusmaksua?
- Siis jos auto on liikennekäytöstä poistossa, niin ei mene mitään maksua.
- Huomasin tänään, että lähi tapiola alkaa kerätä perusmaksua liikennekäytöstä poisto autoista nyt, uusilta asiakkailta.
- pojolalla taisi olla joku perusmaksu myös...
---- menisin sellaiseen yhtiöön, missä tätä ilmiötä ei ole.

savustin
29.10.2018, 15:27
Eikö tämä 25e ole jonkun kaskovakuutuksen perusmaksu,Palo,Varkaus ym.Mulla on kaikissa härveleissä pelkkä liikenne vakuutus niin ei tule mitään laskuja seisonta-ajalta.

H&K
29.10.2018, 15:52
Ei mulla ainakaan IF:ssä kolmesta seisonnassa olevasta autosta juokse mitään maksuja.

nevo
29.10.2018, 16:00
Noin oli ennen.
Minullakin on muissa autoissa vain perus liikennevakuutus ollut, ja ei mitään maksua kun liikennekäytöstä poisto.
- Mutta, kun tänään meinasin laittaa liikennevakuutukseen uuden projektin, niin uutuutena kertoivat , että uudesta liikennekäytöstä poisto autosta menee nyt toi 25e/ vuosi ns. perusmaksu...
- Ja Vanhemmista autoistani ei mene mitään,, ja sama yhtiö !!!

Toinen muttunut asia oli tuo siirtolupa asia.
Saako trafi kauppa varmenteella jo siirtoluvat, vai täytyykö rekisteröinti omiin nimiin tehdä ennen siirtolupia ?
- Nämä kaikki jutut on muuttuneet, ja itsellä kokemusta aiemmista paperi luovareista....ja kaupoista..