Killer-Wo
07.04.2013, 19:47
Aloittelin kunnostaan vanhaa RKP:n 2600 puutavarakuormainta. Välystä kertynyt sinne tänne ja vuotavia sylintereitä riittää. Ennestään korjattu koura sekä toisenpuolen tukijalan sylinteri. Nyt laitoin nostosylinterin. Kuormain on varustettu kahdella jatkolla. Hitaalla tyvijatkolla ja nopeammalla pikku jatkolla. Pikku jatkon purin tänään ja huollon puute tuli heti esille. Jatkopuomin kulutuspalat oli kuluneet pois aiheuttaen puomin kulumisen lähes puhki päästä. Lisäksi kun kulutus palat oli kuluneet pois pääsee jatko menemään niin liinkkuun että jatkon sylinteri oli mennyt mutkalle. Nyt pitää keksiä mistä uusi jatkopuomi. Taitaa ainoa vaihtoehtoettä korjata vanha uusimalla rautaa. Vai onko jossain joku seppä joka tekee tuollaisen kuuskulmaisen aisan??
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=35642&stc=1&d=1365356544
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=35644&stc=1&d=1365356913
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=35645&stc=1&d=1365356913
Sitten purin kääntösylinterin irti. Kun sain sylinterin irti tuli kääntä kotelosta öljyä kolme neljä litraa. Onko tuollaiset hammastankokäännöt yleensä öljykylpy voideltuja?? Jos on niin miten sinne laitetaan öljy. Ei ole missään täyttökorkkia. Kolme rasvanippaa kylläkin on mutta ne menee mielestäni hammastangon välyksensäätömutterille sekä käännön ylä ja alalaakerille. Rasvanippaa ei mene itse hammastankoon. Hammastankohan täysin suljetussa kotelossa eikä sinne saa rasvaa ilman että purkaa toisen sylinterin irti. Osaako joku sanoa miten kuuluisi olla hoidettu tuo voitelu puoli??
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=35643&stc=1&d=1365356848
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=35642&stc=1&d=1365356544
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=35644&stc=1&d=1365356913
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=35645&stc=1&d=1365356913
Sitten purin kääntösylinterin irti. Kun sain sylinterin irti tuli kääntä kotelosta öljyä kolme neljä litraa. Onko tuollaiset hammastankokäännöt yleensä öljykylpy voideltuja?? Jos on niin miten sinne laitetaan öljy. Ei ole missään täyttökorkkia. Kolme rasvanippaa kylläkin on mutta ne menee mielestäni hammastangon välyksensäätömutterille sekä käännön ylä ja alalaakerille. Rasvanippaa ei mene itse hammastankoon. Hammastankohan täysin suljetussa kotelossa eikä sinne saa rasvaa ilman että purkaa toisen sylinterin irti. Osaako joku sanoa miten kuuluisi olla hoidettu tuo voitelu puoli??
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=35643&stc=1&d=1365356848