View Full Version : HJ60:n starttausvika?!?
Rossatron
29.05.2005, 16:22
Arvoisat kanssa ihmiset...Mikä on vikana kun startatessa ensimmäisellä kerralla ei käynnisty,vaan pyörittää vaan starttia..mutta toisella yrittämällä käynnistyy välittömästi!?...Ja on aivan sama seisooko auto päiviä tai vaikka ajosta sammuttaa ja kokeilee heti uudestaan,niin aina sama juttu!!..
Sinne vaan........oho!!.
Ahosensetä
29.05.2005, 16:47
EDIC?
T, Antti
Rossatron
29.05.2005, 17:47
Paha mennä sanomaan!...Aina toiminut hyvin,mut nyt kun hitsauksen ajaksi otin akun kaapelit irti ja kytkin takaisin,niin tämä kyseinen vika oli ilmaantunut?!?..
Sinne vaan........oho!!.
Ahosensetä
29.05.2005, 18:47
Miten hitsausvirta kulki (missä maajohto ja missä hitsasit)?
Onko lataus kunnossa?
T, Antti
Rossatron
29.05.2005, 18:53
Hitsasin ulkona pihalla jalkatilan pohjapeltejä ja listakohtia...maajohto oli sisäpuolella penkin pultissa kiinni!...
Sinne vaan........oho!!.
mulla sama vika ja oon joutunu vaihtamaan kerran jo hammas pyörän tuon takia tuntuu ihan siltä kuin solenoidi ei toimis kunnolla mutta en huomannu ainakaan mitään vikaa ku purin
Note! This message was posted anonymously!
Ahosensetä
30.05.2005, 18:07
Mitäs se tekee ekalla starttauksella: ei mitään, naksahtaa, pyörii, muttei pyöritä vai pyörittää hyvin?
T, Antti
Kuulostaa samantapaiselta ongelmalta mikä mulla on Runnerissa. Olenkin jo joskus aikaisemminkin arvuutellut sitä täällä mutta ei oo kukaan osannu antaa vastausta.
Eli kun kääntää avaimesta niin pyörittää, mutta ei käynnisty. Joskus saattaa käynnistyä kun monesti vaan yrittää. Jos jättää virran päälle ja käyttää solenoidin piuhan irti niin varmasti starttaa. Kun piuhan irroittaa niin kuuluu sellainen "imaisu". Hankalaa tuon vian etsiminen kun se esiintyy ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Niin ja kosketus häiriö se ei varmaankaan ole koska kävin jo liitokset läpi ja kaikki on ok ja laitoin vielä CRCtä liitoksiin.
Mitenkä on voisiko olla vika mekaanisella puolella, mulla hj teki samaa pyöri mutta ei lyöny tarpeeksi pitkälle jotta olis startannu, välillä starttas mutta pitkän napsuttelun jälkeen, vaihdoin startin ja homma pelaa, ´pois otetun startin hammaspyörä ei tullu tarpeeksi ulos jotta olis yltäny vauhtipyörälle, en ole vielä purkanu mistä johtuu kun toi projekti on kesken, mutta ilmoittelen sitteen.
pakko mahtua ku on vihitty
Tässä mun esittämässä tapauksessa en oikein usko, että vika olisi startissa, koska se lähtee takuulla avaimeen hipaisemalla tuolla sammutussolenoidin irrota/kiinnitä toimenpiteellä. Tosin startissakin on jotain väljää koska ei pysty pyörittämään pitkään vaan ainoastaan "rykäsee". Niin enpä sitten tiedä lähtiskö käyntiin jos sitä pitempään kerralla pystyis sahaamaa.