View Full Version : Päästöistä
kellukka
04.02.2013, 19:38
Katsastusmies väitti että minun auto päästelee kuulemma liikaa.. mitähän tuolle pitäis tehdä..? ideoita oteteen mielellään vastaan. CO% 0,90 HCppm 35 lambda1,021 mitä tarkoittanee.. ilmeisesti liikaa häkää..? sukisuki vitara 1.6 bensa
onkos tuo kaasari peli?
jos ei ite osaa ni aja korjaamolle. ite oon käyny vanhojen bensa autojen kanssa suosiolla eka hakee päästö lapun korjaamolta. pari kertaa on ollu vituillaa ja samaan hintaan sai kohilleen säädön. ja se siis silti halvempi kun katsurin pelkkä mittaus.
ja jos ei saa säädettyä kohilleen ni otetaan lappu toisesta autosta :D tai sitten kierroksilla kikkailemalla saa siitäkin autosta jossa ne on ketuillaan nii hyväksytyn lapun.
Mikäs on auton vuosimalli ?
vilenius
04.02.2013, 20:39
noista päästöistä päätellen vähäpäästöinen on eli uudempi ku öö -91
co on niinku vähä pois tolaltaan näköjään.mun vinkki on että varaat johonki korjaamolle ajan ja meno matkalla ajat pikkuvaihteella isoilla kiekoilla muutaman kilsan.
kellukka
04.02.2013, 20:57
91 on vuos malliltaan, tarkoitus olis käydä ainakin tuo lamda anturi ja jos vielä tulpan johdot ja tulpat ja sen jälkeen seppään mittaukseen ja jos ei oo asettunu niin sit pitää kikkailla ne päästöt kohilleen keinolla millä hyvänsä.
petroman
05.02.2013, 14:22
Ja jos ei muuten, niin jäänestoa menoveden sekaan 30%... Toimi ainakin e36 beeämweessä parissa katsastuksessa. Mutta ehkä kuitenkin ensin säätöä...
Ja jos ei muuten, niin jäänestoa menoveden sekaan 30%... Toimi ainakin e36 beeämweessä parissa katsastuksessa. Mutta ehkä kuitenkin ensin säätöä...
Halvemmalla pääsee kun hakee re85 sörsseliä tankkiin.
vilenius
05.02.2013, 18:19
6 vuojen aikana oon huomannu että suurin osa päästö hylyistä johtuu liian kylmästä moottorista ja katista, vanhemmuuttaan pitää olla tosi hyväksi huuatettu katti että toimii täysin.kananmunan hajusta tunnistaa millo lämpötila kohillaa.
lambda tulee seuraavaksi
ja sitte jos ei vieläkään niin kurkata kattiin että onko sielä ehjä kennosto.
91 on vuos malliltaan
Onko muka vähäpäästöseks merkattu?
kellukka
05.02.2013, 21:36
ei tuossa ainakaan rekisteri otteessa lue mitään vähä päästöisestä,ja minun mielestä tuossa ei ole kattia ollenkaan..on vaan yks ohkanen pönttö koko putkessa..ja yks ratin ja penkin välissä:D niin ja on mulla kylmä kattikin mutta yhdellä t:llä (emäntä):D
petroman
05.02.2013, 23:11
Mahdollisesti vois tieten olla lambda-anturissa maavikaakin? Käyttää irti, putsaa kierteet ja ruuvaa takaisin..
toyota4x4
05.02.2013, 23:32
motarille ja 3 vaihteella kaasupohjassa ajoa.. sen jälkeen pakokaasu testiin.
ei tuossa ainakaan rekisteri otteessa lue mitään vähä päästöisestä,ja minun mielestä tuossa ei ole kattia ollenkaan..on vaan yks ohkanen pönttö koko putkessa..
Tämä nyt olis tärkeintä selvittää ekaks, otteellahan se ei lue. Ku ei oo eka kerta kun on mitattu väärin perustein. Katittomalle kun noi on hyvät arvot. Ja otteen teksti: "Katalysaattori, käytettävä lyijytöntä bensiiniä" ei tarkoita vähäpäästöistä.
tää olikin hyvä juttu. Omassa vm90 otteessa 'aktiivihiilisuodatin, lambda-anturi, kolmitoimikatalysaattori, käytettävä lyijytöntä bensiiniä.' Suoraan ei mainita, että olisi vähäpäästöinen.
Ilmeisesti näitä kyseisiä vempaimia edes etäisesti muistuttavat kikkareet täytyy löytyä suurinpiirtein omilta paikoiltaan?
Posted via Mobile Device
kellukka
06.02.2013, 16:53
Soitin katsastus asemalle että onko toi vähä päästöinen vai ei koska rek.otteessa ei lue mitään katalysaattorista eikä vähä päästöisestä, siellä tarkisti koneelta niin toi on vähä päästöinen kuulemma,ohjataan kone toimimaan lamda anturin kautta. suzuki siitä ihmeellinen auto että saadaan vähä päästöiseksi ilman kattia..No vaihdoin lamdan,tulpat,tulpan johdot ja huomenna asemalle kokeilemaan asettuko.
suzuki siitä ihmeellinen auto että saadaan vähä päästöiseksi ilman kattia..No vaihdoin lamdan,tulpat,tulpan johdot ja huomenna asemalle kokeilemaan asettuko.
Älä mee, ei se ilman kattia voi läpi mennä!
Mikä se sun auton LTJ-tyyppikoodi on (lukee erikoisehdoissa)? Mikään allaolevista ei ole vähäpäästöinen:
5912081801
5912081802
5912081803
Eli vm. -91 suomivitara ei voi olla vähäpäästöinen. Tai onhan se oikeesti, mutta kun sitä ei oo aikanaan semmoseks merkitty tyyppikatsastuksessa niin siihen ei vähäpäästöisen mittaustapaa sovelleta. Tuontiautot erikseen, 1.12.1988 uudempi voi olla vähäpäästöinen.
kellukka
06.02.2013, 17:07
tyyppikoodi 59120818 ja tuonti auto on kyseessä. niin se väitti että se voi mennä läpi noilla toimenpiteillä, eihän tuo oo kun kympin toi uusinta näyttö niin siinä mielessä sama kokeilla.
Oliko se niin että taikasanat "vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori" pitää löytyä otteesta jos on vähäpäästöiseksi tyypitetty auto?
kellukka
06.02.2013, 17:14
ei, kun sitä ei välttämättä lue otteessa että on vähäpäästöinen niin kun minun tapauksessa.
Oliko se niin että taikasanat "vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori" pitää löytyä otteesta jos on vähäpäästöiseksi tyypitetty auto?
Ei ole voinut lukea "VÄHÄPÄÄSTÖINEN" otteella 1.11.2007 jälkeen vaikka olisikin vähäpäästöinen.
Mutta jos lukee esim. 1-PISTESUIHKUTIN, KOLMITOIMIKATALYSAATTORI, HAPPITUNNISTIN, AKTIIVIHIILISUODATIN, niin tuollaisissa on myös vähäpäästöisyysmerkintä Trafin tiedoissa. Mutta jos ton em. rimpsun jälkeen on maininta "SAADAAN KÄYTTÄÄ VAIN LYIJYTÖNTÄ POLTTOAINETTA"niin silloin ei yleensä ole vähäpäästöisyysmerkintää.
Eiks oo tosi selkeetä ja yksinkertaista? :D Kiitos Trafi.
eihän tuo oo kun kympin toi uusinta näyttö niin siinä mielessä sama kokeilla.
Jossain on sentään edullista...
kellukka
06.02.2013, 20:19
Jossain on sentään edullista...
Joo,ja kolmas käyttö onkin sit jo ilmaista:D
kellukka
08.02.2013, 18:37
No nyt on vitara vähä päästöinen katsastusmiehenkin mielestä,oli jääny koko katti jonnekkin kannon nenään ku ei löytyny koko autosta:D ei muuta kun tarvike katti alle ja taas saa vuoden kurvailla. Kiitoksia vaan Matille!