View Full Version : Moottorin osat hj60 ja kump.
Täältä löytyy kaikkia mahdollista hieman vanhempienkin lc koneisiin...
sivusto on kylläkin lontoonmurteella mutta tuskin haittaa
http://www.euro4x4parts.com/parts/ (http://www.euro4x4parts.com/parts/:D)
dirtysalami
27.03.2013, 09:09
Mahtava löytö !
perkele olipa hyvä sivusto löytö.
Joo itekki tuskailin tuossa viime syksynä että mistä osaa kun suomenmaasta ei tahtonu löytyä.
tuolta löytyy sitte melekeen mitä vain :)
Kun ei tuo lontoo oikein taivu, niin onko tuolla korjaussarjaa jakolaatikkoon? HJ60 vm-83 5v...
kyllä näky löytyvän ja hintaa oli 210 rahhaa
http://www.euro4x4parts.com/toyota_parts/landcruiser_series_60/hj60_3_9d_diesel_1980_1990/4_transmission/t/transfer_case_overhaul_kit
tuolla linkillä pitäis löytyä...
Kun ei tuo lontoo oikein taivu, niin onko tuolla
korjaussarjaa jakolaatikkoon? HJ60 vm-83 5v...
google kääntäjä on oikeen oivallinen apu jos ei lontoon murre taivu :)
Kun ei tuo lontoo oikein taivu, niin onko tuolla korjaussarjaa jakolaatikkoon? HJ60 vm-83 5v...
myös tuolta löytyy...
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%20HJ61.htm
Kiitoksia!
Kuvassa ei vain näy sitä siirtohaarukkaa?
Muutenkin hieman epäselvää tää remontti, kun joku kertoi ettei se haarukka ole syypää siihen nelikon pois hyppäämiseen, vaan se siirtäisi vain nelikon hitaalle ja normaalille? Se holkkiko siellä nyt kiukkuaa?:eek:
Nelikko siis pysyy pakottamalla päällä ja kytkeytyy pois kun käsi irtoaa kepistä.
Kuvassa ei vain näy sitä siirtohaarukkaa?
Muutenkin hieman epäselvää tää remontti, kun joku kertoi ettei se haarukka ole syypää siihen nelikon pois hyppäämiseen, vaan se siirtäisi vain nelikon hitaalle ja normaalille? Se holkkiko siellä nyt kiukkuaa?:eek:
Nelikko siis pysyy pakottamalla päällä ja kytkeytyy pois kun käsi irtoaa kepistä.
Jep, se siellä kiukuttelee. itellä oli aikoinaan bj40 ja siinä oli sama vika,toki silloin osien puutteessa vika eliminoitiin kääntämällä holkki toisinpäin. toki sillon oli jatkuva neliveto.
eli siellä holkin sisällä olevat poorit on senverta kuluneet että ei pysy nelikko päällä.syy siihen on todennäkösesti siinä että on koitettu laittaa väkisin nelikkoa päälle kun takapää on lyöny tyhjää tai sitten on keppi ollu sellasessa asennossa että siellä on ollu nelikko "hiukan" päällä ja se on syöny sen holkin pään sileäksi...:rolleyes:
helmapelti
03.04.2013, 21:25
Kuvassa ei vain näy sitä siirtohaarukkaa?
Muutenkin hieman epäselvää tää remontti, kun joku kertoi ettei se haarukka ole syypää siihen nelikon pois hyppäämiseen, vaan se siirtäisi vain nelikon hitaalle ja normaalille? Se holkkiko siellä nyt kiukkuaa?:eek:
Nelikko siis pysyy pakottamalla päällä ja kytkeytyy pois kun käsi irtoaa kepistä.
Jos sulla on osat käsissä ja haarukan ja holkinuran välissä on 3mm väilä kuten mulla oli niin haarukan täytehitsaus voi korjata ongelma kuten useimmilla, vaikka kytkentäholkin ja rattaan hampaat on ihan paskana.
Tai en ole ihan varma kestääkö sillä korjauksella ihan mitä vaan mutta selvitän asiaa..
Silloin siisi haarukka palanut öljynpuutteesta nelikolla ajettaessa-> varmista jakiksen voitelu ->hullunkierto