PDA

View Full Version : HJ61 ei lämpiä


ruoste
05.02.2013, 12:32
missä vika?? :confused: Heti kun kelit menee alle +5 niin moottori ei vaan suostu lämpiämään.

Termari on vaihdettu pariken kertaa (varaosa malli) ja ei lämpii ni ei lämpii, matkat menee mukavast ikkunoit raapies molemmin puolin.

Pitääkö tällänen paikkansa et pitäis vaan se original part osa ostaa ja sit lämpiää???

tepa78
05.02.2013, 12:48
Joo, orkkisosa kehiin, ja syylärin eteen pahvia, ja lämppärinkennon päältä se "villapaita" pois. Ei tuo munkaan kuusykkönen mikään erikoinen ole lämpiämään mut ei siinä kyl laseja tartte ajon aikana rapsutella...

AH
05.02.2013, 13:00
Mulla lämpiää tarviketermarilla n. 80 asteeseen kun mittasin pintalämpömittarilla, sisälle tulee vaan huonosti vaikka kennolle tulee putken pinnasta mitattuna n. 70 asteista, olisko kenno tukossa

pesix
05.02.2013, 13:23
Mulla mätänetin termari ja toimii hyvin, ostin lähikaupasta kristalli sooda, jonka liuotin veteen ja laitoin syylärist sisään.
Pari päivää ajelin ja vaihdoin nesteet, nyt lämpee nopeesti ja hyvä ettei kapiinissa liiankin kuuma :) eikä tarvi olla lämppäri edes täysillä.
Vähempikin aika riittänee kun tuo alumiitti ei oikein tykkää kyseisestä myrkystä ja kunnon huuhtelu päälle.

Uskomattoman määrän tuo sooda irrotti järjestelmästä.

Bj Andy
05.02.2013, 14:44
Joo.Lämppäristä ne vuosikymmenten horsman jämät puhaltaen hiiteen,ja jos haluaa olla erilainen nuori niin ostaa ihan sitä kaupan syylärin putsaus ainetta ja hoitaa homman sillä.

Ainakin Crc:n putsi vaikutti Bertan lämpiämiseen ja samalla lämpöongelmiin ihan huomattavasti.

Mutta kuka mitenkin. Ja joka paikka vaatii sitten reilua huuhtelua.

Mulla lämpiää tarviketermarilla n. 80 asteeseen kun mittasin pintalämpömittarilla, sisälle tulee vaan huonosti vaikka kennolle tulee putken pinnasta mitattuna n. 70 asteista, olisko kenno tukossa

Mites se lähtevä letku???

Yölento
05.02.2013, 14:52
Joo, orkkisosa kehiin, ja syylärin eteen pahvia, ja lämppärinkennon päältä se "villapaita" pois. Ei tuo munkaan kuusykkönen mikään erikoinen ole lämpiämään mut ei siinä kyl laseja tartte ajon aikana rapsutella...

Korjataan sen verran että mieluummin maskin kuin syylärin eteen. Tai ainakin pitää jonkunlainen ilmarako jättää väliin.

ruoste
05.02.2013, 15:36
Kennokko on putsattu noin vuosi sitten.

Ongelma on kun muuttori ei nosta lampöä, meno/paluu putket on ja pysyy haaleina pidemmänkin ajon jälkeen.
Paikallaan kun käy niin vähän lämpö nousee.
Pahvil on tilkitty koko kenno ja lopputulos on sama.

0ltzi
05.02.2013, 15:40
lisää syyläriin puuttuvat 5 litraa vettä auton käydessä ?? :D

ruoste
05.02.2013, 15:44
lisää syyläriin puuttuvat 5 litraa vettä auton käydessä ?? :D
Saako laittaa glykoliakin sekaan :)

Bj Andy
05.02.2013, 17:03
Puuttuukohan siitä termarista Se tiiviste mikä tiivästää sen termarin koloonsa??? Tai se on vaan aavistuksen väljä paikkaasa.

Tai sitten vaan on niiiiiiiii-iiiiin hyvä toyota että hyötysuhde on jo lähelle sataa%:tia ...

Muumi
05.02.2013, 21:58
Eipä se 61:nen mullakaan 13km työmatkalla kunnolla lämminnyt vaikka oli lohkossa, ylävesiletkukaan ei lämmennyt yhtään niin ei termarikaan vuotanut.Lämpes toki normaali lämpöseks kun jakso tarpeeks pitkään ajaa. Yhen talven ajoin pahvi syylärin edessä ja flekti pois, mut ei paljon nopeemmin lämminnyt sillonkaan. Alko vaan maantiellä keittämään n.30km jälkeen, sit pahviiin n. 10x10cm reikä niin toimi hyvin. Maastoon tai kärryn vetoon ei tietty riitä. Mut kokeile se ylävesiletku et lämpeneekö ennen kun termari aukee. Jos ei niin sit Tojota on vaan niin vitun hyvä :).