View Full Version : Pienen pieni kysymys hj60
Kertokaas joku viisaampi että onko hj:n vaijeri käyttösissä lukko akseleissa eri vetarit kun avo akseleissa? Jos on niin mikä on erona?
Kertokaas joku viisaampi että onko hj:n vaijeri käyttösissä lukko akseleissa eri vetarit kun avo akseleissa? Jos on niin mikä on erona?
On niissä sen verran eroja toisessa vetarissa on pidempi booritus murikan päässä jossa lukkoholkki liukuu.
Edessä kuskin puolen vetarissa.
Takana repsikan puolella.
hj 60/61
11.02.2013, 11:03
Mut takanahan lukkoholkki liikkuu repsikanpuolen vetarilla, eli lyhyemällä tikulla. Edessä kyllä pitkällä tikulla, eli just kuskin puolella...
Mut takanahan lukkoholkki liikkuu repsikanpuolen vetarilla, eli lyhyemällä tikulla. Edessä kyllä pitkällä tikulla, eli just kuskin puolella...
Persketti joo! Hyvä kun korjasit. N.6-7 vuotta sitten viimeeks hipelöinyt vaijerilukollisia niin ei meinaa muistaa. :)
Kiitoksia molemmille vastauksista:) nyt pääsee kasaan kauan odotetut lukko akselit:)
Nopee apu tarvittais, onko etu ja taka muikoissa eroo? Kysessää edellee vaijeri lukot
Josko tästä tulis viel viimene kysymys joka koskaa öljyjä: Joutuukos näissä käyttää lukko perä öljyä? vai meneekö toi sama castrollin akseli öljy näihin?
Josko tästä tulis viel viimene kysymys joka koskaa öljyjä: Joutuukos näissä käyttää lukko perä öljyä? vai meneekö toi sama castrollin akseli öljy näihin?
"lukkoperäöljy" on LS-lisäaineistettua (limited slip) kitkalukkoperiin. Kytkettävissä perissä on ihan tavalliset tasauspyörästöt, joten ihan normi GL-5 hypoidiperäölppää vaan.
Kiitoksia jälleen:) edelleen vaan kysymyksiä riittää eli: osaako kukaan sanoa tämän lukko murikan pinjonin laakerin kiristys momenttia?
Kiitoksia jälleen:) edelleen vaan kysymyksiä riittää eli: osaako kukaan sanoa tämän lukko murikan pinjonin laakerin kiristys momenttia?
se oli jotain 400nm. mutta pikku hiljaa kirraillen ja koko ajan koittaen ettei välys häviä. aivain pieni välys kuuluu jäädä. siis sivu suuntainen. ja jos kiristät liian kireelle ni löysääminen ei enää oikein auta kun siellä on se krymppi holkki.
BJ-40/76
13.02.2013, 18:28
se oli jotain 400nm. mutta pikku hiljaa kirraillen ja koko ajan koittaen ettei välys häviä. aivain pieni välys kuuluu jäädä. siis sivu suuntainen. ja jos kiristät liian kireelle ni löysääminen ei enää oikein auta kun siellä on se krymppi holkki.
Siis välys kokonaan pois, ja niin tiukalle että pyörimään lähtee jollain momentilla(nyt minulla ei momenttia saatavilla), olikohan suuruusluokkaa pari kertaa sen verran lisää, mitä stefa vastustaa.
Kiitoksia vastauksista, nyt ainakin toistaseks lukot toimii:)
Kun akselit on saatu kuntoon niin lähdetään kyselemään seuraavaa asiaa, elikkäs mistähän pääsee säätämään syöttöä? Syöttöpumpulta varmaan mutta joutuuko pumppua purkaan vai onnistuuko iha paikallaan?
Nyt on kiire! Huomenna sotimaan ja nyt tärisee auto oikeesta takanurkasta ajossa vissii melkosesti!?! Itse en oo vielä autoo päässy koittaa/diagnosoimaan mutta onko joukossa ketään kuka osais arvata mistä lähteä vikaa etsimään?