View Full Version : Kypsä Toyotan 2,4 LT:hen
Haloo kaikki Toyota harrastajat ja muutkin asiasta tietävät!
Onko kukaan sovittanut tuon vanhan 2,4lt koneen tilalle mitään uudempaa tekniikkaa,
ja tarkoitan ensialkuun koneita jotka sopisi suoraan vaihdelaatikkoon, tai sitten jakolaatikkoon,ja viime kädessä adapterilla mihin vaan.
Itsellä on siis -87 Toyota LJ 70 jokapäiväisenä työkaluna ja viikko sitten kisareissulla miniä
trailerissa hinatessa kiertokanki tuli katsomaan että miltä mualima näyttää......
ja kun täällä Italiassa ei enää ole noita koneita saatavissa, tai jos on niin ovat aivan p.....
siis uudempaa tekniikkaa jos vai jollakin on kokemusta niin kiitollisena otan tietoa vastaa
Ciao Luigi
toyota4x4
29.04.2013, 21:54
1kz-t kone käy lootaan kiinni kytkin kopan kanssa.
1kz-t kone käy lootaan kiinni kytkin kopan kanssa.
Okos tämä se 3litran mylly joka on esim runnerissa.
Minkähän moinen homma tuommonen on leimata ln65 jarrut menee uusiksi mutta onko muita?
kiitos tiedoista, minkä kokoinen tuo 1kz-t kone on ja minkä ikäisissä/ missä malleissa sitä
on ollut, ihan vaan jos purkaamolta kyselen!?
kiitos etukäteen.
toyota4x4
30.04.2013, 08:35
olisko 94-96 4-runnereissa ja lj 73,70..ymm., kz95,90.ymm hiacessa japsimalleissa sähkö ja mekaaninenpumppu 94-95 malleissa,manuaalinperässä ollutta kannattaa ettiä
Vieläpä kysäisen?
kun kaivelin varaston pohjilta yhden vanhan 2LT koneen joka oli LJ:ssä paikallaan kun ostin
(siis ei käyntikuntoinen silloin) laittelin apulaitteen paikoilleen ja avot sehän lähti käyntiin...
ja vähän ajan päästä tönkkö jumiin!!! kierroksen kun väkisin pyöritti niin taas jekkasee...
ehkä pienoista nakutusta havaittavissa yläkierroksilla, mutta öljynpaineet hyvät?
onko kellään kokemusta vastaavasta?
jos hyviä ideita mistä kiikastaa niin otetaan vastaan.
Ciao Luigi
pirskatti 9kk päästä tulee kuluneeksi 10v kun rekisteröidyin ja vieläkin aloittelija.......
rakas fedja setä!!!montako tuollaista nahkeaa konetta tarvitset?ja tohon rookie juttuun kun saippua tippuu lattialle...et sä ole sitä nostamassa...hymyilet taustalla.ja muille tiedoksi olemme nukkuneet samassa tilassa postinumeroiden mukaisessa järjestyksessä.kone ois sulle tossa lattialla va ko tota matkaa on.ps.jos kalkattaa kuin vasaralla hakkais niin nokka sökö.ja vaihda kuivat tilitakit hanska paksiin pitäs asettua.
Rakas mihkali! mitähän sie nyt höpötät!
tuo nakutus siis kuuluu kierroksilla yli 1500rpm
ja samanlainen kuului edellisestä koneesta ennenkuin kiertokanki tuli katsomaan muailimmoo!
mites tuo jumi mistä se johtuu?
Ciao Luigi
piti vallan itkuvuorella "romukasalla"käydä.eli tuo hetken jumi voinu laakeripinta lähteä jostain liuskasta pyörimään mukana,tai koko liuskat.männän tapin lukitus pettänyt.viottunut/virunut jakohihna.esikammiosta pala pudonnut.männän rengas vaurion olisit jo huomannut.jos nakutus vähänkään kuulostaa vena kopan alta,ni jostain nokasta irronnut tavaraa ei kummanen hilse tarvii irrota kun nakuttaa.täl viisiin omia koneita särkynyt.
Duunailet tommosen adapterin ja sit laitat Laurellin 2.8 kiisselin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=97&pictureid=129736
Helppoa ja nopeaa. :p
Jos 2LT on väsynyt ja tarttee toisen pannun mutta resurssit eikä aika anna myöten 1KZT kuningasmoottoria niin mitä sitten?
2LT:tä ei liene kuin Läjissä, Hiacejen turbokoneethan ovat jo 2LT-2? Mitä plug & play:stä poikkeavia hommia on edessä jos tuollaisen 2LT-2:n laittaa?
Entä 2L Hiacesta tai Hiluxista, meneekö turbokoneen palikat (imusarja, pakosarja/turbo, pumppu) heittämällä vai vaatiiko patentoimista? Toi vapari kai kestää kasassa turbonakin kun pysytään vakiopaineissa eikä hilluta syöttöjen kanssa?
Kulku on meinaan heikentynyt aika olemattomaksi, käy tyhjää huonosti, savuttaa 7.5 (!) ja kaikkea mukavaa. Suutimet ovat paraikkaa tutkittavana mutta koska ne vasta olivat auki niin kai se on varauduttava siihen että tulevan puritusmittauksen tulokset tuovat epämiellyttävän yllärin ja jotain tarttee tehrä. Patentoiminenkaan nyt ei ylitsepääsemätön ongelma ole mutta nyt ei olisi oikein aikaa sellaiselle vaan aika yksinkertaisesti tarttis päästä eteenpäin jos ongelma on pahin mahdollinen. Ja joo, en osta heittämällä menevää japanintuontikonetta kahella tonnilla :-D
Jos 2LT on väsynyt ja tarttee toisen pannun mutta resurssit eikä aika anna myöten 1KZT kuningasmoottoria niin mitä sitten?
2LT:tä ei liene kuin Läjissä, Hiacejen turbokoneethan ovat jo 2LT-2? Mitä plug & play:stä poikkeavia hommia on edessä jos tuollaisen 2LT-2:n laittaa?
Entä 2L Hiacesta tai Hiluxista, meneekö turbokoneen palikat (imusarja, pakosarja/turbo, pumppu) heittämällä vai vaatiiko patentoimista? Toi vapari kai kestää kasassa turbonakin kun pysytään vakiopaineissa eikä hilluta syöttöjen kanssa?
Kakkosversioista en tiedä mutta ykkösen kanteen pitää tehdä 2x 10mm kierteytetty reikä
pakosarjan kiinnitystä varten, paikat on vaparikannenkin valussa. Ja kuulemma toimii suomessa, jossain libyassa voi lämmitä liikaa...
Entäs jos remontoi? Osia vielä saa 2LThen ainaki ausseista jos ei muuten. Onhan se kzt toki tehokkaampi mut siin on alukansi joka ei ole yhtä luotettava ku L-sarjan patarautainen,muutenhan koneet ovat hyvin saman tapaisia,molemmat kasiventtiilisiä ja nelipyttyisiä rautalohkoisia ja luotettavia verraten moneen muuhun.
Samppa79
06.06.2013, 07:17
Haloo kaikki Toyota harrastajat ja muutkin asiasta tietävät!
Onko kukaan sovittanut tuon vanhan 2,4lt koneen tilalle mitään uudempaa tekniikkaa,
ja tarkoitan ensialkuun koneita jotka sopisi suoraan vaihdelaatikkoon, tai sitten jakolaatikkoon,ja viime kädessä adapterilla mihin vaan.
Itsellä on siis -87 Toyota LJ 70 jokapäiväisenä työkaluna ja viikko sitten kisareissulla miniä
trailerissa hinatessa kiertokanki tuli katsomaan että miltä mualima näyttää......
ja kun täällä Italiassa ei enää ole noita koneita saatavissa, tai jos on niin ovat aivan p.....
siis uudempaa tekniikkaa jos vai jollakin on kokemusta niin kiitollisena otan tietoa vastaa
Ciao Luigi
Tässä ei varmaan haeta mitään älytöntä tehon nousua? Helpoin voi olla korjata entinen kone. 2lt2:lla ei omasta mielestä saavuteta juuri mitään muutosta 2lt:n verrattuna. Jos konetta rupeaa uusimaan paremmaksi niin kannattaako sinne alkaa vain kelvollista sovittamaan kun samalla vaivalla ja rahalla menee jo toisenkin valmistajan moottoreita paikoilleen.
Niin miten se oli nyt tuon 2LT2:n sopivuus pyöreelamppuläjään/2LT:n tilalle?
Mikä vaiva se on mikä saa 2LT:n pistämään 10min tyhjäkäynnin jälkeen öljyt huohotinletkusta imupuolelle (edelleen tyhjäkäynnillä) ja nostamaan kierroksia niin että tienoo on täynnä sankkaa sauhua? Ja mikä etenkin se on kun sen jälkeen se käy ihan päin persettä kolmella, savuttaa ja on kaikinpuolin entinen kone mutta muutaman kilometrin tieajon jälkeen kaikki pelaa taas niinkun ei mitään erikoista olisi ikinä tapahtunut?
Kun tuo ryntäys tapahtui niin pistettiin heti eilen asennetun kiinaturbon piikkiin mutta tarkempi tutkimus osoitti että huohotinletkusta tuli öljyä kuin pumpusta mutta sitten se loppui eikä limunaatipullosta valmistettuun huohottimen keräilysäililöön ollut tullut kuin teelusikallinen.
Tarkemmin viimepäivien askarteluista http://wonk.sytes.net/76s/lj/lj13-08.html
väljä kone reiluilla syötöillä ?
palamaton diesel menee männänrenkaiden ohi alakertaan, ja nousee kuumana / ohuena huohotinta ylös, ja kone koittaa ottaa hullut ?
tekeeks se sen vaikka huohotin on ulos ?
Kakkosversioista en tiedä mutta ykkösen kanteen pitää tehdä 2x 10mm kierteytetty reikä
pakosarjan kiinnitystä varten, paikat on vaparikannenkin valussa. Ja kuulemma toimii suomessa, jossain libyassa voi lämmitä liikaa...
2 laippaa eri päin. 4 reikää pitää porata ja kierteyttää. :rolleyes:
tekeeks se sen vaikka huohotin on ulos ?
No ei se ole tehny tota kun yhen kerran, ja kun sen jälkeen irroteltii putkia jaletkuja ja laitettiin käyntiin niin huohitinletkusta tuli tavaraa ihan täydellä hyökillä. Sitten ajeltiin kotio (yli 70 kilsaa, myös motaria) niin purkkiin ei ollu tullu yhtään. Sen jälkeen käyteltiin vartti tyhjää että se ois alkan taas työntää mutta ei mitään.
2 laippaa eri päin. 4 reikää pitää porata ja kierteyttää. :rolleyes:
Kato niin olikii...
Mikä vaiva se on mikä saa 2LT:n pistämään 10min tyhjäkäynnin jälkeen öljyt huohotinletkusta imupuolelle (edelleen tyhjäkäynnillä) ja nostamaan kierroksia niin että tienoo on täynnä sankkaa sauhua? Ja mikä etenkin se on kun sen jälkeen se käy ihan päin persettä kolmella, savuttaa ja on kaikinpuolin entinen kone mutta muutaman kilometrin tieajon jälkeen kaikki pelaa taas niinkun ei mitään erikoista olisi ikinä tapahtunut?
Öljyhulluthan tuo on vetässy, mutta ihmettelen raskaasti, tuota huohotusta. Pitäishan sen öljyn loppua ELLEI sitä saada jostain muualta (naftapumppu, suutin???)
Kolmella käynti viittais siihen, jotta männänrengas olisi jumissa josta pääsee paineet kampikammioon ja siitä sitten imusarjaan nousee öljyä. Samoin se, että hetken kävi huonosti ja sitten ei mitään....
Toinen skenaario olisi kantava imuventtiili, mutta se ei oikein tähän tapaukseen sovi koska silloin starttaaminen olisi vaikeaa, ja kylmäkäynti ontuisi todella pahasti.:confused::confused::confused:
Mutta suosittelen ottamaan huohottimen irti imusarjasta, ettei pääse käymään samaa hommaa uudestaan! (ja imusarjastahan ei ole nyt suoraa letkua kampikammioon??)
pirskatti 9kk päästä tulee kuluneeksi 10v kun rekisteröidyin ja vieläkin aloittelija.......
Rupeet pitää päiväkirjaa Minix:n korjaus/rakennus/kilpailu jutuist, ni kyl se siitä...
Tai sitte shit shät juttuu hullulail...:D:D:D
Öljyhulluthan tuo on vetässy, mutta ihmettelen raskaasti, tuota huohotusta. Pitäishan sen öljyn loppua ELLEI sitä saada jostain muualta (naftapumppu, suutin???)
Ei näissä taida suutimien eikä pumpun kautta öljy pästä koneeseen. Ja kaitpa se olisi loppunutkin jos olisi antanut jauhaa loppuun asti, sammutin kuitenkin vaihteella heti kun kerkesin autolle.
Toinen skenaario olisi kantava imuventtiili
No tossa on todennäköisesti venttiilivaurio nelosessa koska joku aika sitten huomattiin että nelosen molemmat venttiilit kantoivat aika roimasti mutta säädettiin toki kohdilleen ja meininki parani huomattavasti.
En vaan tajua että miten falskaava imuventtiili työntäisi öljyt huohotinletkusta?
Mutta suosittelen ottamaan huohottimen irti imusarjasta, ettei pääse käymään samaa hommaa uudestaan! (ja imusarjastahan ei ole nyt suoraa letkua kampikammioon??)
Juu, no se venakopalta imupuolelle menevä letku (=suodattimen ja turbon väliin) josta se öljytulva tuli on nyt vedetty erilliseen purkkiin, sen enempää en vielä ole tutkinut huohotusjärjestelmän letkutusta.
Ei näissä taida suutimien eikä pumpun kautta öljy pästä koneeseen. Ja kaitpa se olisi loppunutkin jos olisi antanut jauhaa loppuun asti, sammutin kuitenkin vaihteella heti kun kerkesin autolle.
Ok, sydänlääkitys päälle kun selvis pikku kohtauksella :D:D, hyvä ja paljon parempi näin!!!
En vaan tajua että miten falskaava imuventtiili työntäisi öljyt huohotinletkusta?.
Ei paineita, männärenkaatkaan ei silloin kauheesti tiivistele...
Eli öljyt pytyn seinältä männälle ja venasta ylös imusarjaan. Ainaki Wolggari tekee tätä (vanhempi 1.9 ja 2.4 vapari)
Juu, no se venakopalta imupuolelle menevä letku (=suodattimen ja turbon väliin) josta se öljytulva tuli on nyt vedetty erilliseen purkkiin, sen enempää en vielä ole tutkinut huohotusjärjestelmän letkutusta.
HAA!!! Missä kunnosa ilmanputsari??? Olisko tukossa ja vetäny ilmaa koneesta, eli öljyt kannesta ja sitä kautta onkelma tullu esiin????? Katoppas ettei imuvastusta ole liikaa!!!! NM. Volvo D12 ja kesäpojat jätti turboon KAIKKI tulpat tukkeeksi ja moottori kävi muttei kierroksia, vasta kun otti öljyn mittatikun irti --> tikku vihelsi aivan saa....sti!!!
Tullu tehtyä noita huohotinpurkkeja sillai, että venakopasta purkin pohjaan letku, josta kannen päältä imusarjaan. sitten pohjasta toinen letku öljypohjaan (ahtimen paluuletkuun), niin ei ole enään öljyhulluus iskeny...
Nämä nimenomaan jäkiturbo Toyoissa!!!
Ei paineita, männärenkaatkaan ei silloin kauheesti tiivistele...
Eli öljyt pytyn seinältä männälle ja venasta ylös imusarjaan. Ainaki Wolggari tekee tätä (vanhempi 1.9 ja 2.4 vapari)
Joo, mitä nyt että ne öljyt ei menneet venasta ylös imusarjaan vaan venakopasta lähtevää huohotinletkua pitkin ilmanputsarin ja turbon väliin :-)
HAA!!! Missä kunnosa ilmanputsari??? Olisko tukossa ja vetäny ilmaa koneesta, eli öljyt kannesta
Vasta vaihdettu, ollut aikojen saatossa paljon huonommassakin kunnossa.
venakopasta purkin pohjaan letku, josta kannen päältä imusarjaan. sitten pohjasta toinen letku öljypohjaan!
No tää kuulostaa ihan toimivalta patentilta. Mut olkoon nyt toistaiseksi noin kun se nyt on, ensi kuussa on yksi pakollinen keikka ja sen jälkeen menköö talviteloille ja renppaan.
Nyt miäki oon kypsä Toyotan 2LT:hen. Nelosen venttiilin painuneet syvälle kanteen ja nelosen pytty niin viturallaan että on porattava.
Mut mistä helkkarista tohon löytää ylikokomännän? Kellään kotimaisella varaosatukkurilla ei ole, netistä olen löytänyt tähän mennessä vain Alibaban missä on minimierä 200kpl eikä sekään nyt oikein käy.
Toyotan orkkisnumero 0.5 ylikokoselle ois 13103-54030
Mut mistä helkkarista tohon löytää ylikokomännän?
Toyotan orkkisnumero 0.5 ylikokoselle ois 13103-54030
http://www.toyotapartszone.com/oem/toyota~piston~s~a~w~pin~13103-54030.html
Kalliita täälläpäin:
http://www.original-teile-shop.de/a/toyota/1310_/1310354030-kolben-bolzen_%28toyota%29.htm
http://db.japanparts.it/cjapan/dettArt.jsp?id=KI209M&fr=3600
http://www.amazon.co.uk/Japanparts-KI209M-Piston-Kit/dp/B00H4X87YM
itselläkin tuommoinen jälki ahdettu 2lt ja huomaa ahtoputkissa hieman öljyä joka toisaalta on aika normaalia kun venttiilikoneiston huohotus on ahtimen imu puolella. ei kuluta kyllä kummallisesti öljyä mutta tuo jäi hämäämään -> Tullu tehtyä noita huohotinpurkkeja sillai, että venakopasta purkin pohjaan letku, josta kannen päältä imusarjaan. sitten pohjasta toinen letku öljypohjaan (ahtimen paluuletkuun), niin ei ole enään öljyhulluus iskeny...
Nämä nimenomaan jäkiturbo Toyoissa!!! voiko tuon laittaa imusarjaan? eikös se silloin kerää kaiken ahtopaineen tuonne venttiilikoneistoon vai työntääköse tuolta purkin pohjasta ne öljypohjaan? vetoja on ihan riittävästi kyllä kun pitää ahdot kohillaan eikä änge sinne mitään 2.5bar,
voiko tuon laittaa imusarjaan?
Juu ei voi, juurikin itsemainitsemastasi syystä, eli kerää paineen venttiilikoneistoon ja kampikammioon. Jos haluat laittaa sen huohotusletkun tavaran kiertoon niin tarttee laittaa ennen turboa.
Juu ei voi, juurikin itsemainitsemastasi syystä, eli kerää paineen venttiilikoneistoon ja kampikammioon. Jos haluat laittaa sen huohotusletkun tavaran kiertoon niin tarttee laittaa ennen turboa.
näin juuri on itselläni, kun auton hankin niin huohotin letku roikku vapaana? ja mitä itse joskus perehtynyt näihin japanin ihmeisiin niin ainakin hondassa vaati kytkemisen imusarjaan (ennen ahdinta) jottei puske kaikkea öljyä tiivisteiden välistä, niin vedin hiluxiin sitten ahtimelle haitariputken jossa oli lähtö johon laitoin tuon huohottimen letkun, liekko sitten haittaakaan jos laittaa tuohon letkun väliin keruu säiliön?
http://www.toyotapartszone.com/oem/toyota~piston~s~a~w~pin~13103-54030.html
No ei toi 800€ (+rahti+tulli+alv) o ihan se mitä haetaa :-D
Mut mä luulen että mulla alkaa olemaan jo jonkunlainen budjettiratkaisu hollilla. Onko 2L:ssä paikat niille 2LT:stä löytyville (??) mäntien öljysuihkuille?
Meneekö 2L / 2LT kamppari, kiertokanget ja männät 'sekaisin' vai onko jotain estäviä eroja? Tarkoitus ei ole kuitenkaan tehdä ihan sekalaisista osista moottoria, mutta 2LT:ssä olevat +0.5mm männät pitäisi ujuttaa 2L:ään porautuksen jälkeen mikäli vaan ovat pelikunnossa..
No ei toi 800€ (+rahti+tulli+alv) o ihan se mitä haetaa :-D
Mut mä luulen että mulla alkaa olemaan jo jonkunlainen budjettiratkaisu hollilla. Onko 2L:ssä paikat niille 2LT:stä löytyville (??) mäntien öljysuihkuille?
Meneekö 2L / 2LT kamppari, kiertokanget ja männät 'sekaisin' vai onko jotain estäviä eroja? Tarkoitus ei ole kuitenkaan tehdä ihan sekalaisista osista moottoria, mutta 2LT:ssä olevat +0.5mm männät pitäisi ujuttaa 2L:ään porautuksen jälkeen mikäli vaan ovat pelikunnossa..
Haulla löytyy vaikka mitä, kaikkea ei viitti aina kirjottaa uudelleen. Esim tossa on jo aika paljon asiaa:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91844
Edit: Lisätään vielä että 2L:ssä ja 2LT:ssä on erilaiset männät ja erikokoiset kiertokangen laakerit kampuran päässä. Osassa 2L:ssä on noi mäntien öljyruiskut. Jotkut väittää että että olis samat lohkot mutta ainakin itselle on tullu vastaan lohkoja joissa on erilaiset pikkureiät kannen ja lohkon välillä.
No ei toi 800€ (+rahti+tulli+alv) o ihan se mitä haetaa :-D
Eikös se ollu puhe yhestä männästä? Kyllähän toi pikkusen reiluun pariin sataan olis täällä tullattuna alveineen. ($1 = 0,73€)
No juu, totta. On tässä nää suunnitelmat vähän vaihellu eestaas. Kävi vaan ilmi että toi onkin jo +0.5 ylikoossa joten tarttisi ettiä millinen.
No juu, totta. On tässä nää suunnitelmat vähän vaihellu eestaas. Kävi vaan ilmi että toi onkin jo +0.5 ylikoossa joten tarttisi ettiä millinen.
Jos en hirveen väärästi muista, niin tais olla 0.75 maksimi. Jäi vaan lähtemättömästi mieleen, kun tein koneremontin, jossa ko. mäntä oli suurin, mutta pyttyyn jäi vielä olake...:rolleyes: Mutta asiakas halusi ja maksoi valmiiksi "väljästä" koneesta!!!:confused::confused:
Seuraava kun tuli eteen, niin putkitettiin suoraan std männälle!
Kyllä millisiäkin on.
Merkkiliikkeessä reilun 600e/kpl
Netistä edullisin millinen mitä olen löytänyt on ollut 2000e/100kpl
Kumpikaan ei ihan hotsita :-D
Nonnis, tuolta millistä mäntää ja vanha kone remonttiin:
http://www.bowdenengineparts.co.nz/pdf/pistons.pdf
BJ-40/76
31.12.2013, 00:52
Haulla löytyy vaikka mitä, kaikkea ei viitti aina kirjottaa uudelleen. Esim tossa on jo aika paljon asiaa:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91844
Edit: Lisätään vielä että 2L:ssä ja 2LT:ssä on erilaiset männät ja erikokoiset kiertokangen laakerit kampuran päässä. Osassa 2L:ssä on noi mäntien öljyruiskut. Jotkut väittää että että olis samat lohkot mutta ainakin itselle on tullu vastaan lohkoja joissa on erilaiset pikkureiät kannen ja lohkon välillä.
Nuo öljysuihkut männille on ollut kaikissa 2L- sarjalaisissa mitä olin katsonut. Ja taas sitä vanhaa tankkausta: ne paineventtiilit, millä suuttinet lohkossa kiinni, voi olla rikki, siis jousi poikki....
Tuohon kannen/lohkon/kannentiivisteen eroihin en osaa sanoa mitään, se vain aikanaan tarkastin, että on samat noissa...
ja lohko on eri, siihen 2L valuinserttiin pitää porata turbon paluuputki... ja kannessa sama homma, pitää pistää pari M8 kierrettä pakosarjan kiinnitykseen.
Ja pakoventtiilit, öljynjäähdytin? yms on eriä 2L ja 2L-T kesken, tuon kiertokangen ja männäntätapin yms lisäksi.
Onko jollain muulla öljykorkki peltisessä venttiilikopassa sellainen sohlo. Juuri kun korkki alkaa kiristymään ni sit hyppää kierteiltään yli, eli pirun tarkka mihin asti kiristää. Aina kun koneluukku (siis hiacesta kyse) auki niin tulee koitettua korkkia ja jokusia kertoja korkki on löystynyt omia aikojaan ja vuotanut reilusti. Alumiini kopalla ei ole kyseistä ongelmaa mulla ainakaan ollut, siinä onkin kunnon kierteet mut tos peltisessä kopassa kierre on surkea ku se on peltiin muotoiltu.
Onko jollain muulla öljykorkki peltisessä venttiilikopassa sellainen sohlo. Juuri kun korkki alkaa kiristymään ni sit hyppää kierteiltään yli, eli pirun tarkka mihin asti kiristää. Aina kun koneluukku (siis hiacesta kyse) auki niin tulee koitettua korkkia ja jokusia kertoja korkki on löystynyt omia aikojaan ja vuotanut reilusti. Alumiini kopalla ei ole kyseistä ongelmaa mulla ainakaan ollut, siinä onkin kunnon kierteet mut tos peltisessä kopassa kierre on surkea ku se on peltiin muotoiltu.
Mää laitoin mustaa sähkömiehenteippiä kierteen päälle pari kierrosta. Pysyy kiinni ja ei hypi yli kun kiristää piukkaan.
Mää laitoin mustaa sähkömiehenteippiä kierteen päälle pari kierrosta. Pysyy kiinni ja ei hypi yli kun kiristää piukkaan.
Mulla taas menee kuin tauti kiinni sen korkki vaikka suht rennosti kiristää saa ihan naama irvessä vääntää 2 käsin että aukeaa :D
Mulla taas menee kuin tauti kiinni sen korkki vaikka suht rennosti kiristää saa ihan naama irvessä vääntää 2 käsin että aukeaa :D
Sama täällä (Hiace, 2L, vm.01).
Tomppaa_
13.01.2014, 13:57
Sama täällä (Hiace, 2L, vm.01).
Jep, vissiin kaikki tojotan kierrekorkit imasee kii, mut vaan kuumalla koneella. Kylmänä aukee ihan nätisti :D