Kirjaudu sisään

View Full Version : 2L2T- moottorin vahvempi alakerta???


poiu
02.03.2013, 17:34
Onko tietoa / kokemusta vahvemmista kiertokangista, männistä ja kampiakselista tuohon toyotan moottoriin? Itte metsästellyt mutta huonoin tuloksin...

RIPAX
02.03.2013, 22:11
Ite tein täys moottori remontin kanssa hiljattain,tosin vanhempaan 2L-T pannuun mut alakerta on melkeen sama. Etsiskelin kans erikois osa tarjontaa mut ei oikeestaan ollu. Paljonko ajattelit löylyä puristaa ulos?

poiu
03.03.2013, 21:56
En varmaan paljoa, jos pari sataa yrittäs. Itte pelannu paljon kesä chevyn kanssa ,ja tehny kasimoottoreita, niihin vaan saa osaa hyvin. Aattelin josko olis jollain hyvin tietoa diesel-osista. Varmaan noi vakio-osatkin kestää hyvin kun motin rakentaa huolella....

RIPAX
03.03.2013, 23:56
Kyl se sen parisataa pitäis kestää. Itellä pitäs olla ylikin sen ja se pitäs tulla 2.0bar ahdolla,en oo raaskinu ahtoa ottaa ku abaut 1.6 mut vielä ei oo mitään merkkejä ongelmista. Nimim. Tollukka on niitä hajottanu enemmänkin,se muistaakseen just sano et kahteen bariin asti pelaa hyvin mut sen yli alkaa tulee pahoja lämpö ongelmia yms. pientä. Sillä tosin ahdin oli jostain metsäkoneesta ja ei muutenkaan niin viimesen päälle hierottu et vimpan päälle osilla vois kestää enemmänkin. Itellä on koko koneen kuluvat osat uusittu ja pytyt porattu ja H.Mustolan tekemä pumppu ja KH-motorsin ahdin ja kansi portattu ja hyvin tuntuu kulkevan näilläkin ahdoilla.

Ht35gte
04.03.2013, 14:00
Varmasti kestää sen parisataa,ite tein pari vuotta sitten 2l2:sen eli vapari ja ainakin vielä on pysyny läjäs
Kone porattiin hieman väljäksi ja mäntiä sorvattiin laesta ettei haittaa vaikka vähä lämpeis
Ahdot noin 1.5-2 riippuen turbosta joita on ollu ainakin 5 erilaista
Mä uskoisin et kaikki muu kestää mutta männät on mikä ekana pettää
Kun tein konetta yritin kans ettiä parempia mäntiä mutta ei oikeen tuntunu löytyvän sopivia

RIPAX
04.03.2013, 22:34
Tässäpä nähtiin taas sekin et ne jotka ihmettelee ku ei tojon dieseli kestä ni yleensä ne ei tiedä minkä takia kone hajos,näin ollen ei virittämisessäkään ole paljon järkeä käytetty. Ei voi heikkoudesta konetta syyttää jos ei tiedä miksi se hajos. Hajonneista koneista on mäntiä sulanut,kansia haljennut,kiertokankia vääntynyt,kampiakseli katkennut,ja kuluma vikojen edes auttamia hajoamisia. Yhtä heikkoa kohtaa ei ole vaan useimmat hajoamiset johtuu siitä et joku asia ei ole niinkun pitäis. Toki se hajoaa kun tehoa otetaan tarpeeksi mut en oikein tiedä mikä on tarpeeksi. Ammatti miehet sanoo et varmimmin hajoaa jos päästää koneen ylikierroksille,kierroksia nostamalla saa helppoja heppoja mut sitä kone ei kuulemma kestä,siksi on tärkeä tehdä/ teettää syöttöpumppu sillä joka oikeasti tietää mitä tekee.