View Full Version : Auton leveys
Jan Stick
15.02.2013, 23:57
Elikkä tuli hommattua Hilux Artic Truck -00.
Rekisteröinti katsastukessa tuli semmonen ongelma vastaan että auto on noin 230mm leveämpi kuin vakio. Levikkeitä en ruve poistamaan koska auto on maalattu uudestaan levikkeet paikoillaan.
Onko ainut vaihtoehto Poikeuslupa..? Kuinka helppo on nykyään saada edes poikkeuslupaa ja mimmoset perustelut pitäisi olla.?
Kannattaisko olla yhteyksissä artic truck finlandi asiasta
Jan Stick
16.02.2013, 16:25
He eivät osaneet neuvoa mitään...
Rekisteröinti katsastukessa
Vissii tuontiauto? Jos ei oo suomessa ollu ennen kilvissä saattaa olla ongelmia. Löytyykö aiempia rekisteriotteita,näkyykö muutokset niissä.
Tämä? http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/5074941
Trafille poikkeuslupahakemus leveydestä ja raidevälin muuttumisesta, perustelet että on ulkomailla ollessa muutettu semmoseks ja että ei voi enää muuttaa takaisin. Renkaille et saa lupaa ilman ammatillisia syitä, et ehkä raideleveydellekkään. Leveydelle ehkä jos osaat sen oikein perustella.
Jan Stick
17.02.2013, 22:33
Juuri kyseinen auto.
Ollut Liettuassa (EU maa) katsastettu ja edelleenkin on katsastus voimassa, sielä levikkeet ja 38.5x16.5-15 renkaat otteessa.
Eikö se periaatteessa pitäisi mennä Liettuan rekisteriotteella koska Suomikin kuulluu EU..?
Onko edes mahdollista enää saada 33x12.5-15 renkaat otteeseen sillä Toyotan todistuksella?
Eikö se periaatteessa pitäisi mennä Liettuan rekisteriotteella koska Suomikin kuulluu EU..?
Onko edes mahdollista enää saada 33x12.5-15 renkaat otteeseen sillä Toyotan todistuksella?
Kaikki alkuperäisestä poikkeavat rakenteet menee kunkin EU-maan omien kansallisten säädösten perusteella. Mutta puoltava seikka poikkeuslupaa hakiessa mun mielestä ehdottomasti.
Kokeile sitä lappusta, eihän siitä missään oo isommin huudeltu ettei kelpais. Mulle vaan soitettu suoraan Trafista ettei sitä saa käyttää vertailuun. :rolleyes:
Jan Stick
17.02.2013, 22:53
Onko kellään täälä palstalla sitä todistusta..? :)
Rotta-Racing
18.02.2013, 18:35
Pisti silmään tossa myynti ilmossa tällänen "jos asiakas rekisteröi itse, niin autamme rekisteröintiasioissa."
Jotenka eikös myyjän pitäis avittaa leimalle :D
Jan Stick
18.02.2013, 18:55
On auttanu.. :D