23.05.2005, 22:14
quote:
Joku kirjoitti:
Halvin 303:nen 13000kr +25% ja loput siitä ylöspäin että silleen!
Hyväkuntoset 17000kr +25%)ja siitä ylöspäin) eli loppu peleissä liki 2500€
Olikohan tuon kommentin kirjoittaja edes samassa huutokaupassa Kalixissa viime perjantaina, missä minä kävin?? Tietysti tottahan tuo on, "hyväkuntoiset oli 17000 kr ylöspäin". Hiukka harhaanjohtamisen makua tossa mun mielestä silti on, koska oikeasti hyväkuntoiset maksoivat lähemmäs 30 rahaa kuin 20 rahaa....
Tässä yhden nyybin "messuraportti" paikan päältä, olihan toi "kevään tapaus" eikä vastaavia huutokauppoja kuulemma enää juuri tule, koska nyt oli myynnissä erä nro 7, joka oli FMV:n eristä viimeinen! FMV on täten täyttänyt Ruotsin hallituksen vuonna 2000 antaman tehtävän ja jotta uusia poistomyyntejä tulisi, niin vaaditaan uusia hallituspäätöksiä. Semmoisia ei tiettävästi ole valmisteilla. Joten se oli siinä ny sitten se tällä erää! (Tarkkaan ottaen erä oli "7A" - onkohan olemassa "7B" ja ehkä jopa "7C" ja mitähän ne sisälsivät? :-)
Autojen tsekkailu Kalixissa jäi aika hätäiseksi, koska aikaa oli vähän ja materiaalia paljon. Mutta osa noista 303:sta oli kyllä suoraan sanottuna aika hirveitä tapauksia ja 13000 kruunulla sai lähinnä raadon käsiinsä. En olisi missään tapauksessa maksanut edes 13000 kruunua plus alvit niistä. Niissä oli raskasta käytön jälkeä näkyvissä, osa vahvassa ruosteessa ja huonosti korjattuja kolaroinnin ym. jäljiltä. Osassa ei ollut edes kunnon kumeja alla ja eivät lähteneet edes käymään!
Mielestäni parhaasta 303 yksilöstä maksettiin 35000 kruunua ja siihen alvi. Sen olisin itsekin ostanut, jos olisin semmoisen huutanut. Ehdin koekäyttämään sitä ja se kehräsi kuin kissa. Renkaat olivat ok eikä ruostetta näkynyt. Kilsoja vähän. En tosin ehtinyt selvittää syytä kilsojen vähyyteen. Luultavasti se oli ok-syy. Ollut esim. varastoituna LKP-varastoon tai jossain erikoiskäytössä? Sitten oli joukossa semmoisiakin vähäkilometrisiä, joiden vähälle kilometrimäärälle ei ollut ok-syytä (esim. pantu naftaliiniin rikkoutumisen vuoksi).
Joku teki mielestäni ok-kaupat yhdestä toisesta kuntoisesta 303:sta 19000 kruunulla, mutta siinä oli kyllä onneakin mukana. Enimmäkseen kohtuukuntoisistakin joutui reilusti yli 20 rahaa, jopa yli 30 rahaa maksamaan.
Mielestäni täysin paskan ja liki priiman kärryn hintaero (35000 - 13000 = 22000 kruunua) oli niin naurettava, että en ymmärrä niitä ihmisiä jotka ostivat sen huonon. Ehkä he ostivat sen varaosiksi, sellaistakin käytöstä oli nähtävissä. Silloin ymmärrän sellaiset ostokset. Muuten en ymmärrä, koska eihän 22000 kruunua riitänyt joissakin tapauksissa saamaan kärryä edes samanveroiseen kuntoon kuin mitä sen paremman ostamalla olisi saanut. Lisäksi jää vielä päälle tekemisen riski ja vaiva! Parhaat noista kärryistä oli nimittäin vastikään katsastettu ja todennäköisesti menevät myös Suomen rekisteröintikatsastuksesta ilman korjauksia tai muutoksia läpi! (esim. lyhdyt oli vaihdettu E-hyväksytyiksi jne)
303:n varaosista on kuulemma pulaa Ruotsissa. Eräs Umeålainen herra väitti akselista maksettavan liki 10000 kruunua! Ilmankos jotkut romiksenomistajan näköiset herrat näyttivät huutelevan pahimpia raatoja tukkukauppiaan ottein itselleen 15000 kruunun yksikköhinnalla!
Miten muuten toi voimanulosoton taikominen 303:een, mistä siihen saa vaihdelaatikoita, joissa toi kikka on? Paikanpäällä eräs noiden vehkeiden tuntija väitti, ettei hän ole "2-akselisessa nähnyt vinssiä noiden vehkeiden keulassa, ts. voiman ulosotolla varustettua...".
Note! This message was posted anonymously!
Joku kirjoitti:
Halvin 303:nen 13000kr +25% ja loput siitä ylöspäin että silleen!
Hyväkuntoset 17000kr +25%)ja siitä ylöspäin) eli loppu peleissä liki 2500€
Olikohan tuon kommentin kirjoittaja edes samassa huutokaupassa Kalixissa viime perjantaina, missä minä kävin?? Tietysti tottahan tuo on, "hyväkuntoiset oli 17000 kr ylöspäin". Hiukka harhaanjohtamisen makua tossa mun mielestä silti on, koska oikeasti hyväkuntoiset maksoivat lähemmäs 30 rahaa kuin 20 rahaa....
Tässä yhden nyybin "messuraportti" paikan päältä, olihan toi "kevään tapaus" eikä vastaavia huutokauppoja kuulemma enää juuri tule, koska nyt oli myynnissä erä nro 7, joka oli FMV:n eristä viimeinen! FMV on täten täyttänyt Ruotsin hallituksen vuonna 2000 antaman tehtävän ja jotta uusia poistomyyntejä tulisi, niin vaaditaan uusia hallituspäätöksiä. Semmoisia ei tiettävästi ole valmisteilla. Joten se oli siinä ny sitten se tällä erää! (Tarkkaan ottaen erä oli "7A" - onkohan olemassa "7B" ja ehkä jopa "7C" ja mitähän ne sisälsivät? :-)
Autojen tsekkailu Kalixissa jäi aika hätäiseksi, koska aikaa oli vähän ja materiaalia paljon. Mutta osa noista 303:sta oli kyllä suoraan sanottuna aika hirveitä tapauksia ja 13000 kruunulla sai lähinnä raadon käsiinsä. En olisi missään tapauksessa maksanut edes 13000 kruunua plus alvit niistä. Niissä oli raskasta käytön jälkeä näkyvissä, osa vahvassa ruosteessa ja huonosti korjattuja kolaroinnin ym. jäljiltä. Osassa ei ollut edes kunnon kumeja alla ja eivät lähteneet edes käymään!
Mielestäni parhaasta 303 yksilöstä maksettiin 35000 kruunua ja siihen alvi. Sen olisin itsekin ostanut, jos olisin semmoisen huutanut. Ehdin koekäyttämään sitä ja se kehräsi kuin kissa. Renkaat olivat ok eikä ruostetta näkynyt. Kilsoja vähän. En tosin ehtinyt selvittää syytä kilsojen vähyyteen. Luultavasti se oli ok-syy. Ollut esim. varastoituna LKP-varastoon tai jossain erikoiskäytössä? Sitten oli joukossa semmoisiakin vähäkilometrisiä, joiden vähälle kilometrimäärälle ei ollut ok-syytä (esim. pantu naftaliiniin rikkoutumisen vuoksi).
Joku teki mielestäni ok-kaupat yhdestä toisesta kuntoisesta 303:sta 19000 kruunulla, mutta siinä oli kyllä onneakin mukana. Enimmäkseen kohtuukuntoisistakin joutui reilusti yli 20 rahaa, jopa yli 30 rahaa maksamaan.
Mielestäni täysin paskan ja liki priiman kärryn hintaero (35000 - 13000 = 22000 kruunua) oli niin naurettava, että en ymmärrä niitä ihmisiä jotka ostivat sen huonon. Ehkä he ostivat sen varaosiksi, sellaistakin käytöstä oli nähtävissä. Silloin ymmärrän sellaiset ostokset. Muuten en ymmärrä, koska eihän 22000 kruunua riitänyt joissakin tapauksissa saamaan kärryä edes samanveroiseen kuntoon kuin mitä sen paremman ostamalla olisi saanut. Lisäksi jää vielä päälle tekemisen riski ja vaiva! Parhaat noista kärryistä oli nimittäin vastikään katsastettu ja todennäköisesti menevät myös Suomen rekisteröintikatsastuksesta ilman korjauksia tai muutoksia läpi! (esim. lyhdyt oli vaihdettu E-hyväksytyiksi jne)
303:n varaosista on kuulemma pulaa Ruotsissa. Eräs Umeålainen herra väitti akselista maksettavan liki 10000 kruunua! Ilmankos jotkut romiksenomistajan näköiset herrat näyttivät huutelevan pahimpia raatoja tukkukauppiaan ottein itselleen 15000 kruunun yksikköhinnalla!
Miten muuten toi voimanulosoton taikominen 303:een, mistä siihen saa vaihdelaatikoita, joissa toi kikka on? Paikanpäällä eräs noiden vehkeiden tuntija väitti, ettei hän ole "2-akselisessa nähnyt vinssiä noiden vehkeiden keulassa, ts. voiman ulosotolla varustettua...".
Note! This message was posted anonymously!