View Full Version : toyota d4d ongelmat
Valmista topickia en löytänyt joten..
-02 hilux on lääkärissä polttoaineen saannin takia. Eli käy toimii ja kukkuu mutta kierrokset kun tippuu about 1500rpm alkaa vikavalo tillittämään. Sama jos käynnistää ilman kaasua. Ongelmat alkoi sattunaisista risteysalueelle tuloista kun kytkimen polkaisi pohjaan.. herjaa koodeja laidasta laitaan mutta ei suuttimia. Polttoaineen siirto mm. Piuhasarjaa tutkittu, antureita, kaasuläppää ja ties mitä muuta. Auton haen takaisin kun konstit loppu puljussa. Asian tuntevaa ja asiallista porukkaa joten ei ole siitä kiinni. Toyotalla lukivat koodit kun näihin ei taida päästä helpolla sisään. Nyt tämä täytyisi saada kuntoon joten HELP!!! Porvoon diesel viimen rasti jos ei muuten selviä. Korjaus vaan voi maksaa vaihtokoneen verran kun kyselin sieltä....
Rotpal GR
05.04.2013, 15:40
Kaveri soitteli just äskön ja sano että sillä nelikko hiasessa ihan samat onkelmat. Toimiii siihen saakka helvetin hyvin kun pääsee kierrokset alle 1500 sadan ja joutu himmaa risteykseen niin sen jälkeen ei anna kierroksia yli 2000 nnen. Ja sytyttää moottorin vikavalon.Sano että johtosarjassa ois jotain hiertymiä johdoissa niin uus johtasarja tars tojotanmukaan laittaa. Vikakoodeja anto jotain että paineet häviää johkin ja kakkkos pytyn suuttimelle kans jotain vika koodeja.... Johtosarja toytoalla töineen 1500 e. Mulla ei omassa mitään onkelmia, suuttimet vaihettu kaikki viiime kesänä.
Eikös sun hiluksus ollu juur suuutin rempassa ?
Piti mennä mutta suuttimissa ei ollutkaan vikaa. Paineet yms ok. Eli siitähän tämä vika on jäänyt. :( täydellinen vaihtokone 2-2,5te tai saman verran saa työntää vaikka jaloselle. kummallisia nämä kansan autojen koneet. Piuhasarja on tässäkin nyt yhtenä vaihtoehtona. Tulee kuulema sen verran laajasti koodeja. Maanantaina auto takas himaan. Vikahan on siis pahentunut pikkuhiljaa tässä eli ei tullut yhtäkkiä. Eli kuvittelisi jonkin tuotteen olevan tiensä päässä.
BJ-40/76
05.04.2013, 21:25
Samaan törmäsin yhden citikan/tai/pösön kanssa; heitti n.2010 bosch:n testeriin mm. vian: Keskitasauspyörästön ohjaus paine liian alhainen. ja auto oli etuvetoinen:eek: Muitakin koodeja tuli, mutta ei yhtä päättämiä.
Ja loppujen lopuksi syynä oli suomen luonto; muutama männyn neulanen ja koivunlehti, ja pienempää materiaa.... ja sisäilmansuodatin melkein paikoillaan.
Siis ilmastoinnin höyrystimen putki tukossa, siis vuosi lauhdevettä jalkatilaan, ja boksiin/sen liittimiin.
-90 luvulla oli xm-sitikassa saman tyylinen ongelma, en muista oliko syynä jarruneste vuoto vai joku muu.... mutta vein auton paikalliseen huoltoon tankki täynnä, ja evästin huoltopäällikköä: ajele kaikki ajot menemään, firmasta soitetaan, Jos tulee ikävä.
Automaattilaatikolla oleva XM, ja kun sai päähänsä sammua; niin ei liikkunut minnekkään edes startilla, ja edes minä en jaksanut lykätä sitä jalkakäytävälle:mad:)
Vastaavia tehonhäviämisistä kokemuksia VAG- konsernin tuotteista... ja syynä oli molemmissa alipainevuoto... toki silloin vikakoodi aina täsmentyi ilmamäärämittariin/turboon...
Siis eihän noissa toyotissa ole jotain muuta erikoista; itse lukisin vikakoodit aika tiheään, jos ei saa kannettavaa päätettä mukaan.
Huomenna hiluxi kotiin.. :/ Mielelläni noita koodeja lukisi vaikka joka päivä mutta on aina jalosen reissu. Perus "korjaamo" testerit kun ei ole antanut kaikkia koodeja ulos.. :(
Voiskos vika olla tässä:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/87986-42-d4d-scv-valve-replacement/
Kiitos linkistä mutta Kone on tässä 2.5 ( 2KD-FTV? )
Edit. löytyyhän tästäkin koneesta tuo scv. Jatketaan opiskelua..
Työntää koodia 78(7) Fuel Line Malfunction.
Fuel leeks in high pressure area.
* Fuel line supply pump
* Suply pump
* Common rail
* Injectors
* Pressure discharge valve pressure limiter
* EDU
* Engine ECU
Ajossa tulee heinäsirkka säksätys pienellä kaasulla kiihdyttäessä. Loppuu kuin seinään kun lätkää painaa syvemmälle tai kierrokset nousee. K nummen jalosella 3pv jonoa että sais koodit ulos...... loput jätän sanomatta....
Googlen kautta löytyy vastaavia vikoja ympäri palloa mutta kukaanhan ei kirjoita miten vika ratkaistiin..
Bemari anto koodin Fuel Line Malfunction, kun suurpaine pumppu ei saavuttannut painetta.
Suuttimien kärjet olivat palaneet ja vuosivat läpi.
Millä todettu et suuttimet on kunnossa??
Onko tehty kuppitestiä tai käytetty suuttimia jossain dieselpajalla?
Muisteleisin että ois vaihettu noita suuttimia just ton koodin takia.
Kokeiles tollasta purkillinen: http://www.tecalemit.fi/tuotteet/forte-moottorin-sisapuhdistus-tuotteet/advanced-diesel-fuel-conditioner
Litkut käynyt tankissa jo. :) Apua ei vaan ollut.
http://www.youtube.com/watch?v=NKBMyw-z2Xo Linkin videon loppu puolella ( about 1:40 kohalla ) oleva Lätty+tappi systeemi oli tänään suurennuslasin alla. tapin päässä näkyy kuula joka omassani oli kulunut tasaiseksi.. Vastakappaletta en päässyt vielä näkemään kun kisko on koneen kyljessä ja kappale istuu kiinni ja kovaa..
Ko. Osa on tuo Pressure discharge valve pressure limiter. Tiedä löytyykö vika tästä. koitin kääntää kuulan toisinpäin ja niputin kasaan. Vikavalo ei enää sammu lainkaan. :o :D Vikatilassa kone ottaa nyt kierroksia 200% paremmin kuin ennen ( toki ei lähellekkään yhtähyvin kuin normaali tilassa ). Jatketaan taas huomenna turhauttavaa etsintää ilman testereitä.
nimim. kohta halvalla hilux
Auto pelaa taas. :) suutin vaihdettu + suutintukki antureineen.
toyota4x4
11.06.2013, 23:20
olisko vika ollu commonrailin paine tunnistimessa kuin suuttimessa.?
olisko vika ollu commonrailin paine tunnistimessa kuin suuttimessa.?
Osittain jää arvoituksen varaan tuo tunnistimen osuus mutta koska vika ei poistunut ennen kuin 2 suutin uusittiin ???......... Onnea samppa uuden uutukaisen leiman johdosta......
Osittain jää arvoituksen varaan tuo tunnistimen osuus mutta koska vika ei poistunut ennen kuin 2 suutin uusittiin ???......... Onnea samppa uuden uutukaisen leiman johdosta......
Totta turiset ja kiitosta vaan. Taas saa vuoden kurvata.
Tuossa vuosia sitten oli samat murheet appiukon -03 hiluxissa, kävi juhan-autossa softauksessa, joku bugí oli moottoriohjaimessa, samalla reissulla laittoivat toisenki hiluxin vaikka ei oirehtinu. Oli yhtäaikaa ostettuja autoja.
Herkkiä ovat nuo uuremmat tiisseli padat...
Jörmelö_2
19.06.2013, 09:38
tää on aina paras koodi kun/jos joutuu selvittämään. onneksi on vaan kolme vaihtoehtoa. Pumppu,suutin tai jakotukki vaihtoehdot. 78/8 on scv-venttiili, tai johtovika. Commonreilin paineen seurannalla pääsee yleensä aika pitkälle vianhaussa. Hiluissa oli tankkivarustuksissa vikaa pari vuotta taaksepäin. suurin osa on kampanjassa korjattu, vaan aina niitä jätetään tuomatta muistutuskirjeistä huolimatta pajoille. löytyy osia joihinkin 2kd koneisiin, jos joku haluaa ite vaihtamalla kokeilla.. ;)
Jaa täällähän oli tämmönenkin keskustelu. Lainataas vähäsen.
Eli vaimokkeen Avensis mallia -08. Normaali kiihdytyksessä auto alkaa vetämään kunnolla vasta 2100 kierroksen kohdilla. Vikakoodeja ei anna eikä sytytä vikavaloja. Onko ehdotuksia?
Edittä Koneena 2.0 D4D ja ajettu 139tkm
Maantiekiitäjä
16.07.2015, 18:54
Tänään huomasin, että 120 korinen Tojo heijaa tyhjäkäyntiä. Liekö suutin jumppaa tiedossa? Oisko Joensuun alueelta neuvoa hyvää pajaa?
Mulla on auttanut kierrosten heijaukseen maf anturin putsaus... Jollain .cleanerilla ruiskii sen kuumalanka anturin.
Oma ropleema ratkeskin kun raaputteli EGRästä karstat pois. Hienoja noi pakokaasun takasin kierrätys systeemit.:mad:
Maantiekiitäjä
17.07.2015, 22:48
Käytin Tojon tänään piuhan päässä josko olisi ollut vikakoodeja, mutta eipä ollut. Onkos tuo maf ilmamassa-anturi?
Mulla alko nyt hiluxi käynnistäessä joskus kakomaan. Eli muuten ei mitään ongelmia, joskus ko vääntää käymään niin lähtee hyvin ja sammuu sekunnin päästä. Joskus taas käynti aaltoilee reilusti muutaman sekunnin. Muuten auto pelaa täysin.. Mikähän tätä sitten vaivaa, kyseessä -06 malli.
Kuulostaisi niin kuin korkeapaine puolen paine romahtaisi heti kun suuttimet aukeaa ja moottori yrittää käynnistyä. Saatko autoa testeriin kiinni että näkisi paine arvo käppyrän kun starttaa.
Ei itellä testeriä ja viikoksi pitää taas reissutöihin lähteä joten häätyy käyttää testerissä myöhemmin..
dodge3500
17.07.2016, 19:59
Mulla alko nyt hiluxi käynnistäessä joskus kakomaan. Eli muuten ei mitään ongelmia, joskus ko vääntää käymään niin lähtee hyvin ja sammuu sekunnin päästä. Joskus taas käynti aaltoilee reilusti muutaman sekunnin. Muuten auto pelaa täysin.. Mikähän tätä sitten vaivaa, kyseessä -06 malli.
Sammutus solenoidi/venttiili?
Hinta 220e?
Polttoaine paineen käyrä heittelee pari kolme kertaa kun auto lähtee käymään jonka jälkeen tasottuu. Ja ajossa pelaa täysin, ainoastaan käynnistäessä ongelma. Suodatinkotelossaki oli paskaa reilusti joka käytetty pois ja puhistettu. Ja yön yli oli puhistusaine suodattimen kautta suihkuille asti. Eikä oikeen silläkään vaikutusta..
Polttoaine paineen käyrä heittelee pari kolme kertaa kun auto lähtee käymään jonka jälkeen tasottuu. Ja ajossa pelaa täysin, ainoastaan käynnistäessä ongelma. Suodatinkotelossaki oli paskaa reilusti joka käytetty pois ja puhistettu. Ja yön yli oli puhistusaine suodattimen kautta suihkuille asti. Eikä oikeen silläkään vaikutusta..
Onko pumppu ja kaikki letkut kuivia ettei ole pientä vuotoa josta vetäisi korkeapainepumpulle ilmakuplan
Vein auton kaverin korjaamolle koska ite olen reissutöissä, mutta sitä siellä juuri selvitellään vetääkö se jostaki ilmoja..
Kylläpä se vika viimein löyty ko puotin tankin pois. Eli eihän se ollukko paskaa aika reilusti joka paikassa.. http://kuvapilvi.fi/k/yZ9F.jpg
Taitaa olla bio kasvustoo mitä nyky dieselit aiheuttaa. Löpösuodattimistaki löytyy välillä..