PDA

View Full Version : Aloittelija


Paristo
24.01.2013, 15:51
Hei. Tuli tuossa kesällä ostettua gr patukka ja korottaminen alkoi kiinnostamaan. Itselläni ei ole mitään kokemusta näistä jutuista joten ajattelin kysyäkkin täältä neuvoa. Eilikkäs mitäs kaikkea korotukseen tarvitaan ja paljon koko touhu tulisi maksamaan?

pahvi_
24.01.2013, 16:23
Nailontankoa, pidemmät koripultit. Ainakin nuo. Nostaessa näkee sit ne paikat mihin tarvii jatkoa. Toyossa yleensä rattiakseli tankin täyttöputki ja jarru sekä kytkin linjat pitää venyttää. Puskurit pitää nostaa korin mukana.
Vaikken Nissania tunne niin väitän et ei oo kovinkaan vaikeeta ku tekee ajatuksen kanssa. Eikä kallista. Tarpeellisuudesta en tiiä, olisko järkevämpi nostaa alustasta?

OPA
24.01.2013, 16:44
ei sitä koria kannata korottaa alustaa vaan. taitaa riittää pidemmät jouset ja iskarit.

Paristo
24.01.2013, 16:54
Alustaa juuri meinasinki, ja tällä tiedolla pääsenki jo pitkälle kiitoksia:)

Paristo
24.01.2013, 16:59
Kannatteeko ostaa dobinsonin +75mm kierrejouset?

sumpe
24.01.2013, 17:03
Nailontankoa, pidemmät koripultit. Ainakin nuo. Nostaessa näkee sit ne paikat mihin tarvii jatkoa. Toyossa yleensä rattiakseli tankin täyttöputki ja jarru sekä kytkin linjat pitää venyttää. Puskurit pitää nostaa korin mukana.
Vaikken Nissania tunne niin väitän et ei oo kovinkaan vaikeeta ku tekee ajatuksen kanssa. Eikä kallista. Tarpeellisuudesta en tiiä, olisko järkevämpi nostaa alustasta?

Autoon jossa on oikeat jouset ei tarvii tehdä korinkorotusta :)

pahvi_
24.01.2013, 18:39
Autoon jossa on oikeat jouset ei tarvii tehdä korinkorotusta :)

No joo :D olishan nuo uudet palikat hiluxin nostoon komeron nurkassa mut ei oo saanu aikaseks asentaa niitä. Tuli ite hommailtua tuo korinkorotus et sai nopeesti, halvalla ja siististi tilaa renkaille mut nyt miettisin uudestaan..

ZeiZei
24.01.2013, 20:56
Tuolla oli jotain aiheesta:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60925

Ewerglade
25.01.2013, 09:14
Laitat 3" korottavat jouset, esim. Dopinsson ja niille kaveriksi sitten 4" pidemmät iskarit. Lähtökohtasesti taitavat kaupata noiden jousien kaveriksi 2" pidempiä iskareita, mutta ne rajottaa ulosjoustoa melko paljon. Samalla heität kallistuksenvakaajatangot huis kuikkaan sieltä. Sitten ku saat nuo iskarit alle, niin katso, että ne ei pohjaa sisäänjoustossa ja jos ne sen tekee, niin lasket pohjaanlyöntikumeja sen verran, että ei lopu iskareissa vara kesken. toinen vaihtoehto noiden iskareiden kanssa on, että lasket iskarin kiinnityspisteitä viitisen senttiä. Jos gummeja oot tuon päälle hommaamassa, niin 33" mahtuu pyörimään ja olemaan ilman ongelmia. 35" kumien kanssa joudut leikkelemään kaarista 3cm kauttaaltaan poissa. Nuo 35" ottaa myös sisäänjoustossa takasisälokasuojiin kiinni jonnin verran, joten joko avarrat koteloita tai sitten rajoitat sisäänjoustoa sen verran, että ei pääsen kovin hankaamaan. Tuon korotuksen lisäksi tarttet etutukivarsiin vielä epäkeskopuslat, muuttuu nimittäin Patrollin keula TODELLA levottomaksi ku caster kulma menee vituilleen. Tuosta korin korotuksesta ei mun mielestä oo juurikaan mitään hyötyä, saahan siinä toki lisää tilaa renkaille, mutta yhtä matalalla se pohja edelleenkin laahaa. Pitkässä Patrollissa on sen verran pitkä akseliväli, että sen saa komiasti roikkumaan mahastaan melkein missä vain, joten suosittelen kyllä lämpimästi jousikorotusta.

kellukka
25.01.2013, 21:11
minäki aloittelia,mullaki sama kuume että pitäis saada tuosta salaman raiskaamasta mattolaiturista(suzuki vitara) vähän maasturimaisemman näköinen. kyllä me aloitteliatkin vielä täältä tullaan ja rytinällä heh!