View Full Version : Pähäma helatorstain venäjän safari 8 - 12.5.2013
Laitetaanpa topikkia pystyyn että näkee ketä olisi lähdössä reissuun. Eli perinteinen helatorstain venäjän safari alkaa olla jo tosi lähellä 8 -12.5.2013. Tarkoituksena kokoontua keskiviikon aikana Antrean Jaakonsaaren leiriin ja siitä sitten katsoa jatkoa. Samaan aikaan taitaa olla myös In-Teamilla safari?
Eli äkkiä viisumi hakuun ja green cardit autoihin. Moottorisahat ja välineet vireeseen. Minimi 2 x 20l jerrukannu polttoainetta joka autoon ettei tarvitse tehdä välitankkauksia ja jos janoisempia kulkineuvoja niin lisää sen mukaan. Huoltakaa sitten jo kotona ne vinssit ja varaosia mukaan tarpeeksi, Snorkkelit kuntoon jne. jne.
Jottei totuus unohtuisi niin perinteisesti linkit edellisten vuosien reissuihin jos on motivaatio pulaa:
Helatorstai 2004 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2875)
Helatorstai 2005 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2876)
Vappu 2006 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2877)
Helatorstai 2007 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2873)
Helatorstai 2008 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2872)
Helatorstai 2009 (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1788)
Helatorstai 2010 (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70527&highlight=helatorstai)
Heinolan poikien matkassa 2011 (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85335&highlight=helatorstai)
Helatorstai 2012 (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95228&highlight=helatorstai)
Kerätäänpä tähän lähtijoitä sitten:
Räkytäky BJ / Mikjus + VAPAA *leima puuttuu yms.
Portto-Hilux / Joppa + Jari? *leimaton
Porttaali-HJ / Kekkula + Mikko *vinssi puuttuu
RumaHJ / Ugly HJ + ? *leimaton tämäkin
Porttopate / Tapsa4x4 ♥ Sanna
X-haisuli / Kake + Tero + Toni
Possujuna / Sami K + vk4vd
GR / Impi80 + Ketola
BJ-40 / Väihkönen + Jussi
Poraruuvi / Rango + Joonas
Roki / Loiri + Appari?
HJ / Samppa + Petri
BJ-40 / Kaisa + Erno
HDJ80 / Simppa + ?
toyota4x4
07.04.2013, 13:23
hiluksin leimaus valmistelut aloitettu vasarakadun tallilla. tulossa ollaan..jossei prohuollon jari tuu appariksi niin kyytiinkin mahtuu.
Toi helatorstai 2007 on kyllä paras reissu koskaan, ainakin näin netti safaroitsijan näkö vinkkelistä. Kalusto mukavan värikästä ja aika MÄRKÄÄ maastoo.
On tullu noi kuvat ja videot ehkä parikymmentä kertaa katottua.
määki tuu, pitää vaan leimata hj ensin.
tapsa4x4
07.04.2013, 16:23
Auto leimattu. Ja melkein kaikki kunnossa.viisumitkin työ alla.
Suurin homma on saada 10000hydraulli vinssi kasaan ja paikoilleen.
offroadjouni
07.04.2013, 20:54
Samaan aikaan on Paratiisi Offi, joten minä joudun skippaamaan tämän. :(
joo Inteamin reissu on kans silloin ja tarkoitus oli että perjantai iltana hyvis ajoin samaan leiriin ja saunat pystyy ja saunotaa ja parannetaan maailmaa :D
mikäli kake haluaa lähtee haisulilla inteamin reissuun tonin kans ni mä olen alustavasti jo puhunu räkytäkystä itelle vinssi apinan paikkaa.. oman kerhon reissuun lähen joka tapauksessa :D
Multa taitaa jäädä reissu väliin ku huomasin et viisumi menee vanhaksi 6.5.13 ja yhtäaikaa ei pysty olemaan kahta viisumia... Ei taida kahdessa päivässä saada viisumia vaikka mitä tekis.
noo, autokin on vielä sen verta vaiheessa et tosi kiire olis tullukkin laitella kasaan et ois päässy lähtemään, leimakin kylmenee tässä kuussa.
Josko sitä kesällä tai syksyllä sitten lähtis taas...
toyota4x4
08.04.2013, 16:34
Multa taitaa jäädä reissu väliin ku huomasin et viisumi menee vanhaksi 6.5.13 ja yhtäaikaa ei pysty olemaan kahta viisumia... Ei taida kahdessa päivässä saada viisumia vaikka mitä tekis.
noo, autokin on vielä sen verta vaiheessa et tosi kiire olis tullukkin laitella kasaan et ois päässy lähtemään, leimakin kylmenee tässä kuussa.
Josko sitä kesällä tai syksyllä sitten lähtis taas...
otappa yhteyttä eastariin multa tulee sieltä se vanha mitätöidään.
mukana ollaan mikäli saahaan possu kuntoon
tapsa4x4
08.04.2013, 20:18
Niin ja appariksi lähtee Sanna.
Mitä vara osia volvo akseleihin lähtee kellekkin mukaan??
ettei olis kaikilla samoja.
Mulle lähtee ainakin=Taka Boksi 6-pultti versiona rattaineen,patrollin jarrupalat,jarru letkuja,mulle ainakin sopiva ohjauksen vetotanko,Ehkä murros+suojakumi.boksin laipan pultit.
mukaan lähtee myös hj61 laturi,saginawan tehostimen pumppu,patrollin kardaanit,rd28t moottorin suodattimet,jakohihna.
24v akku hitsi on työ alla kun vaan saadaan osat hallille niin päästään työstämään.
Kerholla on nyt oma pj teltta joka olisi hyvä tällä reissulla koe ponnistaa jos vain halukkaita on sitä kantamaan mukana ja pystyttämään.. :D
Lähdössä GR:llä
Apparix Ketola
Kyllä miehistön kuljetus autoon mahtuu :)
Team Pihlaja (Tero, Kake, Toni) on mukana :D Teltta voidaan ottaa mukaan mutta sitten jaetaan kamoja ekassa leirissä muihinkin autoihin..
Onks Pihlaja Team nyt lähössä Pähäma letkaan kun Eetza kyseli kanssa apparipaikkaa vai sullotaanko kaikki vaan haisuliin ja katotaan sitten miehistönjakoa.
Team Pihlaja on PäHäMan letkassa..
Loirin Roki on lähdössä vahvuudella 1+2.
toivoa ei vielä ole heitetty eli raivokkaasti pajotetaan patrollia ja jos hyvältä näyttää niin alan selvittelemään viisumia sitte tän kuun loppu puolella. et mie ja jussi töpöllä mukana jos vaan kaikki jutut natsaa.
ps. tallivänkärit on tervetulleita,yksinään ku ei saa mitään aikaan.
tapsa4x4
09.04.2013, 11:07
hyvältä näyttää niin alan selvittelemään viisumia sitte tän kuun loppu puolella. et mie ja jussi töpöllä mukana jos vaan kaikki jutut natsaa.
ps. tallivänkärit on tervetulleita,yksinään ku ei saa mitään aikaan.
Kannattaisko selvitelle nyt jo sitä viisumia kun lähtöön on vähän yli 3viikkoa.
toyota4x4
09.04.2013, 11:46
Kannattaisko selvitelle nyt jo sitä viisumia kun lähtöön on vähän yli 3viikkoa.
se on se 10 päivää jonka kestää..
4päivää maksaa jo aika paljon
uudet jouset pitäis tulla tällä viikolla
takavinssile laitoin tänään uuden narun saa nähdä kauanko toi vinsssi kestää kun näkys stefan välistä uittavan öljymössöä
vk4wd tulee mulle appariksi tai toisinpäin mut kumminkin tulee
nelivedon kytkentä sylinteri tarvis kaivaairti kun tuntuu vuotavan aika reilusti + kaiken näköstä muuta laitettavaa tuntuis olevan ihan riittävästi
tapsa4x4
09.04.2013, 21:16
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=127317
Ei mullakaan ihan vielä valmis oo.hydrauliikan osia odotellessa.
Poraruuvi leimassa. Rangolla ja Joonaksella viisumit taskussa, eli mukana ollaan:)
Pakko nostaa kädet pystyyn, ei vaan yksinkertaisesti riitä aika ja raha saamaan autoa lähtökuntoon ennen reissua. muutakin rahan menoa on tiedossa lähiajoille joten ens kerralla sit...
tapsa4x4
10.04.2013, 21:12
No niin ja se perinteinen Juttu eli la-puhelimet kuntoon nyt.just ite tilasin uuden paremman ja pidemmän antennin ja 35w vahvistimen.
mistäs tapsa tilasit vahvistimen?
tapsa4x4
10.04.2013, 21:42
mistäs tapsa tilasit vahvistimen?
http://www.rxtx-tuote.fi/?valikko=antennitarvikkeet&sivu=linukat
Loirin Roki on lähdössä vahvuudella 1+2.
Lähtöluetteloon tämä kans!
_samppa_
11.04.2013, 18:37
Mä lähden tälläkertaa omalla hj:lla ja appariksi tulee petri!
auto aika paljo vaiheessa ja leima puuttuu vielä...
viisumit tilattu!
-samuli majuri-
ps.pahaman jäsenyys työnalla
JOO jäsenasiat pitää olla kunnossa jos meinaa mukaan lähteä:D:D
Apparin paikka auki.
Auto leimatta, kauhee ajaa maantiellä, loota huutaa hoosiannaa ja takaperä kysymysmerkki. Ihan normi settii siis:rolleyes:
tapsa4x4
14.04.2013, 22:03
Onks kellään ottaa mukaan 6-pulttista speiceriä? sais olla jonkun 35-40mm paksu,sopis toi varapyörä paremmin moneen autoon sit.
Onks kellään ottaa mukaan 6-pulttista speiceriä? sais olla jonkun 35-40mm paksu,sopis toi varapyörä paremmin moneen autoon sit.
koitan muistaa ottaa mukaan
toyota4x4
15.04.2013, 08:08
on.
toyota4x4
17.04.2013, 19:24
2.v viisumi tuli 10 päivää +postitus päivät kesti.
Nyt on pj teltassa kaikki paikat varattu:D
Jeps lähdössä ollaan In-Teamin kelkassa. Perjantaina sit miittinkiä mahdollisuuksien mukaan.
Perkele, joutu ottaan pikaviisumin kun lähtee ensviikolla käymään reissussa nii ei oo varaa jättää passia lähetystöön, joopa ei tarvitse teltta kun on tollainen matkailuauto yhdellä nukkumapaikalla, jossa voi nukkua:) .
Nii joo ja apparina toimii mulla Eetza.
puskajussi
18.04.2013, 15:38
Mukaan matkaan tulossa myös Kaisa+Erno. Autona BJ-40.
Jäsen asia työn alla...
Asialllista kyllä kun saadaan uusia naamoja reissuun :D
toyota4x4
22.04.2013, 19:52
hiluksi leimattu, ainut brobleemi et Trafi on nollannu kaikki muutoskatsastus tiedot tiedostoista.
offroadjouni
22.04.2013, 20:16
hiluksi leimattu, ainut brobleemi et Trafi on nollannu kaikki muutoskatsastus tiedot tiedostoista.Mulla oli käynyt samalla tavalla kun viimeksi laitoin Jeepin pois liikennekäytöstä. Ota vanha ote mukaan ja käy konttorilla niin saavat ne takaisin sinne.
toyota4x4
22.04.2013, 20:39
Mulla oli käynyt samalla tavalla kun viimeksi laitoin Jeepin pois liikennekäytöstä. Ota vanha ote mukaan ja käy konttorilla niin saavat ne takaisin sinne.
juu on tehty. ei inssit tienny miksi kaikki muutoskatsastukset on poistunu tiedostoista.
Ohhoh, melkonen savotta voi olla, jos on poistunu kaikilta nuo muutokset. :o Itelläki on sellasia muutoksia, mitä ei lue tuossa otteessa, vaikka katsurin kanssa sillon varmistettiin, että kyllä ne järjestelmään meni (uusi akseliväli ainaki ja jotain pienempiä).
Ohhoh, melkonen savotta voi olla, jos on poistunu kaikilta nuo muutokset. :o Itelläki on sellasia muutoksia, mitä ei lue tuossa otteessa, vaikka katsurin kanssa sillon varmistettiin, että kyllä ne järjestelmään meni (uusi akseliväli ainaki ja jotain pienempiä).
"Joojoo, on sinne nää volvon akselit muutoskatsastettu ja kirjattu järjestelmään, niitä ei vaan lue tässä otteessa, kun ei mahtunu..."
toyota4x4
23.04.2013, 08:33
"Joojoo, on sinne nää volvon akselit muutoskatsastettu ja kirjattu järjestelmään, niitä ei vaan lue tässä otteessa, kun ei mahtunu..."
no tällä hetekellä tiedossa että lähipiirissä 4 autosta poistunu yllättäen.
tapsa4x4
23.04.2013, 10:28
Käykää sitten tarkistamassa akkujen kunto.mulla oli vinssinen teho jotenkin aika huono jo ja vaihtelin uuden warnin moottorit kumpaakin räikkään. mutta suurin vika oli että toinen akku oli noin 85% kunnossa ja toinen 20% kunnossa joten ei oikeen paukut riittänyt vinssien pyörittämiseen.
toyota4x4
23.04.2013, 10:55
mulla meni yksi 75 optima takuuseen viimeviikolla.
Onko mitää reittisuunnitelmaa vielä tehtynä?
mukana reissussa sittenkin, ilman omaa autoo tosin.
Eli Jopalle lähen appariks, hiluksia ku ei kuulemma tarvii vinssata niin voin rentoutua ja keskitthä hörs.... eiku maisemiin:D
sikäli mikäli viisumin vaan kerkeen saamaan.
_kekkula_
23.04.2013, 18:26
prkl. mistäs niitä akkuja pitäis ostaa,isot optimat tietty ja 500 euria ei riitä vissiin mihinkään?
Auto on aika hyvällä mallilla ja viisumien pitäis tulla ens viikon aikana.
Vloppu menee nyt hukkaan rakentelun osalta kun tuli sunnuntaina pyyntö jos Hj ehtis näytille tonne:
http://www.hotrod-rockshow.com/
mutta nyt täytyy sitte kiirehtiä tää viikko että tulee valmista:D
reitti suunnitelmaa ei ole vielä ilmeisestikkää mutta perjantaiks on sovittu ilteamin kanssa leiri paikka johon mennään hyvis ajoin valosan aikaa ja laitetaa saunat pystyy... laitan koordinaatit kuha kerkeen kahtoone
prkl. mistäs niitä akkuja pitäis ostaa,isot optimat tietty ja 500 euria ei riitä vissiin mihinkään?
Auto on aika hyvällä mallilla ja viisumien pitäis tulla ens viikon aikana.
Vloppu menee nyt hukkaan rakentelun osalta kun tuli sunnuntaina pyyntö jos Hj ehtis näytille tonne:
http://www.hotrod-rockshow.com/
mutta nyt täytyy sitte kiirehtiä tää viikko että tulee valmista:D
itte tilailin viimeksi tuolta http://www.j-mat.fi/
oli silloin ainakin halvin mitä meikäläisen hakemisella löytys
toyota4x4
23.04.2013, 21:56
Onko mitää reittisuunnitelmaa vielä tehtynä?
milläs renkailla sun bj on lukot edes takana? silta reittihän on muuten kaatunu puita umpeen sen varmaan muistatkin vuodelta 2005 :D
eli sinne jaakonsaareen ekaks yöksi
olisko hyvä päättää se perjantain saunomis mesta niin ei tuu mitään 8 tunnin siirtymiä ja kerkeisi ajamaan kuitenkii riittävästi.
Siltareitille ehdottomasti vaikka sahaten.
Mä lähen Loirin porttaalinöyryyttäjään appariksi.
milläs renkailla sun bj on lukot edes takana? silta reittihän on muuten kaatunu puita umpeen sen varmaan muistatkin vuodelta 2005 :D
eli sinne jaakonsaareen ekaks yöksi
olisko hyvä päättää se perjantain saunomis mesta niin ei tuu mitään 8 tunnin siirtymiä ja kerkeisi ajamaan kuitenkii riittävästi.
mesta on päätetty jo annan sulle koordinaatit kuha kerkeen kahtomaan ne...
Laita Tero mullekkin ne kordinaatit tai sitten tähän ihan julkisesti niin voi katella mestoja etukäteen.
Muistakaahan sitten autoilijat ne green cardit tilata. Itse muistin just laittaa sen hakuun ja muutenkin että auton paperit, verot yms. on hanskassa. Noh multa kyllä puuttuu se leimakin vielä:rolleyes:
Muistakaahan sitte että kerhon safarilla joka autossa oltava jauhe/vaahtosammutin;)
Itse en tilannu green cardia, vaan kävin if:stä hakemassa. (jos meinaa jäädä viime tinkaan) Toimii vissiin muissakin yhtiöissä.
Blob Blop sanoi laihan miehen ranka... :(
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4159&pictureid=128746
se sauna paikka on ainoalla tiellä joka menee suursuon läpi.. et jos tullaan räisälästä päin kohti itää ni siinä on hyvää kura spooria pitkän matkaa jota ajettiin mutventuresillakin. siitä t risteyksestä ei ole pitkä matka sauna paikalle jossa jossa vaihdettiin kiiman mäyriksee silloin mutventuresilla nopeasti se kaasuvaijeri.... multa ei löytyny mitää koordinaatteja sinne mutta mä pyydän että potteri laittaa ku sillä ne on varmasti tallessa...
mennään sitte ajoissa leiriin silloin perjantaina että kerkiää kaikki halukkaat saunoo ja halukkaat voi lähtee siitä ilta/yö safaria tekemään, näillä näkymin ei ole varmaan kuin yksi sauna matkassa kun roopen lähtö on epävarmaa..
tarkoittaako tuo nyt että aloit jo pohjustamaan maksaa kisakuntoon reissua varten vai menikö seklä oikeesti niin rikki et jää reissu välistä, jos on niin aika turhaa on enempää lähtee sitä rikkomaan. Tuleehan noita reissuja.:rolleyes:
Heh heh terve tuloa joukkoon mukaa.. Älä lähde rikkoo enempää. Ei ole meinaa herkkua... kohta 3kk kokemuksella tiedän mistä puhun =)
Pidetään täällä kisa studioo =)
hpotteri
25.04.2013, 16:53
se sauna paikka on ainoalla tiellä joka menee suursuon läpi.. et jos tullaan räisälästä päin kohti itää ni siinä on hyvää kura spooria pitkän matkaa jota ajettiin mutventuresillakin. siitä t risteyksestä ei ole pitkä matka sauna paikalle jossa jossa vaihdettiin kiiman mäyriksee silloin mutventuresilla nopeasti se kaasuvaijeri.... multa ei löytyny mitää koordinaatteja sinne mutta mä pyydän että potteri laittaa ku sillä ne on varmasti tallessa...
mennään sitte ajoissa leiriin silloin perjantaina että kerkiää kaikki halukkaat saunoo ja halukkaat voi lähtee siitä ilta/yö safaria tekemään, näillä näkymin ei ole varmaan kuin yksi sauna matkassa kun roopen lähtö on epävarmaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5887&pictureid=128750
No niin nyt on Haisulilla käyty 60km testi lenkki ja kaikki tuntuu pelaavan:D enää pikku hipistely ni on reissu valmis...
Konesaha kunnossa ja uudet kahluuhousut ostettu. Ruokahuoltoa suunniteltu. Normaali appari toimintaa.
_samppa_
27.04.2013, 10:31
viisumit saapui eilen! Auto vielä ilman leimaa...
Koittakaa ny prkl saada ne leimat niihi kikottimii!! :D
toyota4x4
29.04.2013, 11:27
hiluksi puntaroitu tänään.. huh. kylläpä on muutamassa vuodessa lihonnu auto :D
tapsa4x4
29.04.2013, 12:31
No mitä painoi ja millä varustuksella?
Painaako yhtä paljon kuin vastaava amerikkalainen? Mulla näytti tänään vaaka sellasta lukemaa kuin 3240kg, tankissa alle vartti ja muutenkin ihan tyhjä auto. Vararengaskin oli tallin nurkalla.
Game over. Muikunruodon rajat tuli vastaan. Menikö remppaa tehdässä? On vissiin ollu noi lepotunnit viime aikoina aika vähillä... Ens kerralla sitten, tuleehan noita.
toyota4x4
29.04.2013, 21:19
No mitä painoi ja millä varustuksella?
2080kg ns..suomi safari kunnossa 38,5bokkereilla vararaidetangolla ja työkaluilla. ja laatikostostot lavalla.
puskajussi
30.04.2013, 13:30
Auto leimattu viime viikolla- eli enää huolto,-korjaus,-parannus juttuja...
Viisumi rokari soitti ja lupas laittaa viisumit postii eli kunnossa...
Teltta koe kasattu mut ei koe ajettu.......
Mitä vara-osia porukoilta tulos mukaan?
Itseltä tulee:
-24v perus vintturi moottori+relelaatikko
- 24v1000w kantti invertteri
-61 akseleihin kaikki vetotikut+nivelet ja napa per pääty
+laakeri hilpettä monituisiin rakosiin
+ mahdollisesti vara kardaanit jos saa aikaseks valmistaa/valmistuttaa
Miten homma kulkee, jos traileroittee bertan rajal?
Löytyykö jotakin parkkipaikka härdelli johon voi veturin kärryinensä hylätä?
_kekkula_
30.04.2013, 15:58
Viisumit tuli postissa tänään ja uuvet akut tuli kanssa.
Nyt vaan auto loppuun rakentelu ja huollot sekä vara-osa/työkalu jutut yms. tavarat. Onneksi alkaa loma torstaina niin ehtii laittaan melkein kaikki kuntoon:D
_samppa_
30.04.2013, 16:26
vikalista haettu...
auto liian korkea, liian leveä, päästöt, kallistuksenvakaajan tangot liian heppoiset, etu iskarit vainaat, valojen suuntaus, pyyhkijässä vain yksi nopeus, kylkiputket hitsattu runkoon, takaa puuttuu heijastimet ja käkkäri tehoton... siinä enimmät...
eli ei juuri mitään vikaa!!!
toyota4x4
01.05.2013, 10:31
ekaleiri jaakonsaaressa missä on useasti oltukkin http://www.karjalankartat.fi/?language=fi&E=4456487.514946879&N=6754670.824702787&scale=29999.999999999992&base=OpenLayers.Layer.WMS_2
Mutta missä on Potteri??
Tais olla tuolla In-team ryhmässä,Sawostakkii In-teamiin tulossa porukkaa?????
toyota4x4
01.05.2013, 18:46
vikalista haettu...
auto liian korkea, liian leveä, päästöt, kallistuksenvakaajan tangot liian heppoiset, etu iskarit vainaat, valojen suuntaus, pyyhkijässä vain yksi nopeus, kylkiputket hitsattu runkoon, takaa puuttuu heijastimet ja käkkäri tehoton... siinä enimmät...
eli ei juuri mitään vikaa!!!
mikäs juttu toi on että kykiputket ei saa olla runkoon hitsattu??
ei olla minkään tiimin porukkaa mut saatetaan tulla käväsemmään eka leirissä 2 autolla
Viisumi: OK
GR Leima: OK (muutokset säily otteessa)
Pateen vielä parit puuhastelut+pakkaus.
jussukka85
02.05.2013, 20:25
Väihkönen sai tänää beejiin leimattua. Eli Janne ja minä todennäkösesti bj:llä matkaan
tapsa4x4
02.05.2013, 21:04
Kävin sunnuntain ajelemassa Maajussin kanssa patrollila ja tuntuis pelaavan.varaosatkin on jo pakattu.viikonloppuna pikkuhipistelyä ja eturäikkään vaihdetaan bow2 moottori kiitoksia siitä Mikjussille.
ottaako kukaan yhtään varaperä murikkaa matkaan volvolaiseen? mulla ei nyt mahtu kyytiin. jos jollekin mahtuu niin mulla on kyllä varamurikoita.
mitä kaikkea volvo akseli osia lähtee kellekkin mukaan? mulla 6-pulttinavalla oleva taka boksi rattaineenja jotain pikku osia ja speciaali ohjaus osia jotka tuskin sopii muille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=129520
mulla ei tuu volvon osia muutaku yks kromomurros ja molemmat ohjausvarret.
_kekkula_
02.05.2013, 21:28
Mulle varmaan mahtuis murikka kyytiin, vois sitte sanoa että on volvolaisia vara osia mukana. Aloitan pakkailun tässä nyt pian niin yritän jäsjestää tilaa sellaselle.
Ohjaus tangot lähtee ja yks murros kans
ps. mä ja masa tarvitaan ste se 5,99 murikka ja tais samillaki olla samat
toyota4x4
02.05.2013, 21:40
Mulle varmaan mahtuis murikka kyytiin, vois sitte sanoa että on volvolaisia vara osia mukana. Aloitan pakkailun tässä nyt pian niin yritän jäsjestää tilaa sellaselle.
Ohjaus tangot lähtee ja yks murros kans
5.99 murikka käy mullekkin..
tapsa4x4
02.05.2013, 21:42
7.55 on mulla välitys. mäyriksissä on 7.05 ja järkevin olis ottaa 7.05 kun mäyrikseen jos laittaa väärän välityksen niin hankaa vastaan aika perkeleesti mutta muissa autoissa voi sentään ajaan tiellä takavedolla ja mettässä väärä välitys ei haittaa niin paljoa.
multa löytyy irtonaisena 7,05 murikoita
lähtö näytää vaan aika epävarmalta pyöränlaakeri ollut jo yli viikon tilauksessa eikä mitään kuulu
toyota4x4
03.05.2013, 07:37
ulompi käy hj:sta.. niitä olen pelkästaan vaihellu.
tapsa4x4
03.05.2013, 07:57
lähtö näytää vaan aika epävarmalta pyöränlaakeri ollut jo yli viikon tilauksessa eikä mitään kuulu
Jos laakereita ei kuulu niin mulla on valmiina 6-pultti napoja ehjillä laakereilla niin tuu hakemaan.
Leima haettu puol tuntii sitten. Nyt vaan puretaan katsastusrekvisiittaa pois ja safarivarustus kyytiin. LAA puhelin pitää keksi tuohon kun on viimoset kaks jostain syystä käräyttänyt. Taitaa onneks vielä joku 59s olla joka jotenkin edes toimii.
Varaosia lähtee ainakin:
etukardaani
takakardaani
vakio etuvetarit
takavetarit
kytkimen pääsylinterin korjaussarja
lataussäädin (hj61 sisäinen)
Chromo longfield
sisäkumi
vesiletkuja
napalukko
jarruputkea
jarruletkuja
pyörän laakerit
olkalaakerit
diesel pumpun syöttökalvo
tubeless venttiileitä
raidetangon päät
jne...
meillä on laakereita boksiin... jos tarvetta...
varaosia on meillä
kaks raidetankoo
takaboksi täydellinen
etuboksi muroksen kanssa ilman sisuskaluja
kaikennäköisiä letkuja
vinssin moottori ja releboksi 24v
laturi 24v mallia datsun
datsunin vesipumppu
ohjaustehostin pumppu mallia amerikka
39,5 bokkeri kasipultti vanteella
datsunin suodattimet
volvon takatukivarret
volvoon 5 kpl vetareita kaikista lyhin puuttuu kaiketi apparin etuvetari?
ehkä datsunin jakolaatikko
ehkä 7.05 murikka
kardaaneja iso kasa mutta ei taida käydä muille
bokseihi laakerit/ stefat
ja kaikkee pikku sälää auto täys :)
laakerit tuli ja napa tuli kasattua
multa tulee mukaan
7.05 murikka
nivel+kumi
vetotanko
24v hitsi
pikku rälläkkä+muita kasityö kaluja
hj61 laturi ja suodattimet
kartaanit+ristikko
10l moottori öljyä 4l perä öljyä
ja kaikennäköstä enemmän ja vähemmän tärkeetä tilpehööriä
_samppa_
03.05.2013, 18:15
Auto leimattu!
Varaosia lähtee aika vähä mukaan pari murrosta, kääntöpään ja pyörän laakerit, 2H vesipumppu, kartaanin osia ja pultteja napoihin, perä ja moottori öljyä ja ohjauksen niveliä.
_kekkula_
03.05.2013, 18:16
hienoa samppa että sait auton leimattua!!!
Hurjat testit tehty Poraruuvilla Helatorstain reissua varten!
1 kuoppa löyty:eek: (katso kuva), eli valmiita ollaan:)
Ketä lähdössä Helsingin päädystä, ja monelta suunnilleen?
Poraruuvi starttaa Tuusulasta, kera Rangon ja Tuhinan Keskiviikkona n.14.oo kohti Vaalimaata.
Rango
p.040 5462994
tapsa4x4
04.05.2013, 07:53
-tero- joo apparin etuvetari puuttuu siitä sarjasta.
Mä jätän trailerin ja veturin aimoannoksen pihaan, sisältä pitäähakea pysäköinti lupa vaan auton ikkunaan.
Niin ja ottakaa jotain raudat kappaleita matkaan sain hitsaus koneen pelaamaan aamulla.
tapsa4x4
04.05.2013, 16:17
Monelta on porukka lähdössä lahdessa rajaa kohti keskiviikkona?
Paljonkohan pitäis varata polttoainetta mukaan? Tankkii menee 60l ja jerryihi aattelin ottaa 55L kun mudventtureksella meni 90L ja riitti just tankasin rajalle tankkaamaan.
mä meen svetoon ja lähen varmaan puolenpäivän kieppeillä
toyota4x4
04.05.2013, 20:08
Monelta on porukka lähdössä lahdessa rajaa kohti keskiviikkona?
Paljonkohan pitäis varata polttoainetta mukaan? Tankkii menee 60l ja jerryihi aattelin ottaa 55L kun mudventtureksella meni 90L ja riitti just tankasin rajalle tankkaamaan.
no anderessa on mahollisuus tankata torstai aamuna.
tapsa4x4
04.05.2013, 20:31
no anderessa on mahollisuus tankata torstai aamuna.
Paljonkos tonne tulis vaalimaan kautta 120km? osa porukkaahan vois käydä tankilla ja osa suunnata pätkällä kun on aika iso letka niin kärki tuskin kerkiää kauaksi jos on pehmeitä paikkoja.
95km antreaa torttunotkosta
jussukka85
04.05.2013, 21:11
Puolenpäivän jälkee lähdetää Jannen kans liikkeelle. Impi ja kotilo vissii samaa matkaa
Puolenpäivän jälkee lähdetää Jannen kans liikkeelle. Impi ja kotilo vissii samaa matkaa
vois koittaa samaan letkaan niin ei tartte harhailla.
_kekkula_
05.05.2013, 09:06
Taidetaan kanssa tähdätä puoleen päivään lahteen ja liitytään siiinä letkaan?
Haisuli starttaa kuha päästää kaken kans töistä. Koitetaa ennen puolta päivää... tapsa tulos samaa letkaan
_samppa_
05.05.2013, 11:35
Täältä lähdetään kanssa samoihin aikoihin niin ollaan suunnilleen samaan aikaan rajalla.
jussukka85
05.05.2013, 17:21
juu ei muutaaku samaan letkaan... mukavampihan se porukassa on woblailla
toyota4x4
05.05.2013, 18:00
juu ei muutaaku samaan letkaan... mukavampihan se porukassa on woblailla toivottavasti vehvi on ready. puolilta päiviltä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=685&pictureid=129705
väihköstä oltiin perinteisesti jelppaamassa ja melkeen valmis auto reissuun nyt onkin.
juu yritän päästä ruokatunnin jälkeen livistämään töistä....
onkos joku muu kun tapsa ja tero menossa vaalimaalta yli?
jos koittas liittyä tohon letkaan vaalimaalla
Prkl, mutta johan on Väihkösellä komia kampe! Mitäs toi pitää sisällään?
Vois muutki "uudella" kalustolla reissuun lähtevät laittaa kuvia ja teknistä tietoo kalustostaan tänne näytille nettioffareitten ihmeteltäväks.
Jep
onkos joku muu kun tapsa ja tero menossa vaalimaalta yli?
jos koittas liittyä tohon letkaan vaalimaalla
Onhan sieltä tulos impi ja väihkönen ainakin.. meidän lähdön ajankohta hyvinki epäselvä vielä kun ei tietoo keskiviikon töistä.......
Keskiviikkona startataan heti kun Jnu saapuu. Menee varmaan johonkin klo 14 korville? Ajetaan Sveton kautta yli kun ei yhtään huvita lähteä bjllä tuuppaamaan Viipurin ohitietä, toi automaattiohjaus kun on aika veikeä niillä teillä.
toyota4x4
06.05.2013, 09:44
Keskiviikkona startataan heti kun Jnu saapuu. Menee varmaan johonkin klo 14 korville? Ajetaan Sveton kautta yli kun ei yhtään huvita lähteä bjllä tuuppaamaan Viipurin ohitietä, toi automaattiohjaus kun on aika veikeä niillä teillä.
onko aurausta vai haritusta?
onko aurausta vai haritusta?
Aurausta. Haritus käsittääkseni pahentaa tilannetta. Ainakin rauhottu kun laittoi lisää aurausta. Varmaan rauhottuu kun saa konttiin painoa. Nyt perse niin ilmassa että tukivarsien kulma huono ja kallistus ja kiihdytys kääntää akselia.
Green cardikin puuttuu vaikka tilasin yli viikko sitten. Tilasin uuden mutta just tajusin että se on voinutkin mennä uuteen osoitteeseen. Täytyypä siis käydä takan sytyke pino läpi.
Prkl, mutta johan on Väihkösellä komia kampe! Mitäs toi pitää sisällään?
Vois muutki "uudella" kalustolla reissuun lähtevät laittaa kuvia ja teknistä tietoo kalustostaan tänne näytille nettioffareitten ihmeteltäväks.
Vakio beejii 35" boggereilla, sen verta on varusteita et takana on kemppilukko ja levyjarrut, eessä hj60 kiristetty kitkalukko. taitaa tossa olla pieni korinkorotuskin ja lisäkierrejouset sekä rungossa reippaasti ruostetta :D mut tuore leima löytyy :D
tommonen katiska mulla olis
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1235&pictureid=129939
moottorina on 12ht
jakiksessa 2.8:1 välitys
volvon akselit
38.5x14.5r16 renkaat
virvelit molemmissa päissä takana mekaaninen edessä sähkö
Kyllä kait sitä pitää tulla hodaria tulla ulkoiluttamaan maastoon puutoksia vielä läppäri teline
takavinssi etutyövalot sänky ja tais siinä olla vähän jotain muuta pikku säätöö ;)
tapsa4x4
07.05.2013, 05:40
Lähteekö kellekkään jarruputkien teko työkalua? Vai otanko oman matkaan.Mulla on putkea kanssa mukana.
Me koitetaan viimeistää puolilta päivin lähteä lahdesta kouvolaan päin ja mennään prismaan kauppaan kouvolassa.jos muut jo käyneet aihemmin kaupassa niin sit lähemme jo aijemmin.
_kekkula_
07.05.2013, 09:43
Mulla on jonkinlainen paska jarruputki työkalu mukana.
Me tähdätään puoliin päiviin lahteen ja siitä kouvolaan prismaan kauppaan.
Tapsa: ei taida mahtua se murikka kyytiin, samilla on yks murikka mukana kyllä. Voidaan kylä koittaa vielä mahtuuko meille vaikka siellä prisman pihalla
tapsa4x4
07.05.2013, 10:08
Mulla on jonkinlainen paska jarruputki työkalu mukana.
Me tähdätään puoliin päiviin lahteen ja siitä kouvolaan prismaan kauppaan.
Tapsa: ei taida mahtua se murikka kyytiin, samilla on yks murikka mukana kyllä. Voidaan kylä koittaa vielä mahtuuko meille vaikka siellä prisman pihalla
Siis mihin ihmeen prinsessa retkille ootte lähdössä jos teille ei yksi perämurikka mahu kyytiin noihin isoihin autoihin(tähän kuuluusi se keskareita näyttävä hymy nääma)? No eiköhän me yhdelläkin perä murikalla pärjätä.
Eli mennään prismaan kauppaan.
Jos kekkula et saa sitä murikkaa mitenkää mahtuu ni haisulii mahtuu ni saadaa marssi paino yli viitee tonnii :D se asiallista ku vehkeet painaa :)
mulla on joku jarrutyökalusatsi, ja tuo prisma kuulostaa ihan hyvältä.
_kekkula_
07.05.2013, 13:51
Sen näkee siellä prisman pihamaalla mahtuuko murikka kyytiin vai ei. Kyllä se repsikan jalka tilaan sopis nytkin hienosti mutta se saattaa siinä vähä pyöriä ja tippua aina suohon kun oven aukasee.
Ei mitenkään viime tinkaan menny mut just äsken soittelin eaststariin ja kyselin viisumin perään nii oli just äske saanu mun viisumin käteensä :) Lupas toimittaa sen nuijamaan r-kiskalle huomenna klo. 14 mennessä.
Me pyritään jopan kans lähtee lahdesta heti puolenpäivän maissa, ehkä hieman venyy mut kumminkin. Kouvolan prismaan olis kans suuntima sit ja sen jälkeen mennää hakee mun passia ja viisumia. Eli me mennään svetosta yli.
Ja kun joku kyseli sitä jaakonsaaren siantia niin ettikää kartasta kuukaapin silta. Heti sillan jälkeen kääntyy "tie" josta pääsee leiriin.
Hyvä itellan kusipäät, green cardi ei tullut lakkoilun takia ja nyt saa odottaa huomen aamuna sitä että joutuuko ottaa vielä sen takia keikan kaupunkiin.
Hyvä itellan kusipäät, green cardi ei tullut lakkoilun takia ja nyt saa odottaa huomen aamuna sitä että joutuuko ottaa vielä sen takia keikan kaupunkiin.
joo itte kiittelin onnee et sanoin eilen eaststariin et älkää lähettäkö mun viisumia, tulen sen keskiviikkona itte noutamaan :D
Minä sanoin saman, mullakin littera odottaa ärrällä. Tarkoitus olis lähteä töistä silleen, että olisin yhden aikaan Mikalla. Teen ruokaostoksia etukäteen joten jos ei suurempia ongelmia ilmene niin eiköhän me olla Sorvalin valinnassa muiden mukana. Katotaan saanko huomenna mukaan kuivajäätä jääkaappia korvaamaan :)
Lupas toimittaa sen nuijamaan r-kiskalle huomenna klo. 14 mennessä.
Missä Nuijamaalla on muka R-kioski?? :eek::eek:
Enpä oo ikinä nähny, saati kuullut.
Stetson-Harrison menetelmällä pääteltynä se vois olla tuo Hovinpellon R-kioski (Hakalinkatu 60) joka on lähinnä Nuijamaata, tossa ihan kivenheiton päässä residenssistäni.
Missä Nuijamaalla on muka R-kioski?? :eek::eek:
Enpä oo ikinä nähny, saati kuullut.
ehkä huonosti ilmaistu, olisko ollu nuijamaantien varressa löytyvältä ärrältä, ei itse nuijamaalta.
Se on lähellä kutostietä, käännytään vaan nuijamaan suuntaan rampista ja sitten pari käännöstä lisää. Tutkin illemmalla osoitteen ellei joku muu ehdi ensin...
Auto on ready to go ja kamat kaikki pakattu vähä ruokaakin kerkesin kokkaa valmiiks.. :D huome aamulla käytävä hesas purkaa yks kuorma mut koitan olla jo ennen puolta päivää hehkuttamassa haisulia tulille. Käyn hollolas jo kaupas jos vain pääsen ajois muuten tullaan myökin prismaan shoppailee.:)
Täällä olis myös kaikki pakattuna, huomenna aamupäiväksi töihin ja startti n.klo 14 aikoihin Tuusulasta kohti Svetoa!!!
http://goo.gl/maps/MQ88G
Uskoisin, että tuossa on oikea r-kioski mistä viisumit haetaan. Se täsmää siihen, että noustaan nuijamaan rampista mutta käännytään vasemmalle. Jotenkin kuvioon piti liittyä myös st1 asema ja tarmo kauppa mutta äkkiseltään street view näytti vaan nesteen. Noh, tuo lienee oikea... :)
Jos Tarmo kaupan läheisyydessä on, niin sitten se on tuo Hakalinkatu 60. Eli Nuijamaan rampista ylös, vasemmalle, ja seuraava oikealle. Siinä on R-kioski, Tarmo lähibaari (ja kauppa) sekä St1 kylmäasema.
Kuulostaa paremmalta. Kiitos.
Siis mihin ihmeen prinsessa retkille ootte lähdössä jos teille ei yksi perämurikka mahu kyytiin noihin isoihin autoihin(tähän kuuluusi se keskareita näyttävä hymy nääma)? No eiköhän me yhdelläkin perä murikalla pärjätä.
Eli mennään prismaan kauppaan.
mun autoon muuten vois yks murikka mahtua.
tapsa4x4
08.05.2013, 07:44
Mä uskoisin että yhdellä varaperällä pärjätään jos samilla on sellainen mukana.
Laittakaahan väilillä viestejä tännepäin ni saa rannalle jääneet fiilistellä tunnelmia kisastudiossa...
Jos vaa mahtuu niin ei kaks murikkaa haitaks olis kuitenki kymmenen porttaali autoo reisus
Team suoryhmä starttas just lahdesta kohti kouvolan prismaa.
Nokka kohti rajaa ja startataan heti kun appari saapuu, varmaan tunnin sisällä? Green cardikin saapui aamulla eli sekin asia kunnossa. Täytyy matkalla käydä vielä tankkaamassa ja Kouvolan prismassa kaupassa. Matkavauhti ei varmaan päätä huimaa mutta nähdään viimeistään Jaakonsaaressa jos räky pysyy kasassa sinne asti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=130028
lehtinen
08.05.2013, 13:39
Haisuliin suoritetaann ensimmäistä rengasremonttia haminan motarin varressa
Posted via Mobile Device
mettäsika
08.05.2013, 14:10
minä hyppään simpan appariks ja me tullaan kun keretään ... minä painan vielä töitä niska kirjaimellisesti hiessä ja illalla olis vielä maasturistien kokous/ saunailta et yritetään lähtee saunaillan jälkeen tulemaan :)
Haisuliin suoritetaann ensimmäistä rengasremonttia haminan motarin varressa
Posted via Mobile Device
Aika hyvältä siis vaikuttaa:D
Haisulin bökkyrää tul reikä joka paikattu rajulla määrällä kamelinpaskaa. Juuri lähtivät viipurinveikoista, autot tankattuna ja kabiini täytettynä mökä öljyllä (loppusumma 19 000 rublaa), kohti jaakonsaarta. Samassa letkassa Haisulin kanssa Impi, Väihkönen, Loiri....
Joko olis kuvia tarjolla :D
Vajaalla viidellä sadalla meinaako että riittää huomiseen :)
"Puidenhaku reissun tuloksena Sinisestä tomaatista (tapsan porttopate) etukardaani irti ja öljynsuodatin paskana ja volvosta (ilmeisesti haisuli) raidetangonpää mutkalla. Nuotiossa ei vieläkään puita. Mut on meiniki on hyvä ja nesteitä on nautittu"
Viesti on hiukan sensuroitu ja jossain määrin oikein kirjoitettu / tulkittu :)
Simppa oli pajottanut eilisen illan / yön autoa ja noin ysin aikaa aamulla oli imatran kohalla menossa kohti jaakonsaarta.
Letka liikkuu kohti paalijärven ylitystä. Haisuli voblaa jo 30 km/h nopeudella. Immoselta katkeilee betlokin pultteja. Simppa liitty just letkaan. Äsken sato vähä vettä, mutta muuten yllättävän kuivaa.
Ugli hj:sta porsi vinssi, korjaavia toimenpiteitä suoritetaan.
Kekkeruusi
09.05.2013, 15:23
Tuleeko kuvat vasta reissun jälkeen ?
Tuleeko kuvat vasta reissun jälkeen ?
Joo tulee... Ugly tais joskus sielt laittaa kuvia ja puhelinlasku oli toista tonnia....
Toyota4x4 viestitti: Rafun Volvo stumppas keskelle Paalijärven ylitystä, Kuivattelu kesken. Immosen Patrollissa etenemisongelma ja murros rikki. Odottelua 3h.
"GR kävi kyljellään äsken ja panhardi takaa poikki. Roopelta välikardaani rikki, Uglyltä vinssin vaihteisto halki kaikki tosin korjattu jo. Ollaan jossain mertjärven alapuolella leirissä tukkitien kääntöpaikalla. Joppa ja Väihkönen lähtivät just hakee loppuletkaa leiriin kun ovat vähän hukassa."
Eerolta oli joskus viimeyönä katkennu pyöränpultit, mut oli saatu pian taas kuntoon.
Eteneminen on ollu vähä hidasta, mutta hauskaa on kai silti ollu. Vettäki satanu välillä ihan kunnolla.
Onks tullu mitää uutisia?
Haisulista perä tai jotai hajonnu siirtymällä, ovat in-teamin leiris. Toiset ajaneet juuri luotisuora nro 2 pätkän ja arpovat mihin seuraavaks, ehkä saunomaa in-teamin porukan kans?
Haisulista takaveto pois pelistä, kekkulalta irtos rengas viime yõnä, rautasian etuboksista öljyt pihalla.
Haisulista perä tai jotai hajonnu siirtymällä, ovat in-teamin leiris. Toiset ajaneet juuri luotisuora nro 2 pätkän ja arpovat mihin seuraavaks, ehkä saunomaa in-teamin porukan kans?
Haisulista takaveto pois pelistä, kekkulalta irtos rengas viime yõnä, rautasian etuboksista öljyt pihalla.
Normal katastrof.:rolleyes:;):D
hiluvitkutin
11.05.2013, 09:34
Me oltii in teamin kanssa ajelemassa ja tultii eilen pois.mertjärven suunnilta tultii oltiin melkein svetossa ja piettii pikku kusitauko. No siihen täräyttää joku metsänvartia ja posmittaa jotain,aika pahalla päällä.näytti kuvia ku oli jossai pokkerin revityksiä kuvannu. Meijänki autot kuvas. Olis saattanu tulla aika kalliiks mut onnex oli venäjänkielen taitonen mukana. Ens kerralla kuulema ampuu, ku ei siellä kuulema ilman vuokran maksua saa ajaa...ja oli tussari vyöllä.
Me oltii in teamin kanssa ajelemassa ja tultii eilen pois.mertjärven suunnilta tultii oltiin melkein svetossa ja piettii pikku kusitauko. No siihen täräyttää joku metsänvartia ja posmittaa jotain,aika pahalla päällä.näytti kuvia ku oli jossai pokkerin revityksiä kuvannu. Meijänki autot kuvas. Olis saattanu tulla aika kalliiks mut onnex oli venäjänkielen taitonen mukana. Ens kerralla kuulema ampuu, ku ei siellä kuulema ilman vuokran maksua saa ajaa...ja oli tussari vyöllä.
täähä erikoise kuuloi juttu on...
täähä erikoise kuuloi juttu on...
Ei kai karttaan merkatuilla teillä ajamisesta voi maksua pyytää... tai ainahan voi...
Mie luulen et tuo tapaus johtuu siitä kun venäjällä on parasta aikaa meneillään kelirikko. Se alkaa joka vuosi 15.4 ja loppuu 15.5.
Juu, vähän aikaisemmin taximiestenleirissä jututimme luullakseni oikeaa hallituksen metsänvartiaa,asuu pietarissa,kertoi olevansa täällä kesäisin,häntä ajaminen ei haitannut,sanoi vaan roskaamisesta ja tulenteosta?? tämä toinen jolla tosiaan oli teipattu vartian-auto ja tosiaan aivan uusi pistooli ja kotelo??? ei halunnut esittää mitään papereita,virkamerkkiä eikä vaatimansa luvan hintaa???kyselty miksi ei kieltokylttejä sanoi eivät suomalaiset ymmärrä??? soitti vielä tälle vuokramiehelle,joka mukamas vuokrannu maat ja myy täältä metsää,oksana keskusteli myös hänen kannssaan,asiallisesti oli puhunut että tiet ja puut kärsivät kun talousmetsää??? myös hän oli lopuksimaininnut että seuraavalla kerralla jos ei ole lupaa pojat ampuvatten.Aleksei (tämä tussari mies) on tämän saksassa asuvan vuokramiehen palveluksessa ja antoi puhelinnumeron johon soittaa jos meinaa ajelemaan???
Ps.tutkittu jo vähän,jotain lakia suunnittelevat?? tutkinta jatkuu.
Janne1986
11.05.2013, 14:42
Mie luulen et tuo tapaus johtuu siitä kun venäjällä on parasta aikaa meneillään kelirikko. Se alkaa joka vuosi 15.4 ja loppuu 15.5.
Eikös siellä ole kelirikko ympäri vuoden?:D
Janne1986
11.05.2013, 14:46
Ei kai karttaan merkatuilla teillä ajamisesta voi maksua pyytää... tai ainahan voi...
Pitää muistaa että ovat Venäjällä.
Siellä ne voi pyytää tai vaatia mitä vain.
Ja yleensä kannattaa totella.
Pullikoinnista seuraa yleensä vain ikävyyksiä.
Se voi kyllä auttaa jos on joku samaa kieltä puhuva matkassa.
hiluvitkutin
11.05.2013, 15:34
Pitää muistaa että ovat Venäjällä.
Siellä ne voi pyytää tai vaatia mitä vain.
Ja yleensä kannattaa totella.
Pullikoinnista seuraa yleensä vain ikävyyksiä.
Se voi kyllä auttaa jos on joku samaa kieltä puhuva matkassa.
Näinpä. Sillä laitoin että vamaan sana kulkee siellä myllääjille.
Osaavat valmiiks jo jotain pähkäillä jos se tää sankari sillä metsästää suomi offaajia.
Inffosin Pähäma:n porukkaa metsänvartija asiasta.
Ovat just menossa Joussuon korpeen missä viime reissulla GR:stä irtos taka aksula. Mikjussin bertasta startti rikki ja haisuli menee edelleen vain etuvedolla ja kivaa kuulemma on.
Tultiin juuri yli rajasta. Rajahovissa kahveet ja sämpylät naamaan. Roki kärryssä ja nyt kohti Lahtea. Ihan sairaan hyvä reissu. Kiitoksia kaikille.
Sininen Bj matkstelee kotia kohti, vähäisin vaurioin jos ei kieroa takabanjoa lasketa :)
Miehistö kiittää ja kumartaa oikein hauskasta reissusta ja tietenkin mahtavasta seurasta!
_kekkula_
12.05.2013, 17:39
kekkula ja mikko saapuivat juuri kotiin. Iso kiitos kaikille mukana olleille.
Ihan ongelmitta ei kotiin päästy kun kytkimen pää tai työ sylinteri antoi periks mutta kotiin tultiin silti. Joku stefakin petti lahden jälkeen kun auton pohja on öljy roiskeita täynnä.
juu kiitos kaikille reissussa olleille oli oikein mukavaa ;)
hodarin eka venäjän reissu oli aika onnistunut mitään isompaa ei hajonnut mitä nyt vähän kori irtosi takapäästä ja takaisin tulomatkalla piti kiristää ohjausvarren kartio
itse yllätyin kuinka hyvin tollasella yli kolmetonnia painavalla maasto bussilla pääsee metsässä
täytyy rueta pikapuoliin kiinnittään koria että pääsee lähteen laatokalle kanssa körötteleen parin viikon päästä :)
ja täytyishän se takavinssikin korjata kun otettiin siitä aglille ehjä vaihteisto :)
komeesti halkes meijän timon vinssistä vaihteiston kuoret :)
toyota4x4
12.05.2013, 18:27
kotiuduttu on ,kiitoksia matkaseurasta tuossa jotain kuvia..
_samppa_
12.05.2013, 18:41
kotiuduttu ja saunottu!
kiitos kaikille reissussa olleille!! kivaa oli!!
toyota4x4
12.05.2013, 18:43
lähdettiin pelastamaan uglyhj:n ja kekkulan kanssa kolmen auton voimin patrolleja ja 6x4!!haisuli volvoo sattumalta löyty hyvä pätkä :)
Joo kiitos reissusta kaikille, auto toimi loistavasti, mitä nyt vinssin vaihteisto hajosi, kiitos Simpan se saatiin kuitenkin toimimaan mikä oli varsin hieno juttu. Muita mainitsemisen arvoisia seikkoja, tarkista kaikki pultit ennen reissuun lähtöä ja myös reissun aikana toisinaan, ettei tulisi irtoavia porttaalipokseja, sekä vinssinvaijerin kiinnitys ja kompuran letkujen kunto ja sen jälkeen jos on aikaa niin vahaa vasta auto. itellä ei tuo yhtälö mennyt ohjeen mukaan ja se kostautui hieman mutta ei mitenkään radikaalisti, reissu oli loistava etenkin vika ajopäivä, jossa yösafarilla Joppa löysi uuden reitin.
jussukka85
12.05.2013, 19:10
Kiitoksia kaikille. Olipas taas kerran mukava retki
Kiitos kaikille taas mukavasta reissusta :)
Kiitokset koko porukalle reissusta. Matkalla jouduttiin vaihtamaan muutamat bedlockin pultit että pysy ilmat sisällä. Tarttisin jossain vaiheessa osoite tietoja että voin lähettää sen spacerin, kenen se nyt sit oliki.
_samppa_
12.05.2013, 20:30
löysin autoa tyhjätessä auton lattialta erittäin mutaisen 256 MB sd muitikortin?? kortin kuvat oli tältä reissulta n.50kpl...? kuka tunnustaa hukanneensa?
Oma hukkaama työnantajan puhelin on edelleen kateissa...
tapsa4x4
12.05.2013, 20:50
Kiitoksia kaikille reissusta. Patrolli kulki tapansa mukaan helvetin hyvin ja tulihan bowmotoriakin ponnistettu kun noita muita sai vinssailla ihan tosissaankin välillä.
Suurimmat viat tais olla hävinneet etukardaanin pultit joka vääns öljyn suodattimen mutkalle ja öljyt pihalle ja uus inventteri hajos toisena päivänä. Uusissa vinssin moottoreissa liikaa voimaa kun uuden karheat narut paukkuu poikki senkun vetelee.
toyota4x4
12.05.2013, 20:57
löysin autoa tyhjätessä auton lattialta erittäin mutaisen 256 MB sd muitikortin?? kortin kuvat oli tältä reissulta n.50kpl...? kuka tunnustaa hukanneensa?
se on jv:n. heitti suutuspäissää kameran järveen. :)
Kiitoksia vaan mukavasta matkaseurasta kaikille. Oli kiva nähdä uusia naamojakin reissussa. Matka kokonaisuudessa oli tosi hyvä ja vaikka pitkä letka ja paljon jumistusta niin joka päivälle tuli ihan hauskat setit. Kuvia latailin jo palstalle melkein parisataa ja videoita näyttäs oleva 61 kpl karsinnan jälkeen joista pitää editoida noin 45 minuutin video joskus kun kerkeen.
Startti hajos bertasta ja täytyypä kattoo kunnostetaanko joku vanha vai paljon uusi maksaa tarvikkeena. Takaiskarit vuosi aika rajusti jo Kouvolan prisman pihassa mutta ihme hyvin päästiin reissu loppuun. Takajakarien puslat on nyt taas ihan loppu ja outo rapsuttava äänikin selvisi kun pinioni kääntynyt niin pystyyn että kardaanin ristikon lenkin pohjanneet rajusti.
Harkinnassa on laittaa räky seisontaan ja tehdä oikeasti asialle jotain koska päälaatikkokin pitää vitullista meteliä ja laatikon kannakke on ihan loppu. Auto muutenkin on aika hallitsematon maantien ajossa varsinkin urissa. Hassua kyllä venäjän teillä auto on kuitenkin todella hyvä ajaa :D Ei tätä tuu koskaan tehtyä ellei vaan rajusti alota ja mieluusti rälläkällä isosti osia irti. Tietty nyt on monia vaihtoehtoja jos en jaksaikaan ruveta kokonais valtaiseen remonttiin mutta katotaan nyt. Jos ottaisi tavoitteeksi Mudventures 2013 mennessä kuntoon.
Kirjoittelen matkastoorin joku ilta jahka kerkiän. Tässä pari s4:llä otettua pano_draama kuvaa alkuun.
Tais olla 15 autoo letkassa parhaimmillaan, kaikki ei tässä kuvassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130714
Volvo merkkinen suolaahain
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130718
Kadonneen sillan metsästys
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130716
Oisko ollut Sakkolan kaupoilta tämä kuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130715
Eikös siellä ole kelirikko ympäri vuoden?:D
Kyllähän siellä jollain tavalla on se ympäri vuoden mut tuo on laissa määrätty.. Meillä yhellä palstalla meinasivat viedä ajokone kuskin putkaan ku ajo koneella noin 20 metrii tiellä mut siitäkin selvittiin pikku neuvottelulla ja maksamalla suoraan näppiin..
vois kuulostaa mun kortilta, mulla oli tollanen pikku kortti jonka jemmasin taskuun sen jälkeen ku nakkasin kiukuttelevan kameran jorpakkoon :D
mut juu kiitoksia hauskasta reissusta taas kerran.
hiluvitkutin
13.05.2013, 16:02
Kyllähän siellä jollain tavalla on se ympäri vuoden mut tuo on laissa määrätty.. Meillä yhellä palstalla meinasivat viedä ajokone kuskin putkaan ku ajo koneella noin 20 metrii tiellä mut siitäkin selvittiin pikku neuvottelulla ja maksamalla suoraan näppiin..
Eikös siellä ole sitten joku painoraja niinku täälläkin kelirikkoteillä? Mikähän lie? Tai saattaahan sekin olla tapauskohtainen...
Edit: näkyykös jollain mikjusin kuvat?
Kekkeruusi
13.05.2013, 16:28
Eikös siellä ole sitten joku painoraja niinku täälläkin kelirikkoteillä? Mikähän lie? Tai saattaahan sekin olla tapauskohtainen...
Edit: näkyykös jollain mikjusin kuvat?
ei näy, piti kysyä itekkin että näkyykö jollain.
mulla näkyy kuvat iha hyvin.
ei näy, piti kysyä itekkin että näkyykö jollain.
Hitto joo toi albumi on vielä private joten ei näy kun valituilla. Muutan sen jahkan saan jutun valmiiks. Video on jo rendautumassa joten eiköhän senkin saa huomenna tuubiin. 50 minuuttia vinssausta ja jumitetteluja.
Hitto joo toi albumi on vielä private joten ei näy kun valituilla. Muutan sen jahkan saan jutun valmiiks. Video on jo rendautumassa joten eiköhän senkin saa huomenna tuubiin. 50 minuuttia vinssausta ja jumitetteluja.
Kuulostaa hyvältä ja mullakin näkyy noi kuvat.
PäHäMa Helatorstai venäjän safari 2013 matkakertomus
Osa #1 Keskiviikko - Torstai.
Autoa leimattu ja parsittu kasaan toista viikkoa tätä reissua varten. Keskiviikkona aamupäivällä hermostunutta auton pakkausta ja apukuskin odottelua. Lähtö viivästyykin lopulta muutamalla tunnilla noin klo 15 korville. Auto tuntuu taas superpakatulta vaikka vielä puuttuu ruuat ja virvokkeet. Matka Imatralle sujuu normaalist, räkytäky on aivan kamala ajaa uraista maantietä. Perille kuitenkin päästään ilman ongelmia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130527
Rajasta mentiin supernopeasti yli, venäjän tullissa ei jonoa vaan suoraan sai ajaa tiskille. Läpimeno kummastakin tullista yhteensä ehkä max 20 min. Sveton pikkupuodista käytiin hakemassa matkaan toimiva la puhelin, tankit täyteen asemalla ja sorvalin valinnasta viime hetkellä virvoikeita. Myyjä löi luukut kii heti mun jälkeen vaikka taidettiin jo silloin olla yli klo 22 rajan.
Svetosta Jaakonsaaren leiriin ei onneksi ole kuin noin 30 km matkaa ja se sujuukin nopeasti. Sillalta käännyttäessä alkaa kuulumaan la puhelimesta liikennettä. Jonkinlaista kelonhakua menossa tai muuten vaan räppäämistä. No Tapsan patrolista katkeaa etukardaanin pultit ja öljynsuodatin hajoaa tässä sessioissa. Myös mäyriksen raidetanko kokee muodon muutoksen. Hyvä saldo näin ensimmäiselle illalle. Saavumme leiriin jossa onkin pähäman sakin lisäksi myös muutama muukin vieras jotka tosin ovat lähdössä omille poluilleen. Inteamin porukkaa tai heinolan poikii ei näy.
Tulet on onneksi välttävät
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130528
Yön aikana vaihdetaan lähetysvammaisen 59s tilalle joku kiinanpaskaturbo laa puhelin joka yllättäen toimii ihan siedettävästi. Makso 100e ja oli kallein malli, tosin en tiedä oliko silti paras vaihtoehdoista. Tosin kun mega, super ja turbo tekstit löytyy pakkauksesta niin ei se huono voi olla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130529
Nakit silmillä vai grillissä? Vehvi kadottaa leirissä omat ja muidenkin reput.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130530
Vierailijoita
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130531
rj
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130532
Väihkösen Janne palautuu harhavuosiltaan takaisin asia kaluston pariin ja etenemisen kanssa ei ongelmia lähes vakio bjllä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130551
Matkassa on myös mukana Loiri hyvin etenevällä portal killer rockyllä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130553
Omalta kohdalta yllätyksiä aiheutti 15e hong kongin teltta joka pussista otettaessa on läpimärkä. Hauskinta on että sitä on viimeksi käytetty aika tasan vuosi sitten. No onneksi se kuivuu pikaisesta nuotion yllä. Ei juurikaan haise ummehtuneelle.
Aamulla aikanen startti ja edetään lähelle tempokeskuksen perusleiriä josta vedetään kevyt setti lammen reunaa pitkin kohti paalijärven ylitystä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130554
On tääkin pätkä ihan pelikunnossa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130555
Pätkä päättyy tukkitielle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130556
Maamieskoulun ohi radan toista puolta ja ollaankin ensimmäisessä ojan ylityksessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130557
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130559
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130561
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130562
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130563
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130567
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130568
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130569
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130570
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130573
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130574
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130576
Ajamalla taisi mennä vain Roope?
Matkalla kaikenlaista pikku suota.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130577
Kierrot taitaa olla jo vaikeampia kuin varsinainen ränni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130578
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130580
Väihkönen taiteilee tukin kanssa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130581
Saavutaan vihdoin paalijärven ylitykseen jossa onkin reippaasti vettä. Bensa volvo yrittää rohkeasti yli mutta stumppaa keskelle lätäkköä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130582
No pojat sahaa startilla melkein rantaan josta jo kahluhousut yltää appareilla viedä vaijeria.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130583
Varsinaiset ylitykset onkin sitten vain videolla.
Vastarannalla pidetään ruokatauko ja odotellaan loppuporukkaa jotka jäävät jälkeen kun grstä hajoaa murros johonkin matkan varrelle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130584
Kaken villit reitit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130585
Ruokaa naamaan ja loputkin saapuu "täl puol jokkee". Volvoon tehdään öljynvaihto ja koneesta poistetaan vedet mäntien päältä.
Matka jatkuu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130586
Jahhas tuttu raunio on jo romahtanut
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130587
Sitten saavutaankin suo pätkälle. Vaikönen teurastaa matkalla bjn etukardaanin jossain supassa mutta onneksi sinisestä bjstä löytyy varakardaani ja matka jatkuu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130588
Koskematonta pintaa hakemassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130590
No hupsista
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130591
Yli suosta parilla nypyllä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130592
Rafu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130593
Tipparellukin istahtaa niittyyn
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130595
puutkaan ei pysy lillussa kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130596
Peltosarkaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130597
Ei auta mutkat akseleissakaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130598
Loiri mäessä jossa Immonen kaataa grn kyljelleen. Mäen ylitys menee ihan väärästä kohtaa ja melkoinen sompailu on hämärässä löytää oikea reitti. Hommaan helpottaa vielä kaatuneet puut ja kaatosade.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130599
Pätkä räpätään läpi hiekkatien päähän kääntöpaikalle johon leiri pystytetään
Ensimmäisen ajopäivän loppu...jatkuu pian
kiitokset kaikille mukavasta matkasta
aika pienin vahingoin selvitiin 5kv invertteri hajos osittain???
ja takavinssi näyttää vähän huonolta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1235&pictureid=130723
meidän ryhmän kuvat ja videot löytyy mun apparilta julkaistaan joskus jos jotain sen arvoista löytyy
immonen se speiseri on multa kulkeutuu tännepäin varmaan samassa paketissa kun se perä joka on haisulissa
lainassa
Osa #2
Yöllä perinteiset nuotiolla rallattelut. Itse tosin vetäydyin jo ajoissa nukkumaan. Yöllä sataa reilusti vettä ja herään 6.30 siihen että teltassa on vesi lätäköitä. Ettei kaikki kamat kastu pukeudun nopeasti ja vedän kamat kasaan. Olenkin ensimmäinen herääjä ja saa rauhassa paitsella munat ja pekonit nuotiolla. Pihalta löytyykin väsyneitä juhlijoita jotka ovat kyllä vaatteet päällä löytäneet itsensä makuupussiin. Tosin kaatosade on varmistanut aika märjän herätyksen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130600
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130601
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130602
Märkiä makuupusseja riittää kuivattavaksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130603
Gr snorkkeli vaurioituu kaadossa ja taka panhard on poikki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130604
Myös mäyriksen raidetanko kaipaa fiksiä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130605
uudet kulmat
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130606
Karavaani kulkee vihdoin ettepäin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130607
Ojan ylitys
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130608
Pieni lenkki joka päättyy uudehkoon hiekkatiehen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130609
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130610
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130611
Sitten mennäänkin Sakkolaan kaupoille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130612
Ladat vaihdettu voortteihin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130613
Paikallinen uralin susi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130614
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130533
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130535
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130534
Kovat on rojektit menossa. Varmaan putin haluu mökilleen nopeemmin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130615
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130617
Ovat penteleet reitin varrelle koppinsa virittäneet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130618
Reitin alku on lupaava
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130620
Mutta sitten silta on tulvissa liikahtanut paikaltaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130621
No tottahan se koitetaan vinssata paikoilleen ja vehviläinen sammakkopuvussaan mm. sukeltaa sillan ali viemään narua ympärille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130623
Ei vaan silta liiku paikalleen kun alkaa toisestakin päästä liikkumaan ja vähän liian syvää on ajaa ohi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130627
Joudutaan ottamaan takasin ja suuntaamaan uusille urille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130628
Vuoksenrannan kirkko on vielä pystyssä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130629
Lisää rojekteja putinin mökkitielle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130631
Kohta pääsee vladimir resiinalla mökille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130634
Sitten jyskytetäänkin sovittuun sauna leiriin johon inteamin porukka saapuu myös. Ruokatauon jälkeen päätetään että kellon ollessa näin vähän lähetään vielä offailemaan ja jätetään saunomiset iltaan. Osa porukasta on jäljessä koska sakkolan korvillä mäyriksestä laukee taka-akselin pinioini hässäkkä ja remonttia pukkaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130635
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130637
Offareita popsivia jättikarhuja on syytä varoa, tuoreet jäljet löydetään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130638
Lähtetään jytyyttämään tuttuja latuja kohti räppipätkiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130639
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130640
Matkan turvallisuuspäällikkö JV.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130641
Suuntana luotisuoran jatko osuus jossa taas vinssit laulaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130642
Autot uppoo...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130643
ja apparit ui suossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130644
Kireitä siimoja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130645
Rinnan jumitusta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130646
Pätkällä räky sammuu mäkeen ja rengasraudalla kolkuteltava startti lakkaa kokonaan toimimasta. No saadaan onneks vinssattua autoa mäkee että saadaa pakilla mäkistartti. pätkä saadaan komeesti ajeltua läpi juuri valosan aikaan.
Kunnon telavaunu piilossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130647
Kinastelun jälkeen päätetäänkin ettei ajeta 15km paskahiekkatietä takas saunaleiriin vaan jäädään hanhilammen suon yläpuolelle mäntykankaalle leiriin. Heinolan poikiakin yritetään houkutella leiriin mutta Illka ei uskalla tulla.
Paskateltan vedenpitävyyden parantelua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130648
Tyyli on vapaa myös yöpymisessä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130649
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130650
Ajoissa ylös ja startin kimppuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130651
Ei nyt enää niin priima, solenoidi toimii mutta motti kaputt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130652
2 osan loppu... jatkuu pian
Osa #3
Aamulla uusille urille kohti joussuon korpea
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130654
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130655
Kolme pientä Berttaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130656
Rännissä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130657
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130658
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130659
Janne BJllä ensimmäistä kertaa venäjällä sitten vuoden 2004.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130660
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130661
uuh ihana muta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130663
Ketola apparoi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130665
jumitus maksimus
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130666
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130669
4x4 mäyris ei oikein etene kun taka-akselilla ei siis enää vetoja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130670
Ennen ojan ylitystä joussuon korvessa pidetään ruokatauko.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130673
Edessä on syvä oja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130671
Jota on hyvä plaanata mäyriksellä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130675
Onhan siinä vinssamista tunniksi jos toiseksikin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130678
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130686
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130687
Taidekuva 1
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130691
Vastarannalla tehdään volvon polttoaineen syöttöön huoltoa. "poikittain sisään".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130693
Possujunasta taitaa olla ja matoruuvi halki takavinssistä tässä vaiheessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130694
Taidekuva #2
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130699
letkan toinen kolmasosa jatkaa matkaa pitkin palo ojaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130700
mukavalle suolle hiipimään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130703
Melkeen ajamalla yli. lopussa joutuu vinssaamaan porttaalirännistä kuiville.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130705
Reitti jatkuu suon jälkeen korkealle mäelle jossa laalaa joskus katkoi suskan vetarin. Saavutan hiekkatien juuri valoisan aikaan. perässä tulee vielä rafu, simppa ja väihkönen. Odotan hiekkatiellä valot ja sisävalo päällä. Tien päähän ilmaantuu auton valot, auto pysähtyy räpyttelee valoja ja pysähtyy hetkeksi. Käsi hamuaa jo rengasrautaa penkin sivusta. Auto vihdoin lipuu ohi ja tarkistetaan että se varmasti poistuu paikalta. Huh, varmaan paikalliset jurrissa peljästyivät että ollaan miliisejä. Perutetaan varuiksi takaisin niitylle odottamaan muita. Toiset saapuvat ja ajamme viiden kilsan päähän pamela leiriin jossa inteam ja osa letkaamme jo odottaa. Joppa ja ugly lähtee pamela leiristä uutta luotisuora 2 suo pätkää pitkin pelastamaan mäyrista ja gr. Niitä ei parane suolle ajattaa tai loppuu viisumeista virta ennen kuin ne on pilkitty kuiville.
Vihdoin kaikki saapuu leiriin ja pistetään kynsitulet alulle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130706
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130708
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130710
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130712
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130545
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130543
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130541
Leiri sunnuntai aamuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130713
Kamat kasaan, käyntiin hinaus ja kotia kohti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130548
Ettei totuus unohtuisi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130547
Ajeltu reitti, noin 250km rajan takana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130549
Tuolla vielä varmaan pari kuvaa mitä ei näissä :
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5941&page=8
Loppu.Huomenna ehkä videoo.
Juu, kiitos kuuluu koko ryhmälle matkaseurasta! Poraruuvi (Ruottalainen Sotakone) antautui loppujenlopuksi, vaikkakin toi kotiin saakka 5 pyttyisenä ja huohotti öljynmittatikusta koko matkan. Tästä se uusi projekti sitten alkaa Poraruuvin kera. Sitten joskus tulevaisuudessa ei enään tarvitse jännittää vesistön ylityksiä, kainalosyvyydessä! Isot kiitokset myös Simpalle polttoaine ongelman selvityksessä, ja Possujunalle rajanylitys hinaamisesta ja back up ajosta Vaalimaalta Helsinkiin!!
Ehdottoman asiallista tarinaa Mikjus! :D:D
Hyvää settiä , kiitoksia reissu kertomuksesta ja kuvista!!
olihan kiva katsella kuvia reissusta ja hyvä stoori Mikjus!
Mistä moinen nimi leirille... oliko erimielisyyksiä... joutuko Pilpaamaan?
toyota4x4
14.05.2013, 07:40
niin tuolla missä lukee korpilahti vuoksenrannan kirkon ylä puolella, on jonkinlainen raharötköjen metsästys alue jossa mm. helikopterikenttä siellä pörrää metsän vartija. ei ehkä kannata safaroida sielä. muutaman kerran on jo sanonut asiasta kun ollaan hiekkatietä ajettu läpi.
Nopeasti kasaillut videot tuupissa.
yPVxbHqX3YI
Hyvää settiä stoori ja videot , kiitoksia.
Kiitokset kaikille reissusta.
Hyvät kuvat mikalla ja etenki tuo video oli asiallinen :D meidän kameraan tarttu vajaa 300kuvaa laitan niitä kans näytille kun kerkiän:D
_kekkula_
15.05.2013, 19:52
Kiitti mika kuvista ja hyvästä jutusta.
parit kuvat: gr murros ja kaato, vehvi kavereittesa kaa ja ryhmäkuva ja votkat.
Kiitokset kaikille mukavasta matkaseurasta. Rokissakaan ei ollu juuri mitään teknisiä ongelmia. Tuosta n. puol tuntia videoo reissusta. http://www.youtube.com/watch?v=LSUIEO_U1Ow
Kylläpäs huononi laatu kun käytti tuben automaattista korjausta, perskeles.
Muitakin ollu samoilla reiteillä http://auto.fi.msn.com/autogalleria/tältä-näyttää-maasturiseikkailu-venäjän-karjalassa-1
_samppa_
15.05.2013, 21:56
tässä jv:n kuvat
pööpöilijä
21.05.2013, 15:48
Laitan kuvaa ja viteoo reissusta, kuha pääsen toimivan tietokonee ääreen. -petri-
no niin kokeillaanpas laittaa kuvia esille :D
Tallilla ready to go
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131432
Aimoannoksen pihas odotellaa paria autoa viel kasaa ja Rokii etupyörän vaihto kun ei mahtunu muute kärrii:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131433
Säkkijärven nesteella juomat ostettu ja tankit täytetty. Laskeskeltii että haisulin marssi paino on tällä hetkellä noin 5400kg aika kovilla alkoi datsunin moottori jo olemaan kun lähdettiin kohti Jaakon saarta:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131434
Sitten ollaankin ekassa leirissä, puita lähdettiin poikain kans hakkee mut ei pitkälle päästy ku ensimmäinen remontti tauko jouduttii pitää :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131435
Pitkään siin remontissa menikin mutta vihdoin löydettiin se puukin, Porukka ens alkuun vähä eipäili mun puu valintaa mutta osui naulankantaa, paloi niin perkeleen nätisti leiris
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131436
Alppitorvien laitto haisulin katolle oli hyvä ajatus, ekana aamuna koko leiri oli hereillä jo seittämän aikaa ja liikkeelle lähettiin jo hyvis ajoin ennen kasia:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131472
porukkaa oli niin paljon ettei yhteen kuvaan sopinu kuin reilu puolet autoista
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131437
Tätä en ois ite uskonu että hymyilytti datsunin ratis mutta pakko kun siitä kerran on kuvakin:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131438
Jaakko seuraa tomerana
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131439
Kekkula
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131440
Haisuli istui tuoho kuopppaa ku tauti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131441
Vähä kiristeltii siimoja ni kyllä se siitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131442
Tapsa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131443
Viimeksi kun tätä kokeiltiin että datsuni liinalla haisuliin niin datsunista irtos etuakseli:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131444
Ränniä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131445
Paalijärven ylitystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131446
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131447
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131447
Paalijärven ylityksen jälkee alku letka jäi odottamaan loppu päätä kun gr:ässä oli murros jumppaa, ni kake päätti vähä kikkailla sillä välin onneks oli puu tuossa muuta olis ollu vehkeet nuri:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131448
Aika syvällä toi simpan Monsterihodarikin menee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131449
Tapsa yritti saada stunamia aikaseks
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131450
Simppa näyttää miten suolla edetään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131451
Meitin panssari vaunu ei oikee edenny
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131452
Välillä löytyi kantavaakin pintaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131453
Hetki huilattii ja apparit otti votkat ja sitte taas ränni jatkuu:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131454
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131455
GR:n takaPanhardi remonttia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131456
Ränni jatkuu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131457
Perjantaina sauna leirissä meillä oli oikeen kitaristikin paikalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131458
Tapsalle tuli väsy
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131459
Samilla ei meinannu pysyy lauantai aamuna oikee tavara sisällä:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131460
Yö sahvaarillakin on käyty saunan jälkee kun auto noin hirveen likainen lauantai aamuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131461
vähä ajolinjojen kattelua kun oli niin helvetillinen kantohelvetti tos muteikos
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131464
sami jo oottelee että joko mennää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131465
Väihkönen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131466
Kake
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131467
Haisuli oli kohtuu kovas kiinni tuossa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131468
Ei meinannu oikee puut kestää niin kolme puuta ku lyö yhtee ni rupes kestää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5958&pictureid=131469
Siihen loppui kuvat meitin kamerasta.. kiitoksia vielä kerran kaikille reissusta ja etenki samille kun lainasi meille perämurikkaa niin saatii neliveto tehtyä haisulista... KIITOS!!:D
veijon-esso
23.05.2013, 11:01
Hienoja kuvia tilanteista ja selkeesti ollu hyvä reissu!
Mites noi creepyillä varustetut autot eteni keskimäärin esim. boggeri autoihin verrattuna, näky olevan useammassakin alla tommoset. Onhan toki autoissa ja kuskeissakin eroja ja paljon, mutta muodostuiko mitään käsitystä kuin creepyt meni pehmeissä paikoissa?
Hienoja kuvia tilanteista ja selkeesti ollu hyvä reissu!
Mites noi creepyillä varustetut autot eteni keskimäärin esim. boggeri autoihin verrattuna, näky olevan useammassakin alla tommoset. Onhan toki autoissa ja kuskeissakin eroja ja paljon, mutta muodostuiko mitään käsitystä kuin creepyt meni pehmeissä paikoissa?
Toimii yhtä hyvin kun mikä vaan allterrain rengas:D
Laitan kuvaa ja viteoo reissusta, kuha pääsen toimivan tietokonee ääreen. -petri-
Eiks siellä ruuhimäessä oo Pj:n tallilla ainaki yks.
toyota4x4
24.05.2013, 12:15
Toimii yhtä hyvin kun mikä vaan allterrain rengas:D
bogger=kyllä kitkarengas on kitkarengas :D
tapsa4x4
05.06.2013, 22:28
Muutama kuva reissusta.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6001
_samppa_
11.06.2013, 16:30
petrin videot löytyy youtubesta hakusanalla petri kuvat.
_samppa_
11.06.2013, 17:52
kuvia
lisää tulee myöhemmin...
_samppa_
11.06.2013, 19:39
lisää
_samppa_
11.06.2013, 19:52
ja lisää
jep, kiitokset hyviä kuvia ja klippejä:)
_kekkula_
12.06.2013, 09:05
kivoja kuvia ja viteoita, kiitti petrille