View Full Version : eka kerta...beadlockit ja tasapainoitus?
lacrits68
18.04.2013, 18:11
Moi!
Miten nuo beadlockit asennetaan ja tarviiko esim "liimata"...onko hommassa jotain mitä pitää huomioida?
miten nuo tasapainoitetaan? softair kuulia 300g per rengas vai miten?
//Janne
jos vanne on hitsattu sopivasti niin ei tarvi liimata. rengasta kannattaa yrittää keskittää ku rupee kiristeleen pultteja.
ja noi kuulat/hiekat ei tasapainota mitää jos se rengas tai vanne vipattaa.
itte oon todennu sen 33x13,5 tsl, 35x12,5 creepyjen ja 35x12,5 nokialaisten kans! nokialaiset lakkas vipattamasta ku vaihto tml vanteet alle :D
niin ja ne ei ollu beadlockeilla!
http://www.youtube.com/watch?v=gdAnU0WIT8c
hj 60/61
22.04.2013, 19:30
http://www.youtube.com/watch?v=KIYrGJmHM78
Aika uljaan vanteet....
Tuossa on taulukko tasapainotus kuulien määrille rengaskoon mukaan!
http://www.innovativebalancing.com/BigTirechart.htm
Ja tuossa muunnin unssi grammoiksi
http://www.metric-conversions.org/weight/ounces-to-kilograms.htm
Lord of flies
22.04.2013, 21:24
http://www.youtube.com/watch?v=KIYrGJmHM78
Aika uljaan vanteet....
Saakos tommoset ruuvvata alle laillisesti Suomessa?
Jostain oon saanut käsityksen että itsetehdyt beadlockit ei olis hyväksyttyjä tieliikenteeseen.
VOLIATTI
26.04.2013, 07:08
onse vaan niin että sakot niistä saa, 150e ainakin vantaalla.
eikä riitä selitykseks että kaikki peltivanteet on hitsattuja:D
Onko kukaa kokeillu tasapainottaa jäähdytin nesteellä renkaita? Greepyt rauhottu aikoinaa kuulilla ja noi nykyset 36" tsllät woblaa ihan holtittomasti, 2 eri vanteil ollu, beadlokeilla ja ilman eikä eroa. Autosta ei johdu ku esim. 39,5" boggerit menee ihan nätisti.
Kokeilus nyt toi glykoli mut onks kellää kokemuksia?
Noitten taulukoiden mukaa tein greepyt ja käytin teräs hauleja ja toimi hyvin.
Kaveri laitto glykolit extreme evoihin ei toiminu, kun oli tubeles kalvossa reikä/reikiä ni meni kalvon väliin.arvata saatta voblasko😄
Onko kukaa kokeillu tasapainottaa jäähdytin nesteellä renkaita? Greepyt rauhottu aikoinaa kuulilla ja noi nykyset 36" tsllät woblaa ihan holtittomasti, 2 eri vanteil ollu, beadlokeilla ja ilman eikä eroa. Autosta ei johdu ku esim. 39,5" boggerit menee ihan nätisti.
Kokeilus nyt toi glykoli mut onks kellää kokemuksia?
Muutamassa autossa, on vähän määrästä kiinni miten käyttäytyy. Liian vähän ei vaikuta mitenkään, ehkä tuohon voisi kokeilla samaa painotaulukkoa kun noihin ryyneihin? Jos sitä on paljon, niin voi alkaa pomppimaan nopeuden kasvaessa, kun venyttää kehää.
Glykolin sijasta on viime aikoina käytetty tuota puhkeamisenesto ainetta.
Muutamassa autossa, on vähän määrästä kiinni miten käyttäytyy. Liian vähän ei vaikuta mitenkään, ehkä tuohon voisi kokeilla samaa painotaulukkoa kun noihin ryyneihin? Jos sitä on paljon, niin voi alkaa pomppimaan nopeuden kasvaessa, kun venyttää kehää.
Glykolin sijasta on viime aikoina käytetty tuota puhkeamisenesto ainetta.
Mites muuttuuko tossa puhkeamisenesto aineessa viskositeetti 20-30 pakkasella
Noit renkaita ei ole paikattu vielä kertaakaan et luulis kalvon olevan ehjä. Kuulin vaa kerran et raskaankaluston renkaita olis aikoinaa suolavedellä tasapainotettu.
No testataan ja raportoidaa viikon päästä. Laitoin alkuu nyt 2dl per/rengas eli vähä alikanttii mut lisääminen on helppoa venttiilin kautta lääkeruiskulla, poistaminen onki vähä hankalampaa :)
Pirullinen rengas toi tsl kadulla, viikon ku auto parkis nii renkaat on kulmikkaat vaikka 1,5bar painetta, pompottaa pirusti ennen ku pyöristyy.
Ei noilla kadulla tule ajettuu muuten ku safareille mentäessä mut on vaa ilkee ajaa ku koko ajan maximi woblauksen rajalla menee ja sitte ku joku pusla väljä nii ei yksinkertasesti voi ajaa yli 60km/h.
Mites muuttuuko tossa puhkeamisenesto aineessa viskositeetti 20-30 pakkasella
Ja mistä saa? Paljo maksaa?
Mites muuttuuko tossa puhkeamisenesto aineessa viskositeetti 20-30 pakkasella
Viskositeetti on huoneenlämmössä kaurapuuron tasolla ja ihmettelisin, jos -30 asteessa ei olisi jäykempää. On se kuitenkin glykolipohjaista ainetta, joten ei kai se ihan jäähän vedä.
Noit renkaita ei ole paikattu vielä kertaakaan et luulis kalvon olevan ehjä. Kuulin vaa kerran et raskaankaluston renkaita olis aikoinaa suolavedellä tasapainotettu.
No testataan ja raportoidaa viikon päästä. Laitoin alkuu nyt 2dl per/rengas eli vähä alikanttii mut lisääminen on helppoa venttiilin kautta lääkeruiskulla, poistaminen onki vähä hankalampaa :)
Pirullinen rengas toi tsl kadulla, viikon ku auto parkis nii renkaat on kulmikkaat vaikka 1,5bar painetta, pompottaa pirusti ennen ku pyöristyy.
Ei noilla kadulla tule ajettuu muuten ku safareille mentäessä mut on vaa ilkee ajaa ku koko ajan maximi woblauksen rajalla menee ja sitte ku joku pusla väljä nii ei yksinkertasesti voi ajaa yli 60km/h.
Ei ne kaverin renkaatkaan ollu paikattu ja piti ilmat sisällä, jotenki se neste tiensä löyti sinne kalvojen väliin
Ja mistä saa? Paljo maksaa?
Erolan Kumissa ainaki on.
Erolan Kumissa ainaki on.
Ok. Thänks, pitääki käydä jutulla.
toimii toi jäähdytin neste. ei ongelmia 2 päivän ajon jälkee.
50-60km/h nopeudessa jossa ennen otti aina maximi woblaukset nii nyt havaittavissa ihan pientä ravistusta, 2dl nestettä et vois vielä laittaa vähä lisää ku tuolle renkaalle 280g olis suositus.
VOLIATTI
10.11.2013, 22:28
kuulemma 16 millinen reikä umpeutuu maansiirtokoneen pyörissä tuolla paikka ainella, en tiiä pitääkö paikkaansa näin olen kuullut
kuulemma 16 millinen reikä umpeutuu maansiirtokoneen pyörissä tuolla paikka ainella, en tiiä pitääkö paikkaansa näin olen kuullut
Niin kuulemma, mutta rengaspainetta pitää kai olla riittävästi että aine toimii?
Ja mistä saa? Paljo maksaa?Maahantuoja löytyy tuosta, ja vianorien kautta saa ainakin jolleivat suoraan myy kuluttajille: http://www.tampereenoljytukku.com/cat/product_catalog.php?c=5
Vuosi takaperin kävin tuolla aineesta kyselemässä ja silloin eivät suostuneet myymään maasturiin, ainoastaan max. 40km/h laitteisiin:( Perustelut oli mielestäni melko ontuvia ja lähinnä vaikutti siltä etteivät halunneet vastata mahdollisiin "takuu asioihin" jos homma ei toimisikaan kuten strömsöössä.
Täytyy seuraaviin renkaisiin kuitenkin kokeilla ja hakea aineet "maansiirtokoneeseen" ;) Muuten tuolta kyllä myydään tavaraa yksityiselle, kunhan maksaa käteisellä ja mielellään tasarahalla. Ei siis ole korttipäätettä ja vaihtokassakin on marginaalinen.
IironSika
13.11.2013, 12:26
Ja mistä saa? Paljo maksaa?
Käypäs kysäsemässä siitä yhdestä konehuollosta tallin lähistöltä. ;)
Vuosi takaperin kävin tuolla aineesta kyselemässä ja silloin eivät suostuneet myymään maasturiin, ainoastaan max. 40km/h laitteisiin:( Perustelut oli mielestäni melko ontuvia ja lähinnä vaikutti siltä etteivät halunneet vastata mahdollisiin "takuu asioihin" jos homma ei toimisikaan kuten strömsöössä.
Täytyy seuraaviin renkaisiin kuitenkin kokeilla ja hakea aineet "maansiirtokoneeseen" ;) Muuten tuolta kyllä myydään tavaraa yksityiselle, kunhan maksaa käteisellä ja mielellään tasarahalla. Ei siis ole korttipäätettä ja vaihtokassakin on marginaalinen.Viimeksi kun tilasin tynnyrin tota perinteistä paksua tavaraa niin heppu mainosti "uutta ohkasempaa" ainetta mikä toimii myös kuorma-autoissa, olisko ollu max 100km/h
Edit: Luonnollisesti se ohuempi aine ei sitten tuki niin isoa reikää kuin tuo kaurapuuro mutta muuten toimintaperiaate sama
Vuosi takaperin kävin tuolla aineesta kyselemässä ja silloin eivät suostuneet myymään maasturiin, ainoastaan max. 40km/h laitteisiin
Täytyy seuraaviin renkaisiin kuitenkin kokeilla ja hakea aineet "maansiirtokoneeseen" ;) Muuten tuolta kyllä myydään tavaraa yksityiselle, kunhan maksaa käteisellä ja mielellään tasarahalla. Ei siis ole korttipäätettä ja vaihtokassakin on marginaalinen.
Jopa on taas urpoiltu. Mulla on tota tavaraa hyllyssä, jos ei meinaa löytyä.
Eli mitkä on kokemukset nestemäistä vai kuulia ja jos kuulia onko väliä määrällä, koolla jos vain paino on taulukon mukaan.
onkos kukaan kokeillut laittaa puolet kuulia ja puolet glygoolia? ei pitäisi mennä rengas ainakaan kulmikkaaksi? itsellä vastaava ongelma creepyillä että kun seisoo yön niin vatkaa ja pomppii niin julmetusti, mutta kun on ajellut hetken niin kyllä tasottuu mutta vatkaa silti. jos nyt oikein ymmärsin niin eikös tuo glygooli imeydy joltain määrin renkaaseen jolloin se ei pääse jäätymään? joku puhukin tuossa jo siitä että imeytyy kalvon väliin niin sitten vasta ravistaa mutta jos sitä glygoolia laittaa kuulien kanssa niin silloinhan sitä glygoolia ei tule täyttä määrää vaan kuulat toimivat tasapainotuksena? korjatkoon joku jos olen väärässä.
Jos kuulia laittaa, ni miks sitä glykoliakin pitäs laittaa. Ja se, että ravistaa yön jälkeen ni johtuu luultavasti siitä, että yön aikana rengas jossa ei ole kovat paineet ni jää lyttyyn ja kun ajaa hwtken ni tasoittuu
mutta itse huomasin plussa keleillä sen että rengas ei jää lyttyyn, mutta nyt taas pakkasilla olen huomannut että jää lyttyy, eli jos oikein tulkitsin niin glygoolia kun laittaa niin ei pitäisi jäätyä? noh tämä selvenee viikonlopun aikana kun laitetaan kuulia ja glygoolia.
Kumi on paljo jäykempää kylmällä ilmalla, josta todennäköisesti aiheutuu toi ongelma. Paljo sulla on paineet kadulla?
ei se glykoli estä rengasta kohmettumasta kylmillä/pakkasilla, eli ei hyötyä tuohon alkukankeuteen, siihen ei taida auttaa, kun paineiden nosto