PDA

View Full Version : OFFROAD TRIAL KAUSI 2013 SUUNNITTELUA


sirP
02.03.2013, 17:43
98% varmuudella hep. Laitan sulle yv:tä.

TERO77
02.03.2013, 17:47
No niin

Tässä toisessa tropiikissa oli puhetta offroad trial kausi 2013 suunnittelu palaverista. Mikki ilmoitti että antakkee paikka niin järkätään...
alkaa oleen trial porukka huolissaan asiasta...

NOH NYT. ei ole kuulunut asiasta. Ilmoitin järkkääväni tilan ja yritin kysellä Mikiltä ajankohta,henkilömäärä,tarjoilu,yms... asioita...ei mitään ole kuulunut asiasta.

NYT ON ASIA TIEDETTÄVÄ JOTEN

LAUANTAI 30.3.2013 KLO 13.00 eli pässiäisen tianoolla Hämeenlinnassa palaveri offroad trial:in tulevaisuudesta

Aika: 30.3.2013 KLO 13.00

Paikka : KATAJISTONTIE 1 Eli aulangontietä Aulangon rantasipihotellin ohi ja toisesta vasempaan ja kohta vasemmallapuolen kievari.

Ilmoittautuminen: 15.3.2013 klo 19 mennessä
(niin sitova kun harrastuksessa vain voi)

Pieni osallistumismaksu...ehkä... kun en itse viitsi kustantaa (jos tulee kuluja tilasta ja halutaanko tarjottavaa)...


Paikalla puheiden ohjaus ja TOIVOTTAVASTI MIKKI. Muuten vapaata puhetta ja toivottavasti SÄÄNNÖT 2013 päivitettynä.

ilmotelkaahan täällä ja siis mielellään varmat tulijat, koska se ratkaisee tilan,jossa kokoonnumme.

ELI YKS HEP/HENKILÖHKÖ

T:Tero Suomalainen 0400 975496 Hämeenlinna


HEPIN HUUTANEET

1 Mikki luvannut tulla puhelimitse
2 Tero Suomalainen
3 puumalainen eli sirp
4 jame
5 rjcobra eli kriisiaho
6 yks dirty from tervakoski
7 byrocrat
8 Tare
9 Jyrki Lähde
10. Tumppi Nyholm
11-ainakin 2 tai jotain monteneegrolaista
ja Riihimäen suunnastakin on väkeä tulos...

KOVIN ON VIELÄ VÄHÄN VÄKEÄ.

TERO77
02.03.2013, 17:58
98% varmuudella hep. Laitan sulle yv:tä. Jumankauta oot nopee.... sun vastaus ennen viestin julkasua... huh huh:D

Byrocrat
02.03.2013, 18:26
Voi olla hieman huono ajankohta ajatellen porukan lomailua pääsiäispyhien aikana (neljän päivän pyhät), mutta jollei ole vaihtoehtoja niin parempi tuo kuin ei ollenkaan sillä palaveria varmasti tarvitaan jos halutaan, että Trialia saadaan hiljalleen elvytettyä :)

sirP
02.03.2013, 18:49
Jumankauta oot nopee.... sun vastaus ennen viestin julkasua... huh huh:D

No tuota tuostahan (nopeudesta) se vaimokin valittaa ;)

TERO77
02.03.2013, 19:05
Voi olla hieman huono ajankohta ajatellen porukan lomailua pääsiäispyhien aikana (neljän päivän pyhät), mutta jollei ole vaihtoehtoja niin parempi tuo kuin ei ollenkaan sillä palaveria varmasti tarvitaan jos halutaan, että Trialia saadaan hiljalleen elvytettyä :)
Jep
Aika voi olla hankala,mutta pelkään että huhtikuu on jo liian lähellä tulevaa kautta ajatellen ja ainahan jollain on menoa Nyt vaan sanaa eteenpäin palaverista, ja jos ei mukaan pääse niin ajatusmaailma kaverille selväks ja kaveri paikalle:eek:. Toivottavasti ja anteeksi porukkaa pääsee paikalle joka klaanista eli kaikkialta yhteisestä offiperheestämme...:p

arska4x4
03.03.2013, 19:35
Jep
Aika voi olla hankala,mutta pelkään että huhtikuu on jo liian lähellä tulevaa kautta ajatellen ja ainahan jollain on menoa Nyt vaan sanaa eteenpäin palaverista, ja jos ei mukaan pääse niin ajatusmaailma kaverille selväks ja kaveri paikalle:eek:. Toivottavasti ja anteeksi porukkaa pääsee paikalle joka klaanista eli kaikkialta yhteisestä offiperheestämme...:p

No meillähän on samana päivänä perinteinen yhdistyksen kevätkokous ja safari yms..

Byrocrat
03.03.2013, 20:54
No meillähän on samana päivänä perinteinen yhdistyksen kevätkokous ja safari yms..

Kannattaisiko suosiolla siirtää tuota yhteispalaveria viikolla etiäpäin > la 6.4. niin pääsis luumäkeläisetkin paikalle :) taitavat kuitenkin olla tämän vuoden tulevia kisan järjestäjiä hekin?

TERO77
04.03.2013, 15:58
No meillähän on samana päivänä perinteinen yhdistyksen kevätkokous ja safari yms..

No juu

Tota sori mutta kaikkien porukoitten tapahtuma tietoja minulla ei löydy, ja joku päivä oli merkattava... Toivottavasti Mikillä ei ole tuolloin muuta menoa. Tämä tapahtuma onnistuu VAIN ja ainoastaan osaa ottamalla paikanpäällä, ja jos väkeä ei paikalle saavu on turha itkeä jälkeenpäin;)

Mika.U
05.03.2013, 08:16
No onkos Mikki nyt tietonen tästä tapahtumasta? Sillä taitaa olla tietämyskone rikki kun ei oo täälä näkynny...

TERO77
05.03.2013, 12:25
No onkos Mikki nyt tietonen tästä tapahtumasta? Sillä taitaa olla tietämyskone rikki kun ei oo täälä näkynny...

Juu u

Niinpä. olen miestä yrittänyt kiinni useiita kertoja, ja viimeks tänään yv:nä ja puhelimella.. ja todennut kuinka todella tärkeä tämä olisi kaikkien kannalta, että tämä onnistuisi. toivon yhä lujasti että hän ottaisi yhteyttä. yxi käsiteltävä asia on ulkopuolisten AKK:n kanssa kilpailuja tekevien autourheiluseurojen käyttö kilapilun pääjärjestäjinä... puuumaskalta sain hyvän kisan järjestelyyn liittyvän muistion, jota pumiska 98% varmuudella ois tulosssa kertomaan(siis ja millä nopeudella (kts 2 ekaa viestiä. Mun aloitus viesti on ilmestynyt palstalle muutama sekuntti puumiskan vastauksen jälkeen WWWWAU) Siis paikalla on potenttiaalinen apparan kisan järjestäjä) ja ainaski mä,,,, muista en viel tie. mutta helvetisti yritän saada jotain kasaan. ja on mulle muutamia puhe elimellä ilmoottautunu, mutta niinkun jo pyysin niin ilmootukset tänne...

junnu78
05.03.2013, 16:17
minähän voisin kanssa ilmaantua paikalle, koska jotain tarkotusta olisi myös tännepäin järkkäillä johonkin kohtaan... sopikaahan se päivä, ni ruvetaan varailemaan vapaaksi...

RJCOBRA
05.03.2013, 18:09
98% varmuudella hep. Laitan sulle yv:tä.
Saaraaks me Jarski tälle retkelle jostain kuski, voitais koeilla kauanko matka kestää.
Turku - Huhmari matka kesti litra konjakkii kahteen pekkaa,

sirP
05.03.2013, 19:10
Saaraaks me Jarski tälle retkelle jostain kuski, voitais koeilla kauanko matka kestää.
Turku - Huhmari matka kesti litra konjakkii kahteen pekkaa,

No onhan meilä seurassa ihan ammattikuskeja ;) Joku värvätään. Pitäskö ottaa 2 pottua kun on lyhkäsempi matkakin ;)

Byrocrat
05.03.2013, 19:12
Saaraaks me Jarski tälle retkelle jostain kuski, voitais koeilla kauanko matka kestää.
Turku - Huhmari matka kesti litra konjakkii kahteen pekkaa,

Toivottavasti kotimatka sillä jos menomatkalla palaveriin otetaan ton verran kunto/ideointijuomaa niin voi olla aika korkealentoista kokoustamista :rolleyes::eek:

sirP
05.03.2013, 21:01
Toivottavasti kotimatka sillä jos menomatkalla palaveriin otetaan ton verran kunto/ideointijuomaa niin voi olla aika korkealentoista kokoustamista :rolleyes::eek:

Saattaahan se menomatkakin alkaa jo hyvissä ajoin ;) Tärkeintä ei ole kilpailu vaan pitkät kilpailumatkat :)

TERO77
05.03.2013, 21:13
Toivottavasti kotimatka sillä jos menomatkalla palaveriin otetaan ton verran kunto/ideointijuomaa niin voi olla aika korkealentoista kokoustamista :rolleyes::eek:

NIIMMUKKU

Kuka kestää TURKULAESSIII SELVIMPÄIN HÄ:p:p:p:D? Eiköhön tuolta turkkusesta tuu sen konjakin mukana paljon hyvää tietoa ja taitoakin... näkeehän sen noista vastaamis nopeuksistakin:p

Jame
05.03.2013, 21:40
Päivämäärä on kyllä todella huono, mutta yritän tulla paikalle mukanani pari offista kiinnostunutta!! :eek::D

Byrocrat
05.03.2013, 21:53
NIIMMUKKU

Kuka kestää TURKULAESSIII SELVIMPÄIN HÄ:p:p:p:D? Eiköhön tuolta turkkusesta tuu sen konjakin mukana paljon hyvää tietoa ja taitoakin... näkeehän sen noista vastaamis nopeuksistakin:p

Kyllä noita on näin espoolaisena vuosien mittaan hyvin kestäny selvinpäinkin ja kuka sanoi, etteikö kaveruksilla tietoa piisais ainakin 60 vuoden offitietämyksellä :rolleyes: saattaa vaan noilla promilleilla kovalevy kostua :D
Niin ja piti kysyä että kumpien pitää olla maistissa, kuulijoiden vai turkkulaisten???

RJCOBRA
06.03.2013, 19:14
Kyllä noita on näin espoolaisena vuosien mittaan hyvin kestäny selvinpäinkin ja kuka sanoi, etteikö kaveruksilla tietoa piisais ainakin 60 vuoden offitietämyksellä :rolleyes: saattaa vaan noilla promilleilla kovalevy kostua :D
Niin ja piti kysyä että kumpien pitää olla maistissa, kuulijoiden vai turkkulaisten???
Joo. ai mää vai

junnu78
07.03.2013, 14:55
saisittekohan sen verran sitä ajatuksen kirkastajaa konehuoneeseen, että se päivämäärä lyötäis lukkoon ;)

Jare
07.03.2013, 15:08
Eikös se lue jo tuolla topicin alussa. Eli 30.3.

OFFIDIRTY
07.03.2013, 20:29
Niin mikäs on VARMA PÄIVÄMÄÄRÄ...:O

Tietää tarkastella kalenteria...:)

sirP
07.03.2013, 20:35
Jep jep. Olisiko tosiaan hyvä siirtää tuonne huhtikuun ekalle viikonlopulle eli 6.4-13 tämä palaveri. Tuo päästäinen kyllä varmaan on aika monella jo buukattu täyteen. Eli pistetääs äänestäen. Hep huutoja 30.3 tai 6.4-13 päivämäärille. Äänestys päättyy 12.3-13 klo 20.
HEP 6.4-13 päivälle

RJCOBRA
08.03.2013, 18:16
hep

TERO77
08.03.2013, 22:41
Jep jep. Olisiko tosiaan hyvä siirtää tuonne huhtikuun ekalle viikonlopulle eli 6.4-13 tämä palaveri. Tuo päästäinen kyllä varmaan on aika monella jo buukattu täyteen. Eli pistetääs äänestäen. Hep huutoja 30.3 tai 6.4-13 päivämäärille. Äänestys päättyy 12.3-13 klo 20.
HEP 6.4-13 päivälle.

JEP
HEP
eiku PI
tAi TÄ

Ainoo onkelma on noi varatut tilat, otin tänään selvää niin ainakin tuo isompi tila on tukos 6,4. eli sit jää vain toi n 25 hengen tila.

Mikki oli yhtymässä eiku yhteydessä tänään ja olis tulossa myös tuolloin 30.3 ja lupas hoitaa tilamaksut yms AKK;n kautta, jos sellasii tulis.Lisäksi olen pyytänyt paikalle paikallisen AAU:N jäseniä koskien stadion trial kisoja. he ovat lupautuneet paikalle juuri 30.3 ja tavoite heillä saada stadion trial 2013 henkilökunta kasaan tuolloin. Ite pääsisin molempina, mutta niinku ollaan jo puhuttu niin mitä myöhemmin sen kiireempi.
eli multaheppi 30,3

TERO77
12.03.2013, 00:42
no niin.

Se olis tänään äänestys päivästä. olen sopinut paikan ja ajan 30,3. klo 13--->ja niille ei käy toi 6.4. Olen sopinut että mikki on paikalla ja hän on sen varmasti luvannut ja vielä järjestelee paikkakustannuksia kokoon akk:lta. olen sopinut mahdollisen ahveniston kisan järjestäjän kanssa ja heiltä tulee 2 edustajaa tuolloin 30.3 paikalle(sovittu jo ennen tämän tropiikin aloitusta samoin kun tilakin)

Tähän palaveriin haluttaisiin 1-5 hlö/mahdollinen järjestelijä porukka. offroad trial kilpailijoita(ainakin em kisailijat)muille ja muutenkin tapahtumaan pääsemättömille varmasti infotaan heti palaverin jälkeen. sekä mahdollisia toimitsijoita,joita kiinnostaa tuo päätoimitsijankoulutus/lisenssi.

SIIS HUOM!! Tästä kaivataan tilaisuutta,jossa ei sata tai tuhat äijää huuda pääpunaisena,,, vaan puheet on alustettu ja niihin kommentoidaan

kilpailun järjestävää seuraa riittää edustamaan yksikin henkilö, jos kaveria ei millään saa mukaan

TÄMÄ HUOM seurat joilla ajopäivä tai muu tapahtuma tai perheelliset reissussa. kai aina yksi löytyy?

Aiheet 30.3.2013.

Säännöt joilla ajetaan- kauteen n 1,5 kk --jossain päin eurooppaa kausi avataan jo...

Päätoimitsija koulutuksen tarve... Mikille kättäpidempää,jota sitten alkaa järjesteleen(tai kuka nyt alottaakaan)

Ahvenistonkisan Pääjärjestäjäseuran esittely: yhteistyö avunanto sopimus; kisapäivämäärät(on ehotettu jopa 2 päiväistä kisaa ,tästä puhetta palaverissa ei täällä) ja kilpailun aloituspalaverin sopiminen(mahdollisesti heti tämän kokouksen perään)

Mahdollisesti muitakin aiheita

Tilaisuus juonnetaan, puheenvuorot jaetaan ja asiassa pysytään. Tavoite on, että tämän palaverin jälkeen meillä on pohja vuosiksi eteenpäin.

Minulle tosiaan sopii muuten se 6,4, mutta tilan puute vaivaa ja kaikki oon sopinut tohon pääsiäiseen. JOTEN NYT NIITÄ HEP HUUTOJA SIIS : HEP=YKSI TULIJA 30.3.2013 HÄMEENLINNAAN KLO 13.00

tulijat nimeän nimimerkeillä tai jos pistätte nimen niin nimellä(kun en kaikkia tunne nimimerkin takaa) OLEN NÄÄS KELTANOKKA vasta liki 6v takana.

jOS EI TULIJOITA EI PALAVERIA JA SITTEN OLLAAN ILMAN.

Päivitän listaa viestiin nro 2.( iltaisin olen tämän viikon sairaalassa)

sirP
12.03.2013, 06:29
Tulossa 30.3-13 kun on vaivaa nähty. Eli HEP.

OFFIDIRTY
12.03.2013, 19:14
Tämä merkattu kalenteriin..;)

Byrocrat
12.03.2013, 20:26
Kaippa sinne yksi eläkeläinenkin mahtuu eli Espoosta hep :) Siis la 30.3.2013

junnu78
12.03.2013, 22:10
no niihän se osui, että meille ei nyt käykkään tuo 30.3 vaan yritetään tulla sit 6.4.
mutta kyllähän nää asiat sieltä julkistetaan...

TERO77
12.03.2013, 22:19
no niihän se osui, että meille ei nyt käykkään tuo 30.3 vaan yritetään tulla sit 6.4.
mutta kyllähän nää asiat sieltä julkistetaan...
ööö tota en tie missä ois 6,4 tapahtumaa, mutta toivottavasti teilt joku toinen pääsis 30.3

sirP
13.03.2013, 06:37
Juu eli 30.3 on tämä palaveri siis ja Tero ilmoittelee tarkan paikan ja ajan että halukkaat pääsevät paikalle.

TERO77
16.03.2013, 13:15
niin ja siis nyt sellainen tilanne, että offroad väestä vähemmän innokkaita, kun ahveniston kisan mahdollisesta järjestäjä seurasta. He ovat kaikki yhestä seurasta ja ovat kauhuissaan siitä, että uskaltaako offareiden kanssa edes kilpailua järjestää. Tämä viestiketju ja kutsuhan oli vain ja ainoastaan kaikille suomen offroad harrastajille, joista siis 8 haluaa olla järjestämässä/olla mukana luomassa kautta 2013... vaikka päivä on vaikea...(itsekin perheellinen 3 lasta,vaimo, ja ad hd koira, sekä niskarangan vamma ja aivorungon ja aivojen etuosan vamma), joten kyllä MEILLÄ kaikilla varmaan menoja on ja kaikille sopivaa päivää on mahdoton sopia, joten jos et itse pääse niin kysykää jotakuta muuta puolestanne...

Niinkuin kisojen järjestelyissäkin, niin nytkin mukaan on ilmoittautunut lähinnä turkulaisia,,, ja heidän kisoissaan touhuavia henkilöitä, eiks ny ketään muuta vaan kiinnosta??? ja ennenkö vastaatte ja haukutte tämän viestin ja allekirjoittaneen niin miettikäähän syvällä itsessänne tai porukassanne, että voisiko joku meitä edustaa...

Vaikka kisan järjestely ei ole tähtitiedettä, niin omat niksinsä siinäkin on!!! (n 15 v ratakisoja järkänneenä), jotain asiasta tietäen.
Lisäksi varmaan tuoreet tiedot säännöistä kiinnostaa kaikkia... Revitään Mikistä IHAN kaikki tieto irti... sen takiahan Mikki on meidän edustaja, ja sen takia hän lupasi EHDOTTOMASTI olla mukana.

T:Tero S aivovamma klinikalta

TERO77
18.03.2013, 15:25
Jep

olen ilmoittanut väkimäärän ja nyt ravinteli uhkaa siirtää meidät pienempään tilaan, joten jos olet tulossa ilmoita pian,sillä ravinteli anto viikon puoleenväliin aikaa ilmoittaa jos väki lisääntyy. sitten on voi voi jos ei mahdu sisään palaveriin

RJCOBRA
18.03.2013, 17:23
turuust tullee meirän kyyril
Jarski
Reima
Jyrki on kuski
ny ainaski

sirP
18.03.2013, 20:47
turuust tullee meirän kyyril
Jarski
Reima
Jyrki on kuski
ny ainaski

Eli selkokielellä 3 ukkoa ainakin ja 4 mahdollisesti ;)

Byrocrat
18.03.2013, 22:18
Jep

olen ilmoittanut väkimäärän ja nyt ravinteli uhkaa siirtää meidät pienempään tilaan, joten jos olet tulossa ilmoita pian,sillä ravinteli anto viikon puoleenväliin aikaa ilmoittaa jos väki lisääntyy. sitten on voi voi jos ei mahdu sisään palaveriin

Olisit ny ottanu hiukka pelivaraa eli ilmoittanu hiukka suuremman osanottajamäärän. Tilaisuuteen on sentään vielä melkein kaksi viikkoa aikaa ja aina on ihmisiä jotka heräävät hiukka hitaasti :rolleyes: Viimeiset ilmoittautuvat kuitenkin vasta ensi viikon puolessavälissä :D

Byrocrat
23.03.2013, 17:32
Tähänkin palaveriin mahtuu varmaan vielä jos kiinnostusta OffiTrialin kehittämiseen ja lajin eteenpäinviemiseen on. :) Ei muuta kun ilmoittautumisia Tero77:lle.

sirP
26.03.2013, 20:26
Joko olis sijaintipaikasta jotain koordinaatteja tai vaikka paikka ja osoite? ;)

arska4x4
26.03.2013, 21:27
Ja täältä Luumäeltäkin on muutama kahjo tulossa, soittelinkii jo Terolle.

junnu78
27.03.2013, 13:06
juu, ja meiltäkin pari yrittää päästä paikalle...

TERO77
27.03.2013, 13:43
Osoite siis Katajiston tie 1 Hämeenlinna. Eli Hämeenlinnan hätilästä kohti aulangontie, sitä niin pitkälle että vasemmalla puolen aulangon hotelli ja Sen jälkeen toinen vasemmalla on KATAJISTONTIE. Kievari tulee vastaan pian tien vasemmallapuolen... TERVETULOA KAIKKI PAIKALLE

sirP
27.03.2013, 17:02
Osoite siis Katajiston tie 1 Hämeenlinna. Eli Hämeenlinnan hätilästä kohti aulangontie, sitä niin pitkälle että vasemmalla puolen aulangon hotelli ja Sen jälkeen toinen vasemmalla on KATAJISTONTIE. Kievari tulee vastaan pian tien vasemmallapuolen... TERVETULOA KAIKKI PAIKALLE

Hienoa, ja mihin kellonaikaan olisi suotavaa olla paikalla ;) ?

Byrocrat
27.03.2013, 19:36
Hienoa, ja mihin kellonaikaan olisi suotavaa olla paikalla ;) ?

Tuolla näyttäs aloitusjutussa olevan että. Aika: 30.3.2013 KLO 13.00 :)

http://maps.google.fi/maps?q=Katajistontie+1,+H%C3%A4meenlinna&hl=fi&ie=UTF8&ll=61.023293,24.445653&spn=0.016716,0.054202&sll=64.892958,26.0218&sspn=15.145416,55.50293&oq=Katajiston+tie+1+H%C3%A4meenlinna.&hnear=Katajistontie+1,+H%C3%A4meenlinna&t=h&z=15

tare
27.03.2013, 21:17
ilmeisesti kyseessä Aulangon kievari?

eli tämä
http://goo.gl/maps/WpnnD

TERO77
28.03.2013, 01:44
ilmeisesti kyseessä Aulangon kievari?

eli tämä
http://goo.gl/maps/WpnnD

Juurikin näin. Kiitos linkki avusta Tarelle...

ja pippalot alkaa klo 13.00,26 eli 26 sekunttii yli yks laulantai hik phäivänä:D

TERO77
30.03.2013, 11:40
No vielä kerkeis mukaan luomaan muutakin kuin lunta...

sos
30.03.2013, 12:17
Tehkäähän viisaita päätöksiä

Jare
30.03.2013, 18:24
No onks mitään uutisia:confused:

TERO77
30.03.2013, 18:46
No onks mitään uutisia:confused:

No on!:D:D:D

PALJON ONNEA JYRKI TURUUST SYNTTÄRIN JOHOST JA KOITAHAN JAKSAA KUSKIN PAIKALLA.(Takapenkil reima,puumiska,sekä konjakit) Taitaa olla oikeinkin soiva kotimatka...(pysykö rekkari kii)

TERO77
30.03.2013, 18:52
Siis kirjootellaan erityisen viisaat päätökset ensin puhtaaks ja julkastaan sit het kohta.MIKKI mut raotan vähän : uusien UNI autojen Ahveniston stadionmetalliputkea TARE vahvuudelta saa kaventaa suhteessa mutta ei SIRP naimisissa kypärällä elokuussa luumäellä OFFIDIRTY Mikkelin miehillä 50x2mm tai krapula kromoputki seinäntakana...TERO77 tai mitä se nyt oli YMS

RJCOBRA
30.03.2013, 21:25
No on!:D:D:D

PALJON ONNEA JYRKI TURUUST SYNTTÄRIN JOHOST JA KOITAHAN JAKSAA KUSKIN PAIKALLA.(Takapenkil reima,puumiska,sekä konjakit) Taitaa olla oikeinkin soiva kotimatka...(pysykö rekkari kii)
Turuun porukka onnelisesti kotona ja konjakki riitti mennen tullen mie koht unten mailla mut raissiolainen jatko saunailtaan eli jarskille hyvää huomenta.

tare
30.03.2013, 23:56
Siis kirjootellaan erityisen viisaat päätökset ensin puhtaaks ja julkastaan sit het kohta.MIKKI mut raotan vähän : uusien UNI autojen Ahveniston stadionmetalliputkea TARE vahvuudelta saa kaventaa suhteessa mutta ei SIRP naimisissa kypärällä elokuussa luumäellä OFFIDIRTY Mikkelin miehillä 50x2mm tai krapula kromoputki seinäntakana...TERO77 tai mitä se nyt oli YMS

Siis WTF?? lähikkö kuitenkin Turkkusee, Luumäelle vai Jormalaisen mukaan??

TERO77
31.03.2013, 11:29
Siis WTF?? lähikkö kuitenkin Turkkusee, Luumäelle vai Jormalaisen mukaan??
HIK!

PikkuMyy
31.03.2013, 11:32
Tosi fiksulta kuulostaa tämä trial suunnittelu, onko seuraavat kisat känniajoa?

TERO77
31.03.2013, 15:45
No niin
Nyt on tapahtuman sihteerikkö kirjannut asiat ja lähettänyt tiedostona Puumalaiselle tsekattavaksi ja lisättäväksi tänne(kun ei minulta tuo liite tiedostojen lisääminen tänne oikein onnistu). Niin kauan on kivaa asioita järjestää kun on kivaa, mutta kännissä ei ajeta.

PikkuMyy
31.03.2013, 16:25
Johan alkoi tulemaan muutakin tekstiä kuin hik, kiitos.

RJCOBRA
01.04.2013, 08:34
Johan alkoi tulemaan muutakin tekstiä kuin hik, kiitos.

niin määki sua

sirP
02.04.2013, 18:18
Johan alkoi tulemaan muutakin tekstiä kuin hik, kiitos.

Ja tuossa pikkaisen muistiinpanoja ja päätöksiä.
Kommentoikaa ja kyselkää.
OFFROAD TRIAL 2013 KAUDEN SUUNNITTELUPALAVERI
Aika: 30.3.2013
Paikka: Aulangon kievari Hämeenlinnan Aulangolla
Läsnä:
1. Tero Suomalainen
2. Mikki Listala
3. Jarski Puumalainen
4. Jykä Lähde
5. Tarmo Sinisalo
6. Pete Simelius
7. byro
8. Thomas Nyholm
9. Reima Kirsiaho
10. Jormalainen
11. uni
12. Aaapeli
13. Arska

Paikalla edustettuna siis:
Mad Mooce rasing
Tapua
Turku Raisio uusi HC = Harbor Cruisers
Raision Ua
Montenegro Off Road Club
Luu Ua

Tapahtuma aloitettiin Tero Suomalaisen Tervetuloa toivotuksella ja toteamuksella, että jos Stadion trial saadaan järjestettyä ,olemme nyt iltajuhlan pitopaikassa.
Mikki aloitti käymällä läpi rungon jonka pohjalta palaveri viedään läpi
Todettiin Kauden toteutuvat tapahtuma ja keskusteltiin Ahveniston stadion trial tapahtumasta
Toteutuvat kilpailut:
¤ Raision kalliolla 18.5.2013
¤ Raision kalliolla 15.6.2013
¤ Luumäen rata-alue 24.8.2013
¤ Stadion trial Lokakuu alku

¤ Ruotsin nordic trial 8-9.6.2013
¤ Eurotrial Italia 3-4.8.2013

Nordictrial:n lähdössä
Proto: Tumppi, Haavisto, Reiska, Aapeli ainakin
Pro modi: Tare ainakin, Opa&Jarski
Stanu: ?
modi:

Eurotrial:n lähdössä
Proto: Tumppi, Reiska ainakin ja tais Aapelikin ainakin meinata
Pro modi: Tare miettii vielä

Säännöt:
Säännöt on julkaistu ja suomennos mahdollisimman pian.
Muutoksista keskusteltiin seuraavaa:
Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM!
Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm.
Promodin kori säännöt:
Pro modi auton tulee muistuttaa selvästi sarjavalmisteista ajoneuvoa, esim. ”rantakirppu” käy
Pro modin koria voi kaventaa samassa suhteessa pituuteen nähden. Muistaen kuitenkin, että korin tulee…?
sijaita sääntöjen mukaisesti, kuva eurotrial säänöissä.
Yleisesti: Neste säiliöt ,putket ja letkut eivät saa sijaita ohjaamossa. Ohjaamon läpi kulkevat putket ja letkut suojattava! Syylärit yms eristettävä ohjaamosta seinällä esim polykarbonaatti levy => Mikki huomautti että valvonta tulee olemaa erityisen tiukkaa kv kisoissa. Käsijarru = hätäjarru
Säännöt ovat nyt voimassa yhden vuoden, joten v 2014 on odotettavissa vielä jonkinlaisia viilauksia.
Tämän jälkeen sääntöjen tulisi olla voimassa vähintään 3 v kerrallaan.
Suomessa tulevaisuudessa kaksi sääntö/trial palaveria, joissa käydään läpi uudet sääntöasiat sekä asiat joita edustajamme vievät eteenpäin kv kokouksiin.
Säännöt tulisi olla valmiina ainakin 1 v ennen kilpailukautta.
Kilpailun järjestämisiin ei ole tulossa muutoksia
Huom! Italian eurotrialiin matkaavat Mikki varoitti yli tarkasta katsastuksesta.

Ehdotettiin että v 2013 kisoissa olisi ns vakio johtotiimi.
Työhön ilmoittautui
Katsastus: Uni
Kilpailun johto: Arska, mikki
Jaksotuomari: Mikki
Ja muita nimiä tehtäviin joita tarkastetaan ennen julkaisua.
Mikki Järjestää heti jaksotuomarikoulutusta kunhan hänelle ilmoitetaan aika ja paikka, sekä osallistujien määrä
Seuraava trial palaveri 2.11.2013 myöhemmin ilmoitetussa paikassa.
Päädyttiin järjestämään erillinen trial cup, johon ilmoittaudutaan kauden ensimmäisessä kilpailussa Raision kallioilla Cup:n ilmoittautuminen maksaa 50 €, joka maksetaan käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä. Viimeisen kilpailun (toivottavasti stadion trial kauden lopetuspirskeissä) jaetaan cup palkinnot.
Kilpailujen ilmoittautumismaksuksi sovittiin kaudelle 2013, 60€/ kilpailu, maksuhan on laahannut perässä jo vuosia ja kilpailujen budjetti on usein jäänyt miinusmerkkiseksi.

Ahveniston Stadion trial:
Mahdollisesti AAU ry järjestää. Tero Suomalainen yhteyshenkilönä AAU:N ja offilaisten välillä.
Tarvitaan:
Katsastuspäälikkö, johon uni lupautui
Yksi kilpailunjohtaja, joka toimii lähinnä yhteyshenkilönä kilpailijoihin: Arska/Mikki
Sihteeri: Vapaaehtoista kaivataan. Lähinnä henkilö, joka tuntee offarit
Ratamestari: Ehdokkaita käydään läpi
Rata team: Kuiviksen Hanski on aiemmin lupaillut jos kalustoa, tukea ja henkilökuntaa riittää
Mmr ry ei Seurana lupaudu, mutta yksittäisiä henkilöitä voi kysyä mukaan.
Yhteydenpito mmr:n pidetään Jamen kautta
Radan pystytykseen halutaan vähintään 2 päivää ja purkuunkin ainakin yksi. Tämä varmasti järjestyy pää vastuun kisasta ottavan seuran ja radan haltijan yhteistyö sopimuksen kautta.
Kilpailun mitta 1 pv. Vaikka oli ehdotettu jopa 2 pv kisaa, katsotaan järkeväksi kumminkin pidättäytyä yhdessä päivässä.
Koko kaudelle haetaan yhteistyö kumppania, jotta kauden kilpailut saisivat mahdollisimman suuren mainos kamppanjan
Tarkoitus painattaa, ohjelma lehtinen sponsorin mainoksilla ja kilpailu paikka/pvm ilmoilla (joten jos jollain on kilpailua tarkoitus järjestää, niin mahdollisimman nopeasti tieto Tero Suomalaiselle tsuomalainen77@gmail.com tai p: 0400 975 496).
Panderolli koko kauden kisoista
ja huomattava juliste arsenaali
sekä autoihin sponsorin nimi ja numerotarra.
Myös kilpailun nimeen tulee mahduttaa pää sponsorin nimi

Lopuksi hoidimme palaverin kustannukset omista pusseistamme kolehti periaatteella, kiitimme kumarsimme ja loppu keskustelun perusteella väki tuntui erityisen tyytyväisiltä.

HannuNurminen
03.04.2013, 06:31
Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM!
Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm. TÄMÄ ON SIIS VAHVASTI SUOSITELTU KOKO JA MATERIAALI EUROTRIAL SÄÄNNÖISSÄ. ELI VARMAAN TULEVAISUUDESSA AINOA VAIHTOEHTO... Siksi suositellaan jo nyt käytettäväksi.

Näin lukee sääntökirjassa tällä hetkellä:
Pää ja sivukaarien materiaalin minimimitat ovat, saumattomalla
putkella joko 45x2,5mm tai 50x2,0mm, mikäli
käytetään saumallista materiaalia, tulee materiaalin
minimimitat olla vähintään 45x3,2. Muissa putkissa sallitaan
saumattomana vähintään 38x2,5mm tai 40x2,0mm
tai saumallisena 42x3,2mm.

Eli tässä kohtaa tulemme ongelmaan Eurotrial sääntöjen myöhäisestä julkaisusta... Ylhäällä mainittu teksti siis koskee oikeastaan niitä autoja, joissa ei ole vielä katsastuskorttia ja aikovat ajaa ulkomailla. Tosin sielläkin mielestäni pitäisi saada ajaa autolla jossa on suomen säännön mukaiset kaaret, vaikkakin ne on saumallista putkea.

Olisko kellään vielä paperiversioo viime vuoden eurotrial säännöstä, oliko siellä mainintaa saumallisesta putkesta??? Nythän netissä on vain viimeisin versio.

Jare
03.04.2013, 08:34
Onks kromoputkille kans samat mitta vaatimukset, kuin saumattomille rauta putkille?

baxxter
03.04.2013, 08:49
Eikait kromoa ole mainittu mittojenkaan puolesta säännöissä. Ainoastaan suosituksena mainitaan että kaaret tehtäisiin "unalloyed carbon steel" eli ei kromosta.
Mites nämä kaaret käytännössä menee?
Suomessa saa ulkomaalainen ajaa jos on hänen kotimaassaan hyväksytyt kaaret?
Ulkomaalainen saa ajaa jos eurotrial-hyväksytyt kaaret?
Suomalainen ei saa ajaa eurotrialissa suomessa hyväksytyillä kaarilla?
Saako suomalainen ajaa suomessa eurotrial-hyväksytyillä kaarilla, jotka eivät ole suomisääntöjen mukaiset?

HannuNurminen
03.04.2013, 09:06
No ongelmahan ilmeni siinä, kun ET-säännöis lukee vaan "steel tube", kun siitä ilmeisesti puuttuu sanoja...
En nyt alkais väkästää heti ens hätää CroMo kaaria autoon.
ET-sääntöihin piti tulla samat FIA pohjaiset kaari säännöt kun meilläkin on AKK kirjassa, mutta perseelleen meni taas.

Näin mä olen siis antanut itselleni ymmärtää, eli tuohon Baxxterin kysymykseen on aika vaikea vastata juuri nyt. Itse meinasin kyllä autot katsastaa niillä säännöillä mitä meidän kirja antaa, se kun nyt on kuitenkin korkein elin meillä, ja myöskin mun lisenssin myöntäjä.

RJCOBRA
03.04.2013, 14:26
Ja tuossa pikkaisen muistiinpanoja ja päätöksiä.
Kommentoikaa ja kyselkää.
OFFROAD TRIAL 2013 KAUDEN SUUNNITTELUPALAVERI
Aika: 30.3.2013
Paikka: Aulangon kievari Hämeenlinnan Aulangolla
Läsnä:
1. Tero Suomalainen
2. Mikki Listala
3. Jarski Puumalainen
4. Jykä Lähde
5. Tarmo Sinisalo
6. Pete Simelius
7. byro
8. Thomas Nyholm
9. Reima Kirsiaho
10. Jormalainen
11. uni
12. Aaapeli
13. Arska

Paikalla edustettuna siis:
Mad Mooce rasing
Tapua
Turku Raisio uusi HC = Harbor Cruisers
Raision Ua
Montenegro Off Road Club
Luu Ua

Tapahtuma aloitettiin Tero Suomalaisen Tervetuloa toivotuksella ja toteamuksella, että jos Stadion trial saadaan järjestettyä ,olemme nyt iltajuhlan pitopaikassa.
Mikki aloitti käymällä läpi rungon jonka pohjalta palaveri viedään läpi
Todettiin Kauden toteutuvat tapahtuma ja keskusteltiin Ahveniston stadion trial tapahtumasta
Toteutuvat kilpailut:
¤ Raision kalliolla 18.5.2013
¤ Raision kalliolla 15.6.2013
¤ Luumäen rata-alue 24.8.2013
¤ Stadion trial Lokakuu alku

¤ Ruotsin nordic trial 8-9.6.2013
¤ Eurotrial Italia 3-4.8.2013

Nordictrial:n lähdössä
Proto: Tumppi, Haavisto, Reima, Aapeli ainakin
Pro modi: Tare ainakin, Opa&Jarski
Stanu: ?
modi:

Eurotrial:n lähdössä
Proto: Tumppi, Reima ainakin ja tais Aapelikin ainakin meinata
Pro modi: Tare miettii vielä

Säännöt:
Säännöt on julkaistu ja suomennos mahdollisimman pian.
Muutoksista keskusteltiin seuraavaa:
Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM!
Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm.
Promodin kori säännöt:
Pro modi auton tulee muistuttaa selvästi sarjavalmisteista ajoneuvoa, esim. ”rantakirppu” käy
Pro modin koria voi kaventaa samassa suhteessa pituuteen nähden. Muistaen kuitenkin, että korin tulee…?
sijaita sääntöjen mukaisesti, kuva eurotrial säänöissä.
Yleisesti: Neste säiliöt ,putket ja letkut eivät saa sijaita ohjaamossa. Ohjaamon läpi kulkevat putket ja letkut suojattava! Syylärit yms eristettävä ohjaamosta seinällä esim polykarbonaatti levy => Mikki huomautti että valvonta tulee olemaa erityisen tiukkaa kv kisoissa. Käsijarru = hätäjarru
Säännöt ovat nyt voimassa yhden vuoden, joten v 2014 on odotettavissa vielä jonkinlaisia viilauksia.
Tämän jälkeen sääntöjen tulisi olla voimassa vähintään 3 v kerrallaan.
Suomessa tulevaisuudessa kaksi sääntö/trial palaveria, joissa käydään läpi uudet sääntöasiat sekä asiat joita edustajamme vievät eteenpäin kv kokouksiin.
Säännöt tulisi olla valmiina ainakin 1 v ennen kilpailukautta.
Kilpailun järjestämisiin ei ole tulossa muutoksia
Huom! Italian eurotrialiin matkaavat Mikki varoitti yli tarkasta katsastuksesta.

Ehdotettiin että v 2013 kisoissa olisi ns vakio johtotiimi.
Työhön ilmoittautui
Katsastus: Uni
Kilpailun johto: Arska, mikki
Jaksotuomari: Mikki
Ja muita nimiä tehtäviin joita tarkastetaan ennen julkaisua.
Mikki Järjestää heti jaksotuomarikoulutusta kunhan hänelle ilmoitetaan aika ja paikka, sekä osallistujien määrä
Seuraava trial palaveri 2.11.2013 myöhemmin ilmoitetussa paikassa.
Päädyttiin järjestämään erillinen trial cup, johon ilmoittaudutaan kauden ensimmäisessä kilpailussa Raision kallioilla Cup:n ilmoittautuminen maksaa 50 €, joka maksetaan käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä. Viimeisen kilpailun (toivottavasti stadion trial kauden lopetuspirskeissä) jaetaan cup palkinnot.
Kilpailujen ilmoittautumismaksuksi sovittiin kaudelle 2013, 60€/ kilpailu, maksuhan on laahannut perässä jo vuosia ja kilpailujen budjetti on usein jäänyt miinusmerkkiseksi.

Ahveniston Stadion trial:
Mahdollisesti AAU ry järjestää. Tero Suomalainen yhteyshenkilönä AAU:N ja offilaisten välillä.
Tarvitaan:
Katsastuspäälikkö, johon uni lupautui
Yksi kilpailunjohtaja, joka toimii lähinnä yhteyshenkilönä kilpailijoihin: Arska/Mikki
Sihteeri: Vapaaehtoista kaivataan. Lähinnä henkilö, joka tuntee offarit
Ratamestari: Ehdokkaita käydään läpi
Rata team: Kuiviksen Hanski on aiemmin lupaillut jos kalustoa, tukea ja henkilökuntaa riittää
Mmr ry ei Seurana lupaudu, mutta yksittäisiä henkilöitä voi kysyä mukaan.
Yhteydenpito mmr:n pidetään Jamen kautta
Radan pystytykseen halutaan vähintään 2 päivää ja purkuunkin ainakin yksi. Tämä varmasti järjestyy pää vastuun kisasta ottavan seuran ja radan haltijan yhteistyö sopimuksen kautta.
Kilpailun mitta 1 pv. Vaikka oli ehdotettu jopa 2 pv kisaa, katsotaan järkeväksi kumminkin pidättäytyä yhdessä päivässä.
Koko kaudelle haetaan yhteistyö kumppania, jotta kauden kilpailut saisivat mahdollisimman suuren mainos kamppanjan
Tarkoitus painattaa, ohjelma lehtinen sponsorin mainoksilla ja kilpailu paikka/pvm ilmoilla (joten jos jollain on kilpailua tarkoitus järjestää, niin mahdollisimman nopeasti tieto Tero Suomalaiselle tsuomalainen77@gmail.com tai p: 0400 975 496).
Panderolli koko kauden kisoista
ja huomattava juliste arsenaali
sekä autoihin sponsorin nimi ja numerotarra.
Myös kilpailun nimeen tulee mahduttaa pää sponsorin nimi

Lopuksi hoidimme palaverin kustannukset omista pusseistamme kolehti periaatteella, kiitimme kumarsimme ja loppu keskustelun perusteella väki tuntui erityisen tyytyväisiltä.
Mul on sellanen mielikuva et kilpailun osallistumismaksuksi sovittiin ens 60€ ja sit sitä tinkittiin 50€oon mutta sit se tais muuttua takas 60€oon se ainaski oli mun ehdotus onko joku muistanut eritavalla kuin minä.???? joo ja soitin Jarskil ja tarkistin muistikuvani ja hän muisti myäs osallistumismaksuksi 60€ joten olin oikeassa, kannattaa korjata. TÄHÄN VIESTIIN SEN JO KORJASINKIN JO

Byrocrat
03.04.2013, 21:14
Mul on sellanen mielikuva et kilpailun osallistumismaksuksi sovittiin ens 60€ ja sit sitä tinkittiin 50€oon mutta sit se tais muuttua takas 60€oon se ainaski oli mun ehdotus onko joku muistanut eritavalla kuin minä.???? joo ja soitin Jarskil ja tarkistin muistikuvani ja hän muisti myäs osallistumismaksuksi 60€ joten olin oikeassa, kannattaa korjata. TÄHÄN VIESTIIN SEN JO KORJASINKIN JO
Eläkeläinenkin muistaa samalla tavalla eli pitkällisen keskustelun ja moniäänisen "äänestyksen" jälkeen päädyttiin 60 euroon.:)

tare
04.04.2013, 12:33
viime vuonna mun auto hylättiin katsastuksessa kun kattoputki oli akk-säännön kuvan 253-23 mukainen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127017


eurotrial säännöt vaatii vinotuet
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127018


asia korjattiin leikkaamalla vanhaputki pois ja hitsuuttelemalla vinoputki paikalleen näin
oli vähemmän hitsattavaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127019



akk-sääntö sallii tämän mallin diagonaalit 253-22 jos käytetään vastaavaa v-putkea katossakin 253-14.
tätä diagonaali mallia ei ole eurotrial säännöissä niin onko se siis kielletty!!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127016 + http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127020

HannuNurminen
04.04.2013, 14:11
Jos en nyt ihan väärin muista niin Tumpin joko uudes tai vanhas on tollanen V ratkaisu. siinä pitää sit vaan olla ne niinku vastakkain, eli "><" noin. Laitoin Tommylle viestii ja kysyy asiaa, siltä Lasselta mä en ainakaa oo ikinä saanu vastausta mihinkää.

ideanikkari
04.04.2013, 15:16
akk-sääntö sallii tämän mallin diagonaalit 253-22 jos käytetään vastaavaa v-putkea katossakin 253-14.
tätä diagonaali mallia ei ole eurotrial säännöissä niin onko se siis kielletty!!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127016 + http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127020

Juuri tuolla tavalla meinasin värkkäillä tuohon työn alla olevaan laitokseen putkitukset. Mutta tulihan tuossa ylemmässä toinenkin tyrmäys, jos joskus jopa ajaisi kilpaa tuolla autolla.
Valikoin sitten väärän materiaalin putkeen... :(

No pitää vissiin harjoitella ensin niin paljon että menee kaaret uusiksi... :D

OFFIDIRTY
04.04.2013, 19:12
Eläkeläinenkin muistaa samalla tavalla eli pitkällisen keskustelun ja moniäänisen "äänestyksen" jälkeen päädyttiin 60 euroon.:)

Näinhän se sovittiin.. Tosin Reiman pienen "sponsoroinnin" jälkeen..:)

AP ja minä kiitetään..;)

HannuNurminen
04.04.2013, 21:31
Löysin mä sen diagonaalikuvan FIA sivultakin ja siihen liittyvän tekstin. Kunhan Tommy lähettää mulle sen Lassen yhteystiedot niin laitan sille kysymyksii meneen...

TERO77
04.04.2013, 21:34
Näinhän se sovittiin.. Tosin Reiman pienen "sponsoroinnin" jälkeen..:)

AP ja minä kiitetään..;)

juu nii tä

no niihän se juttu oli ja taishan joku ehottaa tota 70 lierooki, mutta sitte kompuramissinä 60€.
:p

Byrocrat
04.04.2013, 21:46
Jos en nyt ihan väärin muista niin Tumpin joko uudes tai vanhas on tollanen V ratkaisu. siinä pitää sit vaan olla ne niinku vastakkain, eli "><" noin. Laitoin Tommylle viestii ja kysyy asiaa, siltä Lasselta mä en ainakaa oo ikinä saanu vastausta mihinkää.

Tumpin uudessa on tuontapainen ratkaisu perustuen FIA:n (AKK:n) liite J:n kaarisääntöihin.

Jare
16.04.2013, 12:24
Jatkanko tänne näitä kaari kysymyksiä??? Vai?

Eli piirtelin tuollaiset pari kuvaa ja varmistan nyt vielä, että tulkitsenko mitoitus tapaa oikein.

Pinkillä piirrettyä putkeahan ei tarvitse, mikäli A-mitta on 200mm tai alle...eikö?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1076&pictureid=127973

Mutta jos haluaa hiukan ulkonäkö "linjaa" etukaareen, niin eikös se onnistu niinkuin tuolla tavalla, eli etukaaren alaosa ei lähdekkään kohtisuoraan ylös, vaan seuraa "korin" linjaa takaviistoon. Mutkan kohdalla A-mitta on sen 200mm tai alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1076&pictureid=127974

HannuNurminen
16.04.2013, 19:54
No tässä hetkel sun aivoituksia miettineenä sanoisin että myös kuvassa 3 oleva malli tarvii tuen, koska nimen omaan B:llä merkitty mitta ylittää sen 200mm. Siksi esim. Tumpin autos on vaan suora putki joka lähtee viistoon taakse= ei yhtää taivutusta joka aiheuttaa tuon mittaamisen tarpeen...
Näin minä siis tulkitsisin kirjaa.

Muihin aiempiin kysymyksiin en ole puuttunut koska en ole saanut vielä Eurotrial komissiolta vastausta kaikkiin kysymyksiini.

Mikki
17.04.2013, 21:45
viime vuonna mun auto hylättiin katsastuksessa kun kattoputki oli akk-säännön kuvan 253-23 mukainen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127017


eurotrial säännöt vaatii vinotuet
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127018


asia korjattiin leikkaamalla vanhaputki pois ja hitsuuttelemalla vinoputki paikalleen näin
oli vähemmän hitsattavaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127019



akk-sääntö sallii tämän mallin diagonaalit 253-22 jos käytetään vastaavaa v-putkea katossakin 253-14.
tätä diagonaali mallia ei ole eurotrial säännöissä niin onko se siis kielletty!!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127016 + http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=127020
Sopii Eurotrial:n kirjaan (josta puuttuu), koska sovittiin nimenomaan FIA:n ohjeen mukaiset kaaret, jottei tulisi "sekamelskaa" kun joka maalla omat säännöt ja Eurotrial taas omat...

Jos en nyt ihan väärin muista niin Tumpin joko uudes tai vanhas on tollanen V ratkaisu. siinä pitää sit vaan olla ne niinku vastakkain, eli "><" noin. Laitoin Tommylle viestii ja kysyy asiaa, siltä Lasselta mä en ainakaa oo ikinä saanu vastausta mihinkää.

Voi olla ERITTÄIN MAHDOLLISTA ettet tule saamaankaan. Lasse kun vastaa tekniikan selvennyksistä ja Tommy joutuu nätä(kin) asioita selvittelemään, mutta hiekka ei riitä tiimalasissa...

Jatkanko tänne näitä kaari kysymyksiä??? Vai?

Eli piirtelin tuollaiset pari kuvaa ja varmistan nyt vielä, että tulkitsenko mitoitus tapaa oikein.

Pinkillä piirrettyä putkeahan ei tarvitse, mikäli A-mitta on 200mm tai alle...eikö?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1076&pictureid=127973

Mutta jos haluaa hiukan ulkonäkö "linjaa" etukaareen, niin eikös se onnistu niinkuin tuolla tavalla, eli etukaaren alaosa ei lähdekkään kohtisuoraan ylös, vaan seuraa "korin" linjaa takaviistoon. Mutkan kohdalla A-mitta on sen 200mm tai alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1076&pictureid=127974

Kuvan kolme kaaressa onsiis "taitto" eli mutka ja siitä taas tulee sama asia kuin kuvassa yksii. Ohja antaa selkeän mittauksen A-kaaren yläosa ja sen alaosan mitasta kuten oletkin piirtänyt.
Lisäksi sääntöihin tulee lisäys kattopellin minimi mitasta (A - B kaarien välinen sisämitta) tulee olemaan 55cm kuten FIA:n kirja jo antaa ohjeeksi. Tämä sen takia, koska on jo yksipaikkaisia protoja kisoissa jossa kuljettaja juuru ja juuri pysyy kaarien (korin) sisäpuolella

No tässä hetkel sun aivoituksia miettineenä sanoisin että myös kuvassa 3 oleva malli tarvii tuen, koska nimen omaan B:llä merkitty mitta ylittää sen 200mm. Siksi esim. Tumpin autos on vaan suora putki joka lähtee viistoon taakse= ei yhtää taivutusta joka aiheuttaa tuon mittaamisen tarpeen...
Näin minä siis tulkitsisin kirjaa.

Muihin aiempiin kysymyksiin en ole puuttunut koska en ole saanut vielä Eurotrial komissiolta vastausta kaikkiin kysymyksiini.
Komitea kokoontuu marraskuussa ja sieltä tulee sitten ratkaisuja....

Jare
18.04.2013, 06:42
Eli siis A mitta mitataan aina kohtisuorasti, eikä siis putken keskilinjan mittojen mukaan??? Kun noista AKK kirjan kuvista ei oikein selvinnyt, että mitataanko putken keskilinjaa vai ei.

HannuNurminen
18.04.2013, 07:50
Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa :) Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.

Jare
18.04.2013, 07:55
Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa :) Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.

Roger;)

tare
24.04.2013, 05:32
Kysellääs lisää

Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan
Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet ;)
Tietää vaan tulevaisuuden varalle ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=128657

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=128658

sirP
24.04.2013, 16:18
Onhan tuossa jeepin maski :) joten tunnistettavissa on. Laita vaan tuommoiset kyljet.
Tuolla on Turun seutu ajelua topicissa Opan autosta ihan videota ja on sekin kelvollinen.

HannuNurminen
24.04.2013, 16:24
No ton tunnistaminen Jeepiks? muuta kun etusuunnasta on aika kyseenalaista minun mielestä... Olishan siinä hyvä olla takanakin jotkut "valot" tms. Kyljethän saa säännön mukaa tehdä mistä vaan... Tollasten kanssa tulee justiin niitä tulkinta/kotiinveto ongelmii :) Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto :)

MBJ750
24.04.2013, 19:53
Kysellääs lisää

Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan
Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet ;)
Tietää vaan tulevaisuuden varalle ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=128657

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=128658

Kyllä taas rupes niin VITUTTAMAAN ku kattoo tuota SARJAVALMISTEISTA auoa?? Miks ei yksinkertasesti vois pistää linja, että pitäis olla jonkun auton kori aihiona? Jos rakentaa tollasen putkihässäkän ni on sama ajaa vaikka protoissa, ei vaan taida kantti piisata???:mad:

örkki
24.04.2013, 20:54
Eurotrialsäännöissä sanotaan että ajoneuvo tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi,eli jos tuota italialaisten promodia katsoo muusta suunnasta kuin edestäpäin niin... ja edestäkin päin siinä ja siinä.Ymmärrän hyvin että niitä jotka ovat autonsa rakentaneet tunnontarkasti sääntöjen mukaan, jurppii syvästi tuollaiset suurpiirteisesti sinnepäin tehdyt ratkaisut.
Mutta siitäkin huolimatta minun suositukseni olisi että suomalaiset pitävät promodinsa siinä ulkoasussa kuin tähänkin asti,koska jos niitä aletaan muokkaamaan tuon kuvan esittämään suuntaan niin siinä kasvaa taasen se riski että joku muu käy nillittämään asiasta jne.
Tämä näyttää valitettavasti olevan loputon suo johon ei kaikista yrityksistä huolimatta tunnuta saavan sataprosenttisen selkeää rajanvetoa mutta toivottavasti tähän joskus saadaan lopullinen ja selkeä ratkaisu niin voidaan keskittyä olennaisimpaan.

Jare
24.04.2013, 21:27
Siis jokusen vuoden itekki jo maastureita harrastanu, niin ei toi kyllä mulle aukee, että mikä malli Jeeppiä olis kyseessä:confused::confused::confused::confused:

Ei muuta ku Euro Trial komitealle kommenttia ja kuvat autosta, että jos kyseinen auto on osallistumassa Pro-modiin, niin ei käy, kun ei tota pysty tunnistaan sarjavalmisteiseks autoks.

Tai sit sama "korivapaus" sallittava muillakin.

Byrocrat
24.04.2013, 21:58
No ton tunnistaminen Jeepiks? muuta kun etusuunnasta on aika kyseenalaista minun mielestä... Olishan siinä hyvä olla takanakin jotkut "valot" tms. Kyljethän saa säännön mukaa tehdä mistä vaan... Tollasten kanssa tulee justiin niitä tulkinta/kotiinveto ongelmii :) Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto :)

Mitenköhän tuo Italiaanon auto täyttää tämän "kori"-säännön kun näyttäs kapenevan taakse vai vääristääkö kuvakulma :rolleyes:

3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline
The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of
rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left
side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to
make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by
side should be fit inside the body. The body has to be minimum the
allowed size from the bottom of the body to at least the beltline.

tare
25.04.2013, 05:49
niin onhan tuosta hiukan vaikea kylkilinjasta tunnistaa Willys MB mikä mulla tulee siitä mieleen maskin mukaan.
no eipä sitä suzukia varmaan monikaan munkaan autosta tunnista jos ei ole yhtään perillä suzukin mallista

sama "korivapaus" sallittava muillakin.

mä kannatan tätä koska on niin paljon helpompi korjata noita pintapeltejä kun ei ole pokkauksia!! :):)


Mitenköhän tuo Italiaanon auto täyttää tämän "kori"-säännön kun näyttäs kapenevan taakse vai vääristääkö kuvakulma :rolleyes:

mun mielestä kuva vääristää, kun itse katselin samaa
ja takaosasta leveemmälle tulevat helmaputket vielä auttaa vääristystä



Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto :)

no nämä ei harrastajat ei kyllä alkuperäisestäkään aina tiedä mikä auto on kyseessä
helpoimmalla pääsee kun laittaa alkuperäiset merkit ja mallimerkit autoon



Laitetaas 2010 Ruotsista EM kisoista parit kuvat Pro-Modi koreista
niin itse asiassa eihän tossa pitäis olla mitään kori ongelmaa..

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65893

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65647

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65642

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65641

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65650
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65651

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65652

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65645

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65634
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65635

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65638
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65639

Mikki
25.04.2013, 11:35
Tätä Suomen "rytmiryhmä" juuri kysyi syksyn kokouksessa ja asiaahan käsiteltiin ja vastaus oli:

- kori tulee olla sarjatuotanto kori, eli esim. rantakirpun kori on selkeästi kori, vaikka se ei kuulu AUTONVALMISTAJAN mallisarjaan. Valmistusmäärää ei ole rajattu mitenkään, eli 1kpl riittää!?

- JOS KORIA MUOKATAAN tulee sen mittasuhteet säilyttää, eli joko suurennetaan tai pienennetään.

- AUTO tulee olla selkeästi tunnistettava, eli pelkkä Jeep:n maski ei riitä. Mutta ajoneuvo ei saa muistuttaa työkone/traktoria (kuten nämä kuvissa olevat laitteet ovat). Ohjeistukseksi sovittiin, jotta etupää olisi alkuperäistä sopivalla mittasuhteilla ja takaosa olisi vapaampaa rakennettavaa (noissa kyllä sitä kohtaa on toteutettu!!!) Ja tämähän jäi tämän vuoden sääntökirjasta muuten muuttamatta.... Älkää kysykö miksi, koska tekijä ei asiaan ole mitenkään vastannut!

Eli laita uusi nokka kiinni ja jätä se vanha takaosa paikalleen, niin hyvin kelpaa.
Jos haluat suoraa plootua taakse, otetaan Lasseen ajoissa yhteys, jotta saadaan asia selkeäksi.

Blazer42
25.04.2013, 12:15
kuvat tukee käsitystä,lähestulkoon kaikki maasturit on jeeppejä

örkki
25.04.2013, 22:38
Siis jokusen vuoden itekki jo maastureita harrastanu, niin ei toi kyllä mulle aukee, että mikä malli Jeeppiä olis kyseessä:confused::confused::confused::confused:

Ei muuta ku Euro Trial komitealle kommenttia ja kuvat autosta, että jos kyseinen auto on osallistumassa Pro-modiin, niin ei käy, kun ei tota pysty tunnistaan sarjavalmisteiseks autoks.

Tai sit sama "korivapaus" sallittava muillakin.

Laitoin eilen Tommylle (eurotrialkomitean presidentti) s-postia tästä aiheesta ja tiedustelin jotta miten asian laita on niin vastaus oli tämä:
"Here is the rule, as you can se its nothing there named Serial car any more.. as long as the boddy fulfill the dimensions is OK… this is much better and more easyer way of doing it.. this rule was the same last year… it works…" suomeksi "säännöissä ei ole enää mainintaa sarjavalmisteisesta autosta,niin kauan kuin kori täyttää mitat se on ok.Sääntö oli sama myös viime vuonna...blaablaablaa...
viitaten sääntökohtaan
3.7.2.2 Body
The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be
present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance
og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. Eli lyhyesti korin tulee näyttää autolta;konepelti,etulokarit korin kyljet ja takalokarit pitää olla,materiaali valinnainen.Keulassa pitää olla maski tai muu ulkonäöllisesti tunnistettava keulapala tai valot.
Kuitenkin eurotrialsääntöjen promodified-osassa 3.7.1 General information sanotaan heti toisella rivillä "The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle". Ajoneuvon tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi.Tämän lähetin vastaukseksi hänen kommenttiinsa,vastausta odotellaan...
Onko vika minun lukemisen ymmärtämisessäni vai missä ?

tare
26.04.2013, 05:05
Laitoin eilen Tommylle (eurotrialkomitean presidentti) s-postia tästä aiheesta ja tiedustelin jotta miten asian laita on niin vastaus oli tämä:
"Here is the rule, as you can se its nothing there named Serial car any more.. as long as the boddy fulfill the dimensions is OK… this is much better and more easyer way of doing it.. this rule was the same last year… it works…" suomeksi "säännöissä ei ole enää mainintaa sarjavalmisteisesta autosta,niin kauan kuin kori täyttää mitat se on ok.Sääntö oli sama myös viime vuonna


Näin minäkin oon nyt asian ymmärtänyt, että ei tarvitse olla sarjavalmiste kori enää,
mutta ilmeisesti tämä muutos ei vaan ole päätynyt kirjotettuun sääntöön.

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa millaisilla autoilla ajetaan luokassa, kunhan säännöt olisi selkeät ja samat kaikille!!
eikä ne muuttuis joka vuosi!!

Byrocrat
26.04.2013, 11:46
Näin minäkin oon nyt asian ymmärtänyt, että ei tarvitse olla sarjavalmiste kori enää,
mutta ilmeisesti tämä muutos ei vaan ole päätynyt kirjotettuun sääntöön.

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa millaisilla autoilla ajetaan luokassa, kunhan säännöt olisi selkeät ja samat kaikille!!
eikä ne muuttuis joka vuosi!!

3.7 TRIAL GROUP PM “PROMODIFIED”

3.7.1 General information

Vehicles should have 2 axles and 4wd. The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle. The construction of the chassis is free. Use of equipment that are not written in this rules and that will make the vehicle more competitive is forbidden. Only diesel or ordinary petrol is
allowed as fuel. Beyond this the following regulations apply:

3.7.2 Frame/body

3.7.2.1 Frame/chassie/wheelbase

Optional.

3.7.2.2 Body

The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3.

Laitteen pitäisi siis olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajo-/kulkuneuvoksi :) mutta tulkinta sanalle, vehicles, varmaan on aika väljää mikäli noista Italian kuvista jotakin voisi päätellä :rolleyes: Kulkuneuvoja ne tosin selkeästi ovat, mutta sarjavalmisteisiksi "autoiksi" niitä ei välttämättä tunnista! Tosin, jos tarkkoja ollaan, ei säännöissäkään enää siis puhuta autosta!

örkki
26.04.2013, 12:00
Vastaus on saatu,kohdasta 3.7.1 General information tullaan poistamaan lause "The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle".
Ko. lause vaan on jostain syystä jäänyt roikkumaan sääntökirjaan.
Eli vastaisuudessa eletään seuraavan sääntökohdan mukaan.

3.7.2.2 Body

The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3.

Tämän mukaan kaikki aiemmin kuvissa nähdyt autot ovat hyväksyttyjä.
Ja ei muuta kuin pilkkomaan...:D

tare
26.04.2013, 12:02
Mikin kanssa eilen jutellessa, niin komitean mukaan sarjavalmisteiseksi lasketaan kori jota on valmistettu 1kpl, eli omarakenteinen korikin siis käy!
Tällä pohjalla kuulema hyväksytty myös rantakirpun kori.

no mutta täähän tekee vaan vapaampaa auton rakentelua.

edit
Örkki sen jo tossa laittoikin..

eli turhaan vaihdan pintapellit autoon kun oisin vaan voinu leikellä ne pois.. ;)


Hyvä että asiat selvenee pikku hiljaa, tosin aika vaikee on saada säännöistä selkoa jos ne on kirjoitettu erilailla miten kokouksessa sovittu????

Jare
26.04.2013, 12:39
Siis häh....1 autokin riittää siis, jos on 1 kori valmistettu....eihän tossa oo mitään järkee...siis meidän vanhan Alfaster esim kelpaa kans pro-modiin ilman takaohjaustaan noin niinku äkkiä ajatellen?

Eli tulevalla Rover pohjaisella kotterollanikin voi ajaa pro-modissa ihan minkä näköisillä koripelleillä vaan, kunhan levikkeet on kohdallaan.....niinkö?? Kun niitähän on sen tullessa valmiiks valmistettu sit se vaadittu 1 kappale. Eli kaikki autot kelpaa pro modiin jatkossa, kunhan on levikkeet ja konepelti:confused::confused::confused:



Eli joku tällainenkin kelpaa nykyään pro-modiin, kunhan vaan se levike määräys täyttyy....niinkö?? Mites se pykälä nyt menikään:rolleyes:
http://www.pirate4x4.com/forum/attachments/general-4x4-discussion/505730d1267757071-where-can-i-buy-rock-buggy-imgp0275.jpg

Jare
26.04.2013, 12:43
Tai joku tollainenko kanssa käy jatkossa pro-modiin???:
http://www.wildcatforums.net/forum/attachments/wildcat-general-discussion/8823d1363492164-what-did-you-do-your-wildcat-today-image.jpg

sirP
26.04.2013, 18:02
Tai joku tollainenko kanssa käy jatkossa pro-modiin???:
http://www.wildcatforums.net/forum/attachments/wildcat-general-discussion/8823d1363492164-what-did-you-do-your-wildcat-today-image.jpg

Juu, tuon säännön mukaan kyllä kelpaa jos mitat täyttyy. Tare tuossa soitteli ja kertoili kanssa omia mietteitään ;)
Alfaster varmaan kelpaisi kanssa juu, jos konepelti ja lokasuojat löytyy.
Hienoa että säännöt muuttuu koko ajan tai siis tässä tapauksessa jäänyt virheellistä tietoa sääntöihin. No toivottavasti nyt saataisiin nämä säännöt jäämään useammaksi vuodeksi.
Laikkakoneet laulamaan :)

Jare
26.04.2013, 20:16
Soittelin Tommylle Norjaan ja tosiaan omavalmisteiset korit käy. Se sarjavalmisteeseen viittaava sana pitäis olla jo pois säännöistä, mutta ilmeisesti joku puhtaaks kirjoitus virhe.....jotenki mulle jäi se kuva, että jo viime kesänä kyseinen sana olis pitäny olla pois säännöistä.

Eli semmoinen mielikuva jäi, että kunhan sääntöjen dimensions 3.7.2.3. osuudessa asetetut määritelmät täyttyy, niin sitten riittää millainen "kori" vaan. Kori olis tarkoitus kuulemma muistuttaa autoa......sanoin, että aika "ohut viiva" tuollainen, kun autoja ja suunnittelijoita on pirun monta:D Mutta edelleen painmotti, että jos korin mitat sääntöjen mukaan täyttyy, niin muuten vapaat kädet. Saas nähdä mitä alkaa kisoihin ilmestyyn;)

Jare
26.04.2013, 20:28
3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline
The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by side should be fit inside the body. The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline.


ja sit tietty tää:


3.7.6.3 Wings
1/3 of the tire track (profile area) must be covered with a wing. If this is not the case, this can be achieved in form of flared wings. The wing must cover the tire from the sill and 90 degrees of the tires radius. The material of the flared wings must be made out of solid and not transparent material.

TERO77
27.04.2013, 07:54
Soittelin Tommylle Norjaan ja tosiaan omavalmisteiset korit käy. Se sarjavalmisteeseen viittaava sana pitäis olla jo pois säännöistä, mutta ilmeisesti joku puhtaaks kirjoitus virhe.....jotenki mulle jäi se kuva, että jo viime kesänä kyseinen sana olis pitäny olla pois säännöistä.

Eli semmoinen mielikuva jäi, että kunhan sääntöjen dimensions 3.7.2.3. osuudessa asetetut määritelmät täyttyy, niin sitten riittää millainen "kori" vaan. Kori olis tarkoitus kuulemma muistuttaa autoa......sanoin, että aika "ohut viiva" tuollainen, kun autoja ja suunnittelijoita on pirun monta:D Mutta edelleen painmotti, että jos korin mitat sääntöjen mukaan täyttyy, niin muuten vapaat kädet. Saas nähdä mitä alkaa kisoihin ilmestyyn;)

HMMMMM....

Ois siis pelkän hamekankaan saamisen uhalla(siis masille) aika helppo saada toi tipikin pro modeihin.... eiköhän ruveta jäykisteleen noita takaohjauksia... Tai sit ei... On tää vaan niin pirun kivaa tää selkeä sääntö HELVETTI...:eek: (kuinkakohan... rupeiskohan tumppikin valtaan pro modien rivejä???)

Mikki
28.04.2013, 18:30
Mutta edelleen painmotti, että jos korin mitat sääntöjen mukaan täyttyy, niin muuten vapaat kädet. Saas nähdä mitä alkaa kisoihin ilmestyyn;)

Jep, eli "korin" pitää olla MINIMISSÄÄN RENKAIDEN SISÄREUNAAN ja AKSELEIDEN PÄÄLLE ulottuva.

Noi takapään pellitykset ei oikein renkaiden linjalle osu... --> PITÄIS tulla hylsy katsastuksessa!!! Mutta veikkaan ettei tule, ellei asiaan puututa!!!

Jare
07.05.2013, 16:02
Ehkä mä en vaan nyt osaa lukea tätä sääntöä oikein, kun kokoajan mulle jää se mielikuva, että ovet pitää olla ja ne pitää olla vielä aukeavat. Näinhän ei kuitenkaan noissa Pro-Modi kilpureissa ole.


Sääntö kun sanoo Suomeks:

3.5.2.9 Koriin kiinnitetyt osat
Vähintään puoli-ovet on oltava. Määritelmä puoli-oville:
Oviaukko tulee peittää siten että se estää jalkojen joutumisen
auton ulkopuolelle kaadossa. Oven tulee yltää
vähintään ajoneuvon vyötärölinjalle. Lisäksi oven tulee
yltää vähintään kuormaamattoman istuimen istuinosan
korkeimman kohdan tasalle. Ovi voi olla tehty esimerkiksi
pellistä, puusta jne. Ovet tulee olla sisältä verhoiltu
umpinaiseksi sirpaloitumattomalla materiaalilla. Ovi tulee
olla myös ulkoa avattavissa


Englannin kielen versiossa sit taas:

3.7.2.13 Body attachment
Hardtop, tarpaulin with linkages inclusive all locked mounting plates, tailgate, rear seats, spare wheel, spare wheel handle, mirror and mirror handle , side and back windows, side turn signals, door handles and doors may be removed. If doors are present, interior door panel must be present. Material free, however not paper, cardboard, fabric or similar. Doors/netdoors must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door.



Eikäku mietin vaan, että jos kesällä ehtiis Kaalimadolla Raisioon, niin saako ajaa ilman ovia?

Mikki
07.05.2013, 16:26
Ehkä mä en vaan nyt osaa lukea tätä sääntöä oikein, kun kokoajan mulle jää se mielikuva, että ovet pitää olla ja ne pitää olla vielä aukeavat. Näinhän ei kuitenkaan noissa Pro-Modi kilpureissa ole.

3.7.2.13 Body attachment
...door handles and doors may be removed.
If doors are present, interior door panel must be present.

Material free, however not paper, cardboard, fabric or similar. Doors/netdoors must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door.

Eikäku mietin vaan, että jos kesällä ehtiis Kaalimadolla Raisioon, niin saako ajaa ilman ovia?
Saa ajaa, mutta oviristikko PITÄÄ silloin olla kehikossa ettei jalat tule ulos!
Ja ovet jos on paikoillaan, niin siinä pitää olla "sisäpinta" (pahvi, puu, metallilevy tai jms...)
Ovet tulee olla avattavissa ULKOpuolelta

Mikki
07.05.2013, 16:33
Tämä auto oli Sveitsissä ns. "viimeinen pisara". Eli sääntöasioita käsitellessä keskustelimme "korin" mitoituksesta, kuin ka suuri kori/turvakehikko pitää olla?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=339&pictureid=129529

Paljoakaan pienempää ei pysty tekemään ja minkälaisia autoja aletaan valmistamaan jos tällaiseen ei puututa???
2013 sääntökirjassa PITI olla asiaan korjaus, mutta puuttumaan jäi...
2014 asia tullaan korjaamaan!

tare
07.05.2013, 21:10
Ovet tulee olla avattavissa ULKOpuolelta


no Vit**
tää on menny ihan ohi

eli ovet pois tai hitsaa ne kiinni

trouble
07.05.2013, 21:23
Eikös Tare ne sinun ovet ole ulkopuolelta avattavissa vaikka lukitus onkin sisäpuolella ;)

Teme74
07.05.2013, 21:25
no Vit**
tää on menny ihan ohi

eli ovet pois tai hitsaa ne kiinni

Täällä kanssa mennyt ohi ja kovaa.
Pitää alkaa virittelemään jotain kahvaa oven ulkopuolelle:eek:
Mä olen ollut lapsellisesti siinä uskossa, että nuoli tai merkki ulkopuolella riittää osoittamaan oven aukaisukohdan...:confused:

tare
07.05.2013, 21:44
eurotrial sääntö sanoo näin kuin edelläkin lukee (kopioin vaan osan)
3.7.2.13 Body attachment
Doors/netdoors must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door.

eli riittää juurikin tuo merkki ulkopuolella ovessa mikä osoittaa avauskohdan.

Byrocrat
07.05.2013, 22:10
eurotrial sääntö sanoo näin kuin edelläkin lukee (kopioin vaan osan)
3.7.2.13 Body attachment
Doors/netdoors must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door.

eli riittää juurikin tuo merkki ulkopuolella ovessa mikä osoittaa avauskohdan.

Näinhän tuossa selkeesti lukee! Pitää vaan olla sitten joku kolo josta siihen sisäpuoliseen hantaakiin hätätilassa pääsee käsiksi jos kuski itse ei ole kykenevä ovea avaamaan.

Mikki
07.05.2013, 22:27
eurotrial sääntö sanoo näin kuin edelläkin lukee (kopioin vaan osan)
3.7.2.13 Body attachment
Doors/netdoors must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door.

eli riittää juurikin tuo merkki ulkopuolella ovessa mikä osoittaa avauskohdan.

Perkules!
Tekninen häiriö ihan ittellä, kun katoin hommissa koneelta tuota sääntöä, ja olikin 1.0versio 2013 säännöistä jääny tuonne pilven muistiin!!!!

SUURI anteeksipyyntö asianosaisilta ylimääräisestä sydämmentykytyksestä...:(:(:(

Ja tämähän oli sen takia, koska parissa maassa on pakolliset "ikkunaverhot" jolloin oven avaaminen sisäpuolelta on tietenkin hivenen haasteellisempaa.

Jare
08.05.2013, 07:58
Saa ajaa, mutta oviristikko PITÄÄ silloin olla kehikossa ettei jalat tule ulos!
Ja ovet jos on paikoillaan, niin siinä pitää olla "sisäpinta" (pahvi, puu, metallilevy tai jms...)
Ovet tulee olla avattavissa ULKOpuolelta

Missäs kohtaa toi oviristikko sit lukee, ku en löytäny....tai ehkä tajunnu??

Mikki
08.05.2013, 08:28
Missäs kohtaa toi oviristikko sit lukee, ku en löytäny....tai ehkä tajunnu??
jos ovet poistetaan, pitää jotakin olla pitämässä myös jalatkin auton sisäpuolella... Siis ristikko eteen, TAI "jotakin muuta"

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3302&pictureid=65650

Ihan vaan turvallisuuden takia...

tare
08.05.2013, 10:38
jos ovet poistetaan, pitää jotakin olla pitämässä myös jalatkin auton sisäpuolella... Siis ristikko eteen, TAI "jotakin muuta"

mutta missäkohtaa tämä sanotaan kirjoitetussa säännössä? en mäkään löytäny tosta eurotrial säännöstä

3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline (loppuosasta kohtaa)
The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline.

eli korin pitäisi olla lantiokorkeuteen asti, lasketaanko ovet koriksi?
ei varmaan jos ne kerran saa poistaa.

3.7.2.13 Body attachment (keskeltä otettu pätkä)
doors may be removed.

ja ovet saa poistaa.


ja yllä kuvassa olevassa autossa lantiolinja peittyi, kun sitä silloin kyseltiin
eikä siinä ole edes oviputkea, koska 2010 eurotrialsäännöissä ei sitä vaadittu

Byrocrat
08.05.2013, 12:34
mutta missäkohtaa tämä sanotaan kirjoitetussa säännössä? en mäkään löytäny tosta eurotrial säännöstä


Tuollahan tuo löytyy kohdasta tekniset säännöt jos vaan otta silmän käteen ja vaivautuu katsomaan !!!!!!!!!


EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES
3.2.6.2 Specification of parts in the rollcage

Doorbar

Mandatory for all vehicles in class Pm and P.
A minimum of one longitudinal member must be fitted on each side of the vehicle.
The lateral protection must be as high as possible, and if using a single bar, at least 10 cm from the bottom of the seat at the hip. The purpose of the doorbar is to protect the driver's and codriver's hips in the event of rollover. For competitors without a co-driver, doorbars only need to be fitted on the driver's side. Single-seaters must have doorbars on each side. The doorbar must be welded to the rollcage and/or frame.
There must also be some kind of net and/or tube that prevent the lower parts of the leg from falling outside the vehicle in the event of a rollover. This net/tube can be part of a door and may be able to open.

3.4 TRIAL GROUP O (ORIGINAL VEHICLES)

3.4.2.12 Protective netting /Armstraps

Protection nets or armstraps must be used. Net must cover the door/window area so the arm/hand cannot come outside the car. This also applies to armstraps. If arm straps are used they must open together with the harness.

3.4.2.13 Body attachment

Hardtop, tarpaulin with linkages inclusive all locked mounting plates, tailgate, rear seats, spare wheel, spare wheel handle, mirror and mirror handle, door and back windows may be removed. Edgeways mouldings, side turn signal, door handles and the original doorsmust be present. Original doors can be reduced to half doors. Interior door panel must be present. Material free, however not paper, cardboard, fabric or similar.

Vehicles delivered without doors must likewise be equipped with at least half doors. It's the drivers responsibility to prove that the vehicle is delivered without doors, otherwise the original doors must be used. The material must be splinter-proof, for example wood, metal, Lexan, and the material must not be transparent.

Definition for half doors with vehicles without serial doors:

There must be a cover available, which prevents feet or legs from falling out when the vehicle is tilted. This cover must have at least the height of the belt line of the vehicle. In addition the cover must have at least the height of the highest point of the unloaded seat. The cover can be made to be opened. The door must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door. Belt line is defined as follows: In front the line
of the bonnet. For open vehicles back and side, the side above the wall. For closed vehicles, if no open version exists, the bottom edge of the side window, and the back window

tare
08.05.2013, 13:02
Tuollahan tuo löytyy kohdasta tekniset säännöt jos vaan otta silmän käteen ja vaivautuu katsomaan !!!!!!!!!




Pääsee helpommalla kun kysyy täällä ja joku muu jolla on aikaa niin kaivaa sen esille!

Byrocrat
08.05.2013, 13:19
Pääsee helpommalla kun kysyy täällä ja joku muu jolla on aikaa niin kaivaa sen esille!

Niinhän tuo on, mutta kun säännöissä sanotaan, että kilpailija lisenssin hankkiessaan ja ilmoittautuessaan kisoihin vakuuttaa lukeneensa säännöt (siis laji- ja ko kisan) tai jotakin sinnepäin niin kisassa ei auta "valittaa" ettei tiennyt. :rolleyes:

Toki saa ja on parempi kysyäkin ennakkoon niin tulee monesti halvemmaksikin kun ei tartte useaan kertaan rakennella :)

Autetaan täältäkin jos ehditään ja osataan :)

Jare
08.05.2013, 13:37
Nonnii, eli pitää siis letukan oviaukkoa katsella, että miten sen jalkojen putoamis eston helpoiten toteuttais, kun oviputki on, mutta laskee etupäässä noin 10cm korkeuteen lattiatasosta, niin jotain pitäs sinne sit kyhää. On kyl "ihan pari" muutaki juttua Kaalimadossa ennen PM luokkaan osallistumista, mut onneks täs vielä on aikaa ennen sitä 15.6. kisaa, johon vois kuitenki yrittää tähtää:rolleyes:

tare
08.05.2013, 14:48
Niinhän tuo on, mutta kun säännöissä sanotaan, että kilpailija lisenssin hankkiessaan ja ilmoittautuessaan kisoihin vakuuttaa lukeneensa säännöt (siis laji- ja ko kisan) tai jotakin sinnepäin niin kisassa ei auta "valittaa" ettei tiennyt. :rolleyes:

Toki saa ja on parempi kysyäkin ennakkoon niin tulee monesti halvemmaksikin kun ei tartte useaan kertaan rakennella :)

Autetaan täältäkin jos ehditään ja osataan :)


Totta, mutta lukeminen / luetun ymmärtäminen / muistaminen, siinä kolme kohtaa jotka vaikeuttaa tilannetta :rolleyes:
eli ihan hyvin voi väittää ettei tiennyt;)

aika harva noita kaikkia muistaa ulkoa, enkä tarkoita nyt vain kilpailijoita!



ja veikkaan että näitä pähkäilyn kohteita tulee vielä lisää noihin sääntöihin/tulkintoihin..

Mikki
08.05.2013, 16:20
oviputki on, mutta laskee etupäässä noin 10cm korkeuteen lattiatasosta, niin jotain pitäs sinne sit kyhää.

Paat siihen putken kemppiliimalla eteen. Pitäis silloin kelvata katsastukseenkin.... Siitä tarkemmin sitte Hannun kanssa!

Kuva sen takia, että kansakin ymmärtää mistä asiasta keskustellaan, kun puuttuu kaikki putket. Vaikkakin 2010 kuva olikin (hyvä muisti teil ainaki on!!!)

MBJ750
08.05.2013, 21:33
Siis ymmärränkö oikein että pitää värkätä ovet noiden kiinteiden oviaukon peittävien peltien tilalle? vai kelpaako noi "kiinteät" ovet mitkä on olleet jo vuosia paikoillaan?

Byrocrat
08.05.2013, 23:02
Siis ymmärränkö oikein että pitää värkätä ovet noiden kiinteiden oviaukon peittävien peltien tilalle? vai kelpaako noi "kiinteät" ovet mitkä on olleet jo vuosia paikoillaan?

säännöissä sanotaan "ovesta" että: The cover can be made to be opened. eli voi olla avattava mutta kiinteäkin käy!
Tuossa hiukka ylempänä pidempänä versiona tarkemmin :)

Jare
11.05.2013, 22:33
Siis jos tällä möhköllä pitää osallistua Promodiin (Tare väitti kerran niin:p), niin riittääks toi pelkkä oviputki, jos penkki on alempana(nyt ei meinaan mahtuis kypärä kunnolla)? Vai pitääks toi putken alaosa vetää jollain umpeen??


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=130368

Byrocrat
11.05.2013, 22:50
Siis jos tällä möhköllä pitää osallistua Promodiin (Tare väitti kerran niin:p), niin riittääks toi pelkkä oviputki, jos penkki on alempana(nyt ei meinaan mahtuis kypärä kunnolla)? Vai pitääks toi putken alaosa vetää jollain umpeen??

Mandatory for all vehicles in class Pm and P.
A minimum of one longitudinal member must be fitted on each side of the vehicle.
The lateral protection must be as high as possible, and if using a single bar, at least 10 cm from the bottom of the seat at the hip. The purpose of the doorbar is to protect the driver's and codriver's hips in the event of rollover. For competitors without a co-driver, doorbars only need to be fitted on the driver's side. Single-seaters must have doorbars on each side. The doorbar must be welded to the rollcage and/or frame.
There must also be some kind of net and/or tube that prevent the lower parts of the leg from falling outside the vehicle in the event of a rollover. This net/tube can be part of a door and may be able to open.

tare
16.05.2013, 06:07
Haetaas taas tulkintoja sääntöihin!

EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES
3.2.6.2 Specification of parts in the rollcage

Doorbar

Mandatory for all vehicles in class Pm and P.
A minimum of one longitudinal member must be fitted on each side of the vehicle.
The lateral protection must be as high as possible, and if using a single bar, at least 10 cm from the bottom of the seat at the hip. The purpose of the doorbar is to protect the driver's and codriver's hips in the event of rollover. For competitors without a co-driver, doorbars only need to be fitted on the driver's side. Single-seaters must have doorbars on each side. The doorbar must be welded to the rollcage and/or frame.
There must also be some kind of net and/or tube that prevent the lower parts of the leg from falling outside the vehicle in the event of a rollover. This net/tube can be part of a door and may be able to open.




Miten tulkitaan tuo oviputkea koskeva kohta jos autossa on ulkopuoliset kaaret?
esim. suunnistukseen tehty auto jossa ulkopuolisissa kaarissa oviputkenkäyttö ulkopuolella kaariin hitsattuna ei onnistu koska haittaa merkittävästi oven käyttöä!

säännön mukaan oviputki hitsattava turvakaariin ja/tai runkoon. (vai mitä kaikkia suomennoksia on sanalle, frame?)
eli jos tommoisessa perus maasturissa jos tuo rungosta oviputken niin on aika mielenkiitoinen :rolleyes::rolleyes:

putkirunkoisessa jossa kaarikehikko alkaa vasta ylempää niin toihan on ymmärrettävää

kunhan tuli mieleen tossa tätä lueskellessa http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1006690&postcount=67

junnu78
16.05.2013, 06:27
mietin eilen illalla samaa... mä en keksiny mitään järkevää.
ellei tee lappuja ja hitsaa sitä sisäpuolelle???

HannuNurminen
16.05.2013, 07:01
2.2.13.9 Oviputket
Muissa kuin Original ja Standard luokan autoissa tulee
yksi tai useampi pitkittäinen oviputki asentaa auton
molemmille puolille kuvien 253-8, 253-9, 253-10 ja
253-11 mukaisesti. Oviputket voivat olla irrotettavia.
Oviputken tulee olla mahdollisimman korkealla, mutta
liitokset on sijoitettava siten että aukosta pääsee poistumaan
putkia irrottamatta.

Täältä: http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-11-01T16-09-00175.pdf

Pieniä ongelmiahan tähän koko sääntöasiaan tuo nyt se, että meillä on kansallisia "myönnytyksiä" joissain asioissa. Eli ne jotka aikovat ajaa VAIN SUOMESSA, lukekaa omaa AKK kirjaa!!!
Tulevaisuudessa, meidänkin kirja on tulevaisuudessa tarkoitus saada pohjaamaan tuohon ET sääntöön... Ehkä 2015.

Muutoksia tulee ainakin ensi vuodelle jo sen vrran että saumallisen putken käyttö poistuu 1.1.2014 jälkeen valmistuvista autoista, koska sitä ei enää LiiteJ:ssä ole vaihtoehtona, eli jos sinulla on tulossa uusi auto jossa on sellaiset kaaret, tee se valmiiksi tämän vuoden puolella. CroMon käyttö ei ainakaan meidän säännöissä ole sallittu, ET säännöissä taas hyväksytään, ja se tulee olemaan vielä sitten erillisen keskustelun aihe loppuvuonna... Riippuen nyt sitten miten ET komissio asian linjaa Italian jälkeen, siellä kai vissiin se kokous on.

Mikki
17.05.2013, 16:01
Siis jos tällä möhköllä pitää osallistua Promodiin (Tare väitti kerran niin:p), niin riittääks toi pelkkä oviputki, jos penkki on alempana(nyt ei meinaan mahtuis kypärä kunnolla)? Vai pitääks toi putken alaosa vetää jollain umpeen??


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=130368
JOS kysymys on "JOS", niin ehdottomasti ehkä. ET sääntö määrää oviputken suojaamaan jalkoja / raajoja tulemasta ulkopuolelle.

Eli ehdottomasti eh.. Eiku saa ajaa kotimaassa!!!