View Full Version : УАЗ-Буханкa
Otsikossa lukee UAZ-Buhanka. Buhanka tarkoittaa sanaa leipä, ja se on venäjällä paketti-uazin lempinimi. Kauaksi ei mene suomessakaan, kun pulla-uazeista puhutaan. :)
Olin etsinyt pullaa liki puoli vuotta, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Muutamia ehdokkaita oli, mutta sopivaa ei tahtonut löytyä. Viimein eräs Pirkkalassa myynnissä ollut yksilö tuli jatkuvasti tyrkylle, useampi toveri vinkkasi siitä. Pakkohan sitä oli lähteä katsomaan, kun ei ollut edes kaukana.
Katselmuksessa tuli esille hyvät ja huonot puolet, ehjän tuntuinen aihio mihin vaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128209
Aprillipäivänä pönttö haettiin sitten kotiin. Myyjällä oli tyylin mukaista veto kalustoa, GAZ-66. Da da, harasoo! :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=127542
Itsetehdyt rampit (hitsattu OK 46.00 puikoilla..) osoittautuvat toimiviksi, ja vaijeritaljalla tunnin kitkuttamalla Uljanovskin ylpeys nousi kärryn kyytiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=126982
Kapitalistisesta vetoautosta huolimatta pääsimme Sisu-verstaalle ilman vastoinkäymisiä. Taisi Isä Aurinkoinen olla turvaamassa matkaa. Kuljetuskalusto on veljeni, ja hän on siinä kuvassa myös. Poti pääsiäisen jälkeistä tuskaa, joten minä ajoin. :rolleyes:
Lastin tyhjennys sujui noin 2 sekunnissa, kun vedin sen ramppeja pitkin mönkijällä alas.
Otsikossa lukee UAZ-Buhanka. Buhanka tarkoittaa sanaa leipä, ja se on venäjällä paketti-uazin lempinimi..
http://www.youtube.com/watch?v=fsoh7ze1qf4
Sulla on monikossa tuo УАЗ-Буханки, korjaappa tuohon УАЗ-Буханка :)
Porvoon Hilma
19.04.2013, 18:47
Sulla on monikossa tuo УАЗ-Буханки, korjaappa tuohon УАЗ-Буханка :)
конечно :)
young n dum
20.04.2013, 15:46
vilpittömät onnittelut pulleron hankinnasta!:)
pakko laittaa motivaatio kuva. ja ei ole mikää fotosoppi:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3027&pictureid=128237
vilpittömät onnittelut pulleron hankinnasta!:)
pakko laittaa motivaatio kuva. ja ei ole mikää fotosoppi:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3027&pictureid=128237
Jos ei kert oo fotosopattu ni ihanko paintilla piirsit?:D:D:D
young n dum
20.04.2013, 16:01
Jos ei kert oo fotosopattu ni ihanko paintilla piirsit?:D:D:D
monta kymmentä saman tyylistä haluut et linkitä iha ajo hommista? :)
Punanenä
20.04.2013, 16:15
Joskus armeijassa nauroin noille.. "Ristus ettäon ruma ja paska auto":D
Nyt vähän myöhemmin kun viina on pehmittänyt aivot sopivaksi niin pulla-uaz näyttää kauniilta,käytännölliseltä,urheilulliselta,voimakk aalta,nopealta yms ja olen varma että sillä saa jopa pillua:)
Edittiä..
http://www.russianspares.com/shop/
Tuolta saa varaosia edullisesti, luotettava kauppa ja tilaus onnistuu vaikka sähköpostilla...Itse sivusto on huollon takia pois käytöstä, Kirjoita sähköpostiin englanniksi....
Koitappa hankkia se viisumi ja pönttöön kilvet ni lähetää kahen auton voimalla http://www.youtube.com/watch?v=hYUO2Z65QEg
Joskus armeijassa nauroin noille.. "Ristus ettäon ruma ja paska auto":D
Nyt vähän myöhemmin kun viina on pehmittänyt aivot sopivaksi niin pulla-uaz näyttää kauniilta,käytännölliseltä,urheilulliselta,voimakk aalta,nopealta yms ja olen varma että sillä saa jopa pillua:)
Edittiä..
http://www.russianspares.com/shop/
Tuolta saa varaosia edullisesti, luotettava kauppa ja tilaus onnistuu vaikka sähköpostilla...Itse sivusto on huollon takia pois käytöstä, Kirjoita sähköpostiin englanniksi....
Huutonaurua kolmannella.:D:D:D:D
Muistuu elävästi mieleen yksi kaupunkireissu mistä oli kotiin tuomisina Tuija...:D
pahapaimen
20.04.2013, 19:40
Huutonaurua kolmannella.:D:D:D:D
Muistuu elävästi mieleen yksi kaupunkireissu mistä oli kotiin tuomisina Tuija...:D
Pylväs vai kartio Tuija:confused:
Edittinä on muuten hieno hankinta!
Juu ei ollut mikään fotoshopattu kuva tuolla edempänä. Näitä on myynnissä useammallakin eri valmistajalla:
http://arctictrans.ru/node/128
Ja tela-alustaisia pönttöjä löytyy myös.
Joskus armeijassa nauroin noille.. "Ristus ettäon ruma ja paska auto":D
Nyt vähän myöhemmin kun viina on pehmittänyt aivot sopivaksi niin pulla-uaz näyttää kauniilta,käytännölliseltä,urheilulliselta,voimakk aalta,nopealta yms ja olen varma että sillä saa jopa pillua:)
Edittiä..
http://www.russianspares.com/shop/
Tuolta saa varaosia edullisesti, luotettava kauppa ja tilaus onnistuu vaikka sähköpostilla...Itse sivusto on huollon takia pois käytöstä, Kirjoita sähköpostiin englanniksi....
Jaa niin mitä tuolla saa, ootko varma...?! :eek::D:eek:
Täytyy todeta, että pieni on sosialistinen maailma. :D Just tänään hain posti-siwasta paketin, minkä oli Todor lähettänyt. Juurikin tuo firma, Bulgariasta.
Pylväs vai kartio Tuija:confused:
Edittinä on muuten hieno hankinta!
Kartio.:D
Joskus armeijassa nauroin noille.. "Ristus ettäon ruma ja paska auto":D
Nyt vähän myöhemmin kun viina on pehmittänyt aivot sopivaksi niin pulla-uaz näyttää kauniilta,käytännölliseltä,urheilulliselta,voimakk aalta,nopealta yms ja olen varma että sillä saa jopa pillua:)
Edittiä..
http://www.russianspares.com/shop/
Tuolta saa varaosia edullisesti, luotettava kauppa ja tilaus onnistuu vaikka sähköpostilla...Itse sivusto on huollon takia pois käytöstä, Kirjoita sähköpostiin englanniksi....
ööö...tota joo... ei millään pahalla vesu mutta toi pillun saanti näitten venäjän vehkeitten kanssa saattaa vielä yllättää sut varsin pahanpäiväisesti...positiivisesti:D kotona ainaski
Juu ei ollut mikään fotoshopattu kuva tuolla edempänä. Näitä on myynnissä useammallakin eri valmistajalla:
http://arctictrans.ru/node/128
Ja tela-alustaisia pönttöjä löytyy myös.
Jaa niin mitä tuolla saa, ootko varma...?! :eek::D:eek:
Täytyy todeta, että pieni on sosialistinen maailma. :D Just tänään hain posti-siwasta paketin, minkä oli Todor lähettänyt. Juurikin tuo firma, Bulgariasta.
Hienosti toimi miullaki, uus välitys ja laakerit saapu alle viikossa bulgariasta :rolleyes:
ee, hieno pulla. joskus miekii vielä hommaan moisen
:)
Muistoja herättää tuo Uaz. Lähinnä sen lava versioon oli lähempi kosketus kun olimme töissä vajaa kymmenen vuotta sitten Venäjän puolella rajavyöhykkeellä. Kosketus oli tosiaan läheinen, kun yhden mutkan takaa tuli sotilaiden pressulava Uaz helvetin moista haipakkaa kohti ja kuski polki jarrut lukkoon, jolloin Uazi tuli pulkkana silloisen Land Cruiserin kylkeen, juuri etu- ja takaoven väliin vasemmalle puolen, eli juuri MINUN kohdalle...Jos en olisi väistänyt lumihankeen olisi tullut nokka kolari. Onneksi Toyota on sen verran topakka auto että selvisin muutamalla mustelmalla ja kipeällä lonkalla.
Mutta kyllä siinä heti välittömästi tuleva elämä rullasi silmissä, mielessä kävi Pietarin Grestyn vankila ja montakohan vuotta siellä menee......kun tuli ajettua kolari sotilas alueella sotilas auton kanssa....eihän siitä VOI seurata muuta finski tsuhnalle kuin vankilaa... ja paljon !!
Mutta onneksi siinä oli myös onneakin mukana, soittelin heti tapahtuneesta silloiselle urakanantajalle, joka soitti miliisit paikalle. Silloin selvisi että juuri sama kuski oli kolaroinut pariviikkoa aikaisemmin urakanantajan auton kanssa ihan vastaavan kolarin.
Miliisit oli erittäin ystävällisiä, kuin myös paikalle hälytetyt armeijan eversti ja majuri. Mittailtiin ja katseltiin kolaripaikkaa aikamme ja Venäjän viranomaiset lopuksi pahoittelivat minulle tapahtunutta ja olivat huolissaan miten selviän kotiin kun oli sivuikkunat paskana ja pakkasta oli jonkin verran.....mie vaan tuumailin että kyllä mie selviän kotiin....Kättelivät vielä kun päästivät lähtemään kotiin. Olin melko varma ettei minulla olisi enää mitään asiaa Venäjän maahan, mutta seuraavana aamuna kokeilin toisella autolla ja ei mitään ongelmia.
Pitihän siinä jälkeenpäin käydä vielä Suojärvellä kuulusteluissa, mutta kyseessä oli lähinnä että vaadinko miten suuret korvaukset vastapuolelta !? Silloin viimeistään meni minulle perille ettei minua syytetä mistään, vaan vastapuoli todettiin syylliseksi !! Sitä ihmettelin melko kauan jälkeenpäin, kun jollakin tavalla ymmärrän Venäläisen mentaliteetin. Mutta en ihmettele enää, kun pikkuhiljaa paljastui että silloinen urakanantaja oli jonkun sortin aluepäällikkö KGP:ssä !!! Siis ei ihme että asiat luisti noin hyvin.
Meni vähä offtopicin puolelle, mutta tämmöinen oli minun kosketukseni UAZ:iin. Vähän kipeä, mutta mieleenpainuva.
Porvoon Hilma
21.04.2013, 19:37
Pylväs vai kartio Tuija:confused:
Edittinä on muuten hieno hankinta!
LMAO :D:D
Nitro keulilla ja Eduard perässä, kova yhdistelmä, sitte pehmeää pullaa ja nelikutosta:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128403
Pannaas vähän lisää kuvia, minkälainen se pulla oikein on. Kaikki ei ole näitä päässeet armeijassa ihailemaan. Auton malli on siis lyhykäisyydessään 374106-01. :D Vuosmalli 1987, armeija ottanut käyttöön 1988.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128401
Neuvostoliittolaista erotiikkaa, eikun ergonomiaa. Mausteena suomen armeijan lisäämät laitteet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128400
LISÄLÄMMITIN käynnistää eberin.
LISÄLATAUSGEN napista laitetaan 24V laturi tulille.
KENNOPUHALLIN lämmittää retkeily osastoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128402
24V laturi näkyy ilmanputsarin alla. Sillä on syötetty virtaa lisäakuille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128399
Retkeily osasto. Tästä tulee vähän sauna mieleen?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128398
Nurkassa näkyy sinivalkoinen koritehtaan tarra. MV joku, en muista mikä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128397
Huomaa patteri, lämmönsäädin ja ilmoitustaulu. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128396
Sika osasto.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=128395
Takanurkan luukusta syötetään valovirtaa laitteisiin.
Joku voisi kertoa lisää, että minkälaisia viestilaitteita näissä on ollut?
Vuosimalli 1887?:eek::eek::eek::eek:
tuomaritulee
23.04.2013, 17:54
Vuosimalli 1887?:eek::eek::eek::eek:
Joo ite katoin samaa :D Ei oo uazi kovin paljoo edenny ja yli 120v autoja tehny :D
MV => M Vähämaa seinäjoelta.
Kazanissa, kun aikoinaan tehtiin TV-studiota tuli tollasen kyydissä välillä istuttua. Isäntäväki oli ihmeissään, kun meikälänen oli riemusta piukeena pullan kyydissä, kun yleensä kulkupelinä oli volga.
TEMÄHIK
Vuosimalli 1887?:eek::eek::eek::eek:
Joo ite katoin samaa :D Ei oo uazi kovin paljoo edenny ja yli 120v autoja tehny :D
1987, senkin viisastelijat. :)
Mutta on niitä pönttöjä tehty kauan, ja tehdään vieläkin. Malli 450 tuli jo 50-luvun lopussa. 452 oli siitä modernimpi malli, sitä tehtiin vuosina 1966-1985. Saman näköinen 3741 jatkoi siitä eteenpäin, ja jatkaa edelleen hamaan tulevaisuuteen. Tuolla on uusia esitteillä:
http://www.uaz.ru/eng/models/commercial/
MV => M Vähämaa seinäjoelta.
Juurikin tuo.
Armeijalla oli näitä radio autoina jossa oli siis sähkötysvermeet takana ja koottava antenni. Oli tälläinen kuitilla radiovarustuksella 87-88 pv:ssa...
Joku voisi kertoa lisää, että minkälaisia viestilaitteita näissä on ollut?
http://www.sa-kauppa.fi/portal/fi/kaupat/oulu/kuvagalleria/# viides kuva, hylsyjä
Tuossa kuvassa nuo siniset laatikot on miu mielestä pöntön takaosasta kotosin, oliks siulla se metallinen räkki viel paikoillaa ?
http://www.uaz.ru/eng/models/commercial/
Mitäs mahtaisivat suomalaisella konttorilla sanoa, kun paukauttais ensirekisteröintiin uudella pullalla...???
Harvassa maassa osataan muotoilla autoja niin, että kelpaavat kansalle monia vuosikymmeniä.
Hieno peli tulossa, itsellä ollut salaisesti hankintalistalla tollanen jo vuosia!
Mikäs on pullan kohtalo? Meinaakko käyttöentisöidä vai pitää tommosenaan vai rakentaa jonkun neuvostohenkisen extremevehkeen :p
Kerran nähny moisen livenä käsien ulottuvilla, oli kyl aikamoinen kapistus.
Jossain päin eurooppaa tanska tai alankomaat on muistaakseni myynnissä uusia uaz;eja ja eu hyväksyttyinä näin ainakin muistelisin.
http://www.uaz.ru/eng/models/commercial/
Mitäs mahtaisivat suomalaisella konttorilla sanoa, kun paukauttais ensirekisteröintiin uudella pullalla...???
Harvassa maassa osataan muotoilla autoja niin, että kelpaavat kansalle monia vuosikymmeniä.
Hieno peli tulossa, itsellä ollut salaisesti hankintalistalla tollanen jo vuosia!
Siinä uusia. tuli la remontti pajaan pietarin ja moskovan välissä jossai
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1342&pictureid=128656
Mitäs mahtaisivat suomalaisella konttorilla sanoa, kun paukauttais ensirekisteröintiin uudella pullalla...???
Häätäis pois hymyillen.
http://www.sa-kauppa.fi/portal/fi/kaupat/oulu/kuvagalleria/# viides kuva, hylsyjä
Tuossa kuvassa nuo siniset laatikot on miu mielestä pöntön takaosasta kotosin, oliks siulla se metallinen räkki viel paikoillaa ?
Ei oo mitään räkkejä.
Mikäs on pullan kohtalo? Meinaakko käyttöentisöidä vai pitää tommosenaan vai rakentaa jonkun neuvostohenkisen extremevehkeen :p
Kerran nähny moisen livenä käsien ulottuvilla, oli kyl aikamoinen kapistus.
Ensiksi laitan isommat viat kuntoon, ja sitten pientä maastokelpoisuuden parantelua. Tuskin mitään hard-corea.
Autosta löytyi jo ostovaiheessa muutama vika. Vai onko ne neuvostoliittolaisessa autossa vaan ominaisuuksia? :D
- bensapumppu ei nosta
- jarrut ottaa toisella-kolmanella potkulla
- etulamppujen heijastimista oli kromit pudonneet pohjalle
- UAZ merkki löytyi hanskalokerosta rikkinäisenä
- orkkisrenkaat pinnoitettuja ja melko koppuroita
Kotiverstaan pihalla kuskin oven lasi putosi myös alas. Oviverhoilu pois (eli kaksi kämmenen kokoista peltilätkää..) niin sain pujoteltua vaijerit suurin piirtein paikoilleen.
Aloitin räpeltämään benziini pumppua. Tein uuden tiivisteen pumpun kannen alle, mutta vuoti edelleen. Pumpun kansi oli kiero, suoristin sen, alkoi pitämään. Mutta ei edelleenkään nosta. Hain toverilta käytetyn pumpun kokeeksi, muttei sekään nosta. Perkele, tänään ajellaan vielä... :cool:
Myyjän pihassa, ja omalla verstaalla käytin moottoria "kaasaria tankaten". Letkulla bensaa kaasarin kohokammioon. Yhdellä desillä ei kauaa konetta käytetä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=129010
Mutta kun päätin että tänään ajetaan, niin otin Bemarista sähköpumpun lainaan. Virittelin facetille sähköt suoraan akusta, ja laitoin vielä katkaisijan välille. Johan alkoi vihreän värinen bensa nousemaan. :) Neulaventtiili vuotaa jonkun verran, siksi on hyvä kun voi katkaisijasta välillä sammuttaa pumpun. Kohokammion ikkunasta on oikeasti hyötyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=129011
Ajelin pitkin pihoja, ja käytiin takapihalla yhteiskuvassa Sisun kanssa. Sateisessa kelissä molempien maalipinnat näyttävät hyviltä.
Siinä maskin takana olevia bensaletkuja räplätessä murtui jarruneste säiliö. Ovat auringon polttamia. Nekin saa siis uusia.
Minkähän näköinen tulisi jos protoon asentelisi valot kuten uaz;issa on?
Jotenkin omaan silmään kauniinpi toi perinteisempi valojen sjoittelu :o
Minkähän näköinen tulisi jos protoon asentelisi valot kuten uaz;issa on?
Jotenkin omaan silmään kauniinpi toi perinteisempi valojen sjoittelu :o
Voiko Jani Toivola näytellä Antti Rokkaa? Ei..! :mad:
Voiko Proto-Sisun keulan muuttaa? Ei..! :eek:
Molempien autojen 60-luvulla loppuun saakka hiottu ajaton kauneus säilyy alkuperäisessä hengessä. Pientä tuunausta toki harrastetaan. :)
Topi1982
29.04.2013, 19:36
Voiko Proto-Sisun keulan muuttaa? Ei..! :eek:
Oikein!:cool:
mutta onha mannerheimikin nykyään musta :D
Topi1982
29.04.2013, 20:38
mutta onha mannerheimikin nykyään musta :D
Jos ois elossa, saattas olla eri mielta?;)
Jos ois elossa, saattas olla eri mielta?;)
Eri mieltä tai ei mutta jos ei oo orkkis ukkelia tavannu niin molemmat näköispatsaat mitkä mie oon nähny on kyllä hyvinkin tummia....:D
Topi1982
30.04.2013, 15:30
Niin se suunnitteli kuulemma Uazin.
Yhta totta kuin, etta ois musta.
http://www.uaz.ru/eng/models/commercial/
Harvassa maassa osataan muotoilla autoja niin, että kelpaavat kansalle monia vuosikymmeniä.
Vai onks se kansa muotoiltu kelpuuttamaan vain kotimaista valmistetta?:D
Armeijalla oli näitä radio autoina jossa oli siis sähkötysvermeet takana ja koottava antenni. Oli tälläinen kuitilla radiovarustuksella 87-88 pv:ssa...
http://www.sa-kauppa.fi/portal/fi/kaupat/oulu/kuvagalleria/# viides kuva, hylsyjä
Tuossa kuvassa nuo siniset laatikot on miu mielestä pöntön takaosasta kotosin, oliks siulla se metallinen räkki viel paikoillaa ?
Ne siniset laatikot on virransyöttöyksiköitä, jaetaan joko 230V AC tai 24 V DC eteenpäin, riippuen käytetäänkö viestilaitteita akustolla vai verkko-/voimakonevirralla.
Kalustonahan näissä on tosiaan ollu HF-radioasema viestijärjestelmä M/80:ssa. Kun kalustoa päivitettiin YVI1- järjestelmään, isosta osasta tehtiin sanomakeskuksia (SMAK) eli keskussanomalaitetukiasemia. Tällöin varustuksena oli keskussanomalaite ja kolme radiota (tukiasema ja kaksi varatieradiota). Mukana kulki Gazin maastoperäkärry, jossa kuskattiin ainakin aggrekaattia, jerryjä ja varmaan jotain muutakin, jota juuri nyt en muista.
Ja sen vasemman takakyljen luukun tärkeämpänä roolina on se, että siitä saadaan parikaapelilinjat ulos autosta. Näillä parikaapelilinjoilla luotiin yhteydet keskusasemalle, josta yhteydet saatiin linkitettyä eteenpäin.
Kyllä tuollaisenkin takatilassa on tullut RU-kurssilla unettomia öitä vietettyä...
Renegade
30.04.2013, 19:15
On se vaan ihan perkeleen ruma...:eek: Vaikka ulkomuodoltaanhan toi menee ihan samaan kastiin kun vanhat hippivolkkarit, mutta sisällä näyttää ihan samalta kuin tuon valtakunnan kaikissa muissakin laitteissa. Jakkarat on varmaan ihan samat kuin MI8 -kopterissa....
Topi1982
30.04.2013, 19:29
Annetaan nyt rauha rakentajalle ja ootellaan tuloksia!
Renegade
30.04.2013, 22:14
Annetaan nyt rauha rakentajalle ja ootellaan tuloksia!
juuri näin. Ja tokikaan en moiti rakentajan, vaan aihion alkuperäistä ulkonäköä...:D Kai tuostakin kauniin saa jos tekee... Ja varsinkin jos sillä katsojan silmällä katsoo. Hauskan näköinen laitehan toi on sisätilojaan myöden, ja varmaan melko "harrastajaystävällinen" rakentaa....:)
Mielenkiinolla odoteteen täälläkin mitä tuleman pitää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=129557
Tärkeitä hankintoja tehty. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=678&pictureid=8576
Pöntössä oli siis nokalla huonokuntoiset hehkulamppu-ajovalot. Kromit olivat pudonneet lampun pohjalle, ja toisesta lampusta oli joku lainannut osia. Menin katsomaan verstaan pihalla seisovaa URAL-375 ohjaamoa, siinä on uuden veroiset lamput nokassa. Josko sopisivat millään lailla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=129598
Sopivat täydellisesti, nyt on ilme kirkas. :) Boschin valmistamat halogenilamput (H4). Tulin siihen tulokseen, että UAZ, GAZ-66, ZIL-131, URAL-375 ja ehkä jopa KRAZ-255B käyttävät samoja lamppuja. Jälleen yksi todiste neuvostoliiton ylivoimaisuudesta, tähän ei muut maat pysty. :D
Keulassa komeilee myös hra Todor Djonovin lähettämä UAZin merkki. Kyllä kiiltää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=129599
Ohjaamossa seuraavan sukupolven taistelija, päässään tyyliin sopiva Unkarin armeijan M51 kypärä. Ostettu Varustelekasta:
http://www.varusteleka.fi/fi/product/bulgarialainen-m51-teraskypara-kaytetty/22779
Ot. Mutta mitähän synyisi tommosesta Urealin kopista ja jostain paloauton rieskasta mistä on koppa lahonnaa....:confused::confused:
Ot. Mutta mitähän synyisi tommosesta Urealin kopista ja jostain paloauton rieskasta mistä on koppa lahonnaa....:confused::confused:
Saa olla vaan melko iso paloauto/kuorma-auto mihin tuon URALin kopin laittaa. On meinaan iso kooltaan. :)
http://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI
Sopivat täydellisesti, nyt on ilme kirkas.
Mulla ois tohon uudet vilkut, saat ilmaiseksi jos haluat:) Ovat vaan Helsingissä
Mulla ois tohon uudet vilkut, saat ilmaiseksi jos haluat:) Ovat vaan Helsingissä
Älä anna, Sisu hommaa viisumin ja lähtee mei kans venäjälle vaik näi alkuu viikoks :-) Pijetää semmone pönttö sahvari
young n dum
04.05.2013, 22:35
Älä anna, Sisu hommaa viisumin ja lähtee mei kans venäjälle vaik näi alkuu viikoks :-) Pijetää semmone pönttö sahvari
juurikin näin. :) mie voin apparoida molempia pullia olut palkalla:D
Kaippa sä tähän kilvet haet konttorilta.
Täällähän koitetaan suistaa mua, kristillistä nuorta, turmion tielle. :D En kyllä uskalla teijän kanssa lähtee mihinkään, ainakaan selvinpäin.
Kaippa sä tähän kilvet haet konttorilta.
Toistaseksi en. Sittenkun toimii kaikin puolin, niin voipi olla että haen.
Kaippa sä tähän kilvet haet konttorilta.
Niitä ei ton ikäseen ihan vaan haeta jos ei oo tuttu/ymmärtäväinen tai täysin pöhelö katsastusmies
http://www.youtube.com/watch?v=0Ke555fFlmg
Seuraa rengaspoliittisia pohdintoja. :rolleyes: Jos ei kiinnosta, niin voi siirtyä vaikka teenage-vaseline-bondage sivuille.
UAZin puolustusvoimien rekisteriotteessa lukee rengaskoon kohdalla 215R15. Sehän on ihan päin perhettä. :mad: Orkkis koko on 215/90-15 (eli 8.40-15, ja 215-380). Otteen kummi on 724mm/28.5" korkea, kun UAZin rengas on 777mm/30.6" korkea. 2 tuumaa matalemmat renkaat otteessa, kuin alkuperäiset alla. Пизда..!!!
Kuinka on muilla UAZ-tovereilla mennyt renkaiden leimaamisen kanssa? 215/90-15, 8.40-15 tai 215-380 kokoja ei STROsta löydy.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130119
Hain paikalliselta aate-veljeltä kokeeksi yhden GAZ-69 maastoauton pyörän. Niitä on käytetty käsittäkseni myös GAZ-704 peräkärryissä. Kuvassa vasemmalla. Rengaskoko 6.50-15. Vanne 4.5x16, ET22. Jos tuota levittäisi pari tuumaa ulospäin, tai vaihtaisi siihen 6" kehät. Pitää miettiä.
Oikealla orkkis UAZ kummi. Vanne 6x15, ET22. (ET luvut voivat heittää millin-pari, itse mitatut)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130121
Syy 16" vanteiden haikailuun on tässä. Pääsiäis-pajerosta jäi hyvät Insat. Näitä olen sommitellut pöntön alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130120
Pinnanut kummit vierekkäin. 235/85-16 vs 215/90-15. 33" ja 31".
Jos joltain löytyy ylimääräisiä 16 tuumaisia 5x5.5" (5x139.7mm) jaon vanteita, niin ottakaa yhteyksiä.
Peräahon kone oy:ssä oli 16x7 D-reikäsiä vanteita 5x5,5 jaolla ainakin reilu vuosi sitten kun kyselin semmoisia Broncoon.
Käy tosta hakemasa varaosa pulla vielä kun on myynnissä :p
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=57989&sid=817a6e42793601ffb9fa22e6e1cae775
Peräahon kone oy:ssä oli 16x7 D-reikäsiä vanteita 5x5,5 jaolla ainakin reilu vuosi sitten kun kyselin semmoisia Broncoon.
Paljonko peräahon vanteet maksavat? Offroadtarvikkeelltkin löytyy niitä, noin 70e/kpl. En vaan viittis laittaa 300 euroa kiinni vanteisiin. Pääsiäispajeron vanteista taisin maksaa 40e + pari paukkupulloa keltaista maalia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130166
Käytetyt vanteet kelpaa mainiosti. Sisu-verstaalta löytyy tälläinen uusi-pieni sorvi, jolla on pilkottu vanteita ennenkin. (Valitettavasti ei kuitenkaan neuvostoliittolainen, vaan muistaakseni belgialainen)
Käy tosta hakemasa varaosa pulla vielä kun on myynnissä :p
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=57989&sid=817a6e42793601ffb9fa22e6e1cae775
Toveri Calmari siellä on sitä jo museoimassa, ei parane koskea. :D
En enää tarkkaa hintaa muista, mutta jossain 250-300 € tietämillä taisivat olla nekin. Tottakai jos omasta takaa löytyy sopiva porkkanankuorimiskone ja aihiot kehiksi ja navoiksi, niin lastu lentämään vaan! Saa ainakin sen offsetin minkä haluaa. Myin vastaavan sorttisen ison koneen parivuotta sitten pois, johteiden päälle mahtui 750mm muljaamaan ja ilman kitapalaa yli 1000mm. Siinä oli kiva pyörittää vanteita, vielä kun ne härvelit veisi hieman vähemmän tilaa:mad:
tääl ois edelleen ne ravin 16" vanteet, hommaa kyyti vaan
Joku voisi kertoa lisää, että minkälaisia viestilaitteita näissä on ollut?
Osa radiopullista tunnettiin nimellä neljäviiskymppinen.
Nimi johtui autoon sijoitetusta armeijakuntaradiosta LV 450 DX.
SA tyyppi radiolle oli siis LV450 (LV=Lähetin Vastaanotin)
Kyseessä oli Amerikkalainen Sunair GSB-900.
http://www.torontosurplus.com/catalog/product/gallery/id/1413/image/3957/Taajuusalue 1,6-30MHZ
Teho SSB ja CW 100W
Auto ja asema oli varusmiesten suosiossa, koska radiossa oli automaattiviritys ja autossa lisälämppäri, joten siinä oli lämmin nukkua.
Toveri Calmari siellä on sitä jo museoimassa, ei parane koskea. :D
Vie pois jos on käyttöä, ei tota voi paalata.
tääl ois edelleen ne ravin 16" vanteet, hommaa kyyti vaan
Jos sulla on ne vanteet sopivasti tyrkyllä, niin mittaa keskiön halkaisija. Tai oikeastaan vanteen ohuin kohta, missä keskiö normaalisti on. :rolleyes: Näissä tais olla hilux-tyylisesti keskiö kiinni ulkoreunassa.
Osa radiopullista tunnettiin nimellä neljäviiskymppinen.
Nimi johtui autoon sijoitetusta armeijakuntaradiosta LV 450 DX.
SA tyyppi radiolle oli siis LV450 (LV=Lähetin Vastaanotin)
Kyseessä oli Amerikkalainen Sunair GSB-900.
http://www.torontosurplus.com/catalog/product/gallery/id/1413/image/3957/Taajuusalue 1,6-30MHZ
Teho SSB ja CW 100W
Auto ja asema oli varusmiesten suosiossa, koska radiossa oli automaattiviritys ja autossa lisälämppäri, joten siinä oli lämmin nukkua.
Mielenkiintoista kuulla tietoa näistä.
Armeija-aikana oli Autosotamies, ja ajelin Proto-Sisulla. Kelaperseillä (viestimies) oli GAZ-66 radioilla varustettuna. Oulussa ei viesti-pönttöjä ollut.
Vie pois jos on käyttöä, ei tota voi paalata.
En minä osta nyt yhtään autoa lisää, neljä on sopiva luku. Tai oikeastaan viis. :rolleyes:
En minä osta nyt yhtään autoa lisää, neljä on sopiva luku. Tai oikeastaan viis. :rolleyes:
Kuus ois kyl kivempi tasaluku..;):D:D
Kuus ois kyl kivempi tasaluku..;):D:D
Itse asiassa ajokuntoisia autoja on 5 kpl. Siihen päälle rullaava pajero, ja hyvin sadetta pitävä URAL-375 ohjaamo. Yhteensä kuus?
J
Mielenkiintoista kuulla tietoa näistä.
Armeija-aikana oli Autosotamies, ja ajelin Proto-Sisulla. Kelaperseillä (viestimies) oli GAZ-66 radioilla varustettuna. Oulussa ei viesti-pönttöjä ollut.
Kelaperseet tai ränksäperseet oli puhelinpuolen viestimiehiä, jotka raahasivat sitä tapsikelaa perseensä jatkona.
Radio Uazit oli Titarien eli sähköttäjien valtakuntaa, ei sinne kelaperseitä päästetty...
Gaz69 oli toinen radioautona käytetty malli.
Siinä oli vähän pienemmät radiot, mutta jenkki vermeitä nekin.
Myös ambulansseina noita Pullia käytettiin.
Itse asiassa ajokuntoisia autoja on 5 kpl. Siihen päälle rullaava pajero, ja hyvin sadetta pitävä URAL-375 ohjaamo. Yhteensä kuus?
Eli aina voi yhen arkkupakastinpöntön:D ostaa lisää..?;) Etenkii jos halval saa..:rolleyes::D:D
Kelaperseet tai ränksäperseet oli puhelinpuolen viestimiehiä, jotka raahasivat sitä tapsikelaa perseensä jatkona.
Radio Uazit oli Titarien eli sähköttäjien valtakuntaa, ei sinne kelaperseitä päästetty...
Gaz69 oli toinen radioautona käytetty malli.
Siinä oli vähän pienemmät radiot, mutta jenkki vermeitä nekin.
Myös ambulansseina noita Pullia käytettiin.
Olin 1.ErAutoK:ssa 3/93. Siellä (PSVP) oli myös puhelinkomppania ja radiokomppania, jonka ajoja teimme. Tasapuolisesti kutsuimme molempia kelaperseiksi. Ihan tarkkaa muistikuvaa heidän tehtävien erosta ei ole, useammin olimme RadK:n ajossa. Heillä oli niitä Kela-moloja (GAZ) käytössä. Yhden molon vinssasin ojasta protolla pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130881
Kun 6x139.7mm pulttijaosta hitsaa yhden reiän umpeen, niin eikö tuloksena ole 5x139.7mm?
Tomppaa_
16.05.2013, 21:35
Toi oli hyvä :D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130943
Lisää hitsaamista, nyt tuloksena 4x139.7mm. Kuulostaa vanhalta subarulta. :rolleyes:
Mitähän tästäkin vielä tulee?
Toki sen 5 pulttisen jaon voi porata ilman täyttöäkin. Käytät yhtä olevaa reikää ja neljä poraten, näyttää tuolta:
Niin minä teinkin, ja puhki olis reikä mennyt. Minkä kokosia on sun reikäs? UAZissa on 14x1.5 mm pyörän pultit, joten porasin 15 mm reiät vanteeseen.
Mutta aloitetaan koko tarina alusta, että varmasti kaikki ehtii kyllästymään. :D
Kyselin valmiiksi oikealla jaolla olevia vanteita, mutta kun ei puoli-ilmaisia löytynyt, niin päätin että teen ihan ite. Googlettelin tuota reikäjaon muutosta, ja ameriikan foorumilla sanottiin ettei onnistu. Eli hyvä pohja jatkaa projektia. Sitä en tiedä kuinka tuo pitäis tehdä, mutta minä tein näin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130970
In Sisu-verstas we have this thing called reilu materiaalin vahvuus. :D Kaivelin nurkista tuommoisen pyöreän levyn palasen, paksuutta 35 mm. Sen päälle löytyi vanha vesipumpun koplinki, jonka sorvasin mittaan (muistaakseni) 108 mm. Rautalaippaan pari M8 kierrereikää, ja koplinki siihen pultilla kiinni. Laipan alla on edelleen nurkista löytynyt putken pätkä, seinämä vahvuus noin 1 tuuma. Luulis kestävän?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130971
Sitten heitin komeuden päälle UAZin pyörän. 108 mm mittaan sorvattu koplinki keskittää vanteen täydellisesti. Pultin reikään tein tuntemattoman moottorin keinuvipuakselista holkin. Ulkohalkaisijaa sorvasin 16 milistä vähän pienemmäksi, niin istu kuin hanska. Holkin keskellä on 7 mm reikä. Siihen sopii puolestaan, jälleen täydellisesti, katkenneesta kierretapista tehty pistepuikko. Ei niitä kaikkia työkaluja osteta kaupasta, ne tehdään ite. Sitten vaan pistepuikolla joka pultin reikään piste.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130972
Pisteen kohtiin 4 mm reikä, ja viidenteen M10 kierre pultille. Poraus jigi valmis.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130973
Jigin päälle pahaa-aavistamaton 6x16 mangels. Mulla on siunaantunut nurkkiin noita 6-pulttia 16" vanteita toista kymmentä. Päätin uhrata sosialistiseen käyttöön kaksi mangelsia, ja kaksi nissanin vannetta. Taisivan maksaa joskus 10e/kpl?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130975
Sitten heitin vanne-jigi yhdistelmän nurin päin. 4 mm poraterä boschiin, ja reikiä tekemään. Japsi/brazil vanteissa on 110 mm keskireikä, joten ne eivät istu jigiin täydellisesti. Mutta huolellisella valmistelulla asettuvat keskelle. Täytyis tehdä jigiin toinen M10 pultinreikä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130974
Mangels esireijillä porattua. Tuon perusteella päätin täyttää kaksi pultin reikää, tulee muuten hankaluuksia isolla terällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130978
Siinä mangels-parkaan hitsattu kaksi reikää umpeen, ja porattu neljä uutta reikää. Porakone taattua laatua, made in taiwan.
young n dum
18.05.2013, 23:53
ei tylsistytty täällä :) näin se menee. ei kaikkee tarvi kaupasta asti hakea:cool:... no ehkä jano juomat :p
http://www.ebay.com/itm/Lug-pattern-drill-guide-5x5-5-to-5x4-5-4-75-1-2-3-4-not-wheel-spacer-adapter-/221217672820?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item338199ce74&vxp=mtr
Ohan tälläsiäkin myynnissä, mutta ne ei paina 25 kiloo. :D
Näkyy nuo vanteen pultinrei'ät olevan sen verran venyneet, että siinäkin häviää jo 2 mm. ;) Pienistä eroista näyttää tulevan...
Ei ole pultinreiät venyneet, ihan olivat pyöreät. Reiän kohta on kupera, jolloin senkkaus näyttää soikealta.
Saa, ja kuulukin kommentoida. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130983
Kokeilin uutta 8-pulttista vannetta alle. Vastoin kaikkia ennakko-odotuksia, sehän jopa sopi. :D Täytyy vielä vähän siistiä, ja tehdä muttereille 60 asteen senkkaukset. Ja huitasta maalia päälle. Sitten rengas päälle, ja kokeilemaan kuinka edessä on tilaa. GAZ-69:n vanne on näköjään päässyt myös kuvaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130984
Orkkis 6x15 USSR-vanteet ovat siis ET22, tämä 6x16 Brazil on ET1 tai 0. Renkaalle jää mittausten perusteella vielä 6 cm lokarin kaareen. Nissanit ovat ET30, niiden keskiötä täytyy vielä siirtää. Mutta se on onneksi helppo homma.
Pääsiäis-pajero irvistele taustalla, ja häpeää hiluxin pyöriään.
Mites joustoissa mahtuuko kallistumaan rengas ilman sisälokariin raappimista?
Siistimpi tulisi jos kaikki ylimääräiset reiät täyttäisi :o
Mites joustoissa mahtuuko kallistumaan rengas ilman sisälokariin raappimista?
Siistimpi tulisi jos kaikki ylimääräiset reiät täyttäisi :o
Kunhan saan renkaan päälle, niin testaan kallistuksia. Takana on tilaa vaikka kuinka, etupää on arvoitus.
Vielä siistimpi vanne tulisi, jos ostaisi valmiit, eikä muuttelisi nurkista löytyneitä romuja. :D Mutta se on mun tyyli. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=131104
Olisko 8x18 alut hienot? :D
Kunhan saan renkaan päälle, niin testaan kallistuksia. Takana on tilaa vaikka kuinka, etupää on arvoitus.
Vielä siistimpi vanne tulisi, jos ostaisi valmiit, eikä muuttelisi nurkista löytyneitä romuja. :D Mutta se on mun tyyli. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=131104
Olisko 8x18 alut hienot? :D
http://24.media.tumblr.com/tumblr_mcwmg606TR1qkzbwko1_1280.jpg
Muuta rakennussuuntaa ja laita alupylpyrät alle :D
Oikeaa meininkiä! Jos jotain ei ole, niin sitten se tehdään, nykyään vaan alkaa monilta vanhat hyvät perinteet unohtumaan. 22" blingblingit vaan alle ja leveät makkarankuoret niiden ympärille, sitten kivikkoon offaamaan:D
http://www.retronaut.com/wp-content/uploads/2013/04/Leonid.jpg
- Leonid täällä terve. Onks pönttö jo valmiina?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=131983
Kattoteline poistettu, heti paremman näköinen. Ei ollut painava rakennelma, pojan kanssa kaksistaan kannettiin se takapihalle. Kokonaan alumiinia, painoa 50 kg?
oonko ainut kelle tosta kuvasta tulee jostain syystä mieleen pat & mat ? :D
oonko ainut kelle tosta kuvasta tulee jostain syystä mieleen pat & mat ? :D
http://www.ziher.hr/wp-content/uploads/2013/03/a_je_to4.jpg
Meinaatko että rakentamisen laatu on samaa luokkaa? :D (huomaa kuvan renkaat, Barumeilla ajelevat tsekkoslovakiassa...)
KoniJeep
02.06.2013, 00:24
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=Hiz1fYhFRfY:D
Kollasin tänään Pönttöä, että mitä kaikkea sieltä löytyy. Löytyi pyöränmutteriavain, renkaantäyttöpumppu, ja käynnistysveivi. Kaikki ei varmaan kuulu olla yhdyssanoja, mutta koitetaan elää niiden kanssa?
Kokeilin laittaa veiviä nokkaan. Puskurista löytyi reikä, ja sen takaa toinenkin reikä... Mutta sitten loppui varresta mitta kesken? Tuttua toki jokaiselle valkoiselle miehelle, mutta miksi näin kävi UAZin kanssa? :confused:
Kun veivin kaula on kiinni puskurissa, niin veivin pää on noin 40 cm irti kampiakselista. Missä vika, väärä veivi? Onko pöntössä pitempi veivi kuin cabrioletissa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=132637
No niin, nyt on Insat saatu alle kokeiluun. Mangelsin ET 0 on liian ulos edessä, ottaa kiinni lokarin kaareen. Eli mankelit saa mennä taakse, sinne sopisi vaikka 35x12.5-15. Vanteista tuli mustat, ei oikein ollu vaihtoehtoja sille. :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=133067
Nissanin vanteista keskiö irti, ja ET 30 --> ET 10. Oli muuten keskiöt melko lujaa kiinni. Sorvaaminen ei riittänyt. Lisäksi piti vielä rälläköidä, sekä käyttää sirppiä ja vasaraa. :) Mutta irtosihan se, viimeistään Pirkan voimalla. :D
Porvoon Hilma
13.07.2013, 21:40
http://www.retronaut.com/wp-content/uploads/2013/04/Leonid.jpg
- Leonid täällä terve. Onks pönttö jo valmiina?
Aivan totaali reps... :D:D:D
Pääsenkö mäkin nyt arvostettuun pönttö kerhoon ku tuli hankittua tällänen.
Pääsenkö mäkin nyt arvostettuun pönttö kerhoon ku tuli hankittua tällänen.
No sä oot tän maan toisteks kovin UAZ-mies. Ja kovinta en tunne. :D
Onko tuossa pöntössä alla 280/85-16 kummit, valpin vanteilla? Auton muukin tarina kiinnostaa.
Ainakin siinä on samanlaiset tarrat kun mun edesmenneessä pajerossa oli :D Ettei vaan olis lähtösin samasta paikasta?
En kyllä tottapuhuakseni katsonut rengaskokoa mutta varmasti juuri mainitsemasi setti alla pyörii tosin apuvoimalla kun moottori puuttuu:D.
10tkm kilsaa ajettu,osia puuttuu jonkun verran esim tankit,kone,kytkinpoljin ym pikku roinaa->saa muuten tarjota osia jos jollain ylimääräsiä. Ollut safari käytössä hetken mutta oli kuulemma niin surkea maastossa että meni osien luovuttajaksi edellämainittujen osia kohdalta. Laitan EHKÄ kuntoon jos ei parempaa löydy jostain halvalla.
Ainakin siinä on samanlaiset tarrat kun mun edesmenneessä pajerossa oli :D Ettei vaan olis lähtösin samasta paikasta?
Niin minkä joukkueen autoja nämä on?
Ollut safari käytössä hetken mutta oli kuulemma niin surkea maastossa että meni osien luovuttajaksi edellämainittujen osia kohdalta. Laitan EHKÄ kuntoon jos ei parempaa löydy jostain halvalla.
Pyh, kapitalistien propagandaa koko homma. Aina pitäis olla sheervoleet, ja vee-8. :D Pistä ihmeessä nippuun, on sulla osia ainakin alkajaiseksi.
Lokarin kaaria on kaiveltu edestä auki, onko siellä korotusta myös?
Viikko sitten kattelit mun pönttöö, nyt sulla on jo oma. :)
Niin minkä joukkueen autoja nämä on?
pro fantasy safari. kuhmalahdelta.
Aika kultaa muistot vai miten se oli, en tiedä mikä tässä nyt alko viehättään taas vaikka on veemäinen korjattava koneen osalta ku on niin tiukka sovite. Aika räyhäkkään olonen toi on noilla kumeilla.
Palvellut tosiaan PFS:n safareilla jonkun aikaa.
Voishan tähän nakata nuo porttaalit alle niin olis sellanenkin sit.
Aika kultaa muistot vai miten se oli, en tiedä mikä tässä nyt alko viehättään taas vaikka on veemäinen korjattava koneen osalta ku on niin tiukka sovite. Aika räyhäkkään olonen toi on noilla kumeilla.
Palvellut tosiaan PFS:n safareilla jonkun aikaa.
http://www.profantasysafari.com/kalusto/uaz_van.jpg
Kuvakin löytyi kun hetken googlasi. Näyttäis olevan sama peli?
Mutta sanoppas ZAU miksi toi mun autosta löytynyt veivi on liian lyhyt? Kirjoitin siitä jo aiemmin.
http://www.profantasysafari.com/kalusto/uaz_van.jpg
Kuvakin löytyi kun hetken googlasi. Näyttäis olevan sama peli?
Mutta sanoppas ZAU miksi toi mun autosta löytynyt veivi on liian lyhyt? Kirjoitin siitä jo aiemmin.
Se on varmaan caprioletista,luulisin että gaz 66 ja pulla Uazin veivit olis yhtä pitkiä.
Jos sulta löytyy pitempi veivi, niin tehdään vaihtokauppaa. Saat muutaman kopeekan vaihdossa. :D
Mulla oli Uralin nokassa veivi, mutta se meni koneen mukana pois.
Mie mittailen veivin pituutta:D, voi olla 66sen veivi tallessa jossain.
Se kampi on rautaa ja sitä löytyy kaupasta putken muotoisena niin sähköliimailee sopivan mittaisen :)
Se kampi on rautaa ja sitä löytyy kaupasta putken muotoisena niin sähköliimailee sopivan mittaisen :)
Ei taida kaupasta saada kunnon räkärautaa :D:D;)
Se kampi on rautaa ja sitä löytyy kaupasta putken muotoisena niin sähköliimailee sopivan mittaisen :)
näin miun piti toimia ku tuli vinssi ja halusin säilyttää kampi option :-)
Onkohan nuo oikeassa kyljessä olevat liitännät Kuivailma ja kosteusmittari jotakin varastointiin liittyviä juttuja vai mitä ovat.
Onkohan nuo oikeassa kyljessä olevat liitännät Kuivailma ja kosteusmittari jotakin varastointiin liittyviä juttuja vai mitä ovat.
viestivehkeissä on ollut kuivaimet hallilla /katoksella kiinni ainakin kun itteolin intissä -00
viestivehkeissä on ollut kuivaimet hallilla /katoksella kiinni ainakin kun itteolin intissä -00
Ei sattus kuvaa olemaan ko laitteista kytkettynä autoon.
Ja sorry artolle topickin sotkemisesta :D
Ja sorry artolle topickin sotkemisesta :D
Niin kauan kun aihe säilyy pönttö-uazissa, niin olen vain tyytyväinen keskusteluun. :)
Ei sattus kuvaa olemaan ko laitteista kytkettynä autoon.
Ja sorry artolle topickin sotkemisesta :D
Ainakin meillä kuivaimen reiästä laitettiin vain joustava imuriputki, jonka toinen pää oli kiini isossa Munters-kuivaimessa, joka sitten taas oli nostettu hallin katolle.
Kosteusanturi oli ainakin meillä vain kaunis ajatus, en ole koskaan nähnyt ainakaan mitään anturia autossa kiinni...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=134824
Töistä pelastin tuommoisen puulaatikon, oli poltto jätteeseen menossa. Valmistettu Tsekeissä, sisällä ollut 7-pyttyisen kampiakseli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=134825
Saranoin kannen, ja lisäsin kantokahvat päihin. Pintaan vihreä maali, ja ebaystä ostetut oranssit tarrat.
Nyt meillä on retkeilyautoon military-uskottava tarvikelaatikko. Eväät lootaan mukaan, ja kun tuon nostaa nuotion ääreen, niin on penkkikin valmiina. :)
Huumorintajuttomat miliisit saattavat vähän kysellä jos näkevät?
Muista laittaa hernekeitto purnukoita sisään..:D
^^ sit tarttis olla "biohazard" tarrat:D:D:D:D
young n dum
22.07.2013, 08:46
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5602&pictureid=134912
joks sie oot tilannu oman nano-pro masterin?? :D
joks sie oot tilannu oman nano-pro masterin?? :D
Toi on kyllä rynkytyksessä tarpeellinen kapine. Itellä on mustekala kuminauhoilla toteutettu.:D
Ei oo pro-masteria. Löytyykö pönttöön sopivaa mallia, siinä on kepit vähä eri lailla? :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=135244
Rengas- ja vannepoliittiset seikkailut jatkuvat. Nissan norviin, ja keskiö irti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=135245
Ruosteet ja maalit pois. Rullamitalla keskiön ET kohdalleen, ja heftillä kiinni. Auton alla kellotusta, ja välillä lisää hitsausta. Nyt ei heitä paljoa enää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=134826
Esab OK 48.00 2.5 mm, 3 ja puoli puikkoa per vanne. (sekä 1 olut per vanne) Luulis pysyvän. :D Japanilainen oli hitsannut pätkissä, suomalainen veti koko matkalta kiinni. Päälle suhaus sinkkiä, ettei heti happane.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=135246
Sitten pirkka-oluella toimiva rengaskone käyntiin, ja renkaan vaihtoa mitsusta nissaniin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=135247
Siinä ne nyt sitten istuu alla. ET10 on melko hyvä edessä, reunanappulat ottaa vähän kiinni lokarin kaareen joustoissa. Kun kantin kääntää sisälle, niin ei taida ottaa enää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=135248
Tuollanen sitte löyty eilen.
Tuollanen sitte löyty eilen.
No niin, nyt voidaan pitää jo kokoontumisajot kaksistaan. Kummeli hengessä. :)
Toimiiko kaikki tuossa sun uudessa pöntössä?
Armeijalla oli näitä radio autoina jossa oli siis sähkötysvermeet takana ja koottava antenni. Oli tälläinen kuitilla radiovarustuksella 87-88 pv:ssa...
Sama tilanne joskus -85 tai -86. Määrättiin hakemaan RadA hallilta. Vm. Purhonen ajoi ja itse istuin ryhmännyhtäjänä pelkääjän kirjaimellisella paikalla. Suuntavakavuus oli kutakuinkin samaa luokkaa vanhan traktorin kanssa, eli koko tila ojien välissä oli tarpeen. Ajettiin auto asemaan jonnekin mäen kupeeseen ja siitä sitten qsoa cwllä dipoliantennilla sinne sun tänne. Radion tyyppiä en enää muista, mutta muistaakseni 100W siitä lähti cw:llä.
Se on ainoa kerta, kun on pitänyt lähteä ajoneuvosta pakoon. Radiotilan bensa-eberi oli räjähtää sytytyshäiriön vuoksi. Pönttö täynnö savua ja bensankatkua sai porukan pihalle aika nopeasti. Loppu harjoitus päätettiin mieluummin hakata avainta ilman lämmitintä pakkassäässä.
No, sarjassa inttimuistelmia :D
No niin, nyt voidaan pitää jo kokoontumisajot kaksistaan. Kummeli hengessä. :)
Toimiiko kaikki tuossa sun uudessa pöntössä?
Juu paitti jarrut ja vesipumpun laakeri ulvoo,pikku fiksausta ju nou:).Sen käynnistyskammen pituus on noin 105cm siitä mutkasta mitattuna siis suoran osuuden mitta.
tossa kuva edestäkin
Onko tuo niin siisti miltä kuvissa nayttää? Ei ole maalit kesineet pois?
Ei lohkeile maalit,muutama klommo on oikeassa sivussa,ajomäärä huimat 2753km
Ei lohkeile maalit,muutama klommo on oikeassa sivussa,ajomäärä huimat 2753km
Mulla on lukemassa ykkönen edessä.
Kilometreistä tuli mieleen tämä, taas kummelia... :D
http://www.youtube.com/watch?v=evDdLTY7rQY&feature=player_detailpage&t=25
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=136173
Alkoi ahdistamaan tuo takatila, ja kuumakin siellä on kun aurinko paistaa. Ei muutakuin väliseinän ruuvit irti, ja sivuovesta ehjänä ulos. Seinää meni jemma-nimiseen paikkaan, jos tulee myöhemmin tarvetta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=136174
Pyöränkotelossa on käynyt melkoinen uretaani-muurari. :eek: Mutta onneksi ei ole saanut vettä mistään. Sen jälkeen ei olisi jäljellä muuta kuin se uretaani. :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=136175
Lattialla oleviin piuhoihin tulee 24V lisälaturilta. Hmmm... laturin tilalle 12V malli, taakse kuorma-auton akku, ja molempiin suuntiin operoiva takavinssi? :D Rakennuspalikat löytys jo verstaalta valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=136176
Nyt näkee jopa taaksekin päin. Purin autosta samalla pois loisteputket (24V), lämpöpatterin (220V), ja nipun turhia sähköjohtoja. Kaikki meni isoon pahvilaatikkon talteen, jossa lukee kyljessä isolla "UAZ".:)
http://www.uazbuka.ru/models/img/uaz_uzola_2411P.jpg
Sosialistisessa maailmassa ei ole muuta seksiikkäämpää kuin pönttö, paitsi tela-pönttö. :D ЗВМ-2411 Узола (kurjien kapitalistien kielellä ZVM-2411 Uzola) tarjoaa samaa silmiä hivelevää ajatonta muotoilua kuin УАЗ-3741 Буханкa (UAZ-3741 Buhanka), mutta vain tela-alustalla.
4Anv0wJyb04
Tilaa omasi, hinnat alkaen 60000 euroa.
http://www.zvm-nn.ru/info/uzolafoto/
http://www.zvm-nn.ru/
http://www.snow-mobiles.eu/uzola.html
Vain Venäjältä voi tulla jotain noin ajattoman tyylikästä ja äärimmäisen käytännöllistä.:p:p
Toi 60000€ vaan kuullostaa aika paljolta..:cool:
Vain Venäjältä voi tulla jotain noin ajattoman tyylikästä ja äärimmäisen käytännöllistä.:p:p
Toi 60000€ vaan kuullostaa aika paljolta..:cool:
Voiskohan olla hieman väärin jos uuden kraz-maansiirto auton saa alle 10 000 dollaria :confused:
Voiskohan olla hieman väärin jos uuden kraz-maansiirto auton saa alle 10 000 dollaria :confused:
Mistä tuo $10000 KRAZ on peräisin? :confused:
Kaikkein halvin uusi kappaletavara 4x2 Kamaz maksaa venäjällä 1830180 ruplaa, eli noin 42500 euroa. Maansiirtoautot 54000-86500 euroa. Sis alv. Krazin hintoja en tähän hätään löytänyt, mutta tuskin on isoja heittoja?
Tuo telapöntön hinta 60000e, oli tsekkiläisellä dealerilla, ilman alvia.
Uusi uaz maksoi naapuri maassa 5000-10000€ eli ajattelisin että krazia ei uutta 10000€ aivan saa.Perus vanhan mallin volga noin 8000-> ylöspäin
Uusi uaz maksoi naapuri maassa 5000-10000€ eli ajattelisin että krazia ei uutta 10000€ aivan saa.Perus vanhan mallin volga noin 8000-> ylöspäin
Uusi UAZ-3741 pönttö maksaa 470000 ruplaa, eli 10900 euroa.
Lähde: venäjän UAZ sivut.
Tuo telapöntön hinta 60000e, oli tsekkiläisellä dealerilla, ilman alvia.
On se silti niin hieno et jos rahaa olis ni tollanen pitäs saaha välittömäst:D:D
Saakohan tollasta kilpii millää tääl persereijässä?
Pitäs alkaa tuota omaa pönttöä pikkuhiljaa ruveta kunnostelemaan,jarrut tsekata,vesipumppu vaihtaa ym pikku säätöä ja sit leimalle:)
On se silti niin hieno et jos rahaa olis ni tollanen pitäs saaha välittömäst
Saakohan tollasta kilpii millää tääl persereijässä?
Suosittelen menemään kats konttorille kyselemään perjantaina vodka pullon kanssa. :D
http://www.autocentre.ua/ac/09/03/images/05/UAZ_Pickup-(1).jpg
Tälläinen neliovinen uusi pick-uppi maksaisi 13000-17400 euroa, riippuen onko bensa vai diesel.
Hmmm...?
Pitäs alkaa tuota omaa pönttöä pikkuhiljaa ruveta kunnostelemaan,jarrut tsekata,vesipumppu vaihtaa ym pikku säätöä ja sit leimalle:)
Mun piti tänään ajaa oma pönttö uusittuun autokatokseen. Laitoin intiasta ostetun sähkösen bensapumpun kiinni. Kuulostaa ihan ok, mutta ei ime yhtään. Saatana...
Mun piti tänään ajaa oma pönttö uusittuun autokatokseen. Laitoin intiasta ostetun sähkösen bensapumpun kiinni. Kuulostaa ihan ok, mutta ei ime yhtään. Saatana...
Onko pysty vai makuuasennossa pumppu.Mulla trukissa facetin pumppu ja piti laittaa pikkusen kallelleen niin alkas wörkkiä.
Onko pysty vai makuuasennossa pumppu.Mulla trukissa facetin pumppu ja piti laittaa pikkusen kallelleen niin alkas wörkkiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=129010
Mulla oli bemarista lainattu facet tällä tavalla pöntössä kiinni. Pelasi ihan ok, imi kuin venäläinen huo.. siis huoleton nainen.
Intialaisten myymä halpakopio on saman tyylinen, muttei ime yhtään mitään. Laitoin CRC.tä ja bensaa pumpulle, mutta ei auta. Laitan reklamaatiota, vaikka taitaa olla niinkuin tuuleen huutais.
http://c.a.d-cd.net/bdac1u-960.jpg
http://savepic.ru/3124241.jpg
Olen jonkun aikaa ihmetellyt, että mitä nämä renkaat ovat. Kuvista ja videoista päätellen yleisiä venäjällä.
Tänään selvisi, rengas on Belshina 12.4L-16, malli FBel-160M. Ryssäksi ФБел-160м. Kyljessä lukee myös millikoko, 327/80-16.
http://belshina.all.biz/en/agricultural-tire-124l-16-model-fbel-160-g135561
http://www.drive2.ru/cars/uaz/3151/3151/uaz16/journal/4899916394579240276/
https://www.google.fi/search?q=%D0%A4-%D0%91%D0%B5%D0%BB+-160+%D0%BC&safe=active&client=firefox-a&hs=Ww4&rls=org.mozilla:fi:official&channel=rcs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=M5xfUvKSGci54AS5l4DQBQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1360&bih=625#channel=rcs&q=%D0%A4%D0%91%D0%B5%D0%BB-160%D0%BC&rls=org.mozilla:fi%3Aofficial&safe=active&tbm=isch
http://b.a.d-cd.net/e01c3fu-960.jpg
http://d.a.d-cd.net/8545a9u-960.jpg
Vähän ehkä off topic mut ei muualta löytyny tietoa:)
Täältä varmaan löytyy tietoa paljon on ton pönton omamassa (noin)?
Kun tuo meidän palomuseo lopetetaan niin meidän pitäis hakea VPKn Uaz talteen et minkälaisen kärryn vaatii:cool:
Vähän ehkä off topic mut ei muualta löytyny tietoa:)
Täältä varmaan löytyy tietoa paljon on ton pönton omamassa (noin)?
Kun tuo meidän palomuseo lopetetaan niin meidän pitäis hakea VPKn Uaz talteen et minkälaisen kärryn vaatii:cool:
Tehtaan jäljiltä noin 1800-2000 kg, riippuen mallista. Sisältä tyhjät pakut kevyimpiä, bussit penkkeineen sen 2 tonnia.
Armeijan viestiautot kaikkine romuineen muistaakseni 1940 kg.
[IMG]
Tänään selvisi, rengas on Belshina 12.4L-16, malli FBel-160M. Ryssäksi ФБел-160м. Kyljessä lukee myös millikoko, 327/80-16.
Pirun hyvännäköset renkaat!:eek: Mistä noita saa ja mikä toi koko on tuumina? Onko muita kokoja?:D:D Miä tahon!:p:p
young n dum
17.10.2013, 18:04
Pirun hyvännäköset renkaat!:eek: Mistä noita saa ja mikä toi koko on tuumina? Onko muita kokoja?:D:D Miä tahon!:p:p
ota nyt se saatanan viisumi ni lähetää hakee kumiloita pien kaupunki pietarista ;)
ota nyt se saatanan viisumi ni lähetää hakee kumiloita pien kaupunki pietarista ;)
Heti ku tatsunis on leima.:p:p:p
Eli tuus vähä jelppaa ni päästää lähtee..;);)
[QUOTE=sisua45;1055468]http://c.a.d-cd.net/bdac1u-960.jpg
http://savepic.ru/3124241.jpg
Olen jonkun aikaa ihmetellyt, että mitä nämä renkaat ovat. Kuvista ja videoista päätellen yleisiä venäjällä.
Tänään selvisi, rengas on Belshina 12.4L-16, malli FBel-160M. Ryssäksi ФБел-160м. Kyljessä lukee myös millikoko, 327/80-16.
mä tahdon kans tollaset renkulit hojon alle :cool::cool: :eek:
Pirun hyvännäköset renkaat!:eek: Mistä noita saa ja mikä toi koko on tuumina?
Koko on tuumina 12.4-16. :D Korkeutta joku 36,5-37".
Traktorin renkaitahan nuo on, max vauhti tais olla 40.
young n dum
17.10.2013, 18:30
Koko on tuumina 12.4-16. :D Korkeutta joku 36,5-37".
Traktorin renkaitahan nuo on, max vauhti tais olla 40.
mut kyl noi delican alla kestää 90km/ h ... ;)
Koko on tuumina 12.4-16. :D Korkeutta joku 36,5-37".
Traktorin renkaitahan nuo on, max vauhti tais olla 40.
Ei tol miun paskakasal yhtää kovempaa uskalla ajaakaa..:D Ja korkeus ois melkee passeli.:rolleyes:
BJ-40/76
17.10.2013, 19:43
Koko on tuumina 12.4-16. :D Korkeutta joku 36,5-37".
Traktorin renkaitahan nuo on, max vauhti tais olla 40.
Specifications Tyres size: 12.4L-16 Model: FBel-160M Type: TT Tread pattern: off-road Ply rating: 8 Rim: - Recommended: W11 - Allowed: W10, W8 Overall diameter (mm): 930 Section width (mm): 327/297/317 Load-static radius (mm): 425 Load index: 111 Maximum load (kg): 1085 Maximum speed (km/h): 30 Speed index: А6 Inflation pressure (kPa): 220 Tyre tread depth (mm): 25 Application: T-class tractors and farming machines More detailed: http://belshina.all.biz/en/agricultural-tire-124l-16-model-fbel-160-g135561
Paljonko nuo gummit maksaa tuolla itä naapurissa?
Paljonko nuo gummit maksaa tuolla itä naapurissa?
http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/beltyre/model/22714/
http://shyp-shyna.com.ua/catalog/bus/model-belshina-fbel-160m/
http://autoshinka.uaprom.net/p275303-shina-124l-belshina.html
Noin 2000 ruplaa/kpl, eli 45-50 euroo kappale...!? :eek:
Noin 2000 ruplaa/kpl, eli 45-50 euroo kappale...!? :eek:
WTF!?!??! Ei niinku juuri mitään siis?:eek::eek::eek:
WTF!?!??! Ei niinku juuri mitään siis?:eek::eek::eek:
No niin munkin mielestä...
Kuka käy hakemassa kummeja, mä voin ottaa pari sarjaa. :D
http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/beltyre/model/22714/
http://shyp-shyna.com.ua/catalog/bus/model-belshina-fbel-160m/
http://autoshinka.uaprom.net/p275303-shina-124l-belshina.html
Noin 2000 ruplaa/kpl, eli 45-50 euroo kappale...!? :eek:
Ei paha ollenkaan raktorin gummiksi, montakos tilataan:rolleyes:;)
Tässä on pakko olla joku juju. Renkaat joko säteilee, tai niiden mukana tulee lauma vanhoja mummoja kylkiäisenä.
En oo kellään nähny tälläsiä suomessa, onko muut?
http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/beltyre/model/22714/
http://shyp-shyna.com.ua/catalog/bus/model-belshina-fbel-160m/
http://autoshinka.uaprom.net/p275303-shina-124l-belshina.html
Noin 2000 ruplaa/kpl, eli 45-50 euroo kappale...!? :eek:
Kolme kierrosta yhden pökkyrän hinnalla ja vielä jää rahaa votkaan:eek:
Nyt tiedän mihin käytän veronpalautukseni:D
Ei taida olla ruupeleita tuo valuutta
Ei paha ollenkaan raktorin gummiksi, montakos tilataan:rolleyes:;)
Mulle yks neljän setti uatzin viispulttisilla vanteilla ;)
Ei taida olla ruupeleita tuo valuutta
No niin, sieltä se unelma ammuttiin alas... :eek:
Kyseessä onkin Ukrainan hryvnia, ikinä en oo semmosesta edes kuullu. :confused:
2000 грн = 178 euroa.
Ei taida olla ruupeleita tuo valuutta
Joo... Tuolla jossain luki hinnan perässä suluissa UAH, eli googlettamalla löyty Ukrainan hryvnia(UAH)
Ja muuntamalla 2000 UAH = 178.77 €
Melkein kerkesin :D
Ei taida olla ruupeleita tuo valuutta
Eipä niin. Ukrainan hryvnioita, eli renkaat on 180€ kappale.
Olisiko joku oikeasti ostaas noit jos löytyis, mul o meininkinä tilat vähä renkuloit "samasta ilman suunnasta"
Olisiko joku oikeasti ostaas noit jos löytyis, mul o meininkinä tilat vähä renkuloit "samasta ilman suunnasta"
Suomesta löytyy ainakin paussulta vastaavia aika vastaavaan hintaan.
Joten en minä ainakaan viitsi, tuo väärin käsitetty hinta vain sai innostumaan liikaa.
Tuskailin aikani intiasta ostetun sähkö bensapumpun kanssa. Ei ime, ei puhalla, vaikka mitä tekis, perkele. Onneksi toveri ZAU:lta löytyi alkuperäinen mekaaninen pumppu. Nyt bensa liikkuu niinkuin pitää, harasoo! :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=140361
Mutta sitten, ettei menis liian hyvin, niin kone alkoi käymään raskaasti. Ja bensaa valui kaasarista pakosarjalle asti. Ei mikään tuumaus-tupakan paikka?
Pienen neuvostohenkisen korjauksen paikka. Neulaventtiilissä oleva pieni kumi oli päättänyt olla huonosti. Pientä räpläystä, niin taas pitää. Kone käy nätisti, kaasari saa bensaa, ja sirppi ja vasara se taivaalla loistaa . :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=140362
Sitten ajattelin vaihtaa öljyt, kun on talvikin tulossa, ja edellinen vaihto ei ole tiedossa. Koska merkki UAZ on suomessa vähän erikoinen, niin menin hakemaan suodattimen alan erikoisliikkeestä. Eli Tokmannista. :D Sieltä löytyi onneksi M-Filterin kataloogi (asiakasystävällisesti kiinni hyllyn tolpassa helvetin lyhyellä narulla...), josta oli helppo etsiä sopiva suodatin.
Ladan suodatin sopii, ja volvonkin, mutta valitsin vähän isomman. Eli ZMZ koneisen Volgan suodatin, koska UAZissa on saman valmistajan pannu. Kuvassa näkyy M-Filterin numero, sekä paikalla olleen Teho-Filterin nro, OK 12. Molemmat ovat juuri saman kokoisia.
Kuvassa näkyy lisäksi, kuinka edellisellä suodattimen vaihtajalla on homma mennyt oppikirjamaisesti vituiksi. Eli kaksi tiivistettä päällekkäin. :eek: Mutta lahjakkaasti hoidettu homma, ei nimittäin vuotanut tippaakaan...
taitaa olla öljynpaineet niin "rajut" että pysyy tuplatiiviste paikallansa :D
taitaa olla öljynpaineet niin "rajut" että pysyy tuplatiiviste paikallansa :D
Noh noh, kylmillä öljyillä 5 kiloo kierroksilla. :)
Kovin kuumaksi en ole moottoria ajanut, mutta 60 asteessa 2 bar tyhjäkäynnillä.
Pikkuvikoja ollut tämän pöntön omistajalla.http://uaz.toimii.fi/
Ghost rus
29.10.2013, 23:28
Ei paha ollenkaan raktorin gummiksi, montakos tilataan:rolleyes:;)
Olen pahoillani, jos olen oikein käännetty.
Täällä Venäjällä FBel160 maksaa noin 8000 ruplaa
Sillat vas idazhe portaali tuskin hengissä usein korjata
young n dum
25.11.2013, 22:39
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5981&pictureid=142606
vink vink ;) kun kumminki aattelet mitäköhä tolle tekis seuraavaks :p
ja sitte hirmu vauhilla lätäkköön :
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5981&pictureid=142557
okei okei .. ei pulla mut tarpeeks lähelle.
Kauheesti mitään ei ole tullut tehtyä. Autokatoksen tein uusiksi, kun oli mätä ja liian matala pöntölle. Väriksi tuli yllättäen vihreä, näkyy vähän kuvassa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=142607
Sitten kokeilin, että onko sosialistiset tuotteet yhteen sopivia. Eli kiinalaista neuvostoliittolaisen sisälle. Melkein sopii, sarvet vaan tarttis ottaa irti, ja kääntää etutelineelle. Etupyörät sopii just lokasuojien vanerilaatikoiden väliin.
Noita itse tehtyjä ramppeja pitkin pönttö vinssattiin peräkärryyn pääsiäisenä.
Tarttisko joskus kokeilla, kuinka pönttö sopii proto-sisun lavalle? Tästähän tulee mieleen neuvostoliiton hauskin seurapeli. Eli puinen mummo, jonka sisällä on mummo, jonka sisällä on mummo, jonka sisällä on mummo, jonka sisällä on mummo...
Sitten kokeilin, että onko sosialistiset tuotteet yhteen sopivia. Eli kiinalaista neuvostoliittolaisen sisälle. Melkein sopii, sarvet vaan tarttis ottaa irti, ja kääntää etutelineelle. Etupyörät sopii just lokasuojien vanerilaatikoiden väliin.
Tarttisko joskus kokeilla, kuinka pönttö sopii proto-sisun lavalle? Tästähän tulee mieleen neuvostoliiton hauskin seurapeli. Eli puinen mummo, jonka sisällä on mummo, jonka sisällä on mummo, jonka sisällä on mummo, jonka sisällä on mummo...
Proto kraz;in lavalle :)
Proto kraz;in lavalle :)
KRAZ taas puolestaan MZKT:n lavalle. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=149848
Tarttisko vähän korottaa pönttöä?
https://f-a.d-cd.net/29f8e28s-960.jpg
Tähän tyyliin?
JanneBlomgren
27.02.2014, 11:18
Korotus on niiiin yliarvostettu. Teet vain läskeille tilaa:)
Pyöränkotelot suuriksi vaan, etupenkillä ja varsinkin kuskilla on sen jälkeen vähän ahdasta mutta se on sivuseikka. :)
Vanhasta farmisäiliöstä saa näppärästi sisälokarit:) Maantievälityksetkin muuttuu mukaviksi kun renkaat kasvaa "hieman" :p
-Jarkko-
27.02.2014, 21:30
Ideat vähissä?:)
http://www.motorward.com/wp-content/images/2013/10/UAZ-452K-600x450.jpg
young n dum
27.02.2014, 21:50
2 kääntyvää akselia pullan alle vaan ja vähä isompaa pyörää? :D
66 Gaz-ellista etuset ja kraZin pallo renkaat alle? :D
Piti teidän viesteihin vastata jotain nasevaa ja näppärää, mutta tietokone oli kaputt viikon verran. Pojan x-boxilla yritin jonkinlaista yhteyttä pitää, mutta myynti-ilmoituksen päivitystä kummempaa sillä ei tee...
Yläkuvan rengas on 14.00R20, ja vanne 8x19"... ei tartte rengaskonetta :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=150950
Syynä pukeilla oloon on toimimattomat jarrut. Jarrunesteet häviää, ja haraimia ei ole minkäänlaisia. Käsijarru pitää jonkun verran, se on mekaaninen, ja taka kardaaniin vaikuttava.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=150951
Kolmesta nurkasta löytyi tälläistä näkyä. :cool: Sylinterit vuotaa rummun sisään. Pyöräsylintereissä on muuten tuplat O-renkaat tiivisteenä, ei huulikumeja.
Mutta kun hätä on suuri, niin aate velikin on lähellä. Toveri ZAU toimitti uudet sylinterit joka nurkkaan. Täydellä pinnalla olevia liinoja en uusinut, pesin vaan ne huolellisesti. Lisäksi tarvitaan 12 kpl 12 mm kupariprikoja.
Tänään ilmattiin pojan kanssa jarruja. Ensin vipusin lankun pätkällä polkimen pohjaan, ja puhalsin paineilmalla säiliöön. Näin sain ilmattua pääsylinterin, ja nesteen taakse saakka. Remontin yhteydessä kun olin puhaltanut ilmalla kaikki putket puhtaaksi.
Sitten vaan vähän aikaa perinteistä ilmaamista, ja jo vain alkoi poljin pysymään lattiasta poissa. Poljintuntuma on korkeata neuvostoliittolaista tasoa. Seuraavaksi pyörät kiinni, koeajoa ja jarruttelua. Sekä jarrujen säätöä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=151592
Kokeilin alle tekemääni varapyörää. GAZin 4.5x16 vanne, 7.50R16 rengas + hiluxin sisärengas. Hyvin sopii alle, korkeutta noin 32".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=150952
Kabiin puolelle tuli uuden mallinen ratti. Paksumpi kehä, eikä niin liukas. Vähän niinkuin ohjaustehostin?
j00abiiaDgc
Jarrut eivät ole ihan vielä näin tehokkaat, mutta paranemaan päin... :)
http://www.retroauto.fi/UAZ/ostoreissu/ Toverin sivut pulla Uazista:)
http://www.ukraineindustrial.info/wp-content/uploads/2014/07/56311_0-800x532.jpg
No nyt mä olen nähnyt sitten kaikki, panssaroitu pönttö-uaz... :D
http://englishrussia.com/2014/07/19/armored-uaz-vehicle-for-frontier-guards/
Miulla on samalla periaatteella tehty grilliin ritilät, kuin Ukrainan pojil ikkunoien panssarit...
Toimii. Varmaan kummassakin.
Miulla on samalla periaatteella tehty grilliin ritilät, kuin Ukrainan pojil ikkunoien panssarit...
Toimii. Varmaan kummassakin.
Omakohtaista kokemusta on myös harjateräksen käytössä ritilänä. Grillissä, padan alla, ja kiukaassa. Panssaroinnissa onneksi ei... :eek:
Ei aina ole helppoa olla pulla uazin omistaja:) http://uaz.toimii.fi/?pk=true
Alkukesästä toveri ZAU tiedusteli UAZin tilannetta. Totesin itsekin sen olevan hieman liikaa heitteillä. Siispä raskain sydämin auto siirtyi eteenpäin.
Jos joku auto, ajoneuvo tahi joku muu isompi laite ei etene eteenpäin, niin myyn sen pois. Parempi niin, kuin se 5 cm paksu koivu kasvamassa puskurin välistä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=237069
Kuvassa UAZ lähtee eteenpäin. Tunnelmani olivat liki tätä:
https://www.youtube.com/watch?v=1ZyDTIt3xE4
(Kovat kommarit katsovat koko toista tuntia pitkän pätkän. Amatööri- ja huumori kommunistit katsovat 46 min kohdasta eteenpäin. Kierot kapitalistit eivät avaa videota ollenkaan.)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=237070
Loppukevennys.
Heitin alla olleen Insan kokeeksi painotuskoneeseen, ja alle puolen kilon siitä olisi selvinnyt. Keskiön siirron jälkeen vanne vippasi vähemmän kuin tehtaan jäljiltä, ja pulttijako muutos ei vaikuta keskitykseen. Rengas myös täysin ehkä kaikin puolin.
https://youtu.be/Lrv-Morm-c0
Mulla oli tämmöset tunnelmat kun pihaan saapui.🤭😀😂
https://youtu.be/Lrv-Morm-c0
Mulla oli tämmöset tunnelmat kun pihaan saapui.🤭😀😂
Nyt on kova.:D