PDA

View Full Version : Bmw käyntiongelma


Temuu
12.02.2013, 22:51
Elikkäs tämmösen pommin menin ostamaan ja ongelmana tyhjäkäynti kylmällä koneella. Auto lähtee kylmästä kyllä hyvin käymään, saattaa käydä jonku aikaa tasasesti jos ei kaasuun mene koskemaan, mutta yleensä alkaa silloinkin pätkimään. Rykii sen verran pahasti että joskus saattaa sammuakkin kun rykäsee ja aina kun rykäsee pöläyttää mustaa putkesta http://www.btcf.fi/forum/images/smilies/thinking.gif Kierroksia kun nostaa, alkaa kone käymään normaalisti. Lämpimällä koneella ei ole mitään ongelmaa tyhjäkäynnillä. Niin ja joskus kun pätkii oikein pahoin ja alkaa painamaan pikkuhiljaa kaasua, tuntuu että kone ei saa kierroksia nostettua niinkö pitäisi vaan "röpöttää" ja saustaa sinistä putkesta..

Auto on vuosimallia -96 ja siihen on vaihdettu mekaaninen pumppu. EGR tukittu.

Tähän mennessä tehtyä
-Suuttimet tarkistettu, pari vaihdettu ja prikat uusittu
-Paluuletkut uusittu
-Ennakkoa koitettu säätää, ei vaikutusta
-Yhden foorumilaisen ohjeiden mukaan pumpun "rikastin" poistettu käytöstä
-Pa-letkuja vaihdettu kirkkaisiin ja ilmaa siellä ei kulje
-Hehkut vaihdettu
-Ilmanputsari puhdistettu
-Dieselin seassa käytetty x1r:n diesel boosteria http://www.btcf.fi/forum/images/smilies/orava.gif
-Naftansuodatin

Mikään nuista ei vaikuttanut mitenkään tuohon pätkimiseen.. Alkaa oma järki loppumaan tuon ongelman kanssa http://www.btcf.fi/forum/images/smilies/icon_confused.gif

Tuossa viellä video siitä kylmäkäynnistä niin selviää paremmin
http://www.youtube.com/watch?v=hMxbs...ature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=hMxbsTpXOLc&feature=youtu.be)

Ehkä ei oo aivan oikea paikka tälle mutta kyselin jo tuolta bmw foorumilta niin eipä kukaan osaa vastata mitään :D

E. Lisätäänpä viellä tähänkin.. Käytin naapuria kaupassa ja starttasin auton -15c pakkasesta ilman esilämmitystä, en koskenut kaasuun ja auto kävi tasaisesti tyhjäkäynti -> ajo naapurin pihalle ja rykii kun viimeistä päivää..

pee
12.02.2013, 23:12
Vailla yhtään kokemusta BMW dieseleistä, mutta:

- sininen sauhu viittaa yleensä ilmavaivoihin

- jälkihehku ? jos näissä on sellainen, niin selittäis tuon hetken hyvin käynnin, ja kun kone viileä ja jälkihehku putoaa pois alkais rynkytys

- ajoitus, MB miehen mieleen tulis että olis inan myöhällä, ei jaksa polttaa kunnolla ennenkuin lämpimänä

Mikäs tuollaisessa säätää ennakkoa, ja minkä perusteella ?

Mitäs läppävikoja näiden imusarjoissa oli, vai oliko pykälää uudemmissa vasta ?


EDIT: onpa tosiaan karkean kuuloinen käynti ja joku kirskaakin vekkulisti ... paljonks on asteita ?

toyota4x4
12.02.2013, 23:13
yhen kerran tollanen keksintö työnti moottori öljyt pumpunkautta tankkiin tuli aikamoista savua. ja dieseli filtteri oli musta.

Temuu
12.02.2013, 23:49
Vailla yhtään kokemusta BMW dieseleistä, mutta:

- sininen sauhu viittaa yleensä ilmavaivoihin

- jälkihehku ? jos näissä on sellainen, niin selittäis tuon hetken hyvin käynnin, ja kun kone viileä ja jälkihehku putoaa pois alkais rynkytys

- ajoitus, MB miehen mieleen tulis että olis inan myöhällä, ei jaksa polttaa kunnolla ennenkuin lämpimänä

Mikäs tuollaisessa säätää ennakkoa, ja minkä perusteella ?

Mitäs läppävikoja näiden imusarjoissa oli, vai oliko pykälää uudemmissa vasta ?


EDIT: onpa tosiaan karkean kuuloinen käynti ja joku kirskaakin vekkulisti ... paljonks on asteita ?
En usko että jälkihehkussa vika, saattaa käydä vaikka 10min pihassa ja yskii vielläkin.. Itsekkin epäilin tuota ennakkoa myöhäsellä, mutta tässä on semmonen ongelma ettei pumppua saa kännettyä yhtään enempää aikaselle, pumpun kansi imusarjassa kiinni :D asteista ei mitään tietoa, korvakuulolla säädetty ja karkeasti tämmösen pitääkin käydä jos vertaa esim. mersun dieseleihin ;)

Ja tosiaan kun näissä yleensä sähköiset syöttöpumput jotka poikii, tuo pumppua e28 524td mallista peräisin ja paljon ovat nuita käyttäneet näissä. Läppä ongelmat tulevat vasta uudemmissa vehkeissä.

Niin tuo kirskaisu kuuluu moniuraremmistä kun rykäsee niin pahasti että vissiin ahistaa..

Mitähän helvettiä tälle osais seuraavaksi tehdä? Ennakon säätö aikaisemmalle voisi EHKÄ auttaa, mutta silloin pitäisi imusarjalle tehdä jotku "jatkot", jotta imusarja nousisi ylemmäs ja pumppu mahtuisi kääntymään..

pee
13.02.2013, 00:06
paljoks siel on ajoituksessa säätövara ? onks tuo ketjukone ja pumppu siellä ? pystyskö siirtämään hampaalla ?

Temuu
13.02.2013, 00:10
paljoks siel on ajoituksessa säätövara ? onks tuo ketjukone ja pumppu siellä ? pystyskö siirtämään hampaalla ?
Jaa a oiskohan viellä 4-5mm aikasemmalle.. Ketjulla on joo mutta meneekö jo liikaa jos hampaalla siirtää? :confused:

wuntzikka
13.02.2013, 05:20
auttaako yhtään btcf- foorumin luenta....?

Temuu
13.02.2013, 07:51
auttaako yhtään btcf- foorumin luenta....?
Ei auta ja tehin sinne topicin myös eikä kukaan ole keksiny syytä tuolle..

Nerd-O
13.02.2013, 08:00
Bimmereistä tiedä yhtään mitään mutta Patongissa oli muuten vähän samanlainen ominaisuus. Ei siis vika vaan ominaisuus, koska ranskalaisissa ei ole koskaan vikoja. Mutta tuohon liittyi myös se ettei se tahtonut pakkasella lähteä käyntiin. Uudet hehkut vaihdoin. Ei vaikutusta. Hehkun releen vaihdoin, ei vaikutusta. Uusi nafta suodatin, ei vaikutusta. Sen huomasin Patongissa että siinä tulee patruuna muovikoteloon. Ja tuo muovikotelo on toteutettu peri ranskalaiseen tapaan, eli päin persettä. Monta kertaa sen sai hienosti kiinni ja kun katsoi sitä tarkemmin niin se oli ihan vinossa, eli ilmaa pääsi väliin. En tie mitä ovat miettineet kun ovat tuon kotelon keksineet. Ehkä jotain sipulipatonkia tms. Vaikka tuonkin sai tiiviiksi niin ongelma jatkui. Lopullinen syy taisi olla siinä koneen kyljessä ollut joku anturi. Ei vieläkään tietoa mikä anturi se oli, mutta piuhan siitä irroitin ja laitoin takaisin. Ja koska mitään muutakaan en silloin tehnyt ja ongelma poistui niin oletettavasti siinä oli joku kontakti häiriö. Varmaan tosi hyödyllinen neuvo kun ei tosiaan ole vieläkään tietoa mikä se anturi oli. On myös mahdollista että tuollainen ranskalainen auto on korkeampaa teknologiaa ja se itse korjaa itsensä. Jotenkin kyllä epäilen tuota teoriaa.

Golfissa muinoin SDi kone alkoi rykimään oikein urakalla kun unohdin kytkeä ilmanmassamittarin piuhan kiinni kun vaihdoin ilmansuodatinta. Se kyllä ryki silloin myös lämpimänä. Mutta erittäin todennäköisesti tuo on joku anturi vika. Mitä lie antureita bimmeri käyttää kylmä käynnistyksessä?

turbodiesel
13.02.2013, 11:50
OOOHH Niin ihania vikoja :P nimimerkillä 5 bmw dieseliä ollu niistä kaks tallella :D Koitappas piruttaan täydellä tankilla tekeekö vielä samaa.. vaan yleensä ei sillon ei taho lähtiä käyntiin.

Ja kahtoppas nelos suutin eli vanha mittasuutin kuinka paljo se kusee? Multa saattas löytyä siihen tilalle normisuutin.

Jos nuista ei löyvy lääkettä niin lähtisin pumpun takaiskuja epäileen.

Temuu
13.02.2013, 14:31
OOOHH Niin ihania vikoja :P nimimerkillä 5 bmw dieseliä ollu niistä kaks tallella :D Koitappas piruttaan täydellä tankilla tekeekö vielä samaa.. vaan yleensä ei sillon ei taho lähtiä käyntiin.

Ja kahtoppas nelos suutin eli vanha mittasuutin kuinka paljo se kusee? Multa saattas löytyä siihen tilalle normisuutin.

Jos nuista ei löyvy lääkettä niin lähtisin pumpun takaiskuja epäileen.
Nelos suutin kusi mutta vaihdoin siihen normisuuttimen. Täydellä tankilla samat ropleemat joten siirtopumpusta tämä ei johdu.. Pitäs nyt keksiä jotku korokkeet imusarjalle niin sais kokeiltua viellä aikaisemmalla ennakolla, jos tuosta ei ole apua niin pakko vissiin perehtyä pumppuun..

pee
13.02.2013, 14:37
tarviiks tuokaan imusarjaa käymiseen ?

eli nyppää sarja väliaikaisesti ylös, käännä aikasemmalle ja koita käyntiin - korokkeenhan saanee sitten poltettua tiivisteen (?) kopiona asiansa osaavalla laserpajalla...

pee
13.02.2013, 14:39
Jaa a oiskohan viellä 4-5mm aikasemmalle.. Ketjulla on joo mutta meneekö jo liikaa jos hampaalla siirtää? :confused:

tarvis tietää ne hammasmäärät, niin äkkiäpä tuon astevaikutuksen laskis...

Temuu
13.02.2013, 15:02
tarviiks tuokaan imusarjaa käymiseen ?

eli nyppää sarja väliaikaisesti ylös, käännä aikasemmalle ja koita käyntiin - korokkeenhan saanee sitten poltettua tiivisteen (?) kopiona asiansa osaavalla laserpajalla...
Joo tuollaset korokkeet on ollee mielessä mutta hintaa en oo uskaltanu käydä kysymässä mistään.. Saattaa tulla kalliitkin korokkeet :D

Temuu
13.02.2013, 16:51
http://www.youtube.com/watch?v=Kyz3-nQG0bY&feature=youtu.be

Tuossa video miten käy kun kone lämmennyt edes vähäsen..:confused:

Tomppaa_
13.02.2013, 17:45
Ilmavaivoja. Laita erillinen sähköinen siirtopumppu imulinjaan niin näet mahdollisen vuotopaikan kun rupeat pumpulla tekemään painetta linjaan. Halvimmillaan noita pumppuja saa parilla kympillä.

Temuu
13.02.2013, 22:25
Ilmavaivoja. Laita erillinen sähköinen siirtopumppu imulinjaan niin näet mahdollisen vuotopaikan kun rupeat pumpulla tekemään painetta linjaan. Halvimmillaan noita pumppuja saa parilla kympillä.
Eikös tankis siirtopumppu tee tuon aivan samanlailla kun kääntää virrat päälle? Vai käsitänkö nyt jotain väärin :D Pitääpä huomenna jatkaa ihmettelyä..

nyyperi
13.02.2013, 23:00
En tiiä, mut miustakii tuo haisee ilmakuplille/tai sille paskalle mitä tankkiin tulee nyky dieselistä? Veneessä vähän samankaltaista kesällä... Laitoin sit sivuun irtotankin niin jelppas..

Temuu
14.02.2013, 09:04
Ainiin unohdinkin kysyä että onko normaalia, paluuputken kun ottaa vaikka suuttimelta irti, vetää tulolinjankin ilmaa täyteen?

smgt
14.02.2013, 16:42
pikkusen viittais ilmavuotoon.
ajotus kuulostas ainaki oleva aika liki missä pittääkin.
se kannattaa tarkistaa heitto kellolla jos ei oo tarkastettu

Temuu
14.02.2013, 18:11
Huomenna menee viisaamman ihmeteltäväksi, jos sieltä vaikka vika löytyisi..

Toinenkin vika löytyi! Autossa ei oo toiminu öljynpainevalo ollenkaan, hain siihen uuden anturinkin enkä saanut toimimaan, repasin mittarin irti ja siellä ei ollut hehkua edes öljynpaineelle :D Laitoin hehkun sinne ja nyt valo sitten palaa jatkuvasti.. Öljynpaineita kyllä pitäisi olla, olis se hajonnu muuten jo.. Kokeilin maadoittaakkin johdon eikä valo sammunut, olisko siellä johdossa vikaa?

Tomppaa_
14.02.2013, 18:35
Ölynpainevalo toimii yleensä siten, että lampulle tulee jatkuva virta ja maadoitus tapahtuu anturin kautta.

Autosi kun ei ole commonrail, niin tankissa tuskin on erillistä siirtopumppua vaan syöttöpumppu imee polttoaineen tankista jolloin mahdolliset vuodot ei näy ulos päin koska linjassa on kokoajan lievä alipaine.

Temuu
14.02.2013, 20:04
Ölynpainevalo toimii yleensä siten, että lampulle tulee jatkuva virta ja maadoitus tapahtuu anturin kautta.

Autosi kun ei ole commonrail, niin tankissa tuskin on erillistä siirtopumppua vaan syöttöpumppu imee polttoaineen tankista jolloin mahdolliset vuodot ei näy ulos päin koska linjassa on kokoajan lievä alipaine.
Eli nyt tuon anturin johdon pitäisi olla paskana jostain ja ottaa maihin? Sehän selviää nopeasti yleismittarilla..

Kyllä tuossa siirtopumppu on. Ja ilmathan näkis kun suodattimelta menee kirkas pa-letku syöttöpumpulle :rolleyes:

E. Anturille tuleva johto mitattu, maadottaa jatkuvasti..

Pajares
14.02.2013, 21:50
omegan 2,5td ainakin syöttöpumpun "kannen" siirrolla sai tota tyhjäkäyntiä hienosäädettyä ja syöttöä ylipäätänsä(4ruuvia joissa erikoinen kanta),koputeltiin varovasti pitkittäissuunnassa jos liikaa siirsi,niin kone ryntäs ja hörskytti,tiedä sit miten onko tossa mekaanisessa samalla lailla...

turbodiesel
14.02.2013, 22:06
Kyllä mää epäilen että saa ilmaa. Jos ois ajotus pielesä nii tuntus muuta tuprauttelevan ku mustaa.

smgt
15.02.2013, 15:51
omegan 2,5td ainakin syöttöpumpun "kannen" siirrolla sai tota tyhjäkäyntiä hienosäädettyä ja syöttöä ylipäätänsä(4ruuvia joissa erikoinen kanta),koputeltiin varovasti pitkittäissuunnassa jos liikaa siirsi,niin kone ryntäs ja hörskytti,tiedä sit miten onko tossa mekaanisessa samalla lailla...

sähköohjatuissa pumpuissa saadaan tuolleen syöttöjä lisää.

tässä pumpussa mahtaa olla ihan perinteinen syöttö ruuvi.
ootko varma että tankissa on siirtopumppu?
ainakaan vag tekeleissä ei ole jos on jakajapumppu.

Temuu
15.02.2013, 22:11
sähköohjatuissa pumpuissa saadaan tuolleen syöttöjä lisää.

tässä pumpussa mahtaa olla ihan perinteinen syöttö ruuvi.
ootko varma että tankissa on siirtopumppu?
ainakaan vag tekeleissä ei ole jos on jakajapumppu.
On siirtopumppu ja varma voin olla sillä että uus suodatin täytettiin pitämällä sitä siinä suodatinkannen alla ja virrat päälle -> tavaraa tulee..

Auto tosiaan kävi tänään viisaammalla miehellä ja tuomio oli että ennakko pielessä pahasti, ehkä pumppu väärällä boorilla :D

pee
15.02.2013, 22:17
On siirtopumppu ja varma voin olla sillä että uus suodatin täytettiin pitämällä sitä siinä suodatinkannen alla ja virrat päälle -> tavaraa tulee..

Auto tosiaan kävi tänään viisaammalla miehellä ja tuomio oli että ennakko pielessä pahasti, ehkä pumppu väärällä boorilla :D



;););)

:cool:

Temuu
17.02.2013, 12:19
;););)

:cool:
:D

Mutta vähän silti epäilyttää tuo ennakko homma.. Miksi saattaa käydä vähän aikaa nätisti jos ei kaasuun koske ja kun lähtee ajaan tai polkasee kaasua, alkaa tuo rykiminen :confused:

pee
17.02.2013, 13:52
:D

Mutta vähän silti epäilyttää tuo ennakko homma.. Miksi saattaa käydä vähän aikaa nätisti jos ei kaasuun koske ja kun lähtee ajaan tai polkasee kaasua, alkaa tuo rykiminen :confused:


en tiedä... toisessa saman maan laatutuotteessa oli muinoin ihan vastaavia oireita, ja ajoitus myöhäsen rajoilla, ketjun vaihtaja ajoitti timantin tarkasti wanhan, ja venyneen ketjun mukaan katsottuun asteeseen uudenkin ja siinä meni pieleen - mun loGiikalla se kävi jälkihehkun ajan ihan kivasti kylmänä, sitten kun jälkihehku putos pois alkoi sauhu ja rytkyäminen, kunnes kone oli lämmin ja jaksoi palaa taas oikein

ko. veheksessä kuvaan kuului vielä ontumisen yhteydessä siniset, savurenkaan muotoiset pölläykset ja kitkerä kärvä

se on pienestä kiinni jos ollaan rajoilla ;)

Lahtipoika
17.02.2013, 16:45
-95 525tds:n kanssa joskus tappelin kun välillä ei millään käymään ja jotekin rötköttämällä sekin kävi,
vika löytyi silloin polttoainesuodattimen jalasta jota kautta sai välillä ilmaa ja olisko siellä jokin takaiskuventtiilikin ollut.

Temuu
19.02.2013, 00:04
-95 525tds:n kanssa joskus tappelin kun välillä ei millään käymään ja jotekin rötköttämällä sekin kävi,
vika löytyi silloin polttoainesuodattimen jalasta jota kautta sai välillä ilmaa ja olisko siellä jokin takaiskuventtiilikin ollut.
Juu sen takia vaihdoinkin tuon polttoaineletkun kirkkaaseen joka menee suodattimelta pumpulle, näissä vissiin aika paljon haukkonee ilmaa nuo suodattimenjalat..

Tuossa pumpussa on kannen puolella jokin vipu jota saa painettua alaspäin, siinä on myös säätö jolla saa lukittua sen ettei se pääse nousemaan aivan tappiin.. Perjantain korjaaja meinasi että volkkareissa menee vipu tuosta hyttiin josta saadaan kylmäkäynnistykseen ennakkoa muutettua :confused: Kokeilin tuossa pihalla kun kone ryki pahasti painaa tuota vipua alaspäin, kappas käynti parani pikkuhiljaa mutta juuri kun kone olisi alkanut käymään hyvin, se sammuu! :D

Ja öljynpainevalo hommaa tutkin taas.. Anturi ei tosiaan maadoita missään vaiheessa, eli se menee ainakin vaihtoon(taas) ja tuo anturin liitin maadoittaa tosiaan jatkuvasti.. Uusi anturi ja johto niin eiköhän tuostakin vaivasta päästä :)

Temuu
20.02.2013, 16:03
Auto sitten jätti tänään tienlaitaan, alko hyytymään ensin ja kun kaasun löysäsin pois niin sammu koko paska eikä yrittänyt edes käymään :confused:

Paluupuoli tyhjä ja tulopuolellakin ilmaa.. hohhoi :(

smgt
20.02.2013, 16:22
tankki tyhjä :D

Temuu
20.02.2013, 17:47
tankki tyhjä :D
Ei oo mutta oiskohan mahollista että vettä ollu tankissa ja jäätyny? Seissy tuossa pari päivää pihassa kun oon flunssassa ollut.. :rolleyes:

smgt
20.02.2013, 20:08
en usko, eiköhän se ois jäätyny jo aikaa sitte.

lähteekö siirto pumppu pyörimään?

Tomppaa_
21.02.2013, 20:23
Ei oo mutta oiskohan mahollista että vettä ollu tankissa ja jäätyny? Seissy tuossa pari päivää pihassa kun oon flunssassa ollut.. :rolleyes:

Kokeileppas piruuttas sihahtaako kun avaat tankin korkin?

Temuu
25.02.2013, 21:04
Tänään jatkui taas tds:n ihmettely http://www.btcf.fi/forum/images/smilies/icon_rolleyes.gif

Toinen tankki oli melkein tyhjä ja veti ilmaa sieltä, sen takia välille jätti.. Siirtopumppu kyllä pelasi kun käytettiin irti ja nosti tavaraa kun tämä erikseen testattiin.. Noh auto saatiin kuitenkin käymään kun toisesta tankista pumpattiin tavaraa toiseen..

Käyntivikaan sano taas yksi asiansa osaava herra että 100% varmuudella ennakko reilusti myöhäsellä, pöläyttelee pakokaasuja ilmanputsariinkin.. Mites tuo pumppu on jakopäällä, onko akselilla booritus jolla pumppua sais "hyppäytettyä" vai ketju väärällä hampaalla?


http://static.bmwfans.info/images/epc/MTgwNl9w.png
http://static.bmwfans.info/images/epc/MjExOF9w.png

Tuossa kuvat pumpuista, tuon vakion sähköisen pumpun ratas kuulema menee suoraan tuohon mekaanisen hihnarullan paikalle..

Huhuh, onneksi on nissani http://www.btcf.fi/forum/images/smilies/orava.gif

Tomppaa_
25.02.2013, 21:18
Ennakon hienosäätö tapahtuu pumppua kääntämällä. Raaka ajoitus sitten hampailla. Tarkistappa onko pumpun säätö käännetty aivan toiseen laitaan vai onko se keskellä?

smgt
25.02.2013, 22:12
nokkakeppi jos on aikasella niin sillon voi tulla savua ilmanputsariin.
pitäskö siitä ajotukset kahtoo ihan kellon kans?

Temuu
26.02.2013, 18:44
Kylmäkäynnin solenoidiin vedin virrat niin alko pellaan käynti :p

pee
27.02.2013, 08:58
Kylmäkäynnin solenoidiin vedin virrat niin alko pellaan käynti :p


Hyvä !!! Mitä se muuten tekee ?

Temuu
27.02.2013, 09:43
Hyvä !!! Mitä se muuten tekee ?
Varma en oo mutta taitaa ajotusta muuttaa aikaisemmalle jotenkin?

turbodiesel
27.02.2013, 17:43
Jep se kääntää ajotusta. Eli nyt käännät ajotuksen kohalleen.

Temuu
27.02.2013, 20:17
Jep se kääntää ajotusta. Eli nyt käännät ajotuksen kohalleen.
Jep olis tarkotus hankkia heittokello tai käyttää jollakin jolla sellanen on.. Paljonkohan heittokellot maksavat?

Onkohan tuosta mitään haittaa vaikka pitäisin tuolla solenoidilla jatkuvasti virtaa ja nyt säädän ajoitukset kohdilleen?

reynolds
27.02.2013, 20:28
http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=33_41&products_id=2864&osCsid=fc76103d900bed88b222b1db45af8283 Siinä olis ajoitus työkalut. Hintaahan noilla on mutta parikertaa käytettynä haukkunut hintansa?

Temuu
13.03.2013, 22:39
Nostetaanpas tätäkin topicia, jos täältä vaikka löytyisi tietoa :D

Eli viimeviikolla vaihdettiin kytkinpaketti tuohon penariin.. Vanha kytkin alkoi luistamaan kun laitoin ahdonalaisen syötön toimimaan, vanha omistaja kun oli vetänyt alipaineen pumpun kanteen :D

Samalla vaihdettiin kampiakselin stefa ja silmälaakeri, eli vauhtipyöräkin oli pöydällä ihmeteltävänä, sen pinta oli ihan ok kunnossa ja välystä tuntui noin sentin verran (vissiin normaalia?).. MUTTA kytkin luistaa edelleen, mistä helvetistä tuo voi johtua? Vanhakaan levy ei ollut juuri kulunut, luultiin että asetelma olis väsyny ja siitä johtuis tuo luistaminen mutta nyt sekin uusi :mad:

Luistaa silleen että pienillä kierroksilla kun runttaa kaasun pohjaan, nousee kierrokset jonku sata rpm ja sitten lähtee vetämään.. Testin vuoksi kokeilin myös että 70kmh vauhtia ja 5. vaihteella urku auki -> luisti niin paljon että kytkin ei "tarttunut" ollenkaan :confused:

smgt
14.03.2013, 09:21
onhan levy oikeen paksunen?

Temuu
14.03.2013, 16:44
onhan levy oikeen paksunen?
Juu kyllä siellä oikea levy on..

Miten tuo kaksoismassa, voiko johtua siitä tuo luistaminen?

Tomppaa_
14.03.2013, 19:00
Yleensä ei. Kaksoismassa hajotessaan rupee ravistamaan/kolisemaan. Onkos tuohon saatavassa myös kovaa vauhtipyörää? Jos on niin voisiko olla että kovassa vauhtipyörässä on erilainen asetelma? Eihän kytkin jostain syystä jää kantamaan? Muistittehan rasvat pyyhkiä uudesta asetelmasta ja vauhtipyörän pinnat pyyhkäistä karheella hiekkapaperilla?

lavanelikko
14.03.2013, 19:12
Yleensä ei. Kaksoismassa hajotessaan rupee ravistamaan/kolisemaan. Onkos tuohon saatavassa myös kovaa vauhtipyörää? Jos on niin voisiko olla että kovassa vauhtipyörässä on erilainen asetelma? Eihän kytkin jostain syystä jää kantamaan? Muistittehan rasvat pyyhkiä uudesta asetelmasta ja vauhtipyörän pinnat pyyhkäistä karheella hiekkapaperilla?

Ja tähän tuli mieleen; onhan kytkivaijeri oikein säädetty:rolleyes:

mikkocap
14.03.2013, 20:03
mahtaako vaijeria ollakkaan....

Temuu
14.03.2013, 22:36
Nestekytkin mutta voiko sillä puolella olla semmosta vikaa että luistais? Eikö sylinterikin yleensä oireile niin että ei irrota kunnolla? Mites ilmaa jos on?

Temuu
14.03.2013, 22:40
Yleensä ei. Kaksoismassa hajotessaan rupee ravistamaan/kolisemaan. Onkos tuohon saatavassa myös kovaa vauhtipyörää? Jos on niin voisiko olla että kovassa vauhtipyörässä on erilainen asetelma? Eihän kytkin jostain syystä jää kantamaan? Muistittehan rasvat pyyhkiä uudesta asetelmasta ja vauhtipyörän pinnat pyyhkäistä karheella hiekkapaperilla?
Asetelma suihkutettiin bräkleenillä läpi ilman isompia pyyhkimisiä, voisko siellä olla viellä varastorasvat jotka aiheuttaa luistamisen? Vauhtipyörä pyhkästiin hiekkapaperilla, ei kylläkään karheella :)

Tomppaa_
14.03.2013, 22:46
Voi siinä vähän rasvaa olla mutta tuskin aiheuttaa tuota ongelmaa. Mitenkäs painelaakeri? Ettei jäisi sen takia kantamaan jos on vääränlainen? Tuntuiko asetelmaa paikoilleen ruuvatessa normaali jännitys, eli kampesi vastaan kun kiristelit pultit?

-MaTTi-
14.03.2013, 22:49
Juu kyllä siellä oikea levy on..


Onkohan nyt varmasti yhteensopiva paletti; asetelma, levy ja vauhtis? Viittais että asetelma ei purista tarpeeksi tai jostain syystä jää kytkin kantamaan. Ilmaappa muuten varulta kytkimen sylkkä.

Temuu
21.03.2013, 21:29
Ongelma ratkaistu! Työsylinteri kantoi ja nostin sitä parilla prikalla niin johan kytkin pitää :D