Kirjaudu sisään

View Full Version : Mikä on malliltaan suurempi ahdin kuin GT20 garret


JuhanChristian
19.03.2013, 20:30
Tarvitsisin tietämystä. Eli Toyotan pyöreälamppuisessa 2.4l lj:ssä on vakio ahtimena garretin GT20. Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden.

Elikkäs mikä on tuosta GT20 Garretista seuraava koko jossa on samat laipat ja öljylinja ja minkä laisella mallinumerolla sitä löytyisi maailmalta???

Dectane
19.03.2013, 20:35
Tarvitsisin tietämystä. Eli Toyotan pyöreälamppuisessa 2.4l lj:ssä on vakio ahtimena garretin GT20. Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden.

Elikkäs mikä on tuosta GT20 Garretista seuraava koko jossa on samat laipat ja öljylinja ja minkä laisella mallinumerolla sitä löytyisi maailmalta???

Noitahan on muistaakseni vähän vaikka minkälaisilla laipoilla..?

Onko tuo nyt sillä kolmion mallisella pakopesän laipalla? Kolmipulttisella laipalla oleva gt22 vois mennä aika helposti vanhaan pakosarjaan

harrim3
19.03.2013, 20:56
Tarvitsisin tietämystä. Eli Toyotan pyöreälamppuisessa 2.4l lj:ssä on vakio ahtimena garretin GT20. Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden.

Elikkäs mikä on tuosta GT20 Garretista seuraava koko jossa on samat laipat ja öljylinja ja minkä laisella mallinumerolla sitä löytyisi maailmalta???


jos vakio niin oisko kuitenkin CT20:confused::confused:

Dectane
19.03.2013, 21:20
jos vakio niin oisko kuitenkin CT20:confused::confused:

Seki vielä :D:D

Jappi
20.03.2013, 00:21
jos vakio niin oisko kuitenkin CT20:confused::confused:

Ja siinä tapauksessa on valmistaja Toyota, ei Garrett. Eikä sovi mikään tilalle ihan suoraan.

harrim3
20.03.2013, 05:27
Ja siinä tapauksessa on valmistaja Toyota, ei Garrett. Eikä sovi mikään tilalle ihan suoraan.

juu valmistaja toyota. esim.hj:n ct26 vähän isompi kun tuo ct20,kiinnitys melkein sama,
muistaakseni paria pultin reikää joutuu vähän viilaamaan että sopii.. haullakin löytyy samoja keskusteluja..;)

-MaTTi-
20.03.2013, 10:59
Sovitelaippojahan saa väliin, joten valinta aika vapaata. Esim. Holset HE221W vois olla passeli hyrrä tollaseen.

JuhanChristian
24.03.2013, 21:38
Kiitos ensinmäiseksi kaikille neuvoa antaneille. Ahaa elikkäs tuo on toyotan valmistama ahdin. Osaisiko kukaan sanoa että mikä on tarkalta malliltaan tuo HJ:ssä oleva gt25? Vain onko sille edes tarkempaa mallia?
Entä jos harkitsisi tuollaista holsetin ahdinta, niin keneltä nuita kannattaisi kysyä?

-MaTTi-
24.03.2013, 21:45
Ei oo Toyotalla mitään gt-mallimerkinällä ahtimia, se on CT. HJ61:ssä CT26, ei oo tarkempaa merkintää vaikka noita CT26-malleja on erilaisia, esim. Suprassa.

BJ-40/76
24.03.2013, 22:47
Ei oo Toyotalla mitään gt-mallimerkinällä ahtimia, se on CT. HJ61:ssä CT26, ei oo tarkempaa merkintää vaikka noita CT26-malleja on erilaisia, esim. Suprassa.

Eikö noissa toyotalaisissa ole varaosanumero, mistä sitten saa purettua? Jollakin nettisivulla oli 5 vuotta sitten joku englannin kielinen "puoli-asiantuntija" laatinut jotain taulukoita, joissa oli noita ahtimen varaosanumeron mukaisia pesien, turbiinin ja ahtimen ominaisuuksia.

Siis yritin "Kasata" HJ-61:een "bolt-on" ahtimen, mutta homma kaatu alkumetreille, Muistaakseni tuo pakopuoli oli se suurin ongelma, noita pakopesiä ja -turbiineja oli vain jossain nimenomaisessa autossa, ja niitä ei saanut käytettynä!
Uusia olisi saanut, mutta pelkät varaosat (ahdin) olisi tullut maksamaan enemmän kuin korillinen holsetteja sovitesarjoineen käsityönä....

Siis niin vaikealta kuin se tuntuukin myöntää, niin jos noista isommista cruisereista(suprasta?) ei löydy suoraa sopivaa, niin tuo modaaminen on suhteellisen kallista, ja lopputulos ei aina ole tyydyttävä/kestävä.

Itselläni ei ole juurikaan kokemusta turbon vaihtamisesta isompaan, mutta jos meinaat kiusata sitä 2LT :tä niin paljon, että nuo 6-sylinteristen (vakio: 136 hv-> yli 200 hv) turbot käy pieneksi/lyhytikäiseksi....
Toki nyt puhutaan uusimmillaan rippouluikäisistä turboista, ja viimmeisessä 20 vuodessa on tapahtunut kehitystä...

Toki jos meinaat käyttää pikkusen lisää rahaa, kun kirjoitat "Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden." niin nuo holsetit yms. on halpaa kuraa....
Siis ota yhteyttä johonkin turbo korjaamoon/virittämöön?, niin siellä voivat räätälöidä sinulle sopivan turbon, ja nimenomaan sinun tarpeisiin kasattu ahdin maksaa muutoslaippoineen huomattavasti vähemmän, kuin uusi rekisterinumerolla ostettu! (ja nyt tarkoitan: siis kiinan pojan turbo/tarvike ei ole vaihtoehto, kun puhutaan toyotan turboista tässä hintaluokassa....)

Tuohon omaan hodariin tekisi mieli päivittää turbo, kun tuo reipas 700 tkm on jättäny jälkensä, siis tuo on ollut pohjoisessa raksa-autona lomamökkirakentajilla ensimmäisen 10v, sitten se on 10v? ollut "huvi-" autona, siis repinyt yli 10 metristä lavettikärryä, missä on matkannut safarin 8 kpl moottorikelkkoja:eek:, siis pitäskö myydessä kertoa, että on ollut lapissa ruustiinan käytössä... :o

Mutta jossain toisessa topiikissa herättelin keskustelua vesi- ja öljyjäähdytettyjen turbojen yhteensopimisesta, ja siitäkään minulla ei ole täsmätietoa:confused:

Sorry, pikkasen levisi...

Offroadrunner
25.03.2013, 14:17
tuosta ct 26 kopio 300e rahteineen. http://www.aliexpress.com/item/New-CT26-17201-17030-for-TOYOTA-Land-cruiser-TD-1995-4-2LD-204HP-1HD-FT/522291740.html

Jappi
25.03.2013, 14:53
tuosta ct 26 kopio 300e rahteineen. http://www.aliexpress.com/item/New-CT26-17201-17030-for-TOYOTA-Land-cruiser-TD-1995-4-2LD-204HP-1HD-FT/522291740.html

Ja samaa kopiotavaraa kotimaisen liikkeen kautta:

http://www.ahtoja.com/product/148/toyota-landcruiser-ct26

Voisi olettaa että kotimaisen putkan kanssa mahdolliset takuuasiat toimii helpommin.

joker
25.03.2013, 17:16
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=9

Tuolta aikoinaan hommasin läjään pikkasen paremmin toimavan turbon tuli sovitelaippa alkuperäiseen kiinnikeisiin. Pari kartiokuusiokolo pulttia vaan piti sorvaamolla teettää.

2,4TD
25.03.2013, 17:47
Noita CT.n puhaltimia ei kannata alkaa virittämään, kallis kokeilu oli itsellä.
Josko jostakin saat CT20B merkinnällä olevan puhaltimen on se sama sisäkaluiltaan kun CT26 mutta sopii suoraan siihen läjän pakosarjaan.
CT26 kuulemma sopii viilaamalla, itsellä nyt KKK.n puhallin ollut tuon Fin-turbon tekeleen jälkeen ja se on ainakin toistaiseksi kestänyt ja mikä parasta se turha ahto jäi pois.
Noi CT.n puhaltimet on niin ahtaita että n 80-90km/h vauhdissa on jo täpöt ahdot, nykyisellä 0,2-0,5bar.

60lantikka
26.03.2013, 09:44
Ja samaa kopiotavaraa kotimaisen liikkeen kautta:

http://www.ahtoja.com/product/148/toyota-landcruiser-ct26

Voisi olettaa että kotimaisen putkan kanssa mahdolliset takuuasiat toimii helpommin.jos ja KUN se tulee ajankohtaseks..itellä kesti kiinagarretti 3000km

Mika P
26.03.2013, 18:50
Ootteko ottanu minkälaisia teho ja ahto lukemia tuolla vakio ct26:sella ja minkälaisilla kokoonpanoilla Hojoista? Mikä olisi helposti tuon ct26:sen tilalle käyvä?