View Full Version : Jeep 4.0 l6 -93 sähköt
Sitte ´vaihtoehtoja jeepin koneen sähköistämiseen, riisuako vanhaa johtosarjaa ja laittaa sillä toimimaan, alkuperänen moottorin ohjaus purkki ym. vaiko tehdä megaruutta tms, tuohan on siis suzukissa, eli projekti överi.
Erittäin kiinnostunut olen jos löytyy autosähkö insinööri joka tekee kyseisen sarjan valmiiksi, pääsenpähän helpommalla.
Kyseessä olisi mahdollisimman yksinkertainen malli jossa on vain kaikki ne piuhat ja anturit jotta kone käy ja toimii ja oma aisin laatikko pelailee.
Muita hyviä ajatuksia, välillä jo sovittelen vanhaa sarjaa sinne ja välillä heitän sitä romukoppaan että mitä tässä tekisi x)
Tarkennetaan viellä sen verran että jos megasquirt ym ohjaus touhuihin erikoistuneita henkilöitä löytyy niin huutaa hep!
Mikset laita Jeepin tekniikkaa + älybokseja, ja johtosarjasta ja sulakerasiasta sitä mitä tarvitaan koneen käyntiin? Tuon ikäiseen löytyy johtokaaviot suoraan netistä PDF:nä mistä on helppo tutkia mitä tarvitaan ja mitä ei. Ei tartte ihmetellä mitään uusien johtosarjojen tekemistä, älyboksien ohjelmointia yms...
Jeepin oma boksi on aikalailla luotettava ja ihan toimiva sellaisenaan, varaosabokseja löytyy eBaystä puoli- ilmaiseksi, ja tunnistimet yms. on HO- koneisiin halpoja jos sattuvat hajoamaan. En oikein näe megasquirtin käytöstä mitään hyötyä kun ei se kuitenkaan vakiomoottorin teho- ja vääntökäyriin vaikuta käytännössä mitään.
Googleta: Jeep 5 wires to fire
Jos et meinaa tehdä Jeepin koneelle mitään suurempaa muutosta ja käytät sen omaa vaihdelaatikkoa, jossa on CPS, niin eikö se ole järkevintä käyttää sen omaa boxia.
Kyllä ton koneen ohjauksen tekisi megaruutallakin. Kampiakselin asennon tunnistaminen on haasteellinen. Megaruutta ei taida edelleenkään tukea Jeepin 18-2-2-2 tai 42-2-2 vauhtipyörän hammastusta. Näin oli ainakin pari vuotta sitten. Pitäisi tehdä dampperin yhteyteen triggeripyörä. Vai saisiko sen tiedon jakajalta.
Juu ei ole tarkoitus konetta viritellä mitenkään.
Eli olisi siis varmaan viisainta tehdä johtosarja uusiksi jeepin omilla purkeilla ja bokseilla, koska alkuperäinen riisuttu malli ei oikein houkuta luotettavuudellaan.
Etsivä löytää eikä kysyvä tieltä eksy, jotain kaavioita löysinkin, mutta jos jollain linkkiä prempiin eri versioihin aina parempi.
Löysi tuon kattavan kaavion ja sitä ihmetellessäni vahvistui ajatukseni, "kunpa joku tämän osan projektia tekisi puolestani" x)
Kiitos jo paljon vastanneille.
hmmm, en tiedä olenko tuon koneen ohjauksen kanssa ihan metässä mutta... kun tuota karttaa olen aikani selaillut, vaatimattomat 171 sivua se sylki pihalle, niin tarvitaan vain tuo yksi boksi (PCM)
sivua 164 katsomalla pitäisi selvitä mitä PCM purkille menevälle kammalle tarvii saada käyttöön, näin ollen pitäisi anturit ja sensorit saada kytkettyä, huh jotta kun tästä selviän alan pitsiä kutomaan. https://docs.google.com/folder/d/0B370WzecKk5SYzUxM2RjNTMtYTNmZi00OGIzLTgxMzktMWFlY jkzOTBmYmNl/edit?hl=en&pli=1&docId=0B370WzecKk5SMWI1MzZjNjktNDlkZi00YWVhLWI2ZmU tOWE5YmU5ZGJiZWE1
http://img301.imageshack.us/img301/2061/pagesfrom94yjxjfsmge2.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/6719/pagesfrom94yjxjfsm2dz2.jpg
Tuolta noi löytyi: http://www.jeepforum.com/forum/f12/2-5l-4-0l-swap-wiring-101-a-590994/