PDA

View Full Version : BEZUKI projektia


turakoitsija
29.01.2013, 09:18
tuli sit tommonen kaunokainen hommattua. joillekkin palstalaisille mahdollisesti tuttu laite. jos jollain sattuu olemaan auton historiasta tietoo/kuvia ni vois tähän vitjaan laitella.
eli tötterössähän on tällähetkellä bemarin 1,8 voimamoottori+ automaatti.
viikonloppuna saatiin elvytettyä laitos ajokuntoon ja vähän käytii testeilemassa.
välitys sarja on laiteltava ensmäiseks ettei sulais toi tomaatti ihan heti.
kaikenmoista visioo jo ruennu pukkaamaa,eli jos laittais ton laihdutuskuurille (putkee,muovia,putkee?).
kuitenkii olis tarkotus pitää laitos semmosena et vois tarvittaessa leimata ja edelleen 2+2 paikkasena.
rangen alustakin olis varastossa et josko noi paskakärrynjouset tm+75mm lahjottais vaikka junioreiden käyttöö.
onko kellään tarkkaa faktaa niistä ilmatikuista siviililiikenteeseen?
pikkasen alkanu himottaa toi offtrial et josko tätä koittais tehä vähän enempi siihen suuntaan ja ajelis pikkusella suunistuksia.
rakennellaan pikkuhiljaa ja katotaan mitä tulee.

bluevan
29.01.2013, 11:28
Asiaa ..

Mitenkäs tuon koneen kanssa,saako leimattua painon ja tehon puolesta?

Ne jouset voi sit lahjottaa vaikka tänne :D

turakoitsija
29.01.2013, 17:45
koneen leimaaminen vielä työn alla. eiköhän sen sinne saa. jousille on uus koti tossa kuvassa vierellä olevaan tötteröön.
tänää ostin tg:n 6,5:n välitys sarjan,vahvistetun etujordaanin lähdön ja uudet laakerit.

Greenday
29.01.2013, 19:14
No, siinä on yksi kuva, joskus (silloin kuin kaveri osti) Kulmassa...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2141&pictureid=39926

Tossa safarilla:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2665&pictureid=49994

turakoitsija
29.01.2013, 19:29
eli tää on kuningaskulkurin vanha. kuvat on aina kivoja. kiitos. lisää saa laitella jos jollain on.

turakoitsija
30.01.2013, 08:46
lisää perus asioita kuntoon. tilailin pari öljyn lauhdutinta laatikolle ja ohjaustehostimelle. laatikolle 16 rivinen ja tehostajalle 9 rivinen. vieläkun löytäis niille järkevän paikan keulalla ei nimittäin ole tilaa.

bluevan
30.01.2013, 09:27
Sitten kun saat sen TG:n setin hyppysiin niin ottaisitko tarkat mitat siitä sarjassa tulevasta akselista.

turakoitsija
30.01.2013, 10:15
tarkoitat varmaan etujordaanin akselia.

bluevan
30.01.2013, 13:35
Ei vaan sen keskimmäisen rattaan akseli mikä sarjan muuntikuvassakin näkyy.

turakoitsija
30.01.2013, 15:19
jepulis täytyy mittailla.

sisua45
30.01.2013, 19:53
Mikä Bemarin kone siellä on, noita 1.8 kokoisia kun on useampia erilaisia?

Tönssi
30.01.2013, 19:56
Tais olla m10b18

sisua45
30.01.2013, 20:06
Tais olla m10b18

Hyvä hyvä, vanha kunnon M10. Ei tartte murehtia jakopään hihnan takia, kun on ketjukone. Tuossahan on 90 tai 98 heppaa, jos on kaasarikone. Ruiskulla 105 hv.

turakoitsija
30.01.2013, 20:33
jep kaasarillahan se. onkohan 90hv tehottomin bemun 1,8 ku mun tänhetkisten tietojen mukaan suurin teho sais olla 76,8hv

MikkoS
30.01.2013, 20:43
Suurin sallittu teho oli mun katsurin mielestä 80,1 heppaa kun käytti ruiskumoottorin tehoa.

turakoitsija
30.01.2013, 20:53
eli joutuu tekemään omavalmistemoottorilla ja penkittämää.

sisua45
30.01.2013, 22:44
jep kaasarillahan se. onkohan 90hv tehottomin bemun 1,8 ku mun tänhetkisten tietojen mukaan suurin teho sais olla 76,8hv

90 hv on pienitehoisin 1.8.

Mutta jos se oliskin 1.6, sitähän ei päällepäin näe. :) Molemmissa sama kampiakseli, toisessa vaan 5 mm isommat männät. Heikoin 1.6 M10 kone on 75 hv, malleissa 1502 ja 315

turakoitsija
04.02.2013, 18:22
täytyy tota katsastus asiaa tuumailla myöhemmin. paljon tekemistä ennen sitä. välityssarja pitäis huomenna tulla et eiköhän sen joudu äheltämää ekaks paikallee. lauhduttimia tuli parikappaletta laatikolle ja ohjaustehostajalle. vinssejäkin olis muutama tuloillaa et eiköhän noissa vähäksaikaa rakenneltavaa.

vinssit tulossa molemmat lavalle. mitä raati mieltä jos vetäis eteenpäintulevan vinssin narun hydrauliputkeen jonka taivuttelis keskeltä runkoaisan viereen ja sieltä taas keskelle. eli ei tulis pylpyröitä ym ohjureita muutakuin pelkkä metalliputki?

laatikon ja tehostajan lauhduttimet tulee rinnakkain ja niille oma flekti.

tässäkun ei vielä riittävästi projektia ni tänää tuli haettua yks vag konsernin aaz pihaan, sitä pitäis rueta survomaan pikkusuikan nokalle ku löytäis vaan sopivan 5v vaihteiston.

bluevan
04.02.2013, 20:01
Tai sitten ihan muoviputkea,esim siniraitaista vesijohtoputkee ?
Oliskohan moinen sopivaa.

ssuvik
04.02.2013, 20:14
Tai sitten ihan muoviputkea,esim siniraitaista vesijohtoputkee ?
Oliskohan moinen sopivaa.

Vesijohtoputki varmasti täysin passelia. Jostain työmaalta saa ilmaiseksi tollasen pätkän.

E: Narun kanssa. Vaijeri varmaan hinkkaa sen puhki.

turakoitsija
04.02.2013, 20:14
joutuu muoviputken köyttelemää melko topakasti kiinni ettei oikea vedossa?

ssuvik
04.02.2013, 20:17
Vesijohto on melko topakkaa tavaraa. Pantoja vaan ympäri niin kyllä pysyy.

turakoitsija
04.02.2013, 20:21
täytyy tuumailla kummalla tekee. vesiputki tietty helpompi muotoilla. edellisen omistajan toimesta laiteltu pohjaan rullakidan rullia mut jää silläkonstilla aika araks naru oksille ym,,,.

Tönssi
04.02.2013, 20:34
Saattaisin tietää paikan melko läheltäkin mistä löytyy 32mm tai ehkä jopa 40mm siniraitaa melko edukkaasti, jos kiinnostaa niin laita yv ;)

turakoitsija
05.02.2013, 16:03
kävin sorvin laittamassa kuntoon ja vähän testailin ni löyty alumiinipökäleestä tommonen.

junnu78
05.02.2013, 17:47
multakin löytyy putkee, kaikkea materiaalia ja kokoja. voidaa myös taivutella haluaamaasi muotoon. tollasen pätkän voin lahjottaa...

turakoitsija
05.02.2013, 19:43
taidan koittaa tolla muoviputkella. tohon tötterön kierteeseen sattuu tuumanen vesiputkiliitin. 16mm nostolenkistä menee 32mm vesiputki läpi eli niitä runkoon ja putki läpi.

turakoitsija
07.02.2013, 21:03
jotain taas räpellelty. lauhduttimia rupesin mallailemaa keulalle ja takavinssiksi tuli tommonen 8000lbs ROCK. vassuja vaihtelemaan het enstöiks. ompahan vallan ryssätoleranssilla tehty noi vinssit. planeettojen pikkuratas mikä välittää akselilta voiman, siin 2mm välys hammaskosketuksessa. eli ku painaa kahteen rattaaseen kiinni ni ei enää edes tavota hampaat kolmannessa yhteen? ja ompahan muuten sukkela vinssi ohjekirja sanoo 0 kuormalla 2,5mpm :)

turakoitsija
11.02.2013, 20:21
taas vähän jotai turailtu. välitykset laatikossa, laatikoiden linjoja vähän tarkasteltu. uusia kiinikkeitä laiteltu. valokuvat unohtu tohinassa mut jos huomenillal muisteis räpsiä muutamia. pakoputkee ja iskareita olis viel päiviteltävä ni vois lähtä koeponnistamaa.

turakoitsija
23.04.2013, 08:14
pikku päivityksiä tännekkin. jotain tullu tursailtua. joustoja mittailtiin n:85cm :)
eilen illalla näppästiin tommonen maski puskurihässäkkä flektin suojaks.

turakoitsija
06.03.2015, 11:32
Tämä laite tuli purettua alustan ja akseleiden vaihtoon syksykesällä -13. Siitälähtien seisonut nurkalla odottamassa inspiraatiota,kunnes syksyllä juniorin lj:hin lähettiin perää ostamaan ni tarttu tähänkin osasia ja motivaatio matkaan,Himppu karkas rukkasesta tämäkin mut kahtotaan mitä siitä nyt sit tulee.
Joitain osasia löyty pihan nurkista ja jotain tullu hommailtua, lj:n akselit, ziarelli 35\12,5-15 renkaat ja motivaatio löytyi eteläsuomen peränostoretkeltä. 110cm pitkät bilsteinin coiloveritkin ilmesty matkahuoltoon. Lj:n etujakarit asemoitiin eteen ja lisättiinpä sinne akselin yläpuolelle yks tukivarsi lisääkin. Taakse viskattiin rangen kolmilinkki. Coilien kaveriksi asemoidaan vielä profenderin 4" bumpstopit.
Renkailleen saatiin ni kiireesti pihalle vähän venyttelemään. Ihan kohtalaisestihan tuo veny noinkii kevyessä varustuksessa. Edestä metrinverran ja takanta parkytsenttiä vähempi.