PDA

View Full Version : Turvaistuin, :)menosuuntaan ja lantiovyöllä kiinni

Arska-tehtaalta
14.04.2013, 21:19
Otsikko kertookin problematiikan.

En kaipaa moralisointia aiheeseen liittyen, ainoastaan kiinnostaa mikä istuin toimii em. tapauksessa. Kuuklettelin aiheesta enkä löytäny mitään järkevää, liekö sellaista edes :confused:

Rölli
14.04.2013, 21:29
Ei ole. Tai ainakaan reilut 4 vuotta sitten ei ollut kun itse hain sellaista.
Mä käytin silloin ihan normaalia istuinta minkä sai ohjeen mukaan punoa kiinni 3-pistevyöllä sieltä istuimen takaa ja lapsi sitten istuimen vöillä siinä. Ja tämä siis ohjeen mukainen käyttötapa.
Mun järkeni mukaan ainut ero 2 ja 3 piste vyöllä tuli siitä et periaatteessa kylkikolarissa istuin voi pyörähtää helpommin kun ylempää puuttuu se yksi remmi. Istuinosa oli niin syvä/pitkä et tuskin ois kipannu eteenpäin nokkakolarissa. Alavyö meni 3-pisteessäkin samoin kun normi lantiovyö eli ihan alareunasta.

Ei varmaan ollut mikään kaikkein turvallisin mut muutakaan ei ollut tarjolla ja ajot aika satunnaisia. Kerran kahdessa viikossa 10km...
Tais olla joku britaxin istuin.

L-200
15.04.2013, 06:11
Olikohan Recaron penkki sellainen missä toikin oli otettu huomioon, eli kiinnitysmahdollisuus lantiovyöllä.

vartiainen
15.04.2013, 06:57
Mulla on ollut kahdella lapsella Britax Two-way-elite ja hyvin on hiasen keskivyöllä saatu kiinni.