Kirjaudu sisään

View Full Version : HJ:n perän laakerien vaihtaminen

hj 60/61
06.02.2013, 18:08
Eli etuperään pitäis vaihdella laakerit ja krymppiholkki, ja taakse vaihdoin pinjonin stefan. Ongelma: stefan vaihdon jälkeen ei pysty mutteria enään kovin kireelle vääntämään, kun alkaa laipan pyöriminen ahdistamaan. Etuperään tarvis siis pinjonin laakerit päivittää ja stefa...
Miten se simmataan, onnistuuko ihan tallin lattialla, tarviiko erikois työkaluja, tarviiko takaperä purkaa ja vaihtaa krymppi.
Olisko tampereen nurkilla joku osaava hojo-mekaanikko, joka vois pikku korvausta vastaan suorittaa työ, mun opiskellessa vieressä...?:):confused: Jos sit ens kerralla osaisin sen itse suorittaa. Ei viitsis väärintehdyllä työllä särkeä nuita akseleita...:confused::confused::confused:
Niin ja kyseessä siis kytkettävillälukoilla varustetut murikat...

helmapelti
08.02.2013, 17:45
Paa mutteri esim. laakerilukitteella kiinni jos vaan stefa on vaihdettu ja aja niin kauas kuin pääsee.
Sopiva kireys ettei ahdista, jos 500tkm ajettu niin ajoa vaan. Mulla oli takaperän laakerit ihan paskana ja metalli irtoillut poskilaakereista mutta välitys ei ääntänyt yhtään. Kai sillä olis vielä 100tkm ajanut mutta välitysten vaihdon takia avasin. Ilmeisesti oli ylikiristetty väysten poiston toivossa?
Voihan sen vaikka knöölätä migillä sopivaan kohtaan jos viimeinen voitelu on menossa?:)