View Full Version : kysymys rakentelijoille korin vaihtamisesta erilaiseen
Mitenkähän onnistuu leimaaminen,jos vaihtaa rungolliseen maasturiin toisen korin?
ajatuksena olisi vähän levittää keskeltä ja pitentää reilulla metrillä perästä wranglerin koria.ja sovittaa se sitten foordin rungolle,onkohan tämä mahdoton projekti saada kilpiin?
en ole vielä katsastus konttorilta kysynyt,koska arvelin että on parempi ensin kysyä täältä...etteivät pidä konttorilla hulluna kun tuon valmiin rakennelman leimalle...
Edit/jp: otsikko kuvaavammaksi.
Korin saa vaihtaa vain samaan mallisarjaan kuuluvaan versioon.
Haku: korinvaihto
Löytyy mm: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=4037
mutta, mutta...tämä foordi on paketti auto,että eikös tuon edellisen ketju keskusteluitten mukaan onnistu??kai se on pakko madella konttorille kyselemään.
Ei tarttee mennä konttorille kysymään. "Paketti auto" on todennäköisesti N1- luokan auto?
Haulla löytyy edelleen vaikka mitä....
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51457
"M1 ja N1 luokan ajoneuvon alkuperäisen korin kanssa samaan mallisarjaan ja sukupolveen kuuluvan korin vaihtaminen on mahdollista hyväksyä muutoskatsastuksessa. Muunlaiset korinvaihdot edellyttävät AKEn poikkeuslupaa, joka voidaan myöntää vain erityisistä syistä."
EDIT: Ton otsikon vois muutta jotenkin paremmin asiaan liittyväksi, esim " Kysymys korivaihdosta" tjmv....
Mikään jeeppi ja foordi ei oo samaa mallisarjaa eli ei onnistu,poikkeus luvalla onnistuu jos semmosen saat. Tosin et saa.
työn puolesta sain helposti luvan korotuksiin,mutta mikähän vois olla hyvä syy korin vaihtoon..
ei meinaan huvittais hioa tämän hetkistä koria,kun näky olevan kittiä paikoin toista senttiä.
Mikään jeeppi ja foordi ei oo samaa mallisarjaa eli ei onnistu,poikkeus luvalla onnistuu jos semmosen saat. Tosin et saa.
kyllä voi saadakkin kun asiallisen hakemuksen tekee...kaverilla tuoreet luvat volvo duetin kori(levennettynä) ja plymouth trailduster runko yhdistelmään.samalla sai luvat remmiahtimelle ja 35"renkaille
Ja täälläpäin on liikenteessä joku pick-up GAZin koppa nostettuna s-10 Blatzerin rungolle.
Uskallatko arvata millä perusteella on luvan saanut?
edelliset vehkeet kuulostaa just niin villeiltä kun olisi itselläkin mielessä
toyota4x4
25.02.2013, 16:06
kyllä voi saadakkin kun asiallisen hakemuksen tekee...kaverilla tuoreet luvat volvo duetin kori(levennettynä) ja plymouth trailduster runko yhdistelmään.samalla sai luvat remmiahtimelle ja 35"renkaille
epäilen suuresti jo pelkät 35" renkaisiin pitää olla esim sähköyhtiöltä lausunto että toimii aliurakoitsijana linjojen alus puuston harvennuksessa.
37x14,5 sai kun kerto kuskailevansa räjähteitä mettässä ja louhoksessa.
että eipä noihin kumeihin mitää kummosia syitä tarvi olla...sitä korin vaihdon syytä tässä vaan mietin,tai minkä voisin vedota
helposti tuntuu irtoavan lupia, koita sitä minkä jo mainitsitkin...
"ei vaan JAKSAS enää kitata" :D
parempihan pickupin kori on romun kuskaamiseen,kuin avoauto??eihän siihen voi vedota...
en usko että sinne lupahakemukseen kannattaa kirjottaa ihan mitä vaan,menee vaan rahat hukkaan kun hylkäävät,jos eivät usko sanakaan mitä sinne on kirjotettu.
siksi olisi mielenkiintosta kuulla millä on irronnut luvat volvo/plymouth ja gaz/chevrolet sekoituksiin, joista aikaisemmin joku mainitsi?
Hessu888
26.02.2013, 10:24
volvo/plymouth ja gaz/chevrolet
Mitenköhän tuollaisissa on saatu prosentit riittämään, vai eikö niitä prosentteja lasketa, jos on niin poikkeuksellista touhuilua??
siksi olisi mielenkiintosta kuulla millä on irronnut luvat volvo/plymouth ja gaz/chevrolet sekoituksiin, joista aikaisemmin joku mainitsi?
Jos ne on rakennettu vanhoina hyvinä aikoina?
luppakorva
26.02.2013, 11:35
Eiköhän kaikista prossat lasketa.
Kori, sisusta, valot = 42 %. Jos ei ole vanhentunutta tietoa.
parempihan pickupin kori on romun kuskaamiseen,kuin avoauto??eihän siihen voi vedota...
en usko että sinne lupahakemukseen kannattaa kirjottaa ihan mitä vaan,menee vaan rahat hukkaan kun hylkäävät,jos eivät usko sanakaan mitä sinne on kirjotettu.
siksi olisi mielenkiintosta kuulla millä on irronnut luvat volvo/plymouth ja gaz/chevrolet sekoituksiin, joista aikaisemmin joku mainitsi?
soitin luvat saaneelle kaverille ja tarkistin asian.oli kirjoittanut hakemukseen että plymouthin alkuperäinen kori on pahasti ruostevaurioitunut mutta runko sekä tekniikka ovat todella hyvät ja kunnostetut.tilalle olisi olemassa ruosteeton volvo duetin kori....siinä lyhyesti,neljä sivua oli tekstiä hakemuksessa.oli kertonut käyttävänsä plymouthin korista tulipellin ja lattian,voi vaikuttaa lupahakemukseen positiivisesti kun hallintalaitteet ja korin kiinnitys pysyy alkuperäisenä?prosentteja ei muistanut...
Jos ne on rakennettu vanhoina hyvinä aikoina?
vuosi 2012 oli kyseessä plymouth/duet härvelissä...
Osien prosenttiosuudet: http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
Hieno homma!!! nyt tuli hyvää tietoa,kiitos!täytyypä alkaa puuhailemaan hakemusta kasaan.
Ja täälläpäin on liikenteessä joku pick-up GAZin koppa nostettuna s-10 Blatzerin rungolle.
Olikin Zil, eikä Gaz, ja en loppupeleissään tiedä, mitä otteessa lukee. Voi olla niinkin päin, että kanta-autoksi on laitettu zil, ja siihen on sitten "korjattu" runko ja vaihdettu voimansiirto.
http://www.tulijaleimaus.com/jhrd/wp-content/uploads/2012/05/IMG_0006.jpg
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=27nq23AiAWM taisi jossakin lehdessä olla myös juttua tuosta...kyllä suomessakin pystyy jotain rakentaan
Tänään tuli tuon gazin rakentelijan kanssa jutusteltua rompetorilla.
Rakennettu Trafin luvilla ja vaatii ihan oikeesti päämääräistä katsastamista...
Ei kelpaa joka konttorille luvista huolimatta.
Sen sijaan oman 49% korinvaihto W124 -200- mersun katsastus onnituu ongelmitta...
S-10/zil;issäkin on chevyn tulipelti ja hallinta laitteiden sijoittelu ja kiinnitys alkuperäinen tais vielä olla chevyn lattiakin, mutta sitä en muista.
Voisin kysellä joskos saisi lisää tietoa tuosta ajokista jos haluttaa.
Olikos tähän tullut jotain muutoksia? Vai onko käytäntö edelleen sama?