PDA

View Full Version : Oletko yrittänyt Tipatonta Tammikuuta?

H_Nietu
26.01.2013, 04:32
Viimestä viikonloppua viedään Tammikuusta.

Tähän alkaa jo tottua. Keho ja mieli on ollut ainakin alkuun ihmeissään kun saunakaljojen/pirkan sijasta on tullut mehukattia ainoastaan veteen sekoitettuna :D. Olen jopa käynyt kerran kavereiden kanssa baarissa katsomassa yhden keikan jolloin ilta meni kahvilinjalla. Ei tehnyt edes heikkoo. Eli tässä osoitteessa tipaton jatkuu myös Helmikuun ja toivottavasti vielä pidemmällekkin.

Toiset sanoo että ilo ilman alkoholia on teeskentelyä josta olen eri mieltä.
Eli iloita ja juhlia voi myös selvinpäin. Se pitää vain opetella uudestaan samaan malliin kuin oli edes alkoholia maistanut.

Saa ilmaista mielipiteensä puolesta tai vastaan. Kertoa kokemuksistaan ja menestyksestä.

Porvoon Hilma
26.01.2013, 05:36
juu. Kokeiltu on. Viimeisin kokeilu alkoi tosin maaliskuussa 2006 ja meni siis hiukka pitkäksi :D. Olen siis ollut totaalisen tipaton kohta jo sen 6 vuotta. Ekat pari kuukautta meni hiukka poisopetellessa, ulkomaan lomakin oli hiukka erilainen kun ei ottanut mitään. Sitten kun tuohon tottui, eli ehkä n. puolessa vuodessa, niin ei enää asia vaivannut sen enempää. Viimeisin alkoholikäyttö taisi olla jouluna kun söin pari liköörikohvehtia ja hiukka outo olo tuli jo noistakin :D mulla on hyviä kokemuksia tipattomasta, voi jopa hiukka suositella.:D yksi juttu vaan on mielenkiintoinen: tipattomuutta sai aiemmin selitellä ihmisille, mutta nyt mut tuntevat ovat tän omituisuuden jo hyväksyneet. Laitetaan loppuun vielä H_Nietulle kannustuspeukku.:)

Heguli
26.01.2013, 07:56
Toiset sanoo että ilo ilman alkoholia on teeskentelyä josta olen eri mieltä. Eli iloita ja juhlia voi myös selvinpäin. Se pitää vain opetella uudestaan samaan malliin kuin oli edes alkoholia maistanut.

X 2

Selvin päin elämä on paljon mukavampaa kuin kännissä sössien, ei tarvii aamulla miettiä että mitähän sitä eilen tulikaan tehtyä. Eli raittiina koitetaan mennä tämäkin vuosi :D Ja säästyy paljon rahaa, jonka voi upottaa vanhaan lahoon maasturiin......:p

kippo86
26.01.2013, 08:06
Eikös toi tipaton oo vähän niinku holistien juttu; pitää yrittää kärvistellä edes yksi kuukausi juomatta, kun ei siihen muuten pysty :D

Gary Grand
26.01.2013, 08:22
Itse en noista tipattomista tykkää edes ajatuksena.:D
Omat juomatottumukset tosin on nykyään melkein absolutistiset. Eikä tämä ollut merkkisidonnaisuutta..

Kun ei vaan maistu/kiinnosta, niin mennään sitten ilman viinaa:rolleyes:
Seuran vuoksi tulee joskus jotain otettua, en sille mitään estettä näe, mutta muuten on mennyt aika vähillä.

Viimesen 15 vuoden aikana olen viinaa ostanut varmaan alle 20€:lla.. Eli siivellä olen mennyt koko ajan:o Hyi! Pitäis varmaan innokkaimmat tarjoajat kerätä saunailtaan ja kantaa niille juotavaa sen verran, etteivät alas saisi.:D

Kaitsu67
26.01.2013, 10:18
Pitäis varmaan innokkaimmat tarjoajat kerätä saunailtaan ja kantaa niille juotavaa sen verran, etteivät alas saisi.:D

Mitä itse muistelen saunailloista käsisporukan kanssa, niin vaikka sinne kannettiin miten paljon juomaa, ei siellä koskaan tainnut poisvietävää jäädä, ja sitten vasta lähettiin baariin... :D

jyrden
26.01.2013, 11:05
X 2

Selvin päin elämä on paljon mukavampaa kuin kännissä sössien, ei tarvii aamulla miettiä että mitähän sitä eilen tulikaan tehtyä. Eli raittiina koitetaan mennä tämäkin vuosi :D Ja säästyy paljon rahaa, jonka voi upottaa vanhaan lahoon maasturiin......:p

3x... Vaik eit uota rahaa sen enempää jää talteen, kun muita possureikiä löytyy ja tulee oleen aina... Ja tänä vuonna talliin uppoaa jokunen €uro poikineen, kun lämmöneristystä parannetaan... Autot ei niin paljoa ime, kun laitettu kerralla kunnolla. Ellei sit turbotuksia lasketa, ja turboja ostettu aikasemmin hyllyyn... Pumpun laittoja lähinnä edessä ja sit pikkusen putkiston tekoa, mutta pientä verrattuna kunnon kunnostukseen.

sisua45
26.01.2013, 15:25
Omat juomatottumukset tosin on nykyään melkein absolutistiset.

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135259465348.gif

:D:D:D

Yölento
26.01.2013, 15:30
Eipä tuossa ole ollut mitään yrittämistä, viikonloput aamuduunia ja viikollakin riittävästi tekemistä. Ja rahat tosiaan saa menemään vaikka autoon...

Swoop
26.01.2013, 15:46
Itellä lähti käyntiin 26s tipaton vuosi. :)

Heguli
26.01.2013, 17:04

Hatunnoston paikka !

Porvoon Hilma
26.01.2013, 17:07

x2

nyyperi
26.01.2013, 18:56
Hämmästyttävän tipatonta porukkaa.. Oli se itsellekin aluks vähän outoa kun lopetti juopottelun.. Tuli joskus nääs otettua silleen enemminkin, ei varmasti ongelmaksi asti. Mutta silleen että rupes jo itseä mietityttämään. Nyt olen ollut puoltoistavuotta, suurin piirtein, vähäviinaisella ravinnolla. Tosin ei mieteskää tiukasti, kun otin ruuan kanssa pari kaljaa, eka kertaa, puoleen vuoteen.
Ja kyllä se näin on kuitenkin parempi. Mä vihaan krapulapäiviä! Huikattua aikaa elämässä..

Palde
27.01.2013, 20:36
Mulla on sama juttua havaittavissa ...voin ottaa edelleen miehekkäästi ehtoolla alkoa , MUTTA seuraava päivä menee täysin vaakatasossa ,pimeässä :)
Tulee nykyjään aivan jumalaton kanuuna ...kanuunanpelko taas vähentää automaattisesti tuota juomista :)
Eli jatketaan helmikuukin iliman ...

JuuPeri
27.01.2013, 21:10
Ei oo tipattomia tullu pijettyä. Kirkasta ei tuu otettua ku kerta pari vuoteen.
Olutta ny menee mut känniin asti viitti lipittää.
Kaamee kohmelo heti ku kännit vetää.

Rak
27.01.2013, 21:10
Sopanotto on välillä ollu kuukausiakin tauolla mutta se ei ole johtunut juomien sisältämästä alkoholista vaan energiasta :)

ssuvik
28.01.2013, 12:41

Toi on kyllä kunnioitettava saavutus :) Isäukko on ollut 16 vuotta täysin raittiina. Mä olen tässä pitänyt tipatonta tammikuuta. Helpostihan se on sujunut. Muuten tulee otettua silloin, kun siltä tuntuu. Saunakaljat aina ym. Joskus perjantaisin vähän enemmänkin.

AVRO
28.01.2013, 13:09
Ei tarvi tipattomia pidellä kun ei tule muutenkaan otettua. Syntymähumala, sekä yövuorojen jälkeinen huonon humalan tunne ja krapula riittää hyvin. Muutama olut viikossa(pullo/tölkki vain kerrallaan), eikä aina sitäkään.
Glögiaikaan tulee tosin terästettyä juomaa punkulla, maun vuoksi.

Ihan absolutisti ei sentään olla, mutta kyllä tää koko 40+ on menty aika vähäisellä väkijuomien kulutuksella.

Joske
28.01.2013, 14:09
Syntymähumala, sekä yövuorojen jälkeinen huonon humalan tunne ja krapula riittää hyvin.

Joo tuo toimii kyllä hienosti :D Eipä oo tarvinu %-juomia litkiä toukokuun 2010 jälkeen ensimmäistäkään hörppyä. Sitä ennen kerran tai kaks kertaa viikossa kunnon känni aikalailla 15 vuoden ajan. Onneks on oikeasti hyviä alkoholittomia oluita.

ps. samoin kävi körssin kanssa, 6 vuotta poltettuani ja vähintään 2 askia päivässä, neljä parraimmillaan, loppu kerrasta vuonna 2005 eikä sen jälkeen oo tarvinu paria henkosta enempää ottaa ku joka kerta lentää laatta :D

hitoy
28.01.2013, 14:20
Kaikki siis enemmän tai vähemmän tipattomia. Itse en tippaakaan jätä jos tölkin aukasen. Kännit kylläkin jäänyt vähemmälle/kiinnostus krapulaa kohtaan. Sivistyneesti siis seura juomana. :) Pirskeet yms. asia erikseen. :D

ImacInnes
28.01.2013, 15:28
Juu eipä sitä itekseen tuu alkoholijuomia nautittua, mielummin ajan maastossa.
Saunajuoman voi hyvässä seurassa nauttia, vaan kännin puolelle harvoin menee.

t. Ismo Ämmä

Castrol
28.01.2013, 15:54
Kohta vietellään tasavuosipvää juomattomuudessa joten kyllä tässä melkein voi sanoa jo olevansa alkoholiton ;) 20vuotta kohta täynnä ja sillä jatketaan. Enemmän jää rahaa muihin romuihin ja ei mene lauantait ja sunnuntait hukkaan kohmeloissaan.

Peukkua kaikille jotka on tarpeeksi sekasin ilman sekoitusaineita luonnollisia tai synteettisiä.

0ltzi
31.01.2013, 20:09
huomenna sitten räjähtää niinkö?? :D

ssuvik
31.01.2013, 21:03
huomenna sitten räjähtää niinkö?? :D

Kyllä! :D

Bänkster
02.02.2013, 14:52
Onneksi ei tarvinnut tänä vuonnakaan yrittää :)

Punanenä
02.02.2013, 15:08
En:)

Calmari
03.02.2013, 11:37
Sen verran alkoholisoitunu ettei siitä mitään tullu mut yritetään nyt huoratonta helmikuuta.

SuurSyömäri
03.02.2013, 11:53
Joo.. viime viikonloppuna tuli otettua n .12 olutta seurauksena hirvee kanuuna järkyttävällä ohimosuonten sykkimisellä... sitä ennen oli ollut muutama kuukausi seitinohutta hyvin vähillä määrillä...

Elimistö näköjään tottuu aika nopeesti alkottomaan elämään rankaisemalla heti ku vähä "enänpi" naattii...... 12 olutta on mielestäni vasta alkusoitto kunnon mättämiselle.

Absolutistiksi en ala. Pidän enemmän yrttijuomista...

En yrittänyt siis tipatonta tammikuuta... Mutta päätin uutenavuotena sen etten lupaa enää ikinä kenellekkään mitään missään asiassa. Se oli päätös ei lupaus. Alkoilu loppuu jos loppuu...

Porvoon Hilma
03.02.2013, 13:49
Sen verran alkoholisoitunu ettei siitä mitään tullu mut yritetään nyt huoratonta helmikuuta.

Tää on rehellinen kommentti johon oikeasti ongelmissa painiva alkoholisti ei pysty. Eli myöntämään että voi olla ongelma. Vähän niinkuin minun kolesteroliarvo: tiedän, että se on koholla, mutta en siltikään ehkä pystyisi viettämään hiilihydraatitonta helmikuuta. Suklaa on niiiiiiiiiiiin hyvää :D

Heguli
25.12.2013, 11:59
Nyt kun on pitkät pyhät päällä ja uusivuosi juhlineen painaa päälle niin nostellaanpas tätä tarinaa ylöspäin.

Onko joku aloittelemassa tipatonta tammikuuta ? Itellä jatkuu elämä ilman viinaksia......

Dacia Duster
25.12.2013, 12:59
Itselläni tuossa oli tipaton 1,5 v. Eipähän nyt hirveästi ole mieli tehnyt, jokunen olunen silloin tällöin.

Finderi
25.12.2013, 13:05
Jepulis, on tainneet kaikki tammikuut olla tipattomia. Kaikki väkevät ikinä mahtuu varmaan kahteen kahvikupilliseen, keppanoita on nyt kertyny 9 kaikenkaikkiaan. Joo, vähänkin voimakkaampi alkoholin maku on sipulin ja sillin kans yks niistä joka saa yökkäämään, näin vaan kävi!

Ex_inkkari
25.12.2013, 13:08
En koskaan, ei haittaa jos oma juominen on muille ongelma :)

hj 60/61
25.12.2013, 13:12
En koskaan, ei haittaa jos oma juominen on muille ongelma :)

X2:D

SisuFin
25.12.2013, 13:17
Jos janottaa niin sitten juodaan! Ei ole sen ihmeellisempi asia. Tipaton on tarkoitettu hapoille.

Heguli
25.12.2013, 13:27
Jos janottaa niin sitten juodaan! Ei ole sen ihmeellisempi asia. Tipaton on tarkoitettu hapoille.

Tähän on pakko kommentoida eli tee helppo testi ja selvitä oletko happo vai et. Jos tipaton tammikuu vähänkään tuntuu vaikealta, olet happo. Jos taasen tammikuu menee ilman pienintäkään hampaiden kiristelyä ja voisi saman tien jatkaa vappuun saakka tipatonta, et ole happo. Ja tuloksen mukaan voi sitten itse mietiskellä mikä olisi viisain tapa jatkaa juomista.

ImacInnes
25.12.2013, 13:29
Eipä juuri tule noitten viinaksien kanssa pelattua kuin satunnaisesti seurasta rippuen.
Mielummin ajan maastossa joka päivä kuin poden välillä krapulaa ja odottelen jotta promillet laskee ja jää päivä ajamatta.

Kukin tyylillään.
t. Imso Ämmä

SisuFin
25.12.2013, 13:36
Tähän on pakko kommentoida eli tee helppo testi ja selvitä oletko happo vai et. Jos tipaton tammikuu vähänkään tuntuu vaikealta, olet happo. Jos taasen tammikuu menee ilman pienintäkään hampaiden kiristelyä ja voisi saman tien jatkaa vappuun saakka tipatonta, et ole happo. Ja tuloksen mukaan voi sitten itse mietiskellä mikä olisi viisain tapa jatkaa juomista.

Niin, ehkäpä kyse on enemmänkin määristä, mitä juodaan. Eipä se suuri vääryys ole, jos mäyräkoiran keppanaa ostaa silloin tällöin saunajuotavaksi. Ei ole koskaan tullut mietittyä, että nyt ollaan juomatta juuri tämä tammikuu. Välillä menee helposti 1-3kk juomatta ilman mitään ongelmia.

TsKo
25.12.2013, 14:45
Tänä vuonna tais osua tammikuullekkin toi juomattomuus, kun tuli oltua ilman alkoholia viitisen kuukautta viimesyksynä/talvena. Kevät talvesta eteenpäin onkin sitte tallikaljottelua harrastettu aika voimakkaasti:D
Itsenäisyyspäivän aikoihin oltiin firman pikkujouluissa Riikassa ja niistä kekkereistä tuli semmonen vuosisadan kanuuna että huhhuh. En nyt niin siitä tipattomasta tammikuusta tiedä, mutta nyt vois vaikka juhannukseen asti olla kuivinsuin kun tuppaa toi maha kasvamaan kaljasta:rolleyes:

Hauskinta hommaa noissa kuivissa kausissa on juuri se, kun saa muille selitellä ja ateisti kun olen niin kaikki kyselee et ootko tullu uskoon:D

axu87
25.12.2013, 14:47
Joskus vielä nuorempana tuli oltua muutaman kerran kun soppakin maistui, nykyään kun saunakaljatkin saa maata jääkaapissa puolen vuotta niin ei ole tarvetta tipoitella.

Racingrabbit
25.12.2013, 15:00
Jos laatikko keppanaa riittää omalla kohdalla kuukaudeksi ja kirkkaita ei mene ollenkaan,niin en usko että kuukauden totaali kieltäytyminen mitään uutta tuohon kulutukseen toisi...

Mutta kokeilkaas tupakatonta tammikuuta ;)
Itsellä tupakkaloppu kestänyt jo 20 vuotta...

Byrocrat
25.12.2013, 20:05
Jos laatikko keppanaa riittää omalla kohdalla kuukaudeksi ja kirkkaita ei mene ollenkaan,niin en usko että kuukauden totaali kieltäytyminen mitään uutta tuohon kulutukseen toisi...

Mutta kokeilkaas tupakatonta tammikuuta ;)
Itsellä tupakkaloppu kestänyt jo 20 vuotta...

Ei tuota minkäänlaista ongelmaa kun en ole tähän ikään vielä ehtiny tupakanpolttoa opettelemaankaan :)

Nikuzai
25.12.2013, 20:10
Eipä varmaan tule vietettyä kyllähän se tumma sininen kerran kuussa saunassa käydessä pitää juoda :o

Siitä tuli mieleen et eikun jääkaapille jos siellä viel yks ois :rolleyes:

Edit: ei ollut :( :( :(

young n dum
26.12.2013, 00:12
yli trendikkäät ressukat viettää tota helvetin tipatonta. jos ei pysy senvertaa juomine lapasessa et pitää yrittää olla kuukaus juomatta ni on aika perseestä :D

pee
26.12.2013, 00:21
ei oo tarvetta eikä rohkeutta kokeilla, maks kymmenkunta kännipäivää kun vuodessa suunnilleen viettää, niin ei voi ottaa sitä riskiä että just tammikuulla olis sellasen tarve, vaikka tuskin on ;) ...

kuluvana vuonna tuli otettua ehkä 8 kertaa niin, että ei ois ollut ajokunnossa, ja niistä vissiin 3 niin ettei vielä heti aamullakaan ...

vmt
26.12.2013, 00:24
Kyllä mä ainakin tammikuussakin olen useita päiviä alkoholia juomatta. Luultavasti peräkkäinkin ainakin kaksi. Jotain pakko juoda kuitenkin joka päivä.

Late_
26.12.2013, 02:00
Ei tarvetts yrittää. Alkomahoolia on varastossa sen verran että voi olla koko tammikuun pienessä sievässä :)

Reetu
26.12.2013, 03:06
Ei oo tullut ikinä yritettyä, eikä oo tullut ees mieleenkään...

Muutama tahaton on tullut, kun kortti elätti ja työ oli addiktio...

Jokunen vuosi alkoi sil, et olin tehtaalla purussa 06:00...
Nykyään juon jos huvittaa, ja jos ei huvita niin saatan ottaa silti...

Paskan väliä, tuleepahan verotuloja.

PunisherFIN
26.12.2013, 07:44
empä oo, tuntenu tuon tipattoman jotenki sellasena kalenterijuoppojen omantunnon kohotuksena ja säälittävänä räpellyksenä 11kk viikonloppujuopottelun paikkauksena :D jos ottaa, niin ottaa, jos ei ota, pitää korkin kiinni.

Rölli
26.12.2013, 08:05
Itselläni tuossa oli tipaton 1,5 v. Eipähän nyt hirveästi ole mieli tehnyt, jokunen olunen silloin tällöin.

Saman suuntaista mut ilman tuota pilkkua. Eli 15 vuotta alkaa olla takana niin että silloin tällöin saattaa saunan jälkeen mennä olut tai lonkero. Eikä ole oikeen edes hinkua sen suurempaan.
Joulusiivousta kun puuhattiin niin jääkaapista heittää muutama kaljapullo ihan poiskin kun olivat vanhentuneet jo 07-12 :D:D

Racingrabbit
26.12.2013, 08:18
Kaveri toi mulle pari isoa leijonapulloa työpalkoiksi vuosi sitten marraskuussa kun tehtiin sen autoon remonttia Espanjan reissua varten.
Viime viikonloppuna siivosin tallia ja siellähän nuo nurkassa vielä oli paksun pölyn peittämänä

Täytyy pitää jemmassa kun ne on yllättävän kovaa valuuttaa aamuyöllä tehtävässä kaupankäynnissä.
Kossupullolla on saanut joskus sopivalla hetkellä tuhansien prosenttien voiton...:D:D:D

Nikuzai
01.01.2014, 00:12
Jepulis, on tainneet kaikki tammikuut olla tipattomia. Kaikki väkevät ikinä mahtuu varmaan kahteen kahvikupilliseen, keppanoita on nyt kertyny 9 kaikenkaikkiaan. Joo, vähänkin voimakkaampi alkoholin maku on sipulin ja sillin kans yks niistä joka saa yökkäämään, näin vaan kävi!

Kokeiles tummaa sinistä 3,5% itellä ainakin se menee hyvinkin alas :)

Nyt sandelssia 33cl tölkki eikä oikeen hyvää ole vaan meinaa tehdä huonoa oloa :o

Joten tipaton on nyt virallisesti tarkoituksella siinä sitten :D

pee
01.01.2014, 00:14
.... se tais alkaa ny ??

pastirolli
01.01.2014, 00:15
Ja selvinpäin ollaan. :)

vepele
01.01.2014, 00:22
Muki tolkulla,eli muki tolkulla,eli toki m//kulla

hj 60/61
01.01.2014, 00:29
yritin, mut ei onnistunut..... pirkka virtaa mun suoniin...:D:D:D:D

hj 60/61
01.01.2014, 00:35
vittu joo

Reetu
01.01.2014, 00:58
Vuos vaihtu selvispäin, ni pakko korkata yks koffi ja katkaista tipaton, etteivät luule amatööriks...

hj 60/61
01.01.2014, 02:09
No en oo, enkä ees yritä...

Tojo4wd
01.01.2014, 02:42
No en oo, enkä ees yritä...

X2

Nippan
01.01.2014, 03:16
X3

mäksä
01.01.2014, 04:38
topicin aihetta muistaen :)

olen yrittänyt monta kertaa ja aika useasti VITUIX se on mennyt kuin talvisota.. :eek:

pastirolli
01.01.2014, 10:51
Helppoa tuollainen tipattomuus on. Tarvitset vain tälläisen:
http://www.innate.fi/kuvat/ranka2.jpg

Punanenä
01.01.2014, 12:07
En:D

Nikuzai
01.01.2014, 13:52

Käyks poron selkäranka pakkasessa?

TsKo
01.01.2014, 16:11

Joo ja semmosen missä ei lue Torino makaroni keitä 8min:D

pastirolli
01.01.2014, 16:56
Taitaa vain pääosin olla sellainen ajatus että kun vetää huumausaineita niin on jotenkin parempi ihminen ja sitten taas ihminen joka ei huumausaineita käytä on epänormaali. Mutta uskon että jokainen Mies pystyy olemaan yhden kuukauden ilman päihteitä.

Poukko
01.01.2014, 18:08
Joulukuussa meni kolme pulloa votkaa. Taitaa olla paras lopettaa ennen kuin alkaa maistua vielä paremmin.

Mikä toi on ja nistä noita saa?:confused:
:D

,

BJ-40/76
01.01.2014, 19:41
Kokeili tupakan polton lopettamista/lakkoa veikan päältä yms. mutta ei onnistunut. Mutta sitten kerran kasteli tupakat vahingossa, ja totesi että pitääpä ostaa aski, sitten kun alkaa haluttamaan..... Omien sanojensa mukaan ei ole lakossa, eikä lopettanut, mutta pitää vaan taukoa tupakoiden välissä, varmaan jo 10 vuotta venähtänyt tuo tauko...

Ja teille, jotka olette Tipattomalla Tammikuulla, Tsemppiä!

Nostokurki
01.01.2014, 20:36
Vuoden 2010 viimeisenä päivänä laitoin korkin kiinni vuodeksi, ihan vaan koittaakseni onnistuuko. Samalla luovuin vuodeksi suklaan syömisestä.

Onnistuihan se, ainakin silloin, eli on ollut joskus luja luonne :D ei tosin tehnyt tiukkaakaan alkoholin osalta, mökillä olisi voinut muutaman saunaoluen mielellään ottaa mutta menihän nuo alkoholittomat olusetkin joten kuten. Pahoja ne kyllä on...

Taisinpa olla muuten 2010 viimeksi humalassa, siitäkin jo niin pitkään :eek:

Byrocrat
01.01.2014, 22:53
.... se tais alkaa ny ??

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288638127810.html

Nikuzai
01.01.2014, 23:02
Kokeili tupakan polton lopettamista/lakkoa veikan päältä yms. mutta ei onnistunut. Mutta sitten kerran kasteli tupakat vahingossa, ja totesi että pitääpä ostaa aski, sitten kun alkaa haluttamaan..... Omien sanojensa mukaan ei ole lakossa, eikä lopettanut, mutta pitää vaan taukoa tupakoiden välissä, varmaan jo 10 vuotta venähtänyt tuo tauko...

Tuttu kuulemma joskus kaiketi 20 vuotta sitten osti uuden askin ja meinasi avata ja totesi et onko tässä järkeä
kuulemma kotona keittiössä se sama aski vieläkin, muutaman kerran oli kuulemma tehnyt mieli, mutta ei hakeutunut tupakka paikalle ja kieltäytyi jos joku tarjosin niin ei ollut kuulemma edes vaikeaa lopettaa.

jomppa93
21.01.2014, 15:36
Tipaton menossa ja hyvin on tähän päivään asti pärjättykkin. Enään ei oo pitkä aika :p

Porvoon Hilma
21.01.2014, 20:22
Samalla luovuin vuodeksi suklaan syönnistä.

Tuohon mie en pystyisi, ei onnistuisi millään. :eek::D

vekkipappa
21.01.2014, 23:47
Tupakin polton lopetin sähkösavuilla heinäkuussa viime vuonna ja sähkösavusta luovuin kuukautta myöhemmin. Voipi olla että on tipaton tammikuu,jääkaapissa on yli vuosi sitten vanhaksi mennyttä karhua ja uuden vuoden aattona ostin 8päkin mutta olinkin osittain kuskina ja hallilla räpläämässä autoa koiranpennun kera kun pelkäsi pauketta kylillä. Että sellanen suurkuluttaja.
Niin ja se 8päkki taitaa olla tuo keittiön pöydällä tai jossain..

Hautalintu
22.01.2014, 00:18
Toissavuonna viimeks pidin tipattoman tammikuun ja samalla kiukulla myös hörpyttömän helmikuun ja maltaattoman maaliskuun.. ja en juuri muuta juo ku olut ja joskus tällöin lonkeron pari.. kirkkaat ei todistetusti mulle sovi...

Finderi
23.01.2014, 13:02
Tsekkasin nuo sakemannien holittomat melkein kaikki mitä marketin hyllystä löytyy, merkkejä esim. Paulaner, Warsteiner, Krombacher ja pari muutakin, sekä Lidlistä Fink Bräu. Nikolai kumppaneineen ei mene kurkusta alas ollenkaan. Yllärinä S-ryhmän halpispurkki oli paremmasta päästä, eli "rainbow" tumma on ihan juotava (ilmeisesti jotain belgialaista tavaraa), samoin tuo Finkki vaaleana. Krombacheri menee myös, mutta Warsteiner oli vähän pehmeämpi maultaan ja sen äänestin ykköseksi. Hinta taisi myös olla kovin sillä kamppeella.

Hautalintu
23.01.2014, 14:45
Tsekkasin nuo sakemannien holittomat melkein kaikki mitä marketin hyllystä löytyy, merkkejä esim. Paulaner, Warsteiner, Krombacher ja pari muutakin, sekä Lidlistä Fink Bräu. Nikolai kumppaneineen ei mene kurkusta alas ollenkaan. Yllärinä S-ryhmän halpispurkki oli paremmasta päästä, eli "rainbow" tumma on ihan juotava (ilmeisesti jotain belgialaista tavaraa), samoin tuo Finkki vaaleana. Krombacheri menee myös, mutta Warsteiner oli vähän pehmeämpi maultaan ja sen äänestin ykköseksi. Hinta taisi myös olla kovin sillä kamppeella.

Mie juon tallilla vallan tota fink bräu pilsneriä!! Mun makuun paras alle 3% luokassa... tumma nikolai on kans kylmänä ihan jees saunajuoma... yks makustelun arvoinen on muuten tuo Fostersin raddler.. sitruunaolut, enempikin jännän makunen limu ;) varsinkin huurteisena keskellä kuumaa kesäpäivää...

0ltzi
31.01.2014, 21:00
Pari tuntii ni sit se alkaa!

Siis jollaki, ei mulla. Pari kuukautta on taas oltu ilman. Ehkäpä juhannuksena sitte tai viimeistään pikkujouluissa :)

Heguli
01.02.2014, 09:53

Tuo Rainbow tummana on kanssa mun suosikkilistalla ja hintakin on halpa. Parasta meikäläisen makuun on Buckler, maistuu eniten "oikealta" oluelta.

4x4_88
01.02.2014, 10:10
Vähän liukuva käsite joillakin tuo tipaton kun useita vuosia tipattomalla mutta kuitenkin välillä otetaan alkoholia. Ei se silloin mikään tipaton ole!

Heguli
18.12.2014, 20:06
Pikkusen venähti toi tipaton alkuvuosi, menee varmaan samalla vedolla tulevakin tammikuu :D

ImacInnes
18.12.2014, 20:32
Eipä ole tarvis kun vain harvkseen tulee ylipäätä nautittua alkohlipitoisia juomia.
t. Ismo Ämmä

H_Nietu
18.12.2014, 21:33
Ei se ole kun 3 kuukautta.......
Helppoa kuin lumen syönti.....
Ja varmaan puntarikin sen huomaa....
KANNATTAA KOKEILLA......

kimble7
18.12.2014, 21:49
Edellis perjantaina tuli otettua, no viime kerralla tais olla elokuussa kun otin. Ei ole enää vaan maistunut:) eiköhän se tammikuukin selvinpäin mene.

nyyperi
19.12.2014, 10:41
Juurikin kävin vaimon kanssa keskustelua aiheesta. Kun meijen tuttavapiiristä erittäin iso osa ei käytä alkkomahoolia juuri ollenkaan, enää. Ja se mikä on vieläkin kummallisempaa, niistä on monikin esiintyviä taiteilijoita, kirjailijoita, runoilijoita ja muuta kummaa, joihin on aina liitetty se läträäminen.
Ja kuitenkin samaan aikaan Valvira kehittää sairaita ideoitaan tiukemmiksi ja tiukemmiksi. Se puhe viinasta nousee pintaan ja joillakin sen myötä jano ja kiukku, sellanen kostomentaliteetilla juominen sitten lisääntyy.

"Saatana, Herrat kieltää juomisen, mutta miepä juonki entistä enempi!!!!"

Alkoholin kulutus absoluuttisena alkoholina per henki laskee, ja eipäs se oikeasti ole Suomessa koskaan edes siellä kärkisijoilla ollut? Se viinanjuonnin ihannointi on jotenkin sellaista mennyttä maailmaa. Sotienjälkeisen/sodan kokeneen ikäpolven juttu. Joku fanipoika vielä korostaa miehuuttaa juomalla oikein kunnolla, ja kossua. Mutta suuri, hiljainen enemmistö ei juo enää.....

Hautalintu
19.12.2014, 22:08
Enpäs taida vaivautua pitämään mitään tipattomia ku tuntuu olevan melko vakiintunu kulutus toi 8päkki tai kaks/kk, toisinaan ei sitäkään.. pajajuomana edelleen finkbräu pilsneri ja saa pysyäkkin, saa paljo enempi näköjään aikaiseksi ku ei kolmosta tai nelosta kanna tallille laisinkaan.. enintään kipinävahdin aikana yhden tai kaks. Juovuksissa olin viimeks viime viikonloppuna ku oli hiuka pikkujoulu juttuja ja sitä ennen vissii kolme kk aiemmin, molemmilla kerroilla darra semmone et ensin pelkäs kuolevansa ja iltäpäivällä pelkäs ettei kuolekkaan... pahinta nois darroissa on se että ku olon normalisoitumiseen ei riitä yks darra pv vaan ku perjantaina ottaa ni maanantainakin heikottaa viä.. No Thanks!

Ponssekuski
19.12.2014, 22:48
Enpäs taida vaivautua pitämään mitään tipattomia ku tuntuu olevan melko vakiintunu kulutus toi 8päkki tai kaks/kk, toisinaan ei sitäkään.. pajajuomana edelleen finkbräu pilsneri ja saa pysyäkkin, saa paljo enempi näköjään aikaiseksi ku ei kolmosta tai nelosta kanna tallille laisinkaan.. enintään kipinävahdin aikana yhden tai kaks. Juovuksissa olin viimeks viime viikonloppuna ku oli hiuka pikkujoulu juttuja ja sitä ennen vissii kolme kk aiemmin, molemmilla kerroilla darra semmone et ensin pelkäs kuolevansa ja iltäpäivällä pelkäs ettei kuolekkaan... pahinta nois darroissa on se että ku olon normalisoitumiseen ei riitä yks darra pv vaan ku perjantaina ottaa ni maanantainakin heikottaa viä.. No Thanks!

Miul sama tuon darran kaa nykyää ku kestää koko viikonlopun.. eka selvä yö ryyppyillan jälkee on melko säikky.. liskoja vilisee. Toisena yönä/päivänä kauhee morkkis, ku män viikonloppu vituiks, eikä saanu mitään aikaseks :D
Mut en silti meinannu pitää tipatonta tammikuuta :rolleyes:

Sami89
19.12.2014, 22:58
Miul sama tuon darran kaa nykyää ku kestää koko viikonlopun.. eka selvä yö ryyppyillan jälkee on melko säikky.. liskoja vilisee. Toisena yönä/päivänä kauhee morkkis, ku män viikonloppu vituiks, eikä saanu mitään aikaseks :D
Mut en silti meinannu pitää tipatonta tammikuuta :rolleyes:

Tuttu tunne!:D Ja joka kerta lupaa etten enää ikinä juo ja silti melkein joka perjantain ja sunnuntain välinen yö on sellast hiukan epäselvää aikaa.:D:D

Eikä kuulu tipaton miunkaa suunnitelmii..:rolleyes:

russakka
24.12.2014, 15:00
kai sitää pitää yhden ripittäytyä kun muut olleet pitkään juomatta tai tipattomalla, saatta mennä pullo teräviä ja 6päkki lonkeroakin perjantai iltana.
Krapulasta kärsiviä en ymmärrä, koskaan en ole krapulaa saanut tai morkkiskaan töitä estänyt.
ja nuoruuden intoahan tämä on vielä, tupakarkkiakin menee aski päivään
isä taasen ollut jo 20vuotta tipattomalla
MUTTA KIPPIS SILLE! :o

rane58
25.12.2014, 00:51
-Joo, joskus. :p -Olihan elämäni pisin varttitunti...! :D

Porvoon Hilma
01.01.2015, 06:26
http://www.hs.fi/kotimaa/a1419908642384

Sillä lailla. Hyvää jatkoa tipattomille :)

Heguli
01.01.2015, 06:38
Karua luettavaa, sen kunniaksi jatketaan raitista elämää........

Kaitsu67
01.01.2015, 10:34
Voishan sitä tipatontakin kokeilla :rolleyes:

Tuli otettua 2015 vastaan vaihteeksi niinkin voimakkailla nesteillä kuin Vichy Novelle ja Pepsi Max, ei ollenkaan paha, aamusta puhumattakaan :cool:

Eipä nyt vaan tehny mieli vahvempia tällä kertaa, sitäkin sorttia jo tähän ikään kerinny riittävästi lotraamaan, aina ei jaksa.

Ja pari kuukautta sitten todettu kihti pisti stopin tolle oluen kittaamiselle, ja alkoa olis muutenkin hyvä välttää ko. vaivan kanssa et pysyy aisoissa.

Toi linkki sisältää asiaa mitä kannattaa pohdiskella myös.

axu87
01.01.2015, 12:07
puliukkojen ongelma tommonen tipaton...

Kaitsu67
01.01.2015, 15:27
puliukkojen ongelma tommonen tipaton...

Eikös puliukkojen ongelma ole lähinnä alkoholi(smi) :rolleyes:

Tipatonhan on valinta jonka kukin tekee jos haluaa, eikä ongelma - vähän niinkuin paasto ruoan kanssa. ;)

Kummassakin tapauksessa on perimmiltään kyse kehon puhdistumisesta ja terveysvaikutus sitä kautta. Kumpaakaan en ole kokeillut ennen, mutta voishan sitä testata. :eek:
Ei se ainakaan pahaa tee. :cool:

Calmari
01.01.2015, 17:05
14 tuntia :-) https://www.youtube.com/watch?v=Yv6pnBStKdU

Porvoon Hilma
01.01.2015, 19:49

Tipatonhan on valinta jonka kukin tekee jos haluaa, eikä ongelma - vähän niinkuin paasto ruoan kanssa. ;)

Kummassakin tapauksessa on perimmiltään kyse kehon puhdistumisesta ja terveysvaikutus sitä kautta. Kumpaakaan en ole kokeillut ennen, mutta voishan sitä testata. :eek:

Puoltoistaviikkoisen paaston läpikäyneenä voin sanoa, että kokemus on pelkästään positiivinen. Kevyt olo, paino putoaa- todella suositeltavaa. Niin, tipaton venähti minulla pitkäksi ja nyt 8.s vuosi absolutistina menossa. Ei kaduta sekään. :)

axu87
01.01.2015, 21:08

Niin lähinnä meinasin ettei pitäisi olla kenellekkään ongelma olla juomatta yhtä kuukautta, siis jos ei ole pahanen deeku niin pitäis pystyä oleen vaikka kuinka ja helposti...

young n dum
01.01.2015, 21:52
päivä pois palstalta on henk koht kovempi juttu ku kuukaus juomatta :)

mäksä
01.01.2015, 22:07
päivä pois palstalta on henk koht kovempi juttu ku kuukaus juomatta :)

X2 :D

Eetza
01.01.2015, 22:37
Niin älä yritä tipatonta tammikuuta... sitä ei suosittele edes AA-kerho .... mieti vain tuoppi / tölkki kerallaan...

Hautalintu
02.02.2015, 00:44
Nooh, helmikuuta eletään! Onnistuiko se tipaton tammikuu? Mulla ei, pariinkin tölkkiin jäi pisarat pohjille kun ei kiireessä kerenny odottamaan niitä viimeisiä... :(

pastirolli
02.02.2015, 16:23
Kevyesti meni vuosi tipattomalla.

t0ny
02.02.2015, 17:11
Hienosti onnistu!, (melkein) paria olutta lukuun ottamatta.
OK, se ei silloin ole tipaton.

Ex_inkkari
02.02.2015, 18:40
Ei tarvetta, 3 olutta tammikuussa :) ei muuta.

TsKo
03.02.2015, 19:07
Onnistu, Tapaninpäivänä laivalla viimenen valkovenäläinen puoliltaöin ja lasi jäi sillon pöytään. Jatketaan tääkin kuukausi vielä samoilla lämmöillä:D

t0ny
03.02.2015, 23:11
Onnistu, Tapaninpäivänä laivalla viimenen valkovenäläinen puoliltaöin ja lasi jäi sillon pöytään. Jatketaan tääkin kuukausi vielä samoilla lämmöillä:D

Kyllä kuukaus vielä taitaa mennä samaa pötköö :)