Kirjaudu sisään

View Full Version : viisaammilta neuvoja


jmtr83
04.04.2013, 08:14
Olis tarvetta vähän korottaa tollasen 87 vuosimallin hiluxin perää halvalla. Millais noi akselin ja jousipakan väliset korotuspalat? Tarkotus ois korottaa maksimissaan 50mm. Ja myydäänkö niitä valmiina vai tarviiko ite alkaa tekemään?

bluevan
04.04.2013, 08:39
Paras ehkä olis kun laittais uudet lehtijouset vanhojen puolmiljuunaa ajettujen tilalle.
Tulis sisäänjoustoakin ja ajomukavuus nousis potensin 10.
Veikkaisin että autoa myytäessä saa jousien hinnasta paljon takaisin.

jmtr83
04.04.2013, 10:30
Jouset tossa ois viä hyvä kuntoiset. Ja muutenkin ois vähä kalliit tähän tän hetken rahatilanteeseen. Tohon on tehty uus lava, ja tarvis sen takia saada vähän lisätilaa taka renkaille

pahvi_
04.04.2013, 11:55
Pikkasen nettii selaamalla 4x4 parts ainaki myy toho uudempaa käypiä. Suosittelen paikkaa, kysyy vaikka ihan puhelimitse..
Jos on vakio orggis jouset epäilisin kyl vähän kuntoo. Miten kestää kuormaa?

wuntzikka
04.04.2013, 14:43
hiluxin kantavuus vanhemmissa joku 700kg muistaakseni. esim. tollanen peruskäytössä ollut hilux, lavalle n. 800kg... joo joustaahan se ja näyttää/vaikuttaa siltä että auto katkeaa sekä ajaessa ei etupyörät tavoita ihan aina maahan
ja kyseessä -03 hailuksi

RIPAX
04.04.2013, 22:01
hiluxin kantavuus vanhemmissa joku 700kg muistaakseni. esim. tollanen peruskäytössä ollut hilux, lavalle n. 800kg... joo joustaahan se ja näyttää/vaikuttaa siltä että auto katkeaa sekä ajaessa ei etupyörät tavoita ihan aina maahan
ja kyseessä -03 hailuksi

Itellä oli 110 koppasen lavalla 750kg eikä ollu ongelmia,hieman takakenossa mut ajossa ei mitään ongelmaa. Samanlaisen lavalla on ollu 2000kg ja jouset pohjassa mut kesti 40km matkan. Duunissa oli -88 aura hilux jossa vahvistetut pakat ja vaakalla 4000kg kokonaispaino,ja ollu aura autona 17 vuotta,runko hitsaamaton ja kori ku pommin jäljiltä. Joten jos hiluksi on katkeamis pisteessä ja etupyörät ei osu maahan ni lavalla on todellakin enemmän ku 800kg. Ja -03 hille on rungoltaan sama ku 110 ja vahvempi ku -88 ja vanhemmat.

BJ-40/76
04.04.2013, 22:22
Vanha kunnon takominen, siis taotaan lehtijouset vaan enempi kippuraksi, ei kovaraksi.

Mutta haiskahtaa töisevälle, ja vaatii ison lekan, ja alasimen, taikka jotain muuta kovaa,,, esim Jäässä oleva koivun kanto on ollut käypänen...

Ja prässillä on tullut kesäkuumalla puristeltua, kun tuo hikoaminen on .....

wuntzikka
05.04.2013, 04:56
Itellä oli 110 koppasen lavalla 750kg eikä ollu ongelmia,hieman takakenossa mut ajossa ei mitään ongelmaa. Samanlaisen lavalla on ollu 2000kg ja jouset pohjassa mut kesti 40km matkan. Duunissa oli -88 aura hilux jossa vahvistetut pakat ja vaakalla 4000kg kokonaispaino,ja ollu aura autona 17 vuotta,runko hitsaamaton ja kori ku pommin jäljiltä. Joten jos hiluksi on katkeamis pisteessä ja etupyörät ei osu maahan ni lavalla on todellakin enemmän ku 800kg. Ja -03 hille on rungoltaan sama ku 110 ja vahvempi ku -88 ja vanhemmat.

no mutta siis tämäkin maantinopeuksissa ja maantiellä lieviä painaumia/ikäviä heittoja, joten tulee tunne välillä et eturenkaat ei kosketa maahan. sekä lavan ja ohjaamon välinen rako... siitä katsottuna etupää kallistaa toiseen suuntaa ja peräpää toiseen eli siis ^ tämän merkin tapaisesti

BJ-40/76
05.04.2013, 12:48
no mutta siis tämäkin maantinopeuksissa ja maantiellä lieviä painaumia/ikäviä heittoja, joten tulee tunne välillä et eturenkaat ei kosketa maahan. sekä lavan ja ohjaamon välinen rako... siitä katsottuna etupää kallistaa toiseen suuntaa ja peräpää toiseen eli siis ^ tämän merkin tapaisesti

Siis oletko nimenomaan kasannut kaikki painon (oletettavasti metallia?) nimenomaan mahdollisimman taakse? jotta tuo hiluxin runko taipuu kuperaksi, niin 800kg pitää olla aika huonosti kuormattu.
Siis tuolla omalla -88:lla tuli pahimmillaa kuskattua vettä 1000L pöntöllä, ja vaikka oli alusta aika loppu, niin ei kyllä tuntunut noin onnettomalta.

------------------------

Bingo! Olisko sulla "jenkkilasit silmillä" keksin sen tuosta sinun allekirjoituksesta, ja kyse ei ole volvosta!!!!!!

RIPAX
05.04.2013, 21:44
Ja ihan ilman minkään merkin laseja,laitappa Gemsun tai Fordin lavalle se mitä laillisesti saa ja laita auto risti riipuntaan.:D Muistista tuli Ylläs trophy -02 kun eräs f350 Fordisti ylitti pikku joen,jos löydät videon jostai ni katoppas ku se nousee sihen vasta penkalle! Ja lavalla ei ollu ku parisataa kiloo!

BJ-40/76
05.04.2013, 22:17
Ja ihan ilman minkään merkin laseja,laitappa Gemsun tai Fordin lavalle se mitä laillisesti saa ja laita auto risti riipuntaan.:D Muistista tuli Ylläs trophy -02 kun eräs f350 Fordisti ylitti pikku joen,jos löydät videon jostai ni katoppas ku se nousee sihen vasta penkalle! Ja lavalla ei ollu ku parisataa kiloo!

Siis kun tuosta minun hiluxista ei runko antanut periksi, vaan alusta....
Ja tuo uudempi runko paljon jäykempi....
Mutta kun jenkeissä hammastaa kylkilista vaaaksan, niin se suunniteltu juttu.

Mutta kun jostain meidän tojota- harrastajan autosta tulee kyse; vaikka topiikin aloittajan ongelmasta, niin kaikki kommentoi....

Mutta jotenkin se tuntuu hyvältä, että porukka suurinpiirtein sopii yhteen, manteriden välillä on yksi härikkö: toyota, mutta nähtävästi meillä on paksumpi iho? ei juurikaan jakseta mollata vinssittömiä/lukottomia, ja edes minä en viitsi kovin paljon esim. valistaa tuon chevyn 6,5td seuraajan sukujuuria....
olisi kiva pysyä väleissä.....

RIPAX
09.04.2013, 23:17
En haluis ketään ärsyttää enkä tunnustaudu minkään automerkin palvojaksi,mut ihmetyttää kun joku kehuu lantikkaa luotettavaksi,tojotaa tehokkaaksi,Mersua halvaksi,tai jenkkiä taloudelliseksi, tai Uazia kauniiksi, kun tässä kokemuksia analysoidaan ni mihin ihmeen kokemuksiin perustuu jos esim. edellä mainitut väittämät esiintyy tarinassa? ei se tojotakaan mikään Graalin malja ole mut jos se on vetelä niin mikä ei ole? Olen kuullut jenkkien runkoja boksattavan mut en japsien?:o Eihän tarinan kerronnassa mitään vikaa ole ja itse kukin joskus liioittelee mut kun itse otan ajoneuvotekniikan haudan vakavasti ni yritän pitäytyä faktoissa.:eek:

Uazmies
10.04.2013, 00:28
Ja ihan ilman minkään merkin laseja,laitappa Gemsun tai Fordin lavalle se mitä laillisesti saa ja laita auto risti riipuntaan.:D Muistista tuli Ylläs trophy -02 kun eräs f350 Fordisti ylitti pikku joen,jos löydät videon jostai ni katoppas ku se nousee sihen vasta penkalle! Ja lavalla ei ollu ku parisataa kiloo!

Tässä kohtaa pakko puolustaa geeämmää

http://www.youtube.com/watch?v=TKMQjm7i2Jw&feature=youtube_gdata_player

Makuasioista ei sovi kiistellä sanoi musti kun muniaan nuoli.

Itse ajan (silloin kun kortti on tallessa) gm-tuotteilla varsin tyytyväisenä ja kyykytän bemareita izuzun suunnitelema moottori laulaen (jossa nokka on lohkossa :-D ) hymyssä suin.

Tämän teen siksi että ne on just mun makuun, käyttiksenä nelivetopickkari jolla vedän vähintään 6vko/vuosi päivittäin yli 3000kg kärryä pääasiassa lumikelissä kaupungissa ja käytännön duunien ulkopuolella sen edustavuus riittää asiakaskäynneille (vaikka virallisemmillekin). Ja alv-vähennyskelpoinen kuorma-auto on yrittäjälle taloudellinen ratkaisu.

Käyttikseksi vaihtoehdot vähissä, tarvitsen kaupunkikäyttö/maantiemukavan auton, jossa reilusti voimaa (koska siitä mä tykkään :) ), 3500kg vetomassa, automaatti ja väh 5 istumapaikkaa. Mikään maasturi ei käy kun pitää paskaista ja korkeaa tavaraa kuskailla. Dodgella en tykännyt ajaa ja foorteissa järkyttää korjausyllätykset. Brittivehkeet... no se voima? Doppelisprintteri olisi vaihtoehto, jopa kokeilin mutta V6 kesyyntyi painavan kärryn kanssa täysin eikä automaatilla saa virallisesti 3500kg vetää.

Vapaa-ajalla kurvailen '59 caddyllä ihan vaan siksi kun vanhoista autoista tykkään eikä 50-luvun tojotissa, ooppeleissa tai foorteissa ole sitä voimaa, ei mukavuutta eikä varusteita.

Miksikö vuodatin kaiken tämän?

Siksi että ajan just niillä autoilla millä mä tykkään ja kun ne kaikki on omia ja maksettuja niin eikö se oo mun oikeus ilman että joku hiasemies viisastelee myyntimääristä tai kettutyttö kulutuksista?

Se joka tykkää ajaa hiluksilla ajakoon sillä ihan yhtä ylpeänä, se on ihan meidän jokaisen oikeus.