PDA

View Full Version : etupenkin vaihto / muutoskatsastus

sampel
31.01.2013, 23:11
Ajatuksissa oli josko vaihtas kuskin jakkaran tuohon hdj80 vm.90. Mutta tarvitseeko se muutoskatsastaa? Ja jos tarvii, niin tarvitaanko siihen jotain hyväksyntälappuja uudesta penkistä tai kiinnityksistä?

-MaTTi-
31.01.2013, 23:19
Ei ja ei. Vuosimalli pelastaa.

Rölli
31.01.2013, 23:42
Mistäs vuosimallista lähtien tuo tilanne ois eri?

Ihan vaan uteliaisuudesta...

-MaTTi-
31.01.2013, 23:45
10/99-> alkaa kiinnostamaan

Rölli
31.01.2013, 23:47
Kaikennäköisiä...

Eipä ois kyl tullu mieleenkään ihan perus penkin kohdalla.
Sitte tietty eri jos jotain tyynyjä integroituna.

bj45lava
01.02.2013, 15:27
No miks mulla sitten tuli prosentit otteeseen vaihdetusta jakkarasta eli tavallaan siis tarvii leimata???

Gary Grand
01.02.2013, 15:33
No miks mulla sitten tuli prosentit otteeseen vaihdetusta jakkarasta eli tavallaan siis tarvii leimata???
Kyllähän tuolle prosentit on määritelty, että jos haluaa pilkkua **ssia, niin laittaa otteelle vaan... Ihan kiusantekoa.:rolleyes:

-MaTTi-
01.02.2013, 15:44

Jos se on vaihdettu ja autolle tehdään rekisteröinti- tai muutoskatsastus niin prosentti merkataan vaikka ko. toimenpide ei muutoskatsastusta edellyttäiskään. Niin merkattais prosentit esim. vaihdetuista peltiosistakin ja huoltoauton puuttuvasta takapenkistä.
Ihan kiusantekoa.:rolleyes:

Ei oo kiusantekoa vaan Trafin ohje.

Gary Grand
02.02.2013, 07:23
Jos se on vaihdettu ja autolle tehdään rekisteröinti- tai muutoskatsastus niin prosentti merkataan vaikka ko. toimenpide ei muutoskatsastusta edellyttäiskään. Niin merkattais prosentit esim. vaihdetuista peltiosistakin ja huoltoauton puuttuvasta takapenkistä.

Ei oo kiusantekoa vaan Trafin ohje.
Ei välttämättä pelkästään henkilötasolla, vaan ihan Trafin puolesta.:D:mad:
Jossain vaiheessa menee penkitkin autoissa vaihtoon ihan jo liikenneturvallisuuden takia, eikä silloin välttämättä ole tarjolla juur sitä "ainoaa oikeaa" ja alkuperäistä istuinta. Siis samanmallisesta olevaa ja samanväristä, jolloin katsuri ei voi mistään tietää penkkiä vaihdetun.

Esimerkiksi HDJ:n etu-säkkituolit on sellasia, jotka on syytä vaihtaa alle puolen miljoonan välein mikäli haluaa turvallisesti matkaa taittaa...

TässäKIN on mun mielestä jo melkonen epäkohta auton rakentelua koskien.

-MaTTi-
02.02.2013, 08:12
Mitä ne %:t haittaa? Tän maan erikoisuus vaan/jäänne korinvaihtomersujen ajalta. :)

Gary Grand
02.02.2013, 14:53
Mitä ne %:t haittaa? Tän maan erikoisuus vaan/jäänne korinvaihtomersujen ajalta. :)
Kyllä.
Mua ne ahistaa ihan tuon takia, kun niitä merkataan. Yhtään korinvaihtoautoa en ole tehnyt, mutta pari kauppaa olen joutunut perumaan prosenttien takia.

Tuppaa noissa vanhoissa ropposissa olemaan tarvetta kaikenmaailman osakokonaisuuksien vaihdolle jatkuvasti. Jossain vaiheessa nuo prosentit alkaakin ahistaa:mad:
Jossain vaiheessa oli jo melko likellä identiteetin kanssa, kun enemmän tuli autoa muokattua.
Jos sattuu olemaan tarvetta vaihdella akseleita, laatikkoa ja konettakin, niin parempi olisi jos ei niitä enää muualta keräilisi.

-MaTTi-
02.02.2013, 15:25
No en mäkään niitä mielellään omalla otteella näkis. Mutta nykyisellään ei oo rungollisessa autossa mitään hätää vaikka kaiken muun vaihtaa jos koppa ja runko pysyy omana.