PDA

View Full Version : patrollin syöttöpumppuasiaa

C3B1
26.04.2013, 16:50
Eli ko. sätös on -88 3.3 vapari. Ensinnäkin, miten säädetään syötön ajoitusta, tuntuis olevan aavistuksen myöhäsellä.

Toinen asia, mikä tanko on kuvassa punasella nuolella merkattu joka roikkuu irtonaisena?

Kumma kun mitään tietoa löydy mistään taas...:confused:

jubet
26.04.2013, 16:54
Eikös tanko ole sammuttaminen vipu.

jv
26.04.2013, 17:10
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=685&pictureid=128803

ennakkoa säädetään kääntämallä pumppua, eli löysäät neljä mutteria millä pumppu on kiinni jakopäässä + pumpun alla olevan turkiraudan pultti pois.
Jos aikasemmalle haluat syöttöä niin käännät esim. rengasraudalla pumppua poispäin koneesta.

älä käännä paljoa, millikin vaikuttaa useampia asteita.

siinä on kyllä merkki et missä sen kuuluis olla mut se on muntakertaa piilossa paskan alla.

itte oon lyöny tuurnalla jäljen pumppuun/jakopäähän ja kääntänyt siitä n. 1-1,5mm

C3B1
27.04.2013, 07:25
Ok, oikein paljon kiitoksia, asia harvinaisen selvä.
Tähän on joku tehnyt jonku "vedä narusta nauti kesästä" virityksen, pitää kattoo saisko sammuttimen toimimaan...

bluevan
27.04.2013, 07:59
Se askelmoottori on todennäköisesti paskana ja siksi tehty sammutus"naru" .

sebander
27.04.2013, 19:39
Ei kyllä liity sammuttimeen tää mun kysymys. Patrollissa seuraavaa ilmiötä: tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään ja käynti normaalia. Paikallaan poljettaessa tai kiihdytettäessä pöllyyttää vaaliaa naftan käryistä savua aika sakeasti, ei tasakaasulla ajettaessa savua yhtään. Auto kuitenki vetää ihan oikein ja ei vie nestettä. Kyse siis vapari sd33 koneisesta -82 pätkä patrollista. Voiskohan vika olla pumpun kalvossa? Onko se minkälainen homma vaihtaa se kalvo? Tarviiko jotain erikoistyökaluja, voiko siis vaihtaa kotona ite? Toinen mahollisuus on sitte suuttimet. Kumpaa veikataan täällä?

jv
28.04.2013, 11:12
Mulla olis jouten toimivat sammutin stydeemit patrolliin

C3B1
29.04.2013, 17:31
Noniin kerkes nopeesti tutkia asiaa,
käänsin pumppua aika paljo aikaselle, käyntiääni ihan jees ei kovin terävä mutta vetää paremmin ja alko tulee mustaa savuu mitä ei aikasemmin tullu.

Syöttöä pienensin sen verran että ei hirveesti pöllytä mut menee hyvin.

Sammutin alkoi toimia kun avasin DCP boksin ja piirilevyllä olevan pienen releen jossa vaihtokärjet (oli aika hirveen näköset, ei varmast oo mitään menny läpi) niin hioin siistiks ja crc:tä väliin ja kaikkiin liittimiin.

terppi
12.07.2013, 19:55
Mitä toi "kierrosruuvi" sitte tekee ja mihi se vaikuttaa?

lampola
16.07.2013, 07:52
eikös sillä säädetä noita koneen maksimikierroksia.

jv
16.07.2013, 10:23
Mitä toi "kierrosruuvi" sitte tekee ja mihi se vaikuttaa?

ei siihen tarvii koskea, vapari patrolleissa olen monta kertaa törmänny aiheeseen et kaasuläppä on rajoitettu, eli ei aukea kokonaan.

ilmanputsari irti ja siitä kattoo et läppä kääntyy pystyyn asti, jos ei käänny niin löysää rajoitinruuvia sen verta et kääntyy.

terppi
17.07.2013, 07:05
ei siihen tarvii koskea, vapari patrolleissa olen monta kertaa törmänny aiheeseen et kaasuläppä on rajoitettu, eli ei aukea kokonaan.

ilmanputsari irti ja siitä kattoo et läppä kääntyy pystyyn asti, jos ei käänny niin löysää rajoitinruuvia sen verta et kääntyy.

Okei, mut silti toi "kierrosruuvin" tarkoitus jäi epäselväks. Tohon läpän rajoittimeen oonkin jo törmänny, mut toi yks ruuvi vaan ihmetyttää, et mitä se tekee ja mihi vaikuttaa. ALunperin ku seki on plommattu, ni kai sil joku funktio on. :)