Mase
10.02.2013, 17:18
Broncon taka-akselia näpräilin ja rupesin pohtimaan käppärivaijerin suojaamista.
Alunperinhän se lähtee jarrukilven alareunasta etuviistoon ja jousipakan alapuolelta ylös runkoon, eli se suorastaan odottaa kantoja ja puukeppejä mihin tarttua!
Tuli kuningas ajatus vääntää hydrauliputkesta tiukahko S-putki jonka toisen pään hitsaa jarrukilpeen vaijerin paikalle ja toisen pään akselin kylkeen, josta vaijerinkuori jatkuisi peränsuuntaisena murikalle ja sieltä ylös runkoon. Onkohan toiveitakaan saada vaijeri liikkumaan tuon mutkaputken sisällä riittävästi, vai meneekö kaikki jarruvoimat vaijerin kitkaan ja palauttaako edes. Vaijerin kuortahan ei noin pienelle ärrälle voi taittaa, mutta jos se isommassa putkessa liikkuisi paremmin.
Onko ongelmaan löytynyt ratkaisuja yleisellä tasolla, ja kuinka toimivat.
Alunperinhän se lähtee jarrukilven alareunasta etuviistoon ja jousipakan alapuolelta ylös runkoon, eli se suorastaan odottaa kantoja ja puukeppejä mihin tarttua!
Tuli kuningas ajatus vääntää hydrauliputkesta tiukahko S-putki jonka toisen pään hitsaa jarrukilpeen vaijerin paikalle ja toisen pään akselin kylkeen, josta vaijerinkuori jatkuisi peränsuuntaisena murikalle ja sieltä ylös runkoon. Onkohan toiveitakaan saada vaijeri liikkumaan tuon mutkaputken sisällä riittävästi, vai meneekö kaikki jarruvoimat vaijerin kitkaan ja palauttaako edes. Vaijerin kuortahan ei noin pienelle ärrälle voi taittaa, mutta jos se isommassa putkessa liikkuisi paremmin.
Onko ongelmaan löytynyt ratkaisuja yleisellä tasolla, ja kuinka toimivat.