PDA

View Full Version : pajeron ahdot


Pätkäpajero 74
26.04.2013, 15:04
nyt meni peukalo suuhun pajeron ahtoja kun piti nostella niin en saanu kun 0.8 nouseen.syöttöä rukkasin ja kellon tankon lyhensin tappiin ja vähä viel sitä mutkaa jyrkemmäks väänsin:) mut nyt loppu sit järki kun 1.2 tavottelin et rupeeko toi turbo oleen loppu vai mikä on vikana.

NorthRider
26.04.2013, 15:07
Minun pitäs taas saaha ne tuolta 1.7 sinne 1-1.2 :D

JJ90
26.04.2013, 16:24
nyt meni peukalo suuhun pajeron ahtoja kun piti nostella niin en saanu kun 0.8 nouseen.syöttöä rukkasin ja kellon tankon lyhensin tappiin ja vähä viel sitä mutkaa jyrkemmäks väänsin:) mut nyt loppu sit järki kun 1.2 tavottelin et rupeeko toi turbo oleen loppu vai mikä on vikana.

Onks imusarjassa se pop-uppi paikallaan? Sehän puhaltaa ylimääräset ulos, painerajaa en nyt muista...

wuntzikka
26.04.2013, 17:04
itelläin röpötti niin perkeleesti se venttiili, raja tais olla joku 0.6-0.8 bar.

kyllä se vissii jonku reilun kilon otti paineita silloin, maantiellä oikeastaan jatkuvasti se 0.8bar. ja sitten alakerta sanoikin työskentely sopimuksen irti...

Pätkäpajero 74
26.04.2013, 17:23
Onks imusarjassa se pop-uppi paikallaan? Sehän puhaltaa ylimääräset ulos, painerajaa en nyt muista...
siinä on tulppa.vaikka lukkopihdeil pistin pistin hukkaportin letkun tukkoon ei paineet noussu ku 0.8

jupe69
26.04.2013, 17:29
muista lisätä syöttöö kans ,ei se muuten ahda !!!!!!

Pätkäpajero 74
26.04.2013, 17:40
muista lisätä syöttöö kans ,ei se muuten ahda !!!!!!

juu kyl soppaa saa kun savua tulee

khn81
26.04.2013, 18:09
Onko hukkaportti jotenkin jumissa tai mittari näyttää väärin? Ylipaineventtiili kestää 1.15 bar.

Pätkäpajero 74
26.04.2013, 18:29
mittari on uus et kyl se varmaa oikein näyttää.ei se kyl letkujakaan kovin turvota

jupe69
26.04.2013, 18:30
tuu hakee multa toinen turbo siihen !!

NorthRider
26.04.2013, 18:51
Tämän vois siirtää tuonne pajeroitten viat ja korjaukset osastolle!:rolleyes::)

BJ-40/76
26.04.2013, 22:51
Noista "uudemmista" mitsun turbodieseleistä ei juurikaan kokemusta....

Mutta olisko nyt pakopesästä, hukkaportin läpän tiivistepinnasta lähtenyt pikkasen materiaa? vaikka sen verran, että naula menee läpi? toki sulkuläppäkin voi palaa/vääntyä pilalle, mutta käsittääkseni harvinaisempaa?

Siis nouseeko ahtopaineet vaisuhkosti, verrattuna kunnossaolevaan?

Ei olisi ensimmäinen hukkaportillinen ahdin, jossa k.o ongelma. (ja kallis korjata, myös vaihtaa tehdaskunnostettuun, muutama satanen lisää vaihtomaksuun, jos pesä halki?tarkista, että pantti sekä vanha ahdin että pantti ei jää maailmalle, siis kokonainen tarvikeahdin kehiin, jos ehyttä alkuperäistä ei löydy, ja kuten sanottu tuo hukkaportin aukon halkeaminen on suht yleistä, aina omistaja ei välttämättä edes tiedä k.o viasta)

BJ-40/76
26.04.2013, 22:57
Noista "uudemmista" mitsun turbodieseleistä ei juurikaan kokemusta....

Mutta olisko nyt pakopesästä, hukkaportin läpän tiivistepinnasta lähtenyt pikkasen materiaa? vaikka sen verran, että naula menee läpi? toki sulkuläppäkin voi palaa/vääntyä pilalle, mutta käsittääkseni harvinaisempaa?

Siis nouseeko ahtopaineet vaisuhkosti, verrattuna kunnossaolevaan?

Ei olisi ensimmäinen hukkaportillinen ahdin, jossa k.o ongelma. (ja kallis korjata, myös vaihtaa tehdaskunnostettuun, muutama satanen lisää vaihtomaksuun, jos pesä halki?tarkista, että pantti sekä vanha ahdin että pantti ei jää maailmalle, siis kokonainen tarvikeahdin kehiin, jos ehyttä alkuperäistä ei löydy, ja kuten sanottu tuo hukkaportin aukon halkeaminen on suht yleistä, aina omistaja ei välttämättä edes tiedä k.o viasta)