Kirjaudu sisään

View Full Version : King Cappi D21 2,5 1987


NiFa1
22.04.2013, 20:32
Nonni.

Pari kuukautta sitten ostin Kingin taloon ja nyt siitä pitäis tehdä yhtäaikaa maastokelpoinen, leimassa pidettävä ja muutenkin hyvä käyttö- ja pyyntiauto.

Autossa on kilometrejä mittarin mukaan 280tkm, joten suhteellisen vähän mun mielestä, kun ottaa huomioon että melkein 30 vuotta vanha auto.

Ensimmäinen laatuaan on tämä auto mulle, eli ihan varmasti täällä kyselen tyhmiä. Mekaniikasta ja peltihommista on perustietotaidot hanskassa, sähköstä en ymmärrä muuta kuin että se on sinistä ja käy ihan saatanan kipeää.

Auto on ihan peruskuntoinen, leimaa on melkein vuoden verran siinä, ja pahasti ei ole ruostekaan raiskannut. Runkoa on lyhennetty ja lava tehty itse puusta, se kunnon lava on nyt haussa (niitä saa tarjota!).

Suunnitelmia tuon auton varalle on tehty jo ihan pirun paljon, saas nähdä mistä löydetään tekijä (ja maksaja).

Työn alla on:

- Paremman lavan tekeminen tai löytäminen
- Lavavinssi, että saa sen hirven ruhon sinne lavalle (ja siihen nostokurjen tyyppinen ratkaisu, suunnitelma valmis)
- Jonkunlainen luiska lavalle, edellämainitusta syystä. Ja helpottaa jos pitää vaikka sitä äitin skootteria kuljettaa. Tuohon kans muuten vinkkejä, jos olette tehneet!
- Turbotus
- Kitkalukon kirraaminen (tarpeeksi halpaa lukkoa ei taida muuten löytyä)
- Kunnon etuvinssi
- Karjapuskuri (löytyy jo hyllystä)
- Helmaputket (nämäkin hyllyssä)
- Vähän isommat renkaat, nuo Maxxiksen Mudderit on tuntuneet kyllä erittäin päteviltä.
- Safariteline katolle.
+ kaikkea muuta mahdollista, ei kai tuo auto mahda olla koskaan valmis?

Autoon on värkätty nyt pikkuhiljaa valoja, eteen ja taakse, ja sisustaa olen parannellut kun oli mm. ovipahvit riekaleina. Ai niin, ja vaihdoinhan mie radion. :D

Napalukot vaihdoin heti ensimmäisenä ja taas Nissani on tuolla hallissa vähän palasina kun irrotin lavan ja laitan vetokoukun. Vetokoukku tuleekin tehtyä kunnolla, kun hain runkopalkkia ja siihen tein koukun kiinnitykset.

Samalla nostan takaa sen 7,5 senttiä jousilta ja korjaan yhden ruostepaikan hytän takaosassa ja toisen rungossa iskarin yläpuolelta.

Jospa huomenna kävis kaupungissa katsomassa niitä pikkuvinssejä taakse, niin samalla sais sitä alettua värkkäämään, nyt kun voi hetken olla ilman autoa.

Tuo Nissanihan on mulle ainoa auto, joten mitään kovin pitkiä projekteja ei voi vetää putkeen jos aikoo töissä päästä käymään.

Vaan erittäin hyvältä kamppeelta vaikuttaa, ja onneksi lankomies tietää Capeista melkoisen paljon niin voi kysellä :) Ja oottehan te täällä :D

Kuvia tulee ku kerkiää laittamaan koneelle niitä. Etuviisaana otin ennen-kuvia muistikortillisen verran, niin voi vertailla sitten ajan saatossa muutoksia :)

Käyn tänne päivittelemässä ku rojekti edistyy. Huomenna valmistuu vetokoukku ja korotukset, toivottavasti se lavavinssikin. :)

Lerssinen
22.04.2013, 20:36
Hyviä vehkeitä nää on jos sattuu oleen ehjällä laatikolla :)

macro
22.04.2013, 20:41
- Jonkunlainen luiska lavalle, edellämainitusta syystä. Ja helpottaa jos pitää vaikka sitä äitin skootteria kuljettaa. Tuohon kans muuten vinkkejä, jos olette tehneet!

En oo tehny, mutta kelkkalehen palstalta olen bongannut kuvia virityksistä joissa on tehty välipohja pakuun / lavuriin. Kulkee aina mukana. Kingissä vain rengaskotelot estää ettei voi täysleveää tehdä, ja toisaalta korkeutta on sen verran että väkisellä jää em. toteutus aika jyrkkään kulmaan, hirvi kyllä nousee vinssillä mutta sitä skootteria ajatellen... http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=111649.0
Sieltä spritteriin toteutettua kopioimaan...vastaavan tyyppisen olen erään neliveto chevyn lavalla myös nähny.

Dectane
22.04.2013, 21:14
Täältä löytyy sitten apua sähköjen kans jos tulee pahasti ihmeteltävää :)

Lerssinen
22.04.2013, 21:17
Mulla olis muuten tuommoiseen edelleen palkkitakapuskuri jouten mallia jööti :D

NiFa1
23.04.2013, 08:52
Nonni, vielä aamukaffet huiviin, pari postausta offipalstalle ja sitte hallille rakentamaan, eikhän sillä aamu hyvin lähde? :D

Tässä nyt tätä alkutilannetta! Kuvia on otettu suhteellisen reippaasti ja oon pyrkinyt oikeastaan joka työvaiheesta jonkun kuvan ottamaan. Varsinkin jos puran jotain tuntematonta, niin kuvista on helppo vilkaista että miten se kaikki nyt taas oikein menikään. :)

Tälle päivälle ei ookkaan oikeastaan muuta kuin että autoa värkätä ja IKH:lla pitää käydä kipaisemassa vesipumppu Leylandiin ja isän asuntoauto pitäis käydä katsastamassa. Työt saa mun puolesta oottaa huomiseen :)

Lerssinen
23.04.2013, 12:25
Sulla on kiekkamittari :eek: Toimiiko ? Onko alkujaan bensa ?

zille2.5
23.04.2013, 13:26
Lähtökohta on SD -koneinen vuosimallista päätellen? Vai onko kenties tekniikkaa vaihdeltu? Tuohonhan on mukava istuttaa turbo ilman välijäähyä, ei tuu pitkiä ahtoputkia :D
Innolla jään seuraamaan projektin edistymistä, jos tästä vaikka saisi lisäkipinää omaan projektiin!

jyrden
23.04.2013, 18:12
Tutun näkönen pirssi... Tääl pyöri viime keväänä vielä. Mienasin ostaa pois, mutta jätin sitten ostamatta.

NiFa1
23.04.2013, 19:35
Kiekkamittari toimii normaalisti, vois olla alkujaan bensavehje. Mutta mutta, nytpä tulikin kysyttävää teiltä! Tajusin just kun värkkäsin tuota autoa että taka-akselilla, kuskin puoleisessa navassa on joku ihme systeemi, minkä toivon olevan tasauspyörän manuaalilukko. Laitan kohta kuvaa!

JJ90
23.04.2013, 19:50
Mutta mutta, nytpä tulikin kysyttävää teiltä! Tajusin just kun värkkäsin tuota autoa että taka-akselilla, kuskin puoleisessa navassa on joku ihme systeemi, minkä toivon olevan tasauspyörän manuaalilukko. Laitan kohta kuvaa!
Ruotsintuonti?

NiFa1
23.04.2013, 19:54
Nonni, tässä kuvia tän päivän rötöstyksistä.

Tuonne taakse on palkki valmiina, pitäis hitsailla paikoilleen ja siihen alkaa kiinnittään vetokoukkua. Pistokkeen hain Biltemannista.

Samalla löytyi rungosta yksi ruosteen väkisinmakuu armaaseeni. :mad:

Samalla korotetaan autoa tosiaan semmoset about 7,5cm, jäi nyt vaan pulteista kiinni, huomenna vie siis tieni IKH:lle.

Mutta, nyt se päivän polttavin kysymys: Mikäs vi*** se tuo Haldex-systeemi on tuossa takanavassa kiinni? Tuon kumisuojan kun ottaa irti niin sieltä paljastuu kolo, mitä voi vääntää kolikolla tai meisselillä. Se pyörähtää noin about vartin verran vasemmalle (tai jos on vasemmalla ääriasennossa niin tietenkin oikealle). Oon rukoillut tässä Allahia myöten että se olis tasauspyörän lukko.

NiFa1
23.04.2013, 19:59
Ruotsintuonti?

On joo Ruotsista.

smgt
23.04.2013, 20:10
eikös nuo oo jotain kilometri tarkkailu juttuja vai oonko minä humala unissani kuullu nuista?

nalle00
23.04.2013, 20:16
Mutta, nyt se päivän polttavin kysymys: Mikäs vi*** se tuo Haldex-systeemi on tuossa takanavassa kiinni? Tuon kumisuojan kun ottaa irti niin sieltä paljastuu kolo, mitä voi vääntää kolikolla tai meisselillä. Se pyörähtää noin about vartin verran vasemmalle (tai jos on vasemmalla ääriasennossa niin tietenkin oikealle). Oon rukoillut tässä Allahia myöten että se olis tasauspyörän lukko.

eikös nuo oo jotain kilometri tarkkailu juttuja vai oonko minä humala unissani kuullu nuista?

Jotenkin mullakin on sellanen käsitys. jossain chitcahtissa oli tollasesta puhettakin ilmeisesti tarvii jos ruotsinpuolella ajellaan rahaavastaan tms. en ole 100 varma,

mutta 99.9 % että kyllä nyt allahi ei oo kuullu tasauspyörästön lukkoa en ole ikinä nimitäin nähny kytkettävän vetarista

NiFa1
23.04.2013, 20:16
eikös nuo oo jotain kilometri tarkkailu juttuja vai oonko minä humala unissani kuullu nuista?

Oot, sano vaan että se on tasauspyörän lukko ja me kaikki ollaan onnellisia ja hymyillään ku haljenneet nauriit :D

nalle00
23.04.2013, 20:24
Oot, sano vaan että se on tasauspyörän lukko ja me kaikki ollaan onnellisia ja hymyillään ku haljenneet nauriit :D

tuolta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29085

eli se on luutavasti tollanen kilometrien tarkkailu laite, koska ruotsissa on joskus määräytynyt dieselvero ajettujen kilometrien mukaan. eikä sillä ollutkaan mitään tekoa rahaa vastaan ajamisen kanssa niin kun mun hatara muistini luuli:)

NiFa1
23.04.2013, 20:26
Kohta ei oo kaunista katottavaa ku isolta mieheltä pääsöö märy. :(

Totuus käy kipeää.

NiFa1
23.04.2013, 20:52
Nooh, pitää nyt miehekkäästi niiskaista isoon ääneen ja alkaa kyselemään siltä Janilta Limingasta sitä lukkoa :D

NiFa1
25.04.2013, 17:03
No niin, takapään korotukset viimeinkin valmiina. Yllättävän kauan menee muutaman metallipalan värkkäämiseen jos ei löydy oikeita työkaluja. En löytänyt mistään enkä keneltäkään 20mm terää, joten ei muuta ku pikku terällä aloitusreikä ja pirralla loput. :p

Nyt tulin välillä käymään syömässä ja vilkaisemassa palstan ja illalla homma jatkuu, jospa se auto olis tänään korotettu kokonaan ja sais tehdä sen vetokoukun.:rolleyes:

Sitten muuta kuin lava paikoilleen ja seuraavat kohteet työn alle :)

Miten ootte laittaneet nuo helmapalkit kiinni?:confused: Kuvia helmapalkeista otetaan kiitollisuudella vastaan :)

Lerssinen
25.04.2013, 17:22
Etkö meinaa hitsata noita korotuslattoja toisiinsa ?

NiFa1
25.04.2013, 17:25
Joo en ollut varma että kannattaako niitten väliin hitsata joku vahvike, joten en vielä ainakaan hitsannut. Tuo on kyllä melko paksua plootua mistä tein, ja muutenkin vahvaa tavaraa. Ilmeisesti kannattaa laittaa jotain vahviketta kuitenkin?

Lerssinen
25.04.2013, 17:30
Kannattaa ne täpätä yhteen, kattoo vaan että asennot on suorassa jne..

Ponssekuski
25.04.2013, 17:33
Minulta löytyy profiilista jokunen kuva helmapalkkien rakentelusta, otsikolla "kaikenlaista remonttia".

NiFa1
25.04.2013, 17:34
Nooh, sehän ei onneksi oo iso homma, aattelin vielä vähän pyöristää päitä noista joten samallahan tuo menee! :) Kiitti vinkistä! :)

Minkä näkönen se sun takapuskin oli mitä ehdotit? Olisko kuvaa mahdollista saada? Mulla on tuossa itselläkin palkkia mistä harkitsen takapuskurin tekoa mutta jos sulla on asiallisen näkönen puskin joka on sopuhintaan tai kaffet tarjoamalla kaupan niin mikä jottei :) Ja olis mukava nähdä tuo sun auto kans että minkä näköinen kampes ihan livenä :)

NiFa1
25.04.2013, 17:37
Minulta löytyy profiilista jokunen kuva helmapalkkien rakentelusta, otsikolla "kaikenlaista remonttia".

Jaa sie oot tehnyt tuommoisen tavallaan piilopalkin! :) No mikä jottei! :) Onhan tuo siistin näköinen ainaki!

cybress
25.04.2013, 19:37
Leikkaa ne helmojen ulkopellit irti,

sitte tarkistat että onko siellä takana enää ehjää peltiä,jos ei niin hitsaa sinne ehjää semmosta,2-3 millistä ni tulee tukeva.


sitte leikkelet palkit sopivan mittasiksi ja nostat paikalleen,

yläosan hitsaat siihen vanhan helmapellin yläreunaan,

alaosan hitsaat sinne takapeltiin joka tuli näkyville ku leikkaat sen ulkopellin pois,

jätä päät auki ni helpompi sitte pestä paskat pois sieltä jos hukutat sen nevaan...


Menikö liian hankalaksi? jos ei niin työn iloa... kurkkaa mun rojekti topicci ni ymmärrät mitä tarkotin, siellä muutama kuva helmapalkeista.

NiFa1
25.04.2013, 21:00
Leikkaa ne helmojen ulkopellit irti,

sitte tarkistat että onko siellä takana enää ehjää peltiä,jos ei niin hitsaa sinne ehjää semmosta,2-3 millistä ni tulee tukeva.


sitte leikkelet palkit sopivan mittasiksi ja nostat paikalleen,

yläosan hitsaat siihen vanhan helmapellin yläreunaan,

alaosan hitsaat sinne takapeltiin joka tuli näkyville ku leikkaat sen ulkopellin pois,

jätä päät auki ni helpompi sitte pestä paskat pois sieltä jos hukutat sen nevaan...


Menikö liian hankalaksi? jos ei niin työn iloa... kurkkaa mun rojekti topicci ni ymmärrät mitä tarkotin, siellä muutama kuva helmapalkeista.

Joo oon mie sun(kin) projektia seuraillut ja koettanut oppia ottaa :D

Menikin tää ilta lepäilyksi kun tuo mamselli meinas että pitäis välillä kotonakin olla. En vaan oikein ymmärtänyt että mitä mie täällä... :confused: :D

NiFa1
25.04.2013, 21:04
Capista ei ilmeisesti ulospäin näe että onko siinä kitkaperä vai avoin? Pitää vissiin aukaista tuo perä kun joka tapauksessa pitää tehdä huoltotyöt sinnekin niin ei haittaa vaikka öljyt tuleekin ulos.

Jos tarkistais tässä kaikki nesteet ja öljyt joka paikasta. Mitä öljyjä ootte nakelleet koneisiin, periin, jakikseen yms?

Ponssekuski
25.04.2013, 21:15
Jaa sie oot tehnyt tuommoisen tavallaan piilopalkin! :) No mikä jottei! :) Onhan tuo siistin näköinen ainaki!


Toi oli just sopiva muistaakseni 70x50 palkki tonne helman sisään ja siihen hitsasin viel 70mm halk putken vähän alemmas kuin tuon kanttipalkin, ni saapi tunkilla hyvän otteen tosta putkesta, ei lipsu. Pitäis vaan viel hitsata tuoho reilu 10cm leveelti putkee, jot säilys pellit ehjänä :rolleyes: Nii ja noilla naisilla on jostain kumman syystä hirvittävä tarve saaha ukko kotia ja sit kuitekii tääl sätis saapi möllöttää :eek: Ei voi ymmärtää :D

nalle00
25.04.2013, 21:15
Capista ei ilmeisesti ulospäin näe että onko siinä kitkaperä vai avoin? Pitää vissiin aukaista tuo perä kun joka tapauksessa pitää tehdä huoltotyöt sinnekin niin ei haittaa vaikka öljyt tuleekin ulos.

Jos tarkistais tässä kaikki nesteet ja öljyt joka paikasta. Mitä öljyjä ootte nakelleet koneisiin, periin, jakikseen yms?

Noin sen ainakin saa selville varmasti. 1 konsti on nostaa molemmat takarenkaat ilmaan ja pyörittää toista jos toinenkin pyörii samaan suuntaan niin sillon sieltä kitka löytyy tai kemppi. mutta jos toinen rengas pyörii erisuuntaan niin melkovarmasti avoin perä.

Lerssinen
25.04.2013, 22:35
Minkä näkönen se sun takapuskin oli mitä ehdotit? Olisko kuvaa mahdollista saada?

Elähän mittää mulla oli ku olikin kuva tuosta räpättimestä sillon ku se oli vielä kasassa eli puskin on tuollainen :D
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Woodoo/rapatin.jpg

Rälläkällä irrotin eli kiinnikkeet joutuu tekeen uusiksi.. Muutenkin koko auto on palasteltu osiksi ja loput taitaa olla jossain Oulun suunnilla vieläkin ? :p

cybress
26.04.2013, 05:29
Elähän mittää mulla oli ku olikin kuva tuosta räpättimestä sillon ku se oli vielä kasassa eli puskin on tuollainen :D
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Woodoo/rapatin.jpg

Rälläkällä irrotin eli kiinnikkeet joutuu tekeen uusiksi.. Muutenkin koko auto on palasteltu osiksi ja loput taitaa olla jossain Oulun suunnilla vieläkin ? :p


Mä jatkojalostin sen Rovaniemelle ja osittain Vantaalle :D

NiFa1
26.04.2013, 10:36
Pitkälti samannäköinen kuin mitä ite suunnittelin :) Aattelin vielä hifistellä ja tehdä pienet kauneuskulmat päihin :D

jyrden
27.04.2013, 15:41
Itte oon kaadellut viimeset vuodet koneeseen Nesteen Turbo LXE:tä, kun saa n. 4€:n litrahintaan. Eli 10W-40 moottoriin, ja menee ympäri vuoden. Tai sit 15W-40:iä toisena samalt valmistajalta.

Vaihteistoon ja jakikseen voi laittaa kukkarolle ystävällistä 80W-90:ä sit (tätähän saa 20litran pöntössäkin n. 4€:n litrahintaan mikäli Nesteen tuotetta ottaa). Itellä pikkusen parempaa ku niis 75W-90:iä. Etuperään käy 80W-90 ja taakse myös, mut mikäli kitkallinen niin sit se lisäaineistettu sinne. Ittellä takana 75W-90 LSD:tä ku on kitkallisella perällä.

NiFa1
27.04.2013, 16:14
Kiitti Jyrden! :)

Hei, onko tosiaan näin että pitää irrottaa vetari kun vaihtaa alapallonivelen? Näyttää jotenkin ettei millään mahdu tulemaan vanha ulos ja uusi sisään jos ei irroita? Samalla oikeastaan kyllä pitäis vaihtaa vetarin yläpuoleinen suojakumi kun näytti olevan rikki. Jos koettais päästä helpolla ja laittais liimattavan.

jyrden
27.04.2013, 17:37
Kiitti Jyrden! :)

Hei, onko tosiaan näin että pitää irrottaa vetari kun vaihtaa alapallonivelen? Näyttää jotenkin ettei millään mahdu tulemaan vanha ulos ja uusi sisään jos ei irroita? Samalla oikeastaan kyllä pitäis vaihtaa vetarin yläpuoleinen suojakumi kun näytti olevan rikki. Jos koettais päästä helpolla ja laittais liimattavan.


Vetarin saa irti, jos käyttää alapallonivelen irti tukivarrestaakin...
Mut muistaakseni se mutteri ei aukee täysin vetarin ollessa paikallaan... Vai oliko niin, että vähän jää kierteilleen vielä vaik se ois paikallaan... Aikaa ku viimeks omaan vaihdoin kaikki nupit keulaan, ja sen välitangon ja apusimpukankin.

cybress
27.04.2013, 19:53
Kiitti Jyrden! :)

Hei, onko tosiaan näin että pitää irrottaa vetari kun vaihtaa alapallonivelen? Näyttää jotenkin ettei millään mahdu tulemaan vanha ulos ja uusi sisään jos ei irroita? Samalla oikeastaan kyllä pitäis vaihtaa vetarin yläpuoleinen suojakumi kun näytti olevan rikki. Jos koettais päästä helpolla ja laittais liimattavan.


Ota suosiolla se vetari irti sieltä, Helpottaa hommaa kummasti.

Se ei mahu tulee pois sieltä se alapallo jos et ota vetaria pois....

Samalla näät että onko vetarin pultit kunnolla kiinni..

NiFa1
29.04.2013, 18:26
Nonni, takapään korotukset tehty, vääntösauvoilla sain keulaakin ylpeämmäksi.

Hitsasin muuten ne palaset niihin korvakoihin :)

Samalla tuli vaihdettua se alapallonivel, pitäis vielä selvittää että mistähä autosta se oli, mikä siihen oli laitettu :D Noin mielenkiinnosta :rolleyes:

Mutta. Nyt iski projekti kynsille; kuten sanoin että tiedän sähköstä yhtä paljon kuin sika sateliiteista; en osaa prkl kytkeä takavaloja :D

Siellä oli uusilla johdoilla vedetty (ja totta kai samanvärisillä) ne ja mun muistilaput katos jonnekin :D

Nooh, illalla pari(kymmentä) olutta ja jospa sitten saatais ne valotkin pelaamaan ku tulee ammattilainen vilkaisemaan :D

Meinasinpahan tänään jäädä koeajolla autolla kiinnikin, näköjään oli routa lähtenyt pellolta. Vaan irtoshan tuo ajopeli kun tunnin kaivoin ympärillä :D

Kuvia illemmalla :)

cybress
29.04.2013, 18:43
Eihän se nyt kummonen homma ole kytkeä niitä valoja,

parkit päälle-testikynällä kokeilet mihin tulee virta,siinä parkit,

vilkku päälle ja sama homma.

pakki päälle ja taas sama toisto, sieltähän ne sitte alkaa löytymään...

Datsuni
29.04.2013, 18:49
Joo en ollut varma että kannattaako niitten väliin hitsata joku vahvike, joten en vielä ainakaan hitsannut. Tuo on kyllä melko paksua plootua mistä tein, ja muutenkin vahvaa tavaraa. Ilmeisesti kannattaa laittaa jotain vahviketta kuitenkin?

juu laita vaa hitsaten yhteen ne, itte jätin hitsaamatta datsunissa ja voi jeesus on hirvee vetää mutkaa ku tuntuu että taka-akseli liikkuu 15 senttiä :D

NiFa1
29.04.2013, 19:04
Eihän se nyt kummonen homma ole kytkeä niitä valoja,

parkit päälle-testikynällä kokeilet mihin tulee virta,siinä parkit,

vilkku päälle ja sama homma.

pakki päälle ja taas sama toisto, sieltähän ne sitte alkaa löytymään...

No kun tuota nuin. Periaatteessa noin. Mutta, en oikein hoksaa että miten on mahdollista että sieltä ei oikein tahdo löytyä maata yhtään mistään ja silti parkit pelaa :D Se on pitkä ja mielenkiinnoton sepostus tuosta aiheesta mutta ne on jonkun ihme insinöörin keksimät kytkennät :D

Tai sitten tuo on Nissanin kosto jenkkiläisille Hiroshimasta ja Nagasakista kun siihen on laitettu Fordin takavalot...

smgt
29.04.2013, 19:23
maata ei löydy mistään? onhan sulla runko palkki melkolähellä niitä takavaloja

NiFa1
29.04.2013, 19:34
maata ei löydy mistään? onhan sulla runko palkki melkolähellä niitä takavaloja

Eiku tuo on siis semmonen kötöstys etten osaa ees selittää. :D Saati sitte tehä :D

cybress
29.04.2013, 20:36
Eiku tuo on siis semmonen kötöstys etten osaa ees selittää. :D Saati sitte tehä :D


MIstä se maadottaa jos ei rungosta,


Kerro mullekkkin niin poistan heti kaikki maajohdot omasta autosta,,

Ei se hitsikonekkaan toimi ilman maa kaapelia, kokeillu monesti :D:D se maa vaan ei hyppää vaikka kuinka koittaa :D:D

Ja tottahan se lamppukin tarttee maita syttyäkseen..

ISE
29.04.2013, 20:41
Eiku tuo on siis semmonen kötöstys etten osaa ees selittää. :D Saati sitte tehä :Dtarkista että lavan alla oleva maajohto on kunnossa,rungosta lavaan.;)

NiFa1
29.04.2013, 22:22
Saimma valotkin pelaamaan :D Mutta oli tuo semmonen johtohässäkkä etten toivois kyllä kellekään vastaavaa :D Mulla muutenkin sähköpuoli ihan hakusessa niin oli kyllä aika mielenkiintoista tutkia tuota :P

Huomenna vois illemmalla värkkäillä karjapuskuria paikalleen :)

NiFa1
06.05.2013, 19:14
Projekti on polkenut nyt jonkun aikaa paikallaan johtuen kroonisesta rahapulasta ja MM-lätkän alusta :p

Noh, sain ainakin uudet penkit hommattua, ne alkuperäisethän on melko huonot. Ei ainakaan pitkää matkaa jaksa niillä penkeillä ajaa. Samalla jos vähän laittais niitä penkkejä korkeammalle, nehän on alunperin ihan lattiassa kiinni ja päätilaa mun mielestä on aika reilusti.

Löysin yhden mielenkiintoisen Kiina-vinssin, 12000lbs, mutta en oo vielä uskaltanut tilata. Hinnankiro ei kyllä olis.

ST1
06.05.2013, 21:12
Projekti on polkenut nyt jonkun aikaa paikallaan johtuen kroonisesta rahapulasta ja MM-lätkän alusta :p

Noh, sain ainakin uudet penkit hommattua, ne alkuperäisethän on melko huonot. Ei ainakaan pitkää matkaa jaksa niillä penkeillä ajaa. Samalla jos vähän laittais niitä penkkejä korkeammalle, nehän on alunperin ihan lattiassa kiinni ja päätilaa mun mielestä on aika reilusti.

Löysin yhden mielenkiintoisen Kiina-vinssin, 12000lbs, mutta en oo vielä uskaltanut tilata. Hinnankiro ei kyllä olis.

Millätavoin olet vinssin kiinnityksen järkeillyt ?

Nippan
06.05.2013, 21:39
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=638&pictureid=64580

Mullon tuommone kiinanvarppi keulilla ja ajaa asiansa kunhan malttaa vaihtaa vaihteistooin oikeet vaseliinit marmelaadien tilalle ja liitännät tekee kunnolla!

Saakelin hijashan tuo on ja kovaääninen, mutta koskaan eijjoo suosta nii mahoton kiire ollu poes, pääasia että pois on päästy... :D

Lerssinen
07.05.2013, 06:51
vinkvink, turbo bluebirdistä saa hyvät ja kohtuudella sopivat penkin kingiin..

NiFa1
07.05.2013, 09:18
Millätavoin olet vinssin kiinnityksen järkeillyt ?

Jatkan parilla palkilla rungosta ja siihen lootun pala, luulis kestävän lujempaakin käyttöä. Samaan petiin tulee sitten tuo karjapuskin, johon taas kiinni lisävalot.

vinkvink, turbo bluebirdistä saa hyvät ja kohtuudella sopivat penkin kingiin..

Joo, nuo on Bluebirdin penkit, tosin ilman turboa :D En oo vielä testannut että miten liikkuvat kiskolla että saako niitä vietyä kunnolla eteen. Mutta etkös sie just joskus sanonut että sille ei oo väliä paljonko pitää värkätä kunhan on mukavat istua? ;)

NiFa1
20.05.2013, 06:57
Nonni.

Projekti on nyt seissyt kun tuo MM-lätkä on pyörinyt telkussa ja ukko on hyvää matkaa alkoholisoitunut. :D

Jotain pikkuhommia oon saanut tehtyä, elikkä parannellut auton maalauksia, korjaillut pieniä valojen kosketushäiriöitä, vetänyt uutta sulakerasiaa konepellin alle...

Tälle viikolle pitäisi jo alkaa tapahtua oikeita asioita, eli safaritelineen rakennus, penkkien vaihto, ja jos sen vi*un katumusvinssin jo sais tuonne taakse haettua. Sitten pitäisi tehdä työkaluille ja tarvikkeille jonkunlainen teline tuonne lavan etureunaan.

Tarkoitus olisi laittaa siihen lapiota, kirvestä, jerrykannua ja sidontaliinoja. Pitää vaan lukita ne ettei katoa kaupassa käynnin aikana.

Mutta nyt, jospa tää tästä alkaa edistymään, ainakin seuraaviin MM-kisoihin asti :D

NiFa1
20.05.2013, 23:02
No niin, tän päivän saldoksi jäi sitten vanteiden maalaus :D

Huomenna rautakauppaan hakemaan tarvikkeita niin saa harrastaa :) Laittelen välikuvia varmaan huomenna :)

NiFa1
22.05.2013, 21:50
Tässä nykytilannetta.. Piru ku venyy koko ajan.

NiFa1
30.05.2013, 22:55
Pitipähä sitte väistää traktoria ojaan. Mitään ei mennyt rikki ja itellekään ei käyny kuinkaan. Vitutti vaan hieman.

NiFa1
21.03.2014, 12:26
No niin. Parin kuukauden tauon jälkeen löytyi taas uusia osia Cäppiin ja motivaatiotkin nousi kummasti.

Tällä hetkellä Cäppi odottelee katsastusremppaa ja leiman hakua, ja siinä katsastusrempan ohella värkätään uusi lava paikoilleen, laitetaan helmaputket, vinssipeti ja vinssi, karjapuskuri (eli siis lisävaloteline...), safariteline ja lavalle kunnon kaaret. Otin liikenteestä auton jo pois niin on aikaa värkätä pikkuhiljaa kampe kasaan. Pohjaan pitää vähän tehdä panssarointia kans.

Ajattelin hommata taakse pikkuvinssin, ja tehdä lavan päälle A-pilarisysteemin, mihin tulee vetopyörä, että saa hirvet helpommin vedettyä lavalle kun nosto tulee korkeammalta. Kun vetää vaijerin suoraan niin toimii sitten myös katumusvinssinä.

Haaveena olisi saada ostettua lukot autoon, jos saan kerättyä rahaa kasaan niin aloitan Lokan palalukon laitosta etuperään ja shimmailen takapään jotenkin kuntoon. Sitten kun Eurojackpot napsahtaa kohdalleen niin katellaan niitä Arbbeja :D

Nyt tulevan viikonlopun hommia on jarrujen kuntoon laitto ja rungon hitsailu. Uutta lavaakin pitää hitsailla vähän.

Jos jollain on myynnissä vinssiä, joko kunnollista etuvinssiä tai pienempää takavinssiä niin tarjouksia kehiin!

Kuvia tulee tässä kun kerkiän.

Dectane
22.03.2014, 03:53
Tässä Limingassahan on noita lukkoja tuohonki vehkeeseen kaupan, tietääkseni. Kyseleppäs nimimerkiltä 4x4garage lisää, nettisivut näkyis olevan vähän jäissä :)

NiFa1
22.03.2014, 09:03
Tässä Limingassahan on noita lukkoja tuohonki vehkeeseen kaupan, tietääkseni. Kyseleppäs nimimerkiltä 4x4garage lisää, nettisivut näkyis olevan vähän jäissä :)

Joo meillä on Janin kanssa kaupan hierominen käynnissä :D Se meinas että rimpauttelee maanantaina kun tarkistelee hinnat :)

Tehin eilen vähän jarruremppaa ja putsailin sen uuden lavan minkä ostin :) Ei muuten ollut mun mielestä mikään pahan hintainen ku Kellon autolta ja varaosalta ostin pikkuruosteisen lavan, täysin toimivan ja melkein ruosteettoman perälaudan, takavalot ja kaupan päälle tuli vielä yks halogeeni hintaan 150 euroa :D

Aattelin tänään suunnitella sitä safaritelinettä, jospa siitäkin jotain tulis :) Ai niin, ja otin viimeinkin tuon auton pois liikennekäytöstä niin ei tarvi remppa-ajalta maksaa vakuutuksia ja veroja :rolleyes:

NiFa1
22.03.2014, 09:28
No niin. Projekti jatkuu taas ku sain lavan tähän ja paljon muutakin osaa hommailtua. Ehdin jo aloittaa uuden topicin, pitääpä tutkia miten se poistetaan. Luulin että tää topic on kadonnut bittien taivaaseen jostain syystä :D

Kaverilta löytyi jämerän kokoinen etuvinssi, ja vieläpä sopuhintaan. Pomppas muuten Cäppi katsastuksesta kun oli vähän runkoa poikki ja jarrut ei oikein pelannut ja autoakin oli kuulemma lyhennetty liikaa. Eipä oo ikinä mennyt yli tuntia katsastusasemalla kun lakikirjasta tutkittiin porukalla että saako tuota lyhentää vai ei. No lopputuloshan oli sitten että saa lyhentää kunhan lavan neliöt on väh. 2,25m2. :rolleyes:

Pitäisköhän oikein napsia kuvia tänään ku menee pajalle värkkäilemään :)

Dectane
22.03.2014, 12:11
Jos kiinnostaa semmoset originellit? muovilevikeet niin naapurilta löytyis semmoset ylimääräset..

NiFa1
22.03.2014, 21:06
Jos kiinnostaa semmoset originellit? muovilevikeet niin naapurilta löytyis semmoset ylimääräset..

Niin niitten helmaputkien sijaan?

Dectane
23.03.2014, 13:13
Niin niitten helmaputkien sijaan?

ei vaan muoviset kaarilevikkeet, tässä kuva ku tuo seiso vielä meiän kartanolla :D

http://i1323.photobucket.com/albums/u587/Dectane/WP_000376.jpg (http://s1323.photobucket.com/user/Dectane/media/WP_000376.jpg.html)

NiFa1
24.03.2014, 20:51
[QUOTE=Dectane;1117104]ei vaan muoviset kaarilevikkeet, tässä kuva ku tuo seiso vielä meiän kartanolla :D

/QUOTE]

Aiiiivan :D Katotaanpa, mie en oo ees aatellu moista :D Mie käyn huomenna pajalla, jos tuo rouva päästää, niin mietin samalla :D Tahtoo tuo parempi puolisko lämmetä vähän ku iski innostus uudelleen :D

Tänään tuli hitsailtua sitä lavaa kasaan, ja eihän tuo pahassa kunnossa ole. Samalla kattelin vähän että mitä siitä rungosta pitää paikkoa ja eiköhän tämä tästä :) Luottamus on ainakin luja :D

NiFa1
26.03.2014, 00:19
Safaritelinekin valmistui tänään, huomenna hiekkapuhallus ja maalaus :) Kuvia tulee heti ku tuo prkleen Samsung Xcover suostuu luovuttamaan ne ulos :D

NiFa1
29.03.2014, 13:38
Siinäpä kuvia projektin edistymisestä.

Tuo vanerilava annetaan hyvään kotiin kokonaista kymmentä euroa vastaan ja kaupan päälle tulee ehjät takavalot siihen (Ford). :) Tuo rautatelinehässäkkä on ehjä ja siinä on ne muovilevikkeet. Menee katsastuksesta läpi. Jos tuo kymppi kuulostaa pahalta niin tuo mulle sixpäckin vaikka Pirkka-olutta ja rouvalle suklaalevyn niin vois päästä alle kympillä :D

NiFa1
02.04.2014, 12:07
No niin, tänään tulee viimeinkin se etuvinssi sitten autoon, pitää nyt ruveta sitten tutkimaan millainen peli tuli ostettua kaverilta :)

Meinas että viitisen vuotta vanha ja sillä on kymmenisen kertaa vedetty eli periaatteessa aika uus kampe. Pitää varmaan aukaista ja tsekata vaseliinit sisältä, kun kaveri meinas että ei oo koskaan aukaissut ja vaihtanut tehdasrasvoja. :rolleyes:

Miten te ootte muuten tehneet sen safaritelineen kiinnityksen? Mietin että se safariteline pitää jättää viitisen senttiä irti katosta että mahtuu kattoluukku aukeamaan, ja laittais muotoon väännetyt lattaraudat katon ulko- ja sisäpuolille ja niistä pultit läpi alhaalta ylöspäin. Pulttiin sitten vaan mutteri, millä voi säätää asennuskorkeutta ja vaikka siipimutterit toiselle puolelle safaritelineen putkea niin sen saa tarvittaessa vaikka käsin irti?

Ilman sitä lattarautahässäkkäähän se katto ei jaksa pitää painoa kun se jakautuu niin pieneen pinta-alaan. :confused:

Tulipahan muuten eilen "offroadattua" lankomiehen Cäpillä kun se oli jäänyt Valtralla mettään kiinni puukärryn kanssa ja piti viedä tarvikkeita sinne :rolleyes:

NiFa1
04.04.2014, 16:58
Mitään oikeita hommia ei oo nyt jaksanut tehdä, vetarin suojakumikin odottelee valmistumista.. Nooh, tänä iltana aattelin ottaa urheilujuomat hallille ja koettaa ainakin jotain saada aikaiseksi :)

Mutta maalailin tuon telineen, hioin ja pohjamaalasin perälaudan ja kävin ostamassa uudet lattiamatot :D

NiFa1
10.05.2014, 22:07
Noniin, johonkin päin on projekti taas mennyt. Jarrut värkkäilin kuntoon kuskin puolelta, vänkärin puolen jarrut olis tiivistesarjaa vaille valmiit (oliskohan Motonet huomena auki? :rolleyes:), vetarin sisempi suojakumi vänkärin puolelle vaihdettu, lava hitsattu ja pakkeloitu, runkoa hitsattu, hain siskon miehen Mazdasta lavakaaren, tinailin tankin täyttöputkea vähän kiinni...

Käsijarruhommat oottelee tekijäänsä, saapa nähdä mitä siitä tulee :rolleyes: Huomiseksi olin suunnitellut että olisin laittanut maalinpoistoaineet lavan pintaan ja poistellu vanhat maalit siitä ja sitten maalaillut uudet Mastonit pintaan, mutta saa nähdä ku on kuulemma äitienpäiväkin... :o

Oon itte asiassa koettanut tehdä mahdollisimman tarkkaa huoltokirjaa siitä asti ku tuo auto on mulla ollut, ja kirjoitellut samalla hintoja ylös. Yllättävästi muuten menee rahaa tähän, vaikka pikku budjetilla koettaa tehdä. Onko muilla kirjoitettuna ylös omien autojen kustannukset / värkkäykset?

4x4Garagelta tilasin Janilta manuaaliset napalukot eteen ja oon kovasti miettinyt että raaskisko sen Lokan lukon laittaa... Kyllähän se ominaisuuksia parantais kummasti kun siellä pyöris jo kolme rengasta yhtä aikaa. Tekeehän toki toimivat napalukotkin ihmeitä.

Se vinssi, mikä tuohon oli tulossa, oli niin romu ettei hyövännyt alkaa värkkäämään paikoilleen ja sekin on siis vielä hakusessa...

:EDIT: Tajusin just kun kattelin tuota huoltokirjan kuvaa että oli näköjään tullut joku blackout kun kirjoitellut hintoja ylös. En mie nyt stn ole 75 euroa maksanut alapallonivelestä :D 39,90 näytti olevan ku katoin vanhoista lapuista mitkä yhdistin tuohon yhteen huoltokirjaan :D

zille2.5
12.05.2014, 08:02
Kovin tutulta näyttää! Samat paikat omassakin rojektissa ruosteessa.

Mistäs tuota lukkoa olit katsellut ja mihin hintaan?

NiFa1
12.05.2014, 08:24
Kovin tutulta näyttää! Samat paikat omassakin rojektissa ruosteessa.

Mistäs tuota lukkoa olit katsellut ja mihin hintaan?

4x4Garagelta oon suunnitellut tilaavani sen Lokan. Muistelen että hinta on siinä noin 500 euron huitevilla, että eihän se loppuunsa pahan hintanen oo, perseaukisesta se vaan tuntuu kalliilta :D

Jousen etukorvakko kuskin puolelta putos meisselillä vääntämällä lattialle, ja ei muuta ku rälläkkää peliin... :D Jospa sais tässä lähiaikoina tuon tuon rungon hitsattua ja laitettua... Tai itse asiassa lankomies hitsaa, mie kun en oikein osaa sitä hommaa.

Aattelin muuten että kun runko on loppuun asti hitsattu niin pesen ja puhdistan rungon kunnolla ja laitan alustamassan siihen, jospa edes hidastais ruostumista. Pitäiskö se vielä pohjamaalata sen massan alle? :confused: Eihän siihen kauaa menis, varsinkaan hytin takaa tehtynä.

cybress
13.05.2014, 07:16
4x4Garagelta oon suunnitellut tilaavani sen Lokan. Muistelen että hinta on siinä noin 500 euron huitevilla, että eihän se loppuunsa pahan hintanen oo, perseaukisesta se vaan tuntuu kalliilta :D

Jousen etukorvakko kuskin puolelta putos meisselillä vääntämällä lattialle, ja ei muuta ku rälläkkää peliin... :D Jospa sais tässä lähiaikoina tuon tuon rungon hitsattua ja laitettua... Tai itse asiassa lankomies hitsaa, mie kun en oikein osaa sitä hommaa.

Aattelin muuten että kun runko on loppuun asti hitsattu niin pesen ja puhdistan rungon kunnolla ja laitan alustamassan siihen, jospa edes hidastais ruostumista. Pitäiskö se vielä pohjamaalata sen massan alle? :confused: Eihän siihen kauaa menis, varsinkaan hytin takaa tehtynä.

Unohda se massa jo heti alkuunsa. Pelkästään paljon maalia...

NiFa1
13.05.2014, 07:34
Unohda se massa jo heti alkuunsa. Pelkästään paljon maalia...

Meinaakko että jää ruoste muhimaan alle vai...? Olisko sitten sinkkimaali paikallaan tuossa? Jos edes jotenkin sais sitä ruostumista hidastutettua. Korinhan voi kuitenki massata normaalisti?

:edit: Mietin että josko ehkä sitten Rust Converter ensin ja sitten sinkkiä päälle niin prkleesti? http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/602120 ... http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/602126/Zinc182-ruosteenestomaali-1l
Ja tuohon vielä joku jämäkkä pintamaali, vaikka Hammerin mattamusta. :P

zille2.5
13.05.2014, 07:49
Meinaakko että jää ruoste muhimaan alle vai...? Olisko sitten sinkkimaali paikallaan tuossa? Jos edes jotenkin sais sitä ruostumista hidastutettua. Korinhan voi kuitenki massata normaalisti?

Pelko näitä massoja kohtaan taitaa juontaa pitkälti siitä että sinne alle on yksi jos toinenkin piilotellut ties mitä :D

Kulutuskestävyyttä (kiveniskuja tms.) vaativassa paikassa mielestäni massa ajaa asiansa. Itse massasin kyllä rungonkin.

Mielestäni:
Riippuen aivan ruostekorjauksen tasosta täytyy tuota pinnoitetta arpoa puoleen tai toiseen. Jos oikeasti hyvät pohjat ja ruosteeton -> maali
Jos taas pyritään "hidastamaan ruostumista" voisi paikallaan olla jokin pellavaöljy - massa sekoitus tms.

EDIT: Ei palkokasvia kenenkään kuonoon, tämähän riippuu siitä ollaanko tekemässä minkälaista projektia. "Oikea" tapahan on ottaa kaikki ruosteet pois ja maalata.

NiFa1
13.05.2014, 08:02
Pelko näitä massoja kohtaan taitaa juontaa pitkälti siitä että sinne alle on yksi jos toinenkin piilotellut ties mitä :D

Kulutuskestävyyttä (kiveniskuja tms.) vaativassa paikassa mielestäni massa ajaa asiansa. Itse massasin kyllä rungonkin.

Mielestäni:
Riippuen aivan ruostekorjauksen tasosta täytyy tuota pinnoitetta arpoa puoleen tai toiseen. Jos oikeasti hyvät pohjat ja ruosteeton -> maali
Jos taas pyritään "hidastamaan ruostumista" voisi paikallaan olla jokin pellavaöljy - massa sekoitus tms.

EDIT: Ei palkokasvia kenenkään kuonoon, tämähän riippuu siitä ollaanko tekemässä minkälaista projektia. "Oikea" tapahan on ottaa kaikki ruosteet pois ja maalata.

Jos tuosta autosta otetaan kaikki ruosteet pois niin ei jää muuta kuin lasit ja ratti jäljelle :D

Vaan tuossa oli käytetty jo hienoa mielikuvitusta että oli saatu katsastuksesta läpi; helvetin huonoa saumaa ja paikkomista eri paikkoihin ja sitten SILIKONIA päälle ja maalia... :mad:

Olis mukavaa kun sais ruosteet sillälailla aisoihin että ei tarvittis ihan vuoden parin päästä uudelleen olla paikkaamassa. Eilen auoin rälläkällä taas puolen metrin mittaisia reikiä runkoon että saa pahimmat ruosteet pois. 3mm peltiä sitten taas tilalle.

cybress
13.05.2014, 10:44
Jos tuosta autosta otetaan kaikki ruosteet pois niin ei jää muuta kuin lasit ja ratti jäljelle :D

Vaan tuossa oli käytetty jo hienoa mielikuvitusta että oli saatu katsastuksesta läpi; helvetin huonoa saumaa ja paikkomista eri paikkoihin ja sitten SILIKONIA päälle ja maalia... :mad:

Olis mukavaa kun sais ruosteet sillälailla aisoihin että ei tarvittis ihan vuoden parin päästä uudelleen olla paikkaamassa. Eilen auoin rälläkällä taas puolen metrin mittaisia reikiä runkoon että saa pahimmat ruosteet pois. 3mm peltiä sitten taas tilalle.

Se vesihän ym muu suolaliuos menee siitä kohti mihin kivi on lyöny niin sinne massan ja runkopalkin väliin ja jää sinne muhimaan. Kun taas jos pelkkää maalia niin näkyy heti mistä alkaa ruostumaan jos hierot sen johonkin kiinni.. itte pyyhkäsin vaan pelkkää maalia koriin ja runkoon, sitä ennen poistin massat ja vanhat maalit ja hyvin on pysyny. Ja sekin että jos massaat lavan ja hytin pohjan niin onpa erikivaa alkaa sitä poistamaan kun alkaa seuraava hitsaus operaatio.

mutta joakinen t3hkööt juuri niin kuin itteltä hyvästä tuntuu. Minä heittelin massapurkit jo 2000 luvun alussa tallin roskapönttöön ja sanoin että jos joku ne sieltä kaivaa esille niin saa viedä ne heti pois ja pitkälle...

zille2.5
13.05.2014, 12:01
Se vesihän ym muu suolaliuos menee siitä kohti mihin kivi on lyöny niin sinne massan ja runkopalkin väliin ja jää sinne muhimaan. Kun taas jos pelkkää maalia niin näkyy heti mistä alkaa ruostumaan jos hierot sen johonkin kiinni..

Tämäkin on kyllä totta, tosin tietääkseni massoja käytetään juuri sen takia että ne kestävät maalia paremmin kiveniskuja yms. pientä kolhua? (Ei tarkoita sitten mitään offailussa mahdollisesti tapahtuvaa hierontaa :D )

NiFa1
15.05.2014, 06:46
Noniin, projekti menee eteenpäin melkoisen nopeastikin verrattuna aiempaan. Sain eilen keulan kasaan ja siirryin tutkimaan käsijarrua. Tahtoo olla vähän jumissa ja pitää nyt vähän miettiä että saisko sen käsijarruvaijerin jotenkin rasvattua ja herkisteltyä. Uusi vaijeri maksaa 90e Motonetissä niin ei oikein houkuttele, jos tuo vaijeri on mekaanisesti muuten kunnossa. Oli muuten maailman v-mäisin homma värkätä se pölysuojakumi jarrumännälle keulaan. :mad: En tiiä oikein vieläkään että onnistuiko se oikein mutta sehän selvinnee koeponnistuksella.

Millä aineilla / työvälineillä / miten käsijarruvaijeri on helpoin ja paras värkätä kuntoon?

Tilasin 4x4Partsilta uudet Cross Countryn pitkät iskarit kun löytyi sopivat poistokorista -50% ja tässä vaiheessa vois todeta että aika helkkarin hyvä asiakaspalvelu oli siellä kun soitin. Ja ei tarvinnut kauaa odotella puhelimeen vastaamista. Oon vähän huono maksamaan netissä noita ostoksia ja soittamalla sai nätisti postiennakolla tulemaan iskarit. Toimituskulut noin 15 euron luokkaa.

4x4Garagelta Janilta tilasin jonkin aikaa sitten manuaaliset napalukot ja niistä Jani jo laittelikin viestin pari päivää sitten että sais tulla hakemaan :) Jos lauantaina napsahtais Veikkaukselta rahaa niin vois ostaa Janilta ne Lokan lukot pois ;)

EDIT: Olipa muuten nopea toimitus 4x4partsilla! Eilen tilasin ja tänään tuli tekstari että paketti on saapunut Lumijoen perukoille :O

NiFa1
09.09.2014, 00:06
Muahaha! Cäppihän meni katsastuksesta läpi ja vielä helposti! Ainoa mistä oli sanomista, oli rekisterikilven valo kun en jaksanut värkätä sitä palkkipuskuriin ennen kuin varmistan että se kilven paikka nyt kelpaa siinä vasemmassa laidassa. Mutta 15 kuukauden leima tuli :)

Pitipä muuten laittaa Viking Lottokin vetämään kun kerran autokin meni läpi. Sen tempun jälkeen lottovoitto on helppo nakki :D

Tuohon autoon on nyt rakennettu oikeastaan runko, jarrut ja lava melkein kokonaan uusiksi. Pitää huomenna ottaa muutama valokuva ja laitella nettiin noita projektin välivaihekuvia.

Nyt kun katsastus on ohi niin voi keskittyä ns. huvirakentamiseen, mutta ensin pitää tehdä kunnon perushuolto eli nesteet, öljyt yms hommat. Sitten alan laskeskelemaan ja kasaamaan rahat siihen palalukkoon.