View Full Version : Siirtokilvillä ja PÖ:llä?
Elikkää tuli hankittua patrolli missä ei leimaa ja siirtokilvet hankittu että ajan sen kotosalle päin. Ainut että entisen omistajan jäliltä tankki täynnä polttoöljyä, miten miliisi suhtautuu tähän vai pitääkö tyhjentää tankki ennen ku ajan?
Miliisistä en tiedä, varmaan menis ihan käteisellä
Poliisi ja Tulli Suomessa riipasee tuosta sen verran maksettavaa, että ei taida kannattaa kokeilla...
Voiskohan tuollaisen homman maksaa etukäteen ihan suosiolla, arvioidun litramäärän verot - löpöllähän ei saa ajella edes suljetulla alueella ...
maksat sen veron esim sovitaan vaikka 30 litrasta ja kuitti mukaan ja avot,ei muuta ku baanalle..
maksan mutta minne ja miten paljon?:D
Polttoainemaksuasiat ja autoveroasiat: p. 029 534 5128 (pvm/mpm) ma-pe klo 8.00-16.15
kannattaa tuonne vaikka soittaa alkuun.
tai sitten lasket tankin tyhjäksi ja laitat dieseliä sinne ja päästelet kotiin.
tai sitte päästelet vaan suoraan kotiin.
tai sitte laita letkut törppöön ja sinne dieseliä ja päästelet kotiin ...
löpöllähän ei saa ajella edes suljetulla alueella ...
Onko näin?
Millähän oikeudella poliisi/tulli tulis tankin sisältöä tutkiin suljetulle alueelle?
Tomppa82
22.01.2013, 18:46
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/1966/kevyella_polttooljylla_ei_saa_ajaa_edes_suljetulla _alueella
Millähän oikeudella poliisi/tulli tulis tankin sisältöä tutkiin suljetulle alueelle?
eiköhän tuo täytä jonkun verorikkomuksen tunnusmerkit,
tuosta faktaa aiheesta muuten:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/polttoainemaksu/polttoainemaksun_maksuunpaneminen_2
kyllä ne vaan tulee,olihan vuosaaren satama aluekkin suljettu ja silti ne tuli sinne tekemään testejä,vaa niitä ei sitte enää kiinnostanu ku löi lappuja käteen että tuossa o tuommonen ja tuommonen..
samoin kuin tietyömaat,olin 2003 vuonna koskenkylässä ajamassa kilvetöntä kuorma-autoa suljetulla tietyömaa alueella ja näytteitä kovasti halusivat,dieseliä näytti olleen ku ei sen pidemmille jutuille jääneet ja työmaa oli suljetulla alueella...
alkaa taas siirtymään aiheesta.... sorry off topic...
Byrocrat
22.01.2013, 18:53
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/polttoainemaksu/yleista_polttoainemaksusta_2
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/polttoainemaksu/polttoainemaksun_maksuunpaneminen_2
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/polttoainemaksu/polttoainemaksun_maara_2
Joo vaikuttaapa melko kalliilta leikiltä, että eiköhän sitä diiisselillä ajeta tuohi matka.
Ot hauskaa on se et peltoautoillakaa ei vissii saa siis ajaa löpöllä..haluisin tietää onko moniki poliisi ja tullimies käyny niitä testailemassa..?
Peltoautoilu taitaa olla useammissa tapauksissa laitonta muutenki
Aitojen sisäpuolellakinko?
Tuo kyllä tulee uutena tietona..
Itsellä oli peltoauto hiluxi, joka jäi pihalle seisomaan. Ei enää ajot kiinnostaneet, kun oli kortti-ikä ja autokoulu jo käynnissä. Olin tankannut löpöä. Tullimiehet tulivat kyselemään adiasta ja ottivat näytteen. Pitivät "kuulustelun" mulle ja isälle. Asiasta tehtiin vastine ja valitus korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Päätös oli yksiselitteinen 15210€ maksettavaa. Ei auttanut selittelyt auton toimimattomuudesta tai, että on vain peltoauto. Eli ei edes tankissa saa säilyttää löpöä, ellei maksa veroa etukäteen. Vanhempien talo on keskustan laitamilla, mutta niin vain tullimiehet löysivät sinne. No ei ne verot ainakaan vielä ole menneet maksuun, tapahtumasta kohta kymmenen vuotta. Ja kävi vielä poliisit ja katsastusmieskin tutkimassa autoa, kun ei ne tulllin äijät osanneet katsoa runkonumeroa. Se löpö muuten näkyy jonkin aikaa, eli periaatteessa on riski vain tyhjentää tankki ja vaihtaa suodatin, onhan pumpussa ja putkistossakin sitä löpöä. Itse tyhjentäisin tankin ja ottaisin hinausauton apuun.
Aitojen sisäpuolellakinko?
Tuo kyllä tulee uutena tietona..
siks sanoinki että useammissa, ite en oo vielä kellään nähny aitoja ympärillä
Hui saat*na!! On tää suomen verotus ja sen vahtiminen vaan nii hitsin siistii
siks sanoinki että useammissa, ite en oo vielä kellään nähny aitoja ympärillä
Oon käsittäny et riittää ihan tavan lanka-aita..
Ot hauskaa on se et peltoautoillakaa ei vissii saa siis ajaa löpöllä..haluisin tietää onko moniki poliisi ja tullimies käyny niitä testailemassa..?
Itsellä oli peltoauto hiluxi, joka jäi pihalle seisomaan. Ei enää ajot kiinnostaneet, kun oli kortti-ikä ja autokoulu jo käynnissä. Olin tankannut löpöä. Tullimiehet tulivat kyselemään adiasta ja ottivat näytteen. Pitivät "kuulustelun" mulle ja isälle. Asiasta tehtiin vastine ja valitus korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Päätös oli yksiselitteinen 15210€ maksettavaa. Ei auttanut selittelyt auton toimimattomuudesta tai, että on vain peltoauto. Eli ei edes tankissa saa säilyttää löpöä, ellei maksa veroa etukäteen. Vanhempien talo on keskustan laitamilla, mutta niin vain tullimiehet löysivät sinne. No ei ne verot ainakaan vielä ole menneet maksuun, tapahtumasta kohta kymmenen vuotta. Ja kävi vielä poliisit ja katsastusmieskin tutkimassa autoa, kun ei ne tulllin äijät osanneet katsoa runkonumeroa. Se löpö muuten näkyy jonkin aikaa, eli periaatteessa on riski vain tyhjentää tankki ja vaihtaa suodatin, onhan pumpussa ja putkistossakin sitä löpöä. Itse tyhjentäisin tankin ja ottaisin hinausauton apuun.
Yks puoltuttu reserviläiskaveri on tullilla töissä, ja sen juttujen mukaan noita tulee vastaan jatkuvasti. Yleisin syy tullin visittiin että joku vittumainen naapuri käräyttäny.
tai sitten lasket tankin tyhjäksi ja laitat dieseliä sinne ja päästelet kotiin.
Jos polttoaineen paluukierto on tankkiin, niin sieltä linjasta, suodattimista, pumpusta ja suuttimilta tulee äkkiä ½-1 litra punaista ainetta tankkiin vaihdetun dieselin sekaan. Sanotaan ainakin, että aika pienikin määrä seassa olevaa tunnisteella merkittyä polttoöljyä merkkaa sen koko dieseltankillisen. Tiedä sitten kuinka pieni määrä on tarpeeksi pieni määrä, että näkyy vielä testissä.
Oon joskus miettiny että pitäs rueta tankkaan auto iltahämärissä kanisterista ja kahtoa kuinka nopeaa tulee tullin kaverit kurkkaan tankkiin.. :D samalla vois sitte selvittää että onko niillä kotietsintä luvat yms. kunnossa ku tulevat niitä näytteitä ottaan. :D On tää suomi kyllä hieno maa. :(
onpaha komiaa touhua tosiaa :D melko edullista tuo polttoainemaksu 330e-1500e/päivä :eek: jos voittas lotossa ni vois maksaa muutaman päivän :D
onks se siis niin että ite tehdyllä härpättimelläkään ei sais punasella ajaa koto pihas?
ku pitää läpi näkyvässä purkissa löpöä kesän auringossa ni alkaa olee aika kirkasta tavaraa loppu kesästä?
Oon joskus miettiny että pitäs rueta tankkaan auto iltahämärissä kanisterista ja kahtoa kuinka nopeaa tulee tullin kaverit kurkkaan tankkiin.. :D samalla vois sitte selvittää että onko niillä kotietsintä luvat yms. kunnossa ku tulevat niitä näytteitä ottaan. :D On tää suomi kyllä hieno maa. :(
asuksä siel autos tankissa ?
vai muuttuuko sun mielestä tilanne, testin ottamisessa kadulla tai kotipihalla ?
wuntzikka
22.01.2013, 20:16
juu eli jos omaa "kivat" naapurit, niin kannattanee olla kylillä hys hys, jos ajelee pihalla/omassa metässä esim. maasturilla löpöt tankissa...
young n dum
22.01.2013, 20:16
ku pitää läpi näkyvässä purkissa löpöä kesän auringossa ni alkaa olee aika kirkasta tavaraa loppu kesästä?
kyl väri häviää mut jotaki jäämää sinne vissii jäi kumminki?
Nii ei kai ne mitää lupia tartte jos auto ei oo tallissa.
Suurin syy käryyn voi tosiaan olla kateellinen naapuri..
käsittääkseni kotietsintä lupa tarvitaan myös tälle mun omistamalleni pihalle parkkeeratun auton tutkintaan.. vai olenko väärässä? jos auto on liikenteessä niin sehän on normi liikenteen valvontaa? no ihan sama olen varmaanki väärässä..
arseesta kuitenkin että tuostakin on ruettu verottaan.. :(
Onks se siis niin että ite tehdyllä härpättimelläkään ei sais punasella ajaa koto pihas?
Jos se on työkone millä ei kuljeteta/voi kuljettaa mitään niin saa...
Tomppaa_
22.01.2013, 21:02
Jos aine on punaista ei sillä ole väliä. Jos merkattua polttoainetta on dieselin seassa yli 10% niin silloin tulee sanktioita. Näytteethän testataan aina labrassa. Poliisilta varmistettu, eli oikeaa tietoa.
käsittääkseni kotietsintä lupa tarvitaan myös tälle mun omistamalleni pihalle parkkeeratun auton tutkintaan.. vai olenko väärässä? jos auto on liikenteessä niin sehän on normi liikenteen valvontaa? no ihan sama olen varmaanki väärässä..
arseesta kuitenkin että tuostakin on ruettu verottaan.. :(
Kotietsinnän taitaa mielivaltaisesti saada tehdä ketä ja millointahansa viranomainen, jolla oikeus sinut pidättääkkin (mukaanlukien tullikin). Ei tarvita tuomarin lupaa Tms., kuten Amer. leffoissa...
Joskus kauan sitte kysäsin yheltä tutulta poliisilta ja se sillon sano että luvan tarvii.. Siiitä on niin kauan että on varmasti asiat muuttunut..
Lord of flies
22.01.2013, 21:52
kyl väri häviää mut jotaki jäämää sinne vissii jäi kumminki?
Eikös pöllössä ole jokin toinenkin markkeriaine matkassa. Ja just se toinen aine näkyy testissä. Toi punanen väri olis vaan meitä tavallisia tallaajia varten että erotettaan kumpi on kumpaa.
En sano että olis varmaa tietoa mutta tämmönen kuva mulla on asiasta
Kotietsinnän taitaa mielivaltaisesti saada tehdä ketä ja millointahansa viranomainen, jolla oikeus sinut pidättääkkin (mukaanlukien tullikin). Ei tarvita tuomarin lupaa Tms., kuten Amer. leffoissa...
suunnilleen noin, löytyy siis pakkokeinolaista
Onhan siinä varmasti joku aine mikä näkyy helposti pieninäkin määrinä.
Niin ja eipä nuo näy tarvitsevan kotietsintään muuta ku epäilyn rikokseen (maks.rangaistus vähintään 6kk vankeutta) et saavat sen tehdä.
BJ-40/76
22.01.2013, 22:05
Tuohon piha/metsä ajoon; Kannattaa ajaa dieselillä, jos kikotin tehty autosta, ja edes etäisesti muistuttaa sitä.
Ja tullista ja kotietsintäluvasta: sitä en tiedä pitääkö olla kotietsintälupa, mutta jos pitää, niin se ei ole kuin läpihuutojuttu!
Merivartioiden kanssa juteltiin testeistä, ja siitä kuinpa pieni pitoisuus näkyy, niin sanovat että hyvin pieni määrä, siis käytännössä kaikkissa dsl veneissä vielä niin paljon MoPo:a seassa, että testataan silmämääräisesti.
Siis veneillähän sai virallisesti ajaa MoPo:lla muutama vuosi sitten.... siis tankkin sai täyttää 31.12 2009???? vielä Polttoöljyllä.
eikö tankkiautotkin kuskaa bensaa Polttoöljyn jälkeen, että dieseliin ei tule polttoöljyä?
BJ-40/76
22.01.2013, 22:07
Onhan siinä varmasti joku aine mikä näkyy helposti pieninäkin määrinä.
Niin ja eipä nuo näy tarvitsevan kotietsintään muuta ku epäilyn rikokseen (maks.rangaistus vähintään 6kk vankeutta) et saavat sen tehdä.
Siis puhutko nyt poliisista vai tullista?
Maahantuonti- ja valmisteveroasiat kuuluu tullille...
Toi oli otettu ihan yleisestä säädöksestä koskien kotietsintää joka koskee myös ajoneuvoja..
Lienee kuitenkin niin että se punainen väriaine häipyy, mutta se varsinainen käräyttäjäaine ei.
Tuolla jossain netin syövereissä joskus asiaa lueskelin. Olikohan joku valmistajan tms sivu.
EDIT: no kyllä täällä ollaan nopeita... kirjoittelin ja sillä aikaa sivu täys vastauksia!! :D
onpaha komiaa touhua tosiaa :D melko edullista tuo polttoainemaksu 330e-1500e/päivä :eek: jos voittas lotossa ni vois maksaa muutaman päivän :D
onks se siis niin että ite tehdyllä härpättimelläkään ei sais punasella ajaa koto pihas?
IironSika
22.01.2013, 23:28
Tuohon siirtokilvillä ajeluun en osaa varmasti sanoa, mutta jos/kun olet katsastamassa sitä ja ottamassa liikenteeseen, soitto TRAFI:in ja ilmoitus että tankki tyhjätty PÖ:stä. Muuta ei tarvitse tehdä, siis tyhjennyksen lisäksi. Ei huuhdella putkistoja, eikä vaihtaa suodattimia. Tämä kahteen kertaan kysytty TRAFI:sta, kahden eri auton kohdalla.
Tomppaa_
22.01.2013, 23:56
Tuohon siirtokilvillä ajeluun en osaa varmasti sanoa, mutta jos/kun olet katsastamassa sitä ja ottamassa liikenteeseen, soitto TRAFI:in ja ilmoitus että tankki tyhjätty PÖ:stä. Muuta ei tarvitse tehdä, siis tyhjennyksen lisäksi. Ei huuhdella putkistoja, eikä vaihtaa suodattimia. Tämä kahteen kertaan kysytty TRAFI:sta, kahden eri auton kohdalla.'
Just näin. Pitoisuudet kun ei oo liian korkeet noitten merkkaaja aineiden kanssa niin muulla ei ole väliä. Saapi olla punasta/punertavaa vaikka seuraavat sata vuotta :D
Lerssinen
23.01.2013, 00:55
Se on furfuraalia mitä on löpötissä.. Tai ainakin on ollu..
Aina uskottava tietopankki suoli24
http://keskustelu.suomi24.fi/node/301946
Tuo vene juttu on mielenkiintoinen. Mulla on vanha silakka vene, ja sen ede omistaja oli ostanut sen jostain rannikolta ja ei ollu paljoa sillä ajellu.. Eihän tollanen mersun kone paljoa vie ja siinä on 200litran tankki, vaikka minä ajelin koko kesän dieselillä, niin nyt syksylläkin vielä polttoaine vähän pinkkiä.. pitää nyt keväällä tyhjätä tankki, kun siellä on sitä dieseli mutaa, hometta mitä vitun sienipaskaa onkaan. Mut vituttaa kun en taida uskaltaa tankata sitä pinkkiä sinne takas ja sitä varmaan 100 litraa.. vaikka en kyllä tiedä kenenkään Saimaalla joutuneen tarkistukseen. Kytät ei sitä tutki, ja tullimiehet ei ehi.. Kuulema?
Tuo vene juttu on mielenkiintoinen. Mulla on vanha silakka vene, ja sen ede omistaja oli ostanut sen jostain rannikolta ja ei ollu paljoa sillä ajellu.. Eihän tollanen mersun kone paljoa vie ja siinä on 200litran tankki, vaikka minä ajelin koko kesän dieselillä, niin nyt syksylläkin vielä polttoaine vähän pinkkiä.. pitää nyt keväällä tyhjätä tankki, kun siellä on sitä dieseli mutaa, hometta mitä vitun sienipaskaa onkaan. Mut vituttaa kun en taida uskaltaa tankata sitä pinkkiä sinne takas ja sitä varmaan 100 litraa.. vaikka en kyllä tiedä kenenkään Saimaalla joutuneen tarkistukseen. Kytät ei sitä tutki, ja tullimiehet ei ehi.. Kuulema?
Ai ei vai? Kyllä mie oon kuullu että Saimaalla katsotaan diesel veneiden tankkiin tikun kans. Sitä en osaa sanoo ottaako sen kyttä vai onko mukana tullin mies.
Kai se jossain on se 100 l käytettävä, jos ei oo rattoria nii takas veneeseen. Satanen dieseliä perään ja taas laimenee..
Ei kannata juu kokeilla ajella pöö aineella liikenteessä, millää vekottimella mutta...
eikö tankkiautotkin kuskaa bensaa Polttoöljyn jälkeen, että dieseliin ei tule polttoöljyä?
No tätä mää tässä oottelinkin, koska:
A: jo aikoinaan tästä juttelin erään pönttökuskin kanssa ja ensin tätä pöötä ja suoraan seuraavaks diesel kuorma päälle!!!
B: Säiliölliseen verotonta ainetta kipattiin abaut 1dl punaista väriainetta
X: Kumpa olisi tuo raja pikkiriikkisen lähempänä ettei aina tartteis 160km ajella hakeakseen tankkia täyteen edullista dieseliä, tosin meneehän tuo testiajonakin vaikka joka kerta et miten auto kestää :D :D
Killer-Wo
23.01.2013, 07:40
Posted via Mobile Device
Tomppaa_
23.01.2013, 10:24
Ai ei vai? Kyllä mie oon kuullu että Saimaalla katsotaan diesel veneiden tankkiin tikun kans. Sitä en osaa sanoo ottaako sen kyttä vai onko mukana tullin mies.
Kai se jossain on se 100 l käytettävä, jos ei oo rattoria nii takas veneeseen. Satanen dieseliä perään ja taas laimenee..
Poliisi ei noita aineita tutki vaan pistokokeet suorittaa tulli poliisin kanssa yhteistyönä. Poliisilla kun ei ole valtuuksia laittaa niitä veroseuraamuksia.
ImacInnes
23.01.2013, 12:02
Jos auto on nyt jo sinun nimissä niin vastuu tankin sisällöstähän on siirtynyt sinulle ja jos tulli tulee nyt toteamaan polttoöljyn tankissa niin veroseuraamukset lankeavat myös sinulle.
Minä tyhjentäisin tankin välittömästi ja siiräisin pelin jollain kuljetuksella omaan pihaan ja sitten tyhjentäisin polttoaine linjastonkin.
t. Ismo Ämmä
En tiedä mahtoiko olla poliiseilla myös testaaminen mielessä kun itsekkin noin 10 vuotta sitten hain peltoautoon yleensä paikallisesta huoltamolta löpöä ja yhtenä iltana huomasin ikkunasta että poliisit vilkuilivat autoa tieltä taskulampulla, noh onneksi eivät sitten ikinä tulleet testaamaan :D
jeeppi-eki
23.01.2013, 16:17
Sivuaa asiaa kyllä, mutta PIDÄTTÄÄ ei voi kuin joku poliisipäällystöön (komisario esim.) kuuluva. Normi konstaapeli voi ottaa vain kiinni.
Sekä yksityisalueelle tuleminen ilman törkeästä rikoksesta tai edelleen jatkuvan rikoksen estämisestä johtuvaa syytä ei ole sallittu poliisillekkaan. Käytäntö näkyy kyllä olevan eri asia.
No tätä mää tässä oottelinkin, koska:
A: jo aikoinaan tästä juttelin erään pönttökuskin kanssa ja ensin tätä pöötä ja suoraan seuraavaks diesel kuorma päälle!!!
B: Säiliölliseen verotonta ainetta kipattiin abaut 1dl punaista väriainetta
Eikös se markkeri/väri sekoiteta vasta huoltamon pihalla sinne pumppusäiliöön laskettaessa?
Ne tupaöljyä ajavat autot niissä on punaista aina tankissa.
No mä nyt tein näin että tankista pohjaroppu irti ja aineet kanisteriin ja sitte roppu auki käyntiin ja annoin olla niin kauan että sammu ja sitte diisselit tilalle, luulis kelpaavan?
Eikös se markkeri/väri sekoiteta vasta huoltamon pihalla sinne pumppusäiliöön laskettaessa?
Kyllä ne sinne laitetaan jo lastauslaiturissa. Löpöt tulee omasta varresta, dieselit omasta ja bensat omistaan.
Löpö varsi syöttää markkerin lastaus vaiheessa.
Autot ajavat kaikkia aineita.
BJ-40/76
23.01.2013, 23:35
Taannoin kun purettiin Oulun Oritkarista tuota öljysatamaa, niin niissä "säiliöissä" oli merkkaamatonta ainetta; siis puuttui? furfuraali?? , ( siis noita ison kerrostalon kokoisia säiliöitä oli noin 10)
Ja tuolla sisällä oli 2. kertaan suljetulla alueella oli tullin sineteillä oleva koppi/karsina, missä tuota Furfuraalia?/merkkiainetta syötettiin siihen putkeen, mistä polttoöljy pumpattiin jakelijoille.
-> siis merkkiainetta ei todellakaan jaettu asiakkaan säiliöön.
Ja täysin topiikin ulkopuolelta: jos nykyaikainen analysointitekniikka pystyy vetämään johtopäätöksiä huumeiden viikonloppukäyttäjät vastaan jatkuva käyttö pelkaästään jätevesipuhdistamolta......
Byrocrat
25.01.2013, 21:42
http://www.aamulehti.fi/Autot/1194782029964/artikkeli/ala+kayta+tata+polttoainetta+ajoneuvossa+-+muuten+voi+tulla+iso+lasku.html
Eihän mulle tällei ole käyny mut KAVERILLE :D :D :D eli Äänekosken tehtaan kupeessa oli tai onko edelleen?? sellanen kylmä tankkauspiste ni puhelin korvalla tankkaamaan ja keskittyminen himppasen persiilleen ja kas 30 litraa pöötä tankkiin kun huomasin virheen :( Hommat seis ja soitto poliisille et mites nyt sitten ja poliisin kanssa jutusteltiin tilanteesta ja ohjeet oli: Tankkaa nyt dieseliä loput ja jos kone antaa kuitin ni kirjoita siihenkin et olet soittanut ja ilmoittanut tästä mokasta ja ei muuta ku eteenpäin, hänkin kirjaa kaikkinensa ylös tänne et olen ilmoittanut! Määrä oli onneks suht pien ja se 300 litraa sitten dieseliä päälle ja on the road :)
Kaitsu67
01.02.2013, 17:56
Tuohon vain tuplatankit ja suodattimet, asennus silleen jemmaan että systeemiä ei heti helposti päällepäin näe ja venttilivivut jonnekin konsolin sisään mistä vaihdon voi tehdä helposti ja koneelle alkaa sitten menemään tavaraa sen toisen linjan läpi > suodattimessakaan ei ole punaista ja se toisen tankin täyttöputki/korkki pitää tietysti olla kans jemmassa....
EDIT: tää siis teoriassa, ei kehotus kellekään.:D
Tomppaa_
01.02.2013, 22:39
Eipä noilla tupaöljyn hinnoilla taida kannattaa väkertää :D
joo, täällä itärajan pinnassa ihmiset ajaa passateilla dieseliä venäjältä talon lämmitykseen, kun se jää halvemmaksi, kun polttoöljy...
Tomppaa_
02.02.2013, 21:33
Köyhät lämmittää pöllö öljyllä, itäsuomessa lämmitetään dieselillä :D
young n dum
02.02.2013, 23:49
höpö höpö... :rolleyes: tosi miehet hakee naapurista veturi diiseliä;) halvempaa ku dieseli asemalta:D
tonnisata
03.02.2013, 04:18
Liekö tällasessa säännöt muuttuneet kun joskus taannoin olin sattumalta paikalla kun eräs dieselauto oli menossa tuonne viroon vietäväksi ja ajamalla matkalla. EX Suomikilpinen auto oli, poistettu kilvet siis kokonaan siitä täällä, ja siirtokilvillä menossa, Virolainen kuski ja kortti. Polttoöljyt tankissa ja stoppi, tarkastus, ja selvittelyt- mutta ei sanktioita kenellekkään. Liekö sama kuin ainakin aikanaan oli se että Ruottalaisetkin ajeli dsl autoillaan täällä Soomessa pö llä aivan laillisesti- nykysin sekin taitaa olla toisin ?