View Full Version : Miksi katasastus pelottaa??
On tästä varmaan ollut ehkä pari, tai kolmekin kertaa juttua. Mutta siltikin mua omalta kohdaltani ihmetyttää tuo katsuri pelko:eek: En tunne oloani mukavaksi hammaslääkärissäkään, mutta katsastus. Mä lykkään sen aina ihan viimetippaan, ja yleensä vähän ylikin:D tänä vuonna olen käyttänyt näytillä jo Transun ja galaxyn, nyt olis vielä Jeeppi ( klo 12.40), ja mönkijä... Nyt kun tuo aika tuossa lähenee, mulla paine vatsassa ja hermoissa kasvaa. Mistä helkutista tämä on kotoisin, vai sieltä 80- luvun katsureilta?? Ja kun tämä tuntuu vaan iänmyötä menevän pahemmaksi. oisko vaikka sitä että kun näin elakkeella ei o muuta ressiä, niin sit tää...:o perseestä ja syvältä, ei katsastus, vaan mun reaktio siihen.
Olisko jotain takaraivosta kumpuavaa jos on joskus joutunut kaltoin kohdelluksi? Joskushan sattuu kohdalle tarkastaja joka puuttuu aivan mitättömiin asioihin, ja jopa väärin perustein.
Hammaslääkäri"pelko" on ainakin mulla peräisin ihan nasseajoilta kun yksi ainut Dr Mengele poras niin että meinas pää irrota -- > sattu helkutisti ja bonuksena mega päänsärky.
Henk koht ei noiden kotteroiden katsastus tuota muuta hermostuneisuutta kuin mahdollinen aikatauluprobleemi jos sieltä löytyy jotain odottamatonta. + se helkutin dieselin savutustesti.
Väljät nivelet yms. saakin löytyä kun ei niitä aina itse ehdi huomaamaan.
Mulle on tuossa kylän asemalla sattunut lähes aina sama ukko katsomaan autot, tarkka ukko mutta puuttuu mielestäni oikeisiin asioihin. Ei tunnu semmoiselta "kilvet pois"-ukolta ollenkaan.
Toki semmoinen pykälien mukaan meneminen välillä vähän rasittaa mutta täytyy vaan asettua sen ukon asemaan, jos ei tee hommiaan niin perästä kuuluu, eikä varmaan hyvää.
No ihan vaan rahanmenon takia.
Pakokaasutesti on silkkaa rahastusta etenkin diesel autoissa.
Testissä ei ole mitään järkeä ja siinä kuormitetaan moottoriakin aivan turhaan.
Aina toivois et menee kerrasta läpi ettei tarvis ostella korjausosia/hitsailla ja jne.
Eniten ketuttaa maksaa parikymppiä siitä et ne vilkasee nopeesti, et onko ongelma korjattu.
Eli ei ehkä pelota, mut kyrsii se et rahastetaan pakollisella toiminnalla.
Kartellitoimintaa parhaimillaan sanon minä...
No ihan vaan rahanmenon takia.
Pakokaasutesti on silkkaa rahastusta etenkin diesel autoissa.
Testissä ei ole mitään järkeä ja siinä kuormitetaan moottoriakin aivan turhaan.
Kannattaa pysyä sitten ihan asfaltilla, ettei vaan satu mitään kun vehkeet ei muka pikku kierrättelyä kestä..:D Ja tohon kartelliin sen verran otan kantaa, että tähän katsastushommaan kai saa jokainen halukas lähtiä mukaan takomaan tuohta? Oulussakin oli Konetiellä katsatuksen hinta laskenut viimevuotisesta, 14e oli lähteny pakokaasutestin hinnasta.
Kannattaa pysyä sitten ihan asfaltilla, ettei vaan satu mitään kun vehkeet ei muka pikku kierrättelyä kestä..:D Ja tohon kartelliin sen verran otan kantaa, että tähän katsastushommaan kai saa jokainen halukas lähtiä mukaan takomaan tuohta? Oulussakin oli Konetiellä katsatuksen hinta laskenut viimevuotisesta, 14e oli lähteny pakokaasutestin hinnasta.
No näinhän se kai on, mut se pakokaasutesti itsessään ihan perusteeton.
Se mitä se testeri mittaa ei kerro mitään siitä auton päästöjen määrästä.
Se testausmenetelmä on siis ihan kivikaudelta ja tämän takia se vituttaa. (siis diesel autoissa)
No nyt ei tartte taas pelätä vähään aikaa! jeeppi mäni läpi... Mut ylä ja alapallot pittääpi jossain vaiheessa vaihtaa, oikeelle, Hyvin olivat löysät kieltämättä, mut katsuri vaan neuvoi kohteliaasti! Joo on niitä ihme ukkoja joskus kohdalle sattunut, etenki hj.n kanssa meinas yhen äijän kanssa mennä hermo. Normi katsastuskin kesti sillä varmaan 45 min. Sanoi ihan suoraan että noin vanhat autot pitäs saada liikenteestä pois. Asenne kohdllaan! No en ikinä, jos mahdollista, vie entiselle valtion konttorille! ja tää tapahtu jotain 2007-8??
No näinhän se kai on, mut se pakokaasutesti itsessään ihan perusteeton.
Se mitä se testeri mittaa ei kerro mitään siitä auton päästöjen määrästä.
Se testausmenetelmä on siis ihan kivikaudelta ja tämän takia se vituttaa. (siis diesel autoissa)
varsinkin sen mittauksen hinta on ihan törkee. minuutin hommasta 30e??
hinta olis ok jos katsuri viittis edes yrittää saada päästöistä läpi. esim lada kun ei menny päästöistä ni korjaamolla käänsivät yhtä ruuvia puol kierrosta ni jo meni läpi.
mutta näissä asemissa jossa vaan kerran polkastaan ja todetaan että ei menny läpi ni huhuh.
Tuon takia, minä aikoinaan kun tuli enempi (ainoastaan) dieselillä ajettua, niin käytin testissä dieseli huollossa. Sama hinta, mutta sai tarvittaessa säätää samalla. ja sit voi huoletta kääntää syötöt takasin "kohilleen"...
Mua pelottaa se että minkälainen katsuri tulee. Joko se että on liian lepsu tai sitten aivan umpi takakiree kusipää mikä ei päästä edes uutta autoa läpi.
Porvoon Hilma
01.02.2013, 19:35
Mua katsastus pelota, mutta oikeasti harmittaa vanhan moottorin kiusaaminen luukuttamalla sitä kuin mielipuoli. Tässä kohtaa on varmaan ollut katsastusmääräyksiä laatimassa Suomen moottoritpaskaks ry., sen verran järjettömältä tuo touhu vaikuttaa. Muuten saa katsastaa ihan pykälien mukaan ja sit korjataan se mitä tarttee.
lavanelikko
01.02.2013, 19:52
Todettakoon tohon diiselin kierrättämiseen: ne diiselit mitä itsellä on ollut ajossa, yksi oma ja lukuisia firman vehkeitä, ajan säännöllisesti hyvin lähelle kierrosrajotinta ennen vaihtamista. Ei se vekotin siitä hajoa, jos on muuten perusterve kone. Ja sen takia ne kaiketi on tehtaalla rajoittaneet kierrokset johonkin lukemaan ettei hajoa. Eiköhän se kone enempi tykkää siitä, että poltellaan karstaa pois kuin että vedätetään pikkukierroksilla. Ajossa on ollut autoja 90-luvun puolivälistä eteenpäin, paketti- sekä kuorma-autoa.
Samsonite
01.02.2013, 20:27
Enemmän vituttaa kuin pelottaa, aina saa vääntää jos sattuu vanhempi katastushenkilö kohalle. Kyseessä muutellut vehkeet.
no ei tietenkään ehjä ja säädöissään oleva kone tuohon hajoa, mutta mitään todellista järkeä siinä ei ole
jotain massarullaa vastaan isoimmalla vaihteella vedätys olis paljon fiksumpi ja todenmukaisempi, mutta monikohan siitä sitten itkis ? useimmat turbosavukonemiehet ainakin ;)
ok - meni ohi aiheen...
mut itse katsastus yleisesti ei pelota...
wuntzikka
01.02.2013, 21:07
ei se pelota, paremminkin jännittää. minkälainen on katsuri (liian tarkka, antaa vinkkejä/neuvoja tai ei huomaa mitään), mitkä on mahdolliset savuarvot (tämänkin suhteen on erilaisia katsureita, toiset pistää rajotinta vasten toiset punasen rajalle), aikataulun ja sekä varaosien tilailu/asentaminen jos jotain vikaa jostakin löytyy...
Todettakoon tohon diiselin kierrättämiseen: ne diiselit mitä itsellä on ollut ajossa, yksi oma ja lukuisia firman vehkeitä, ajan säännöllisesti hyvin lähelle kierrosrajotinta ennen vaihtamista. Ei se vekotin siitä hajoa, jos on muuten perusterve kone. Ja sen takia ne kaiketi on tehtaalla rajoittaneet kierrokset johonkin lukemaan ettei hajoa. Eiköhän se kone enempi tykkää siitä, että poltellaan karstaa pois kuin että vedätetään pikkukierroksilla. Ajossa on ollut autoja 90-luvun puolivälistä eteenpäin, paketti- sekä kuorma-autoa.
X 2
karvanoppa
01.02.2013, 21:10
X 2
X3
ImacInnes
01.02.2013, 21:25
Meillä täällä koulussa asiakkaiden autoja katsastus tarkistetaan, kunnostetaan ja katsastetaan.
Samalla konntorilla niitä yleensä käyttään ja katsurit on tullut tutuksi joten katsastuksen sujuu yleensä mukavasti niitä näitä puhellen ja annetaan heti palutetta jos jokin merkintä ei mieletämme ole aiheellinen.
On käsketty niveliä ja kumeja vaihtamaan ja kun on vaihdettu uusi niin välykset edelleen samat. Otetaan yleensä vanha osa mukaan uusinta näytölle tai voidaan jopa käydä osan kanssa kysymässä että missäs se välys on? Usein saatu uusinta näyttö silloin maksutta.
Ollaan myös katsastuksen jälkeen löydetty isoja ruosterikiä ja katkenneita jousia ja näistäkin kyllä annetaan palautetta.
Palaute annetaan rakentavasti ja yleensä mukavissa tunnelmissa.
Muutama kerta on jouduttu pyytämään päälikkö paikalle kun juuri maalsttuun helmaan on ilmestynyt katsastuksessa vääntöraudan jälkiä.
Leimalla käyntihän on ihan mukavaa ja meillä työkaveriden kanssa välillä tulee sanaharkaa siitä kuka pääsee palutetta antamaan. ;)
Kanattaa jutella ja kysellä katsurita kaikkea niin tunnelma kevenee ja huomaa että ihminenhän se katsurikin vaan on.
Säädökset ja mittaukset ei ole katsurin aivojen tuotetta vaan isommat kuviot niistä päättää.
t. Ismo Ämmä
Hessu_Hopo
01.02.2013, 21:30
Kyllä se on sitä samaa kuin ainainen sävähdys poliisiauton nähdessä. Juontaa juurensa jostain nuoruuden outlaw meiningistä :)
young n dum
01.02.2013, 22:14
Kyllä se on sitä samaa kuin ainainen sävähdys poliisiauton nähdessä. Juontaa juurensa jostain nuoruuden outlaw meiningistä :)
X2 ... :D ja oman momenttinsa antaa tosiaan se pelko et siellä on vastassa täys kyrpä seniili elämäänsä kyllästyny idiootti. ja niitä riittää ainaki tääl lpr:ässä..
BJ-40/76
02.02.2013, 00:55
Ja jos verrataan tämän päivän katsastusta siihen mitä se oli "vielä" -80 luvulla, niin silloin kun vei "teiniauton" (takasivulaseissa tummennukset, erikoisvanteen, lisäVALOJA keulassa ja vielä 2x25w vahvistin autostereoille....)
NI-IN, itse olen pessyt auton ulkoa, sisältä, moottoritilasta.... ja itse vielä kävin parturissa, ajoin "parran", ja pukeuduin puhtaisiin vaatteisiin...
Ja siitä huolimatta, taikka juuri siitä syystä; että mistään ei mennyt läpi tuo rengasrauta, vaikka hakkasi mm. helmat oven alareunaa myöten paljaaksi.
Ja Olikohan Hylkäys, vai Katsastuksen keskeytys, tuli : (etu)Jarrulevyt piti mitata, että olivat riittävän paksut, Tarkastaa etujouset, Ja kysymysmerkkillä ajovalopolttimoiden tieliikennekelpoisuus? (siis oli niitä kusen polttamia keltaisia, olikohan philipsin, ja vaikka oli pakkaus tallessa, niin kommentti oli: mistä minä voin tietää, onko siellä tämmöiset? tuon kaavan mukaan koillismaalla kasarilla.
Mutta kun tultiin -90 luvulle, "palvelu" parani, ja varsinkin tuossa vaiheessa, kun yksityiset pääsi samalle apajalle.
Nyt 2010- luvulla alkaa olla tuo katsastustoiminta jo siinä kantimissa, että pahimmillaan sen vois suorittaa etänä:p SIIS pahimmillaan!
Mutta pari esimerkkiä tuosta minun Marsusta: siis se on ollut "vararenkaana", ja nuo katsastukset on jäänyt myöhäisksi: siis marsu on kaivettu hangesta silloin kun hodari pääsee lämpöhoitoon, ja huomattu että eihän siinä ole enää leimaa.... siis marsu työnalle; 80km/h vauhtia ja lukkojarrutus jäällä.. (ja etupyörän abs:n kehän putsaus...15-30 min . toisella kertaa)
Ja molemmilla katsastuksilla pomppasi; ensimmäisessä katsastuksessa hajosi etujarruputki!!!! siis oli jyrrännyt itsensä paskaksi, kesti tuon minun "leikin", mutta tuo nuori? katsastus inssi 65kg, perus nörtin näköinen, testasi etujarruja dynolla, ja viisari "lerpahti" jossain viimmeisen kolmanneksen alueella!
Inssi yritti selvittää tohkeissaan, että ei hän painanut lujaa...
Ja minä otsanahka märkänä,(siis siitä että jos minä olisin ollut kuivalla asfaltilla, ja vuorotellen polkenut noita polkimia pohjaan:o:o) että, hyvä että se nyt porsi, eikä jossakin tositilanteessa!
Ja vielä kun kerroin, varmaan vielä näin kohteliaasti; että jos sinä sait tuon jarruputken porsimaan, niin se on heikko! ja vielä kerroin sille päätä lyhyemmälle inssille, että se olis voinut porsia vauhdissa, ja silloin piilopaikoista olisi ollut pulaa... No, Todettiin, että muuten on kunnossa, ja tuo punainen lappu pitää antaa.... siis uusi jarruputki... (punainen lappu-> ajokielto)
Ja toinen "pomppu" marsulla: etujousen korin korvakossa oli rengasraudan jäljiltä n. 0,5cmx2cm reikä, ja vikalistaan merkintä: jälkitarkastus 0 e,
Pistin noin puolikas kilon rautaa, ja materiaali "näyte" kartturin jalkatilassa, ja korjaus/jälki tarkastus visuaalisesti: kämmenen kokoinen rakenne uutta jatkuvalla saumalla...
Ja nuo Land Cuiserit on mennyt viimmevuosina läpi, joko merkinnällä että taka-kallistuksen vakaajan toine pää irti!!!! taikka sitten suullisella korjauskehotuksella..... Oli hodari niin heikossa hapessa, että kaverin autolla kävin varaosat, ja ajelin moottoritiellä rekkojen haitolla.... Siis inssin näyttämä vika oli korjauskehotuksen vaativa (etupyörän laakeri antoi periksi).
Ja noita cruisereita on tullut "seurattu aktiivisesti", mutta edelleenkin pyydän mielipidettä mahdollisista tulevista korjauspaikoista! (itse on "sokea" määrätyille, sillä ainahan se on noin...)
Mietimpä tuossa että mitenkähän näiden uusien volkkareiden savutustesti tehdään kun ne eivät ota kaasutettaessa paikallaan kierroksia enempää kun 2500. Oli sitten kytkin pohjassa tai ei ja vaihteellakaan ei oleväliä. Tässä juuri olen todennut asian uuden transportterin ja passatin suhteen.:confused:
Mietimpä tuossa että mitenkähän näiden uusien volkkareiden savutustesti tehdään kun ne eivät ota kaasutettaessa paikallaan kierroksia enempää kun 2500. Oli sitten kytkin pohjassa tai ei ja vaihteellakaan ei oleväliä. Tässä juuri olen todennut asian uuden transportterin ja passatin suhteen.:confused:
Kierrätetään siihen mihin kiertää, näitä on nykyautoissa useita. Jotku mallit kiertää enemmän ku polkee jarrua samalla, esim. automaatti-sprintteri.
tonnisata
03.02.2013, 04:12
Tässä katsastus hommassa kupattaa kovasti tuo tulkinta mitä useista asioista tehdään- eli
eri asemilla eri säännöt, jopa eri äijä konttorilla- niin eri käytäntö.
Käsittääkseni kaikilla samat pelisäännöt, ja kuitenkin eri kohtelut asema/ukko kohtasesti esim muutoskatsastuksissa. Lisänä se että "asiakas valehtelee tai koittaa kusettaa menininki" jos koittaa omaa asiaansa edistää puhumalla, kun tietää että oikeassa on- eräskin konttorin päällikkö henkilö ei edes vaivautunut katsomaan papereitä- toisella kontorilla kaikki ok.
Ohan tämä nähty täälläkin foorumilla- missä voi katsastaa isot renkaat, minne ei kannata mennä jne arpominen. Kuitenkin kun sääntöjen mukaan pitäs mennä niin eikö ois sama sit passata jokapaikassa? Eli yhteenveto- ammattitaidottumuus on se mikä mättääääää...........
Kyllä se on sitä samaa kuin ainainen sävähdys poliisiauton nähdessä. Juontaa juurensa jostain nuoruuden outlaw meiningistä :)
Joo näinhän se menee. Eikä yhtään auta se että usein jäävät kyyläämään perään.
Ohan tämä nähty täälläkin foorumilla- missä voi katsastaa isot renkaat, minne ei kannata mennä jne arpominen. Kuitenkin kun sääntöjen mukaan pitäs mennä niin eikö ois sama sit passata jokapaikassa? Eli yhteenveto- ammattitaidottumuus on se mikä mättääääää...........
Ammattitaitoisuusvaatimus riippuu ihan asiasta. Muiden muutokset ei saa kelvata liian helpolla, omien rakennelmien tulee saada kehujakin. Toisaalta jos ollaan autoa myymässä, kaikki mahdollinen on mielivaltaa ja pikkutarkkaa kyttäämistä. Tietty ostettaessa auto, sen tulee olla penkin sisuksiä myöten nuuskittu ja määrätty korjattavaksi uutta vastaavaan kuntoon..
Kannattaa muuten muistaa että rakennettujen maastureiden vuosikatsastukset ja varsinkin muutoskatsastukset edustaa korkeintaan promillen osia vuoden työmäärästä.
Porvoon Hilma
03.02.2013, 14:27
Oisko tässä katsastushommassa sama kuin lääkärinkin työssä: potilas on justiinsa tuossa ja sillä on jokin harvinainen tauti ( eli joku sellainen poikkeusjuttu, jota ei edes kerran kuussa tule vastaan) mutta silti pitäisi selvitä samassa ajassa kuin sen 5 vuotta ajetun vakio-Corollankin asiat?
Jos oon ymmärtänyt oikein, niin melkoista tietopakettia pitäisi katsastushenkilön kantaa päässään, jotta kaikkiin erikoisuuksiinkin tulee nopeat vastaukset. Oisko vaan niin, että kaikki eivät pidä ammattiosaamisestaan samanlaista huolta kuin toiset ?
ImacInnes
03.02.2013, 14:48
Hei! Poliisi on ystävä ja veronmaksajat heitin työnantajia!
t. Ismo Ämmä
Just vania näyttämässä ja pulssi 600.. on tää kumma juttu.
Edit: Turha pelko. Pari polttimoo ja se oli siinä. Märkä leima paperissa. Polttimoista toinen parkki oli tiedossa ja ajovalo tykkäs palaa matkalla konttorille. :/
Meikäläinen yleensä leimaa nuo pelit heti kun se on vaan mahdollista. Esim. Patongin suhteen yllätyin että se ylipäätään meni läpi ja mitään vikaa ei löytynyt. Tosin kestihän se katsastus huikeat 10min.. Siinä on ainakin tuntipalkka kohdillaan.
Eikä nuo kaikki katsastuspaikat kovin asiantuntevia ole. Viimeksi leimasin tuota Subaru Justyä. Katsuri ei ollut koskaan nähnytkään sellaista autoa. Kyseli saako siitä jotenkin nelivetoa kytkettyä pois päältä sun muuta mukavaa. Sen huomasin että kaveri oli onnesta soikeena kun sai tehdä reikiä auton täyteen. Pohjaa hakattiin niin kauan että siihen tuli reikä tai edes reiän alku. Eikä se sitten huomannut että takana pyöränlaakerit oli melko kaput. Tuon huomasi itse kun irroittelin renkaita niin nehän heilui oikein urakalla. Moottorin öljyvuodosta se myös jaksoi mussuttaa vaikka sanoin sille että vuoto oli tullut venttiilikopasta, mihin on vaihdettu uusi tiiviste. Olin koneen päältä päin pessyt painepesurilla ja ei ollut vuotanut sen jälkeen mistään öljyä. Mut altapäin öljyt oli pesemättä ja siitähän se taas innostui. Tampiolle kaverille ei mennyt millään jakeluun että millä helvetillä se keskeltä moottorilohkoa vuotaa öljyä kun siinä ei ole mitään liitäntä kohtaa edes. Se oli vaan pesemättä siitä kohtaa. Eikä se muuten huomannut laittomia talvirenkaitakaan. Niissä ollut yhdessäkään renkaassa tarpeeksi pintaa. Mut eipä tuo mittään. Sai vikalistan mitä olinkin hakemassa sieltä. Ei ole vielä jaksanut sitä A4:sen pituista vikalistaa korjata. Aattelin odottaa lämpimiä säitä. Jaksa tuolla pakkasessa mitään tehdä.
Sen on myös huomannut että jos pitää jotain erikoista saada autoon leimattua niin ensin juttelee Matin kanssa että onko se mahdollista ja mitä pitää tehdä että se on mahdollista. Sen jälkeen tekee muutokset ja varaa ajan niin että Matti katsastaa auton. Matin kautta olen ainakin leimannut korotussarjaa, 33" rengasta ja matkailuauto muunnoksen. Nuo on muutoin aina ihme arpapeliä. Saa epämääräisiä ohjeita mitä pitää tehdä ja lopulta se ei koskaan kelpaa.
vaikka leimajuttujen kanssa on saanut väliin tapella niin ei sinne meno pelottanut ole, ja nykyään sattuneesta syystä tullut katsamiehet paikallisessa konttorissa jo niin tutuiksikin että sillä käy ihan turisemassa joutavia kaverien autojen leimareissullakin ihan aikansa kuluksi. eri asia varmaan ollut joskus 30-40 vuotta sitten kun tarinoiden mukaan katsastusmiehen virka ollut ilmeisesti jumalasta seuraava.. ylöspäin
se on kuiteskin laitos missä useimmiten sanotaan ihan asiasta, en ymmärrä tyyppejä mitkä alottaa kauhean porun jostain konttrilla löydetystä reiästä pohjassa tai väljästä nivelestä, niitähän varten se sinne viedään, eri asia olis sitte jos jostain olemattomasta naristaan, niitä on tullut vastaan niin paljon etten viitsi alkaa listaamaan. mun autoa kun testaavat niin sanon aina erikseen että koittaa sitte löytää kaikki semmoset et saa vaihdettua... koskaan ei ole tosin väljän nivelen takia hylkyä tullut...
Meikäläinen yleensä leimaa nuo pelit heti kun se on vaan mahdollista. Esim. Patongin suhteen yllätyin että se ylipäätään meni läpi ja mitään vikaa ei löytynyt. Tosin kestihän se katsastus huikeat 10min.. Siinä on ainakin tuntipalkka kohdillaan.
Paljonko on nuurtin tuntipalakka? Tai kk?
Eri asia varmaan ollut joskus 30-40 vuotta sitten kun tarinoiden mukaan katsastusmiehen virka ollut ilmeisesti jumalasta seuraava.. ylöspäin
Ei se Jumalakaan katsastamattomalla autolla ajele .
eri asia olis sitte jos jostain olemattomasta naristaan, niitä on tullut vastaan niin paljon etten viitsi alkaa listaamaan.
Ite tympäsee leimalla käydessä jos jostain aivan paskan haileesta hylätään "sumarien" toinen linssi kaukovalo mallinen, mutta sitten esim. K-A;n ilmasäiliön pannat on mädät tai iskari rauta poikki ruostunut niin niitä ei edes katsota :mad:
Vammalan autokatsastuksessa saa kaikki miinat läpi oli auto ehjä tai todella kelvottomassa kunnossa.
Bänkster
18.02.2013, 13:17
Vammalan autokatsastuksessa saa kaikki miinat läpi oli auto ehjä tai todella kelvottomassa kunnossa.
Hyvää mainosta lafkalle...
[QUOTE=Nerd-O;968261] Siinä on ainakin tuntipalkka kohdillaan.
QUOTE]
Niin että palajonko se sinun tuntipalakka on?
Katteusko iski? Vai nettiys?
Tällänen katsastus voisi vaikka pelottaa:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031816796629_uu.shtml
Ex_inkkari
20.03.2013, 09:25
Kyllä se on se mahdollinen rahanmeno mikä hermostuttaa, itse käytin vuoden 2004 kinnerin viikko sitten leimalla.. olin ihan varma että jotain alapalloa tai muuta kivaa löytyy.. ehkä jopa päästöt (katti) kun jo vanha auto, oli luettu foorumit jossa lueteltu ne viat mitä löytyy AINA kyseisestä kulkineesta.
No katsuri hieroi, katsoi, polki ja ravisteli... sanoi sitten että tämä on OK !! ei edes huomautusta perkele !!!!
Katsastus ei pelota yhtään, vittuako sinne romua tyrkkäämään sillä sehän vain tietää turhaa rahan menoa itselleen.
Eri asia on se miten tuo hinta vituttaa.
Ihan elävä esimerkki esim. muutoskatsastusten hinnoista.
Pajeron muutoskatsastus N1G 5 hlö pakusta -> M1G 7 hlö maastohenkilöautoksi.
Pajeron orkkisvyöt + penkit alkup. paikoileen ilman mitään muutostöitä.
A-katsastus Äänekoski. silmää räpäyttämättä "113€, kiitos. Joskus iltapäivällä on aikoja"
Soitto K1 katsastajille palokkaan, "Hyvää päivää, muutoskatsastuksen hinta on 54€, pääsettekö 30 min päästä jolloin olisi seuraava vapaa aika".
Ei tarttenu yhtään miettiä ajoinko palokkaan katsastamaan auton eli ajoin.
2 vaikuttavaa seikkaa
- hinta
- palvelualttius
Tällänen katsastus voisi vaikka pelottaa:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031816796629_uu.shtml
Tuosta on jo kaksi ihan omaa topikia perustettu palstalle ;) Tässä se alkuperäinen :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108695
wuntzikka
21.03.2013, 16:45
http://www.iltalehti.fi/autot/2013032116810968_au.shtml
juuri tämmösten vajokkien takia olen katsastuksessa aina mukana.
http://www.iltalehti.fi/autot/2013032116810968_au.shtml
juuri tämmösten vajokkien takia olen katsastuksessa aina mukana.
Itse olen kanssa auton vieressä " hölmöilemässä " katsastuksen aikana ettei tuu mitään väärinkäsityksiä, joskus olen jopa puhelimen ääninauhurilla tallentanut salaa keskustelut :D jos ois ilmenny jotain että katsari ois vahingossa tai tahalteen rikkonut autosta jotain. Oispa ollut raastuvassa sit todistemateriaalia, mutta ikinä ei kyllä onneksi oo tarvinnu riitauttaa mitään :rolleyes:.