View Full Version : Tuontiauton rekisteröinnistä
Tietääkö joku miten kyseinen homma menee kun auto tuotu ruotsista noin 1,5 vuotta sitten ja siitä ei tehty mitään ilmoitusta tulliin tai akelle kun se tuli pelkäksi offi peliksi. Mutta nyt ois tarkoitus saada se kilpiin. Meneekö vero minkä mukaan? autoonhan on suomessa vaihdettu jo varaosia. Saanko siirto kilvet käyttämällä auton vaan tullissa. Ja sitten odotellessa veropäätöstä. Kun tulee rekisteröinti katsastuksem aika. Niin kauanko on aikaa korjata autossa olevat puutteet suomen sääntöihin. Auto on Suzuki Sj413 spoa+31". Ohjausvarsi on väännetty z-mutkalle joten se voi ainakin tuottaa ongelmia rekisteröinti katsastuksessa. Mites on toi voimanulosoton laita vaaditaanko sitä nykyään??
kai tästä jotain selvää saa....
Hapella pääsee... ja työntämällä loput
Senhän sais ainakin helposti rajan yli takas, josta sen voisi tuoda uudestaan tullin kautta. En tiedä onko siinä järkeä, mutta yhtenä mahdollisuutena jollei ole parempia.
"On siitä ennenkin menty...kops!!!...meinaan kävellen"
mene tulliin ja tee autovero ilmoitus vai mikä se olikaan ja tullin siirto kilpiä voi olla vaikea saada jos et käytä autoa ulkomailla välillä
-Ossi-
Mites on ton voiman ulosoton laita??
Hapella pääsee... ja työntämällä loput
Olen kuullut, että rekisteröinti onnistuisi myöhemminkin. Tullilla on omat numerot autoverotusneuvontaa varten. löytyy www.tulli.fi. Soitin sinne ja kysyin siirtokilvistä tuotiautoa varten ja sain ihan asiallisen vastauksen.
Jos saat selville, niin laita tänne miten kävi. Itse olen miettinyt jospa joskus myöhemmin laittaisi Wranglerin kilpiin. Kuin siinä on kaikki korotukset ym tehtynä, ajattelin kysyä konttorilta, menisikö sellaisenaan läpi.
Just do it!
En usko että tarvii käyttää autoa missään me tuotiin broidin kans pyörä italiasta ja tullaattiin vasta tampereella 4viikkoo maahan tuonnin jälkeen.
Mee tulliin ja sano että sulla olis tullattava auto ne voi haluta nähdä sen tosin meidän tapauksessa ei ollu kiinnostusta. eivät varmaan ole edes kiinnostuneita koska olet auton maahan tuonut,jos et itse kerro muuten ehkä tivaavat miks et ole käyttänyt tullissa silloin jne jne..