View Full Version : Discovery saksasta vai suomesta? kokemuksia?
Olen selaillu nettiä muutaman kuukauden koska haluan Discoveriä diiselikoneella. Tarkotuksena on laittaa toitsun lukkoakselit Discoon parempien maastoominaisuuksien toivossa. ostin kaverin kisatouhuista ylijääneet akselit tojota 75 autosta ja niissä on jotain vähän päälle vitosen perävälitys, orkkis disco kai jotain 3,5. Hinta sakuissa on alkaen jotain 2500eskoo päälle parisataa ajetuista ja suomes 5-10 tonnii ja kilsat on kaikki yli 400t, kun ilmeisesti haen sen sakuista mitä pitäis erityisesti kattoo tarkasti, tyyppivikoja? osaan kyllä erottaa 200 ja 500 tuhatta ajetut toisistaan, mut nyt haetaan tyyppivikoja. Auto tulee vain metsäkäyttöön, mut katsastetaan kummiski et voi ajaa safarisiirtymät. kommentteja ja keskustelua jos sais asiantuntijoilta tueks.
Note! This message was posted anonymously!
Tapsa_ja_Dumbo
31.05.2005, 06:25
No rekisteröidypäs nyt ihan ekaksi, tokaksi unohda ne toitsun akselit, ja kolmanneksi mieti kandeisko pelkästään metsäkäyttöön sittenkin ostaa bensakoneella oleva auto (= V8 rankku)- kilsoja verojen maksuun tulee kuitenkin aikas vähän.
Tapsa
- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -
kun tarkotus laittaa 37 tuumaset ja vesi ja mutaleikit kiinnostaa, on hyvä toitsuakseli ja diiseliyhdistelmä. Mulla oli efi range viime vuoskymmenellä, tasauspyörästön keskitappi meni poikki 255-16 goodrich mudterraineilla ja moottori röpötti aina kun oli vähänki kosteeta. Oon tykästyny diiseliin muutenki, joten diiseli se kumminki on, mut merkki ei vaidhu olise niin mukava ajella safareilla.
-TS-
Note! This message was posted anonymously!
Tapsa_ja_Dumbo
31.05.2005, 07:46
No laita sit saman tien portaalit kun hommaan kerran ryhdyt. Kato Paavon autoa. Jos noinkin isoon hommaan päädyt ni auton mahdolliset viathan on suht sivuseikkoja - ne tulee korjattua siinä samalla. Mätähommathan ne taitaa inhottavimpia olla.
Tapsa
- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -
Discovery
31.05.2005, 10:11
Ostin oman Discon Saksata ja hintaeroa tuli tuollaiset 7000-9000 € saksan hyväksi malli diseli -96.
Jos haluat tyyppivikoja tietää niin tästä linkistä niitä löytyy:
http://www.ebroadcast.com.au/ecars/A.hints/Faults.html.
Omassa autossa on ollut tyyppivika eli jakopään hihna on katkennut (edellinen omistaja) ja koneeseen on tehty aikamoinen remontti. Tämä vika on vain tietyssä vuosimallissa ja tdi 300 koneessa. Eli hihanpyörät eivät ole aivan kohdakkain ja se syö hihnaa ja pahimmassa tapauksessa katkeaa. Polttoaineen siirto pumpun olen vaihtanut ja paikkaillut pieniä vuotoja mutta sen suurempia muita vikaja ei ole ollut.
Ilmeisesti tdi 200 on dieli koneista parhain.
Tyyppivioista kantsi kysyä Off Road Pajasta tai Huoltorepistä. Heillä tuntuu olevan suht hyvää tietoa.
Älä huido käytä offii.